Huono äiti ilmoittautuu kivitettäväksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono

Vieras
Mulla on kaksi pientä lasta ja opiskellaan miehen kanssa vähän vuoron perään sumplien maisterin papereita, lapset on kotihoidossa. Lapset on 1v ja 3v.

Mun syntilista:

-Lapset saavat syödä ranskalaisia, nakkeja, hampurilaisia, pizzaa, kebabbia, karkkia, suklaata, vanukkaita yms. Ketsuppia ja sinappia saavat halutessaan. Limpparia saa ja mehua, kahvia ovat molemmat juoneet (ei nyt sentään koko kuppia). Usein syödään puolivalmiita tai valmiita ruokia.

-Meidän 3v on yhä vaipoissa, lähinnä oman laiskuuteni takia. En jaksa/huomaa/viitsi kysellä hätää ja käyttää tarpeeksi usein vessassa.

-Ulkoilemme usein vasta illalla, joskus tulemme sisään vasta yhdeksän aikaan.

-Molemmat nukkuvat päiväunet kärryissä parvekkeella, puen ihan liikaa aina päälle, pelkään aina vilua.

-Liikumme ja kyläilemme paljon eikä lapsilla oikeastaan ole selkeää rytmiä. Päiväunet pyritään nukkumaan suurin piirtein samoihin aikoihin, mutta nekin liikkuu +/-2h riippuen siitä mihin aikaan on menty nukkumaan ja mihin aikaan herätty.

Tässä nyt tältä erää. Mutta mä en tän parempaan äitiyteen tässä elämäntilanteessa pysty, kun on pienet lapset ja rankka opiskelutahti.

lasten hampaat sä ainakin pilaat, ja varmaan niistä tulee läskejäkin kun tottuvat huttu-mössö-ruuan makuun, ei mahda kasvikset juuri kelvat-kun tietty e621sellä huurrettuna?

Alkuperäinen kirjoittaja kivittäjä1:
lasten hampaat sä ainakin pilaat, ja varmaan niistä tulee läskejäkin kun tottuvat huttu-mössö-ruuan makuun, ei mahda kasvikset juuri kelvat-kun tietty e621sellä huurrettuna?

No meillä syödään kyllä myös monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Itseasiassa esikoisen suurin herkku on mandariini ja nuorimman raaka kukkakaali. Mutta tosiaan, hampaat varmaan menee pilalle, koska olen myös käyttänyt lapsen kanssa samaa lusikkaa, pussannut suulle ja antanut lapsen juoda omasta mukistani. Esikoinen kulkee painonsa kanssa miinuskäyrillä ja kuopus hyvää vauhtia perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kivittäjä1:

No meillä syödään kyllä myös monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Itseasiassa esikoisen suurin herkku on mandariini ja nuorimman raaka kukkakaali. Mutta tosiaan, hampaat varmaan menee pilalle, koska olen myös käyttänyt lapsen kanssa samaa lusikkaa, pussannut suulle ja antanut lapsen juoda omasta mukistani. Esikoinen kulkee painonsa kanssa miinuskäyrillä ja kuopus hyvää vauhtia perässä.

mitä sä siellä puollustelet! ite pyysit kivitystä!?

Ketään en kivitä, mutta kyllä tuo siltä kuulostaa, että lasten etu olisi päästä hoitoon joko 10-päivää kuussa tai 5-tuntia päivässä. Saisivat paitsi leikkiseuraa ja ulkoilua, myös kunnon ruokaa. Luultavasti myös enemmän huomiota ja paremman itsetunnon.

Elämä on! Kaikki teemme parhaamme. Ei elämän tarvi olla niin vakavaa ja kaikki just niinku naapurilla. Voi olla että lapsista tulee vaan onnellisempia ku ei olla niin tiukkapiposia nipottajia kaiken pitääpitään kans.

Mä en tajua, miksi välität muiden mielipiteistä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, olenko jonkun mielestä huono äiti. En muutenkaan ymmärrä tätä hyvä äiti - huono äiti -asetelmaa.

Minä en jasa muusta ottaa hernettä nenääni, mutta täytyy olla tosi nöyryyttävää kolmevuotiaalle pissata ja kakata housuihinsa, kannattaisi tuo asia hoitaa pois päiväjärjestyksestä pikaisesti:o

Yhteistyössä