Huomenna alkaa IVF....

Alkuperäinen kirjoittaja ä1976:
pelottaa hirmuisesti tuo punktio :eek: sattuuko se kamalasti?

Sekin on aika yksilöllistä. Sano suoraan että pelottaa niin saat esilääkityksen. Mä en ottanu kun vasta toimenpidehuoneessa droppeja. Ei oikeastaan voi sanoa, että sattui, mut tuntui epämukavalle jonkin aikaa.
 
lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas, mikä noissa lapsettomuushoidoissa on niin rankkaa? Siis onko ne henkisesti vai fyysisesti vai molempia. Ja millä tavalla.
itelle on tehty yks ivf ja se oli rankka sekä henkisesti että fyysisesti,fyysisesti niinkin rankka että sain lisälääkityksen ja happiviikset,tää on toki yksilöllistä.mulla on kohtu jotenkin suolenmutkan takana niin täti joutu kaivamaan ja ronkkimaan ja vääntämään aikatavalla että sai munasolut kerättyä...olin aika pöllyssä sen jälkeen ja mahaan sattu ihan kiitettävästi..henkisesti se oli kanssa raskasta,alkio ei lähteny enää vuorokauden jälkeen jakautumaan niinkuin ois pitäny,sinä aamuna kun alkio ois pitäny laittaa niin tuntia ennen lähtöä tuli soitto ettei kannata tulla :( mä muistan sen hetken ja puhelinsoiton niin elävästi,tuntu että koko maailma pysähty
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas, mikä noissa lapsettomuushoidoissa on niin rankkaa? Siis onko ne henkisesti vai fyysisesti vai molempia. Ja millä tavalla.

Jotkus saa hormoneista aikamoisia mielialavaihteluita mm. Henkisesti TODELLA raskasta kun käytännössä sitten olet raskaana kun on laitettu alkio/t kohtuun, mut sit vaan odottelet, että kiinnittyykö ja kaksi viikkoa on helevetin pitkä aika. Sit soitat ja saat negan vastaukseksi ja ei kun homma alusta. Mulle tehty n.8 siirtoa ja todella rankkoja aikoja on ollut.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ä1976:
pelottaa hirmuisesti tuo punktio :eek: sattuuko se kamalasti?
Mulle on punktioita tehty sekä nukutuksessa että kipuläkityksessä, enkä kyllä ole kipua tuntenut.

Ennen punktiota olin todella kipeä (PCO) ja rakkuloita oli kaikilla kolmella kertaa yli 20.
Punktion jälkeen seuraava päivä oli kipuileva mutta sit se oli ohi.
 
:wave:

Mulla kans neljä ivf-hoitoa takana.
Eka punktio oli pahin, varmaan siksi kun ei tiennyt että millasta se on.
Muut menikin sitten jo rutiinilla.

Rankinta hoidoissa oli se pettymys kun raskaus ei alkanut, henkistä uupumista.
Ei fyysisesti niin raskasta.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas, mikä noissa lapsettomuushoidoissa on niin rankkaa? Siis onko ne henkisesti vai fyysisesti vai molempia. Ja millä tavalla.
itelle on tehty yks ivf ja se oli rankka sekä henkisesti että fyysisesti,fyysisesti niinkin rankka että sain lisälääkityksen ja happiviikset,tää on toki yksilöllistä.mulla on kohtu jotenkin suolenmutkan takana niin täti joutu kaivamaan ja ronkkimaan ja vääntämään aikatavalla että sai munasolut kerättyä...olin aika pöllyssä sen jälkeen ja mahaan sattu ihan kiitettävästi..henkisesti se oli kanssa raskasta,alkio ei lähteny enää vuorokauden jälkeen jakautumaan niinkuin ois pitäny,sinä aamuna kun alkio ois pitäny laittaa niin tuntia ennen lähtöä tuli soitto ettei kannata tulla :( mä muistan sen hetken ja puhelinsoiton niin elävästi,tuntu että koko maailma pysähty
Kiitos vastauksesta. Tämä voi hyvinkin olla itsellä edessä jonain päivänä, siksi kysyin.
 
Niin ja sitten hoitoihin liittyy kaikenmaailman "vaaroja" esim.hyperstimulaatio, joka minullekin sitten tuli. Nestettä kertyi munasarjoihin ja maha paitui muodottomaksi palloksi. Naikkarilla olin 10pv ja mulla oli letku mahassa ja saldo oli 7l nestettä+häpyhuulen turpoaminen appelsiinin kokoiseksi ja sitä kesti kolmisen viikkoa, joten voinet kuvitella kävelytyylini ja katseet jotka sain osakseni siitä johtuen. Mutta tuosta episodista mulle "jäi käteen" tyttö, joka syntyi vuosi sitten eli oli sen arvoistakin.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas, mikä noissa lapsettomuushoidoissa on niin rankkaa? Siis onko ne henkisesti vai fyysisesti vai molempia. Ja millä tavalla.
On raskasta sekä että.

Kun hoidoissa käy useamman vuoden niin kyllä se käy psyykkeen päälle ku ei onnistu niin ei onnistu ja noi hormoonit on rajuja eli ne kyllä ottaa kropankin pälle ihan kiitettävästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Toisaalta se on varmaan kivaa kun pääsee konkreettisesti tekemään jotain asian eteen, mut rankkaa tulee olemaan. Itellä 3 ivf:ää takana.
Miten teillä on noi muuten menny

Ai miten miten?
Onko hoito onnistunut ja onko teillä saatu pakkaseen alkioita
Ekan ivf:n eka pas oli plussa ja poika syntyi -04. Sit tuli km ja kolmannen ivf:n tuoresiirto pysyi sisällä ja syntyi tyttö -07. Välissä ollu paseja, mut tuloksettomia. On vielä 3 pakkasessa, mut ne olis tarkoitus hävittää.

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Niin ja sitten hoitoihin liittyy kaikenmaailman "vaaroja" esim.hyperstimulaatio, joka minullekin sitten tuli. Nestettä kertyi munasarjoihin ja maha paitui muodottomaksi palloksi. Naikkarilla olin 10pv ja mulla oli letku mahassa ja saldo oli 7l nestettä+häpyhuulen turpoaminen appelsiinin kokoiseksi ja sitä kesti kolmisen viikkoa, joten voinet kuvitella kävelytyylini ja katseet jotka sain osakseni siitä johtuen. Mutta tuosta episodista mulle "jäi käteen" tyttö, joka syntyi vuosi sitten eli oli sen arvoistakin.

Mulla on hyper ollu kaikilla kolmella kertaa. Onneks oon selvinny ilman sairaalassa oloa joka kerrasta vaikka nestettä olikin runsaasti ja paikka osastolle oli varattuna etukäteen.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Toisaalta se on varmaan kivaa kun pääsee konkreettisesti tekemään jotain asian eteen, mut rankkaa tulee olemaan. Itellä 3 ivf:ää takana.
Miten teillä on noi muuten menny

Ai miten miten?
Onko hoito onnistunut ja onko teillä saatu pakkaseen alkioita
Ekan ivf:n eka pas oli plussa ja poika syntyi -04. Sit tuli km ja kolmannen ivf:n tuoresiirto pysyi sisällä ja syntyi tyttö -07. Välissä ollu paseja, mut tuloksettomia. On vielä 3 pakkasessa, mut ne olis tarkoitus hävittää.
Mulla on tehty kolmesti IVF tuoresiisto ja 10 PAS siirtoa sekä kaks IVM tuoresiistoa. Ekasta tuoresiirrosta on neiti vm-98 josta kaksonen meni alussa kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Niin ja sitten hoitoihin liittyy kaikenmaailman "vaaroja" esim.hyperstimulaatio, joka minullekin sitten tuli. Nestettä kertyi munasarjoihin ja maha paitui muodottomaksi palloksi. Naikkarilla olin 10pv ja mulla oli letku mahassa ja saldo oli 7l nestettä+häpyhuulen turpoaminen appelsiinin kokoiseksi ja sitä kesti kolmisen viikkoa, joten voinet kuvitella kävelytyylini ja katseet jotka sain osakseni siitä johtuen. Mutta tuosta episodista mulle "jäi käteen" tyttö, joka syntyi vuosi sitten eli oli sen arvoistakin.

Mulla on hyper ollu kaikilla kolmella kertaa. Onneks oon selvinny ilman sairaalassa oloa joka kerrasta vaikka nestettä olikin runsaasti ja paikka osastolle oli varattuna etukäteen.
Onko sulla onnistunu hoidot? Hyvä jos oot selvinny kotona. Mulla tuli viimisestä ivf:stä hyperi, mut sekin johtui siitä kun olis pitäny levätä punktion jälkeen, mut en mä voinu kun esikkokin piti vauhdissa. Mut enää ei tule ainuttakaan ivf:ää, joten hyperiäkään ei tuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Toisaalta se on varmaan kivaa kun pääsee konkreettisesti tekemään jotain asian eteen, mut rankkaa tulee olemaan. Itellä 3 ivf:ää takana.
Miten teillä on noi muuten menny

Ai miten miten?
Onko hoito onnistunut ja onko teillä saatu pakkaseen alkioita
Ekan ivf:n eka pas oli plussa ja poika syntyi -04. Sit tuli km ja kolmannen ivf:n tuoresiirto pysyi sisällä ja syntyi tyttö -07. Välissä ollu paseja, mut tuloksettomia. On vielä 3 pakkasessa, mut ne olis tarkoitus hävittää.
Mulla on tehty kolmesti IVF tuoresiisto ja 10 PAS siirtoa sekä kaks IVM tuoresiistoa. Ekasta tuoresiirrosta on neiti vm-98 josta kaksonen meni alussa kesken.
Vieläkö jatkatte hoitoja? Ootteko kunnallisella vai yksityisellä?
 

Yhteistyössä