Muita clomeilijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanana

Vieras
Hmm, en tiedä palaanko nyt väärälle palstalle, koska en varsinaiseti ole lapseton. Meidän tausta on se, että mulla on pco molemmissa munasarjoissa, ja en ovuloi ollenkaan luomusti. Menkkoja on silloin ällöin, niihin olen syönyt teroja ja primoluttia. siis niiden aikaansaamiseksi tietenkin :) Vuoden yrityksen jälkeen päästiin hoitoihin ja mies oli ok, mä sain clomit. Sain pari km.a ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Nyt sitten ollaan luomuiltu esikoisen jälkeen (melkein 10kk) ja sain taas uuden clomireseptin(lääkärin mukaan luomulapsi ei ole kovin tod. näköinen meille), koska pikku2 haaveissa. Eli ensi kierrossa alkaa taas hormooniralli, huih, kuinka malttamaton on olo... Onko muita, joilla clomit odottelee kaapissa? =)

Clomeja kaapissa odottamassa, mutta ei ole lupaa vielä käyttää niitä, kun hyytymätekijöissä mahdollisesti jotain häikkää, muttei tiedetä kunnolla mitä ja minkä verran eli odotan uusinta tutkimuksiin menoa. (Myös sekundäärilapseton)

Samassa jamassa muuten, paitsi että kaksi clomikiertoa jo takana, kolmas aluillaan. Mulla pco ja esikoinen saatu alulle clomeilla, ovulaatio mulla saattaa joskus tapahtua ihan luomustikin, siitä todisteena yksi kondunulkopuolinen raskaus ennen esikoista.

Clomit on toimineet ihan hienosti nyt tässä pikkukakkosprojektissa, oviksen lisäksi ovat kyllä aiheuttaneet aika paljon sivuoireita ja aivan järkyttävän kipeät menkat :( Gynen mukaan ei pitäisi vaikuttaa tuohon menkkakipuun, mutta niinpä vaan vaikuttaa...onkohan muilla clomisteilla ollut vastaavaa?? Tähän kiertoon saan ilmeisesti vielä irrotuspiikin clomien lisäksi...

:flower: Onnea plussan metsästykseen kaikille!

Pipari: Luin tosta sun toisesta ketjusta harmittavat uutiset, älä kuitenkaan vielä vaivu epätoivoon! Miten teillä esikoinen sai alkunsa? Clomeilla?

Maari: Saakos olla utelias, että miten pahasti sun terveys meni?

Sivuoireista mä muistelen esikoisen aikana, että puolen vuoden aikana sain 11 lisäkiloa(onko muut lihonneet?), olin aika pahalla päällä yms. Mutta ei mitään kovin vakavaa muistaakseni... Montakos kiertoa noita clomeja saikaan syödä putkeen? oliko se 4? Me ei siis olla nyt varsinaisesti edes yritetty pikku2, mitä nyt tää kierto on aika aktiivista toimintaa. Lääkäri sanoi, että voidaan suoraan siirtyä clomeihin kun näyttää tehonneen aiemminkin hyvin, tosin eipä tota ehkäsyä oo käytetty esikoisen jälkeen ollenkaan...On vaan tylsää odotella, että alkaa uus kierto, kun pcolaisena ne tuuppaa venymään välillä mielettömästi... :\|

Polykystiset ovaariot, eli monirakkulaiset munasarjat...
Näin maallikkona ymmärrän asian niin että kun normaalikierrossa munarakkuloita kypsyy yksi vahvana josta sitten irtoaa munasolu, niin pco:n kans elävillä munarakkuloita kasvaa useampia joista ei sitten välttämättä yksikään kasva tarpeeksi että munasolu irtoaisi...
Itselläni kans pco, silti 3lasta, pitemmän ja vaikeamman tien kautta voittoon =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 21:27 Hanana kirjoitti:
Pipari: Luin tosta sun toisesta ketjusta harmittavat uutiset, älä kuitenkaan vielä vaivu epätoivoon! Miten teillä esikoinen sai alkunsa? Clomeilla?

Maari: Saakos olla utelias, että miten pahasti sun terveys meni?

Sivuoireista mä muistelen esikoisen aikana, että puolen vuoden aikana sain 11 lisäkiloa(onko muut lihonneet?), olin aika pahalla päällä yms. Mutta ei mitään kovin vakavaa muistaakseni... Montakos kiertoa noita clomeja saikaan syödä putkeen? oliko se 4? Me ei siis olla nyt varsinaisesti edes yritetty pikku2, mitä nyt tää kierto on aika aktiivista toimintaa. Lääkäri sanoi, että voidaan suoraan siirtyä clomeihin kun näyttää tehonneen aiemminkin hyvin, tosin eipä tota ehkäsyä oo käytetty esikoisen jälkeen ollenkaan...On vaan tylsää odotella, että alkaa uus kierto, kun pcolaisena ne tuuppaa venymään välillä mielettömästi... :\|

kohdun limakalvo vuosi itsensä aivan rusinaksi, menee kuukausia ennekuin kasvaa normaaliksi, sitten vielä munasarjojen yliaktivoituminen vai mikä se sana nyt oli...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 08:27 Pirre kirjoitti:
Mulla kanssa nyt Clomit käytössä, eka kierto keskenmenon jälkeen. Mulla sivuoireina on lähinnä vuorotellen hiki ja kylmä.
/quote]
Hiki oli mulla kans,pahoinvointia,paino nousi puolen vuoden sisään 7kg(clomeja söin 7kiertoa),nyt yritän pudotella niitä...

meillä clomi resepti hyllyssä, mutta vielä ei saa hakea, ennen kun saadaan loput verikoetulokset ja varmistus siitä, etten ovuloi. Odotan kanssa todella malttamattomana, millon pääsee alotttamaan. Yritys meillä aloitettu tjot menetelmällä helmikuussa 2004 ja ihan tosissaan heinäkuussa 2004. Jos hyvä tuuri käy ja tulokset saadaan ennen ens kiertoa, niin sitten saan aloittaa kuurin jo ensi kierron aikana, mut jos ei saada vielä tuloksia, niin sitten menee sitä seuraavaan kiertoon. Teroja olen syönyt jo maaliskuusta lähtien...

Yhteistyössä