HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

Tosi ihania kuvia teidän vauvoista!Täällä pökköperällä ei paljon muita näe mut onneksi edes täällä saitilla.AAM:n Anskun minäkin tunnistin ja pikku-tikrun arvasin.Mitä vaippoja ansku käyttää kun on ne jalat sitä puhelinpylväs-mallia?Meilläkin löytyy Alinalta reittä ja vaipat meinaa kiristää..
Isoissa on meillä lentsu ja mullakin on kurkku kipeä.Ja vauvalla taitaa olla myös,nukkuu tosi huonosti ja päivälläkin nukkuisi vain tissillä.Minkä verran teidän vauvat nukkuu päiväunia?
Soseista meillä ei edelleenkään makeat kelpaa,kumma. :( Syötän kaksi soseateriaa päivässä ja joskus tyrkytän vielä illalla kahdeksan aikoihin kolmatta mutta ei yleensä sitä syö.Tissiä syö soseista huolimatta aika lailla yhtä paljon kuin ennenkin.
Yöt on edelleen hulinointia mutta illat on vähän helpottunu, enää ei tarvi neitiä nukuttaa tuntitolkulla ravaamalla taloa ympäri ämpäri.Mennään sänkyyn ja yleensä tissille nukkuu,muutaman kerran nukkunu pyllylle taputtelemalla.
Ensi viikolla 5 kk neuvola ja saa terkka katsoa naperon korvat että mikä siellä märkänee.Nyt olen kylvettäny niin ettei korviin mene vettä ja kas, tyttö ei enää huudakaan pää punaisena kylvyn jälkeen niinkuin tähän asti on tehny.

mamma ja allu vajaa 5 kk
 
napille onnittelut rouviintumisesta :flower: =)

ja hemulille melkein asunnon jo löytymisestä! eikös se metro sinne espooseenkin joskus tule?? pääsee varmaan nopeammin kuin länkkäriä pitkin jos sattuu sopivasti lähellä metroasemaa asumaan.

kadak mä en halua villinnyttää elsaa yhtään lisää :D mut onhan se sokeriki luonnontuote et tuskin siitä suurta haittaa, paitsi pikku hampuleille tietty.

mä kävin puntarilla ja voi jee, oon laihtunu ihan oikeesti vähän =) =) =) edelleen herkuttelen ku possu mut oon alkanu liikkuun joka päivä vähintään tunnin. auttaa sekin näköjään!!

yritin just lähettää pk-mammoille fotoja miitistä mut en saanu lähteen, kai liian iso tiedosto. siinä kuvia plärätessä osu kuiteski silmään tämmönen uus kuva elsukasta, niin laitanpa tänne, ku en oo varmaan sitte laitoskuvien mitään elsasta tänne laittanutkaan (paitsi "luokkakuvia" ;) )



t. manna + elsa n 5½ kk :heart:
 
AAM
manna ihana kuva Elsasta :heart:

Anskun vaipat on pääosin liberoa ja testaan nyt parjaillaan xtran (?) vauvan vaippoja :D siis halpis merkki äs marketista ja hyvin on pitänyt :eek: moon hian ihmeissäni välillä noista.. on siis 7-14 kiloisille :D

Nyt jorviin :wave:

Aam & ansku 4½kk ja jotain päälle :D
 
heips,
kiitos pk-treffi emännöinnistä hemulille :flower:

säde meillä rasmus välillä ihan nykii toiselle puolelle päätään monta kertaa ja aluksi mäkin olin kauhuissani että mikä sitä vaivaa, kun ei homma näyttänyt enää kovin terveeltä,mutta kaveri vaan koittaa päästä eteenpäin, tyylihän on vapaa :D

mamma67 meillä syötiin eilen ekan kerran vasta makeaa (mangosose) vaikka kiinteitä ollaan syöty kuukaudenpäivät.ei kelvannut aikaisemmin, totuttelin aluksi sekottamalla sitä lempiherkun sekaan (kukkakaalisose).

Nappi onnea tuoreelle rouvalle :flower:

manna8 ihana kuva (kertoo enemmän kuin tuhat sanaa) =)

täällä jatkuu sama meininki ähinä,puhina ja pungerrus,hermojen menetys,huuto ja jokellus :D heilutaan yhä konttiasennossa ees-taas ja huudetaan kun ei liikuta :D

tutsa ja rasmus
 
AAM
sairaalareissukeikka takana ja kohta apteekin kautta tarhalle.. sain lääkkeeksi jotain thyrasol tai vst ja sillä pitäis arvot sit laskea.... we`ll see en tiä kui ison satsin määräs mut noin kk päästä uusiin verikokeisiin ja sit puhsoitto aika marraskuulle lekurilla et katsotaan onko tabut tepsineet. Sanoi että on raskauden jälkeistä "kivaa" et jos pohtii mistä ja miksi just nyt tulle ja ilmennyt. Mutsillahan oli se struuma joten sieltäkin on varmaan osatekijä.. jep eli ei nou hätä tartti mennä neuloilla kurkkua soheltamaan :) huh :D

Niistä vaipoista piti vielä sanoman.. noi liberon kolmoset on reisistä vähän piukat jo mutta käytetään puis kun ostettu.. onneks muutama enään jäljellä... on jo 4 kokoa tuolla odottamassa :D

Soseet mekin voitaisiin porkkanasosetta alkaa maistelemaan varmaan ensi viikolla tää mennään vielä makeilla. Esikoisen knassa maissilla aloitettiin ei makeat vaikka sekin on makeaa ja ananassosetta siihen muistaakseni sekoitin ja johan suu napsas :)

Nappi :heart: onnea vielä täältäkin kautta :) :hug: :flower:

Aam & anskubanskuliinis :heart:
 
terve, pitkästä aikaa..
On niin kiireistä etten täällä oikein käy, päivät pitkät roikun kyllä naamiksessa.. miehen oma vika, mitäs osti meille miniläppärin jota saan käyttää olohuoneessa. Mikäs sen mukavampaa kuin nettailla ja sivusilmällä pitää seuraa Eevalle joka ihme kyllä viihtyy mainiosti ihan itsekseenkin tossa lattialla lelujensa kanssa.

Meille kuuluu hyvää, Eeva kasvaa ja voi hyvin. Pikkasen tossa elokuussa oli flunssaa meillä mut vannoin nenäfriidan nimeen ja flunssakin meni kivuttomasti ohi.

Mulla oli se kystaleikkaus nelisen viikkoa sitten, kolme pientä arpea on masussa muistuttamassa tapahtuneesta. Leikkaus meni hyvin tai ei tullut mitään outoa tai muutakaan vastaan siellä kystassa. Se oli vain hormonihäiriö, sanoi lääkäri. Leikkaus tehtiin tähystyksellä aamupäivästä, Eeva oli mun äidin kanssa mukana sairaalassa. Olin naistentautien osastolla sen päivän, illalla lähdin sit äidin mukaan niin sain itse levätä ja äiti toi vaan Eevan aina syömään. Tosi nopeesti tommosesta tähystyksestä kyllä paranee.

Eeva oli 27.8 (4kk) lääkärin tarkastuksessa, painoa silloin 7160g ja pituutta 63,5cm. Kääntyy molempiin suuntiin vatsalleen, ei osaa mennä selälleen. Sylissä makuulta kinkee istumaan ja kovasti tuijottais vaan töllöä. Tarttuu leluihin ja kaiken vie suuhun. Kuolaa kans aika paljon. Hampaita ei oo vielä onneks näkyny. Soseita ollaan maisteltu, ihan vaan muutamia kertoja ja ei ne oikeen kiinnosta. Täytyis varmaan koklaa jotain makeampaa kuin persikkaa aluks. Peruna tissimaidolla on mennyt ehkä parhaiten alas. Mulla riittää maitoa vielä tosi hyvin ja eeva vaikuttaa tyytyväiseltä niin en oo pitäny kiirettä muun syömisen kanssa. Mua vähän kiinnostais se sormiruokailu josko sitä sit kun saadaan syöttötuoli Eevalle.
Vauvauintia alettiin harrastaa koko perheen voimin. Ollaan kylläki oltu vaan kerran, kun se vasta alkoi. Eeva oli kuin kala vedessä, ei mitään ongelmaa. Ja se vesi on niin ihanan lämpöstä että siellä viihtyy itsekin tooosi hyvin. Eniten pelotti, että eeva kakkaa altaaseen mut sitä vahinkoa ei sattunut. hyvä hyvä!
Pottailuakin ollaan ehditty kokeilla. Eevan suoli toimii kuin junan vessa ja tiedän miltä syötöltä kakka taas tulee. Niinpä kun sen laittaa oikeeseen aikaan potalle sinne saadaan tulosta aikaseks lähes joka kerta. Tänäänkin koko hommassa meni 5 minuuttia ja jopa näytti siltä että se heti pissasi kun sen potalle laitoin. Ostin Eevalle sika hintasen baby björnin pottatuolin niin pakkohan sitä on kokeilla vaikkei toi pottailu nyt ihan vielä niin ajankohtasta olekaan.
Mitähän muuta vielä.. no olihan tuossakin noin aluks. jospa taas yrittäisin ryhdistäytyä ja kirjotella enemmän.

http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs170.snc1/6400_119325305687_673250687_2335558_823233_n.jpg linkissä kuva Eevasta parin viikon takaa.
 
Kiva kuulla teppana, et tähystys meni hyvin :). Muutenki oli kiva kuulla kuulumisia. Kaunis tyttö!

Tutsa, jes joku toinenki nykii!! Tosiaan, munkaan mielestä toi ei oo mitenkää terveen näköstä mut sit toisaalt ei kauheen sairaankaa. Tiedä sit :D. Mies tos koko ajan v-ttuilee pojan aivovammasta mulle ku näkee miten huolestunu oon :LOL:

Vaipoista
, Meilläki "aika" reitevä kaveri ja pampperssin kolmoset oli käytössä tähän päivään saakka. Noi neloset on kyllä paremmat :)

Tein tänää pakkaseen omppusosetta ja omppu-banaanisosetta ku mummu lähetti pihalta poimittuja omppuja. Annoin vähän Luukaksen omppua maistaa ja tais olla liian hapokasta poitsun makuun vaikkei yhtään sylkeny ulos. Katotaan jos sit kuukauden päästä alkais antaa ihan kunnolla.

Napille onnittelut jos en vielä onnitellu! Meki täällä yritetään saada juhlatilaa varattua.

Manna, elsa on niin hauska, söpö ja niin ihana (vaiks meijän luukas oli vissiin toista mieltä :whistle: )! En vaan pääse yli tosta ihanasta etutöyhdöstä!

AAM, toivotaan et lääkkeet tepsii! Eli jos ne tehoo ni sun ei tarvi mennä sinne ohutneulanäytteeseen? Vai ethän ollu siel jo? oonko pihalla? Toivottavasti en :LOL:

Säde ja Lupu 4, 5 kk
 
Heipsan,

Täällä kanssa tasaseen tahtiin tallataan. Kivasti alkaa jo kiinteet uppoomaan, maito ei vieläkään kelpaa pullosta, ei oma, eikä kaupan. Sotketaan sitten perunan sekaan tarpeeks, että menis edes hitusen nestettä sinä aikana kun olen koulussa. Mies on pärjänny todella kiitettävästi tyttöjen kanssa. Turhaan pelkäsin ja jännitin. Ruokalistalla on nyt peruna, porkkana, kukkakaali ja maissi, mitään oireita ei oo näkyny. "Makeita" tai mitään hedelmäsoseita ei olla vielä annettu, mutta kohta kun saa omppua niin sit varmaan siitä lähetään. Jos on liian kirpeetä niin varmaan voi pikkusen lusikallisen hedelmäsokeria heittää joukkoon.

Tänään Aino nojaili tyynyihin sohvalla ja siitä sitten punkes istumaan :eek: Minne mun vauva katosi?? Kohtahan täällä aletaan olemaan jo puoli vuotiaita!! Ihan hullua, kohta iskee taas vauvakuume kun alkaa oleen jo niin isoja nää mussut. No joo, koulu nyt pois alta ja nelihenkisenä perheenä eloa, vielä kerkee :) Kovasti kääntyillään ja metrin verran möngitään jos vaan tarpeeks hyvät kiihokkeet..

Jos funkymama vielä luet palstaa niin olis kiva kuulla kuulumisia :)

Vaipoista
täällä kanssa pamperssin ja liberon kolmos koot käytössä. Molemmat yhtä hyviä, esikoiselle kelpas vaan pampperssit, liberot vaan vuoti. Seuraavaks kun tarvii ostaa vaippoja niin eiköhän ole jo nelosia, alkaa sen verran kanssa pullukka tää pimu olemaan :) Oon hamstrannu kaappiin noita kolmosia kolmen paketin verran kun oli Prismassa tyrkyssä :whistle:

Noi Elsan hiukset on niin mainiot, ihania kuvia oli muillakin. Maailman paras potretti taas oli treffeiltä :)

Nyt vähän telkkaria ja kouluhommia ja unille.
 
Mitäs täällä on kaikkea keskusteltu taas... :p mä oon nykyään ihan pihalla...

Vaipoista meil on käytössä nykyään kestovaipat oikeastaan 95% ajasta, ja sit loput ajat käytetään Liberon 4-kokoa (neloskoon paketti on ollu meillä jo varmaan lähemmäs kuukauden). :D Miks joskus käytetään Liberoita, niin ensinnäkin sit ku vaipat loppuu kesken tai sit viimeks neuvolaan pistin vaan kertsivaipan kun se meidän neuvolatäti ei tunnukaan tykkäävän "luomuilusta". :LOL: Sen lisäks potalla istumista on nyt välillä harjoteltu, niin että minä tuen kainaloista, mut mitään ei oo viel pottaan saatu metsästettyä. Ehkä sekin ihme tapahtuu joku päivä. ;)

Kiinteitä ei oo täällä edelleenkä maistettu, ja pullosta ei suostuta edelleenkään juomaan, joten pelkällä tissillä mennään, mikäs siinä.

Mannan Elsa on ihanan näköinen, kiva muutenkin kaikkien kuvia ollu katella! :)

Napille onnea avioitumisesta! :)

Tässä pari kuvaa Aurasta. Kauheesti en viitsi kaikkien nähtäväksi laitella hänestä kuvia, mut olkoot tänne. ;) Eka kuva on meidän suoretkeltä parin viikon takaa, reilu äiti laitto pienen mättääseen ja alko näpsii kuvia... Ja toka kuva on tytön tyypillisestä nukkuma-asennosta viime viikolta. Välillä mä oon unisena pelästyny että onko sillä pää irti. :LOL:




Laala ja Aura 4kk 9pv. :)
 
Nyyh, tämä miun pieni vastasyntynyt nyyttini meinaa kasvaa... ei vaan, tosi hienoahan tämä on.

Elli tulee ensviikolla 6kk ja on vihdoinkin alkanut osoittaa edes pieniä merkkejä siitä että voisi osata kääntyä selältä vatsalleen. Vielä en sano että osaa sen. Mutta muutaman kerran on vahingossa nyt mennyt ja selkeästi alkanut tyttö hokasemaan että hei, tälläistäkin voisi tehdä.

Ja eilen huomattiin että sieltä suusta pilkistää ihka ensimmäinen hampaan alku. Tai sellainen puolenmillin terävä kärki se vasta on, mutta kuitenkin. 5kuisina noille isommillekkin on ekat hampaat tulleet.


Muskari alkoi eilen. Ei Elli vielä oikeen se päälle ymmärtänyt, kunhan tykkäsi kun sai äiskän sylissä olla ja kuunnella laulua ja loruja. Poika 3v, ei lämmennyt yhtään. Sen verran ujo tapaus, katsotaan auttaisiko aika. Pian 5v esikoinen tykkäsi kovasti.


Mahtavia kuvia, on nämä pienet vain niin suloisia. Ihana kun jaksatte niitä laitella.

Vaipoista, liberon 3 kokoa täällä pääosin käytetään. ( nekin joutuu kyllä melkein vetää kaks kertaa mahan ympäri, mutta silti parempia kuin kakkoskoko ) Joskus jotain muutakin merkkiä.

Kiva kuulla että Teppanalla meni kystaleikkaus hyvin. Tuliko sulle hartiapistoksia? Multa leikattiin parikuukautta sitten tähystämällä sappikivet, siitä ite leikkauksesta toipui kyllä tosi nopeaan. Mutta tuli niin helvetillisä hartipistoksia että ne piti paripäivää vuoteessa.

Sormiruokailusta, luulen että meilläkin sitä jonkin verran tullaan harrastamaan. Eli sitten kun kiinteitä aloitellaan ja vauva osoittaa valmiuksia siihen niin annan syödä itsekkin mitä pystyy. Mm maissinaksut ovat aivan mahtavia tähän.

AAM hyvä että asia selvisi ja sait lääkkeet. Toivotaan että niistä on apua.

Säde tuosta vauvan pään nykimisestä. Voihan se olla ihan vain tapa. Meillä Ellillä saattaa nykiä välillä jalka, pää tms.... harvemmin kyllä enää. Ihan pienenä vauvana enemmän. Sanoivat että johtuu hermojen kypsymättämyydestä ja loppuu kyllä aikanaan.
Toki voi olla ihan vain tapa, tai sitä kun vauva yrittää tehdä jotain mutta ei vielä ihan hallitse liikkeitään.

Hemulille peukkuja asuntonkaupoille. Mekin ollaan huomenna menossa katsomaan yhtä, joka voisi olla "se oikea" jos vain mitään suurempaa vikaa ei löydy.

Onnea, onnea onnea, kovasti onnea rouva Napille.

Wau miten eteviä liikkumaan täällä on monen pienet.

Painosta ja neuvolasta, meillä on vihjailtu että isompikin saisi olla. Mutta kasvu on kuitenkin ollut tasaista ja vaikka Elli pieni onkin niin hyvin kasvaa joten ei huolta. ( oman vaa'an mukaan nyt 6.2kg )


Hmm. Joku pieni kaunotar tuossa vieressä vasta heräneenä kuikuilee mua suloisesti hymyillen. Taitaa olla mamma taas aika helposti vietävissä.... ( miten toi ihanuus voi vieläkin tuoksua niin hyvälle, varsinkin vasta heränneenä )


t: Solina ja Rakkauspaukkaus 5kk3vko

P.s Tänään aloitellaan sitten meillä hampaiden pesu rutiini vauvelillekkin.
 
Laala ihana söpöliini! :D mikä tuossa nukkuma-asennossa on sillä Nanna vääntää ittesä nykyää myös samanlaisee asentoo! :LOL:

ihania kuvia oli muiltakin!!! on ne vaa nii sööttejä! :heart:

vaipoista meillä käytössä libero 4 up&go :D mie tykkään ku nannaki tollane aika "mahakas" ja "reitevä" tapaus ni ne venyy hurjasti! :) ei purista :D

tänää onkii aamulla menny alas kaurapuuroa,maitoa,vaunun rengas,crocsit (siis nuoltu) :D , sanomalehti, koiran puruluu.. mitähä vielä.. pitää se vissii oikeesti alkaa kattomaa mitä lattialle jättää.. :D

ziki ja Nanna 5kk 6pvä

ainii joo ja hampaiden pesua koitettii eile ekaa kertaa, vaikka johan ne pari viikkoo sit puhkes.. :ashamed: Nanna ei oikee tienny et miten suhtautua et onks tää nyt hyvä vai huono juttu :D

jaahas, nyt se kampee tuolla jo koiran petiin, pitää mennä pelastamaan Nasu Nannan kynsistä :D
 
Huomenta,

teppana, kiva kuulla, että kaikki meni hyvin :)

Laala, meillä vääntää kanssa tollaseen asentoon yöllä.

Solina ja ziki, meillä hampaat kanssa puhjenneet ja hammasharja on kaivettu esiin, muttei vielä koitettu, tuntuu niin hullulta noin pienen kanssa hampaita pestä...

vaipoista meillä käytössä liberon ja pampersin 4 koko ja kestot, niitäkin pitää lisää hommata, kun edelliset jäävät pieniksi.

Nyt valmistautumaan vauvakinoon sukulaistytön kanssa!

-kadak & pikku-tikru
 
AAM
:wave: aurinkoista huomenta

kadak privaa :)

me harjailtiin semmoisella sormihammasharjalla allun hampaita ko alkoivat kasvaa ja se oli kivaa siitä silloi..on niinko sormitutti ja siinä nystyröitä päässä, todella kätevä :)
sit kun oli jo ylhäällä että alhaalla niin totutettiin oikeaan harjaan ja tänä päivänäkään ei ole ongelmia ollut harjauksen kanssa.

Koska hikitunti afrossa mulla kun te muut olette leffassa syömässä karkkia :LOL: :kieh:

jeps paree tästä hipsia tyttö laittamaan valmiiksi, vetää kuite jotkut hätäkakat ennen lähtöä, totuttuun tapaan.. :whistle:

aam & Afro-Anya :heart:
 
solina Niitä pistoja pelkäsin eniten että ne just pitää makuulla mut mulla olikin niitä ihan muutama vaan! Lekuri oli ilmeisesti oikeen huolella saanut kaasun pois. Mut niin uskomattoman inhottavia oli ne muutamat pistot että oksat pois. ONNEKSI niistä ei tarttennu sen enempää kärsiä!

vaipoista Meillä on pampersin 3. kestojakin olisi, ei vaan käytetä.. :ashamed: Muutamkia kertoja on ollut kestoissa. Mut pottailua kyllä harrastellaan jo :)
 
teppana, kateeksi käy että säästyit niltä. Mutta hyvä vain.


Meidän Elliä pisti kamala inhottava punkki. Pikkureppanan päähän oli tarrautunut kiinni. Onneksi sain sen irti ja soitin terveyskeskukseen. Jos siihen tulee punaista ihottumaa niin sitten lääkäriin ja antibioottikuuri. Mutta muuten voi tarkkailla. Ja se borrelioosi on harvinaista täälläpäin.

Mutta mammalla ollut lievästi sanoen hysteerinen olo tän aamun. Kehtaskin, mun vauvaani..... Se on mulla purkissa nyt säilössä ett jos jotain tulee niin voin viedä sen kammotuksen näytille.

Jos totta puhutaan niin ei tuossa päässä enää mitään jälkeäkään edes näy. Eikä Elli itse ollut moksistaan koko ötökästä.

Mamma vaan panikoi. Mutta pitää sitä tarkkailla ja varmasti aika herkästi vien lääkäriin.

Itseasiassa pojalla on torstaina 3v lääkärineuvola niin voisi sitten samalla asiasta kysäistä vielä uudemman kerran.
 
Ja Nannakin on niin söpö.Ja kesä ei kun jatkuu.Imetin äsken vielä Alinaa ulkona puutarhakeinussa.Harvinaista herkkua täällä pohjoisessa.
Sovitin tytölle sitä äp:n talvipukua ja mun piti korjata sitä huppua.Reunassa oleva kuminauha kuroutui niin tiukalle et pikkusen nenänpäätä jäi näkyviin kun sinne lapsen laitto.Revin sitten koko kuminauhan pois.Nukkumispukuna aion kyllä haalaria käyttää,haluan muuhun käyttöön jonkun pirteän ja värikkään puvun kun sellaisen jostain löytäisi.Olisiko vinkkiä?
Mutta nyt tiskaamaan.Uunissa paistuvat kinkkukiusaus ja porkkanalaatikko,rahkakakku vielä uuniin odottaa.

mamma ja allu melkein 5 kk
 
Kiitos Hemulille miitin emännöimisestä. :)

Ihania kuvia täällä taas näkyvillä. Elsan töyhtö on kyllä ihan huippu. :D

Punkki..yöks. :x Voin kuvitella Solina sun paniikin. Itselläkin samat fiilikset kesällä kun se ampiaisen pirulainen meni mun vauvaa pistämään. :/
Toivottavasti ei tule mitään jälkeenpäin.

Vaipoista meillä on käytössä Pampersin 3 koko ja mietinkin milloin siitä pitäisi siirtyä siihen 4:een.

Reisissä on kyllä jäljet, mutta niin se on ollut koko ajan. Myös Liberolla. Vyötäröltä kumpikin on oikein passeli, joten tuntuisi oudolta vielä siirtyä siihen isompaan. Täytyypi tuumailla.

Ens viikolla me sitten Beanien kanssa hypätään taas koneeseen ja lähdetään Kreikkaan. B)
Kaksi viikkoa ollaan reissussa ja esikoinen jääpi tällä kertaa tänne kun on kuitenkin koulua hällä. Saas nähdä miten menee lento yksin vauvelin kanssa. Toivottavasti yhtä hyvin kuin kesällä. *koputtaa puuta ja toivoo parasta*

Tänään kävin kellarista penkomassa esikoisen vauvaleluja. Ja voi mitä "aarteita" sieltä löytyikään. :heart:
Pöhköhän mä oon ollut kun niitä oon näinkin kauan säilönyt. :ashamed: :D


Ruttana & Beanie 5kk :heart:
 
Ihania kuvia tänne ilmestynyt! Nanna osaa jo keinua, enpäs ole tullut ajatelleeksi, että sellaista voisi jo kokeilla. Kiva asento Auralla ja Elsan töyhtö on kyllä legendaarinen.

AAM, olisipa loistavaa, jos lääkkeillä pääsis kilpparivaivoista eroon. Ja toivottavasti Ellinkäisen punkinpurema osoittautuu vaarattomaksi.

Jahas, Ruttanaa ja Beanieta viedään taas. =) Teillä kesä jatkuu vaan, joskin onpa täällä Suomessakin ollut poikkeukselliset syyskelit.

Vaipoista kun tuli puhetta, niin kertokaas mulle, mitä teen väärin: jo parina päivänä peräkkäin meidän entinen-kakan-panttaaja on rusauttanut niin vetisen ja ison lastin, että se ehtii tulla selästä yli ja liata paidat. Varsinainen case of niskapaska, siis. Muualta vaippa ei falskaa, ei siis lahkeista eikä edestä. Meillä käytössä on Pampers3:nen. Oisko niin, etten vedä teippejä tarpeeksi tiukalle?

).( Juu ei ole meillä vieläkään uutta kotia. Espoon hyvä yritys osoittautui pimeäksi kuin pylly, kun kävimme sitä iltahämärässä uudelleen katsomassa. Ikkunoita ei ole tarpeeksi ja nekin niin pieniä. *huokaus* Etsinnät jatkuvat.

Käytiin taas Liljan kanssa vauvajumpassa ja hauskaa oli kummallakin. Haasteellisin hetki on aina jumpanjälkeinen kotiin saapuminen, kun mulla on kiljuva nälkä ja pidän sormia ristissä, että L nukkuisi vielä vartin, että ehdin syödä. Näin ei yleensä käy, vaan tyttö herää juuri silloin, kun saan lautasen naaman eteen. Ja kun hain vauvan vaunusta, se ensi töikseen puklasi mun kaula-aukosta sisälle. Enkä ole vieläkään kerinnyt käydä suihkussa. Ihana elämys täällä iskää odottaa... pinttyneet jumppahiet ja hapan maito kohtaavat. :LOL:

Hemuli ja Lilja 5 kk ja risat
 
Hemuli, itse vaihdoin just liberoihin, kun niissä on selässä erilainen resori, en tiedä, onko auttanut, kun ei oo kakannut vielä niin usein...pamperseissa selkäosa jää aina löysälle ja on suora.
 
moi :wave:

ihania kuvia taas :heart: ja voi kuinka nannan keinukuvasta tajusi miten isoja nää meidän pallerot jo onkaan! ja laalalla ja teppnalla käydään jo potallakin... mihin ne vastasyntyneet tosiaan katos :eek: mutta onhan nää kullannuput (jälleen!) niin parhaassa iässä, yhtä hymyä ja iloa ja loputonta energiaa (ainakin useimmiten) :heart:

kiva kuulla teppanasta ja hyvä että leikkaus onnellisesti ohi! miten tuntuu että tosi monella näitä leikkauksia ollut synnytyksen jälkeen? no, kai se on niin että kun ei raskauden aikana mielellään leikellä, niin synnytyksen jälkeen sit operoidaan kaikki tommoset pois...

hemuli voi höh toi asunto :( mutta valoisuus on kyllä tosi tärkeää (asutaan itsekin 60-luvun isoikkunaisessa talossa) eikä sitä voi muuttaa niin hyvä ku huomasitte sen puutteen ajoissa.

ruttana pääseekin taas auringon lämpöön ja oman kullan kainaloon, ihanaa =) kyllä ne lennot hyvin menee, koneessa mukava hurina ja tärinä, nukuttaa kivasti.

solina siis voi kauhistus :eek: punkki purrut siellä pientä :( mä oisin ihan kauhuissani vaikka tiedän että hyvin pieni todennäköisyys saada niistä mitään... mut on ne niin iljettäviä kammotuksia, yäks!

piin kiva kuulla sustakin :) ja melkonen sissi teidän aino ku jaksaa sinnitellä ilman maitoa päivät! mut niin taitais olla meilläki, ei kelpaa tutti ei pullo, ainoostaan tissi.

vaipoista meillä käytössä pampersin 3-koko kai, 4-7kg anyways. on musta joustavampi, pehmeempi ja kevyempi kuin libero, jota ei olla käytetty ku yks paketti koko vaippa-aikana. mut kestoja meki kotona käytetään sen mitä pystyy (just jäi iso läjä kestoja pieneks, pitäs uusii hommaa). hemuli meil on sama ongelma et kakat tulee helposti selästä eikä muuta ratkasua taida olla kuin olla supernopea vaipanvaihtaja... on se kakka niin löysää et tulee läpi jos ei heti huomaa vaihtaa. meillä kakat tulee yleensä heti ruokailun jälkeen/aikana, niin ne huomaa.

mun on pitänyt kysyä jo pitkään et miten te nukutatte kullannuppunne? kun vinkkejä kaipailisin etenkin päiväuniin. elsa nukahtaa kyllä iltaisin aika kivasti siinä ysin pintaan kun vaan vie hämärään, rauhalliseen makkariin ja imettää 15-30min ja laulaa parit (öö, joskus paritkymmenet... :whistle: ) tuutulaulut. sinne sitten jää itekseen nukahtaan, kun on tosian riittävästi tankannut ja rauhottunut. mut päiväunille ei tunnu nykyisin nukahtavan kuin ulos ja mieluiten et kannan manducassa. vaunuihin nukahtaa jos on oikein väsynyt mutta pääasiassa pitää kantaa. ja kun ei pääse ulos, kuten tänään, kun oli vieraita, niin kauhee kiukku ja raivoominen mut ei silti suostu nukahtaan, ei edes makkariin tissin jälkeen kuten iltaisin. joo, no vinkkejä otetaan vastaan vaikka tuskinpa tähänkään mitään ihmelääkettä on ja todnäk talvellaki kannan vielä 10-kiloista naperoa hankien keskellä manducassa... onneks kuitenki nukahtaa edes siihen, onhan seki hyvä et johonki nukahtaa päivälläki.

huomenna mekin päästään taas vauvajumppaan, jee. niin kaipaan "kunnon" liikuntaa, reppu-/vaunulenkkeily jo vähän puuduttaa, tänäänki illalla pari tuntii taas ulkoiltu / naperoo nukutettu.

öitä ja rauhallisia unia :)

t. manna + elsabel 5½ kk :heart:
 

Yhteistyössä