hui kauhistus, meidän koira kuulemma yritti purra lasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä oon nyt elkuusta saakka lähes päivittäin saattanut esikoisen kouluun ja käynyt samalla kirjastossa, kaupassa, pankissa yms. yms. Ja siis luonnollisesti koira on ollut mukana. Ei oo käynyt pienessä mielessänikään ettenkö näin voisi tehdä.

Ensinnäkin lähes kaikkialla on koirille tarkoitetut koukut, joihin siis koira jätetään odottamaan. Toisekseen olen pitänyt itsestään selvänä että jokainen ymmärtää olla koskematta vieraaseen eläimeen. Ei tietenkään pikkulapset, mutta niillä on sitten vanhemmat mukana katsomassa että ymmärtää olla koskematta.

En tosiaan ole tullut ajatelleeksi muuta. Ei juolahtanut pieneen mieleenikään. Jatkossa kai pitää jättää koira kotiin ja mies saa lenkittää iltaisin. Mutta edelleen ihmettelen voiko tosiaan joku olla opettamatta lapselleen ettei vieraisiin eläimiin kosketa???

No meitä ku on niin moneen junaan ja sit on noi jotka jää sinne asemalle. Ei siis pidetä sitä tarpeellisena opettaa lapsille. Valitettavasti vastuu on aina koiran omistajalla jos jotain sattuu, vaikka ne mukulat tekiski koiralle jotain.

Juurikin tuommoisten tilanteiden takia en IKINÄ KOSKAAN MILLOINKAAN jättäisi omaa koiraani kaupan eteen. Siihen voi kuka vaan mennä koiraa kiusaamaan, koskemaan, pelästyttämään niin lapset kuin jopa aikuisetkin. Ja siis on todellakin ärsyttävää että vieraat lapset (ja aikuisetkin) koskevat koiraan ilman lupaa, mutta minä ainakin tiedostan sen, että näin voi käydä jos koiransa jättää johonkin julkiselle paikalle ilman valvontaa. En mitenkään hyväksy että vieraisiin koiriin kukaan koskee ilman lupaa, mutta kyllä se kuitenkin niin on että sen voi koiranomistaja estää olemalla jättämättä koiraa kaupan eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Juurikin tuommoisten tilanteiden takia en IKINÄ KOSKAAN MILLOINKAAN jättäisi omaa koiraani kaupan eteen. Siihen voi kuka vaan mennä koiraa kiusaamaan, koskemaan, pelästyttämään niin lapset kuin jopa aikuisetkin. Ja siis on todellakin ärsyttävää että vieraat lapset (ja aikuisetkin) koskevat koiraan ilman lupaa, mutta minä ainakin tiedostan sen, että näin voi käydä jos koiransa jättää johonkin julkiselle paikalle ilman valvontaa. En mitenkään hyväksy että vieraisiin koiriin kukaan koskee ilman lupaa, mutta kyllä se kuitenkin niin on että sen voi koiranomistaja estää olemalla jättämättä koiraa kaupan eteen.

Juu siis itsekin ihan myönnän että enpä taaskaan ole laisinkaan ajatellut. Ei vaan kertakaikkiaan tullut mieleenikään että kaikilla ei ole järkeä päässä. Sitä kun pitää joitakin asioita itsestäänselvyytenä ja tämä oli yksi niistä. Eli kyllä, ehdottomasti mun moka myös.

Hemmetin hankalaksi vaan menee ulkoilutus, mutta en kyllä tämän päiväisen jälkeen uskalla koiraa mukaan ottaa. Iso harmi (eikä ainoastaan mulle vaan myös koiralle) :|

Alkuperäinen kirjoittaja tinnttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Mä oon myös sitä mieltä että sellaisia koiria jota voi purra ei saa jättää vartioimatta. Tietty ei lapsetkaan saisi koskea mutta mutta...

ihan mikä koira tahansa saattaa purra, ei sitä voi etukäteen tietää minkälaisen tilanteen se kokee uhkaavaksi!

Niimpä! Ja vaikka olis kuinka kiltti koira, niin kyllä varmasti voi ärsyyntyä/pelästyä jos on tarpeeksi kummallinen käsittely lapsella tai vaikkapa jollain juopolla. Ja siitä onkin sitten koiralla loppuelämän trauma pahimmassa tapauksessa.

Yhteistyössä