Huomenna raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";22082934]Siis tiedän, että tietenkään en lapsen pitämistä katuisi.[/QUOTE]

No, siinä sulle sitten vastaus. Älä nyt hyvä ihminen tee nempää pahaa ja vahonkoa itsellesi.
Raskasta aikaa elät joka tapauksessa, mutta älä ota itsellesi enä sitä taakkaa, että itse teet jotain niin peruuttamatonta, että päättäisit syntymättömän lapsesi elämän.

Se pieni alkio/sikiökin on joku "oikea ihminen", sinun lapsesi, joka haluaa saada elää. Ihan yhtä lailla kolme muuta lastasi ovat olleet aikoinaan "samanlaisia".
En usko, että miehesi voisi vihata lastaan, kun todella hänet näkee ja saa syliinsä.

Kyllä eläisin, ja pää ylpeästi pystyssä. Kyllä se mieskin tietää miten niitä lapsia syntyy ja miten ehkäistään. Ja sittenpähä itkee elatusmaksuja, on ihan hänen oma vikansa. Päätös on sun, oma ja vapaaehtoinen. Ei kenenkään painostuksesta. Sinä äitinä päätät haluatko tämän lapsen. Sinun ruumiisi, sinun elämäsi ja sinun rakkautesi lapsiasi kohtaan.
Tunnet miehesi ja tiedät mihin hän pystyy. Oikeastiko hän vihaisi lastaan? Ei ole lapsen vika sekään.
Minun isäni ei ole ollut tekemisissä kanssani, enempi muiden sisarusten kanssa. Mutta ihan hyvin minulla, siitä huolimatta, menee.

Alkuperäinen kirjoittaja äksyy;22082944:
No, siinä sulle sitten vastaus. Älä nyt hyvä ihminen tee nempää pahaa ja vahonkoa itsellesi.
Raskasta aikaa elät joka tapauksessa, mutta älä ota itsellesi enä sitä taakkaa, että itse teet jotain niin peruuttamatonta, että päättäisit syntymättömän lapsesi elämän.

jälleen kerran en voi muuta kuin peesailla äksyytä. JOs nyt jo tiedät ettet katuisi jos pidät lapsen, niin älä ihmeessä hankkiudu siitä eroon vain miehesi mieliksi, jos ero on jo muutenkin tulossa!

Mieti sitä, että mitä pahaa se pieni sikiö/vauva on tehnyt jos ei ansaitse elää, vaan haluat sen kuolevan? Anna sille mahdollisuus elämään, sitä et tule ikinä katumaan, sitä sensijaan kadut jos päätät tehä abrtin.

Minä en miettisi hetkeäkään vihaako mies lastavai ei. Ei sillä perusteella aborttia tehdä. Ei sillä perusteella itselle oteta sellaista syyllisyyden taakkaa. Pidä vain lapsesi, rakasta sitä täydellä sydämelläsi, ja nauti elämästäsi. Se riittää sinulta, mies tehköön sitten mitä tekee...

:heart: Niin, kyllä sä tiedät mitä haluat. Älä toisen painostuksesta ja uhkailun edessä taivu. Elatusmaksut on hänen velvollisuutensa, ja parempihan se on et hän lähtee luin että rahaa säästääkseen jää teidän luokse. Jos jää, niin rakkaudesta jääköön.

Minkä ikäisiä pienemmät on ? Luuletko että jaksaisit hoitaa uutta vauvaa. Voimia sinulle. Voisin tulla
joskus lapsenvahdiksi. Tee oma päätös älä miehesi pakottamana.

[QUOTE="vieras";22082964]Mieti sitä, että mitä pahaa se pieni sikiö/vauva on tehnyt jos ei ansaitse elää, vaan haluat sen kuolevan? Anna sille mahdollisuus elämään, sitä et tule ikinä katumaan, sitä sensijaan kadut jos päätät tehä abrtin.[/QUOTE]

ja sää olet romantikko. Maailmassa taitaa tosiasiassa olla runsaasti ihmisiä jotka katuu sitä viimeistä lasta. Kyllä se vaan voi olla niin, että jos asiat oli huonosti ennen niin sen jälkeen ne vasta huonosti onkin.

[QUOTE="vieras";22082964]Mieti sitä, että mitä pahaa se pieni sikiö/vauva on tehnyt jos ei ansaitse elää, vaan haluat sen kuolevan? Anna sille mahdollisuus elämään, sitä et tule ikinä katumaan, sitä sensijaan kadut jos päätät tehä abrtin.[/QUOTE]
Tuolla logiikalla ei pitäisi tehdä edes umpilisäkkeenpoistoja. Älkää leikatko sitä, antakaa sille elämä. Just joo.

[QUOTE="vieras";22083024]Onko se kuitenkaan sen lapsen syy ja pitääkö sen lapsen sen takia kuolla?[/QUOTE]
Olen hämmentynyt. Puhutaanko tässä viestiketjussa nyt aborteista vai lasten kuolemista?

Niin surullista luettavaa. Itse antaisin mitä vain, että saisin lapsen. Jos olisit varma abortista, niin et olisi tänne mitään kirjoittanut. Ehkä kannattaisi miettiä vielä asiaa, ennenkuin tekee peruuttamattoman ratkaisun!

Jos tiedät ettet katuisi lapsen pitämistä, niin miksi edes harkitset aborttia?? Älä sitä ainakaan sen ukon mieliksi tee! Tämä on SINUN elämä ja sinä päätät siitä ja sillä hyvä!!
Mun mielestä abortti päätöksestä pitää olla 100% varma ja sen pitää olla täysin naisen oma päätös ei kenenkään muun.. Ja niinkuin monet tässä ketjussa jo sanoivat ei se abortti sitä avioliittoa pelasta ja en myöskään jaksa uskoa että ukkos olisi niin kylmä että vihais sitä pienintä tulokasta, jos se on kykeneväinen rakastamaan niitä muita!

[QUOTE="vieras";22082868]En haluaisi, mutta pakko. Itken niin helvetisti täällä, kun pelkään miten jatkossa voin elää asian kanssa. :([/QUOTE]

Pakko ei ole kuin kuolla. Sitten joskus. Mutta ei sun sikiös huomenna.

Moni katuu aborttia mutta suht harva katuu sitä että synnytti lapsensa. Mietis sitä yön yli.

[QUOTE="vieras";22083031]Haloo!! kyseessä on elävä ihminen!! sitä ei voi mitenkään verrata tuohon, samalla periaatteella voit tappaa vastasyntyneen vauvan![/QUOTE]
Laitapa kummatkin ihmiskehon ulkopuolelle, umpilisäke ja sallitulla ajalla abortoitu sikiö. Voin vakuuttaa että elinaika on samaa luokkaa. Joten haloo ittelles.

Jos taas argumentti on se, että "siitä olisi voinut tulla lapsi", niin voi elämän kävyt. Pitäisikö miesten sitten masturboidessaan itkeä jokaisen siittiön perään? Niistähän olisi myös voinut tulla lapsia. Jotenkin näissä aborttien perään itkemisissä ei tunnu ikinä olevan rahtuakaan järkeä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22083038:
Pakko ei ole kuin kuolla. Sitten joskus. Mutta ei sun sikiös huomenna.

Moni katuu aborttia mutta suht harva katuu sitä että synnytti lapsensa. Mietis sitä yön yli.

Heippa äippä, samoilla linjoilla ollaan tuolla muissakin ketjuissa, sillä olen vaan eri nikillä... Mutta taas olen samaa mieltä asiasta kanssasi.
Sinä abortin miettijä, sanon sinulle nyt vielä, että älä suinkaan tee sitä, kyllä katuisit!!!

Ei jumalauta, ettekö ymmärrä miten loukkaavaa ja turhauttavaa on tehdä tästäkin joku helvetin aborttiväittelyketju?! Ap halusi purkaa henkilökohtaisen asiansa, ei suinkaan sitä että täällä alkais väittely siitä, mitä abortti on, onko se oikein, ym.ym. Perustakaa uus ketju sille kiitos ( paitsi että niitä kyllä on tuolla jo tuhat, huoh ) ja antakaa ketjun pysyä siistinä!!