HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Hennnna, me tehdään nallen pikakaurahiutaleista mikrossa puuro ja sotketaan siihen hedelmösose sekaan. Ekat lihat (possua) odottavat jääkaapissa keittelyä, ei olla vielä kokeiltu. Possun jälkeen varmaan sitten kala seuraavaksi.

heip,
ihanaa solina, että ellillä kaikki hyvin :heart: heijasteet ei meidänkään rasmuksella ole hallussa, terkka vaan nauroi kuin hyvin luottaa, ihan lunkisti keikkui puolelta toiselle kädet suussa :LOL: :D

teppana jaksuja sinne taistoon soseiden kanssa.mä lukasin just semmosesta opuksesta että jollain vauvoilla menee 15 maistelukin kertaa ennen kuin tottuvat johonkin makuun.meillä ei syödä juuri makeita, mangoa on kerran saatu alas.muksun kukkakaalisose sen sijaan suosikki.

laala +muut neuloja ihmeet, ihana taito teillä hyppysissä.mä oon viimeksi tehnyt puikoilla seiskaluokalla vauvan töppöset ja niitä neuloinkin koko vuoden :LOL: tais viel mutsi jeesata :D joo ja se numero oli 5 todistuksessa,tosin motivaatio siihen aikaan tietysti oli mitä oli..

aam mua houkuttaa kanssa opiskelu ihan uuteen ammattiin tai sitten erikoistuminen omalla alalla. en jatkanut aikoinani opiskelua yhtä tutkintoa pitemmälle kun raha houkutti ja oli enemmän kuin tervetullutta(asuin 17-vuotiaana omillani) ei siinä mitään työ itsessään on suht mielekästä, mutta työajat ei oikein natsaa tai samaan firmaan en ainakaan tahdo palata se lafka on jo nähty:D (oon ollut siellä valmistumisesta asti hommissa.)

meillä esikoinen taas flunssa kuumeessa joten sisällä kökitään toista päivää ja meno on sen mukasta ja äiti sen näköinen. mies onneksi kotona aamun kun meen hampilääkäriin taas kerran päivällä, sitä kuumotellessa.

hienoa taitoja teidän pienillä.meille mennään ihan muutama konttaus askel,ja sitten lopun aikaa heiluttaan vaan.. mutta ryömiminen ei ole käynyt edes mielessä.

terkuin,
tutsa ja rasmus

Merkataan! :wave:
Ruttana, kiitokset uudesta pinosta! :flower: Tosi nopeasti menee aika.

Puolivuotisonnittelut, tässä lokakuun pinossa ainaki hekla, gardenia ja kadak! :flower: Anteeksi, jos joku unohtui.

Solina, ihana et Ellillä asiat kunnossa! :heart: :hug:

Gardenian kapriksella ihana tukka, voi että! :heart:

Nyt lähden nauttimaan kaffit loppuun ja ihailen samalla ulkona näkyvää ruskaa ja auringonpaistetta. Tytteli nukahti vähän aikaa sitten lyhkäsille päikkäreille eli saa juoda kahvet ihan omissa aatoksissaan. :)

Soseista ja muistakin olis juttua, mut taidan nauttia nyt kahvihetkestä. =)

Auringonpaisteista päivänjatkoa! :flower:

AuroraB + tyty 4pvää

AAM
Tilia :wave: tänks :) odotan vielä sitä postimyynti satsia jotka tilasin, ois vissiin ollut helpompaa käydä suoraa liikkeessä ostoksilla.. *huoh* aika on niiiin pitkä.. tilasin jo linuslotalta ja ne tuli tyyliin 4 päivässä :eek: ja tulee vissiin jostain ruotsista/norjasta yms.. ja palautinkin sinne jo osan paketin ostoksista, jotenkin tehokkaampaa toimintaa.. no toinen on pienyrittäjä ja toinen massavaateketju :D

Solina :hug: ONNEKS oli kaikki kunnossa...

Gardenia Kapriksen mikä tukka ja onnittelut :heart: mä olen niin kade nuista khkuroista..

Tikrulle :flower:

Emmä nyt miksikään käsityöihmiseks itseäni kuvailis.. vaikka onkin tehty lapsille noita villa- ja naamiaisvaatteita jo muutamat (tipu-, kissa-, kaniasut...) helppohan noita on vääntää ko ottaa jonkun fleecehaalarin ja sen kääntää ympääri niin voipi siitt tten kaavoja hahmotella :D ja mustaa fleeceä käy hakemassa rättipuljusta ja. parilla nuppineuloituksella kiinni, normiompelukone jytkyttämään ja avot siinä se sit on !!

jahas taas neiti tyytymätön... :|

Aam & ansku B 5kk ja risat

:'( Niin se nooakin tuli kipeeks..voi kun käy toista sääliksi.Koko yö ollaan vähän väliä herätty "niistämään" nenää |O
Ostin kanssa apteekista sen limaimun..tekis mieli lähettää sen keksijälle joku kiitoskortti =) Viimeks kun oli nuha niin en ostanut kun oon todennut että suurinosa noista vauvojen jutuista on ihan yhtä tyhjän kanssa mutta toi oikeestikin toimi...

Niin ja mulla alko menkat..olin ihan että :eek: Eka tuli tuli mieleen että synnytys....keskenmeno..ja kaikki muu mahollinen ja sitten vasta tajusin että aa menkat tuli niin "puskista" :LOL:

mulle on iskenyt joku "puolenvuodenkriisi" oon ihan paniikissa että miten aika on voinut mennä näin äkkiä..puolivuotta lisää ja nää vauvat ei oo enää vauvoja :( vaikka ihanaa että sitte pääsee puuhailemaan kaikkea ihan erilailla mutta sitten ei ole enää vauvaa talossa.. :'( :saint:

plääh kai sitä pitää alkaa siivoilemaan.parin tunnin päästä taas johonki hemmetin synttäri kahveille :kieh: tahtoo ennemmin kirppareille :saint:

Me jouduttiin torstai-perjantai yöksi Helmin kanssa sairaalaan. Tytöllä tosi paha kurkunpääntulehdus eikä raukka saanu enään henkeä :( Sairaalaan ottivat yöks sisälle ja perjantaina puolilta päivin päästiin takasi kotia kun tyttö taas hengitti kunnolla. Sen jälkeen mä oon yöllä vähä väliä heränny ja huolehtinu että tyttö hengittää. Vähän mä säikähdin! :|

Voi pieniä sairastajia :'(
puolen vuoden kriisi kyllä vaan, täälläkin :( Omat ajatukset poikkoilee miten sattuu, en ole koskaan ollut rauhallisemmasta päästä niin hiukka mietityttää kun on vauvakuume :whistle: AIVAN KAMALAA!!! siis minä joka saatan nälkäisenä ja väsyneenä ärähtää pienemmästäkin asiasta, jota ärsyttää tuo ainainen pyykinpesu, joka ei väsyneenä jaksaisi yhtään mökää tahtoisi kolmannen lapsen!!!! ja takapiruna on koko ajan, että ehkä parempi ettei ei.. Ja mä kyllä uskon, että mä en jaksaisi kahta pientä kerrallaan, ja tahtoisin että kuopus saisi olla oman aikansa pienin niin haaveilen vauvamahasta!! uskomatonta, ei tällaista ollut esikoisen kohdalla :eek:

Sammo se näyttää jo pientä Eemelin elkeitä. Senkin mä olin jotenkin unohtanut että kohta sitä tehdään pahoja, ja saa koko ajan olla kattomassa perään :whistle: Vielä Sammo ei ryömi, mutta oli eilen saanut pyörittyä, pakitettua, noh jotenkin kuitenkin, itsensä pyykkitelineelle vetelemään pyykkejä, tänään istui syöttötuolissa ja ylettyi kukkaseen (sen onneksi huomasin) ja hetken päästä oli ovessa roikkunut lakana maassa :LOL: Ja eilen muuten päätti näykkäistä äitiä nännistä :kieh: Ja joka kerta kun ottaa ihmisestä kiinni niin on mukava nipistellä..

jaahassu ja Sammo

MisStarin beibellä on samat lelut ku meidän neidillä. :D Tuo Vaukirjan unipupu on ollu pal suositumpi ku mitkään muut unirätit, vaikka niitäki tuli useempi. :D

Jaahassu, onnea puolen vuoden kriisistä... :LOL: Mun sisko on jo etukäteen varoittanu mua siitä (sen lapsilla on ikäeroa 1v4kk... ;) ), mut pelkään vähän että kuinkahan pahana mahtaa pamahtaa kun nyt jo on vähän vauvakuumetta (ja veikkaan että se pahenee huomattavasti kuukauden sisälla).... :LOL:

Myös Kadakilla ihanan näköinen jässikkä. :D

).( Eipä tässä kummia... Typy täyttää huomenna 5kk, ja täälläkin ihmetellään, mihin se aika oikeen juoksee?! Katoin eilen ihan alkuvaiheesta jotain videoo (Aura oli 2vk) ja tajusin, että olihan se aika rääpäle, vaikka omasta mielestä se oli iso ja viisas jo silloin. :LOL:

Nyt on tää viikko nukuttu ihan sairaan huonosti, on vissiin ollu tytöllä vähän turha kuuma. Viime yönäkin oli vaan body päällä ja silti se heräs monta kertaa yössä ihan vaan huutamaan. Ens yönä laitan sen kyllä pelkällä vaipalla nukkumaan, vaikka illalla pelkäisin kuin että se jäätyy...... :kieh:

Tiistaina sit neuvola. :) Sitä odotellessa...

Voi hekla, kuulostipa hurjalta :hug: ja misstar ihanat kuvat ja :hug: kipeästä vauvasta.

Laalalle kivaa neuvolaa!

Ja halaukset vielä menkkaisille ja kriisiläisille :)

Nyt jään nettipimentoon VIIKOKSI, ääks. Lähdetään lomailemaan (ihan vaan suomenmaalla) ja ei oteta läppäriä mukaan. Kylpylää, keilailua jne tiedossa.

t. kadak & pikku-tiikeri 1/2 vuotta ja risat

IIIIKKK!! Huomenna ukko menee iltaan töihin, ja toivottavasti palaa vasta puolilta öin! jos palaa aiemmin on saanut lopputilin.. kokonaiset kaksi henkilöä irtisanotaan YT-neuvottelujen johdosta :| :| :| Ukko ollut nyt kaksiviikkoa lomalla, ja ettäpä ei yhtään hermostuta.. keskiviikkona piti loppua neuvottelut, sitten olikin perjantaina viimeinen palaveri, jossa ei ilmeisesti ollut vielä mitään nimiä antaa luottamusmiehille.. Eniten ärsyttää se, että jos saa potkut niin miksi vetussa ne ei voinut jo ke ilmoittaa?? vai onko ne arponeet ne nimet viimeisessä palaverissa, kun neuvottelut on kuitenkin aloitettu sen hiukka yli 4vko sitten?

Jesp.. täällä muuten kaikki hyvin, mitä nyt kaveri meni ja sai tyttövauvelin, ei onneksi helpota vauvakuumetta :saint: Jos painuisin nuuhkuttelemaan omaa vauvaa jos se helpottaisi, nää huhtimurut on kuitenkin vielä niin peeniä

Jaahassu pidän peukkuja sun miehen työpaikan säilymisen puolesta. Noi YT:t on niiiiiin pelottavia. Meil kans miehen firmassa on ollu jo kahdet yt:t sinä aikana kun se on ollu siellä, ja aina ollaan oltu ihan stressissä loppuun asti. :/

).( Eiliseen viestiini viitaten: meillä nukuttiin tää yö nyt sit pelkällä vaipalla ja tyttö nukkui taas sairaan hyvin, niinku "vanhoina hyvinä aikoina". :LOL: Mitä nyt sit uni loppui kuuden jälkeen. :whistle: Mut mitäs väliä sillä kun tissiherätykset oli vain klo 01.20 ja 04.40... :D plus yks tutin suuhunlaittoherätys. Toki olisin siis virkeämpi itse jos jonain päivänä malttaisin ottaa tytöstä mallia ja menisin nukkumaan ihmisten aikoihin, enkä vasta puolilta öin. :ashamed:

Mies tekee tänään ja huomenna 12h työpäivät, vähän ylitöitä saa tehdä niin tekee heti. Sit huomisen jälkeen katsoo jaksaaks viel keskiviikon painaa.... Jos jaksais niin siinä olis sitte "ylimääräistä" tuloa tollaisen turvaistuimen verran. Kiva kun on valmiiks tiedossa mihin rahat menee jos jotain saa tienattua. :whistle: Tammikuun jälkeen täytyy kiristää vyötä entisestään kun jään vaan kotihoidon tuelle. Koitan varmaan saada piano-oppilaita lisää, niin on varaa olla kotona noin muuten. Soittotunneissa kun tuntipalkka on ihan kohtuullinen (saan ite hinnotella of koos), niin esim kolme-neljä oppilasta viikossa jo tuplais mun kuukausitulot noihin kelan tukiin nähden. :LOL:

Laala ja Aura 5kk *poks* :D

heippa taas :wave:

solina hyvä että kaikki kunnossa

ja kaikille 6kk täyttäneille onnea =)

tultiin juuri neuvolasta kotio... siirin 5kk mitat paino 9410g pituus 64 ja pää 42,5 paino menee jo +40 käyrällä... :eek: aikamoinen pallo meillä...mutta neuvolatäti ei ollut huolissaan...parempi että ruoka maistuu ja eiköhän paino tasaannu kun liikkeelle lähdetään =)

nyt alan kahlaan tarkemmin sivuja läpi

lumi-enkeli ja siiri reilut 5kk

Voi pieniä sairastajia! Lämmintä syliä ja hoivaa, eiköhän se auta parhaiten pikkusia paranemaan!

Oho, onpa lumi-enkelin Siiri iso tyttö :heart: Oon luullut että mein Eeva on jotenki iso mut eihän se taidakaan olla. Mua niin paljo ärsyttää kun niitä käyriä tutkaillaan, ehkä jopa liikaa. Pääasia on kuitenki se et kasvua on. Eipä sitä voi pikkusta nälässäkään pitää.

:'( Mikään ei oo niin ikävä tunne kuin että jos tekee itse jotain joka saa vauvelin surulliseksi. nimimerkillä kokemusta on. :'( Lauantaina pidin pestä Eeva pyllyn ja samalla kädet kun oli herkutellut maissinaksua. No, sen nanosekunnin kun vein omani, että sen käden sinne hanan alle hokasin että vesi on IIIIIIHAN liian kuumaa ja Eeva alko huutaa. :( hää oli vielä uimisen päälle jo väsynyt ja siitä itkemisestä ei meinanut tulla loppua millään. Se on jotenkin niin lohdutonta kun tietää itse että sählää ja toista sattuu. Ei auta anteeks pyytö kun toinenn vaan itkee. Ja eihän se vesi nyt ollut polttavaa, mutta selvästi liian lämmintä ja pikkusta sattu :snotty: Äiti on tyhmä. Mulle tuli tosi tosi huono mieli siitä.

Mikä on tämä puolen vuoden kriisi josta puhutte? Mulla on varmaan se. Ainakin vauvakuume ihan ihan vähä nostaa päätään :eek:. Moon ihan shock kun enhän mä oikeesti vielä lisää.. kai?!
Kuukautisista oli jotain, kuinka monella se ihanuus on jo palannut? Omiani odottelen.. jossain tuolla takaraivon syvimmässä sopukassa vielä sellanenkin ajatus, että enhän mä vaan ole raskaana..eikä, en oikeasti usko.

Eevis on nyt nukkunut ainakin neljä yötä unipussissa. Mä luulen, että se ei enää missään muussa nukukaan. Ei tartte mun pelätä, että onko vetänyt peiton naamalleen tai potkinut päältään. Eikä likka pääse potkimaan itseään poikittain sängyssä! Harmittelinkin tässä just, että hölmöläinen minä kun en ole aikasemmin sitä kokeillut, vaikka toikin taitaa Eevalle olla vähän isohko.

Kiinteiden vaikutuksesta kakkoihin, niin vaikka luulin ettei Eeva oikein niitä syö niin kakasta sen kyllä huomaa että syöpäs. Se on aina ollut semmonen monta kakkaa päivässä tyyppi, tuntu et joku salaa syöttää vihreetä pestoa sille kun kakkakin oli sen näköstä. Ja vaipat tuli selästä yli kun oli niin löysää. No, eilen oli elämänsä eka kakaton päivä! Illalla jo odotin sellasta niskap*skaa mut ei. Aamulla sit tuli töräys, eikä se edes ollu mitenkään mahottoman iso. Mein äiti aina muistuttaa kuinka minä olen pikkusena ollut semmonen että mulla oli kerran viikossa kakkapäivä jolloin sitä kakkaa tuli niskaan asti :eek: Kääk, ei kiits!
Pottaillaan vähintään kerran päivässä ja kyllä sinne yleensä pissat ainakin saadaan aikaseks.

Meneeköhän taas turhan syvälliseksi mut mitä mieltä olette kuinka paljon tämän ikänen lapsi ymmärtää? Musta nimittäin tuntuu että aliarvioin pikkuseni ymmärrystä, toisaalta eihän se voi vielä ymmärtää kun se on NIIN pieni. Esim se tuntu musta vähän,ööö, hassulta, että vauvauinnissa ekaks näytetään vauvalle sitä vettä kuinka se valuu sieltä ämpäristä. Ja sit kaadetaan sen päälle. Voikse muka ymmärtää, että tossa toi vesi loiskuu ja tältä se sit tuntuu päällä? Varmaan ainakin tommonen näyttäminen ja kertominen kyllä edesauttaa toista ymmärtämään..

Se siitä syvällisyydestä. Sitten vielä kerron, että me ollaan nyt ihastuttu, sekä äiti ja iskä, Eevakin vähän, tuohon Napero ohjelmaan. Tai Youtubesta katsellaan, eikä ne ole edes suomenkielisiä. Ei haittaa, ne hymyilyttää Eevaa silti. Ollaan katsottu monta kertaa Pocoyo dance jakso, se on sitten niiin hyvä. Jakso kestää noin 6 minuttia ja Eeva jaksaa just keskittyä. Töllö tai tietsikka on kyllä vähän semmosia "not good" juttuja, ehtiihän niitä.. Mutkun Pocoyo on NIIN hyvä!

Ja vielä parit kuvat;
kuvailen likkaa joka kuukausi (alotin vakituisesti kylläkin vasta 4kk) tuon iskän töistä saaman nallen kanssa:
http://www.japaninkippura.net/eevis/eeva5kk.jpg

Tässä vähän nettaillaan kun ei yksin enää viihtyny lattialla
http://www.japaninkippura.net/eevis/eevajaaiti.jpg

aurinkoa odotellessa
http://www.japaninkippura.net/eevis/eevislasit.jpg

Mauri Kunnaksen leikkipesä on tosi pop, siinä jaksaa hyvin ja voi harjotella vähän istumistakin
http://www.japaninkippura.net/eevis/mauris.jpg

Onnea kadakin tikrulle. :flower:
Ja pikaista paranemista heklan Helmille. :hug:

Meillä on nyt liikkuminen alkanut. Mutta peruuttamalla. Alkoihan tuo siis heti tänne tultuaan, mutta nyt mennään aika nopeesti halutessaan. Eilen sitten tuolla tyylillä (kyljelleen ja peppu ylös) nousi istumaan. Tosin minuun tukien kun sängyllä pötköttelin, joten ei kuitenkaan sentäs vielä sitä niin osata. :saint:

Huh, on tää kyllä hurjaa kehityksen aikaa näillä pienillä ja hittolainen se vauvakuume :snotty:
Onneksi ei aktiivisesti nosta päätään kun haluan nauttia tästä neidistä rauhassa, mutta aina välillä ajatuksen tasolla mitä jos. :saint:
Vaan hus pois vielä moiset ajatukset. :whistle:

Unipussin aion ostaa tälle neidille kun ei tuo peitto päällä pysy, mutta täältä löysin sellaiset nipsut, jotka laitetaan peittoon ja sitten se rengas pinnasängyn pinnoihin niin pysyy peitto paikoillaan. :D
Tosin saa nähdä tuleeko neiti olemaan siellä alla niinkuin teltassa jos saa itsensä sinne ujutettua. :LOL:

teppana, kiitos pocoyo vinkistä. Suu korvissa mekin sitä äsken katsottiin. :D

Ruttana & Beanie 5,5kk :heart:

Moikkaista kaikille tasapuolisesti!! Pitkästä aikaa saan kirjoitettua tänne jotain. Kesällä olin miltei kuukauden verran nettipimennossa ja sitten en ole vain saanut aikaiseksi laitettua tänne mitään. Olen kyllä seuraillut teidän kirjotuksia mielenkiinnolla.

Onnea kaikille puolivuotiaille! Täällä on kyllä hurjan paljon taitavia vauvoja!!! Osa jo nousee pystyyn ja konttailee! Meillä ei vielä ees ryömitä ja kääntyilläänkin ehkä enemmän vahingossa kuin tarkoituksella. Itteekin ihmetyttää kun kaikki sanoivat alussa Rasmuksesta, että varmasti lähtee tosi aikaisin liikkeellä kun on niin vilkkaan oloinen, mutta eipä ainakaan vielä ole. Toisaalta hyväkin, niin pääsen ehkä vielä vähän helpommalla kun ei ole niin paljoo vahtimista mihin menee ja mitä saa käsiinsä. Kädet ja kaikki mitä saa käsiinsä on kyllä koko ajan suussa mutta hampaita ei vielä ole näkynyt.

Katottiin kans äsken tuota pocoyo-videoo ja täällä myös jaksettiin hievahtamatta tuijottaa :)
Lauantaina oltiin vauvateatterissa ja Rasmus tuntui nauttivan siitä. Istuttiin säkkituoleissa. Esitys oli rakennettu valojen ja musiikin ympärille ja yksi tanssija piti mielenkiintoisia ääniä "prrrrrrr", "aaaaa" jne... ;)

Yöt on meillä edelleenkin rikkonaisia. Mieheni sanoi kauniisti, että Rasmus nukahtaa monta kertaa yössä :heart: Mutta eiköhän toi ikä rupee pikkuhiljaa tekemään tehtäväänsä ja tuo mukanaan pidempikestoista unihiekkaa -viimestään murkkuiässä sitten.....

Kaikille nautinnollisia hetkiä oman pikkuisen kanssa =)

Vaaveli ja Rasmus (kohta 6kk)

teppana sulosia kuvia :heart: Tytöllä kans mahtavat hiukset :)

Kuukautiset alko jo kun tyttö oli vähä vajaa 3kk :snotty: Onneks nyt taas häipyny, mä niin vihaan niitä |O

Unipussia ollaan mekin mietitty. On se kumma miten se peitto ei pysy ikinä päällä :D

Puolen vuoden kriisi on täällä kans kova. Mulle tuli kyllä jo 3kk kriisi :D

Onko teillä vauvat äidin perään?
Helmi on tosi kovasti mun perään. Kyllä sille muutkin käy, mutta itkun kanssa jää jos jonnekki pitää hoitoon jättää. Niin kurjaa vaan jättää toinen aina itkemään :(
Meillä mennään nykyään päiväunille itkun kanssa. Lopulta tyttö on ihan yliväsynyt. :/
Helmi on onneksi parantunut, mitä nyt pientä nuhaa vielä on.
Nää päivät on aina niin kiireisiä, että vasta illalla kerkeää koneelle istumaan :D
Täytyy taas mennä ennenku mä tuun hulluks tämän lauman kanssa :snotty:
Tää taitaa painua katraansa kanssa ulos kattomaan mitä ukko touhuaa. :wave:
Onneks nämä lapset on omatoimisia, mä heitän niille vaatteet lattialle ja ne ite pukee. Helmi ainoastaan on enää puettava. :D Alkaa olla jo tuskallista tämä kyykkiminen. Mä taas kauhulla odotan viimesiä raskausviikkoja. No onneks ne ei ihan vielä tuu :D

hekla & Helmi 6kk :heart:

Kiitos, onhan tänne neljäs tulossa maaliskuussa :) Maha nyt jo huomattavasti isompi, kuin edellisissä raskauksissa tähän aikaan.. :snotty: Saas nähä minkälainen sotanorsu mä oon lasketun lähestyessä :D

Yhteistyössä