HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

Saratar09 tervetuloa vaan :)

Happy79 Asutaan Lahdessa ja täällä on vaan yks vauvauintiryhmä ja kuitenkin reilu 100 000 asukasta...Niitten kotisivuilla sanottiin että kannattaa ilmoittaa vauva mielellään jo ennen syntymää mutten ottanut sitä ihan tosissani vaikka ois näköjään kannattanut :whistle: mutten ymmärrä miksei niitä ryhmiä voi olla enempää jos kysyntä on noin kova..

Solina Apua! :eek: miten sä oot jaksanut kun poika on heräillyt niin kauan niin usein..eikös siin oo iteki jo niin väsynyt et apua.. :/
 
Mienä olen nuita viljoja antanu mm.tattaria. Ja broileria riisillä oon nyt parina kertana kokeillu...ei mikään hirmunen menestys =) liekö sitten riisin rakenne syynä. hmm...löytysköhän mulatakin tuota kasvis broileria. Olin ajatellut että antasin tänään tuota perunaa ja punakampelaa. minkä valmistajan tuote tuo kasviksia ja broileria on?
 
Heippa!
Saratar09 kyseli ruuista.Kuten jo aikasemmin kerroinkin että teeni tse ruuat,kaupan mässöt ei oo oikein vakuuttanut mua...Tein ite broileri mössöä ja olisin itsekkin syönyt kyseistä ruokaa,tyttö tykkää kovasti.Tein tupla-annoksen ja pakstin loput.RAkenne ei mun mielestä kärsinyt lainkaan.Ja ostin maustamattomia broisku fileitä ja tein ruuan siitä.Tässä ohje.http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/soseet/fi_FI/broilerivihannessose/

Nyt ollaan viikon verran syöty possua ja sekin tuntuu uppoavan hyvin.Huomenna ajattelin tutustuttaa tytön kalaruokaan....

MisStar..aika ihme etteivät voi järjestää useampaa ryhmää jos tunkua uintiin on noin paljon...ihme touhua.Kuulin et jyväskylässä toimii la ja su 3 vai 4 vauvauinti ryhmää peräkkäin,luulis ettei olis kauhean vaikea sellasta järjestää Lahteenkin...No kyllä ne lapset oppii onneksi uimaan ilman koulujakin!
 
Ehtoota.

Tervetuloa Saratar. Ja samaan hengenvetoon paranemistoivotukset Kadakille ja Tikrulle. Ja tosi kiva oli kuulla Vuffista!

).( Täällä ollaan ekaa kertaa yön yli kahdestaan tytön kanssa, kun mies lähti purjehtimaan. Vähän oudolta tuntuu, mutta eiköhän tässä selvitä.

Lilja söi tänään ensimmäisen kerran elämässään kiinteätä sapuskaa. Maistettiin pari lusikallista porkkanasosetta. Ilme oli hieman hämillinen, mutta tyytyväisenä hän massutteli ja hymyili. Silti tuntuu hassulta lukea, kun ikätoverit vetävät jo broileria. :) Meillä vasta treenataan, miten lusikan kanssa toimitaan... Akkanen täyttää 6 kk reilun viikon päästä (kääk), joten päätin aloittaa maisteluharjoitukset tässä vaiheessa. Tein mössön itse ja lisäsin sekaan runsaasti äidinmaitoa.

Nyt jääkaapille :kieh:

Hemuli ja Lilja pian puolivuotias
 
heipsis taas pitkästä aikaa... ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

mulla on ihan kamala ongelma siirin kylvettämisen kanssa..siiri rakasti yli kaiken kylpemistä, mutta reilu kuukausi sitten sai kauheen huutokohtauksen kylvyssä... mitään ei tehty erilailla kun yleensä...vesi oli oikean lämpöistä,rauhassa mentiin veteen,masu oli sopivasti täysi ja väsynytkään ei ollu..ja edellinen kerta meni moitteettomasti. huuto ei loppunu ennen kun oli kiedottu pyyhkeeseen :( ja sama jatkuu...oon mielestäni koittanu kaikkeni...ollaan käyty suihkussa:ei tykkää, olen laulanut, hassutellut,leluja hommannu,erilaisia loruja on koitettu,eriaikaan käyty pesulla (esim.aamusta)...yms. ja mikään ei auta..oon aika neuvoton..ja ymmärtäisin että vois pelätä pesulla käymistä,jos olis sattunut jotain, mutta kun ei ole..??? eilen taas kylvettiin huutamalla ja pesu kesti kokonaisuudessaan ehkä minuutin...

niin ja keskiviikkona olis siirillä se kielijänteen katkasu, jos se lääkäri suostuu leikkaan..ellei niin sit lähetteellä tayssiin...jännittää...ja sitten kun kieli on leikattu niin päästään syömään kiinteitä =)

mutta nyt mentävä

lumi-enkeli & siiri(tiistaina jo 5kk)
 
lumi-enkeli: Meillä myös kireä kielijänne...Käytiin jo reipas kk sitten lääkärissä ja asialle ei tehty mitään.Totesi että keskikireä kielijänne ja operaatio tehdään 1-2v jos haittaa puhetta...
Syöminen onnistuu alkukankeuden jälkeen hyvin joten eikai se sit niin kireä ole...
Tänään oltiin taasen vauvauinnissa ja nyt meni melkein itkemättä!Kyllä se tästä lähtee....
 
MisStar Ei aavistustakaan. Kaippa sitä jaksoi kun oli pakko. Sitä oli jo niin tottunut siihen että "vähän" väsytti että sen kanssa oli oppinut elämään. Mutta jos nyt tulis joku ehdottamaan että heräileppä seuraava vuosi tunnin välein joka yö niin heittäsin kyllä jollakin ja käskisin valvoskella yksikseen.

Sarat09 Tervetuloa miunkin puolestani. Meillä neiti täyttää 6kk ens viikolla. Päiväunia ottaa 4-5-6 sellaisia lyhyitä puolentunnin torkkuja. Mikään kauheen hyvä nukkuja päivisin tämä neiti ei ole. Mamman sylivauva :D Yöt onneksi nukkuu hyvin, yhdellä kahdella syötöllä.

Lumi-Enkeli Aika siihen kylpyongelmaan varmasti auttaa. Hissukseen vain aloiteltava sitä kylpemistä uudestaan. Nämä pienet eivät onneksi vielä niin likaannu että olisi pakko pestä. Joten jos on muutenkin huono hetki vauvalla menossa jättää väliin ja kokeilee sitten kun on pienikin valmiiksi hyvällä päällä.

Kadakille ja pienelle kovasti paranemisia flunssaan.


Kamala, kamala kamala, miun pieni vauvani täyttää 3yön päästä jo 6kk Minne se aika on mennyt. Vastahan hän syntyi ja oli sellainen pieni rääpäle. Ja nyt jo eka hammas suussa. Kovasti ottaa leluja käteensä ja kaikki menee suuhun. ( saatika että tuo meidän esikoinen kehtaa täyttää pian jo 5v!!! )

Kiinteitäkin pitäis vissiin ens viikolla aloitella. Sekin vielä. Mää en tahtoisi, mutta Elli taitaa tahtoa, ja pitää sitä vissiin muutenkin.



t: Solina ja Ellinkäinen vielä hetken aikaa 5kk
 
Kiitos Solina ja Hemuli. Saas nähdä, miten pärjään, kun mies menee huomenna töihin. Huoh. Itse olen kuumeessa, poika tuntuu jo olevan vähän parempi.

Happylle ja lumi-enkelille tsempitykset tuon kielijänneasian kanssa.

kauniita unia kaikille!

k&tikru
 
Saratar tervetuloa! hyvä syntymäpäivä sun tytöllä :D

Meidän pojan rytmi on aika selkee. Herää aamulla 6-6-30. On hereillä max 2h jonka jälkeen nukkuu n.2h. On hereillä taas max 2h jonka jälkeen nukkuu puoliltapäivin 0,5-1,5h jonka jälkeen taas hereillä max 2h ja sit vielä iltapäivällä 0,5-1,5h unet. Yöunille alkaa viimeistään klo19, joskus jopa 18.30 riippuen millon on herännyt edellisiltä unilta. Pojalla on selvästi toi 2h maksimi minkä jaksaa päivällä olla hyvin hereillä, sen mukaan helppo rytmittää päivä. Illalla saattaa just ja just jaksaa olla hereillä lähemmäs 3h mut on sit jo Tod. väsynyt ja kitisevä.

Pojan unien aikaan (ap ja ip) ulkoillaan esikoisen kans. Yleensä nukun puoliltapäivin itsekin, silloin poika nukkuu sisällä, ap ja ip unet vaunuissa. Yöllä syö 19-06 välillä yhden tai joskus kaks kertaa, hienoja 10h yhtämittaisia uniakin on ollut. Tosin sitten välillä huonojakin öitä että joutuu tuttia usein tarjoamaan. Niinku viime yö..

Pe-po sosetta ollaan täällä syöty viikko, kaks viikkoa sitten aloitettiin maistelu ensin potulla sit porkkana. Aprikoosia ajattelin huomenna tarjota. Nyt vasta pari pvä sitten hokas että ruoka kannattaa niellä eikä sylkeä ja pärskyttää pitkin naamaa :D

Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla taas nousta. Viikonloput menee melkein aina ilman päikkäreitä niin oon illalla jo ihan sippi. Esikoinenkin nukahti hetki sitten.

Paranemsia sairastaville, ainakin Kadak oli kipeenä :hug:
 
Kadakille jaksamista huomiselle. Se on tää kotiäidin arki, sairaanakin on jaksettava. Mutta unohtaa kaiken ylimääräise, siivoukset ja ulkoilut. Ottaa rennosti ja hoitaa vauvaa.

Lumi-enkelille piti vielä sanomani että huutaako teidän pieni myös pyllynpesulla? Jos ei niin unohtakaa kylpeminen viikoksi, siinä samalla kun pyllyt pesette niin huuhtaiset vauvaa muualtakin. Jos se pieni tauko auttaisi asiaa...


Elli tykkää kauheesti hampaiden pesusta, tai ton hampaan. Suu aukee aina suosiolla ja harjaa jäystää sitten itsekkin tyytyväisenä. Huoh, toivottavasi sitten parinvuodenkin päästä antaa yhtä suosiolla pestä.

Mutta hyvät yöt. Huomenna 6kk neuvolaan.


t: Solina ja Menninkäinen
 
happy79 meillä on tosiaan niin kireä jänne,ettei saa kieltä pihalle ollenkaan..kiinteitä ei pysty syömään ja jätti itse tissin pois kk:n ikäsenä...nyt mennään maidolla ja velleillä..

olen pitänyt tytöllä monenkin päivän taukoja kylvyissä ja sit vaan noilla puhdistuspyyhkeillä pyyhkiny kainalot,niskan,naaman ja pyllyn..

solina ei itke pyllypyykillä ja oon siinä samalla kans vähän hutassu muitakin paikkoja...
mutta nyt takaisin bb:n pariin :)
 
Iltoja tupaan.

Huomenna olis neuvola ja hitsinpimpulat, että osaa olla "jännät" paikat miten on tuo neiti kasvanut. Ja vieläkö pystyy täysimetyksellä jatkamaan.
Tänään tuntui, ettei tuo neiti saa tarpeeksi kun on imuttelemassa koko ajan ja oli tosi kiukkunen. Tosin kiukun syy taisi olla väsy enimmäkseen. Sänky oli ihan kammotus paikka joten sylissä ja lopulta sitteriin sain siirrettyä päikyille nukkumaan. Nyt kuitenkin yöunille meni sänkyyn, mutta kovin on välillä levotonta. :/
Vaipat kuitenkin kastuu suht. normisti ja on muuten perustyytyväinen. :)
Täytyypi jutella neuvolassa niistä kiinteistä ja aloituksesta. Onhan se reilu parin viikon päästä kuitenkin jo sitten aloiteltava. Toiveissa olisi kuitenkin, että ehdittäisiin reissulta kotiin ja saisi sitten aloitella vaikka olisihan meillä siellä kyllä kasvimaata, josta ainakin munakoisoa ja kesäkurpitsaa saisi. :)
Mietin tuota maidon tarvetta niin näillä mainhan se tiheän imunkausikin olisi (6kk).. jostain niin luin, joten voihan tuo maidon tankkaus siihenkin mennä.. kait?!

Vaan nyt nukkumaan ja huomenna neuvolakuulumisten parissa palailen sitten. :)

Öitä kaikille. :wave:


Ruttana & Beanie 5kk 5pv :heart:
 
AAM
saratar :wave: en muista olenko moikannut vielä..

nuhaisille ja kipuilijoille :hug:

kielijänneongelmaisille :) kans :hug:

siirin kylpemisongelmaan en keksi oikeastaan mitään syytä.. ? ehkä vauva vaan on tuntenut jostain syystä epävarmaksi olonsa ja sitten luonut itselleen trauman.. ajan antaminen on paras ratkaisu niinkuin muutkin tässä sanovat. Eiköhän se siitä.. harmi että herttaiset kylpyhetket ovat jhistoriaa nyt hetkeks.. :| pakolliset pesut sit vaan pehvapesujen yhteydessä niin ettei näe vesiallasta.. Eikä mikään pieni laakea pesuämpäri kävis ? istumaan niinko sinne ?

).( Käytiin möksällä eilen anskun ja ukkojen kanssa. Vauva tykkäsi kovin, sai siellä omenankin pieniin kätösiin ja ihan oli sopivakin :D
oli niin perfect keli ettei tosikaan, varmasti joku 20 astetta parhaimmillaan...
ohessa pari otosta:


Tiistaina deitit :)

Nyt ukko koneelle, se tahtoo väijy Rammsteinin lippuja...
Aam & ansku
 
huomenia!

toi kielijänne juttu mistä sen tietää että on liian kireä?? aattelin vaa et ku nannaahan en pystyny imettää ku yli 2kk ku ei vaa saanu tarpeeks maitoo, ja toi kiinteiden syöminenkin tosi hankalaa..

tosin noi syömisvaikeudet voi kyllä johtuu ihan muusta :D neitiä ei vaa kauheesti kiinnosta. ja veikkaan et ylös on nyt hampaat tulossa, hankaa kaikkee noihi yläikenii.. pelottaa et ku ne puhkee ni on kyllä äiti vaarassa, ei ollu kukaa sanonu kuinka terävät voi ollakkaan vauvan hampaat!!!! :O auts! noi alahampit ainaski, jos vähäki saa tyttö miun kättä suuhun ni hyvä ettei verille mene! :D

ootteko antanu maissinaksuja? Nanna ainaki tykkää hirveesti niitä syödä :) nyt oon sit myös tehny sillee et jos ei meinaa ruoka muuten mennä alas ni dippailen niitä naksuja soseissa ni johan maistuu, tyttö vähä sellanen "minä itse" niiku äitiki.. kaikki pitäs itse saada ottaa käteen ja sit suuhun. pitää varmaa alkaa keittää perunaa ja porkkanaa ja antaa neitin ite ottaa kätöseen ja syödä. nyt alotettiin toi broilerikin.

konttaus ei ihan onnistu vielä, itteää heiluttaa asennossa kyllä mut ei oo onneks vielä lähteny :D sitä pitää harjoitella myös yöllä :| eilen se sitte saunassa istuskeli ammeessa ni nappaski reunoista kiinni ja nosti ittensä ylös!!!!! äiti oli vähä että mitäs hittoa :D ei kyllä vielä istumaa osaa ite nousta mut kaikkee muuta kyllä :D veikkaan että ku konttaus lähtee käyntii ni noustaan kyllä kaikkea vasten, ja siitä tietysti saa itsensä istumaan.. huoh, kamalia öitä tiedossa sitte!! :D

isi lähti tänää toiselle paikkakunnalle töihi.. voi olla et illalla tulee vähä ikävä.. raasu eile nannaa laitto nukkumaa ja itkeskeli että ku tulee nii kova ikävä pientä. :( on se vaa ihana..vaik onkii vaa se 4 pvä viikossa poissa, mut ku käy ite aattelee omalle kohdalle ettei 4pvä näkis omaa pientä ni kyllä se itku miullaki tulis!! hyvä ku kestän pari tuntia olla erossa! onneks mein äiti asuu tuossa iha vieressä et jos tarviin apua, tai haluan käydä kaupassa yksin ym, ni voi nannan viedä sit sinne..

nonii, ja nyt heräillään yläkerrassa :D

ziki ja nanna
 
lumi-enkelin kylpemisestä.Meillä tyttö lopetti huutamisen (kylläkin kylvyn jälkeen,joskus myös kylvyssä ) kun lopetin korvien pesemisen,korvat jotenkin tulee kipeiksi vedestä ja kuten täällä jo aiemmin kerroin, toinen korva myös haisi pahalta.Joku meidän lapsista ei muuten vaan tykänny siitä selällään vedessä olemisesta,sitten kun osasi istua vadissa niin viihtyi kyllä.
Ja samoilla linjoilla täällä ollaan kadakin kanssa, äiti ja vauva sairaana.Minä ehdin onneksi jo vähän parantua ennenkuin allukka tuli kipeäksi.Pari päivää on ollut tosi räkäinen ja itkuinen,vähän lämpöäkin on ollut,öistä nyt ei viititä edes puhua.Koululainen valittaa kovasti kurkkuansa,se lienee vauvallakin vaivana kun ääni on käheä ja särisee.Kun ei raukalla menisi korviin,sitä vaivaa kun on tupannut meidän lapsilla olemaan. :/
Löysin muuten mieluisen talvipuvun Kappahlista,alekupongilla hintaakin jäi vain 20 e.

mamma ja allukka 5 kk
 
kiitos teille kaikille kun kommentoitte tekstiäni tai onnittelitte pikkuistani, SIIS TASAN NOLLA KERTAA! Sopivasti heti tekstini perään uusi ihminen tuli kyselemään ja hävisin hänen jalkoihinsa kokonaan :headwall:
luin sen jälkeiset viestit ja muuten kyllä kommentoitte toisia kovasti. huoh jättää palstailun ja kirjoittelee vaan sinne päiväkirjaan, kun ihan sama se on ku tääkin, ku vallan itselleen saa kirjoittaa.
 
Kylvettämisestä... Nooalla oli kans tollanen kausi ettei halunnut mennä kylpyyn..vein sen kylppäriin kun laskin sille kylpyvettä niin pelästyi sitä eikä tahtonut vähän aikaan mennä.Nykyään taas tykkää.Me käydään about joka toinen päivä kylvyssä paitsi jos nooa on väsynyt tms. niin jätän suosiolla väliin.

Meillä tollasta samanlaista kuin ruttanalla..mäkin aattelin että onko maito lopussa vai mikä mutta ei kai se ihan noin yhtäkkiä loppuis ja vaipat kuiteski kastuu..joten ehkä se on se tiheenimunkausi..Muutenkin monta päivää ollut vähän kiukkuisempi kuin normisti..voiskohan se olla niitä hampaita..? :/ Öisin heräilee hirveeti,muutenkin nukkuu tosi levottomasti ja yrittää koko ajan kääntyä mahalleen ja nostaa päätään unissaan vaikka on tonkin oppinut jo ajat sitten eli ettei oo mikään just opittu sitte ymmärtäisin sen..huoh

Te ketkä ootte käynyt vauvan kanssa ulkomailla niin ootteko ottaneet vaunut mukaan ja tuleeko niistä jotain lisämaksua tms ja turvakaukalot ja kaikki.. |O tässä laskeskellaan oisko varaa lähteä pariks viikkoo sveitsiin ja kattelin noita lentojen hintoja mutta mietin että tuleeko siihen vielä kuinka paljon lisää kun pitää raahata tota tavaraa niin paljon :whistle:

Ja kaikille sairaana oleville :hug: ihme ettei me tultu kipeiks va?ikka mies oli yli viikon sen viruksen kourissa mitä nyt on liikkeellä..

 
voi hani :hug: Harvemmin näitä munkaan höpinöitä kommentoidaan :) Mutta omalta kohdaltani voin kyllä sanoa etten ole itekään paras kommentoimaan..yleensä vaan jos joku kysyy jotain mutta kaiken kyllä luen :)
 
Hani :hug: olen silmäillyt kaikki tekstit nopeasti läpi ja varmasti jää osa huomaamatta. Esim. Vuffin ihanat kaksoset ja teidän taputus! Ja sitten joskus, kun sivu vaihtuu, sinne jää vähän peittoon jotain. Joskus jaksaa kommentoida ja joskus taas höpisee omiaan :) niin varmaan me kaikki!

misStar, ei tullu lisämaksua vaunuista ja kaukalosta! Meillä oli muuten aika vähän tavaraa mukana. En tiedä, vaikuttaako se. Luulisin, että noi saa olla normikamojen lisäksi.
 

Yhteistyössä