HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Hohhoh..täälläkin väsynyttä meininkiä |O
Olin lauantaina (taas) vähän viihteellä..Ja sunnuntaina oli sit huono-äiti-fiilikset kun ei oo kun kaks viikkoo kun viimeks olin.En ymmärrä miks vaivaan päätäni tollasilla jutuilla kun miksen sais käydä kavereitten kanssa ulkona?? :/
No mut kuiteski mulla meni rytmi siitä ihan sekasin kun menin ehkä neljän aikaan nukkumaan ja heräsin aamu kymmeneltä :headwall: En tajuu miks mutta en vaan saanut unta..en juonut ollenkaan mutta oli ihan kökkö-olo kun ei ollut kunnolla nukkunut joten oli pakko joskus neljän aikaan mennä päikkäreille ja meni sitten rytmi ihan sekaisin.Ja sitten viime yö oli taas nooan kanssa ihan hirvee se heräili koko ajan ihan pirteenä |O |O

Sormiruokailua ollaan jonkun verran harrastettu mutta paremmin aateltiin siirtyä siihen kuhan ollaan totuteltu kaikkiin ruokiin(lihaan yms..).Tai senkin nyt näkee sitten..mennään sillä mikä missäkin tilanteessa tuntuu parhaimmalta. :)
Mutta kaikkea pyrin omaan käteen antaa maisteltavaksi ja katseltaviksi.

Ihania kuvia taas.. Vauvat on kyllä niin sulosia ja hellyyttäviä ja ihania ja.. :heart:
Harmittaa aina kun monilla on kuvia missä ollaan pelkissä vaipoissa tai ihan nakuna niinkuin Luukas tossa taitaa olla :D kun Nooakin tykkäis kauheesti olla silleen mut meil on niin pirun kylmä kämppä ettei täällä voi olla :kieh:
Niin ja Säde teillä on makeet portaat :) tulee ihan mieleen rappukäytävän portaat..I like! B)

Niin ja kiva että mamman Alina on jo parempi :)

Ainiin huomenna on 7kk neuvola,voivoi mitenköhän taas muistais sen.. :ashamed:

misstar ja noksu jo 7kuukautta :eek: IIkk!Niin ja koht on joulu IIk!! :D
 
:wave: Merkkausta.

Ollaan kulkaa oikeen lomalla. :LOL: Tai ei varsinaisesti, mut siltä tää vähä ainaki tuntuu kun ei kotona olla. Ollaan mun kotikotona vahtimassa noita junioreita ja Eevalla on pari innokasta hoitajaa koko ajan kun koulusta tulevat. Ihanaa :heart: Eeva nukkuu matkasängyssä ihan toisessa huoneessa kuin minä, ekaa kertaa elämässään. No, onhan sillä itkuhälytin siellä kaverinansa ja mun rauhottamiseks. Aamulla heräsin kun se vaan rapsutteli sitä =)

Jaksuja kaikille!
 
Hei mamacitat,

misStar :) kivaa, et oot päässyt ulos!!! Mullakin on vihdoin nyt kaikkea omaa kivaa ohjelmaa tiedossa joulukuussa. teppana - täällä kanssa hyödynnetään nykyisin enenevässä (meniköhän toi sana oikein) määrin mummolaa! Ja meinaa tulla huonoäitifiilis joskus. Eilen kävin yksin shoppailemassa ja ostin korsetin :heart: ja kivan biletopin ja boleron. Ja rannekorut. Korsetti tosin oli tylsä vyötärömalli - ei mikään tosi fantsypantsy pitsihörhelö.

Sikapiikki + kausipiikki haettiin pojalle tänään - päästiin suoraan - ei yhtään jonoa. Nyt sitten jännitetään, miten poika niihin piikkeihin reagoi. Voi kun ei tulis kauheen kipeeksi tai kuumeiseksi.

hemulille ja kaikille muillekin jaksuja (meillä taas herättiin KOKO VIIME YÖ 1,5h välein). Perhanan perhana. Täytyy varmaan kohta lähteä kuulosuojainostoksille ja ihan oikeasti panostaa unikouluun.

Ai ai, kun sain eilen taas makeat naurut - Säde ja nakuperhe :LOL:

kadak&piikki-tikru
 
Kotona 31.12.2010 asti =) Toivottavasti saadaan jotenkin rahat riittämään :|

Ensi viikon torstaina pojalla lääkärineuvola ja sitä varten aloin eilen tehdän päiväkalenteria.. 2,5kk ollut yhtä hulabaloota nukkumiset, viime yönä nukkui 21-09 heräten itkemään viisi kertaa !!! pienen määrä itkuja tänä aikana on ollut kaksi kertaa.. Mä en tiedä mitä tuon kanssa tekisi.. Tuttivierotus voisi olla yksi juttu, kun aika usein huuto loppuu kuin seinään kun saa tutin suuhunsa, joskus ei.. Taidan runkata nukahtamisaikaakin, ei me koskaan ehditä puistoonkaan niin, että sielä vielä olisi muita lapsia kun syödään aamupala 930-10..

jaahassu ja Sammo
 
me kans haettiin aamulla sikapiikki,kuumetta tässä ootellaan.Meillä meni kans viime yö aivan vituralleen,ei kai se nukkunu koko yönä edes 1,5 tuntia heräämättä.Että pistettiin kadak paremmaksi. =)

mamma ja allu
 
voi kun pääsis itsekin ulkoileen joskus, huoh... :/ mut elsa ei taatusti nukahda ilman tissiä, joten turha toivo. plääh. etenki nyt pikkujouluaikaan ois niiiiin kiva piipahtaa edes lyhyesti glögillä tai punaviinillä kavereiden kanssa. eli tutsa, misStar, kadak ja muut "bilettäjät" :D, nauttikaa nyt ihmeessa ulkona käynnistä ilman huono-äiti-fiiliksiä jos kerranki pääsette =)

tilia kiitti sormiruokavinkeistä! mietinki et mitä seuraavaksi niin tuli hyvä lista =) ja onnittelut siljalle uusista etenemismuodoista!

possupiikin sivuoireena elsalle nousi pieni kuume :( eilen ei ollu vielä mitään mutta tänä aamuna tuntui neiti lämpimältä ja mittari näytti 37,7. annoin rintaa ja otin viekkuun vaippasiltaan nukkumaan, niin laski sillä 37 pintaan. mutta on tuo neiti vähän väsynyt, nukkui tosi pitkät unet vain kahdella syötöllä, pitkästä aikaa taas "vanha tuttu yörytmi" eli 14h unta klo 21-11.

joo, teppana hyvää lomaa :D ja jaahassun nukahtamisajoille HIHIII :D :D :D mutta oikeasti tsemppiä öihin, kuten myös säde, hemuli, mamma67, kadak, tilia ja kaikki muut valvojat :hug:

kävin muuten eilen ekaa kertaa elsan syntymän jälkeen kuntosalilla todistamassa selkä- ja masulihasten hävitystä... ja arvatkaa oonko nyt kipee!! mut teki kyllä erittäin hyvää, oli lihakset mitä mieltä hyvänsä =)

t. manna + pieni possupiikkipotilas :heart:
 
Manna Ei meilläkään meinata nukahtaa ilman äitiä jos oon kotona..mutta jos en oo niin ihan hyvin täällä on nukkumaanmenot menneet.
Mies tekee aina niin että ottaa tuttipullon sänkyyn niin vähän niinkuin olevinaan hämää nooaa :) mutta suostuikos elsa vielä tuttipullosta..?
 
misStar meil ei edelleenkään juoda pullosta :| paitsi vettä vähän menee. mutta kyllähän elsa jo kiinteitä syö, niin pitäs varmaan puuroa syöttää urakalla ja sit semmonen väsytys-huuto-nukutus. mut ei viiti toista huudattaa jos ei oo pakko, niin ootan niitä omia menoja vielä. hirmu menokipinän saitte kyllä minussa aikaan, kun luin teidän menoista :D
 
Terveisiä Etelä-Helsingin uniparantolasta! Meikäläinen niiskuttaa, mutta tämä on vain pikkunuha, josta aion vakaasti päästä eroon ennen torstaita, että pääsen pk-treffeille. Unikoulun neljäs yö on takana, ja näyttää siltä, että se tosiaan on kaiken itkun ja vaivan arvoista. Lilja havahtui ehkä 3 kertaa yön aikana, mutta hiljeni heti, kun laitoin käden sen vatsan päälle pinnojen välistä. Klo 6 se itkeskeli vähän pitempään - olisi varmaan ollut nälkäinen - mutta jatkoi unia puoli kasiin. Eli valoa kohti mennään! Melkoinen ero siihen, että aiemmin imetin sitä uneen tunnin välein.

Unitapoja kun laitetaan uusiksi, niin ollaan samalla lopetettu tissille nukuttaminen. Sen sijaan vien (tai mies vie) illalla Liljan sänkyynsä, jonne se rauhoittuu soittokellon ääneen, hyräilyyn tai taputteluun. Ollaan myös luovuttu babysitterillä nukuttamisesta. Oli pakko, kun rupesin miettimään, mistä me saadaan yli yksivuotiaalle sopiva sitteri. :eek: Nyt kun en enää ole yöimetysvelvollinen, aion taatusi päästä ulkoilemaan (drinksulle!!!!) useammin. Enkä aio potea huono äiti -tuntemuksia, koska olen viimeisen 7,5 kk:n aikana ollut Liljasta erossa vain 2 iltaa. Ja silloinkin herännyt yöllä imettämään kuuliaisesti.

Liljalle ei tullut mitään oireita sika- tai kausi-influenssarokotuksista. Toivottavasti Elsan ja muidenkin kuumeet helpottavat.

Mammalle ja Kadakille ja muille valvojille :hug: !

Ihana kuva naku-Lupusta. ;) Ja Jaahassun jutut saivat täälläkin vinoa hymyä.

Tilian Aino on kyllä superetevä ikäisekseen!

Manna, eikös tunnu tavallaan hyvältä se salilta hankittu lihaskipu? Tietää tehneensä jotain. Mua harmittaa, kun jää tänään combat väliin flunssan takia.

Joku kyseli nokkamukeista? Lilja rupesi sellaisesta hörppimään vettä viime viikolla. Ihan hyvin sujuu, vaikka leuka vähän vielä falskaa. Pullo on sellainen, että sitä ei tarvitse imeä, vaan vettä saa kallistamalla ulos. Lilja ei oikein osaa enää juoda tuttipullosta, koska se vaan jäystää tuttiosaa. Eli sen takia tollanen pelkistetty nokkamuki toimii täällä.

).( vielä sen verran, että ilmoitin eilen työnantajalle palaavani töihin 1.9. Lisäksi annan miehelle ne kaksi viimeistä viikkoa vanhempainvapaata, jotta saa pitää isäkuukautensa. Meillä olisi kovasti suunnitteilla, että lähdettäisiin koko perhe lämmittelemään luitamme silloin Karibian auringon alle. B)

Kappas, tuolla dallaspulla odottaa ottajaansa.

Hemuli ja Lilja 7 kk ja risat

MUOKS. Kyllähän mä nyt tiedän, että Tilian tytön nimi on Silja. Sori. Laitetaan univelkojen piikkiin.
 
Hemuli, oon tosi onnellinen sun puolesta!Tuolle samalle kuurille laitan alinankin kun vähän vielä kasvaa.Siihen asti pitää jaksaa imettää juuri tuon vähintään tunnin välein takaisin uneen.Meillä myös pitää luopua tuosta tissille nukuttamisesta samalla.Onko Liljalla tutti?Kun allu ei huoli tuttia niin se vähän huolettaa että miten saan nukkumaan ilman imemistä.. :/
 
AAM
ihania kuvia :heart: Luukas ja Jere..
jaahassu :LOL:
hemuli b:)d hyvä jos Lilja alkaa oppimaan.. se tarkoittaa ett' kyllä me muutkin sitten joskus :whistle:
mun unikouluyritys kulminoitui kolmannen kerran herätykseen klo 04 ja luovutin.. sitä ennen oli itkenyt semmoi 30min- tunnin pätkiä pari.. |O ja toka yö vasta takana.. MUTTA mies oli kotona ja sen piti saaha nukkua rauhassa et sitk vähän kariutui kun se olikin jo nukkumassa ko Ansku alkoi vikan vollotussessionsa. Aika nätisti jokseenkin tempperamenttisesti se on kuite hyytynyt yöllä.. huomaa ko itku on semmoi "pakko vielä tiristää pari parkaisua" itkua :D ressu :|
No jatkuu tänä yönä With good attitude from mamma :) joten pitäkeehän peukkuja. Sit joskus on siirto pojan kanssa omaan huoneeseen nukkumaan kun unikoulu on lobbu.
Misstar.. me käytiin ukon kanssa sunnuntaina leffassa katsomassa 2012 ja 3-4 tuntia poissa lasten luota. jopa... :ashamed: :| ja mulle tuli kauhia ikävä.. :D mut ei huono äiti fiilistä. Mun viinäpäänikin on niin surkea että kolmesta paukusta olen kunnon kanuuna tavaraa aamulla jos "ulos" oikein lähtisin :x
Possurokotetta me ei meinata vieläkään ottaa.. vaikka pojan tarhassakin on sitä tai jotain muuta influenssaa liikkeellä... :/ ehkä ollaan tyhmiä ja uhmakkaita mutta olkoon.. onhan noita vahvempia influenssia joka parinkymmenen vuoden välein mutta musta se rokote on edelleen liian vähän tutkittu. piste :) min en sitä lapsillekin laitata. Ja meillä ois muutenkin torstaina vasta "lupa" mennä rokotukselle ko aletaan "m-kirjaimella" |O ja jos siitä lasketaan että 2 viikkoa pitäis odottaa kunnon vastustus kyvyn kasvamista niin :| en tiiä siinä vaiheessa poika on voinut jo tartuttaa sen itseensä tarhassa tai ollaan voitu saada se miehen töistä tai kaupasta tai julkisesta kulkuneuvosta tai ilmasta tai ihan mistä vaan.. :whistle: mä en vaan jaksa innostua sillei liikaa enään tuosta influenssasta.. kai ? :)
:saint:

diipa daapa :wave:

aam & ande ja allu
 
Mamma, ei syö Lilja tuttiakaan. Olen kyllä moneen kertaan ehtinyt toivoa, että söisi, niin olisi aika päiviä sitten voinut yötissittelyt korvata tutilla. Peukkuaan se lutkuttaa kyllä usein ennen nukahtamista. Nopeasti nuo taitavat ehdollistua siihen, että nukahtaa pitää ilman lutkutusta.

AAM, tsemppiä sinnekin uniopetukseen! Niin se on, että miehen pitää olla juonessa mukana/pois kuuloetäisyydeltä B) , että koulutus onnistuu. Sen takia mekin valittiin viikonloppu.
 
Moikka pikaisesti! Mekin käytiin hakemassa sikarokote maanantaiaamuna ja ei oltu niitä onnellisia 90%:iin kuuluvia, jotka ei saa mitään oireita. Konsta oksensi eilisillan kovassa kuumeessa ja nytkin kuume on pysyny koko ajan lääkkeistä huolimatta tuolla 38,5-39,2 välillä.

Sellasta mukavaa tänne. Ja mun pitäis mennä koko loppuviikoks kouluun mun opinnäytetyön seminaareihin. Siis ihan pakko on mennä.. oon tehny puolitoista vuotta hommia ton työn eteen. Mun sydän särkyy jättää noin kipeä ja rassukka lapsi hoitoon. Onneks Konstan mummu on terveydenhoitaja ja osaa varmasti hoitaa kipeitä lapsia. Mut silti. YYYÄÄÄÄHHH!

Terkuin Nappi ja pieni potilas. :heart:
 
Toivottavasti Konstan kuume on jo huomenna huono muisto vaan :hug:

JAAHASSU :LOL:. Piti hetki miettiä, mitä se mamma nauro... sit ku tajusin ni repesin itekki :D.

Hemuli,
ehkä meki aletaan unikouluttaa nopeemmin nyt ku kerroit miten teidän viime yö meni :whistle:
Vähän Silja on taitava!
Eilen oli tosi levotonta taas ja yhdessä välissä nukutettiin poikaa tunnin ajan. Sit ku Luukas heräs toisen kerran niin mä olin ihan unenpöpperössä ja mies otti Luukaksen. Havahduin ku mies tuli sänkyyn, eikä Luukas ollu mun vieressä. Isukki oli saanu poitsun kymmenessä minuutissa nukahtamaan OMAAN sänkyynsä. Ehkä meillä on vielä toivoa!
Sikapiikki haettiin tänään ja toistaseks ei oo ollu mitään sivuvaikutuksia. Rokotuskohta ei edes punota. Katotaan huomenna uusiks, mutta toivotaan ettei mitää tule.

Sit ku mä pääsen näistä yöimetyksistä eroon ni mä lähden hyvin nopeesti viihteelle. Pieni tuuletus ei tekis lainkaan pöllömpää tälle mammalle.
 
Lähdetään kuulkaas koko pk-porukka yhdessä liikenteeseen ilman vauvoja heti kun kaikkien yöt alkaa rauhoittua kaikissa perheissä. Mä ainakin niiiiin kaipaisin vähän tuulettumista. |O

Konstan kuumekin on saatu laskemaan jo alle 38 asteen. Mutta muuten meillä on ollu aika traaginen päivä. Nyt se kuuluisa juttu kävi meillekin. Konsta tippui sängystä, ilmeisesti pääedellä lattialle. Eikä alla ollut edes mattoa. Ja voi sitä itkun määrää.. toinen reppana on muutenkin kipeenä ja sai poikkeusluvan nukkua päikkärit meidän sägyssä ja eikös sitten kuulunut TUMPS ja siitä mä jo arvasin että nyt kävi köpeölösti. Kerkesin juosta alakerrasta ennen kun huuto oli edes kunnolla alkanu. Selvittiin onneks säikähdyksellä. Huh. Tuli kyllä tosi huono äiti -fiilinki. :ashamed:

Hemulin unikoulua on ollu mielenkiintoista seurata.. kyllä menkin sit aletaan kiinnittää huonjiota nukkumiseen, kun tästä kuumeilusta on päästy. Sen verran levotonta on ollu jo pari kuukautta.

Toivotaan että Lupu säästyy suuremmitta vaivoitta possupiikistä.. suurimmalle osalle vauvoistahan ei kuitenkaan mitään tule.

Mua jännittää ihan hirveesti kun huomenna on eka opinnäytetyöseminaari.. huomenna olis opponointi ja sit torstaina oman työn esitys. Mut eniten mua varmaan hirvittää jättää Konsta ekaa kertaa niin pitkäks aikaa. Lähden ennen yhdeksää ja oon kotona varmaan vasta viideltä. Apuva! Sitä paitsi muutenkin oon ihan tippunu kelkasta koko koulusta.. en varmaan saa suutani kunnolla auki kun oon niin jumiutunu näihin "vauvajuttuihin".
 
nappi voi itku konsta-pientä, kipeänä ja sitten vielä toinen tippuu :( mutta voin lohduttaa että vauvat toipuu nopesti noista tippumisista ja varmaan jokainen joskus tippuu. meilläkin elsa veti suoraan parketille päälleen joku kk sitten eikä ollu moksiskaan n 1min tapahtuneesta. ja hyvä että konstan kuume on laskemaan päin. kyllä varmasti on kunnossa pian. joo, ja hirmuisesti tsemppiä koluhommiin ja semmaan!!! ymmärrän sun tuntemukset täysin, eihän sitä osais yhtäkkiä olla tommosissa piireissä kaiken vauvailun jälkeen...

ja pk-night out, täällä sit yksi takuuvarma osallistuja kunhan saan elsan nukahtaan isin kanssa :D harjoittelun alkaminen pistetään nyt kalenteriin :saint: :whistle:

elsalle tulossa hampaat myös ylös. ei niitä huomaa mut kauhee narskutus kuuluu kun neiti testailee niitä =) ja parantunut on eilisestä pienestä piikkikuumeilusta täysin.

tsemppiä myös aam unikouluun ja toivottavasti hemulin ja liljan yö meni taas edellistä rauhallisemmin!

t. manna + elsa 7kk ja risat :heart:
 
Huomenta,

täällä kanssa iski kova kuume yöllä piikin jälkeen. En uskaltanut edes mitata vaan annoin suosiolla panadolia (ja toivon, ettei heikennä rokotteen vaikutusta). On toi touhupeppu edelleenkin aika kuuma ja oli tosi levoton yö takana. Ehkäpä annan uuden satsin lieventävää.

napille tsempit seminaariin!

Hyvä kuulla manna, ettei kuumeilua kestänyt kauan.

hemulin koitoksia seurataan silmä kovana ja otetaan sitten mallia. AAM - sinne kanssa peukut pystyyn.

Nyt on nälkä molemmilla -> aamupalalle :)

k&p-t
 

Yhteistyössä