HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

Huomenta tytöt,

Hennnan ja outokummun pienillä jo kivasti painoa!

Onnittelut 1/2 vuotiaillle, meillä se päivä koittaa maanantaina ja kahvitellaan varmaan vähän, ihan kuin ei herkuteltais muutenkin, mutta yksi hyvä syy lisää :LOL:

ventti ja manna, meillä menee ventin kanssa aika samalla lailla, lounaaksi syödään porkkanaa, jossa ollut vähän perunaa seassa viime päivinä, kakka on paaaljon kovempaa kuin ennen. Keitinvettä oon sekoittanut soseen mukaan, että tulee tarpeeksi löysää, maitoa ei olla laitettu pitkään aikaan enää. Tänään ajattelin kokeilla maissia purkista ja ehkä myöhemmin maissipuuroa ja -naksuja. Illalla syödään hedelmäpuuroa, riisihiutaleista sauvasekoittimella tasattuna ja siihen sekaan päärynää, omenaa tai muksun hedelmärallia. Ja marjoja pitäisi kokeilla myös seuraavaksi. Puolukkaa on annettu vähän mehuna, mutta ei soseena, kun en oikein tiennyt, miten sen tekisin? Vinkkejä marjasoseiden tekoon?

jaa nyt tuolla huudetaan, jatkan myöhemmin :)
 
Täällä Allu edelleen kipeänä.nenä tukossa ja pikkuisen ääni kuullostaa laryngiittimaiselta.. :( Toivotaan ettei mene pahemmaksi.Huonosti syönyt kiinteitä mutta rintaa imee.Yöllä tosi levoton.Hoikistuu nyt vain entisestään.Minusta tyttö saisi olla vähän pulleampi vaikka neuvolan mukaan on sopusuhtainen.Mutta tyttö syö vain sen minkä haluaa,turha on tuputtaa väkisin.
Miten muut flunssaiset,kadakilla ainakin,joko ootte parantunu?
Aiemmin tuolla jo kerroinkin että löysin mieluisen talvipuvun kappahlista.74 cm koon otin,vielä on vähän reilu mutta talvella sopiva.Kyllähän nämä mukulat jo jouluna vauvapulkassa istuu,liekö sitten lunta missä vedellä =)

mamma ja allu
 
....jatkoa

manna, puuroa menee n. yksi pilttipurkillinen, 1,5 dl ja porkkanaperunaa vähän vähemmän.

gardenia unipussi, ei olla kokeiltu, kun poika hikoilee ja on kuumissaan herkästi, nukkuu siis ilman peittoá, me vanhemmat taas peiton alla.

sanni-maria ja sannismami, kiva kuulla kuulmisia :flower:

Ruttana, voi noita yöunia (haaveilen täällä) ja konttausasentoa! Meillä ei möhömaha vielä jaksa sellaisia kokeilla.

Solina, ihana kakku! ja kuva neidistä.

Happy, toivottavasti yökiukut laantuvat - ja onneksi ei ole 24/7 :)

aam, onnittelut kierähdyksistä :)

mamma67, rokotusasiat vähän auki vielä, ehkä osallistutaan pneumotutkimukseen ja sikainfl. rokote otetaan, jos sitä annetaan.

Me ollaan edelleen ihan tukkoisia. Tosi tylsää :( Taitaa jäädä jo toinen vauvauinti peräkkäin väliin ja missattiin eka vauvajumppakertakin. Mutta ollaan treenattu istumista ja seisomaan nousua, menee tosi hienosti, kun otan istuma-asennossa pojan nyrkeistä kiinni.

Aurinkoista aamua!

kadak ja pikku-tiikeri kohta 1/2v
 
kadak, kyllä tuohon pari heräämistä kuitenkin mahtui, joten ei ihan täydellistä kuitenkaan. :saint:
Esikoisen neuvolakorttia luin niin 5kk kohdalla nukkui jo koko yön heräämättä. Itse asiassa nukkui siitä saakka kun sairaalasta tultiin kotiin 5 päivän iässä. :D

Jonkin aikaa meillä on nyt heräilty parin tunnin välein syömään ja vaihtelee tosi paljon päivittäin tuo heräämisten määrä.


 
Pakkaaminen on jo :)xmas: ) aloitettu ja huomenna tosiaan pitäisi koneeseen taas nousta.
Omalla tavalla nyt erilailla jännittää tuota lähtöä ja reissaamista. Toivottavasti menee kaikinpuolin ihan hyvin.


Ruttana & Beanie 5kk 1vko 3pv :heart:
 
AAM
hienoa että Ronskukin totu(te)taan :) liinan saloihin ja vauhti lisääntyy..
Ruttis oi Kreikkaan taas vaan... :) have fun ilmat alkoikin jo kylmenemään =) B)
Kiinteistä musta tuntuu että toi peruon semmoinen joka kovettaa sitä väitten vatsaa vaan tosi paljon, siksi mä yritän sitä välttää :/ tai sit sekoitan sitä maissiin tai porkkanaan mukaan.

Ruoan sekaan laitettavan Tissimaidon mä olen vaan puristanut :D suoraan mukaan en pumpannut, kun manna pohti sitä pumpun mukaan ottamista matkalle..

Mamma67 pienelle toipumisia.. toivotaan ettei mkn infektio iske nyt ainakaan.. tosin nämä kun yskii kuulostaa tosi helposti todella kröhäseltä ko on pienet noi hengitysputket vielä.. ei tartti olla kunnon lunssaa edes niin kuulostaa ko ois pahinkin keuhkoahtauma.
nimim. "Mikä se laryngiitti on :D ?" kysyy laiska maallikko joka ei jaksa guuglata.. KVG :LOL:

Tultiin perhekahvilasta tänä aamuna (se on siis joka pe 9.30-11) ja heitettiin sen jälkeen tunnin pyörälenkki (esikoinen siis polki vain:) )ja vauva rattaissa nukkui torkuilla.. tultiin sisään 12.30 ja vauva nukkuu edelleen.. :whistle: annoin safkan ykköselle ja nukutin ja edelleen vauva nukkuu, ripustin pyykin maksoin laskuja tässä ja nyt kökin teitin kanssa :) *huh tätä vapaa-ajan määrää ;) *

Aam & Ansku yli 5kk !! woohoo :heart:

p.sLuukakselle 5kk vee onskut :)
 
Laryngiitti on äkillinen kurkunpään tulehdus joka ei isommille ole vaarallinen mut näille pienille on just noiden ahtaiden paikkojen takia.Siinä saattaa ilmankierto olla tosi heikkoa kun kurkunpää saattaa turvota liki umpeen.Yhden kerran olen oman viisivuotiaan kyydinny lanssilla yöllä päikkäpolille saamaan lääkettä ko. taudin takia.Oli yrittäny raukka ensin yöllä herättää isoveljeänsä jonka kanssa nukkui samassa huoneessa mutta se unikeko ei ollu heränny.Tuli sitten minut herättämään ja henki vinkui kuin astmakohtauksessa.
Alina on kyllä ollu ihan virkeä mutta selvästi sairaan oloinen.
 
merks :wave:
Meidän rakas oppi eilen konttaamaan :heart: :heart:
Ei se vielä kovaa pääse ja pääasiassa ryömimällä etenee, mutta konttaa kuitenki :D
Kamala miten aika juoksee! :eek: :eek:

hekla ja Helmi 5kk 3vk 3pv :D :heart:
 
hekla onnea konttauksesta! :D Onko pitkään "harjotellu"? Meillä tyttö kans ottaa tyyliin 1-2 konttausaskelta ja sit menee takas mahalleen, ku ei sillä konttauksella oikeen etene, ryömii kyllä kovaa vauhtia! :) Veikkaan että lähtee kans ihan lähipäivinä kunnolla. :)


Ventti, onnea ryömintätaidoista. :) Mä muuten en sit ota vastuuta siitä, jos se ergo ei tuukaan sit aktiivikäyttöön. ;) Minkä värisen hommasit? :p

Hoaaaaaah ehkä pitäs mennä nukkuu. :p Perjantai-illan huumaa, herkuteltiin noin lasillisella valkoviiniä (silleen HETI iltaimetyksen jälkeen, niin seuraavalla syönnillä on kaikki ööö 0,1 promillea moneen kertaan jo palanu verestä ja maidosta) ja tuoreella ruisleivällä ja katottiin "hauskoja kotivideoita", totuuden hetkeä ja sit jotain random tv-aivojenmädätystä. :p Alkuillasta oltiin oltu tutuilla kylässä, niillä on reilun vuoden ikäinen poika, joka on ehkä pari senttiä Auraa pidempi. :D Kun poitsu kasvaa -1 käyrällä ja meidän Aura +3 käyrällä, niin siinä kummasti katoaa koon puolesta toi ikäero. :D Kyl tekee niin hyvää, heti kun pääsee äitiseuraan, kun heti on ne yhteiset jutunaiheet, tuntuu ihan vaikeelta jutella nykyään tuttujen lapsettomien pariskuntien kanssa, kun niillä elämässä merkkaa työt ja hankinnat ja meillä paras puheenaihe on vauvan kakka tms. :LOL:

Laala ja Aura 4kk, 2vkoa, 6pvä.
 
Huo(h)menta.

Voiko päivä paremmin enää alkaa.. :headwall:
Jätinpä silmälasini kuivaustelineen päälle, joka oli siirretty pois suihkun edestä kun kävin pesulla ja siitä sitten lopeteltuani siirsin telineen takaisin muistamatta että ne mun rillit oli siinä päällä. :whistle:
Noh, kun sain kuivattua ja pistettyä kylpytakin päälle, ihmettelin tätä sumeaa näköä ja mietin, että jotain puuttuu. Ai niin rillit, (jotka mulla on ollut jo sentäs 20 vuotta eikä luulis unohtuvan sellaisten olemassaolo :xmas: ), minnekäs ne laitoinkaan.

Ei ole pesukoneen päällä jonne yleensä ne laitan eikä kuivaustelineen päällä. :whistle:
Sitten välähti ja siinä sitten puolisokeana etsin niitä lattialta ja hienosti levällään löytyivät. :headwall:

Luojan kiitos mulla on vararillit, joita en oo käyttänyt kun en oo tottunut niihin, joten päänsärkyä tiedossa ja vielä matkustuspäivänä. :/
 
täällä tyttönen istuskelee jo ihan mukavia pätkiä. kun väsähtää niin kierähtää kyljelleen tyylikkäästi :) toinen hammas tuli myös alas. Huutelee hei ja eei...aivan ihana ikä kyllä, ja kehitystä tapahtuu niin vilkasta vauhtia ettei tahdo perässä pysyä.
 
Launtaita!

Onnea puolivuotiaille :heart: ! Meillä tosiaan tuli 5kk eilen täyteen ja sen kunniaks Luukas on saanu iltapuuroa. Alotettiin jo pienillä annoksilla keskiviikkona ja eilen sai vähän enemmän. Tykkää kyllä kovasti! Puurona meillä sitä muksun kaurapuuroa.


Tiistaina Luukas oppi kääntymään mahalta selälleen ja äsken teki sen jo ilman takelteluja! Nyt se kierii ympäri olohuonetta.. masullee,selällee,masullee,selälleen jne. Ihan ku menis vähän jo eteenpäinki, mut en mä ehkä vielä sanois että ryömii :). Eiköhän kohta sit seki ihme nähdä. Niin ja ihan ku se osais "vilkuttaa" takas ku heiluttaa sormia niin seki alkaa.

Nää vauvat kyllä kehittyy niin eri tahtia, ku osa jo konttaa :O. Tai ainaki Aura :D.

Ruttanalla
hienot lasit kyllä :D. Muistinkohan toivottaa hyvää matkaa.. jos en niin hyvää matkaa :)

Kipeille pikaista paranemista
:hug:


Säde ja Luukas 5 kk 1pvä
 
heippa!
mä oon niiiin väsy |O taas on ravattu kahen huoneen väliä kun ei toi meijän esikoinenkaan nuku vielä öitä kokonaan.ja ikää isommalla pikkumiehellä tuli just kaksi mittariin.kahdesti heräsi sekin viimekin yönä ja toisella kerralla mä sitten könysin sen sänkyyn viekkuun ja simahdin sinne (polvet suussa :D ) ja heräsin sitten toistamiseen taas syöttämään rasmusta..puolen vuoden aikan isompi 0n nukkunut 6 kokonaista yöstä.huoh.ja rasmus ei tietysti vielä yhtäkään.ja päikkärit mokomat nukkuvat eri aikaan.ja mä nuija kukun iltasin ku pojat nukkuu.

hekla onnea konttimisesta, teillä edetään vaudilla, meillä nytkytetään kolmatta vkkoa kontti asennossa ja päristetään kun hermo menee, kun ei liikuta :D ja onnea ventin ronjakin jo pääsyt vauhdin makuun

laala piti jo aikaa sitten kommentoida sitä auran nukkumisasentoa ,mistä oli kuva(mut ylläri unohtu), meillä meinaan koisitaan samassa asennossa usein.. =)

ruttana rattoisaa matkaa (tahtois kanssa auringon alle B) ) ,harmillinen episodi noiden rillien kanssa, mulla on kanssa välistä noita "älä koske mihinkään" päiviä kun kaikki lahoo käsiin :D eikä mikään toimi

aam ja säde onnittelut pyörähtämisestä.Meillä kanssa mennään kierimällä ,samoin kuin luukas etiäpäin ja sitten huudellaan kun aina ei ihan koordinaatit täsmää sinne minne mielisi.

terkuin,
tutsa ja rasmus (6kk neukkulamitat: 70cm ja 8180g)
 
tutsa :hug: voimia sinne! ja hienot 6kk mitat.

Säde, ihanaa, että kaurapuuro uppoaa, me ehkä siirrytään riisipuurosta ensin maissipuuroon ja sitten kauraan pikapuoliin. Onko siinä hedelmää mukana, vai onko pelkkä kaura? Mä oon kylläkin itse keitellyt ja sekoitellut hedelmäsoseet joukkoon.

Tikrulainen pyöri tänään mahallaan 360 astetta ja vähän ylikin. Ihanaa :) Ja tarraa kovasti kaikkeen, mm. äidin niskavillat ihanat tukistaa. auts.

Sunnuntaita, k&pikku-hirmu
 
Kiinteät aloitettu nyt meilläkin, nyyh, äiskästä tuntuu haikealta. Jotenkin se yksi vaihe on nyt ohitse.

Eilen aloitettiin. Bataattia ja äm hurjat puoli tee lusikallista. Tänään samanmoinen satsi. Ei neiti vielä oikeastaan ymmärtänyt syömisen päälle. Mutta kyllä se ruoka massuun meni, joten jospa se tästä pikkuhiljaa nyt lähtisi.

Lukee täältä teidän muiden vauvojen hurjista edistysaskeleista niin alkaa tosissaan tuntumaan siltä että Elli taitaa oikeasti olla hidas. Osalla jo ryömitään ja kontataan, meillä neiti just ja just pitää päätänsä ylhäällä vatsallaan ollessaan.
Torstaina se lääkäri, sitten ollaan viisaampia tämän asian suhteen.

Tutsalle jaksamista öihin.
Ihana kuva Säteen Luukaksesta puuroa syömässä.

Meidänkin oli "pakko" ottaa Ellin ekat ruokailut sekä videokameralle että tavan, eilen ruokki äiskä vauvelin ja tänään iskä.

Wau, luukas oppinut kääntymään. Meillä Elli edelleen tekee sitä satunnaisesti vahingossa, mutta sen verran harvoin etten vielä uskalla sanoa että tyttö osaisi.

Ja Gardenian tyttö istuu jo.

Onnea Heklan Helmille konttaustaidosta.

Alinalle kovasti paranemisia

Ja Ventin Ronja ryömii. Jo on taitavia pikkuisia. Niin se on vain kova tahto päästä liikkeelle.

Manna, tämä hurja kaksi kertaa mitä kiinteitä ollaan Menninkäiselle annettu niin ihan tissi maitoa olen sekaan lypsänyt käsin suoraan tissistä.

Kiitos stempeistä asunnon metsästämiseen, nyt olisi kaksi hyvää vaihtoehtoa. Joista yritetään kovasti miettiä halutaanko tehdä tarjous jommastakummasta. Tai halutaan varmaan, mutta kummasta.

Ja kiitos kaikille Ellin kuvan ihastelijoille. Ja kakkukin oli muuten oikeesti tosi hyvää....

Talvipuvusta, meillä tarkoitus pärjätä sillä äippäpakkauksen puvulla. Sekä ostin lindeksiltä sellaisen pussimallisen jossa kuitenkin reikä kaukalon/rattaiden vöille. Niillä mennään. Katsoo sitten kun neiti lähtee liikenteeseen että miten lopputalvesta/keväällä tarvitseeko jotain.

Rokotteista, ei oteta meillä neidille mitään ylimääräistä. Possunuha rokotetta vielä harkitaan, mutta vähän tuntuu että ehkäpä jätetään sekin väliin.
Meillä kun ei isommatkaan lapset ole vielä päiväkodissa ja asutaan täällä maalla niin harvemmin tulee missään ruuhkissa liikuttua. Ja eikait meillä mitään niin pakollisia menoja ole että jos ja kun se aalto tulee niin pysytään sitten kotosalla. Tuosta kyläkaupasta saadaa kaikki tarpeellinen.
Eli toivonmukaan ei tarttuis niin herkästi... Mutta se on harkinnan alla vielä.

Vaunuissa meilläkin edelleen koppa käytössä ja turvakaukaloon mahtuu neiti erinomaisesti.

Hennan pojalla komiat mitat. Ja ketkäs muut olivat käyneet neuvolassa, hienosti kasvavat pienet.


Torstaita ja Ellin lääkäriä täällä jännäillään. Ei auta kuin toivoa että kaikki on hyvin. Vaikka hermostuttaa aika lailla. Ei jaksa oikein edes keskittyä tuohon talon miettimiseen kun Elli vain pyörii mielessä. Mutta torstaina jälkeen ollaan fiksumpia.
Toivottavasti mamma pienellä on kaikki hyvin. Pitäkää peukkuja


t: Solina ja Elli -Menninkäinen 6kk 4päivää

 
Kadak, alotettiin noilla maitopohjasilla muksun kaurapuuroilla. Nyt ostettiin sellanen kaurapuurojauhe ja sekotettiin veteen. Sitähän toi poika ei lainkaan suostunu syömään. Tehtiin seuraava annos maitoon ja johan uppos. Hedelmää meillä ei oo siis ollu mukana, mut maitoon pakko tehä. Vois tietty kokeilla tehdä veteen ja laittaa hedelmää mukaan jos sit vaikka söis.

Rokotteista,
mä aion kyllä rokottaa influenssaa/influenssoja vastaan koska jälkitaudit saattaa olla itse tautia kamalempia.

Toivotaan, että lääkäri antais solinalle kivoja uutisia :). Pakko siis vielä mainita, että Luukas on kyllä osannut kääntyä mahalleen jo pari kuukautta mutta nyt siis oppi mahalta selälleen.

Käytiin tänään Luukkaan ulkoilualueella Espoossa tekemässä 6 kilsan lenkki. Oli ihanaa vaikka Lupunder päättiki vääntää niskapaskat puolessa välissä :D. Huomenna neuvola, jes :)
 
heip Guu-Guu :D
pitikin eilen marista tänne nyt esikko nukkui koko yön :D :D :D ja sain eilen päikyt vedettyä rasmuksen kanssa kun mies katsoi isompaa ja olo on taas kuin ihmisellä =) B)ihanaa.

solina me pidetään peukut ja kaikki niitä muistuttavat pystyssä ettei ellillä ole mitään :hug:

säde kiitos muistutuksesta että ne puurot voi tehdä myös maitoon :ashamed: mä urvelo oon laittanut veteen kun kerran ohjeessakin on ja maitoa sitten siihen sekaan,ja rasmus irvistelee joka lusikalle :|minkä ihminen omalle neroudelleen mahtaa :D täytyy kokeilla tänään pelkkään maitoon.

laala tuli mieleen kun puhuit äiti seuran puutteesta, että onko teilläpäin puistojenyhteydessä kerhotiloja?stadissa on useampia ja kaikissa niissä järjestetään myös ihan vauvoille avointa toimintaa (ja ilmaista).mä oon käynyt lasten kanssa niissä muskareissa ja kerhoissa.

nyt täytyy taas rientää,herrat kutsuu :)

tutsa ja rasmus
 

Yhteistyössä