Huomenna raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti et ap tätä ketjua enää lue, mutta jos luet, niin mieti todellakin tarkkaan miten pystyt itse elämään päätöksesi kanssa. Kuten täällä on jo moneen kertaan sanottu ja itsekin totesit, et voi kuvitellakaan katuvasi lapsen pitämistä, mutta on hyvin todennäköistä että tulet katumaan aborttia jos jo nyt olet noin pahoilla mielin asiasta.

Vaikka mies saisi tahtonsa läpi ja sinä hankkiutuisit lapsesta eroon, se tuskin muuttaa sitä mitä teidän välillänne tulee tapahtumaan. Voi olla että hän olisi hyvä isä lapselleen, voi olla että jättäytyisi pois koko kuviosta. Voi myös olla ettei ole kummoinen isä vanhemmillekaan lapsilleen eron jälkeen, sitä ei koskaan tiedä. Siihen ei kannata luottaa että toinen auttaa tuollaisessa tilanteessa, sä tulet todennäköisesti kokemaan syyllistystä ja syyllisyyttä asiasta teit miten tahansa, mutta jos yhtään epäröit ja päädyt pitämään vauvan, on sulla uusi pieni ihminen, rakas perheenjäsen joka tulee olemaan sun pieni auringonsäde kaiken sen paskankin keskellä mitä elämä tullessaan tuo.

Mieti, mieti mieti ja mieti kymmenen kertaa ennenkuin teet sen, koska kun se on tehty, sitä ei voi enää perua etkä sä koskaan saa sitä pientä ihmistä takaisin. Jos olet tyytyväinen omaan päätökseesi ja haluat abortin, teet sen etkä anna kenenkään syyllistää sua, mutta jos et ole varma, mieti vielä.

Mä rupesin itkemään kun luin tämän sun tekstin. Ite en osaa kuvitella tilannetta missä pystyisin tekemään abortin.

[QUOTE="alkup";22083884]No todellakin on! Miten muka voisin synnyttää neljännen lapsen ja antaa sen pois? Ihan naurettava ajatuskin, että joku sellaiseen kykenisi. Hiukan eri juttu antaa pois se ensimmäinen lapsi.[/QUOTE]

Mun mielestä adoptioon antamista ei pitäisi ehdottaa edes ensimmäisen kohdalla. Ihan kuin se olisi simppeli homma antaa lapsi pois.

[QUOTE="alkup.";22082911]Eläisit siis sen asian kanssa, että mies vihaisi mahdollisesti sitä yhtä lasta. Luultavasti ainakin kohtelisi eri tavalla kuin kolmea aiempaa. Lisäksi ihan hirveä meteli jo ollut noiden kolmen lapsen elatusmaksuista. Voin vain kuvitella mitä se olisi, jos olisi vielä yksi ei toivottu mukana maksettavana.[/QUOTE]

Minä pitäisin lapsen ja tällästa ukkoo en kattelis hetkeäkään. Tosin en ymmärrä miten olet päätynyt tekemään lapsia ihmisen kanssa joka voisi vihata omaa lastaan? Jos kuitenkin päädyt aborttiin toivottavasti saat apua ja pääset sinuiksi asian kanssa. Jaksamista.

Mun mielestä adoptioon antamista ei pitäisi ehdottaa edes ensimmäisen kohdalla. Ihan kuin se olisi simppeli homma antaa lapsi pois.

Ei varmasti ole simppeli homma antaa lasta pois, mutta parempi vaihtoehto mielestäni säilyttää elämä kuin abortti.Myönnän että itsekin joskus harkitsin aborttia, mikä on täysin mun elämänarvojani vastaan, mutta onneksi järkiinnyin.Jouduin kuitenkin kohtaamaan tilanteen, että pikkuinen oli menehtynyt ja jouduin synnyttämään menehtyneen pikkuisen.
Nämä päätökset on kuitenkin jokaisen hlökohtainen asia ja jokainen joutuu itse elämään päätöstensä kera.Mutta jos vähänkin epäröi, niin silloin ei ole valmis aborttiin.

[QUOTE="alkup.";22082904]Sen jälkeen, kun eropaperit laitettiin niin ollaan oltu KERRAN sängyssä. Ja senkin tein miehen mieliksi, en omasta halustani.[/QUOTE]

Ja nyt teet abortin miehen mieliksi. En lukenut ketjua kokonaan, ehkä tää on jo sanottukin, mutta mikset voi pitää lapsia vaikka sitten yksin?
Jos mies lähtee joka tapauksessa, niin miltä susta sitten tuntuu, kun hänen takia teit abortin vaikka et halunnut.

Ei varmasti ole simppeli homma antaa lasta pois, mutta parempi vaihtoehto mielestäni säilyttää elämä kuin abortti.Myönnän että itsekin joskus harkitsin aborttia, mikä on täysin mun elämänarvojani vastaan, mutta onneksi järkiinnyin.Jouduin kuitenkin kohtaamaan tilanteen, että pikkuinen oli menehtynyt ja jouduin synnyttämään menehtyneen pikkuisen.
Nämä päätökset on kuitenkin jokaisen hlökohtainen asia ja jokainen joutuu itse elämään päätöstensä kera.Mutta jos vähänkin epäröi, niin silloin ei ole valmis aborttiin.

Abortti on varmasti helpompi ratkaisu monelle naiselle. Ja sikiö/alkio ei jää elämättä jäänyttä elämäänsä suremaan. Abortista tod.näk. pääsee ohi, asian voi käsitellä, kun tietää, ettei ole varaa jossitella enää. Adoption jälkeen miettisi varmasti lopun elämänsä edes välillä, miten adoptioon annettu lapsi voi yms.

Näin kolmen lapsen äitinä, en voisi kuvitellakaan tekeväni aborttia. oli tilanne kuinka vaikea tahansa.. Meikäläisen psyyke ei yksinkertaisesti kestäisi ajatusta jälkikäteen. Älä mene tekemään mitään, mikä ei ole aidosti oma toiveesi ja ajatukseti. Ja tuo abortti ei sitä ole. Se on miehesi toive. Tulet katumaan koko loppu elämäsi, jos menet tekemään:/

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;22084019:
Ja nyt teet abortin miehen mieliksi. En lukenut ketjua kokonaan, ehkä tää on jo sanottukin, mutta mikset voi pitää lapsia vaikka sitten yksin?
Jos mies lähtee joka tapauksessa, niin miltä susta sitten tuntuu, kun hänen takia teit abortin vaikka et halunnut.

Mielestäni tässä onkin ideana juuri se mitä ap itse haluaa, toisen vuoksi ei aborttia kannata tehdä. Eli jos ap itse kuitenkin haluaisi pitää lapsen ja uskoo että jaksaisi niin abortti kuulostaa huonolta ratkaisulta, varsinkin kun se jo herättää noin tunteita. Toisaalta jos ajatus uudesta vauvasta tuntuu nyt jo ap:lle raskaalta, arki jo valmiiksi niin rankkaa ettei halauisi siihen mitään lisää niin silloin abortti olisikin hänen omista lähtökohdistaan tehty päätös.

[QUOTE="äiti 44v";22090620]Vieläkö sä mäskipää täällä toikkaroit? Olis niitä sullekin vaihtoehtoja tarjolla, minäkin niitä muistaakseni mainitsin eilen. En muista oliko just sulle mutta lainaa ideaa kaikin mokomin :)[/QUOTE]
Hmm, oletkos sinä se jeesusfani?