J
Joko huolestun
Vieras
Olemme työssäkäyvät vanhemmat ja kuopuksemme päiväkoti-ikäinen.. maanantaina pk oli kiinni suunnittelupäivän vuoksi ja tyttäremme riemuissaan, koska hän pääsi mummilaan (äidilleni) yökyläilemään jo sunnuntaina päivällä
äitinä olin riemuissani, koska ajatus vieraasta varahoitopäiväkodista ei oikein lämmitä!! Huolehdin tytön alapäähygieniasta pesuin aamuin illoin.. suihkussa emme voi käydä kuivan ihon takia ihan päivittäin kuin helteillä korkeintaan, mutta riittävän usein kuitenkin!! Lapsi on jo 1,5v ollut täysin yökuiva ja olen vaihtanut alushousut iltaisin, mikä on minusta tuntunut varsin riittävältä (vaihdatteko tyttölastenne alushousut kaksi kertaa vuorokaudessa?).. olimme siis vaihtaneet pikkarit suihkun jälkeen lauantai-iltana ja.. kun tyttö kotiutui maanantai-iltana, hänellä oli edelleen SAMAT alushousut jalassaan!! Laitan aina vaihtovaatteita mukaan enemmän kuin tarpeeksi, kotona koko vaatekerta menee pesuun päivän päätteeksi.. nyt olen huomannut kummallista vuotoa aamuisin kuopuksemme alushousuissa ja olen vaihtanut pikkareita useammin kuin yleensä.. pyykkiä pestessäni olen huomannut samaa vuotoa myös illalla vaihdetuissa, jotka tyttö enimmäkseen itse kiikuttaa pyykkikoriin.. kuivuneen vuodon laadusta on vaikea sanoa mitään, mutta nähdäkseni se on kellertävää, hieman paksuhkoa tmv. turha varmasti erikseen sanoa, että olen vihainen äidilleni :-/ mutta siis pitääkö minun olla jo huolissani ja ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.. ?? Iho ei ollut kuin korkeintaan jonkin verran punoittava ja rasvasin heti..