huimaus/pahaolo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonovointinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonovointinen

Vieras
Olen rv25 ja koko aikana ei ole ollut pahoinvointia ym. Nyt kesken yöunien heräsin siihen, kun koko huone tuntui pyörivän silmissä...en saanut enää nukuttua makasin vaan sängyssä, huimasi ja tuli pahaolo...Nyt on ollu huono-olo ihan koko päivän...pyörryttää etenkin seisallaan, mutta myös pitkällään, kyljelläänkin ja kokoajan on sellanen olo et kohta oksennan, en kuitenkaan ole oksentanut...neuvolassa ei oltu tänään paikalla, mutta olen kyllä aika ihmeissäni mikä minulle nyt yhenäkin tuli....kellään kokemuksia vastaavasta?? Voisiko hemoglobiini olla romahtanut tai jotain???

Hei,

mulla kans on tosi huono-olo, herään siihen aina aamuyöstä, ja se kestää aamuun, noin klo 9:ään, kunnes loppuu. Mulla on nyt 34. vk meneillään ja vastikään oksensin ekan kerran aamuyöstä, tähän asti on ollut vain etova olo, mutta ei mitään ole tullut. Soittelin synnytyssairaalaan josta sanoivat että tarkkailla verenpainetta (mulla on koko raskausajan ollu korkeahko verenpaine), ja tänään sitten muakin alkoi huimata.

Eivät varsinaisesti sanoneet mistä huono-olo johtuu, neuvolassa veikkasi verenpainetta ja sitä, että keho alkaa väsyä (ne mun yöunet jää tosiaan tosi vähälle, kun herään poikkeuksetta 3-4 aikaan, enkä saa enää unta, ja olen vielä töissäkin).

Hemoglobiini mulla ainakin on hyvä edelleen, 128.

Tästä nyt tuskin oli kauheasti apua, mutta olethan tarkistanut verenpaineesi?

Tsemppiä!

Kannattaa pyytää hemoglobiinin mittausta neuvolassa jos se vaikka on laskenut. Minullakin oli juuri noilla viikoilla huonoa oloa, käskivät neuvolasta juoda tarpeeksi (n. kaksi litraa päivässä pitäisi juoda). Se tuntuikin minulla auttavan jonkin verran. Joskus sitä vaan väsyttää ja heikottaa raskaana ollessa ilman sen kummenmpia syitä :)

Kannattaa kuitenkin ottaa yhteyttä neuvolaan. Verenpainekin olisi tosiaan hyvä mitata...

Mulla alkoi esikoisesta huonovointisuus hieman alle rv30. Ennen sitä en ollut voinut pahoin eikä huimannut, sen jälkeen niistä tuli päivittäinen riesa. Hemogloiini ja verenpaine pysyivät koko ajan hyvänä. Ainoa mitä lääkäri osasi neuvoa oli että pitää levätä tarpeeksi. Kakkosesta oksensin sitten koko odotuksen. =(

Yhteistyössä