Heippa pitkästä aikaa huhtikuiset!
Olen lueskellut useasti kuulumisia mutta kirjoittelu on jäänyt vähän vähemmälle.
Nyt piti tarttua näppikseen, kun
Hemuli9 fiilisteli sitä, miten ihanassa iässä nämä vauvat nyt on!
Oon miettinyt monesti viime päivinä ihan samaa, on jotenkin tosi suloinen ikä, kun tuntuu että pikkuinen on pelkkää hymyä, on niin tarkkaavainen ja valpas, ja ylähuuli pinkeänä ja silmät suurina tuijottelee leluja. Jotenkin typy on niin menossa mukana. :heart:
Muistan kyllä ajatelleeni esikoisenkin kohdalla jokaisen uuden ikäkuukauden kohdalla, että "tää se vasta on ihana ikä".
Nämä parivuotiaatkin ovat kyllä tosi ihania, kun heidän kanssaan voi jo suht järkevästi kommunikoida ja haluavat vaikka kesken kauppareissun halia :heart:
Musta tuntuu, että meilläkin alkais tyttö olla valmis
istumaan, sylissä ollessaan kannattelee ihan eri lailla selkäänsä suorassa kuin aiemmin (toki tuetaan vielä ). Täytyy odotella nyt tietysti vielä seuraavaan neuvolaan ennen kuin oikeasti kokeillaan, tyttöhän on vasta reilut 5 kk.
Yöt menee suurinpiirtein niin, että nukkuu n. 20.00 - 7.30, yöllä 0-1 syöttöä, ja lisäksi n. 06.00 saattaa ottaa maitohuikat (tai sitten ei), ja jatkaa unia sinne 7-7.30 asti. Oikein passeli rytmi meille, etenkin kun esikoinen herää viimeistään 7 aikoihin yleensä.
Täällä mennään vielä periaatteessa täysimetyksellä - kirjoitin periaatteessa siksi, että tuossa juuri äskettäin olin tosi kipeä ja söin sen verran paljon lääkkeitä, että halusin vain osittaisimettää, niin kokeiltiin sitten ekaa kertaa korviketta. Nyt on lusikat ostettu ja pikkuhiljaa aletaan miettimään niitä kiinteitä.
Esikoiselle maistui tosi hyvin porkkanasose (tietysti se sottaisin
), ehkä sillä alotellaan tytönkin kiinteät.
Tsemppiä kielijänne-ongelmaisille :hug: Meillä nippastiin kielijänne synnärillä lääkärintarkastuksessa, kun lääkäri oli sitä mieltä, että oli liian kireä. Pelkäsin ja jännitin sitä ihan kauheasti (sen pari minuuttia mitä ehdittiin sitä odottaa) ja itkin melko hysteerisesti
Mutta lääkäri vakuutti, että se voidaan hoitaa joko nyt tai sitten vuosien kuluttua parin vuoden puheterapialla. :/
Hampaita ei ole vielä näkynyt, kovasti kyllä tykkää tyttö nakertaa ja narskuttaa sellaista puruleluja, varmaan ikenet ihan hellinä kohta.