Huono äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

22

Vieras
Pakko tulla tänne purkamaan mieltä, kun on niin paha olla.

Olen ollut koko viikon ihan kamalan masentunut. Ihan siis oikeasti jotain syysmasista ollut ilmassa ja paljon, koska olen ollut aivan kamala. Viikon verran olen tiuskinut tyttärelle (1,5v) ja huutanut ja raivonnutkin. Miehelleni olen ollut vielä pahempi. Mutta kyllä tähän rehellinen syykin löytyy. Mies nimittäin. Musta tuntuu ettei se ymmärrä minua lainkaan. Ei tee kotitöitä. Töistä tullessaan nukahtaa säkkituoliin ja antaa minun hoitaa koko illan taas lasta. Lapsi on kamalan virikehaluinen, eikä anna hetken rauhaa. Roikkuu jatkuvasti lahkeessa ja kitisee ja märsää eikä edes syö kunnolla. Vähemmästäkin sitä hermot palaa. Tänään oli pahin päivä. Lapsi itki enkä edes reagoinut siihen mitenkään. Annoin vaan itkeä ja ylimielisesti jatkoin lehden lukemista.
Illalla, kun mies oli lähtenyt reissuun, iski kamalan huono omatunto. Kuin salama kirkkaalta taivaalta heräsin todellisuuteen ja tajusin miten oli laiminlyönyt lastani, miehestä en niin välitä. Itketti kamalasti miten kamala olin ollut.... Voiko huonosta omasta tunnosta ikinä päästä eroon?!

Ma nautin ja arvostan kovasti et saan olla taaperon kanssa kotona,muttajoskus tää kyl tysistyttää ja tulee äyskittyä lapselle ja miehelle.Meil kans tuo typy sellainen et hetkeekään ei touhuile itekseen ja jos vähänki yrität jotai kotitöitä tehä tuon hereilläoloaikana..se tapahtuu huudon säestyksellä. huoh. Hyvä että nyt ajattelet asiaa,et ole huono äiti.

Hei et huono äiti ollenkaan:) Luulen kuitenkin että olet väsynyt ja olisi hyvä juttu jos saisit jossain välissä hetken aikaa itsellesi, joko kävisit ulkoilemassa tai vaikka vain nukkuisin tovin niin jaksaisit taas todella hyvin lapsen kanssa. Ihan sama olisiko lapselle silläaikaa kaverina isovanhemmat, joku muu sukulainen tai muuten hyvä ystävä/tuttu kunhan on hyvä ja luotettava aikuinen:)
Hyvää syksyä ja reipasta jaksamista lapsesi kanssa. Hoida ja huolehdi myös omasta jaksamisestasi:)

Musta se on hyvä että tuntee sitä huonoa omaa tuntoa jos on ollut siihen aihetta :)
Eli herää itse ja tiedostaa, että ei mun olis pitänyt näin käyttäytyä.

Uskon että jokainen äiti ainakin joskus väsähtää omaan äitiyteensä, mutta ei se äitiä huonoksi tee :)
Jos se alkaa kuitenkin olemaan toistuvaa, niin silloin pitää hakea apua itseleen tai ainakin puhua siitä jollekin.

Jaksamisia, olet varmasti hyvä ja normaali äiti lapsellesi :)

ymmärrän täysin tilanteessi..... on kokenusta tämän tyylin omaavasta miehestä..... mut hän onneksi muutti asennettaan toisen lapsen synnyttyä. mulla on kokemuksesta hyvä sanoa tuohon lapsen jalassa roikkumiseen sellainen vinkki että leiki lapsen kanssa 5-15min ja sitten poistu leikistä vainvihkaa lasta kehuen ja ohotellen kun hän tekee jotain. jää kuitenkin samaan huoneeseen voit rentoutua hetken rauhassa muistat vaan välissä rohkaista lasta leikissä jotta hän jaksaa jatkaa sitä ja kun olet levännyt jatka leikkiä se on tärkeää. jos leikki ei kohta enään kiinnosta anna hänelle kirjoja minulla on itsellä tytöllä oma kirja laatikko missä on paljon erinlaisia kirjoja lue hetki niitä lapselle kerro mitä niissä on ja mitä niissä tapahtuu ja kun lapsi keskittyy kirjaan itsenäisesti niin jätä hänet lukemaan itsekseen. :) toimii meillä kaikista fiksuinta tässä on se että pidä pari kirjaa kaapissa tällaisia hetkiä varten jolloin haluat rentoutua mielellään lempi kirjoja. sama toimii myös leluilla. toivottavasti tästä oli apua. onnea ja jaksamista arkeen :)

Yhteistyössä