huono äitikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zii-nee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zii-nee

Uusi jäsen
22.11.2005
12
0
1
onko muilla tuoreilla äideillä kokemusta siitä että tuntuu kuin maailma kaatuisi päälle, voimat ei riitä edes siihen että pitäisi kodin kunnossa. ei jaksaisi yhtään leikkiä ja helliä lasta, tekisi vaan mieli nukkua ja olla omissa oloissa. :'(

On tuttu tunne... itse kävin "ylikierroksilla" ensimmäiset kaksi kuukautta; siivosin, tiskasi, luuttusin yms. ja sitten iski väsymys. Olin tosi väsynyt ja kaikki tekemättömät työt painoi mieltä kunnes pääsin "irti" ajatuksesta että kaiken pitää olla tiptop.

Etpä ole ainoa! Välillä mustakin tuntuu tolta. Viimeksi eilen kysyin mieheltäni, että miksei joskus voisi tapahtua jotain hyvää mullekin. Onnistuin nimittäin kaiken muun lisäksi hävittämään sormuksen, jonka sain kun poika syntyi!!! :'( Meillä ainakin on takana rankka vuosi, ei ollut mikään helpoin mahdollinen lapsi. Mä ainakin kaipaan kunnon yöunia ja joskus omaa aikaa. Ihana ois lähteä vaikka tyttöporukalla laivalle, mutta eipä tällä kotihoidontuella paljon risteilyjä tehdä.

joillekin pamahtaa synnytyksen jälkeinen masennus päälle ja siittä väsymukset ja muut voi myös johtua,neuvolassa kannattaa asiasta jutella ja kysyä vaikka kotiin kotipalvelua yms auttamaan ihan arkiaskareissa tai vaikka että saa nukkua..se kannattaa ajn myötä huomaa kummasti piristävän jos toinen laittaa vaikka ruuan joku muu kuin mies esim..meillä oli meinaan ja oli ihan mukava auttoi ihan arkiaskareissa sai omia voimiaan takaisin synnytyksen ja valvottujen öiden jälkeen..voimia :)

Hei!
En ole aivan tuore äiti.... mutta reaktiosi kuulostaa melko lailla tutulta. :) Kun väsymys iskee ja mainitsemasi tunteet nousevat pintaan, niin on aika muistaa mummut, kummit ja muut ihmiset ympärilläsi ja ottaa aikaa itselle. Yleensä lähellä on ihmisiä, jotka mielellään ottavat hetkeksi "tenavasi" hoitoon, jotta tuore äiti saa tehdä jotain omaa tai yhdessä KAHDESTAAN miehen kanssa. Ja ei kun suunnittelemaan..... B)

Ihan on tutun kuullosta! vielä näinkin vaikka poika melkein 1,5v... Mut onneks on lähisukua jotka voi käydä poikaa leikityttämässä/vahtimassa niin pääsee ite lepäämään ja ottamaan hetkeks otteensa irti arjesta :)

:'( Olkoon koti rempallaan kunhan saan pojan terveeksi...tuijotan sitä tässä kun hän nukkuu ja juotan ja juotan...mitään väliä millään siistillä kololla kunhan saadaan olla yhdessä, terveenä..oon ollu puhki-nyt en oo yövuoron jälkeen nukkunu, kun lapsi oli niin kipeä aamulla, että vain itki, huoli pitää silmät auki..tämmösen putken jälkeen seuraa yleensä oma romahdus-tauti tms. Sitä syyttää itteään lapsen sairastumisesta ja kaikesta. Muistan kun esikoinen oli lastenteholla synnyttyään, valvoin ja itkin ja imetin ja raivon emon tavalla tein töitä että lapsi parantuisi -mitä seurauksena-lapsivuodemasennus. Katsokeehan sydämeenne, taitaa löytyä ihan hyvä, tunnollinenkin äiti... :heart: Tai isä..nekin on usein hyvin tunnollisia lastensa suhteen.

Yhteistyössä