Usvis, Piin ja AuroraB; ISOT ONNITTELUT vauvan johdosta!
Toivottavasti Piin, toivut nopeasti sektiosta - mäkin olin maani myynyt kun sektioon mentiin, just sen takia, että jo etukäteen murehdin sitä, miten mä tota esikoista hoidan ja nostelen. Mullahan tuo sektiopeikko häilyi mukana koko odotusajan, jotenkin TIESIN, että jos käynnistykseen mennään, niin se on leikkurireissu taas edessä. Olisi pitänyt enemmän luottaa omaan intuitioon, mut uskoin kun kovasti vakuuttelivat lääkärit, että tämä synnytys voi käynnistyäkin ihan normaalisti. Mullahan esikoisen kohdalla leikkaukseen jouduttiin, kun synnytys ei suostunut käynnistymään ja pojan sydänäänet reistasivat. Tällä kertaa lapsivedet menivät lauantaiaamuna viiden aikaan, sitä seurasi kypsyttely- ja käynnistysyrityksiä (= aikamoinen rääkki) reilut kaksi vuorokautta ja lopulta sitten suuren infektiovaaran takia leikkuriin maanantaina iltapäivällä. Luultavasti siitä seurauksena sainkin infektion, olin kaksi päivää antibioottitipassa, onneksi vauvalla tulehdusarvot nousivat vain vähän. Mun synnytykset vaan jostain syystä jumahtavat totaalisesti.
Mut kyllä sektiosta siis toipuu, ainoo vaan et tuo nostelu tuottaa kyllä ongelmia. Joka asia pitää miettiä tarkkaan, et mitä pystyy tekemään ja mitä ei. Ihan tavalliset kaupassakäymiset on hankalia, jos raskaampia kasseja joutuu nostamaan autoon ja takaisin. Itse olen toipunut jo melko täydellisesti ja pari kertaa jo esikoista nostanutkin, vaikka kielto olikin, ettei useampaan viikkoon saisi nostella. Tsemppiä vaan muillekin haavojen kanssa painiville, olivatpa ne haavat missä tahansa, niin inhottavia ovat.
Meidän tyllerö oli ekaan neuvolaan jo kasvanut hienosti; painoa oli 3915 g. Hyvä juttu, minä kun ennätin huolehtia tuleeko tarpeeksi maitoa, mitä ilmeisimmin siis tulee... =)