Koira hyökkäsi leikkipuistossa päälle. =O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en ymmärrä hysteriaa. Tuolla tavalla lapsiinkin tuo koirapelko oikein tartutetaan. Minusta pelot lähtee usein vanhemmista. Omistajan vikahan tuo on ja hänelle asiasta olisin sanonut tosi napakasti, mutta hysteriaa en ymmärrä.

No ihan kyllä pelästyin, että mitä pahaa siinä on. :o
Ja kyllä sai jätkä kuulla. :D B)

aiheen otsikonkin jo laitoit niin et vois kuvitella et sut ois raadeltu ja oot vaan pelästyny

Minä en ymmärrä hysteriaa. Tuolla tavalla lapsiinkin tuo koirapelko oikein tartutetaan. Minusta pelot lähtee usein vanhemmista. Omistajan vikahan tuo on ja hänelle asiasta olisin sanonut tosi napakasti, mutta hysteriaa en ymmärrä.

Mun mielestä ei ole hysteriaa jos huolestuu jos koira tulee juosten päälle ja alkaa näykkiä. Enemmänkin ehkä siitä jäis lapselle pelkoa, jos vanhempi/aikuinen ei auttais tuossa tilanteessa, vaikka häntä pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Vastaisuuden varalle opiksi, että se, että nostat lapset pois, ei tehoa tuossa tilanteessa, vaan pelkästään yllyttää koiraa. Siis jos tavoitteenasi on oikeasti suojella lapsiasi.

Koira kun koira, jos on päästä normaali (harvat eivät ole) vaihtaa suunnitelmaa, kun rähjäämällä karkotat sen luotanne siinä vaiheessa, kun se on tulossa päin. Liikun oman koirani ja lapseni kanssa paljon alueilla, joissa koirien irtipito on tavallista enkä halua, että vieraat koirat tulevat lähellemme ja voin kertoa, että olen ehkä 100-150 koiraa vuosien varrella karkottanut ja yksi jätti tottelematta ja tuli koirani kimppuun. Joten tehokas keino.

Mulle tulee ainakin luontasesti hoitaa lapset ensin turvaan, kun niitä uhataan ja sitten vasta kattoo miten käy, EIKÄ niin, että annan koiran hyppiä lasten päälle ja samalla karjua koiralle. Koira voi suuttua kyllä, siis ainakin kaiken järjen mukaan ja sitten siitä vasta riemu syntyy. :o :x

Koirat eivät ns. suutu, ne eivät ole ihmisiä. Kunhan vain kerroin, että sinun ei edes tarvitse lähteä nostelemaan lapsiasi pois, jos saat koirat ajettua pois jo lähestymisvaiheessa. Tottakai jokaisen äidin vaisto on suojella lapsiaan, se on ihan luonnollista. Unohda siinä vaiheessa koiran tunteet kokonaan...

Törkeää omistajalta. Olisi voinut käydä todella pahasti. Leikkivä koirakin voi purra todella ikävästi.

Tuli noista välinpitämättömistä omistajista mieleen eräs tuttavav pariskunta. Heillä on sekarotuinen(kultaistanoutajaa ja labua) uros koira, jolla on aika vahva saalistus vietti. Yrittää joka linnun perään, jäniksistä sekoaa täysin. Olimme mieheni ja tytön kanssa käymässä heillä, ja olimme siinä heidän rivitaloasunnon pihalla. Koira oli remmissä, mutta he pistivät sen sisälle ja ovi oli raollaan. Viereisellä pihalla leikki kaksi poikaa pallolla. Koira ehti huomata sen, ja heti remmistä päästyään livisti pihalle. Pojat ilmeisesti säikähtivät riehuvaa koiraa, ja alkoivat juosta karkuun. Ehdin vain nähdä, kun heidän koira juoksi toisen pojan perässä hyppi ja näykki yritti saada palloa kädestä. Itse odotin meidän poikaa, enkä voinut juosta väliin, kumpikaan omistajista ei tehnyt elettäkään vaan huusivat vaan koiraa takaisin. Minun mieheni juoksi väliin, ja haki koiran pois.

Naapuri oli aika tuohtunut, ja tuli sanomaan että poika oli satuttanut itsensä kun koira oli näykkäisyt kovaa. Ja tämä tuttava pariskunta oli vain että ei se tahallaan niin tee, ja voi voi. Ja sitten naapurin mentyä pyöriteltiin silmiä, että mistäs sekin nyt valitti. Ja kyllä hävetti heidän puolestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Mut minkä mäkään sille voin, et äitini on koirapelon mulle lahjoittanut. Vaikka kuinka yritän näytellä, etten koskaan koiria pelkää. Olisin kuitenkin ihan paniikissa, jos koira (iso tai pieni) hyppelisi ja näykkisisi lasteni kimpussa.
[/quote

Kannattaa yrittää katkaista tuo kierre omien lapsien kohdalla. Menette jonkun mukavan koiran luokse tutustumaan jne. siitä se lähtee. Minä en tykkää yhtään käärmeistä, koska sellainen kerran ui minua vastaan kun olin 8v (kyykäärme), siltikin aina käärmeen nähdessäni (viime kesänäkin useita) pidän mölyt pahassa, nieleskelen, lasken kymmeneen jne. ja poistun nopeasti paikalta, koska en halua lapselleni mitään käärmekammoa.

Voi jeesus kun en ymmärrä tuollaisia koiranomistajia! Suututtaa! Pilaavat meidän kaikkien 50 kiloisten huivilien omistajien maineen.

Meidän koiraa on koulutettu kovastikkin, mutta siitä huolimatta voisi hetkellisesti intoutua juuri noin. Siksipä meidän koira ei juoksentelekaan vapaana ihmisten ilmoilla. Mä olisin varmaan soittanut poliisille. Jos 40kg sakemanni kaataa 2-vuotiaan lapsen, voi seuraukset olla aika mielenkiintoiset.

Sellaisten perheiden lapset, joissa on iso koira osaavat vaiston varaisesti toimia näissä tilanteissa, mutta muut taas vaistonvaraisesti kiljuvat ja juoksevat, mikä lisää koiran intoa.

Reaktio nostaa lapsi ilmaan on aika luonollinen. Jos ei ole omistanut (isoa)koiraa ei voi tietää, että tilanne vain pahenee. Omistajan velvollisuus pitää piskinsä kurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
[quote="Gluteus
[/quote

Kannattaa yrittää katkaista tuo kierre omien lapsien kohdalla. Menette jonkun mukavan koiran luokse tutustumaan jne. siitä se lähtee. Minä en tykkää yhtään käärmeistä, koska sellainen kerran ui minua vastaan kun olin 8v (kyykäärme), siltikin aina käärmeen nähdessäni (viime kesänäkin useita) pidän mölyt pahassa, nieleskelen, lasken kymmeneen jne. ja poistun nopeasti paikalta, koska en halua lapselleni mitään käärmekammoa.

Näin olemme tehneetkin. Olen jopa käyttänyt mukavaa koiraa lenkilläkin. Mutta silti en ole sinut vieraiden koirien kanssa, joita en tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Törkeää omistajalta. Olisi voinut käydä todella pahasti. Leikkivä koirakin voi purra todella ikävästi.

Tuli noista välinpitämättömistä omistajista mieleen eräs tuttavav pariskunta. Heillä on sekarotuinen(kultaistanoutajaa ja labua) uros koira, jolla on aika vahva saalistus vietti. Yrittää joka linnun perään, jäniksistä sekoaa täysin. Olimme mieheni ja tytön kanssa käymässä heillä, ja olimme siinä heidän rivitaloasunnon pihalla. Koira oli remmissä, mutta he pistivät sen sisälle ja ovi oli raollaan. Viereisellä pihalla leikki kaksi poikaa pallolla. Koira ehti huomata sen, ja heti remmistä päästyään livisti pihalle. Pojat ilmeisesti säikähtivät riehuvaa koiraa, ja alkoivat juosta karkuun. Ehdin vain nähdä, kun heidän koira juoksi toisen pojan perässä hyppi ja näykki yritti saada palloa kädestä. Itse odotin meidän poikaa, enkä voinut juosta väliin, kumpikaan omistajista ei tehnyt elettäkään vaan huusivat vaan koiraa takaisin. Minun mieheni juoksi väliin, ja haki koiran pois.

Naapuri oli aika tuohtunut, ja tuli sanomaan että poika oli satuttanut itsensä kun koira oli näykkäisyt kovaa. Ja tämä tuttava pariskunta oli vain että ei se tahallaan niin tee, ja voi voi. Ja sitten naapurin mentyä pyöriteltiin silmiä, että mistäs sekin nyt valitti. Ja kyllä hävetti heidän puolestaan.

Noin just olis voinu helposti käydä. Olis vahingossa purra loksauttaa jompaa kumpaa lasta ja hyvää jälkeä olis syntyny.

Ja aivan varmasti tää jätkä olis samallailla reagoinu, että ei se tahallaan ja mitä ihmeellistä tässä tilanteessa nyt on. Aaargh. |O

Kyllä se on omistajan oikeus ja velvollisuus pitää eläimensä aisoissa, ihan samalla tavalla, kun me katsomme lapsiemmekin perään. Minä ymmärrän ap:n reaktion ihan täysin, koska noin äkillisessä tilanteessa sitä lähtee kyllä leijonaemon tavoin puolustamaan omia lapsiaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja TosiIsonKoiranOmistaja:
Voi jeesus kun en ymmärrä tuollaisia koiranomistajia! Suututtaa! Pilaavat meidän kaikkien 50 kiloisten huivilien omistajien maineen.

Meidän koiraa on koulutettu kovastikkin, mutta siitä huolimatta voisi hetkellisesti intoutua juuri noin. Siksipä meidän koira ei juoksentelekaan vapaana ihmisten ilmoilla. Mä olisin varmaan soittanut poliisille. Jos 40kg sakemanni kaataa 2-vuotiaan lapsen, voi seuraukset olla aika mielenkiintoiset.

Sellaisten perheiden lapset, joissa on iso koira osaavat vaiston varaisesti toimia näissä tilanteissa, mutta muut taas vaistonvaraisesti kiljuvat ja juoksevat, mikä lisää koiran intoa.

Reaktio nostaa lapsi ilmaan on aika luonollinen. Jos ei ole omistanut (isoa)koiraa ei voi tietää, että tilanne vain pahenee. Omistajan velvollisuus pitää piskinsä kurissa.

Näin minäkin ajattelen. Koulutusta ja kiinnipitoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
otsikko on ainakin täysin harhaanjohtava..
Saa käsityksen, että teidät olis raadeltu, mutta kyse olikin siis leikkivästä koirasta..

rauhotu ja ole tyytyväinen, ettei se koira ollut vihainen!
te kaikki selvisitte ehjin nahoin, vain hiukan pelästyneenä..
jos näet tulevaisuudessa kyseisen omistajan pitävän koriaansa irti, soita poliisille. Taajamassa lemmikit on pidettävä kytkettyinä.

Sama se, minkä käsityksen sinä otsikosta sait. Koira hyökkäs aidan takaa meitä kohti, alko pomppiin ja näykkiin. Ei siinä kukaan voinu olla varma, mitä olis tapahtunu, jos se olis jatkunu... :/

no eihän se todellakaan aivan sama ole, minkä käsityksen lukijat otsikosta saa..

Ja vielä toistakin viestiä lainatakseni:
"No mää en koiria pelkää. Mutta jos käyttäytyy noin ja ilmestyy kuin tyhjästä, musta siinä ei oo mitään ihmeellistä, jos pelästyy. "

Aloitusviestissä taisit mainita, että näit, kuinka koira juoksi viereisellä pellolla ja leikki omistajansa kanssa.
Sitten koira lähti juoksemaan tarhan aidan viertä, jonka jälkeen se vasta leikkipuistoon hyppäsi.
Eihän se tyhjästä ilmestynyt, vaan pystyit seuraamaan koiran matkaa jo aika pitkältäkin.
Miksi siis provosoit asian kanssa ja dramatisoit tilannetta?

Edelleenkin sanon, että onni oli matkassa, ettei mitään vakavaa sattunut, vaan ainoastaan pelästyit(te?).
Ja jos (edelleenkin) tulevaisuudessa saman koiran vapaana näette, soita samantien poliisille, niin ehkä asiaan saadaan muutoskin ja omistaja pikkuhiljaa ymmärtää, ettei niitä koiria saa pitää vapaana taajama-alueella..

Yhteistyössä