Huom te joilla ollut pitkä kierto ennen plussaa!

Heippa!
olisin halunnut tietää ja kuulla kokemuksia teiltä, joilla on ollut pitkä kierto ja olette tulleet raskaaksi? Itselläni on toinen pitkä kierto menossa pillereitten jälkeen (aiemmat olleet ihan ok) ja vauvapuuhat aloitettu tässä kuussa. viimeiset menkat alkaneet 21.7 ja nyt on siis menossa kp 40. milloin teille on plussa ilmaantunut ja oliko silloin jotain oireita teillä? olen luullut että menkat olis alkanut kun on ollut sellaista kipuilua alavatsassa, mutta eip ole ilmaantunut. testejä olen tehnyt mutta negatiivisia ovat olleet..

kiitos teille jo etukäteen! toivottavasti joku voi kertoa kokemuksiaan.
 
:wave: Täällä yksi! Jätin pillerit pois viime elokuussa. Eka kierto venyi yli 100 päivän, ja ekat menkat tulivat vasta terolut -avusteisena. Terolut- kuuri kesti 3 kk, jonka aikana kierto oli säännöllinen 30 pv. Sen jälkeen kierrot taas venyivät ja venyivät... Voitte vaan arvata, montako negaa tuli testattua! Kierrot huitelivat siinä 40-50pv välillä.

Plussakierrossa ovis oli kierron 33.pvä (tiedän, koska sain sen "tikutettua" :) ) ja plussan testasin kp 47 :heart:. Erinäisiä "raskausoireita" oli joka kierrossa, mutta tällä plussakierrolla rinnat kipeytyivät, joka ei siis mulla kuulu menkkaoireisiin. Lisäksi posket kuumottivat ja olo oli flunssainen.
 
E-pillereiden lopettamisen jälkeen mulla meni kuukautiskierto täysin sekaisin. Se saattoi olla mitä vain 27 päivän ja yli 2 kuukauden väliltä. Vasta vähän yli vuoden päästä kuukautiskierto tasoittui noin 32 kiertopäivään. Melko pitkä kierto siis, mutta ainakin tasottui. Pian tämän jälkeen tulinkin raskaaksi. Raskaustestejä tuli tehtyä useita tuon pitkän vuoden aikana. Kun lopulta oli positiivinen tulos, en sitä ennen testin tekoa millään tavoin tuntenut. Tosin muistan Snoopyn tavoin, että melko alussa alkoivat rinnat jo aristella.

Eli minä en pysty muuta sanomaan, kuin kärsivällisyyttä. :hug:

mussu & pulla 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
mulla oli pillereitten jälkeen kiertojen pituudet 36 x2 ja kerran 30 ja viimeksi 51. aiemmin ollut etovaa oloa ja kipuilua. nännit tuntuvat ehkä hieman aroilta(en voi sanoa että koko aikaa). vilu on kyllä. (mutta veikkaan että johtunee kun ikkunoita olen pitänyt auki eikä ulkona ole mikään hirmuisen lämmin). jos menkkoja ei kuulu eikä näy, niin koskakohan sitä saa taas testin tehä...

Snoopy: kuinka monta viikkoa sinulla oli plussauksen aikana?
 
DJ Mussukka: kärsivällisyyttä totta tosiaan! välillä se vaan meinaa unohtua! toivottavasti ne menkat tulisi että saisi uuden kierron käyntiin tai sitten se plussa pärähtäisi yllättäen pitkästä kierrosta huolimatta. :heart:
 
Tulin raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen jo heti ensimmäisestä kierrosta, joten sinällään olen vähän huono esimerkki. Söin pillereitä monta vuotta ja ennen niiden aloittamista kiertoni oli noin 40 päivää, eli aika pitkä ja vaihteli paljon. Nyt kierrossa, jossa raskauduin tein plussatestin kp 50. Sitten neuvolassa, koska kierron pituudesta ei ollut tietoa laskettiin laskettu aika 28 päivän mukaan. Ensimmäisessä ultrassa aika sitten siirtyikin kolmella viikolla eteenpäin, eli olin plussannut tosi varhaisessa vaiheessa. Tein itsekkin testejä tuon kolmen viikon aikana varmaan viisi, kun minulla oli sellainen jännä olo, niinkuin olisin raskaana, vaikka esikoista siis odotan, enkä ollut koskaan aikaisemmin ollut raskaana. Ekoja oireita olivat mahan nipistely, menkkamainen jomotus selässä ja vuotavat rinnat.

Tsemppiä, ehkä se plussa sieltä vielä tulee =)
 
Riinuska81: kiitos sinunkin vastauksestasi! täytyy vaan odotella ja katsoa mitä päivät tuo tullessaan. ehkä täytyy sitten tuon kp 50 tienoilla vielä tehdä testiä jos silloinkaan ei ole alkanut..
 
Lopetin pillerit viime marraskuussa ja eka kierto oli 35 päivää, seuraava 42 ja kun mies vihdoin ja viimein näytti vihreää valoa vauvasuunnitelmille, niin seuraavasta (eli kolmannesta) kierrosta sain plussan testiin kp49 :heart: testasin siinä kierrossa ekan kerran kp42 ja puhdas nega tuli. Tuolloin kp49, oli viiva testissä vielä tosi tosi haalea ja vasta muutaman päivän päästä tuosta oli viiva niin vahva ettei jäänyt enää arvailujen varaan :D

mulla ei myöskään ollut mitään sen ihmeempiä oireita, rinnat oli aremmat kuin ennen, mutta niin ne oli mun mielestä jo aiemmissakin kierroissa pillerien lopetuksen jälkeen.

Tsemppiä sinulle, toivotaan, että plussa pärähtää testiin! =) :hug:
 
Kiitos HE82!

Nyt mua vasta alkoi jännittään kun lueskelen teiän kokemuksia. mitäs jos sittenkin... no, jäitä hattuun. pitää odotella nyt muutama päivä eteenpäin. vähän kuitenkin on epätodellinen fiilis siihen plussaan kun tässä kuussa ei niitä peittoja kovin paljoa heiluteltu.. mutta jos onni olisi matkassa sitäkin enemmän sitten..
 
Esikoisen yrityksen aikaa oli pillereiden jälkeen kierto ihan sekaisin. Eka oli ihan normaali 33, sitten oli 44 ja seuraava 86. Seuraavasti sitten raskauduin. Sen kierron pituudeksi jälkikäteen arvioituna tuli 31-33 päivää.

Raskaustestin tein kp 40. Ihan selvät raskausoireet oli (kun ajattelee jälkikäteen). Olo oli kuin että olisi ollut menkat, vuoto vain puuttui. Sitten rinnat olivat superkipeät. Kasvoivat tossa vaiheessa jo kuppikoon. Väsymys oli ihan hirveää, hyvä jos pysyin kävellessä hereillä.
 
Täällä vielä yksi "pitkäkiertolainen"!

Lopetin pillerit aivan huhtikuun alussa, minkä jälkeen tuli tietysti tyhjennusvuoto. Ekoja luomumenkkoja sain odotella niin kauan, että kp tuli 49 täyteen. Ne olivatkin sitten mun ainoat menkat, sillä testasin plussan seuraavassa kierrossa. Testin tein kiertopäiviä ollessa vajaa 70. Mullakin oli kummassakin kierrossa, mutta varsinkin tuossa ekassa, vaikka mitä 'raskausoireita', mutta monta negaa tuli silti testattua. Sitten päätin, että odotan kiltisti menkkoja enkä tuhlaa enää rahaa testeihin! Mutta, mutta: Kierrossa, jossa raskauduin, aloin epäilemään todellakin raskautta, kun nännien arkuus ei loppunutkaan luullun oviksen jälkeen, kuten edellisessä kierrossa. Ja sittenhän se plussa napsahti =)

Ekassa neuvolassa laskettu aika laskettiin sen normaalin 28-kierron mukaan, joka mun kohdalla meni aivan päin hongikkoa. Ekan ultraneuvolan jälkeen laskettuaika nimittäin hyppäsi huimat yhdeksän viikkoa eteen päin!

Mavi ja IitaEinari 8+2
 
Kerronpa omankin tarinani tänne... eli mulla aina ollut kierto sekaisin ja välillä hirmu pitkä. viimeksi menkat ollut kesäkuun alussa! Heinäkuussa testailin monia monia nega testejä,mutta koskaan vaan ei vuoto alkanut varasin ajan yksityiselle gynelle...Sieltä sitten sain terolut kuurin,jotta saataisiin menkat alkamaan. kymmenen päivää niitä söin ja sitten taas odottelin... eipä alkanut senkään jälkeen ja viimein 20.8. testasin PLUSSAN!! nyt sitten odottelen ultraan pääsyä että vähän saadaan selvyys miten pitkällä raskaus on jms...

kovin tuli taas sekainen teksti mutta kuitenkin... ei kannata luovuttaa vaikka testi näyttää negaa jos oireita vaan löytyy! =)
 
Mun pitkät kierrot olivat 1,5 vuoden aikana 42-74 päivää. Vasta clomeilla, teroilla ja muilla hormoneilla saatiin kierto kuriin ja raskaus aikaiseksi. Mun kierron pituus johtui siis ovuloimattomuudesta ja taustalla pcos.
 

Yhteistyössä