Huomenna eka aika klinikalle... muita ensikertalaisia?

Tervetuloa uudet!

Minä nyt kirjoittelen kuulumisia täällä, kun kerran aloittelinkin kertomaan, vaikka ekasta ajasta klinikalle on jo jonkun aikaa. Tänään kävin ekassa seurantaultrassa, mutta pikkuisia olivat follit... Tosin nyt on vasta kp 8, että ei kai niiden kovin isoja pitäisikään olla. Mutta ilmeisesti vaste arimidexille on aika huono, koska olen niitä popsinut kaksi per päivä. Musta alkaa tuntua, että mun kierto ja ovulaatiot meni ihan ok ennen noita hormonitouhuja... . D
 
Soleil onko sun kiertosi kuin pitkä. Ainakin tuo kp 8 kuulostaa todella aikaiselta että toivotaan jossa kasvavat isoiksi ja komeiksi =)

Heksamiina: Tule sitten kertomaan miten meni ultrassa! Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä db =)

Hannele: Miten kävi? Sen testin kanssa siis.

Varailin tuossa sitten itselle seuraavan verikoeajan siihen prolaktiiniin ja mies oli jo suostuvainen simppatestiin niin varasin sen sitten samalla. Harmi vaan että niissä simppatestin tuloksissa menee kaksi viikkoa joten aukiolotutkimus siirtyy ensi kiertoon. Nimittäin lääkäri sanoi silloin että pitäisi olla nuo kaikki tulokset mukana kun mennään sinne aukiolotutkimukseen. Kai se meinaa että katsoo sitten kaikki jutut kerralla niin ei tule niin kalliiksi.
 
Mä olen täällä ihan onnesta soikeana. Kävin aamulla ultrassa, ja kuinkas ollakaan, munasarjani olivat heränneet eloon! Viimeksi olivat ihan horroksessa, mutta nyt täynnä kasvaneita munasoluja. Jee! Lääkärin mielestä muniksia oli jo ihan liikaakin, eli ilmeisesti inseminaatiota ei ainakaan voida tehdä. Seuraava ultra on perjantaina, jolloin katsotaan tilanne ja päätetään, lähdetäänkö suoraan IVF:ään. Siis mä olen niin innoissani! Olin aamulla ihan varma, että munasarjoissa ei ole tapahtunut yhtään mitään, mutta niinpä vain tulikin positiivinen yllätys. =) Jatkan nyt Puregonia annoksella 50IU, jonka lisäksi pistän kolmena päivänä myös Luverista, jonka pitäisi paksuntaa kohdun limakalvoa. Sitten tosiaan perjantaina ultraan, ja siitä sitten toivottavasti vauhdilla eteenpäin!

Hannelelle pahoittelut negasta!
 
Heksamiina: Mahtava juttu!!! :flower: Hyvä että on nuita troppeja =)

Hannellelle jaksamisia!

).( Tänään kävin prolaktiini kokeessa ja samalla soittelin kadoinneiden progesteroni vastausten perään. Piti mennä viikko, mutta keskiviikkona siitä tulee jo 2 viikkoa kun siellä kävin. No kuitenkin, ovat kuulemma lähteneet vasta tänään postiin, mutta kertoi mulle puhelimessa että arvo oli 53. Eli se meinaisi sitä että ovuloin. :) Mutta epäilenkin kyllä että meillä se probleema on siinä että mulla on putket tukossa... No juu, asia kerrallaan.
 

Moikka. Meille on tapahtunut ihme! Eilen testasin selkeen plussan :heart:
Ehdin siis käydä naistenklinikalla viikko sit ja puhuttiin et luultavasti inseminaatioon päädytään...nyt ei sit tartte. Oli tärpänny luomuna. Tää on ihan uskomatonta, en voi uskoo todeks ku melkeen kahen vuoden jälkeen tuli plussa! =)

Tsemppiä ja onnea kaikille muillekin, mä olen ihan täpinöissäni :LOL:
 
Nipsuliina wau!!! Mieletön juttu! Antaa kyllä toivoa itsellekin tuollainen. Nyt vaan nautit onnestasi :flower:

Heksamiina: En ole sitä aukiolotutkimusta vielä varannut, mutta ajattelin kyllä sen kohta varata. Tähän kiertoon kun ei katsos keretty, koska lääkäri sanoi että pitää olla silloin kaikkien muiden kokeiden tulokset mukana ja niissä vielä kestää. Mutta ensi kierrossa siis sitten. Tuossa juurikin katselin niin ne kp 10-12 (jolloin se pitää tehdä) uhkaavat mennä tietysti viikonlopulle :(

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille B)
 
Minulla oli se aukiolotutkimus vihdoin viime torstaina ja täytyy sanoa, että tavallista ikävämpiä oireita osui minun kohdalleni. Välineiden sisään työntäminen sattui aika lailla, tosin lääkäri ei löytänyt heti kohdunsuuta. Myöhemmin ei sattunut enää kovin paljon, mutta toisen munanjohtimenkin löytäminen kesti. Epämiellyttävältä se kaikenkaikkiaan tuntui, enkä tiedä, oliko särkylääkkeestä juuri apua. Lisäksi verta tuli pieniä määriä neljä päivää ja hartioita särki etupuolelta yhtä pitkään aina liikkuessa. Ensin luulin, että kyseessä olisi lihasjännitykseen liittyvä kipu, sitä minulla nimittäin oli vatsalihaksissa alussa, mutta aukiolotutkimukseen voi liittyä saamani paperin mukaan hartiapistoskin että kai tämä oli sitä. En voinut kävellä moneen päivään pitkiä matkoja, kun kipu hellitti vain istuessa.

Tämä ei ollut tarkoitettu pelotteluksi kenellekään, onhan moni tälläkin palstalla kertonut helpommista aukiolotutkimuksista, mutta puranpahan kokemuksiani. Henkisellä puolella lääkärikäynnistä jäi kuitenkin helpotusta, kun ei meistä kummastakaan löytynyt vikaa lapsettomuuteen. Eihän se tietysti takaa, että sittenkään onnistuttaisiin, mutta toivoa on vielä olemassa!
 
Harmi, Ekotyttö, että oli ikäviä kokemuksia. Mutta mahtavaa, että vikaa ei löytynyt!

Mullehan aukiolotutkimus oli tosi helppo, ei tuntunut juuri miltään. Mutta nyt oli viime perjantaina eka inssi (jeejee!) ja se taas sattui jonkun verran. Ei nyt mitenkään sietämättömästi, mutta enemmän kuin tuo aukiolotutkimus. Musta tuntuu kyllä, että se oli tällä kertaa lääkärin taidokkuudesta kiinni. Aukiolotutkimuksessa oli meidän oma lääkäri ja nyt oli joku toinen. Musta tuntui, että tämä vaan törkkäs huolimattomasti sen mikä-se-nyt-sitten-onkaan-välineen sisään. Vertakin tuli vähän jälkeenpäin, uskon, että jotain reunoja taisi sillä raapaista.
 
Voi kauheaa. Varasin eilen sen aukiolotutkimuksen ajan. Olen muutenkin todella pahasti gynekologikammonen, joten pelottaa kyllä ihan pirusti. No, ainakin se lääkäri on todella hyvä, en edes huomannut kun otti papan. Harmi jos sitä verta tulee sen jälkeen ja muuten jää joten öklö olo. Nimittäin sen jälkeenhän on juuri ovis käsillä eli pitäisi pystyä lempimään. Ja mulla tulee aina verta, se on kuulemma "ominaisuus".

Mutta hienoa Ekotyttö että kaikki on kunnossa! Soleilille plussapuhuri että inssi nyytin toisi!!!
 
Olen pahoillani, Veena, jos olen saanut pelästytettyä sinut. Voihan olla, että kuulun vain prosentuaalisesti pieneen joukkoon, jolle tuo tutkimus oli ikävä. Jos sulla ei ole papa tuntunut miltään, ehkei aukiolotutkimuskaan ole kovin paha. Mulla on papan ottaminenkin aina sattunut.

Hieman voisin lieventää edellistä viestiäni, että tutkimuksen kipu toki unohtui heti, kun se oli ohi. Se hartiasärky vaan oli pahempi. Verenvuotokin oli vain tiputtelua, samanlaista mulla on menkkojen loppuvaiheessa. Ei sen pitäisi estää petihommia, mutta jostain luin, että samana päivänä, kun tutkimus on tehty, pitää yhdyntää välttää.

Että rohkeutta vaan Veenalle ja muillekin tutkimukseen menijöille!
 
Ekotyttö: Ei ei, kyllä mä hoidan nuo pelottelut ihan itse :D Ja tosissaan musta on parempi tietää mitä tapahtuu kun että tulee yllätyksenä. Sillä olen aiheesta paljon googlettanutkin ja ihmisten kokemuksia lukenut. Luulenpa että se tekee kipeää mutta eihän sille mitään mahda. Pääasia että saataisiin nyytti kuvioihin :)
 
Meilla oli eka aika lapsettomuusklinikalle kaksi viikkoa sitten. Kierto oli just sopivassa vaiheessa niin sen jalkeen on jo tapahtunut paljon. Eli hormoonit ja simpat on testattu. Aukiolotutkimus tehty viime viikolla. Auki oli ilokseni :).

Ei se tutkimus kovin kiva ollut, mutta en halua tosiaan pelotella. Sen katetrin tyontaminen koski kylla pirusti ja aloin itkemaan ja huutamaan kuin lapsi! Mulla oli kylla myos huono paiva ja itketti tama koko asia muutenkin. Jos olisin ollut reippaana niin ei se ehka olisi ollut niin kivulias. Mutta eihan se kauaa kesta ja luulen etta synnytyskivut olisivat moninkertaiset! (Ei ole viela lasta niin en tieda). Sen myos tuntee kun sita varjoainetta ruiskutetaan. Sen jalkeen mullakin tuli jotain vuotoa vahan ja oli vahan arka kavellessa. Mutta parissa paivassa ne oireet sitten on menneet ohi. Mulle annettiin sarkylaaketta, suppo peppuun! Kaitpa sekin jotain auttoi.

Nyt on iseminaatio talla viikolla, huomenna tai myohempina paivina. En tieda asiaa, mutta pahoin pelkaan etta se samanlainen katetri laitetaan tallakin kertaa etta saadaan ne spermat tarpeeksi syvalle.... Auts. No, ei voi mitaan...

Eli meilla on mennyt kaikki tosi nopeasti, kahdessa viikossa jo eka inssi. Ollaan taysin privaattiklinikalla missa homma sujuu kuin rasvattu ja niinkuin sanoin, sattui juuri sopiva kiertoaika tutkimuksiin.

Rohkeutta vaan aukiolotutkimukseen, kylla sen kestaa hyvinkin!
 
Onpas täällä hiiren hiljaista...

Kukka: Teilläpäs on ollut nopeaa toimintaa! Hieno juttu! Toivottavasti meillä lähtisi rullaamaan kanssa nopealla aikataululla. Nyt on tämä alku väähn hidastellut sen takia kun piti odottaa että on kaikki muut tulokset kasassa ennen kuin menen aukiolotutkimukseen.

Tulehan sitten kertomaan miten inssi sujui ja millasta oli? Sattuiko yhtä paljon kuin aukiloltutkimus?
 
Hei Veena!

Kiva etta kirjoitit minulle!

Meilla on kylla mennyt salamana tama asia eteenpain. Johtuu siita etta oli just sopiva sauma kierrossa ja myos on ihan privaattiklinikka eli rahalla saa nopeasti! Emme ole Suomessa hoidossa. Klinikalla ei mitaan jonoa, tai joskus on heilla tulipalokiire mutta nayttaa etta hoidon saa heti ja aina ajallaan. Tekevat myos viikonloput (LA ja SU) ja vapaapaivat jos hormooniluvut sen vaativat.

Joo, inssi sujui hienosti toissapaivana! Ei satu yhtaan! Toivotaan etta sissit saavuttavat munasolun ja viela kiinnittyvat...

Ma muuten tiedan sen miksi se aukiolotutkimus koskee ja inssi ei... Sama kanyyli on kaytossa. Nimittain aukiolotutkimuksessa menee aikaa ja se kanyyli pitaa 'lukita' sinne kohtuun. Elikka siihen tehdaan sellainen pallolaajentuma sen kanyylin paahan. Taas inssissa laitetaan se sama kanyyli sisaan, mutta ne spermat laitetaan niin akkia (oikeesti 5min) etta sita letkua ei tarvi lukita paikalleen.

Kivaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä