Huomenna ois koulussa palaveri kiusaamisasiasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Vähän jännittää.
Laitoin aiheesta ketjun tänne joku aika sitte, ennen joulua, ja huomenna ois sitte palaveri.

Onko joku ollu tuollaisessa, mitä siellä tehdään? Otin sillon ennen joulua yhteyttä kuraattoriin kun poikani luokalla on poika, joka kiusaa eikä sitä opettaja saa kuriin ollenkaan. Kuraattori sitte laitto viestiä että pidetään asiasta palaveri, siellä minä, kuraattori,rehtori ja luokan ope. kellään kokemusta? Oma toiveeni on vain että se kiusaaja laitetaan kuriin ja poikani saa jatkaa koulua rauhallisin mielin.
 
Riippuu ihan siitä, ottaako ope ja rehtori, yleensä siis koulun henkilökunta asiakseen lopettaa sen kiusaamisen. MIksi et ole ottanut yhteyttä kiusaajan vanhempiin? On ainakin meillä toiminut, harvoin koulusta ottavat yhteyttä kiusaajan vanhempiin, ja kertovat, mitä se oma lapsi touhuaa koulussa.
 
se tosiaankin on ihan kiinni siitä miten noi haluaa asiaan puuttua, joskus noista palavereista on iso apu, välillä niiden jälkeen vit..ttaa entistä enemmän.toivottavasti kuitenkin teille siitä olis apua ja homma otettais hoidettavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;25399635:
se tosiaankin on ihan kiinni siitä miten noi haluaa asiaan puuttua, joskus noista palavereista on iso apu, välillä niiden jälkeen vit..ttaa entistä enemmän.toivottavasti kuitenkin teille siitä olis apua ja homma otettais hoidettavaksi.

Niin totta...mikään ei vituta enempää, kun meet suurin toivein tuollaiseen palaveriin, ja siellä vaan lässytetään, kuinka tämä nyt on tällaista ja kuuluu tähän ikään, pojat on poikia jne.. Sinne pitää mennä sopivasti raivoissaan, ja lyödä nyrkkiä pöytään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399643:
Niin totta...mikään ei vituta enempää, kun meet suurin toivein tuollaiseen palaveriin, ja siellä vaan lässytetään, kuinka tämä nyt on tällaista ja kuuluu tähän ikään, pojat on poikia jne.. Sinne pitää mennä sopivasti raivoissaan, ja lyödä nyrkkiä pöytään.

niinpä, ja itse oon ollut palaverissa kiusaajan äitinä, jonne kiusattu ei tullut ja myöhemmin selvisi et siksi eivät olleet paikalla koska olivat sitä mieltä et kiusaamista ei ollut, ja sitten taas (sama lapsi ) kiusatun lapsen äitinä en saanut edes palaveria kun koulussa väitettiin et kiusaamista ei ole.huoh..pärstäkertoimen mukaan mennään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399630:
Riippuu ihan siitä, ottaako ope ja rehtori, yleensä siis koulun henkilökunta asiakseen lopettaa sen kiusaamisen. MIksi et ole ottanut yhteyttä kiusaajan vanhempiin? On ainakin meillä toiminut, harvoin koulusta ottavat yhteyttä kiusaajan vanhempiin, ja kertovat, mitä se oma lapsi touhuaa koulussa.

Kiusaajan vanhempiin yhteyden ottaminen ei auta kun ne silittää pojan päätä, eihän heidän piltti oo paha, se vaan ei vielä ymmärrä että toista lasta ei saa kuristaa kurkusta eikä ketää saa uhata tappaa :kieh:
 
Kiusaajan vanhempiin yhteyden ottaminen ei auta kun ne silittää pojan päätä, eihän heidän piltti oo paha, se vaan ei vielä ymmärrä että toista lasta ei saa kuristaa kurkusta eikä ketää saa uhata tappaa :kieh:

Sitten vois melkeen sanoa, että kiusaaminen ei tule loppumaan, ikävä kyllä. Se koulunkin puuttuminen on tehotonta, jos kiusaajan vanhemmat viestii kotona, että sä et tee mitään pahaa.
 
Vähän jännittää.
Laitoin aiheesta ketjun tänne joku aika sitte, ennen joulua, ja huomenna ois sitte palaveri.

Onko joku ollu tuollaisessa, mitä siellä tehdään? Otin sillon ennen joulua yhteyttä kuraattoriin kun poikani luokalla on poika, joka kiusaa eikä sitä opettaja saa kuriin ollenkaan. Kuraattori sitte laitto viestiä että pidetään asiasta palaveri, siellä minä, kuraattori,rehtori ja luokan ope. kellään kokemusta? Oma toiveeni on vain että se kiusaaja laitetaan kuriin ja poikani saa jatkaa koulua rauhallisin mielin.
musta olis hyvä, jos tuossa palaverissa olis paikalla myös tämän kiusaajan vanhemmat. näin täällä ainakin toimitaan, että kaikki osapuolet on paikalla. ensin vanhemmat ja lopuksi sinne sitten tulee myös tämä kiusaaja ja kiusattu ja tavoitteena on tietty saada aikaan se, että se kiusaaja lopettais sen kiusaamisen. lisäksi siellä on keskusteltu jatkotoimenpiteistä, jos kiusaaminen jatkuu ja jatkuu, ja mikään ei näytä auttavan. olet vaan tiukkana siellä ja pidät omasi puolia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399643:
Niin totta...mikään ei vituta enempää, kun meet suurin toivein tuollaiseen palaveriin, ja siellä vaan lässytetään, kuinka tämä nyt on tällaista ja kuuluu tähän ikään, pojat on poikia jne.. Sinne pitää mennä sopivasti raivoissaan, ja lyödä nyrkkiä pöytään.

Noo, mä jo uhkasin ottavani poliisiin yhteyttä jos ei asiat nyt ala luistaa.
Luokan opettaja on kyllä toiminu asiallisesti, on puuttunu kiusaamiseen aina välittömästi ja asioista on tullu tieto kotiin, sekä meille että kiusaajan kotiin. Tää kiusaaja on ollu useamman kerran opettajan puhuttelussa, jälki-istunnossa jne, mutta silti meno jatkuu, Aina muutama päivä on rauhallisempaa ja taas mennään. Sama poikaa kiusaa myös toista poikaa siellä luokassa mutta sen pojan vanhemmat on tyytyneet kiristelemään hampaitaan. Ehkä tämä auttais sitte sitäkin poikaa. tai sitten ei.
 
onko minkä ikäisistä kyse?
mulle ainakin yläkoulussa opettaja sanoi ihan suoraan, kertoessaan kuinka oli osunut paikalle käytävällä kun useampi luokkakaveri oli käynyt lapseni päälle, et ei hän viitsi edes niille kotiin ilmoittaa kun ei siitä mitään apua ole.
 
Kiusaajan vanhempiin yhteyden ottaminen ei auta kun ne silittää pojan päätä, eihän heidän piltti oo paha, se vaan ei vielä ymmärrä että toista lasta ei saa kuristaa kurkusta eikä ketää saa uhata tappaa :kieh:

Mun mielestä tuossa palaverissa pitäisi kyllä olla myös kiusaajan vanhemmat, että siitä olisi todellista hyötyä. Koulusta erottaminen määräajaksi on myös yksi keino saada kiusaaminen loppumaan, mutta ehkä sitä ei käytetä kuin pahimmissa tapauksissa ja viimeisenä keinona. Jos lapsen vanhemmat ovat toisaan noin avuttomia lapsensa suhteen, niin lastensuojelu ja koulukoti voisi olla myös yksi ratkaisu jos muu ei auta. Jaksamista ap:lle!
 
Noo, mä jo uhkasin ottavani poliisiin yhteyttä jos ei asiat nyt ala luistaa.
Luokan opettaja on kyllä toiminu asiallisesti, on puuttunu kiusaamiseen aina välittömästi ja asioista on tullu tieto kotiin, sekä meille että kiusaajan kotiin. Tää kiusaaja on ollu useamman kerran opettajan puhuttelussa, jälki-istunnossa jne, mutta silti meno jatkuu, Aina muutama päivä on rauhallisempaa ja taas mennään. Sama poikaa kiusaa myös toista poikaa siellä luokassa mutta sen pojan vanhemmat on tyytyneet kiristelemään hampaitaan. Ehkä tämä auttais sitte sitäkin poikaa. tai sitten ei.

Poliisi ei voi tehdä mitään, jos kyseessä on alle 15v. Been there, done that. Kävin kyselemässä, kun esikoista oli kuristettu koulutaksissa. On kuulemma ensisijaisesti koulun asia hoitaa tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399691:
Sitten vois melkeen sanoa, että kiusaaminen ei tule loppumaan, ikävä kyllä. Se koulunkin puuttuminen on tehotonta, jos kiusaajan vanhemmat viestii kotona, että sä et tee mitään pahaa.

sitä pelkäänkin. aionkin palaverissa kysyä että eikö sitä kiusaajaa voida siirtää toiseen kouluun. voi olla että mahdoton ajatus mutta aina voi yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25399643:
Niin totta...mikään ei vituta enempää, kun meet suurin toivein tuollaiseen palaveriin, ja siellä vaan lässytetään, kuinka tämä nyt on tällaista ja kuuluu tähän ikään, pojat on poikia jne.. Sinne pitää mennä sopivasti raivoissaan, ja lyödä nyrkkiä pöytään.
näinhän se menee. mutta siellä pitää vaan olla kovana ja vaikka tosiaan lyödä se nyrkki pöytään ja sanoa, että turha lässyttää siitä mitään, että jojat on poikia jne.
 
Mun mielestä tuossa palaverissa pitäisi kyllä olla myös kiusaajan vanhemmat, että siitä olisi todellista hyötyä. Koulusta erottaminen määräajaksi on myös yksi keino saada kiusaaminen loppumaan, mutta ehkä sitä ei käytetä kuin pahimmissa tapauksissa ja viimeisenä keinona. Jos lapsen vanhemmat ovat toisaan noin avuttomia lapsensa suhteen, niin lastensuojelu ja koulukoti voisi olla myös yksi ratkaisu jos muu ei auta. Jaksamista ap:lle!

niin munkin mielestä mutta kuraattori ei puhunu mitään niistä vanhemmista kun luetteli ketä on palaerissa.
 
Ei se koulukiusaaminen välttämättä ikinä lopu. Itseäni kiusattiin koko 9v,siittä tiesi rehtori,opettajat,luokanvalvoja,kiusaajien vanhemmmat ja palavereja pidettiin.
 
sitä pelkäänkin. aionkin palaverissa kysyä että eikö sitä kiusaajaa voida siirtää toiseen kouluun. voi olla että mahdoton ajatus mutta aina voi yrittää.

Kysyä voi aina, itse kans kysyin tuota aikoinaan, ja olis ollu parempi, jos mun lapsi olis siirtyny, ei se kiusaaja. En tarkoita lannistaa, mutta nuo palaverit on ihan tavallaan ihan perseestä. Meillä koulu oli ihan hienosti asialla, mutta kiusaamisen lopetti vasta yhteydenotot kiusaajan vanhempiin, ja varsinkin se, että he sattuivat olemaan tolkun väkeä, ja pistivät jälkikasvunsa kuriin.
 
Mitä mun poika ja sen koulukaverit on tästä pojasta puhelleet niin mulla on ihan sellanen olo että se on joku adhd tapaus tms ja kuuluis jonnekin erityisluokalle, ei normaaliluokalle. se häiriköi tunteja päivittäin eikä usko opettajaa, kiusaa mun poikaa ja yhtä toista poikaa (mun poika on kyllä sen "pääkohde" mutta siis kiusaa muitakin). Pojan luokalta 2 poikaa oli meillä leikkimässä niin ne sanoivat että tää poika oli kuulemma polttanu koulun jälkeen tupakkaa :O se on hajottanu yhen luokkalaisensa rannekellon, kampannu toista niin että sen uudet housut meni rikki polvista kun se kaatui (on vielä vähävaraisen perheen lapsi joilla ei tod oo koko ajan varaa ostaa uusia housuja, neuvoinkin perheen äitiä että vaatii tän pojan vanhemmilta uusia housuja korvaukseksi), paiskonu yhden luokkalaisensa kaikki koulukirjat ja muut tavarat sen pulpetista pitkin lattioita niin että yksi koulukirja hajosi jne. Mun korvaani tällänen ei kuulosta pojalta joka kuuluu tavalliseen luokkayhteisöön, sori vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25399728:
no totuus on se, että sitä kiusaaja ei aleta siirtämään. vaan sun lapsesi voidaan ehdottaa, että siirretään toiseen kouluun. niin väärin kuin se on.
Meidän tytön luokalta siirrettiin kiusaaja toiseen kouluun :)

Kukaan kiusatuista ei joutunut lähtemään.

Tiedän kyllä, että tämä on monessa koulussa ihan epätodellinen vaihtoehto, mutta toteutettavissa sekin on onneksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25399728:
no totuus on se, että sitä kiusaaja ei aleta siirtämään. vaan sun lapsesi voidaan ehdottaa, että siirretään toiseen kouluun. niin väärin kuin se on.

Tiedän että yleensä käy niin ja se on tosi väärin. Omaani en kovin äkkiä siirtäisi koska sillä on paljon hyviä ystäviä tuolla koulussa. Jos ois kyse tilanteesta jossa koko luokka kiusaa poikaani niin sitte koulunvaihto ois hyvä mutta kun se on vain tämä yks poika, pojallani on kuitenkin hyviä ystäviä ja musta olis väärin että se joutuis luopua niistä ystävistä yhden pojan takia.
 
Meidän poikaa yksi kiusasi koko aika niin pahasti, ettei lopulta poika suostunut kouluun menee alkoi joka aamu itku, huuto, mahakipu. Lukuisista viesteistä huolimatta ja palavereista ei kuriin tätä ipanaa saatu.

Ennen kuin tuli luokkaan sijainen, minä en tiedä mitä se sijainen teki??? Mutta sen jälkeen se kiusaaminen loppui.

Kaiken huippu oli kun tämä kiusaajan äiti tulil mulle huutaa... että nyt hänen lapsensa sai minun takia kiusaajan maineen... mä olin silleen joo no sehän se on ja lähdin kävelee siitä tilanteesta.

Mutta pidä pintasi minäkin otin lukuisia kertoja kouluun yhteyttä, jatkuvasti reissuvihkoon viestiä, välillä kävin koululla taas juttelemassa. Toivottavasti saatte tilanteen rauhoittumaan.
 
Mitä mun poika ja sen koulukaverit on tästä pojasta puhelleet niin mulla on ihan sellanen olo että se on joku adhd tapaus tms ja kuuluis jonnekin erityisluokalle, ei normaaliluokalle. se häiriköi tunteja päivittäin eikä usko opettajaa, kiusaa mun poikaa ja yhtä toista poikaa (mun poika on kyllä sen "pääkohde" mutta siis kiusaa muitakin). Pojan luokalta 2 poikaa oli meillä leikkimässä niin ne sanoivat että tää poika oli kuulemma polttanu koulun jälkeen tupakkaa :O se on hajottanu yhen luokkalaisensa rannekellon, kampannu toista niin että sen uudet housut meni rikki polvista kun se kaatui (on vielä vähävaraisen perheen lapsi joilla ei tod oo koko ajan varaa ostaa uusia housuja, neuvoinkin perheen äitiä että vaatii tän pojan vanhemmilta uusia housuja korvaukseksi), paiskonu yhden luokkalaisensa kaikki koulukirjat ja muut tavarat sen pulpetista pitkin lattioita niin että yksi koulukirja hajosi jne. Mun korvaani tällänen ei kuulosta pojalta joka kuuluu tavalliseen luokkayhteisöön, sori vaan.

Sillä ei kaikki varmaan oo kunnos, siis lapsella. Mutta jos vanhemmat päättää, että meidän NIco-Petteri käy tavallista luokkaa, vaikka sen paikka olis jossain muualla, sehän käy sitä tavallista luokkaa. Tavallaan käy sääliksi sitä kiusaajaa, tuskin silläkään kovin hääviä on.
 
mä varmaan marssisin kysymään sen lapsen vanhemmilta jotka sallivat kiusaamisen et jos kerran kiusaaminen on heidän mielestään ok niin saanko kuristaa ym heidän poikaansa heidän silmiensä edessä ja demonstroida kuinka hauskaa se on
 
Mitä mun poika ja sen koulukaverit on tästä pojasta puhelleet niin mulla on ihan sellanen olo että se on joku adhd tapaus tms ja kuuluis jonnekin erityisluokalle, ei normaaliluokalle. se häiriköi tunteja päivittäin eikä usko opettajaa, kiusaa mun poikaa ja yhtä toista poikaa (mun poika on kyllä sen "pääkohde" mutta siis kiusaa muitakin). Pojan luokalta 2 poikaa oli meillä leikkimässä niin ne sanoivat että tää poika oli kuulemma polttanu koulun jälkeen tupakkaa :O se on hajottanu yhen luokkalaisensa rannekellon, kampannu toista niin että sen uudet housut meni rikki polvista kun se kaatui (on vielä vähävaraisen perheen lapsi joilla ei tod oo koko ajan varaa ostaa uusia housuja, neuvoinkin perheen äitiä että vaatii tän pojan vanhemmilta uusia housuja korvaukseksi), paiskonu yhden luokkalaisensa kaikki koulukirjat ja muut tavarat sen pulpetista pitkin lattioita niin että yksi koulukirja hajosi jne. Mun korvaani tällänen ei kuulosta pojalta joka kuuluu tavalliseen luokkayhteisöön, sori vaan.
Ei todellakaan sovi normaaliin luokkaan normaaliopetukseen tuollainen pentu. Anteeksi vaan myös täältä suunnalta, mutta ei.

Ikävän usein näillä "erityislapsilla" tai erityislapsilla (siis oikeasti erityisillä tai suoraan sanottuna vaan tuhmilla ja huonosti kasvatetuilla) on valtavasti OIKEUKSIA. Oikeus käydä koulua, oikeus olla sillä luokalla missä on, jne. Entä ne velvollisuudet? Entä muiden lasten oikeudet?

Pysy tiukkana, älä suostu mihinkään diipadaapa-ehdotuksiin & vedä tarvittaessa korkeammat tahot mukaan jos koulu ei ole halukas ongelmaa oikeasti ratkaisemaan. Mä tsemppaan sua :D
 

Yhteistyössä