Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

AAM
:wave: merks
lyhyesti hengissä ollaan, isäkuukausi on ihan jees :D kunhan ukkokin on rytmiin päässyt.. yötyöstä palautumisessa sillä menee se pari päivää aina lomilla.
S-M :hug: voi pikkuserkkua mutta onneks toinen rakastavista vanhemmista on kuite olemassa. Sääli kuite..
Eevahan on oikein reipas tytteli :) :heart:
Olipas Mignonin pienelle käynyt suuri harmitus, no onneks ei oo itkuun kuollut toivottavasti yksikään vauva :) tainnut pakkaset tehdä tepposet noille sähkölaitteille..
Hyviä hiihtosäitä ainakin on :D mä vielä unelmoi siitä Kadakin kuvailemasta luistelusta .. *huuoh*
Superh. inkeminke on vaan niin nopsa liikkumaan jo että kilot ei kerkiä karttumaan :LOL: no ei seriously.. margariinikuurille vaan ja ruokaa joka välissä suuhun.. kaikkea hiilaripitoistakin :) naksua ja banaania yms.. auttaiskohan ?
kiva että esikoisellakin alkaa toipuminen sujua..
Kadakille jos meinaat sen imetyksen poisjättää niin tsempityksiä, se on niin raastavaa aikaa tiedoksi vain.. ainakin mulla oli pojan kanssa :'( tuntuu silloin ko sen tein niin toinen halaili ja tahtoi olla lähellä kovin niin paljon ja tuijotteli paitaa ja sit sua anovasti..*luoja! :/ *
Tytön kanssa en tiedä mitä teen helmikuussa jos tuo 9-15 työaika onnistuu tarhojen välillä niin imetystä meinaan jatkaa vielä ainakin aamuin illoin, jos ei sit niin sit saa olla lopettelen hiljakseen.. päivisin tissit antaa kyllä pitää taukoa jo niin pitkästi (siis jos en vain imetä silloin mut on ne aikas herkät jo iltapäivällä.. :D jos jotakuta kiinnostaa..:whistle: )

jahas kutsu kuuluu että seuraa kaivataan.. leitörs

Am & mukulainen Ansku 8,5kk apaut :heart:
 
Asiasta kukkaruukkuun: mulle kävi esikoisen aikana pari kertaa niin että itkuhälyttimestä kuului naapurin vauvan itku, muttei minun! olin vähän pallo hukassa kun hälärissä kuuluu kauhea meteli mutta poika oli tyytyväisenä ikkunan alla nukkumassa....Nyt Kapriksella en oo käyttäny ollenkaan itkuhälyä, kun mä tosiaan nään koko ajan ikkunasta mitä rattaissa tapahtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
silloin ko sen tein niin toinen halaili ja tahtoi olla lähellä kovin niin paljon ja tuijotteli paitaa ja sit sua anovasti..*luoja! :/ *
Ai kauhee.. mulle jo pelkkä tuo mielikuva surettaa. :( Ja jos meillä vähänkään sitten joskus tulee olemaan samaa niin en ikuna kyllä pysty itse lopettamaan. Jos tuo neiti noilla silmillä mua tuolleen katsois niin heltyisin takuulla. :ashamed:
Onneksi ei vielä tartte moista miettiä..

 
Solina, miten olis vaan rypsiöljyä vähän enemmän ja paljon proteiinia ruokaan? Hiilareilla ja rasvalla tosin saa lihotettua nopeesti...mutta se ei taida olla kovin terveellinen tapa - esim berliininmunkkeja vaan - niillä ainakin nää mun kilot pysyy :)
 
imetyksen lopetus ajatuskin hirvittää :| mutta maalis-huhtikuussa koitan sitten.. Tuntuu, että poika on vetänyt nyt muutamana päivänä takapakkia kun olen antanut yöllä kerran maitoa kun on saanut yskänpuuskan. Kahtena yönä esikoinen on nyt herättänyt Sammon itkullaan ja en oo saanut poikaa rauhoitetuksi muutoin kuin tissillä :kieh: Ja eilen meni miehen selkä kaput niin annoin taas tissiä, pidetään sitten unikoulu kun ukko pystyy nostelemaan, jos tästä kerran yössä syömisestä tuli tapa..
Hitto että ressaa tää kaikki pska täällä, pitäsi siivota, pestä pyykkiä, esikoinen varmaan tarvitsisi ulkoilutusta ymsyms.. mutten mä jaksa!! ja tiiän, ettei toi ukko voi tehdä oikein mitään ennen kuin on käynyt lääkärissä, mua vaan ärsyttää :kieh: :kieh: olis perkele ees hereillä tuolla sängyssä ja kattois vaikka telkkaria, mutta kun itekin nukkunut huonot yöunet niin ottaa aivon kun toinen nukkuu..ja just eilen mietin, että koskakohan ukko on viimeksi vaihtanut vaipan niin kuin taikaiskusta parin tunnin päästä selkä sellaisessa kunnossa, että hyvä kun ukko pystyy kävelemään vessaan.. Ärsyttää tää mun ärsytys, vaikka tiedän että jos mä olen kipeänä niin ukko kyllä hoitaa lapset ja kodin ja mut.. Kai sitä vaan oli odotuksia kun tulee viikonloppu niin pääsee ees tunniksi vaikka lukemaan ilman häiriötä, muttei sitten käynytkään niin.. Ja mä inhoon siivota jos lapset on jaloissa :kieh: :kieh: ukko meillä yleensä imuroittee.. ei huvita ei jaksa.. kai se on pakko

väärällä jalalla herännyt erittäin väsynyt jaahassu
 
jaahassu :hug: todella tuttu tunne. Meillä kanssa miehellä ollut selkävaivoja ja ties mitä vaivoja ja tuntuu, et vaikka itse olis kuinka kipeä, niin pitää vaan jaksaa. Ja viime yö oli yhtä h...tiä taas. Periaatteessa oli ennätys = heräsi vaan kaksi kertaa, jos ei mininukahtelua ja heräilyä lasketa huutovaiheen aikana MUTTA siis poika nukkui ensin upeasti 4 tuntia heräämättä 22.30-02.30 ja sitten huusikin melkein yhtä soittoa 3 tuntia !??!?! Miten toi pirpana edes jaksaa huutaa niin kauan. Ja ei auttanut, vaikka annoin tissiä ja kannoin jne ja mies kanssa aina välillä kantoi ja rauhoitteli. Sitten viimein 05.30 simahti, heräsi kasilta, otettiin viereen ja nukkui taas ilman kiukkua 10.30 asti...Ja vauvauinnissa äsken oli niin aurinkoisena ja iloisena että. En kyllä tajua, mikä sitä yöllä valvottaa, kun päivällä kuitenkin on hyväntuulinen ja terveen oloinen.

No joo, sorry taas tää vuodatus. Me lähdetään huomenaamulla etelään kahdeksi viikoksi ja varmaan oon nettipimennossa suurimman osan ajasta! Halauksia kaikille!!!!

kadak ja yökiukkutikrulainen
 
:wave: luettu on kaikki... ja muista ei mittään mitä piti sanoo.... äääh
mut ainaski toi s-m pikkuserkku kosketti :( voimia kaikille osapuolille :hug:

omaa napaa: meillä tehtiin pe vehnäaltistus ja reaktiohan siitä tuli :| alku näytti hyvälle ja oltiin jo testaajankin kanssa toiveikkaita, mut sit kuuden teelusikallisen kohdalla rupes tuleen oireita (eka ajattelin et rupee oleen väsynyt, kiukkuinen yms), mut sit tuli jo nokkosrokkoo koko keholle ja tuli ihan tulipunaiseksi. Sai sit lääkkeen ja oli loppupäivän ihan tokkurassa. Onneks seuraavana päivänä jo suht kunnos. Mut siis viljat meillä nyt pannassa (kauraa lukuuunottamatta) -myös mulla kun kerta imetän....

josta pääseekin sit tuohon imetyksen lopettamisajatukseen... oon niin monesti jo miettiny, et mis vaihees lopetan kun täs matkan varrella on ollut niin monenmoista imetysdieettiä ja nyt taasen... mut kun ei kans malttais. Joteski toivois, et loppuis ilman mun päätöstä... tosin päivisin kyllä aika huonosti nykyäänkin on tissillä, mut aamut ja illat on kyl tärkeitä viä.

Me lähetään ens viikoksi reissuun -tosin (vain) itä-suomeen (auringosta haaveillen) B)
joten oon nettipimennos :/

 
Sanni-Maria, ihan kauheeta! Sinne :hug:. Elämä on joskus niin epäreilua.
Teppana, täällä pidetään peukkuja ettei Eevasta löydetä mitään "vikaa"! Saat kyllä olla ylpeä neidostasi, ku noin hienosti otti verikokeiden ajan :).
Mignon, meillä ei edes ole itkuhälärejä mutta kaverille kävi niin että lapsi nukkui ulkona ja itkuhälytin ei sitten toiminutkaan. Taitaa äidit kuitenki traumatisoitua enemmän ku lapset :hug:.
Täällä samat suunnitelmat kuin jaahassulla eli imetystä lopetellaan maalis-huhtikuussa. Ainakin näin oon suunnitellu, mut katotaan vielä miltä sillon keväällä tuntuu.

Meillä on kuulkaas mennyt pari yötä oikein mallikkaasti. Nukahtanut itsekseen ja herännyt viideltä. Sillon on kyllä itkuskellut lähemmäs tunnin, mut nukahtanut vielä uudestaan ja herännyt ysin maissa. Meillä siis haetaan uutta rytmiä. Nukahtaminen sujuu kyllä paljon paremmin, ku ei olla pällistelemässä vieressä. Tämä kun oltaisiin tajuttu aikaisemmin... :whistle:.

Hyvää reissua vaavelille ja kaikille muillekin matkaajille!
 
kadak kyllä ukko hoitaa kaiken kun mä olen kipeänä, siksi juurikin ärsytti kun ärsyynnyin kun tuli itselleni hetkellisesti lisää hommia :ashamed: voin kyllä kuvitella, että mä en kauaa viihtyisi miehen kanssa, joka ei tekisi kotitöitä. Ja kolmen tunnin yöhuuto, voi ei :eek: Sammo ei onneksi ole pitänyt kuin 30 minuutin huudon ja senkin vain kerran kun lopetettiin yöimetys.

SädeHieno juttu! Sammo se tekee sitten toisinpäin :LOL: Saa aikalailla olla tissitainnuksissa kun laittaa sänkyynsä, että nukahtaa helposti. Saattaa se olla hereilläkin ja nousta istumaan ja seisomaan, mutta jossain vaiheessa on pakko käydä laittamassa makaamaan ja sivellä poskesta kun toinen seisoo ja huutaa todella väsyneenä.

Tuli tänään todettua, että kummasti virkistää kun pääsee pois kotoota. Siivosin keittiönkin ihan mielelläni :LOL: Kummasti piristi tuollainen 2,5 tunnin odotus sairaalan päivystyksessä kun mies sanoi päivällä, että pakko on mennä. Sai parit piikit selkäänsä, reseptin kouraansa ja viikon sairaslomaa. Voihan harmi, kun saikku tulikin juuri iltavuoroviikolle :LOL: :LOL: Vaikkei tuo voisi mitään nostella niin on sentään juttuseuraa :LOL:

Paljon paremmalla päällä kuin aamulla oleva jaahassu :LOL:
 
Iltaa mammat.

Kauheasti juttuja tullut sitten viime kirjoitukseni. Varmasti osa jää taas julmasti ilman kommentteja, sori...

S-M, olipa kauhea ja koskettava pikkuserkun tilanne. Teppanalla kanssa on jännät paikat -- toivotaan, että Eevalla on kaikki ok. Kamalia tuollaiset lääkärikäynnit noin pienelle. Kadakille tsempitykset yöhulinoihin, voi Tikrua, kun se ei anna sun nukkua. Vaaveli, tulipa nyt selväksi tuo allergia-asia, vaikka varmaan vähän päänvaivaa viljojen karttelu tuottaa.

Hyviä uutisia oli ainakin Hennnalla, eikös sua ollut kosittu? Onnea. :) Ja oli hauska lukea, että matkailuelämää on lasten jälkeenkin, kun Nappi kertoi kokemuksiaan. Ja hyvä Lupu!

Imetyksestä on juteltu, ja itse ajattelin jatkaa niin kauan, kuin tytölle maito kelpaa. Nykyisin tissitellään ehkä noin 4 kertaa päivässä, ja öisin on siis baari kiinni. Olen vaan huomannut, että toiseen rintaan kertyy tätä nykyä huomattavasti vähemmän maitoa kuin toiseen -- onko muilla vastaavia kokemuksia?

Omaa ja Liljan napaa: viime päivinä on ollut kovasti seisontaharjoituksia. Ja kauheita alastuloja... Olen lisäksi huomannut, että Lilja ymmärtää puhetta jo aika paljon. Se alkaa kiljua innokkaasti, kun tarjoutuu antamaan maissinaksua tai lukemaan kirjaa. Se onkin kova tyttö lukemaan, aina selailemassa (tai pureskelemassa) kirjojansa.

Mulla loppuu vanhempainvapaa ylihuomenna ja kesäloma -- hehheh -- alkaa. Mies saa siis pitää isäkuukauden. Maaliskuussa aloitan hoitovapaan. Tammikuun lopussa lähdetään vähän lämmittelemään luitamme Mauritiukselle. Pitkään harkitsin Karibian suuntaa, mutta 7 tunnin aikaero käänsi pään. Ei tuu mitään, että Liljan unirytmiä ruvetaan laittamaan uusiksi ja vielä kahteen otteeseen. Mauritiuksella on vain 2 tunnin aikaero. Ja okei, pitäisi siellä olla muutekin aika hienoa... varattiin oikein puolihoito, jotta voi mahdollisimman helposti viettää lokoisaa eloa. Jos jollakulla on kokemuksia Mauritiuksesta, niin otan kernaasti vastaan vinkkejä.

Toivottavasti saadaan pk-miitti pian pystyyn!

Kello on jo noin ja mä vielä näin... Öitä!
Hemuli ja Lilja 9,5 kk
 
Hellurei

Jäin taas kaksistaan Konstan kanssa kotiin ja pojan mentyä nukkumaan tein Teppanat (muistaakseni teppana joskus kauan sitten kertoi tehneensä saman) ja kopsasin kaikki raskausajan kirjoittelut itselleni muistiin.. kylläpä tuli jotenkin haikea olo. Ja hauska oli lukea niittenkin kirjoituksia elo-syyskuulta 2008, jotka nykyäänkin palstailevat ahkerasti. Aika pitkä tie tässä on yhdessä jo kuljettu :heart:

Tuli muuten yht'äkkiä mieleen että missä luuhaa Hani? Ei oo pitkilleen kuulunu mitään? Ilmoittele itsestäs jotain =)

Hyvä Hemuli! Uskaltauduit varaamaan matkan. Kahden tunnin aikaeron saa varsinkin sinnepäin mennessä kursittua hyvin kasaan.. Pikkasen toista oli kyllä takasin tullessa, mutta Liljakin nauttii reissusta jo ihan varmasti!

Nyt nukkumaan.. oon taas kukkunu liian myöhään. Mut sainpahan ton homman vihdoin tehtyä.. meinas vaan itku tulla ja maaliskuun pinoa lukiessa alko ihan hirveesti jännittää kun porukkaa alkoi poksahdella (vaikka oon ne jutut ennenkin lukenu) :LOL:


Nappi ja pikku Himpulan pimpula aka Konsta joka tuolla pinniksessään tuhnuttaa. Toista se oli elämä vuosi sitten, mutta nyt on PALJON ihanampaa :heart: :heart: :heart: :heart:
 
AAM
hemuli ooooi :heart: ihanaa :D veljeni kävi siellä vaimonsa kanssa häämatkalla. Kivaa oli sanoivat.

).( ON tulossa.. tarhapaikka saatiin jesh :) ! saatiin matkan varrelta itseasiassa tarhasta jossa on kaksi tuttujen muksua.. harmi vain että isompien ryhmään siirtymässä juuri.. mietin juuri pitäisikö laittaa anomus että oika pääsis samaan tarhaan nyt vai tyttö sinne pojan tarhaan mikä ois tietty toiveena mulla. . . vitsi on kyllä ärsyttävää ettei saatu samaan sillä ois nääkin turhat huolet poissa. No paree olla tyytyväinen että sai kuite!

Sitten kysymys Kela kieltä osaavielle : Olikos se nyt niin että kun sitä isäkuukautta viettää ja mä olen lomalla töistä niin siltä ajalta ei saa kodinhoitotukea (kun ne olettaa ttä mä saan töistä rahaa) ? voi pöhnä jos on niin.. :headwall:

Aam & andepande 8,5kk ja rapiat
 
AAM onnea tarhapaikasta!

Sanni-Maria - tosi surullinen tilanne. Voimia sinne! :hug: :heart:
Teppanan Eeva kuulostaa tosi rauhalliselta pakkaukselta. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Vaavelille tsemppiä allergian kanssa elämiseen.

Kaikille reissaaville mammoille hyviä matkoja. :wave: :wave: Voi kun itsekin pääsisi jonnekin. Mutta nyt rahat hupenee ihan muihin juttuihin.

Jahassulle energiaa ja voimia arjen pyörittämiseen, kun mies potilaana. Tuttu tunne, että kaikki kamppeet ovat sekaisin ympärillä ja niiden siivoaminen pännii ja välillä tuntuu, että kaikki kaatuu mun niskaan. No joo, kyllä mun mies oikeesti siivoo ja tekee kaikkia kodin töitä tosi ahkerasti. Krooninen aikapula vaan vaivaa meitä just näissä kotitöissä. Niin ja lapsiakin pitää aina siivoamiseen ja muihin kodin hommiin patistaa. Onneksi esikoinen on nyt tänä talvena tehnyt ahkerasti lumitöitä ja niitähän on riittänyt. Yritän nyt Dalia kasvattaa 'siivous on kivaa' -lapseksi. Haastavaa, haastavaa :LOL:

Solina, lihotuskeinoja itekin oon viimeiset 9,5 vuotta miettinyt kakkosen kanssa ja aika huonolla menestyksellä. Meillä tyttö oli 5v neuvolassa painoa kilo vähemmän kuin teillä eli vaan 13,9kg. Edelleen on pieni ja laiha, mutta erittäin terve, reipas, sitkeä ja liikunnallinen on. Noo Dalimme onkin sitten ihan eri painoluokka kuin isosisko. D on melkein 2,7 kiloa painavampi ja 7 cm pidempi 8kk mitä isosisko tuon ikäisenä. Kaiken ihan saman oon sen kanssa tehnyt, kuin isosiskonkin. Öljyjä, niin purkki- kuin kotiruokaakin, rintaa ja halia saanut. Ihanan erilaisia lapsia minulla :heart: :heart: :heart:
Ei siis muuta 'toimivaa' neuvoa sulle pojan kanssa kuin että kiviä taskuun. :)

Matkarattaista Hemuli kyseli. Riippuu budjetista, mutta jos haluat sateenvarjorattaat ja niistä sitten sen mersun, suosittelen Ruttanan tavoin minäkin Peg Peregoja Pliko P3. Minulla oli sellaiset 11v sitten ja silloin jo tosi hyvät ja niitä käytetty niin kotomaassa kuin ulkomaillakin paljon ja vaativissakin (rannalla, metsäteillä, mukulakivikaduilla jne..) maastoissa. Hyvin pyöritti jo silloin. B) Nyt varmasti kehitys on kehittynyt lisää. Olisin sellaiset halunnut taas, mutta raha ratkaisi tällä kertaa ja ostin keskihintaisen Toyotan eli Britaxin Yanikset. Toimintatapa lähes sama kuin PP - osat vaan halvempaa ja siten heppoisempaa matskua. Yanikset tainnut kyllä nyt jo poistua myynnistä. :| Periaatteessa ihan ok sattarit, mutta niistä kannattaa jo kaupassa tarkastaa, että aisan vapautusmekanismi toimii. Meillä ekoissa ei ja ne piti palauttaa kauppaan. Oon kuullut, että eivät ole ensimmäiset Yanikset, joissa mekanismi rikki. Nyt nää toiset Yanikset toimii ok. Hyvää näissä on iso istuinosa, turvakaari, 5pistevyöt ja haararemmi. Kulkevat kasattuna kuin lentolaukku, eli niitä voi työntää. Mahtuu kivasti ainaskin keskikokoisiin autoihin. Ihan pikkupurkeista en tiedä.

Minä jäin pohtimaan tänään hammaslääkäriasioita. Neuvolassa ei mitään puhuttu, enkä ole muistanut kysyä tarkastuksista, että onko niitä. Mites fluoritabut, pitäiskö niitä nykyohjeiden mukaan antaa? Dalilla siis kuusi hammasta. Niitä illoin harjaamme ihan vaan vedellä. Nää tarkastus- fluoriohjeethan taitaa olla kuntakohtaisia?? Pitäisi varmaan jonnekin soittaa, kunhan vaan viitsisin vaivautua. Huomenna, huomenna, kunhan vaan ei tänään. :/

Nyt pitäisi mennä imuroimaan, kun isot ovat taas tuoneet koko jalkapallokentän muistoksi treeneistään. Joka paikassa on pienenpieniä mustia kumirouheita, joita Dali hienosti poimii pinsettiotteella suuhunsa. Kuinkakohan terveellistä niitä on popsia kysyy hän?

Asha ja Dali 9kk ja kaksi päivää
 
Jei Hemuli, hyvä päätös lähteä reissuun. B)
Omaa odotellessa vaikkei meidän kohde nyt ihan Mauritiukselle vedä vertoja. :saint:

AAM, hyvä että tarhapaikka ilmaantui. :)
Mä varmaan oisin sinnikäs ja hakisin sinne isoveljen tarhaan paikkaa varsinkin jos se tuntuu mielekkäältä paikalta.
 
AAM Jos siltä isäkuukaudelta saa vanhempainrahaa niin ei ne sitten maksa kotihoidontukea.Sinun mahd. palkka ei kyllä haittaa,minäkin alan saamaan 26. päivä kotih.tukea kun alkaa kesäloma ja sit hoitovapaa.Tukea saa jos lapsi ei käytä päivähoito-oikeutta mutta kela ei maksa kahta etuutta yhtä aikaa.Näin luulisin.Onko muilla varmempaa tietoa?
Kysele vaan jatkuvasti anskulle paikkaa siitä pojan tarhasta,jos joku paikka vapautuisi tässä pian niin voisi ansku sinne sitten siirtyä.Ja joka ikinen aamu valiatat sitä että on tämä perseestä kun pitää kahessa paikassa ravata niin oot ekana jonossa. =)
Minäkin tarvisin lisäkiloja että saa lähettää tänne. =)
Kadak Yöhuuto, tuo kaikkien äitien tuntema perin viheliäinen tauti.Ei kait sillä tikrulla ole mikään korva tms. kipeä?Meilläkin kyllä valvottiin viime yönä samalla tavalla,ei vaan huudettu mutta n. kolme tuntia oli sitä pyöriskelyä,kitinää ja tissittelyä.Muut ajat sitten heräilyä tunnin välein.Mies haluaisi että veisimme alinan homeopaatille.Pitää vielä miettiä..
Sanni-Marian suvulle osanottoa ikävistä tapahtumista. :hug:

mamma ja alina
 
Uusi vuosi, uusi pino. Kiitos Ruttis :flower:

Joo eipä täälläkään imetys ole vieny kilon kiloa, vaikka mielestäni en edes kauheesti yli tarpeiden syökään. Toivon että alkaa karist asit kun imetys loppuu. Aino ei vieläkään suostu pullosta/nokkiksesta jne syömään. i mun eikä kaupan maitoa. Plaah..

Taas alkoi koulu, oli ihana olla lomalla kun ei tarvinnu lähteä kotoota pois, paitsi olihan mulla muutama työvuoro. Jotenkin harmittaa kun molemmilla tytöillä tuntuu taidot vaan karttuvan ja mä en ole aina näkemässä.

Aino se oppi vihdoin etenemään. Ryöminnäks tai konttaukseks sitä ei voi sanoa. Lähinnä jotenkin punnertaa itseensä eteenpäin, mutta mikäs siinä, hyvin näyttää menevän ja eteenpäin pääsevän :D Välillä ottaa ihan konttausaskeliakin, mutta satunnaisesti. On kyllä niin hauskan näköistä. Naama rutussa toinen painaa menemään :D

Meillä on nyt semmoinen sylivaihe meneillään. Yksin ei viihdy sitten millään. Vessaankin meno, vaikka jättäis oven auki, on niin rankkaa.. Tyttärelle siis.. Muuten viihtyy itekseen isosiskon leluja tutkaillen, kunhan on äiti tai isi vaan vieressä ( lue:pitää sylissä :) )koko ajan.

Meillä kyllä nukahdetaan edelleen tosi kiltisti yksin rätin ja tutin kanssa omaan sänkyyn. Niinkuin aina. Yöllä edelleen herätään ja tissikään ei aina kelpaa. Tutilla vaan nukahtaa, vaikka maitoa koitankin aina ekana tarjota. Haikeeta :/ Jotenkin tuntuu että Aino tota maitoa nykyisin aika huonosti ottaa, vähän pitää aina ensin temppuilla enneku kelpaa. Meinaa pienesti välillä raivostuttaa mutta minkäs teet.

Oon nyt antanut raejuustoa maistiaisina, hyvin mnenee pinsettiotteella suuhun ja näyttää maistuvankin ihan kivasti. Oireita ei ole tullut mitään.

Vaavelille tsempit noihin allergioihin. Varmasti rankkaa! Ja S-M, osanottoni! :'(

Kadak ja hemuli niin kateellinen noista reissuista. Me ei olla oltu edes häämatkalla. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä sitten kun uskaltaa jättää tytöt hoitoon :D Nyt ei ainakaan ole varaa lähteä koko perheen voimin, tarvitsis hommata passit ja neljä henkeä maksaakin jo ihan kivasti. Mies kotona tyttöjen kanssa ja mä opintotuella että ylimääräistä ei ihan sikana ole..

Ja teppanalle kanssa :hug: Toivotaan ettei löydy mitään vakavaa!

No niin, pitäis olla jo nukkumassa. Palataan. Piin
 
Oma napa hehkutusta!!!Meillähän tyttö ei ole juonut pullosta/ mukista maitoa sitten kolmikuisen.Ja eilen kokeilin jälleen NUK mukista maitoa ja neiti joi 100ml !!!! Tänään korvasin päivätissin mukimaidolla ja hyvin tuntui toimivan!!!Mä olen tuskaillut ton asian kanssa jo niin pitkään!! Eli Piin eiköhän se teilläkin suju!Toisaalta on aika haikeeta kun juo pullosta eikä tissistä...Mut joskus toi imetys on lopetettava.TArkoitus olisi jatkaa imetystä vielä anivarhain aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa.Ja sitten jättää aamutissi pois ja sitten vasta ilta.Eiköhän 10kk ole ihan hyvä aika jo lopetella. Mites te ketkä ette imetä tai imetätte osittain milllain teillä menee imetysajat?

Ja täällä kans yksi jota huijattiin sillä tiedolla että imetys vie kilot...Mä olen vielä toiveikas ja odotan jos ne kilot tippuis kun lopettaa imetyksen,olen kuullut niinkin käyvän.JA tarkoitus olis vetästä joku ihmedietti (kellään mitään hyvää tiedossa?) jos se motivoisi siten liilkkumaan ja syömään paremmin.Pakko saada ainakin -10kg pois.Jos toisen lapsen odotus tällä painolla + raskauskilot ,ei hyvä...
Tänään onneksi alkaa jumppa.Saas nähä kuin sitä pysyy taas tahdissa...

Aah...Loma...Olisi ihan lähteä reissuun...Hyvää matkaa sinne lähteville!
AAM onnittelut lapsen tarhapaikasta.
Sanni-Marialle :hug:
Itkuhälytin itselläkin jäänyt joko laittamatta päälle tai sit oon valinnut väärän linjan.Onneksi nukkuu ikkunan lähellä ,oon kuullu kun itkee.

Mut nyt siivoilemaan !
H+K

 
miulla on nyt hirvee paniikki ku Nanna pihalla nukkumassa ku luin noista hälyttimistä :LOL: kokoajan kyttään et heiluuko vaunut :D jos vaik patterit loppuu tai jotai... :|

Jaaha miu pitäs lähtee kohta ehkäsyneuvolaa uusii resepti ja papa otetaa ym.. iha kiva päästä tarkastaa tavara :D

http://irc-galleria.net/user/-ZiKiZiKi-/video/115830626 siin on Nannasta kuvattu pätkä :D välillä vähä innostuu liikaa ja sit plätsähtää :D mut sit ku malttaa keskittyy ni menee jo pitkän matkan :)
 

Yhteistyössä