HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Kiitos pk-mammat ja varsinkin emäntä hemuli kivasta iltapäivästä! :flower: Mites AAM, oliko sakkoja? Mulla odotti 40 euroa ikkunassa ja ajoin koko matkan kotiin lappu väpättäen, kun huomasin sakon vasta startin jälkeen ja tikru nukahti uudelleen onneksi.
kiittelee myös ja olihan siellä lappu :D :LOL: mutta kielletylle alueelle pysäköinnistä :ashamed: ihmettelinkin miten siinä voi olla noin hyvä paikka vapaana, enpä sit tarkemmin katsonut pysäköintimerkkiä.. :whistle: :kieh: ja oli käynyt ½h tuntia ennen mun autolla saapumista.. höh.. no eipä voi omalle tyhmyydelleen mtn :D

Oisko ideaa ? ko oli puhetta miitissä siitä PK-treffiketjusta.. laittaisitko tuonne linkin siitä tohon ekan viestin loppuun jossa nimiä ja mittoja vauvoista niin sinne jonnekin väliin söpösti :D :)

aam & ansku 4½ kk

Ei ole ollut oikein aikaa/mielenkiintoa oleskella koneella synnytyksen jälkeen niin jotenkin hävisi koko palstailu :p Voisko joku lisätä mut/meidät listaan =) Malla-tyttö syntyi 17.4. mitoin 4830g/53cm. Ja joo-o, alakautta tuli että rytisi ;)

outison kyllä mä sinut muistan, etkös ollutkin turun seudulta? kiva kuulla pitkästä aikaa =) ja huh mimmonen synnytysurakka sulla varmaan ollut.

kadak onnittelut syöttötuolista! saas nähdä tullaanko mekin triptrapin kanssa kun vkl lähdetään myös EMMAA hakeen... puhumattakaan niistä muista ei-suunnitelluista ostoksista :whistle:

valitinko mä muuten etten laihdu?? noo, äsken haettiin taas vähä irtokarkkia, semmoset reippaat 1,3kg :whistle: :p :D :ashamed: <-- en oikein tiedä mitä mieltä olisin ostoksista, hävettää, naurattaa ja himottaa (karkit...) yhtäaikaa!!

kiitokset pk-treffeistä (siis ihan kuin päiväkahvit muuten :D ) mammoille ja erityisesti emännälle :flower: jos autoilevat mammat haluaa ensi kerralla päästä vähän halvemmalla noiden parkkisakkojen osalta, niin voidaan treffata meilläkin täällä "kaukana idässä" ;)

nyt karkkien kimppuun, ensin oon ihan että :p :p :D :D ja kohta sokerihumalassa että :ashamed: :ashamed: :x :x

t. manna + elsa 5kk ja 10pv :heart:

OUTISON: herttanen, minkä kokoinen tyttö! on varmaan ollu aika työlästä! onnea näin jälkikäteen tyttösestä :flower: Minkäs kokoinen hän on nyt 5 kk päivän lähestyessä?

annoin tänään Kaprikselle eka kertaa broileri-sosetta. ei ollut mitenkään innoissaan :D ei tienny mihin olis pukannut pahanmakuisen soosin kieleltään! noooh, kyllä siihen sitten ajan kanssa tottuu lihankin makuun. :D

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja outison:
=) Malla-tyttö syntyi 17.4. mitoin 4830g/53cm. Ja joo-o, alakautta tuli että rytisi ;)
:hug: tervetulosta takasin :wave: , minä muistan kans :), toivottavasti ei tunnu jatkossa että olisit ihan ulkona, on täällä näitä harvemminkin kirjuuttelevia vielä muitakin

Kylläpä oli kokoinen iita minkä puristit ulos.. mun 4300 kalpenee kevyesti. Mahtoi olla urakka. Onko kaikki muuten jees :hug: :hug: ?

Kiitos vaan kaikille kävijöille! Kurja, että AAM ja Kadak saivat sakkoja... Meillä mieskin iloitsi (jälleen) miitistä, kun häntä odotti illalla kunnon rääppiäiset. Mannalle ja Säteelle lähti kiitokset hyvistä piirakoista. =)

AAM, oisko sun kamerassa hyvä luokkakuva? Laittaisitko tänne? Mullakin on pari ok otosta, jos tarve vaatii eikä ketään haittaa julkaiseminen.

En ole nähnyt sitä Emman tuolia, mutta lyhyen käyttötestailun perusteella Tripp Trappi vaikuttaa kyllä tosi kätevältä. Ja kasvaa kivasti lapsen mukana, koska tuota meidän tuolia on aiemmin käyttänyt 6-vuotias serkkutyttö.

Tänään lähdetään Liljan kummitädin luo Tampereelle kyläilemään, kun miehellä on kokous siellä seudulla. Vaihtelu virkistää.

Oi mikä ihana keli taas, ei taida kesä loppua ollenkaan tänä vuonna!

Hemuli ja Liljanen 5,5 kk

Juu, olihan siinä hommaa ja voi vitsi että se sattu, mutta ihmeen nopeasti siitä kuitenkin parani :) Tytön koosta en tiedä tällä hetkellä, mutta 4kk neuvolassa (3vk sitten) oli 8130g/65,5cm. Olihan se aika mahtava näky syntyessään :) mahdottoman isot posket :D

Odotus aikana neuvolassa valittivat mulle koko aika mun painon noususta (painoin viimesilläni 93kg) mutta niin noi kilot on vaan karissu enkä oikeasti oo tehny mitään muuta ku vaan imettäny =) mahtavaa. Painoa tuli ootellessa 20kg ja nyt on lähteny -29kg :) Ja täysimetyksellä ollaan siis edelleen.

Eilen puhkesi ensimmäinen hammas, voi miten ylpeä olenkaan =) kaikesta pienestä sitä saakin iloa elämäänsä :D Mistä puheenollen onko täällä muita turkulaisia joilla tylsä elämä? Olis mukava tutustua ihan face-to-facekin :) Ei ole oikein kaveripiirissä vauvoja :(

AAM
:D Mistä puheenollen onko täällä muita turkulaisia joilla tylsä elämä? Olis mukava tutustua ihan face-to-facekin :) Ei ole oikein kaveripiirissä vauvoja :(
Hei mä luulen että noi muutkin turkulaismammat Laalaan ja ventin lisäks on pinoutuneet tuonne turkupinoon :D parempaakaan nimeä keksinyt..

Kokeileppas selailla, siellä on kai kans aika vilkasta ?

Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
:D Mistä puheenollen onko täällä muita turkulaisia joilla tylsä elämä? Olis mukava tutustua ihan face-to-facekin :) Ei ole oikein kaveripiirissä vauvoja :(
Hei mä luulen että noi muutkin turkulaismammat Laalaan ja ventin lisäks on pinoutuneet tuonne turkupinoon :D parempaakaan nimeä keksinyt..

Kokeileppas selailla, siellä on kai kans aika vilkasta ?
Turku on hiukan hiljentynyt... mutta kyllä meitä täällä on. Kerhoakin löytyy, laitan sulle salasanan yksärillä.

5kk neuvola takana, strategiset mitat 6945g ja 65,5cm (4kk 6300 ja 64). Täysimetyksellä yhä ja saadaan ollakin vielä se kuukausi. Muuten ei mitään uutta. :)

ventti ja ronja 5kk 1vko

AAM
4½kk lääkäri-neuvola ohi täälläkin (vihdoin)
paino: 8025gr , pituus:66 cm ja py 42
ihan virkku ja iloinen tyttö ja motorisesti ei ollenkaan jäljessä lekurin mielestä vaikka ei kääntyile ja rullailekaan vielä =)

babybio ens tiistaina 15.9. kinopalatsissa ? kukaan menossa ?

aam & anskuliini 4½kk

Hyvää iltaa!

Mä muistan kans sut, outison! Tervetuloa takas :). Tuli vähän alapää kipeäks ku aloin miettimään, että noin iso vauvelia olis puskenu ulos :D.

AAM, mä voisin varmaan mennä mut miten olin näkevinäni että se olis tennarissa taas. Teijän anskubansku on muuten meijän Luukasta pidempi!

Käytiin vauvajumpassa taas ja meni todella hienosti siihen asti, kunnes Luukas väänsi kunnon niskapaskat :whistle: . Vähän alko jännittää sen eilisen raivarin jälkeen (Luukas sai siis hemulin luona aivan järkyttävän raivarin), että tuleeko tapa mut eiii.. voihan sitä vauvoilla olla huonoja päiviä aivan niinku mammoillaki.

Nyt vedän kaks daimia naamaan (yhen jo söin) ja meen viettämään laatuaikaa elämäni miehien kanssa :heart:

Säde ja Luukas 4,5kk

PS. Varpaat maistuu hyvälle!

Suuret kiitokset Hemulille joka jaksoi järjestää tapaamisen...tulin NIIN hyvälle tuulelle teidät mammat ja vauvat nähdessäni :D
Meillä Inkku ei reagoinut mitenkään kyläilyyn ja nukkui onneksi yönsäkin suht.hyvin. (hampaat... :( )
Laurikin jaksoi kotiin asti, mutta totesi sinne päästyään ,että meinasin nukahtaa sinne "kylän lattialle":LOL: voi pientä

Mä en nyt keksi mitään kirjotettavaa, mutta ehkä sit huomenna.
Säde. nauti laatuajasta!!!

Täällä aika hiljasta SEN suhteen :LOL:
Huomenna Vauvauintiin...jee. Inkku pääsee sukeltamaan ekaa kertaa...huisaa!
Illan jatkoja ladyt :heart:

Superheppuli ja Inke-Minke 4pv vaille 5kk

AAM
pari minsaa ennen subin realitysontapläjäystä :D

oonko mä taas puusilmänä.. *raaps raaps* no ihan sama kinopeessä tai tennarissa kumppa jomppa niin käy mulle (kaleneteriani en tietysti ole tarkistanut vielä jos sopii... jotai sille päivälle oli mut en muista mihin aikaan :D )
hemuli leffana oli joku Michelle Pfeifferin Draama 1920 luvula suhdetta pukkaa johonkin nuorempaan mieheen siinä pätkässä ja niitten häröilystä.. :/ menettelee kait jos ei parempaa tarjolla..

Säde jee poika valitsi kyllä paikan vetää sontikset :D nää osaa.. mut Luugeri vetää painossa Andepanden ohi niin että viuhuna käy vaaan mittarissa.. :D

superih joo kattelin että Lauri oli jossa vaiheessa kiikkunojatuolissa aika väsyn oloinen :D mut eihän ne myönnä vaikka väsyttäis ;)

:wave: se o mo ! BB:tä... ja sit zzzz..zzzzz

Aam & Ansku 4½kk
p.s pikku vetäs tänään taas vaihteeks " minä olen liian vähän nukkunut" -raivarit :( että kun ei osaa nukkua vaan kun nukuttaa pitää väkiste kukkua hereillä silmät nakkisillaankin :headwall:

Huomentapäivää, katsokaas vaan niin muksut herää kun alan tänne kirjoittamaan... ihmeen pitkään ovat kyllä jo nukkuneet. Harvinaista tälläinen.

Elli on nähnyt nyt jotain upeeta, nimittäin nuotion. Ne liekit ovat tytöstä tosi kiinostavia.

Vauvojen saunottamisesta olette puhuneet. Alle vuoden ikäistähän ei saisi viedä saunaan löylyihin koska ei vauvan oma lämmönsäätelyjärjestelmä ole vielä kunnossa.
Mutta tämä tarkoittaa siis sitä ettei saa viedä sinne ylälauteelle 80 asteeseen ja ottaa löylyä vielä päälle.

Meillä neiti kylpenyt täällä mökillä ollessa saunan alalauteella ja kovasti nauttii. Eli saunaan on täälläkin jo päästyä. Mutta ei niihin löylyihin.

Käytiin keskiviikkona korkeasaaressa ja kivaa oli. Isommat muksut varsinkin tykkäsi kovasti. Sääkin suosi meitä =) Elli lähinnä katseli ja isommat sitten touhotti eläimistä, ja esikoinen sosiaalisena luonteellaan tutuistui ihmisiinkiin....

Mua niin harmittaa tuo vauvauinti, me ei nyt vaan päästy sinne kun uimahalli edelleen remontissa, harmittaa, mutta eipä sille oikein voi mitään.

Että Säteen ja AAM pienet kasvaa hyvin. Ja monella muullakin kyllä komeita neuvolamittoja.

Syöttötuolejakin olette jo ostelleet, me ei olla vielä edes mietitty kokoasiaa. Nojoo, eipä meillä olla kiinteitäkään aloitettu eikä neiti istu kuin sylissä, joten mikäs kiire täs oliskaan.

Kovasti paranemisia pienille sairastelijoille

SädeI Liha, kala, kasvis yms kaikki soseet. Mie olen tehnyt ne niin että keitän vähässä vedessä, myös lihat. Ja sitten vain soseeksi. Joko olen tehnyt niin että pakastan esim. sen possun( possu sulaa vatsassa nopeammin kun nauta, siksi ehkä sillä parempi aloittaa) lihan pienissä jääpala rasioissa ja sitten on siitä helppo ottaa se liha annos ja sekoittaa muuhun. Tai sitten teen kerralla valmiin saksin. Äidinmaidolla tai korvikkeella sitten vähän lantraa tarvittaessa.
Eli alussa keitän kaiken. Myöhemmin sitten vasta uunissa/paistamalla. Jotkut hedelmä soseet menee ihan tuoreeltaan, esim banaani.
Tai tietty nää riippuu kauheesti vauvasta, toiset syö vähän karkeempaakin, toisille taas tarttee olla ihan siloista. Silloin vaikka soseuttamisen jälkeen työntää vielä siivilästä lävitse.
Peruna ei oikein kestä yksistään pakastamista, mutta jos sen sekoittaa vaikka porkkanaan, tai bataattiin niin hyvin onnistuu.

Ei toi soseiden teko ole kovinkaan vaikeaa, sen kun keittää vähässä vedessä ja soseuttaa. Ite ainakin lunttaan vinkkejä kaupan valmisruuista että mitä voisi sekoittaa jos ei oma mielikuvitus aina riitä.

Nyt kyllä ostin sellainen höyrykattilan. Tarkoitus koettaa saisiko nuo vauvan ruuat sillä kypsennyttyä. Tietääkö kukaan onnistuuko lihan höyrytys?
Kun ainakin kasvisten suhteenhan tuo olisi terveellisempää kuin keittäminen, säilyisi vitamiinit paremmin.

Ja onnea pienille ekoista hampaista =)

Onkos Kadakin tikrulla yöt helpottaneet yhtään kun kiinteitä aloititte, vai syökä pieni yhä yhtä tiheään.

Taitava tyttö kyllä ZikiZikillä, ja muillakin hurjan taitavia vauvoja. Ei meillä vaan vielä..... mutta ei ole kiirekkään.

Mutta nyt ovat lapset ylhäällä joten pakko vissiin lopettaa koneella olo. Yllättävän pitkään nuo nukkuivatkin, harvinaista tälläinen.

t: Solina ja Elli 5,5kk

outison: Kyllä minäkin muistan sinut :wave:
Lisäsin teidät samalla listalle. :)

Risteilyltä kotiuduttu ja Jari Sillanpäätä kuunneltu. :ashamed: :D
Neiti hurmasi kanssamatkusajia oikein urakalla. Yksi amerikkalainen mies olisi hänet mielellään vienyt mukaan Jenkkeihin, mutta kun ei oo vielä "sisäsiisti" niin ei sitten tohtinut. :D Oli kuulemma heidän oman lapsensa kanssa aina odottanut vaimoa kotiin jos oli kakat vaipassa, niitä kun ei tohtinut vaihdella. :saint:
Meni risteily todella hyvin, neiti jopa nukkui kun oltiin syömässä, yleensä nimittäin silloin juuri on päinvastoin ettei vahingossakaan saisi syödä yksin. :D

Lentojakin tuli katseltua ja näyttäisi siltä, että jospa me lähdettäisiin tän kuun lopussa pariksi viikoksi Krekulandiaan. En oo vielä lentoja varannut, mutta tarjous kyllä houkuttelisi. :xmas:

Ruttana & Beanie 4kk 3vko 6pv :heart:

Yhteistyössä