Anoppi ja sen koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jii"

Vieras
Noniin, minulla ja anopilla on aivan hyvät välit, vaikka aina ollaan jostain jouduttu taistelemaan. Meidän vanhempi lapsi on jo 2,5 vuotta ja nuorempi vuoden. Aluksi en uskaltanut laittaa lapsiamme hoitoon anopille ollenkaan, he eivät siis ole ikinä olleen yöhoidossa, sillä anopilla on joskus tuo turvallisuuden taju hieman heikko. Nyt sitten uskon että anopille on mennyt jakeluun vihdoinkin, ettei lapsia laiteta auton penkille istumaan ilman istuinta, vaikka kuinka paljon harmittaisi huudattaa jne. ja olemme sopineet että lapset olisi hänen hoidossa kaksi yötä.

Nyt on sitten kuitenkin alkanut kovasti epäilyttää, että pitäisiköhän sittenkään, kahdesta syystä, anoppi antaa lapsille kaiken periksi mitä ne ikinä keksii haluta, koska ei omien sanojensa mukaan halua huudattaa, siis toisin sanoen ottaa vastuuta lapsista. JA se suurempi syy, hänellä on tolkuttoman iso metsästys koira joka on kasvatettu johdolla hakkaamalla ja huutamalla, ei tottele silti mitään, ja nyt kuulin, että se koira on raadellut muita eläimiä hengiltä ja purrut ihmistäkin niin että meni hampaat kämmenestä läpi, ja silti ei ole koiraa laitettu piikille??!! :O Olen toki sanonut että meidän, eikä kenenkään lapsia pidä päästää sen koiran lähelle, mutta anopilla on aina jokin selitys sille miksi se koira riepu oli niin syytön kun teki niin, ja en tiedä uskooko anoppi minua, kun ruukaa mennä aina nurkan taakse tekemään kaikkea mitä kiellän, mm, antaa suklaata ennen ruokailua, pussaa suulle lapsia, pitää sylissä kun polttaa tupakkaa jne...

Juuri sinä viikonloppuna tämä piski olisi kuulemani mukaan metsässä isäntänsä kanssa, mutta voiko siitäkään olla varma...

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?

En ikinä antaisi tuollaiselle anopille lapsia hoitoon.
Meillä on tosi turvallinen, kiltti ja hyvätapainen koira, mutta vahdin silti aina silmä kovana, ettei se jää taaperon kanssa kahden.
EI ANOPILLE LAPSIA! Se on turvallisuuskysymys.

Mä en vie lapsiani hoitoon mihinkään missä nurkan takana touhutaan omia. Koen että hoitotaitojen lisäksi tärkein asia on toimivat kommunikaatiotaidot ja-välit lasten vanhempien kanssa. Ne eivät tuossa minusta toteudu.

Mä oon tosin huippu niuhu (ainakin anopin mielestä)... :kieh::p

niin, siltä minustakin on ruvennut taas tuntumaan, että kannattaakohan tuo, kun tuntuu olevan niin järjen köyhää touhua, enkä sen lisäksi oikeastaan ole varma että miten hän sitten toimisi noiden lasten kanssa kun tuntuu että on niin epätasapuolinen, aina kun tullaan tai lähdetään niin esikoista halaa ja pusuttaa antaa lahjoja jne, mutta kuopusta ei muista, on jopa sanonut että esikoinen on tärkeämpi koska siihen kehittyy aivan erikoinen suhde jne, että muistaisikohan edes katsoa koko kuopuksen perään... kerran unohti sen sohvalle istumaan kun hän oli 6kk ja lähti leikkimään isomman kanssa, oli hilkula ettei mäjähtänyt alas...

Hoh hoi, taisi olla ihan typerä ajatuskin että sille voisi lasta viedä vieläkään.

Harmittaa kovasti ettei meillä oikein ole paikkaa mihin viedä lapset, edes kerran vuodessa, mutta näin on pärjättävä.

No lapset eivät varmaan pilalle mene jos anoppi saakin niitä paapoa ja hemmotella pari päivää, mutta tuo koira... jos tiedossa että lapseni olisivat samassa tilassa tuon koiran kanssa, toisin sanoen jos olisi mahdollista koiran päästä halutessaan lasten kimppuun niin en antaisi lapsia hoitoon.

[QUOTE="tiina";22987275]No lapset eivät varmaan pilalle mene jos anoppi saakin niitä paapoa ja hemmotella pari päivää, mutta tuo koira... jos tiedossa että lapseni olisivat samassa tilassa tuon koiran kanssa, toisin sanoen jos olisi mahdollista koiran päästä halutessaan lasten kimppuun niin en antaisi lapsia hoitoon.[/QUOTE]

Jätin lukematta toon viimeisen kappaleen..siis koira poissa? Siinä tapauksessa voisin antaa lapseni anopille hoitoon.
Ehkä tekin voitte "harjoitella" tuota hoitoa aloittamalla ihan yhdestä yöstä?

Niin, sitäpä minäkin, että eihän se ole vakavaa jos ne nyt syöki suklaata vaikka 2 kiloa ja mehua 5 litraa mutta kun en voi edes luottaa siihen että koira oikeasti olisi jossain muualla, kun hän on niin usein valehdellut minulle asioista, että tehtäisiin niinkun hän haluaa.

Yhteistyössä