Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Moi kaikille! :wave:

Kaikki taitavat olla siirtyneet jo tänne puolelle, niin tulin sitten vain tänne enkä enää odottaviin, ilmoittamaan, että meille syntyi tyttö 7.5.09. Strategiset mitat olivat 3 440 g ja 51 cm. Synnytys päättyi kiireiseen sektioon, mutta kaikki meni ok ja nyt ollaan toista päivää kotona. Kirjoittelen enemmän joskus myöhemmin, nyt on vähän liian väsynyt olo.
 
Onnea Tinkatar! :flower:
Ihania nimiä teidän pikkuiset saaneet :heart:
Meillä oli tänään neuvola ja pieni painoi 4720 g ja 57,5 cm Sanoivat siellä että huonosti kasvanut :/ painokontrolli on 19.5.
Meillä tyttö aloittanut iltakitinät :headwall: Viime iltana nukahti klo 23.30. yleensä nukahtaa 21-22.30. Ja vanhemmat lapsoset alottaa päivän yleensä 6-7 välillä.. :snotty:
Onneks voi nukkua päivällä ku lapsetki nukkuu. Yleensä lapset nukkuu samaan aikaan, nii saan edes vähä omaa aikaa. Vaikka kyllä sillon pitäs kotihommiaki tehä.
Pitää taas mennä, lapset pitää kiireisenä :p

hekla ja helmi 1kk 12 pv (eihän meillä ole enään vastasyntynyttä :eek:)
 
Tinkattarelle onnittelut! Kuin myös nimen saaneille pienokaisille!

Nappi, aika kurja juttu toi sairastelu. Voisin vaan kuvitella olevani tosi stressaantunu jos pikkunen olis flunssassa. Onks sulla kotona jonki näkönen niistäjä vai ootteko pärjäilly ihan keittistipoilla tms.? Ihan vaan mietin, kannattaako sellasta niistäjää ostaa.

Ihan hyvä vaan Solina, että kerroit noita faktoja. Mä oon pitäny tota meijän pikkusta vaan sylissä, joten hyvä tietää ettei sillä niin oo vaikutusta vielä :). Tänään oltiin ekaa kertaa lattialla ja mahallaan tää herra viihtyy hetken aikaa ennen ku alkaa turhautumaan. Jalat vaan käy ja ähisee. Päätään ei tietenkään vielä kannattele, mutta ei se ihan niin "roikkuva" oo ku aikasemmin.

Viime yönä meillä valvottiin ekaa kertaa kunnolla. Poitsu heräs siinä puol 12 ja itki mahaansa. Halus tissiä, mut syönnin jälkeen pulautteli kaikki ulos. Oli vähän neuvoton olo, ku mikään ei tuntunu auttavan. Aamulla sit nukuttiinki puol 12 asti ruokataukoja lukuunottamatta. Päivällä ei oo mitään vatsanväänteitä tai ees suuria pulautuksia ollu. Tiedä sitte, mistä öinen johtu :|. Sitä on vaan niin herkkä oman vauvan itkulle ettei tosikaan.

Laala: Toi on jo hyvä alku. Meillä ei kestoilla ollenkaa ja mä en ees tiedä missä vaiheessa jaksaisin niitä vaippoja pestä :ashamed:

Hei, millasia kokemuksia kierukasta?
Ku me nyt mietitään tätä ehkäsyasiaa ja minipillerit ei houkuta, mut sitte kierukka kuulostaa niin... no aikuiselta :D. Ollaan sellasessa tilanteessa, että seuraava lapsi vois tulla siinä kolmen vuoden päästä että ehdin valmistumaan ja olemaan ehkä töissäki hetken. Kannattaakohan kierukkaa laittaa jos tietää kuitenki lähivuosina haluavansa lapsia. Kyllähän sen tietty pois saa... :whistle:

Sit vielä sellanen kysymys niille, jotka on minimi äitiyspäivärahalla eli meneeks teiltä se 20 % pois siitä rahasta? Ihmettelen vaan, et miten voi mennä niin paljon :O.

Säde ja poju 2 vkoa 3 päivää :heart:
 
Huomenta kaikille!

Pitkästä aikaa ehdin tännekin!

Laitoin pojan nukkumaan mahalleen ja kuinka ollakkaan sehän viihtyykin niinpäin..yleensä proteistoi aikalailla mutta tänään näköjään ei :) saas vaan nähdä kuinka huomenna :)

Vaunuilemaan pitäis lähteä mutta tääll on ihan älytön tuuli, äiti osti meille lampaan taljan vaunuihin josko se auttais, muutaman kerran tais pojalle eilenkin tulla kylmä vaikka kuinka sen tumppasin vaatteilla ja peitoilla. Hirmu vaikeeta löytää oikea vaatetus tuulisella ilmalla |O Kuinka te mammaloiset puette pikkuset tuulisella säällä?

Ihanuus meikäläisen kuukautisetkin alkoi...prrkkkllle :headwall: eihän sektiostakaan ole kuin tasan 6 viikkoa ja täysimetyksellä mennään...mies vaan tuumas että ilmankos oot ollu pahalla päällä.. :LOL:

Meillä taas eilen väännettiin oikeen kunnon hymy..ISKÄLLE :headwall: iskä sano pojalle että "hymy pyllyyn" niin johan alko hymyilemään :LOL: heti pienestä oppii kaikki rumat jutut :kieh: ...

Päivän jatkoja arvon mammat!


Nussukka ja Martti-Erkki ( tasan 6 viikkoa klo 9.57)
 
Mäkin tuosta muutosverokortista tiedän mut mulla se ainaki pisti sen sinne 20 paikkeille vaikka verotoimistossa kävin.. Ja palkkaa oon saanu tänä vuonna vaan jotain tonnin luokkaa. Harmi kyllä ku noin isosti verottavat, nytki täs kuussa menee 110? veroja! :headwall:
 
AAM
miinulaisen beebelle paranemisia, luulin kans että täälläkin ois iskenyt silmätulehdus ko rähmi yks päivä pahemmin ja oli punainen mutta turhaan hätäilin, onneks ei sit ollutkaan tulehdus!! respan kuite sain neukkarista ko tädille näytin häntä ja hää tykkäs et otetaan varuiks jos sit myöhemmin on käyttöä...

klo 13 neuvola :) jänskättää taas ko sinne menee.. kumma juttu vaik ihan vakiokäynti mut silti.

Tinkatar Onnea onnea koko perheelle uudesta perheenjäsenestä :heart: :flower: < - - - tuoreita tulppaaneja omalta pihalta :D

Töissä kävin eilen neitin kanssa ja tätskät oli siellä sitten aivan ihastuneita pikkuneitiin :heart: tohkeissaan suorastaan.. totesivat että ei oo neiti kyllä pienimmästä päästä elopainonsa suhteen ja ei uskoisi häntä parin viikon ikäiseksi, meitin pientä jauhosäkkiä :LOL:


Am & neiti 18 vrk :heart:
 
Täälläkin silmä rähmii, mut huomenna on neuvola niin ajattelin sit kysyä siitä. :)
Tänään 8. päivä synnytyksestä, ja mulla oli päiväkävelyllä normaalifarkut jalassa!!! :D Jee! :D
Ihana mikälie kuherruskuukausi meidän koko perheellä menossa ku opetellaan tähän uuteen elämänmalliin... :heart:
Sain mieheltä eilen ison muovikassillisen karkkia ja siel oli karkkipakkausten välissä rasia mis oli Kalevala korun Kodin sydän -riipus, sellainen hopeinen mis on isompi sydän ja pienempi roikkuu keskellä... :heart: Ihana mies, aamuisin viihdyttää tyttöä kun se on sellaisella seurustelutuulella niin mä oon saanu nukkua viel esim tunnin sil aikaa, on vähän mun omat unet kortilla nääs...

Laala ja Aura 8vrk
 
Aha joo, no tuskin ne sit munkaan veroprosenttia muuttaa.. Vois tietty kokeilla. Ihan naurettava summa lähtee pois :kieh:

Miinulainen,
meillä kans iski toi silmätulehdus mut lähti heti tipoilla paranemaan. Paranemisia sinne :)

Laalalla kyllä ihana mies!

Vauva nukkuu ja kaverin pitäis kohta iskeä tänne leikkaamaan mun tukka. Saas nähä ehditäänkö leikkaamaan ennen ku pikku-ukko herää :whistle:.

Säde ja poju 2vkoa 4 päivää
 
Heippa!

Meillä ollaan täällä jo paljon paremmalla tuulella ja virkeämpänä. Pikkuisen nuha alkaa olla ohi (mulla kyllä jatkuu) ja syöminen ja nukkuminen sujuu jo paljon paremmin.

Säde: Meillä on sellanen nenäfriida, jolla imetään räkää. Sillä ja keittistipoilla mentiin. Pikkuinen sai vaan aina hirmu raivarit kun operaatio suoritettiin. Ilman tota niistintä ei oltais kyllä pärjätty, onneks se oli jo valmiiks ostettu varalle kun nuha alko ihan varottamatta yöllä.

Meilläkin oli silmätulehdus ja antibioottitippa-kuuri. Hyvin auttoi ja silmät ei enää rähmi.

Täälläkin elellään minimirahalla ja kyllä ottaa päähän toi verotus. Ihan niinkun joka pennille ei olis käyttöä varsinkin kun miehelläkin alkaa kunnolla työt vasta kuun lopussa.

Pikkasen kade oon Laalalle, mulla ei vieläkään mene vanhat farkut jalkaan, vaikka painoa ei olekaan enempää kun ennen raskautta. Varmaan on lantio levinny :kieh: :headwall: Niin ja tosta miehen kohtelusta myös :LOL:

Mäkin sain kyllä nukkua viime yönä ihanan pitkät unet. Mies oli vauvan kanssa illalla ja nukutti sen, mä menin nukkumaan jo yhdeksän aikaan. Sit aamulla mies taas heräs vaavin kanssa ja sain nukkua kymmeneen. Olinkin kyllä niin poikki, ettei mitään rajaa. Nyt on taas olo kun eri ihmisellä.

 
Niin ja tosta ehkäisyasiasta. Mä alotin eilen cerazette-pillerit. Hormoonikierukan olisin halunnu, mutta lekuri ei suositellu sitä vasta kun 6kk synnytyksen jälkeen. Kohdunkaula on kuulemma vielä niin pehmeä, että kierukan laitossa saatetaan vahingoittaa sitä jotenkin. Katotaan nyt millanen hormonihirviö musta tulee..
 
Hei mamat,

Nappi, mulle iski kanssa flunssa :( toivottavasti pikkuinen ei tuu kovin kipeeksi, nyt vielä vaikuttaa suht terveeltä. Lihaksia särkee ja en meinaa jaksaa kantaa tota meidän pojua. Oon kurlaillut merisuolavedellä ja käyttänyt nenäsarvikuonoa eilen ja tänään, jos vaikka kotipoppakonsteilla sais pois.

Kaikille, jotka eivät mahdu vaatteisiin - en mahdu minäkään yhtiinkään ja kaupoista ei löydy tarpeeksi isoja kesähousukokoja tai farkkuja tai mitään...voi p....ärsyttää todella kulkea verkkareissa ja mammahousuissa koko ajan.

Ehkäisystä vielä keskustellaan - ehkä mennään kumilla ja joskus riskillä, kun imetän kumminkin koko ajan. Toisaalta vielä ei ole mitään sen suuntaista edes puuhailtu, joten ehkäisyteho 100% :LOL:

Hauskaa keskiviikkoa,

kadak & tiikerin poikanen 6 vko 4 pv
 
Moi!

Täällä oma jälkitarkastusnla ja vauvan eka lääkärinla takana. Omassa tarkastuksessa kaikki ok, alapää ok ja kohtu palautunu ennalleen. Ei kummempia, ku päätettiin nyt toistaseks olla ehkäisemättäkään. Lääkäri kyllä sanoi ettei täysimetys takaa mitään mutta eipä noita menkkojakaan oo näkyny et mennään sit vaikka tuurilla... Vauvan nla oliki sit vähä mielenkiintosempi (tietty :D ), vaikkei sielläkään periaatteessa kummempia. Kovasti kehuivat kasvua ja sanoivat että on lähellä että kohta oppii pyörähteleen selältä kyljelleen. Kyllähän tää meidän pieni koko aika heiluuki ja kovasti yrittää pungertaa joka suuntaan :D Pikku-Elsamme mitat 6vko-nlassa alkoivat muuten oleen jo hyvänkokoisen vastasyntyneen kokoa: painoa 4212g (synt. 2680g), pituutta 53,5cm (47cm) ja pipo 36,5cm (34cm) :heart: Hyvin tosiaan rintamaidolla kasvaa ja voi virkeästi. Lopputtoman liikehtimisen lisäksi saa ihmetellä moninaisia ilmeitä ja ihania hymyjä. Ja kovasti ähisee ja tuhisee myös, olisi varmaan paljon asiaa jos äiti vaan ymmärtäisi... :)

Joo, täällä muuten toinen kade Laalalle :whistle: En tod mahdu entisiin farkkuihin vaikkei extrapainoa ole kuin muutama kilo enää, mut lantio vaan on niin levee. Samoin toi Laalan mies on aika kateutta herättävä :D Meillä ei rankalla vihjaillullakään onnistus moinen... Onneks mies sentään laittaa ruokaa ja seurustelee mielellään vauvan kanssa, noikin auttaa jo kovasti. Ja tietty mies siivoaa/käy kaupassa jne kun pakottaa :D :saint:

Solina tsemppiä leikkaukseen ja nopeaa toipumista :hug: Ja minustakin ihan kiva lukea noita faktoja. Tosin yhtään huonoa omaatuntoa tuntenut vauvan jatkuvasta sylittelystä. Mielelläni pitäisin koko aika, mutta kun väliin pitää äitinkin syödä ja joskus jotain kotitöitäki tehdä...

Hemuli ihana nimi teidänki pienellä :heart: Ensi vkolla näenkin sitten Liljan! Eikös meidän pk-treffit ollut tiistaina...?

Tinkatar onnea pienestä tytöstä :flower: :heart:

Minimi ä-pvraha ja verotus, niin eikös siitä 20%verosta saa jälkikäteen osan takas palautusten muodossa? Näin ainaki muistelen opiskeluajoilta (toivottavasti oikein). Onhan se silti kurja odottaa ku ne rahat tarttis heti. Meillä miehellä muuten jo tokat yt:t tänä vuonna ja niiden osastolta lähtee joka toinen... :( Ei paljo naurata ku mullaki tippuu tulot joku 40% kesäkuusta lähtien.

Jaa, vauva nukahti just rinnalle (niiin söpösti :heart: ) et mehän päästäänkin isukkia vastaan odegalle ja kauppaan yhdes koko perhe. Tuliki romaani tästä kirjotuksesta ku kerranki onnistu kirjottaminen täs imetysasennossa...

Onnellisia vauvahetkiä kaikille :heart:

t. manna + Elsa 6vkoa ja 2pv :heart:
 
Hihii, kiva että on mullakin on jotain kadehdittavaa. :LOL: Ihmeen hyvin on tosiaan palautuminen lähteny käyntiin, vaikka lopuksi vyötärönympärystä oli 117cm (raskauden alussa oli n.70cm). :LOL: Vaa'alla en oo uskaltanu käydä kuitenkaan.
Mä taas kadehdin useimpia teistä, kun saatte pitää vauvanne pieninä pidempään. Mannan Elsakin on edelleen pienempi ku meidän Aura, vaikka on 5viikkoa vanhempi. :eek:

Meidän pienellä on nyt ekaa kertaa mun tekemät sisätaskuvaippa ja hahtuvavillahousut jalassa, saa pitää peukkuja että lanoliinitus pitää. :D

Ihana vauva meillä, koko ajan hirmu hyväntuulisen oloinen, paitsi silloin kun äidin tissi on 2sekuntia myöhässä. ;) Mut muuten. :D Muutenki se on hassu kun se tekee niitä vahinkohymyjä koko ajan. :D Oikeen korostaa sen superaurinkoista luonnetta, vaikka eihän noi hymyt viel kerro mistään mitään. :)

Tänään tuli maistraatista kirje, mihin pitäis täyttää nimi ja äidinkieli jne. Vähäks tuli kännykkänumerofiilis ton sosiaaliturvatunnuksesta, kun se alkaa 050509jne eli niinku 050 509... :LOL: Miehen kanssa vitsailtiin että mikäs laitetaan pienen äidinkieleksi... Jos vaikka laittais esperanton. :LOL: Joo, eikai meidän läpän tasosta vaan huomaa että unet on molemmilla alle 4h yössä ja sitä rataa. :D Mä en saa nukuttua koska tyttö roikkuu tississä ja mies ei saa nukuttua koska tyttö syö niin kovaäänisesti. :LOL:

No mutta, pyykkikone lakkas pyörimästä, taidan mennä ripustaa pyykkejä narulle niin kauan ku tyttö nukkuu... :)

Laala ja Aura 8vrk
 
huomenta!

en ihan kaikkia jaksanu lukea,oli niin paljo tekstiä tullu... =)

menkatki oli jollai ehtiny jo tulla,mulla edelleen jälkivuotoa tosin sellaista että pariki päivää saattaa olla tulematta mitään,sitte tulee ihan vähän ja tuoretta verta... rasittavaa.... synnytyksestä kohta 5 viikkoa...

meijän tyty on tosi rauhallinen pakkaus :heart: =) joku aika sitte oli vähän vatsanväänteitä,mutta nyt ku sillon tällön annan rela-tipppoja,niin maha toimii.

meillä on ristiäiset lauantaina ja kummitki saatiin hommattua,niin kaikki okei. yks miinus,ku eskarilainen just oksensi... :x

nyt on sitte 2vee ihanuus ruvennu uhmaksi!! :/ niin kiltti,symppis ollu niin nyt tuntuu että kokoajan huutaa ja kiukuttelee. mutta täytyy ymmärtää pientä,ku vauva vallannu kuopuksen paikan ja äiti ei kokoajan pysty huomioimaan ja yhtälailla antamaan aikaa... kovasti yritä sovitella kahta pienimmäistä samaan syliin... =)

meijän neiti nukkuu tosi hyvin yöt. 2-3 kertaa herää ja aamulla sitte 7 aikaan jäädään hetkeksi valveille.illalla 9 aikaan nukahtaa.

mulla mahtuu kyl housut jalkaan ja lantio on palautunu suurinpiirtein ennalleen,mutta mekko ei menny kiinni ku rinnat sen verran suuremmat :D kiloja ei oo enää ylimääräsiä. kävelylenkkejä teen joka päivä tunnin mittasia,ensviikolla alotan kuntosalikäynnit ja 3 viikon päästä juoksun,jos kohtu on ok. :D erittäin hyvin olen kuntoutunu tästä synnytyksestä,eikä verenpainetta ole. hartiat on kyllä aika jumissa,että hierojalle kaipaisin.

ja onnittelut vauvan saaneille. kaikille tasapuolisesti :flower:

terkuin:pai ja Jannuska reilu kuukausi... :heart: (mun nikki pikkasen muuttu,ku ikää tuli lisää :D )
 
AAM
:wave: huomenta ja aurinkoista aamua kaikille !!! B)

Neuvola oli neitillä eilen ja painoa tullut 4685gr on nyt ja pituutta apaut 54cm sekä päänympärys kasvanut 37cm.. ja täti minilyhyttä käyrää tulkkasi että ihan sillä mennään toistaiseksi :D :LOL:

pk-miitinkiä täällä kans odotellaan ensi tiistaina :) *mökkihöperöksihän täällä tulee jos ei mitään kontaktia saa keneenkään kohta :whistle: *
kaverin kanssa kyllä käyty kahvittelemassa ja siellä mammavaatteiden konkurssimyynnissä.. siellä oli muuten sisustustavaraa ja leluja ja kaikenlaista muutakin vaatetta aikas paljon.

Poika yllätti tässä yksi päivä sanomalla siskonsa nimen :) :heart: sukulaiset on kovin yrittäneet udella mikä on tytön nimi mutta ollaan pidetty salassa. Sanotaan vaan että A:lla alkaa ja se saa riittää.. tarkkamuistisimmat meidänkin suvusta kyllä sen muistaa jos yhtään mun jorinoita on joskus kuunnelleet :LOL:

Free of chargena meinataan vetää lisääntymisen suhteen :whistle: eli joko kumeilla tai ilman.. pillereitä en jaksa alkaa popsimaan että jos jotai aloitan niin sen laastarin sit suoraan kun imetyksen lopetan joskus... aika omituista ois jos sit kuite heti uudelleen raskautuisin en tiä edes kui tuo mies siihen suhtautuisi.. :/ ei me olla sillei juteltu uusista lapsista ko vasta ehkä joskus 3 vuoden päästä :whistle: :p *kauhia vauvakuume jo nyt täällä *

am & neiti A 19 vrk :heart:
 
Just eilen katselin/kokeilin omia vanhoja farkkuja ja meneehän ne (ainakin osa jalkaan), mutta mulla levisi lantio kivasti raskausaikana. Sain eilen mitattua peräti 105cm ja pylly on myös levinnyt :'( Täytyy tehdä jotain pakaroita pienentäviä harjoituksia :p No tänä aamuna lähdinkin jo 1,5h lenkille ja kävelinkin tosi reippaasti. Tosin kiloja on vielä 4 ylimääräistä... Mutta hyvin olen saanut tiputettua jo ne kaikki mitä kerkesi tulemaan. Eli n. 20kg sitä tuli ja pois on lähtenyt reilut 15-16kg. Mutta en huoli, koska mulla imetys kuluttaa ja kesä tulee niin pääsee hyvin liikkeelle :) Viime raskauden jälkeen olin 8kg hoikempi, kuin ennen raskautta. Luulivat jo anorektikoksi ja äitini patisti joka kerta syömään, kun heille menin... Ja minähän söin. Imetys kulutti multa tosi paljon, sekä olen himoliikkuja. Kävelen tosi paljon. Nyt se on jäänyt vähemmälle, mutta normisti tulee reilut 10km/pvä. Joskus jopa 20km. Ihanaaaaaa... Mikään ei ole niin mahtavaa, kun päästä oikein sikapitkälle lenkille ja vetää niin kovaa kuin jaloistaan pääsee ja tulla ihanan nuupahtaneena kotiin. Siitä tulee mulle niin hyvä fiilis =)

Tänään käyn ostamassa vaunuihin seisomalaudan, jtta päästään kunnolla pidemmille lenkeille. Esikoinen ei vielä jaksa niin pitkälti kävellä. Jospa viihtyisi seisomalaudalla vaikka epäilen :whistle:

Ulkona muutes sika kylmä :/ Olisi tarvinnut hanskat käteen, mutta en viitsinyt aamulla palata enää hakemaan, kun ulos jo kerran pääsin koiran kanssa. Hrrrr, kylmä. Piti ihan uuniin laittaa tulet!!!

Vauva nukkuu nyt vaunuissa ulkona (paketoin lämpimästi ja meillä on muuten lämpömittari vaunuissa). Näytti äsken peräti +25 astetta, mutta vauvan niska oli lämmin ei hikinen ja hyvin viihtyy/nukkuu... Ihme vilupakkauksia. Muutamana päivänä olen laittanut ilman makuupussia vaunuun ja vauva on itkenyt kylmyyttä. Kun olen lisännyt peittoja, pussia niin johan nukkuu hyvin. Äitiinsä vissiin tullut. Minäkin olen palelevaa sorttia. Kun joku täällä aiemmin kirjoitti, että nukuttaa vauvaa bodyssa (tosin silloin oli lämmin ilma), niin hauska huomata kuinka erilaisia nää pikkuiset vauvatkin on. Meillä on tytyllä nenänpää aina jääkylmä sekä kädet ja varpaat. Samoin mulla. Isäntä aina nauraa, että mulla on jääkylmä nenä vaikka istun saunassa +90 asteen löylyissä. Verenkierto vissiin niin huono? En tiedä. Esikoinen taas on varsinainen hikipakkaus! Huh... Mutta hauskaa :)

Onnea Pai :flower:

Mutta hyvää loppupäivää kaikille :) :wave:

Tää lähtee imuroimaan, kun vauva nukkuu, isäntä on puutarhakaupassa pojan kanssa valitsemassa kesän kukkasipuleita ja omenapuita :)
 
Meil oli eka neuvola ja kyllä sa äiti olla ylpeenä. :D
Painoa nyt 330g enemmän ku syntymäpaino, eli nyt 4460g. :)
Aura näytti heijasteet hienosti ja näyttipä vielä isojen tyttöjen temppujakin, mitä ei viel tarttis ees osata. Nosti hienosti päätään ja käänteli sitä puolelta toiselle ja takaa kun sai jalkoihin tukea, niin jo oli kiire eteenpäin. :D Neuvolatädiltä tuli hienot kehut ja äidinkin eppariarpi näytti hyvin lähteneen parantumaan. :)

Kyllä ollaan nyt niin tyytyväisiä. :) Äiti kin sai neuvolan jälkeen puolentoista tunnin päikkärit vetää, tosin sen jälkeen uitiinki jo taas maidossa mut mitä pienistä. ;)

Laala ja Aura 9pvä
 
Terveisiä täältä puklujen keskeltä. Miten teidän vauvat, ovatko kovia pulauttelemaan? Meidän vauva on nyt viimeisen viikon aikana oikein innostunut pulauttelemaan. Tulee puklut joka syötön jälkeen, vaikka kuinka röyhtäytän.

Päivän toinen ihmetyksen aihe on ihottuma vauvan poskissa. Sekin on villiintynyt viimeisen 2 viikon aikana. Voisikohan olla yhteydessä aloitettuun rautalääkkeeseen? Älkää nyt sanoko, että jo näin varhaisessa vaiheessa tulee jotain allergiaoireita...

Vaikka tyttöraasu on oksunhajuinen ja näppyläinen, on hänestä nopeasti tullut tosi jöpäkkä. Lattialle mahallaan maatessa osaa jo nostaa päätää ja kääntää sen puolelta toiselle. Kovasti kinkeää ylävartaloaan ilmaan käsillään. Ja ihan viikon verran hän on kovasti tuijotellut silmiin ja väläyttänyt muutaman tahallisen hymyn. Kyllä se hampaaton hymy sitten lämmittää äidin sydäntä. :)

Alkuviikosta kävin jälkitarkastuksessa, ja kaikki oli hyvin palautunut. Ehkäisyksi otan ehkäisyrenkaan, jota käytin ennen raskautta. Neuvolalääkärin mukaan sitä voi mainiosti käyttää myös imettäessä. Monet pillerimerkit läpi kolunneena rohkenen suositella muillekin, ellette ole kokeilleet.

Hemuli ja Lilja pian 7 viikkoa
 
Meidän pieni ei puklauta juuri koskaan. Alussa pulautti pari kertaa niinkin, et tuli nenästä asti mut ei juuri muutoin. Nykysi pulauttaa maidon suusta vain pois jos imee imemistarpeen vuoks eikä haluu sit niellä. Mut kunno pulautusta ei tuu ku ani harvoin. Röyhtäsee kyllä suht ok nykysin mut ei pulauta :)

Hemuli niin ei voi olla vain sitä hormoninäppyä?
 
Meillä ollaan pulautettu vaan pari kertaa kunnolla. Ihan säikähdin kun kerran tuli oikein kaaressa.. Ei voinu kyllä oikeestaan puhua enää puklusta, vaan ihan rehellisestä yrjöstä. Välillä tulee tust tota SS:n mainitsemaa maidon pulautusta, jos herra vaan imee huvikseen ja maha on jo täynnä.

Kakkaaminen on nyt meillä osoittautunut hankalaksi. Nyt on kolmen viikon ajan tullu maks kaks kakkaa viikossa.. ja sit kerralla sellanen satsi ettei oo tosikaan. Oon sit joutunu antamaan pojalle mallasuutetta, röyhyt haisee sit ihanan miehisesti kaljalle :LOL:
 

Yhteistyössä