Huolestunut äiti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiits
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiits

Vieras
Mua niin ärsyttää tän pihan lapset,omat lapset jotka saavat olla yksin pihalla on 8 ja 6 vuotiaita ja ongelmana tässä on vanhempi lapsi tai lähinnä siis sen leikkikaverit pihalla.

Pihapiirissä juoppoäitejä,eri kansalaisuuksia ja huonoista perheistä olevia lapsia.

Eilen yksi pihan poika oli pyytänyt vanhemman poikani mukaan kauppaan ja varastanut sieltä (mun poika ei ollut varastanut) pojalla ensinnäkään ei ole mitään asiaa pihalta lähteä mihinkään,mutta soitti matkalla ja kertoi.

Noin puolitoista vuotta sitten edellisen kerran oli mun pojat lähteneet toisen pihalaisen matkaan tuonne pidemmälle kaupalle ja tämä meiädän vanhempi pihalainen oli varastanut sieltä ja jäi vartijoille kiinni,jolloin tuli poliisit jne..

Eli puoleentoista vuoteen ei ole poika mihinkään lähtenyt ilman lupaa ja tuo kaupalle lähtö ei nyt ole niin suuri ongelma kuin tuo että isommat pojat opettaa ja kohta saa vielä pienimmänkin mukaan..

Pihan kakaroilla on hirveetä kielenkäyttöä,poikani nyt tietää mikä on lesbo,homo,runkkaaminen jne ja tiedän että saisi hän ne jossainvaiheessa tietää kumminkin ,mutta tuntuu että pihalaisilla vaan vitut lentelee eikä normaalia lastenleikkejä ollenkaan,ne saa olla pihalla 10 asti kun meillä on kotiintuloaika klo 8 näin kesällä ja siitäkin poika valittaa kun olen huonompi äiti kuin muitten kun muuta saa olla niin myöhään ulkona.

Isompi poikani ei enää suostu leikkimään pikkuveljensä kanssa ja nämä isot pojat aina kiusaamassa pienempää ja milloin mistäkin poika tulee usein kotiin itkemään kun sitä on satutettu.

Enhän mä voi poikaani kieltää olemasta pihalla,mutta mitä mun pitäisi tehdä,en voi sitä pakottaa leikkimään pikkuveljensä kanssa vain.

Huoh kun pääsisi muuttamaan tästä pihapiiristä pois,mutta koulua en halua vaihtaa
 
Ikävä tilanne.

Mä terottaisin omille lapsille sitä, että pihasta ei poistuta vaikka joku houkuttelisi. Ei, ei ja ei. Ne jotkut on typeriä, mutta omien lasten ei silti tarvitse olla. Jokaisella on oma järki ja harkintakyky, eikä kukaan voi toista vasten tahtoaan esim. kauppaan vetää.

Olisiko mahdollista järjestää lapsille leikkitreffejä vähän mukavampien lasten kanssa? Joku teille kylään, te jonkun luo kylään, jne. Mennä ulkoilemaan johonkin lähistön puistoon, jossa ei tuollaisia lapsia ole.
 
Kyllä minäkin huolestuisin. Ehdotan myös, että alat pikaisesti etsiä uutta kotia. Mitä vanhemmaksi lapset kasvavat, sitä suurempi vaikutus kaveripiirillä on.

Eikös nykyään saa kunnan sisällä valita koulun, eli ei tarvitse aina olla se lähin. Eli vaikka muuttaisitte kauemmaksi, voisivat lapset jatkaa nykyisessä koulussaan, varsinkin, jos kulkuyhteydet pelaavat. Tosin jos nuo pihan lapset käyvät samassa koulussa, niin muutto ei ratkaise kaikkea.

Tai löytyisikö lasten luokkakavereista hyvä ystäviä, niin ei tarvitsisi pihan lasten kanssa pyöriä...
 
yritetään saada uutta asuntoa,mutta tuntuu olla vaikeata saada niitä ja koulua ja päiväkotia en haluaisi vaihtaa.

poika lupasi kyllä ettei enää lähtisi pihalta pois ilman lupaa ja keskusteltiin kyllä asioista ja toivon että meni perille.

kyllä meillä usein ollut koulukavereita kylässä ja ihan mukavia lapsia ollutkin,nyt ei vaan ole muutamiin viikkoihin halunnut tuoda niitä meille vaan kun tulee koulusta kotiin,tekee läksyt ja sitten onkin kiire jo pihalle kavereitten luokse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Kyllä minäkin huolestuisin. Ehdotan myös, että alat pikaisesti etsiä uutta kotia. Mitä vanhemmaksi lapset kasvavat, sitä suurempi vaikutus kaveripiirillä on.

Eikös nykyään saa kunnan sisällä valita koulun, eli ei tarvitse aina olla se lähin. Eli vaikka muuttaisitte kauemmaksi, voisivat lapset jatkaa nykyisessä koulussaan, varsinkin, jos kulkuyhteydet pelaavat. Tosin jos nuo pihan lapset käyvät samassa koulussa, niin muutto ei ratkaise kaikkea.

Tai löytyisikö lasten luokkakavereista hyvä ystäviä, niin ei tarvitsisi pihan lasten kanssa pyöriä...

Onneksi kaikki pihalaiset käy tuota toista koulua joka on ns "huonompi" mihin myös poikanikin olisi kuulunut,mutta hain tuohon toiseen viereiseen kouluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lähde ennen kuin on myöhäistä:
Muuta pois. Vetävät lapsesi mukaan vielä pahempiinkin asioihin tulevaisuudessa.

Näin. Erään tuntemani "hyvän" perheen lapset päätyivät narkkariksi ja itsemurhaan. Ongelma tuskin oli kotona, asuivat vain huonolla seudulla. Vanhempien koulutus, ammatit, lasten kasvatus ja heihin panostaminen eivät paljoa vaikuta, kun naapurit ja/tai kaverit ovat mitä ovat.

Uskon, että päiväkodin ja koulun vaihtaminen tuntuu kurjalta, mutta sun on pakko ajatella asioita pitkällä tähtäimellä!
 
Niinkuin sanoin niin haetaan kyllä uutta asuntoa,ollaan jo reilu puolivuotta haettu,mutta ei ole minkäälaista toivonkipinää näkynyt että saataisiin uusi asunto kun kaiketi niitä asunnontarvitsijoita on niin paljon mukamas.

Meillä muutenkin todella ahdasta,5 ihmistä ja 74 neliötä ja tavaraa niin pirusti
 
Tällainen vinkki asunnonhakuun, jos vuokrakämppää haet, hae Satolta. Yhdet kaveritkin jätti sinne hakemuksen, sopivaa asuntoa tarjottiin 2 päivän päästä. :) Tietysti vaihtelee nuo asuntojen kunnot, ja jotkut Saton talot on ihan 'slummia', mutta on siellä siistejäkin asuntoja hyvillä paikoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiits:
Mua niin ärsyttää tän pihan lapset,omat lapset jotka saavat olla yksin pihalla on 8 ja 6 vuotiaita ja ongelmana tässä on vanhempi lapsi tai lähinnä siis sen leikkikaverit pihalla.

Pihapiirissä juoppoäitejä,eri kansalaisuuksia ja huonoista perheistä olevia lapsia.

Eilen yksi pihan poika oli pyytänyt vanhemman poikani mukaan kauppaan ja varastanut sieltä (mun poika ei ollut varastanut) pojalla ensinnäkään ei ole mitään asiaa pihalta lähteä mihinkään,mutta soitti matkalla ja kertoi.

Noin puolitoista vuotta sitten edellisen kerran oli mun pojat lähteneet toisen pihalaisen matkaan tuonne pidemmälle kaupalle ja tämä meiädän vanhempi pihalainen oli varastanut sieltä ja jäi vartijoille kiinni,jolloin tuli poliisit jne..

Eli puoleentoista vuoteen ei ole poika mihinkään lähtenyt ilman lupaa ja tuo kaupalle lähtö ei nyt ole niin suuri ongelma kuin tuo että isommat pojat opettaa ja kohta saa vielä pienimmänkin mukaan..

Pihan kakaroilla on hirveetä kielenkäyttöä,poikani nyt tietää mikä on lesbo,homo,runkkaaminen jne ja tiedän että saisi hän ne jossainvaiheessa tietää kumminkin ,mutta tuntuu että pihalaisilla vaan vitut lentelee eikä normaalia lastenleikkejä ollenkaan,ne saa olla pihalla 10 asti kun meillä on kotiintuloaika klo 8 näin kesällä ja siitäkin poika valittaa kun olen huonompi äiti kuin muitten kun muuta saa olla niin myöhään ulkona.

Isompi poikani ei enää suostu leikkimään pikkuveljensä kanssa ja nämä isot pojat aina kiusaamassa pienempää ja milloin mistäkin poika tulee usein kotiin itkemään kun sitä on satutettu.

Enhän mä voi poikaani kieltää olemasta pihalla,mutta mitä mun pitäisi tehdä,en voi sitä pakottaa leikkimään pikkuveljensä kanssa vain.

Huoh kun pääsisi muuttamaan tästä pihapiiristä pois,mutta koulua en halua vaihtaa

Missä ihme paikassa te oikein asutte?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hssjr:
Tällainen vinkki asunnonhakuun, jos vuokrakämppää haet, hae Satolta. Yhdet kaveritkin jätti sinne hakemuksen, sopivaa asuntoa tarjottiin 2 päivän päästä. :) Tietysti vaihtelee nuo asuntojen kunnot, ja jotkut Saton talot on ihan 'slummia', mutta on siellä siistejäkin asuntoja hyvillä paikoilla.

Sato on vain todella veemäinen vuokranantaja... Tosin sellainen on ap:n tilanteessa pienempi paha.

VVO on myös toinen iso vuokrakämppäfirma ja sieltäkin saa nopeasti asunnon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
yritetään saada uutta asuntoa,mutta tuntuu olla vaikeata saada niitä ja koulua ja päiväkotia en haluaisi vaihtaa.

poika lupasi kyllä ettei enää lähtisi pihalta pois ilman lupaa ja keskusteltiin kyllä asioista ja toivon että meni perille.

kyllä meillä usein ollut koulukavereita kylässä ja ihan mukavia lapsia ollutkin,nyt ei vaan ole muutamiin viikkoihin halunnut tuoda niitä meille vaan kun tulee koulusta kotiin,tekee läksyt ja sitten onkin kiire jo pihalle kavereitten luokse.

Älä hae kaupungin asuntoa, tuntuvat kaikki olevan jotain slummeja. Mieluummin kyselet Satolta, Vvo:lta tai vaikka Ilmarisen (vakuutusyhtiön) asuntoja. Itse asutaan Ilmarisen kämpässä, taloyhtiö pieni ja rauhallinen, eikä täällä asu ainuttakaan maahanmuuttajaa.
Satolla asuttiin aiemmin ja sieltä saatiin kuukaudessa asunto. Vie hakupaperit paikanpäälle ja soittele viaikka viikottain vapaista asunnoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja hssjr:
Tällainen vinkki asunnonhakuun, jos vuokrakämppää haet, hae Satolta. Yhdet kaveritkin jätti sinne hakemuksen, sopivaa asuntoa tarjottiin 2 päivän päästä. :) Tietysti vaihtelee nuo asuntojen kunnot, ja jotkut Saton talot on ihan 'slummia', mutta on siellä siistejäkin asuntoja hyvillä paikoilla.

Sato on vain todella veemäinen vuokranantaja... Tosin sellainen on ap:n tilanteessa pienempi paha.

VVO on myös toinen iso vuokrakämppäfirma ja sieltäkin saa nopeasti asunnon.

Kuinka niin veemäinen?

Ja niin, kaupungilta nyt on varmaan ihan turha hakea kämppää jos ei ole sossun vakioasiakas tai pakolainen :D Mut esim. keva:lla on myös vuokrakämppiä halvalla, en vaan sitten tiedä, et miten hyvin sieltä sellaisen saa. Itse ainakin suosin mielummin näitä satoja ym. vuokranantajana, varmempia silleen kuin yksityiseltä vuokraaminen.
 

Yhteistyössä