HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Kadak, kurja että teidän Tikrulle ei ruisleipä maistunut. Vaikka eipä se niin justiinsa ole. Pärjää sitä ilmankin.
Meidän Ellinkäinen tykkää ja osaa näköjään syödä ilman yllätyksiä. Hetkeäkään en kyllä vahtimatta jätä jos ruisleipää tms syö itse...

Ruttana, samat fiilikset, kriisiä pukkaa. Miun vauva täyttää kohta jo 8kk, minne tämä aika menee ja miten toi äidin vauva voi kasvaa noin vauhdilla. Mutta vielä järkyttävämpää oli tajuta että Ellin 1v synttäreihin on enää 4kk. Eikä!!

Mamman Alinalle paranemisia kovasti.

Hemulille ja Liljalle öihin stemppiä. Muoks. upeeta että edistystä on jo tapahtunut. Onnea.

Manna, meillä harrastetaan sormiruokailua. Kyllä saa neiti myös karheita soseita. Ja nyt uutuutena neiti tahtoo syödä ihan itse ( kuka heitti persikka sosetta äiskän verhoihin??? ) Eli ei todellakaan suju vielä mutta yritys on kova ja jos ei tytölle anna omaa lusikkaa niin se viedään äiskän kädestä.
Toinen on vähän söötti =)

Imetys edelleen hyvin suuressa roolissa. Mutta pikkuhiljaa kiinteidän määrää saatu lisättyä.


Miekin olen ottamassa viikonloppuna vähän omaa aikaa. Ihan vain leffaan iltasella. Iskä on sitten lasten kanssa. En mie Elliä osaisi vielä hoitoon antaa kenenkään luokse. Eli yöksi pääsen taas tuon unileluni viereen. Ihana kun aamulla oli kaikki kolme vieressä, isommatkin kömpi sänkyyn vielä hetkeksi nukkumaan kun iskä lähti töihin. Sitten kutittelivat ja hellivät Elliä kun herättiin.

MisStar, ainiin, lihan voisi varmaan jossain välissä aloittaa. Menninkäinen siis ihan kasvisruokavaliolla... noh, pitää katsoa ensviikolla kun 8kk tulee täyteen ja kotiudutaan viikonloppu reissusta. Ei kait sillä mikään kiire ole.

Teppana, ihana noi rapsuttelu, jos siinä hälyttimessä on lapsilukko niin muistahan lukita näppäimet ettei kanava vaihdu...

Possurokotteesta. Ei oteta meidän lapsille.
Tutti ja tuttipullo. Tyhmiä keksintöjä Ellin mielestä, eli kumpikaan ei ole käytössä. Nokkamukista sitä vastain ollaan opeteltu hörppimään, ja se sujuukin jo jotenkuten.

Nappi, stemppiä koulutöihin. Eiköhän pieni pärjää mummun kanssa. Yleensä tää tuntuu olevam vaikeampaa äidille kuin lapselle.
Voi ei, onneksi ei Konsta satuttanut itseään pahemmin vaikka tipahti.



Eilen kävi toimintaterapeutti meillä. Elli sai kovasti kehuja edistyksestä. Onhan toi neiti hitaampi kuin monet täällä mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Molempien kylkien kautta kääntyy vatsalleen, vasemman kautta huomattavasti paremmin, mutta nyt oikaltakin alkanut sujumaan. Samoin massulta selälleen. Vatsallaan viihtyy myös paremmin nyt ja pään kannattelu sujuu. Sylissä istuu tuetta ja syöttötuolissa tuen kanssa. Alkanut neiti myös pikkasen paremmin viihtymään lattialla leikkimässä.
Ja tuolla vatsalleen-selälleen-vatsalleen tyylillä pääsee pyöriskelemään paikasta toiseen.
Seuraavaksi lisätään meidän jumppa treeneihin navan ympäripyörimis harjoitukset. Eli lelulla houkutellaan kääntymään. Ja samoin oikean kyljen kautta kääntymistä treenaillaan.

Oikein hyvin siis Ellillä kehityskin edistynyt vaikka hidas neiti onkin. Mutta mikäpäs kiire sitä olisikaan. Neiti on niin lellikki että ei tarttekkaan mitään tehdä itse kun vähän kiljahtelee niin kyllä palvelu pelaa.

Nytkin istuu kullanmuru sylissä maistelemassa äiskän kännykkää.


t. Solina ja Ihana pieni Menninkäinen 7kk3vko
 
merkkailen :wave:

täällä kans saatu sikainfluenssa rokote, eikä mitään oireita ole vielä ainakaan ilmaantunu...

voi kun olis aikaa kahlata kaikki jutut kunnolla ajatuksella läpi, mutta tytöt pitää kiireisenä..

lumi-enkeli ja siiri sunnuntaina jo 7kk :heart:
 
Täällä selvittiin yön yli ilman hirveetä kuumetta,eilen siis possupiikki.Tyttö oli kyllä vähän lämpimän oloinen jossain vaiheessa mutta en edes mitannu.Koko yö taas tissittelyä.Mulla itsellä tuli yöllä kurkku kipeeksi,jotain lenssua tälle on tulossa.
Hemulin uniopistoon heitän muutaman kyssärin.Miten nukutatte illalla Liljan ja saatko jo menemään 5 kiinteetä päivässä, puurot ja vellit jne.?
 
Merkkailen ja kerron, että possupiikistä ei tullu mitään haittavaikutuksia! Uskallettiin jopa alottaa unikoulu. Tassuteltiin jotakuinki näin:
Yöunille 20.15
Heräsi 21.20
Isi sylitteli, taputteli, lauleskeli ja sai pojan nukahtamaan 22.00
Heräsi 22.10
Isi ja äiti vuorotellen taputteli, sylitteli, heijasi, lauloi, paijasi ja poika nukahti 00.05
Heräsi 1.00
Nukahti lohduttelun jälkeen 1.15
Heräsi 1.20 :D
Nukahti 1.25
Heräsi 6.30
Tissittelyt ja nukkui kasiin

HUOH. Se ensimmäinen pätkä oli raastavaa, mutta loppu yö meniki mallikkaasti. Nukkui meidän sängyssä vaikka omaan yritettiin nukuttaa. Ei mun siitä perhepedistä tarvikkaan päästä eroon vaan yötissittelystä. Oli monta kertaa nukahtamassa omaanki sänkyyn, mutta aina havahtu ja tuli itku :(.
 
Yhteenveto unikoulun 5. yöstä: nyt kaikki meni loistavasti. Akkanen hyytyi klo 21.30 ja inahti ekan kerran vasta neljältä. Pieni taputtelu auttoi heti, ja sen jälkeen hän nukkuin melkein aamuseitsemään. Sen jälkeen nousin imettämään, koska kuulin, miten sen maha murisi.

Kaikille kuumeilijoille :hug: . Eritoten Konsta-paralle, jota on nyt koeteltu. Lasten päät on onneksi suunniteltu sitä silmällä pitäen, että ne putoilevat paikoista ja kaatuilevat. Nappi, ihan hatunnoston arvoista, että pystyt samalla puurtamaan opiskelujuttuja. Musta tuntuu, että mun aivojen intellektuelli osio on surkastunut, kun on niin pitkään ollut pois käytöstä... Yksi yö näin sellaista unta (painajaista ), että jouduin lehdistötilaisuudessa toimittajien eteen vastaamaan kysymyksiin firman ts. työpaikkani asioihin liittyen. Yritin solkata, että älkää nyt multa kysykö, mä olen mammalomalla ja muutenkin pihalla yövalvomisten takia. :LOL:

Solinan Ellinkäiseltä hienoja kehitysaskeleita! Hän haluaa edetä omaa tahtiaan, siinä kaikki. Ja siis meidän Lilja ei vieläkään juuri kääntyile vatsalleen, ts. hyvin satunnaisesti. Paikallaan pyöriminen mahalla ollessa ja ryömien peruuttaminen tulivat kuvioon pari viikkoa sitten, ja ihan viime päivinä se on kovasti treenannut konttausasentoon nousua. Niin ja en muista kerroinko, että Lilja haluaisi vaan seistä ja kävellä. Sitä pitää käsistä roikottaen kävelyttää koko ajan. Ihme tenava, opettelisi nyt ensin kääntymään ja ryömimään.

Manna & Nappi, ehdotonta kannatusta pk-tapaajien illanvietolle sans babies! Miten me osataan sitten ollakaan... Puhutaan varmaan suu vaahdossa vauvoista ja synnyttämisestä. :) Olisi se ihan luksusta esim. saada istua ja syödä & juoda rauhassa ja keskustella ilman, että pitää samalla silmäkulmasta vahtia lapsen liikkeitä. I'm there.

Mamma, Lilja syö 4-5 ateriaa päivässä. Jos viides ateria jää väliin, on välipala tuhdimpi. Aamuin illoin syödään puuroa, lounaaksi jokin liha-ateria, välipalaksi hedelmäsosetta tai puuroa ja päivälliseksi kasvismössöä. Tämän lisäksi menee aika paljon rintamaitoa. Unikoulun jälkeen kiinteät ovat alkaneet upota paremmin, kun tyttö ei yöllä täytä mahaansa maidolla. Nukutuskeinoina on sänkyyn vieminen ja siellä rauhoittelu. Eilen hyräilin ja samalla tassuttelin. Meillä tassuttelu on sellaista, että käsi laitetaan mahan ja lantion kohdalle suht painavasti ja heijataan. Joskus auttaa jo se, että laskee kätensä mahan päälle. Olen useimmiten "piilossa" sängyn laidan takana, ettei tyttö innostu mut nähdessään. Ja luin, että katsekontaktia pitää välttää, koska se aktivoi. Yöllä usein riittää, että laitan käden pinnojen välistä tytön mahan päälle. Olen itsekin ollut tosi yllättynyt, miten helposti ja nopeasti tällaiset pienet kikat auttavat. Meillä meni 4 yötä siihen, että päästiin alati tihenevästä yöimetyksestä siihen, että tyttö rauhoittuu öisin silittelyllä.

Ja suurkiitos teille kaikille tsemppauksesta!

Voimia harmaaseen keskiviikkoon!
Hemuli ja Lilja 7,5 kk
 
moi! meillekin laitettiin possupiikki Kaprikselle, ens viikolla sitten pojan vuoro. ei onneksi tullut mitään oireita, mä niin pelkäsin että kuume nousee tms.....

voi vitsi ruoka kärähtää hellalle, palailen myöhemmin... :LOL:
 
Heips!
Mienkiinnolla seuraan Hemulin unikoulua.Meillä on yöt ihan hanurista.Tyttö joka nukkunut ennen läpi yön valvoo nyt.Viime yönä 24,01,04 ja 8 herätykset.Kovasti sängyssä touhuilee ja hakee konttaus asentoa,jonkiun ajan kuluttua alkaa huuto ja tissillä oon rauhottanut jotta saan itse jatkaa unia...Unikoulu on nyt ihan oikeesti oikeesti harkinnassa. Miehelle kun kerroin asiasta,että palstan miehet on tassutelleet lapsia pyysi niitä miehiä pitämään meillekkin unikoulua...

Kiva kuulla myös Säteen unikoulusta!Hienosti tuntui menevän.Mites kuinka paljon te jouduitte ottamaan lasta syliin?Vai paijailitteko vaan sängyssä vaikka huuto oli kuinka kova?
Tänään aamusta pukkas toinen alahammas läpi ,joten josko ensi yö olisi rauhallisempi.Viikonloppuna vois alotella koulun...

Omaa aika..Oon alotellu kadonneiden lihaksien metsästyksen...ja voin kertoo et tosi piilossa ovat.Miten sitä ihminen on päästänyt ittsenä näin huonoon ja tuhtiin kuntoon!Kun tuntuu et toi selitys et oon just synnyttänyt ei enää mee läpi....

Kovasti tekis mieli lähtee ottaa oikein kunnon rehelliset kännit!Lue muutamat drinksut,huono olo,ikävä kotiin ja seuraavana päivänä kaamee krapula .No oispahan ainakin koettu ja todettu ettei tarvii vähään aikaan taas ottaa.
Kauhulla mietin miltäköhän näytän tanssiessa...Täytyy varmaan Kadakin neuvosta ottaa vaarin ja ostaa korsetti ja laittaa se niin piukalle että maha pysyy piilossa...Urheiluliivejä unohtamatta!!
Fiilistelee ja kuvittelee tän biisin kertovan ittestä... http://www.youtube.com/watch?v=IcLLrwMYTiE

Possurokotteesta.Otettiin se viime to ja pientä lämpöilyä oli perjantaina.Muuten ei mitään merkittävää oireilua. Oli rokote turha tai ei,eipähän tarvii itteään syytellä jos tauti iskee ja ei olisi rokotettu.

Tutsan lapset sai hymyn huulilla...Tunkee duploa ammottavaan kitaan... :LOL:

Kysymys :Meinaatteko laitta joulukuusen??Aito vai muovi kuusi??Musta ois ihana laitaa ekaa kertaa omaan kotiin kuusi mut vähän arveluttaa kun on toi oma pieni rikkaimuri joka huomaa kyl joakisen neulasen...

Mut nyt kotiaskareihin!
 
Hemuli, hienosti sujuu unikoulu!! =)

Tsemppiä paljon muillekin unikoululaisille ja sitä suunnitteleville!

Jaahassun kirj.virhe oli tosi hauska :LOL:

paranemisia sairastaville, kukas olikaan saanut sikapiikistä kovat oireet.. Oliko Konsta? :hug: meillä olis huomenna edessä piikitys molemmille lapsille.

Joulukuusi laitetaan, muovinen ainakin vielä tänä jouluna. Ehkä aitoa vois suunnitella ens jouluksi..

Solinalla hyviä uutisia, hienoa =) meillä on ens tiistaina se kuulokontrolli. Jännittää :(

Kaikki ketkä imettää, syökö lapset yhtä hyvin molemmista rinnoista? meillä suosiossa on selkeesti vasen tissi, oikea ei kelpaa ollenkaan yhtä hyvin :eek: Toissa iltana ei oikeesta suostunut alkaa imemään iltapuuron jälkeen, oli sit ilman iltamaitoa. Ruokamäärätkin alkaa olla isonemaan päin, nyt söi lounaaks kaks pilttipurkillista ruokaa. Liha+kasvisose, nyt kitisee että olis välipalan nälkä. Mietin vaan että alkaako itse vieroittamaan itseään tissistä? tai sit vaan ohimenevä vaihe toi toisen tissin ajoittainen hylkiminen. Ravintoa saa kyllä hyvin ruuastakin, taitaa tuo tissi olla enää janojuoma. Pullosta ei kyllä oikein osaa juoda niin toivottavasti ei itseään vielä tissistä vieroita.

Kadak LOR on kyllä huippu!!!

Paljon olis kommentoitavaa mut pitää mennä Eemelille antaan välipala ennenkuin isoveli herää.

Gimli ja Eemeli 7,5kk
 
Välipala syöty. Piti äsken vielä laittaa että viihteellä olis kyllä kiva käväistä... On nää lapset tulleet niin pienellä ikäerolla että edellisestä kerrasta alkaa olla aikaa!
Että nauttikaa te mammat ketkä pääsette käymään viihteellä :)
 
voiha vitsiläinen ku kirjotatte paljon!! :D MERKKAUS!!!!!

paranemisia kaikille kipeille pikkuisille!!!

meillä vähän yöt helpottanu, oon nyt ottanu tavaks etten heti ryntää huoneesee ku vähä älähtää.. siel on 1000 tuttia sängyssä ni neiti osaa kyllä ite valkata tutin suuhu :D toivotaa et jatkuu tällei, taas siihe saakka ku alkaa levottomuudet taas!!....... :whistle:

HEHKUTUS! Nannakainen otti toissapäivänä pari askelta ilman tukea :D sit pyllähti maahan.. oli lähössä Nasun perään eikä tajunnu et tuki loppu kesken :D (syöttötuolia vasten tepasteli) mutta ei oo onneks vielä tuota temppua toista kertaa tehny :D

ziki ja hymytyttö Nanna melkei 7,5kk :eek:

MUOKS: viihteellä käymisestä, MIE PÄÄSEN PERJANTAINA!!!! ihanaa!!
 
Oltiin eilen neuvolassa ja sain taas kerran pettyä siihen paikkaan... |O Meillähän on muutenkin jäänyt välistä jo yks neuvola ja tää oli jo toinen että ei keretty tekee mitään muuta kuin ottaa mitat :kieh: Ärsyttävää..siellä oli menossa ne rokotukset(mitä ei sitten otettu btw) niin oli hirvee kiire niillä..Ja ymmärrän kyllä että rokotukset pitää antaa mutta pitääkö antaa meille aika just tälle viikolle :headwall: Ja sössivät silloin sen perusrokotteenkin..oho oltiin vaan unohdettu antaa.Raivostuttava paikka!!!

Solina Me käytiin vähän aika sitten lastenlääkärillä ja fysioterapeutilla (en oikeen tajuu miks meille oli sinne aika laitettu mutta samapa tuo <- varmaan jonkun muun aika minkä olivat laittaneet vahingossa meille..en yhtään ihmettelis :kieh: )Niin se lääkäri sanoi että lihaa pitäis aloteilla koska on jo ton ikäinen..ettei kuulemma saa enää tarvitsemaansa rautaa äidinmaidosta.En itekään ois koko hommaa tajunnut..oon koko ajan aatellut että sen voi sitten ottaa joskus mukaan ruokavalioon :whistle:

no mutta ne neuvola mitat oli pituus: 69cm
paino:8550g

Voi Konstaa... :/ :hug:

Onnea Hemulille ja Liljalle,toivottavasti sama meno jatkuu :) Täytyy iteki sit alotella kuhan saadaan noi päiväsyömiset kuntoon..

Säde :LOL: Sori että täällä naureskelen mutta oli vaan niin huvittavaa nukahti: 1.15,heräsi 1.20..No mutta varmasti ens yö jo parempi.

Mä olin kanssa aatellut että mentäs huomenna leffaan kun Nooa menee muutamaks tunniks isovanhemmillen hoitoon..halusivat ottaa kun näkevät sen verran harvoin ja kyllähän se meille passaa :D Noh..haluaisin nähdä sen "paranormal activity"-vai mikä se nyt oli-sellanen kauhupätkä.Katoin sitten eilen sen trailerin netistä ja yöllä kun heräsin ja oli hirveä jano niin en uskaltanut lähteä hakemaan kun tuli mieleen se leffa...Eli ehkä parempi ettei sitä mennä kattomaan kun olin jo ihan pissat housussa siitä trailerista :LOL:

Tiikerikakun tekoon,tuli yhtäkkii vaan jostain mieleen ja nyt on pakko saada sitä :p en yleensä ees tykkää tollasista :whistle:

niin ja zikin Nanna se siellä taas mennä tohnottaa... :D Uskomaton kaveri :D
 
kadak tsemppiä huomiseen leikkaukseen!! toivotaan et nyt menis kaikki putkeen ja ois leikkuut loppu.

hemuli me ollaan huomenna kampissa :wave:

misStar aah, tiikerikakku :p mäki haluun!!

ziki voi hurja tota teidän nanna-hurjapäätä =) mikä menijä!!

gimli meillä syödään molemmista tisseistä ja varmaan ihan liikaa ottaen huomioon että elsa on jo 7,5kk....

solina ellihän kehittyy oikein hienosti =)

happy meille ei tuu joulukuusta kun ollaan joulu mun vanhemmilla. muuten tulis kyllä oikee kuusi, aina semmonen saatu "korruptiolahjana" miehen töistä :D

säde, hemuli, aam ja olikos muita unikoululaisia, tsemppii taas seuraavaan koulutusjaksoon! ja yhtä paljon jaksamista myös unikoulua vasta suunnitteleville!

loppuun kyssäri että miten te nykyisin nukutatte yöunille vauvan? onko kaikilla muilla jo muu kuin tissi käytössä? meillä nimittäin vieläkin nukutetaan, tai oikeastaan rauhoitetaan, neiti yöunille tissillä. nukahtaa kyllä itsekseen, mutta vasta kun on ensin imetetty hyvin. en ole kauheaa stressiä asiasta vielä ottanut, koska olen ajatellut että nukkuu sitten pidempään ennen kuin herää yöllä syömään (yleensä n. 6h pätkän) ja toisaalta mikään muu keino rauhoita niin hyvin ja nukahtaa kuitenkin sitten ihan itsekseen. mutta, on tässä se että mua tarvitaan AINA nukkumaanmenoaikaan ja siitä tarttis joskus päästä irti...
 
Happy, aika paljon jouduttiin ottamaan sängystä syliin siinä ensimmäisten parin tunnin aikana. Välillä itku alko heti ku laitto sylistä sänkyyn. Onneks kuitenki viime yöstä selvittiin kunnialla, eikä pojalle näyttäny tulleen traumoja :). Selän ja hiusten silitys näyttäis meillä toimivan parhaiten.

Kiitokset tsempeistä. Hemuli, me päätettiin oikeestaa eilen illalla, että nyt TÄÄ loppuu ja luettiin tassuttelusta enemmän.
MisStar, naura ihan rauhassa.. niin meki tehtii :D. Mä en uskalla kattoo edes screameja ja ajatus tosta elokuvasta.. Hrrr.
Piti napille sanoa, et kannatusta baari-illalla (tms.) heruu täältä!

Katotaan, mitä tästä yöstä tulee ku Lupulle nousi tässä illan mittaan lämpöä. Pyllystä mitattuna oli 38.1. Ei tekis mieli rintaa kuumeiselta vauvalta evätä... Täytyy varmaan mitata seuraavan kerran ku herää. Olis pitäny varmaan odottaa tassuttelun aloittamista muutama päivä :headwall:. Sikapiikki :headwall:
 
Stemppiä Säteelle unikouluun, tai vaaville.

Hemuli, niinpä, meidän neiti on todennut että hitaas hyvä tulee eikä kiirehdi turhia.

Siinä siulla onkin taluttaminen teidän kaverin kanssa.

Hienoa että teillä unikoulu tuotti tulosta. Pidetään peukkuja että jatkossakin sujuisi yhtä hyvin.

Joulukuusi, ehdottomasti aito. Siitä en luovu kyllä....

Gimli, pidetään peukkuja kuulokontrolliin. Meillä esikoisella sama edessä maanantaina, iik...

Imetyksestä, kelpaa hyvin molemmat tissit edelleen neidille.

Viihteellä olosta, leffaan tosiaan menossa lauantaina siskoni kanssa. Siinä taitaa olle miulle taas äksöniä seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Ihan yötä vasten viihteellä ollut ja vettä väkevämpää nauttien olen tainnut viimeksi olla ennenkuin aloin poikaa (nyt reilu 3v ) odottamaan. Eli hetki on vierähtänyt... Ei sitä varmaan enää osaisikaan mennä. Ja jos joskus vapaailta suodaan niin viettää sen mielummin hyvän kirjan parissa ja nukkuen.



Zikiziki. Wau, teidän nanna on kyllä taitava neiti.

MisStar, teillä kyllä kurja neuvola.

Taidat olla ihan oikeassa noista lihoista. Veikkaan jo että huomenna tulee nootti neuvolasta kun ei olla aloitettu niitä vielä. Mutta jospa sitten ensviikolla... vko.loppu siis reissussa niin sen jälkeen.

Mua ei kyllä saisi katsomaan mitään noita kauhuleffoja tekemälläkään. Mä olen sellainen vellihousu ettei viikkoon nukuttaisi meillä sen jälkeen.

Tuosta possunuhasta vielä. Mehän ei rokotettu lapsia, eikä rokoteta. Mutta ollaan muuten varauduttu sitä vastaan. Kaikki kolme saavat maitohappobakteereja ( jospa ne parantaisi vastustuskykyä) sekä D-vitamiinia, isommat lisäksi monivitamiinia. Lisäksi meillä on kaapissa rahaa valmiina että jos lapsi sairastuu eikä päivystys ota vastaan tms. niin voi huoletta hypätä taksiin ja lähteä yksityiselle. Ja muutenkin kun asutaan täällä maalla niin ei lähdetä kaupunkiin kauppoihin pahimpaan ruuhkaaikaa tms.



Tyhjättiin tänään videokamerasta kuvattuja pois, Elliä sairaalassa vastasyntyneenä ja kastajaisia. Voi herttanen kun toinen on ollut pieni ja vastasyntynyt. Niin älyttömän suloinen ( vaikka onhan hää vieläkin )
Ostettiin siis vähän sen jälkeen uusi videokamera niin ovat nuo jääneet sinne vanhaan kun uudella kuvattu sitten. Mutta nyt nekin poltettu dvd:lle

Huomenna sitten 8kk lääkärineuvola kuulumisia.

t: Solina ja Elli
 
Moikka taas!

Ihan ekaksi täytyy onnitella Hemulia unikoulun onnistuneen alun johdosta! Jes. Ja Säteellekin tsemppiä. Nopeita tuloksia kuitenkin on kait odotettavissa, voin vaan kuvitella kuinka piiitkiltä ne ekat yöt tuntuu.
Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut suunnitella mitään radikaalia, unikoulua tms. Nukahtaminen on mennyt suht saman kaavan mukaan jo kuukausia. Enää ei halua nukahtaa tissille vaan laitan Henrin omaan sänkyyn jonne nukahtaa itse, illasta riippuen kyllä pyörii siellä enempi ja vähempi. Nukkuu kuitenki jo viimeistään ysiltä ja herää kerran syömään, ylös noustaan siinä kasin-ysin maissa. Että melko helpolla ollaan toistaiseksi päästy. *koputtaa puuta*

Possunuhat ja -rokotteet tulee jo korvista ulos..
Hyvin pitkään olin sitä mieltä ettei oteta, mut lähipiirin painostus on tehnyt tehtävänsä ja huomenna pitää marssia piikille.
Mulle itelle laitettiin se lauantaina, eikä tullut mitään merkittäviä sivuoireita. Käsikipua johon ei tarvinnut edes lääkettä. Eikä muillekaan tutuille ole tullut mitään erikoista. Että sen puolesta on mieli rauhallisempi.

Käytiin tänään neuvolassa ja oltiinpa päästy mekin käyrillä ylöspäin;
Paino 8,1kg (7,1kg) ja pituus 69,5cm (66,5cm). Muutenkin kehitys hyvää, jäntevyyttä kehui kans kovasti.

Mä en tiedä hylkiikö Henri varsinaisesti kumpaakaan rintaa, mut imeminen on huomattavasti vähentynyt lähiaikoina. Välillä mustakin on tuntunut että syö rintaa jopa liian vähän, mutta eihän sitä voi väkisinkään tuputtaa. Pakko kai totutella ajatukseen että pikku vauvasta alkaa kasvaa iso poika. :)

Me oltiin miehen kans lauantaina illastamassa kavereiden luona ja sit keilaamassa, ihan mukavaa oli.
Henri oli ekaa kertaa mummun luona yökylässä, hyvin oli mennyt. Mua jännitti ihan sikana ja kauhee ikäväkin iski tyhjään kotiin tullessa. Ei ollut kuitenkaan heräillytkään mummulassa sen enempää kuin kotonakaan, saatika itkeskellyt erikoisemmin. Kotona vaan seuraavana iltana huusi kuin syötävä nukkumaan mennessä? No nukahti kuitenkin rauhoituttuaan ja sen jälkeen illat menneet taas tavalliseen tapaan.

Mä oon lukenut kyllä teidän kirjoitukset, mut nyt lyö pää sen verta tyhjää etten muista mihin mun piti kommentoida.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!

-Minna ja Henri 6,5kk
 
Manna, kiitos.


Yöunille nukahtaminen, myönnettävä on että tissille nukahtaa edelleen :ashamed: Mie olen vaan niin surkea huudattamaan lasta edes sitä yhtä tai kahta yötä, tai iltaa... joten mennään siitä missä aita on matalin ja nukutan tissille.
Eiköhän tuo siitä ajan kanssa vieroitu, osaa meidän super tissitakiasjätkäkin nukahtaa jo hienosti yssikseen. Eli luotan siihen että Ellikin oppii ajan kanssa.
 
Pikakäynti...
Täällä kaikki hyvin. Yöt sujuu yhdellä syötöllä ja harmiksemme Inkku on saanut riesakseen uusiutuvat kovatulehdukset :(
Mutta nyt tilanne ok.
Ikää nyt se 7kk ja tänään Inkku opii seisomaan ilman tukea :heart:
Kauhee vauhti sillä muuten on ja hyvä ruokahalu. nyt varmasti vaaka näyttää jo 6kg :laugh

Mä en pääse huomisen tapaamiseen, mutta pitäkää kivaa
:D
Nyt pakko taas mennä, mutta yritän tulla takas lukemaan teidän uusimmat kuulumiset. (Nettipimento Espanjan reissu ja alakulo/yleinen haluttomuus olla olemassa :'( )
Eiköhän tää tästä kun sais vaan lunta maahan ni ahdistuskin ehkä väistyis.

Halein Superheppuli ja Inke-Minke 7kk
 
AAM
heh unikoulu kiitti vaan ! äippä täällä tähän aikaan tarvii unikoulua tän jälkeen :D :wave: tai ainakin jotain nuijanukutusta :whistle:
neiti nukahti tänään taas vähän myöhemmin 22 tienoilla varmaan, tällä kertaa meidän petiin mun haisu :x kainaloon kirjaimellisesti.. taisi tuupertua hajusta raukka sinne :LOL: :ashamed:
itkut on olleet tosi vähäisiä ja lyhytkestoisia mutta niitä on tullut paljon ja usein, en tiedä oisko ollut parempi laittaa sänkyyn mutta jäi nyt tuonne. Mitään kilari-itkuja ei siis ole vetänyt semmoi hallittuja vaikerrusitkuja mutta asenteella..
Rinnanhylkiminen aloitettu täälläkin, en tiedä liittyykö unikouluun mutta kuin keilapallot on tissit olleet välillä :whistle: AU.. :| eilen vissiin taisi syödä 4 kertaa maksimissaan. Aamu, keskipäivä, iltapäivä meni mutta iltasänkytisu meni pumppaamiseksi ja nokkapullosta nykimiseksi aikas vähän uppos.. mutta söi se sentäs puuronsa, ois pitäny iskeä tisu ensin.. :headwall: mitä tästä opimme ? :kieh: :(
no katsellaan ja kuulostellaan... jos neiti tykkää että tissilutsutus riittää hään osilta niin siinä se sit on päätetty, emmä ala kuite tyrkyttämäänkään kun on tuo töihin meno edessä vuodenvaihteen jälkeen, jos nyt ilta ja aamutisut sais pidettyä sinne 1 vuotiaaksi asti niin se ois unis :) kuite :heart: musta on ihana imettää ja lapsikin on jotenkin raukee ja rauhallinen silloin aina.
Paitti nyt kun on hampaita (tällä yksilöllä sahalaitaiset ja helkkarin terävät muuten :| ) ja meitin neiti on kekannut ne oikein KIvasti ja kiusaa niillä mua, siis niin että saa mun huomion varmasti.. *rousk*
Kauhuleffat, hyi, yök, mo kuulun kans tähän jänishousu/sängynkastelija kastiin.. tartti ko omakotitalossa ko asuu nii yöllä isompi patterin kolahtava naksahdus niin mä jo luulen että murtovaras yrittää sisään machetoineen ja makaan sängyssä tuomiopäivää odottaen adrenaliinit virraten.. *veristä hakkelusta ja suolenpätkiä meningillä*
Sikarokote ei tule meille kenellekkään, edelleenkään.. kaikki tutut otattavat sen itselleen ja lapsilleen jos eivät sitä ole sairastaneet joten eiköhän mekin se "naturellina" nautita jossain vaiheessa ennen tai jälkeen joulun.. |O
Viihde... katsellaan :D mä on tätä suunnittelutyyppiä mutta kun aktuaalinen uloslähtö pitää toteuttaa niin vedän takapakit. Ruokailu meininki ois kivaa tietty...

jahas pää lyö tyhjää.. lähden keittämään kananmunia ukolle ko tulee töistä pian :heart: jos se elämä voittais.. :LOL: :whistle: heh heh..

:wave: katsotaan virkeänkö Hesaan tänään.. en lupaa mtn

Aam & kids
 
Sammo heräsi yöllä vain KAKSI kertaa :D ja toinen niistä oli vielä äidin ollessa hereillä :D Joten olisi saanut äitikin hyvä yöunet JOS olisi mennyt ennen yhtä nukkumaan :whistle: mutta kummasti oli mukava nukkua kun katsoin pojan huutaessa kelloa, että perkules sehän on jo 7.45, eikä esim kolma B)

Sikarokotus olisi tänään, kai me sinne mennään..
 
AAM, siellä meijän hajukainaloiden läheisyydessä toi meijän pötkylä unikoulutetaan näillä näkymin. Ei siinä mitään hyvin näyttää toimivan :). Sänkyyn kokeillaan, mut se näyttää kelpaavan vaan aamupäikyille. Katsellaan, mitä tästä vielä kehittyy.

Lämpö ei noussu enempää ja jopa laski kun hysteeriset äiti ja isi syöttivät pojalle makoisaa panadolia. Tassutusta jatkettiin menestyksekkäästi. Heräsi neljä kertaa, mutta nukahti joka kerta noin viiden minuutin jälkeen. Parhaiten saatiin tuloksia, ku käännettiin poika kyljelleen ja pidettiin selässä kättä. Nyt voin muuten sanoa, että oli ihan oikea ratkaisu vierottaa yötissistä.
Mulla oli vaan univaikeuksia. Millään meinannu saada unta ja nyt väsyttää. Laitoinki tonne PK-pinoon etten vielä tiedä jaksetaanko lähteä. Mut tuskin.

Sori ku oli niin omanapaista, mut nyt pakko mennä. Kadakille onnea leikkaukseen! :hug:
 
Meillä ei nukuteta yöunille vaan herra nukahtaa yöunille.Joskin se tosiaan tapahtuu vasta klo 22.Ja silloin nimenoomaan omaan sänkyyn joka ei koskaan kelpaa päikkäreille mutta yöunille kyllä.Mutta nukkuukin sitten 9.30-9.45 asti että silai kiva.Ei tartte ihmetellä ettei tätä äitiä kiinnosta työt :LOL: Eipä kyllä muutenkaan;kyllä mä viihdyn niin paljon kotona etten pienokaista vielä hoitoon vie.
 

Yhteistyössä