Huomenna raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kuullosta hyvälle, siis että itket sitä jo valmiiksi.. miksi se on pakko?

Liian pitkä tarina enkä voi täällä edes kaikkea kertoa. Mutta lyhykäisesti niin, että meillä on kolme lasta ja avioliitto aivan hajalla. Eropaperit jo laitettu, mutta vielä ollaan koitettu, että pystytäänkö jatkamaan. Mies ei ole muutenkaan enää halunnut lisää lapsia ja nyt on ehdottomasti sitä mieltä, että lasta ei voi pitää. Ei, vaikka päädyttäisiinkin jatkamaan, koska tekee tästä kaikesta vielä vaikeampaa ja ehdottomasti ei senkään takia, jos päädytäänkin eroon.

[QUOTE="puddighinu";22082875]huomiseen asti aikaa muuttaa mieltä, vai onko ihan terveydellisistä syistä pakko?[/QUOTE]

Periaatteessa joo on mahdollisuus muuttaa mieltä. Ei terveydellisiä esteitä.

[QUOTE="alkup.";22082883]Periaatteessa joo on mahdollisuus muuttaa mieltä. Ei terveydellisiä esteitä.[/QUOTE]

se on oikeasti niin että sitä ei kannata tehdä jos ei ole ihan varma.
silloin kun on oikeasti päätös tehty ja on sinut asian kanssa niin se on suht helppo hoitaa.. mutta ei noin että itket jo valmiiksi, se nimittäin varmasti jää kalvamaan myöhemmin

No mieti nyt sitten vielä että jaksatko elää sen kanssa, jos tosiaan itse olet koko keskeytystä vastaan. Mä en varmaan siihen kykenisi, mutta toisaalta en tiedä kykenisinkö neljän lapsen yksinhuoltajaksikaan. Oma äiti kykeni. Voimia vaikeaan päätökseen!

Eipä se kuitenkaan ole tämän lapsen vika, jos ennestään lapsia tai jos avioliitto entinen. Totta on, että tilanne ei varmasti ole paras mahdollinen. Mut ennemmin mie sen lapsen pitäisin kuin miehen. Jos nyt jatkatte, teet abortin miehen pyynnöstä ja ero tulee vuoden sisään kuitenkin...niin mitä miettisit? Ero tulee jos on tullakseen, ihan lapsimäärästä riippumatta.
Itselleni tuossakaan tilanteessa en näkisi syytä aborttiin. Tosin meitä on moneksi.

Eipä se kuitenkaan ole tämän lapsen vika, jos ennestään lapsia tai jos avioliitto entinen. Totta on, että tilanne ei varmasti ole paras mahdollinen. Mut ennemmin mie sen lapsen pitäisin kuin miehen. Jos nyt jatkatte, teet abortin miehen pyynnöstä ja ero tulee vuoden sisään kuitenkin...niin mitä miettisit? Ero tulee jos on tullakseen, ihan lapsimäärästä riippumatta.
Itselleni tuossakaan tilanteessa en näkisi syytä aborttiin. Tosin meitä on moneksi.

Eläisit siis sen asian kanssa, että mies vihaisi mahdollisesti sitä yhtä lasta. Luultavasti ainakin kohtelisi eri tavalla kuin kolmea aiempaa. Lisäksi ihan hirveä meteli jo ollut noiden kolmen lapsen elatusmaksuista. Voin vain kuvitella mitä se olisi, jos olisi vielä yksi ei toivottu mukana maksettavana.

[QUOTE="alkup.";22082904]Sen jälkeen, kun eropaperit laitettiin niin ollaan oltu KERRAN sängyssä. Ja senkin tein miehen mieliksi, en omasta halustani.[/QUOTE]

eli ääliö. mitä sä niin vastenmielistä ukkoa jaksat miellyttää? ilman kumia? edelleen, kuinka munankipeä voi ämmä olla?

[QUOTE="alkup.";22082904]Sen jälkeen, kun eropaperit laitettiin niin ollaan oltu KERRAN sängyssä. Ja senkin tein miehen mieliksi, en omasta halustani.[/QUOTE]
Jos et tehnyt sitä omasta halustasi, kyseessä oli raiskaus.

[QUOTE="alkup.";22082911]Eläisit siis sen asian kanssa, että mies vihaisi mahdollisesti sitä yhtä lasta. Luultavasti ainakin kohtelisi eri tavalla kuin kolmea aiempaa. Lisäksi ihan hirveä meteli jo ollut noiden kolmen lapsen elatusmaksuista. Voin vain kuvitella mitä se olisi, jos olisi vielä yksi ei toivottu mukana maksettavana.[/QUOTE]

Mä en usko että sun mies sitä lasta sitten kumminkaan vihaisi kun se on syntynyt. Elareita kyllä mutta lasta ei.

[QUOTE="alkup.";22082897]Saako kysyä syytä miksi teit keskeytyksen? Paljonko oli viikkoja? Mulla huomenna 8+5 ja pelottaa itse toimenpidekin. Siis lääkkeellinen keskeytys, mutta pelottaa silti miten se sujuu.[/QUOTE]

En muista viikkoja, alkuraskaus kuitenkin. Varmaan suunnilleen samat viikot kuin sinulla nyt.

En halunnut enää lasta. Ajatus oli niin ahdistava ja kamala että koin helpommaksi keskeyttää raskaus kuin antaa sen jatkua.
En niinkään surrut itse toimenpidettä vaan sitä että ylipäätänsä olin siinä tilanteessa. Häpesin ja koin huonoutta vaikka hoitoalalla itsekin olen ja biologiselta kannalta en kokenut ketään surmaavani.
Olisi vain ollut kaikille helpompaa jos ehkäisy olisi ollut kunnossa eikä keskeytystä olisi tarvinnut tehdä.

Jos ET nyt tee aborttia, tuskin sen lapsen olemassaoloa myöhemminkään tulet katumaan.
Jos taas TEET abortin, luultavasti kadut, mietityttäähän se sinua jo nyt.
Avioliittoasi et saa paremmaksi abortilla. Mutta oman elämäsi voit pilata vielä pahemmin, jos sen teet.

Alkuperäinen kirjoittaja äksyy;22082924:
Jos ET nyt tee aborttia, tuskin sen lapsen olemassaoloa myöhemminkään tulet katumaan.
Avioliittoasi et saa paremmaksi abortilla. Mutta oman elämäsi voit pilata vielä pahemmin, jos sen teet.

Siis tiedän, että tietenkään en lapsen pitämistä katuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja äksyy;22082924:

ISO peesi!

Joka tapauksessa, kiitos. Julkisissa kulkuvälineissä näkee jo nykyisellään liikaa huonotapaisia räkänokkia, jokainen joka jää syntymättä on melkeinpä henkilökohtainen lahja.