huokaus... umpikujassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sori, vuodatusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sori, vuodatusta

Vieras
mies on työtön, meillä on 3 lasta. itse oon äitiyslomalla, pienin kohta 7kk. mies ei tee mitään... tai jos vie roskat, kuvittelee siivonneensa koko keittiön ja kuvittelee sen riittävän viikoksi.
mulle jää kaikki, ruoanlaitto, pyykin pesu, lasten hoito alusta loppuun, siivoaminen, paperiasiat ja kaikki.
oman napansa ympärillä pyörii: pelaa, käy paskalla, suihkussa ja syö.
mies lupaa viedä tytön esikouluun, aamulla vaan kääntää kylkeä ja kiroaa jos muistutan että hänen vuoro tällä kertaa.
tänään herra kuorsasi vielä 14.00 kun tulin lasten kanssa kotiin, olin hakenut tytön eskarista ja käynyt kaupassa.
käy jopa ärsyttämään se, että mies jättää aina töllön päälle, kun siirtyy sohvalta makkariin nukkumaan, makkarissakin avaa töllön ja kohta kuuluu kuorsaus ja kaks töllöö huutaa.
haukut saan jos en viitsi herralle edes mikroruokaa lämmittää. voiko ihminen olla niin laiska ettei voi itselleen edes sitä lämmittää???
joo, voisinhan sen tehdä, pikkuhomma, mutta kun teen muutenkin kaiken!
tiiän, miksi teen... mutta onhan ruokaa pakko tehdä, kämppä siivota, tyttö viedä eskariin ja hoitaa paperiasiat.
mitä siitäkin tulis jos mä sanoisin että paskat, ei kiinnosta.
sitäpaitsi saan paniikkikohtauksia kun mies alkaa uhkailemaan että mä joudun lähtemään, ja jo siitäkin, että pelkään mitä uskallan sanoa...
joskus sitten annan tulla kaiken ja olo on karmea.
mä en oikeesti oo tämmönen, että annan pompotella :(
ja miestä kaikki luulee kiltiksi hissukaksi...
kaikenlisäksi, miehellä on todettu paniikkihäiriö. mun pitää kuulema ymmärtää ja jaksaa. kuka ymmärtäisi mua???
mä en haluaisi erota, koska tiedän että painajainen vaan pahentuisi.... eikä mies edes suostu muuttamaan, mun pitäis lähteä...
joku päivä mä räjähdän, kun kukaan ei tunnu tajuavan että tää ei oo elämää... mä en haluaisi sitä päivää odottaa, mä haluisin asiat kuntoon :(

No ihan itte oot kyl soppas keittäny jos teet kaiken miehelle valmiiks. Mitäs jos mitä sä vaan lähtisit. Ja mietippä et mitä sä saat tollasselta mieheltä. Mikä siinä on niin ihanaa et jäisit?

Pakkohan tuolle tilanteelle on jotain tehdä, ei voi noin jatkua. Onko sillä miehellä jotain masennusta, kun on noin lamaantuneessa ja välinpitämättömässä tilassa?

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
No ihan itte oot kyl soppas keittäny jos teet kaiken miehelle valmiiks. Mitäs jos mitä sä vaan lähtisit. Ja mietippä et mitä sä saat tollasselta mieheltä. Mikä siinä on niin ihanaa et jäisit?

ai kiitti... kun en edes tee... meinaatko että teen aamulla samalla tavalla ja jätän eskarilaisen viemättä? jätän vauvan hoitamatta ja ruoan laittamatta? annan paperiasioiden olla... alan vaan nukkumaan ja pelaamaan, paskat muista =) pakkohan mun on olla se ainoa aikuinen, meillä on lapset hoidettavana!

Sie kuulostat tosi hyvältä taloudenhoitajalta!Ja hoidat varmaan vielä aviolliset velvoitteetkin makkarissa moitteettomasti!? Ei oo tarkotus olla tyly mutta ryhdistäydyppä hei ja pistä se ukko vaikka kartanolle!

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Alkuperäinen kirjoittaja Paalinarutukka:
Mikset lähde? Mä lähtisin.

Peesaan tätä. Heitä mies pihalle ja lopeta se paapominen. Jos aikuinen ihminen ei ota vastuuta elämästään niin ei hyvää päivää. Pärjäät paremmin ilman tollasta.

niin pärjäisin, tiiän sen itekin :( mutta milläs heitän sen pihalle. ja jo pelkkä ajatus sen uhkaamista asioista saa paniikin päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Sie kuulostat tosi hyvältä taloudenhoitajalta!Ja hoidat varmaan vielä aviolliset velvoitteetkin makkarissa moitteettomasti!? Ei oo tarkotus olla tyly mutta ryhdistäydyppä hei ja pistä se ukko vaikka kartanolle!

siitähän mä kans saan haukut, kun ei koskaan saa. siitä oon kyllä sanonu, että omapa on vikas. ei paljo tuollaisen ihmisen yritykset kiinnosta.
varmasti en oo itekään enää kivaa seuraa, mutta miks olisin. yritän vaan edes suunnilleen pysyä järjissäni ja hoitaa lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja vuodatusta:

Peesaan tätä. Heitä mies pihalle ja lopeta se paapominen. Jos aikuinen ihminen ei ota vastuuta elämästään niin ei hyvää päivää. Pärjäät paremmin ilman tollasta.

niin pärjäisin, tiiän sen itekin :( mutta milläs heitän sen pihalle. ja jo pelkkä ajatus sen uhkaamista asioista saa paniikin päälle...

No hyvänen aika ethän sinä voi olla sellaisen miehen kanssa, josta et pääse sen takia eroon, ettei se lähde... Jotenkin outo yhtälö. Pakkohan sitä nyt teidän on sen verran pystyä keskustelemaan, että selität sille, mikä on homman nimi ja sovitte käytännön asiat. Outoa: en voi erota, koska toinen ei suostu lähtemään pois!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No hyvänen aika ethän sinä voi olla sellaisen miehen kanssa, josta et pääse sen takia eroon, ettei se lähde... Jotenkin outo yhtälö. Pakkohan sitä nyt teidän on sen verran pystyä keskustelemaan, että selität sille, mikä on homman nimi ja sovitte käytännön asiat. Outoa: en voi erota, koska toinen ei suostu lähtemään pois!

no sen kanssa ei kuule keskustelut suju, jos sujuis niin ei varmaan oltais näin pahassa jamassa. ei vaan lähde. helppahan se, ei irtisano itseään tästä kämpästä.

Alkuperäinen kirjoittaja AleXAN:
No pakkohan tuolle nyt on jotain tehdä :o Puhut miehelles kunnolla ja niin että mieskin sen tajuaa.

voi kun tietäisit kuinka paljon oon puhunut. yrittänyt hyvällä, pahalla, kirjeellä, aamulla, illalla, hyvänä hetkenä, huonona hetkenä... jos haistattelee ja haukkuu, joskus sanoo joojoo. sama lopputulos, mikään ei muutu.

No pakkohan tuolle nyt on jotain tehdä :o Puhut miehelles kunnolla ja niin että mieskin sen tajuaa.

voi kun tietäisit kuinka paljon oon puhunut. yrittänyt hyvällä, pahalla, kirjeellä, aamulla, illalla, hyvänä hetkenä, huonona hetkenä... jos haistattelee ja haukkuu, joskus sanoo joojoo. sama lopputulos, mikään ei muutu.

Aika pahalta kuulostaa.Pakkaa kamas ja lähde!Miksi sie olet tuossa suhteessa kun toinen osapuoli ei edes yritä korjata paskaa tilannetta??

Sun ukkos kuulostaa ihan mielenterveyspotilaalta. Laita se terveyskeskuksen omalääkärille hakemaan lähete psykologille. Availevat vähän solmuja ja eiköhän ukkokin siitä vetristy. Ei tollasta pas*aa tarvi kenenkään kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:

Aika pahalta kuulostaa.Pakkaa kamas ja lähde!Miksi sie olet tuossa suhteessa kun toinen osapuoli ei edes yritä korjata paskaa tilannetta??

mä en tiedä mihin menisin :( ukko kun ei lähde, ei millään. vaikka yksin sillä ei oo rahaa tähän vuokraan, mulla lasten kanssa olis. mutta sehän sanookin, että mä lähden, yksin. en tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa, äijä kun on vaihtanut vaipan tasan 2 kertaa 7kk ikäiselle.

Miehesi tosiaan kuulostaa masentuneelta, mutta se ei silti oikeuta kaikesta vastuusta vetäytymistä. Jos miehesi ei suostu lähtemään asunnostanne, sinun pitää lähteä lasten kanssa. Voisitko ajatella meneväsi aluksi vaikkapa vanhempiesi luokse? Voi olla, että kun mies tajuaa, että voi oikeasti menettää teidät, hän herää ja muuttaa käytöstään.

Alkuperäinen kirjoittaja ylös ja ulos:
Sun ukkos kuulostaa ihan mielenterveyspotilaalta. Laita se terveyskeskuksen omalääkärille hakemaan lähete psykologille. Availevat vähän solmuja ja eiköhän ukkokin siitä vetristy. Ei tollasta pas*aa tarvi kenenkään kestää.

jaa että mä voin vaan laittaa sen johonkin =) jos en voi pistää sitä kotihommia tekemään, miten voin muka pakottaa sen lääkäriin...
mä käyn itse psyk. sairaanhoitajan luona puhumassa, ja mies on saanut sinne myös ajan 2 kertaa mutta ei ole mennyt. kerran se teki kotikäynnin, mutta eipä se mitään auttanut. miespuolinen vielä, luulis että miehen ois ollu helpompi sille jotain sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Miehesi tosiaan kuulostaa masentuneelta, mutta se ei silti oikeuta kaikesta vastuusta vetäytymistä. Jos miehesi ei suostu lähtemään asunnostanne, sinun pitää lähteä lasten kanssa. Voisitko ajatella meneväsi aluksi vaikkapa vanhempiesi luokse? Voi olla, että kun mies tajuaa, että voi oikeasti menettää teidät, hän herää ja muuttaa käytöstään.

masennustahan se taitaa olla, ainakin osittain. kun voisinkin mennä vanhempien luo :( isä on kuollut ja äiti asuu pikkuisessa kämpässä uuden ukkonsa kanssa... mun tädille menin kerran, mutta ei siellä voi olla kuin yhden yön, hän kun luulee että meillä on vaan joku pieni riita, vaikka oon kyllä kertonut tilanteesta.

Yhteistyössä