pitäiskö tehdä ilmoitus johonkin lastensuojeluun tms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippä' myös:
minä juttelisin esim. neuvolassa.

Puhu neuvolatädin kanssa, voivat tehdä vaikka kotikäynnin seuraavan vuositarkastuksen kohdalla ja jos aihetta niin pistävät homman eteenpäin. Toivo vaikka aamuaikaa :)

Ja jos mitään ei tapahdu niin vedä henkeä ja odota kouluikää. Siinä välillä voit jatkaa omaa elämääsi.

Muuten ...tuota noin... ei ole ilmoituksen tekijän velvollisuus miettiä lastensuojeluilmoitusta tehdessään täällä mainittuja seikkoja...esim. lapsen fyysisen ja psyykkisen terveyden toteutumista. Jos ilmoituksentekijä on huolissaan, ilmoitus ON MIELESTÄNI TEHTÄVÄ. Sosiaalityöntekijät arvioivat sitten noita asioita perheessä - voihan ilmoitus olla aiheeton.

Toisaalta perhe voi saada apua esim. päivärytmiin ja muihin seikkoihin ja huomata, että elämä helpottuu eivätkä haluakaan palata aikaisempaan.

Se, että emme tunne ko. perhettä, tarkoittaa että emme voi noilla seikoilla edes sanoa, ovatko ne asiat lasten terveyttä tai perheen tilannetta huonontavia. Ap on huolissaan siitä ja jos omat keskustelut perheen kanssa ei auta, on tilanne hyvä antaa toisten käsiin. Antaa siis selvittää sos.työntekijöiden.

Ei kaikki elä 8-16 työpäivää ja päivärytmit saa olla erilaisia, juuri semmoisia kuin perheelle sopii. Esim. jos isä tulee on yrittäjä ja tulee puoli kymmeneltä kotiin niin mun mielestä on huolestuttavampaa isän puute kuin poikkeava päivärytmi.

Ja Piltiltähän on juuri tullut ns. isoille tarkoitettuja purkkiruokia. Ne ovat terveellisempiä kuin monen tekemä kotiruoka puhumattakaan esim. nakkikastikkeesta... Kaikkia ei vain jaksa ruoanlaitto kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Muuten ...tuota noin... ei ole ilmoituksen tekijän velvollisuus miettiä lastensuojeluilmoitusta tehdessään täällä mainittuja seikkoja...esim. lapsen fyysisen ja psyykkisen terveyden toteutumista. Jos ilmoituksentekijä on huolissaan, ilmoitus ON MIELESTÄNI TEHTÄVÄ. Sosiaalityöntekijät arvioivat sitten noita asioita perheessä - voihan ilmoitus olla aiheeton.

Toisaalta perhe voi saada apua esim. päivärytmiin ja muihin seikkoihin ja huomata, että elämä helpottuu eivätkä haluakaan palata aikaisempaan.

Se, että emme tunne ko. perhettä, tarkoittaa että emme voi noilla seikoilla edes sanoa, ovatko ne asiat lasten terveyttä tai perheen tilannetta huonontavia. Ap on huolissaan siitä ja jos omat keskustelut perheen kanssa ei auta, on tilanne hyvä antaa toisten käsiin. Antaa siis selvittää sos.työntekijöiden.

Mä olen eri mieltä...Jos huolestuu, niin kannattaa miettiä huolestuuko turhaan vai syystä.

Ei kuulu toimia kuten erään tutun tapauksessa: lapsi oli ulkona ilman takkia, ja joku teki lastensuojeluilmoituksen, sen sijaan että olisi sanonut lapselle että mene hakemaan takki päällesi :o :headwall:

Ja moni huolestuu ihan vaan siitä, että toinen tekee asiat eri lailla kuin he itse tekevät. Esimerkiksi "kyllä lasten kuuluu olla kotona ja nukkumassa jo kello 21"- vouhotus on mun mielestä typerää. Miksi ihmeessä pitäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No...ei.
En usko, että on mikään rikos elää erilaisen päivärytmin mukaan kuin muut. Onhan tuo outoa, mutta tuskin kovinkaan vaarallista lapsille.
Heitä ei hakata, he saavat ruokaa, ainoa mikä mättää on se, etteivät he ulkoile.

Samaa mieltä

Kuin myös. Ja jos sua oikeesti lasten hyvinvointi kiinnostaa, niin mitäs jos kävisit itse useammin pyytelemässä lapsia ulkoilemaan? Lastensuojeluilmoituksella tuskin saat mitään hyvää aikaiseksi. Ei mikään lakikaan taida taata lapsille joka päiväistä ulkoilua....

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No...ei.
En usko, että on mikään rikos elää erilaisen päivärytmin mukaan kuin muut. Onhan tuo outoa, mutta tuskin kovinkaan vaarallista lapsille.
Heitä ei hakata, he saavat ruokaa, ainoa mikä mättää on se, etteivät he ulkoile.

Peesiä.

Yhteistyössä