Ihana/kamala anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitenkähän tuolle anopille sais kauniisti sanottua että vahtii vaan lapsia, kun on meillä. Tulin Juuri kotiin ja täällä on siirrelty tavaroita, viikattu pyykkiä yms. Eihän siinä mitään, jos ne ois tehty järjellä. Anopilla ei ole aavistustakaan mitkä on kenenkin vaatteita, niin joudun esim. sukat ottamaan auki ja katsomaan kenen ne on. Ne joita ei oo niputettu ois voinu olla ihan siellä sukankuivaustelineissä pareittain, eikä levälleen olkkarin sohvalla. Muitakin vaatteita on viikattu ja laitettu yhteen pinoon. Anoppi sanoi vielä lähtiessään itsekin, että joudun ne varmaan viikkaamaan uudestaan, kun hän ei tiennyt kenen ne on.
Hänellä on joku pakko mielle niputtaa paperit yhdeksi pinoksi. Yrität itse lajitella tiettyyn järjestykseen esim. laskut ja lasten paperit erikseen, niin eikös anoppi laita ne yhteen pinoon.
Olin kerran kipeä ja kävin lääkärissä. Palattuani sieltä anoppi sanoi huomanneensa, että on siivous päivä(luki "kalenterissa"), muttei hän viitsinyt imuroida koska halusin varmaan itse imuroida. Imuroidahan osaa kuka tahansa ja sen voi toisen kodissakin tehdä, mutta tuollainen tavaroiden ja vaatteiden järjestely...
Ärsyttääkö ketään muuta tehdä asiat uudestaan? Minua ärsyttää jo etukäteen, kun tiedän että on kaikki niputettu ja viikattu yhteen pinoon.

[QUOTE="vieras";25156028]Mitenkähän tuolle anopille sais kauniisti sanottua että vahtii vaan lapsia, kun on meillä. Tulin Juuri kotiin ja täällä on siirrelty tavaroita, viikattu pyykkiä yms. Eihän siinä mitään, jos ne ois tehty järjellä. Anopilla ei ole aavistustakaan mitkä on kenenkin vaatteita, niin joudun esim. sukat ottamaan auki ja katsomaan kenen ne on. Ne joita ei oo niputettu ois voinu olla ihan siellä sukankuivaustelineissä pareittain, eikä levälleen olkkarin sohvalla. Muitakin vaatteita on viikattu ja laitettu yhteen pinoon. Anoppi sanoi vielä lähtiessään itsekin, että joudun ne varmaan viikkaamaan uudestaan, kun hän ei tiennyt kenen ne on.
Hänellä on joku pakko mielle niputtaa paperit yhdeksi pinoksi. Yrität itse lajitella tiettyyn järjestykseen esim. laskut ja lasten paperit erikseen, niin eikös anoppi laita ne yhteen pinoon.
Olin kerran kipeä ja kävin lääkärissä. Palattuani sieltä anoppi sanoi huomanneensa, että on siivous päivä(luki "kalenterissa"), muttei hän viitsinyt imuroida koska halusin varmaan itse imuroida. Imuroidahan osaa kuka tahansa ja sen voi toisen kodissakin tehdä, mutta tuollainen tavaroiden ja vaatteiden järjestely...
Ärsyttääkö ketään muuta tehdä asiat uudestaan? Minua ärsyttää jo etukäteen, kun tiedän että on kaikki niputettu ja viikattu yhteen pinoon.[/QUOTE]

Voi kyllä!!! Ja ärsyttää kaikista eniten, että menee tonkimaan meidän tavaroita ja papereita. En todellakaan tykkää!!

Nielisin tuon. Lopputuloshan on plusmiinusnolla, kun teet homman joka tapauksessa. Tosin kostaisin anopin kotona salaa niputtamalla selkeästi eroteltuja papereita ja viikkaamalla pyykkiä. Varmaan ärsyttää, mutta hyvää se taitaa tarkoittaa.

[QUOTE="miikkis";25156086]Nielisin tuon. Lopputuloshan on plusmiinusnolla, kun teet homman joka tapauksessa. Tosin kostaisin anopin kotona salaa niputtamalla selkeästi eroteltuja papereita ja viikkaamalla pyykkiä. Varmaan ärsyttää, mutta hyvää se taitaa tarkoittaa.[/QUOTE]

Miksi tuollainen pitää nielaista? Kaksi aikuista ihmisitä kyseessä, niin kyllä musta pitää anopin ymmärtää että rajat ne on olemassa, vaikka sukua ollaankin. Ja etenkin siksi ;)

Mä pyysin yhden ainoan kerran anoppia vahtimaan poikia meille pariksi tunniksi. Oli myös viimeinen kerta. Olis järjetellyt kaikkia tavaroita yms..eikä siinä mitään! Hän oli lukenut mapeista mun papereita, tilitietoja jne.
Kaiken huippu oli se, kun oli tokaissut miehelleni "Onko se ihan normaalia, että Hanna(minä) käyttää tuollaisia alusvaatteita. Tommosia hepeneitä. Eikö se oli vähän kaupan olevan naisen juttu"
"kyllä tolla Hannalla on paljon vaatteita. Sillä oli yksi kiva jakku, jota kokeilen päälleni mutta ei se ollutkaan niin istuva mulle"

Meillä anoppi kävi ihan yhteiselon alkuaikoina siivoamassa kun en ollu itse kotona :D Onneks tajusi yhdellä nätillä mutta jämäkällä huomautuksella että kyllä me pidetään ihan itse huolta meidän kodista. :D Ymmärrän että ärsyttää mutta onhan se hankala toiselle sanoa että kiitos mut ei kiitos kun hyvää varmasti tarkoittaa.

[QUOTE="...";25156114]Miksi tuollainen pitää nielaista? Kaksi aikuista ihmisitä kyseessä, niin kyllä musta pitää anopin ymmärtää että rajat ne on olemassa, vaikka sukua ollaankin. Ja etenkin siksi ;)[/QUOTE]

Tuossa ei vielä hirveästi mitään rajoja rikota ja uskon, että anoppi hauaa oikeasti vain olla avuksi. Jos toisen hyvää tarkoittavan avun torjuu, voi välit tulehtua pitkäksi aikaa ja aika turhaan. Paperit piilottaisin anopilta tai sitten sanoisin asiasta, mutta pyykit on aika pientä. Kun ne pitää laittaa itse kuitenkin niin väliäkö jos niitä on joku jo siinä välissä taitellut.

mä en oikein ymmärrä tätä ongelmaa? toinen tahtoo olla avuksi, mutta tekee sen ilmeisesti väärin.. olisit vain kiitollinen, että anoppi tahtoo auttaa.. eipä kai se maailma nyt siihen kaadu jos joudut pyykkipinoa purkamaan eritavalla kuin ennen.

mun anoppini saa ihan vapaasti touhuta meillä, ei ole koskaan haitannut, jos on tiskikoneen tyhjännyt ja laittanut vaikka lautaset väärään paikkaan.

teemme toisillemme palveluksia silloin tällöin muutenkin, hän hoitaa lapsia, minä leivon kakkuja yms. hänen kahvikutsuilleen. joskus myös kuskaan anoppia töihin ja takaisin, ja vuorostaan hän tarvittaessa minua. aina on toiminut kaikki oikein kivasti :)

Meillä entinen anoppi oli tiskannut, kun olin ollut rintatulehduksen kourissa lääkärissä ja oli vahtimassa tyttöä, joka nukkui kokoajan. Arvostin kovasti tuolloin, itse kuumeessa en oikein kyennyt kuin pakollisia hoitamaan :] Tähän mennessä ei ole uusikaan anoppi tehnyt mitään "tuhmia" ei tosin olekaan ollut meillä kylässä kuin kerran :D

Meillä anoppi ei ole meidän kotona katsomassa lasta, ku se lapsi menee aina sinne hoitoon :) että eikö tämmönen ois teillä mahdollista?

Meillä äiti on semmonen, että se alkaa tekee kotitöitä yms jos on meillä kylässä, ilman että pitää kysyä apua. Ei se mua haittaa jos haluaa auttaa, mutta sekin joskus laittanu puhtaat vaatteet kaappiin ja sit en oikeen tiiä missä ne on :D

mutta kyllä tuommonen tavaroiden järjestely yms ärsyttäisi. Ymmärrän kyllä sua :) kannataa varmaan ihan sanoa sille anopille mikä sua ärsyttää!

Jos toinen kerta ei halua, että sielä kotona hääritään. Silloin on anopissa tai kuka nyt tahansa onkin kyseessä vika. Hyviin käytöstapoihin kuuluu kunnioittaa toista. Ei kenenkään kotona saa tehdä mitään, mitä asukkaat eivät halua.

Mä en voi sietää sitä, että joku tekee meillä jotakin. Edes oma äitini ei saa meillä tiskata tms. Onneksi hän tajuaa sen.

En ymmärrä mikä siinä on niin helvetin vaikeaa ymmärtää ihmisiläl. Jos sanon, etten tykkää että meillä muut tiskaa, järjestelee tms. Silloin mun toivetta kunnioitetaan.

Yhteistyössä