Omituista oireilua ja magneettikuvauksen tuloksia ja odottelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs tämä on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs tämä on

Vieras
Moikka!

Turvaudun nyt tänne pahimman hänä mentyä. Kirjoitin tänne jo viimeviikolla kysellessäni aivoinfarktin oireita. No viikonloppu oli mielenkiintoinen ja päädyin parin ambulanssin kautta Meilahteen magneettikuvauksiin.

Koko homma alkoi kaksi viikkoa sitten aamuisella päänsäryllä joka paheni todella kovaksi ja lisänä oli kuvotusta. Makolin koko päivän ja ajattelin sen olevan migreeniä.

Päänsärky kuitenkin jatkui päivästä toiseen vähän madaltuen päiväpäivältä ja mukaan tuli omituisia oireita.
Makuhäiriö- suussa maistuu sellaiselle myrkylle koko ajan. Aivan sama mitä syön ja miten pesen hampata.
Tuntohäiriöt- Ensin alkoi kielen vasenta puolta pistella ja sitten se meni tunnottomaksi. Tätä jatkui viikon kunnes meni huulien vasemmalta puolelta tunto ja tänään nyt vasemmasta poskestakin.
Huimaus- pystyssä ollessa huimaa. Ja välillä pyörryttää. Ja kaltevalla kävellessä tuntuu, että kaadun.
Väsymys- vahvinpana kaikessa on väsymys. Olen niin väsynyt. Nukun ja nukun ja makaan ja makaan. Olen nyt koko viikon ollut ehkä kaksi tuntia päivässä jalkeilla. Väsyttää vaan.
Päänsärky- alloittainen. Paikka vaihtelee. Ei kovin paha, mutta on olemassa.

Ja kieli tuntuu omituiselta. Mutta se voi johtua noista tuntohäiriöistä.
Yritän huomenna varmuudeksi mennä hammaslääkäriin.

Verikokeita otettiin. Rauta vähän matala, mutta ei niin, että selittäisi näitä. TSH korkea, eli kilpparit vajaatoiminnalla, mutta lääkäristä tämä ei selitä näin radikaaleja oireita. Eikä tälläisiä ole koskaan ollutkaan vaikka kilparit ovat heitelleet vähän väliä.
Sydän ok ja keuhkokuvat ok. Kaikki ok paitsi...

Magneettikuvassa oli pieniä T2 heijastumamuutoksia. Jossain takasarvissa jotan enemmän mistä yksi vahvempi ja pikkuaivoreidessä yksi T2 signaalimuutos.
Neurologi meinasi, että olisi joko infektiivistä tai demyelinaatiomuutoksia.
Otettiin selkäydinnestenäyte. Oli puhdas paitsi borrelioosituloksia odotellaan.

Mutta en usko borrelioosiin. Minua ei ole koskaan purrut punkki eikä ole ollut sitä punasita rengastakaan missään.

No ms menisi oireisiin, mutta ei kai se ala päänsäryllä ja noin äkillisesti?

En tiedä. Olo on kurja ja olen nyt kaksi viikkoa maannut sängyssä anoppi talon emäntänä koska en itse pysty mihinkään. Alkaa masentamaan ja tämä tuntuu kestävän ikuisuuden.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Tai kuullut vastaavasta?
Ottaisin kaikki kokemukset mielelläni vastaan...

MS-tauti voi alkaa äkillisenä (tai sitten pienempiä oireita ei ole aiemmin tullut huomanneeksi). Ikävä kyllä näin. Aivomuutokset eivät toki synny yhdessä yössä, mutta yhdessä yössä voi tulla se viimeinen pisara, jolloin aivojen toiminta häiriintyy niin, että sen huomaa.

Käy naprapaatilla, jos se syy katoais sillä käittelyllä?

Kiinnostaa tietää, mitä olet syönyt aamupaloiksi:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Kärsivällisyyttä vaan. Voi kestää tosi kauan, ennenkuin jotain selviää. Tai sitten oireet hitaasti paranee, eikä syy selviä ikinä. Kokemusta on.. Myös jotkut infektiot voi aiheuttaa monenlaisia hermosto-oireita, esim herpes ja jotkut rokot. Myös viruksen aiheuttama aivokalvontulehdus sopisi oireisiin.

Yhteistyössä