~HUHTIvauvat 2009~ huhtikuussa

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Happy, ok, niin mie vähän arvelinkin että ymmärsin väärin. Kiitos selvennyksestä.

Jaahassu: On se vissiin vielä sen verran kehittymätön tuo vauvan suolisto ettei maidotkaan aina päädy oikeaan paikkaan. Jospa se helpottaisi kun vähän isommaksi kasvaa.
Meillä ei kummallakaan isommalla lapsella ole tuollaista ollut. Tämä pikkusisko on nyt poikkeus näköjään.

Me nostettiin nyt tuota meidän sängyn päätyä kaksi yötä sitten. Ja lisäksi olen molempina iltoina ennen yöunille menoa hieronut tyttöä ja yöt ovatkin sitten sujuneet paremmin eikä nenä ole niin rohissut. En tiedä sitten oliko sattumaa vai auttaako noi oikeesti. Jokatapauksessa pitää samalla linjalla jatkaa.
Vähän tyttö vielä ihmettelee hierontaa mutta tykkää siitä kuitenkin. Ja eiköhän hän osaa paremmin ajan kanssa rentoutua kunhan molemmat opitaan siihen kunnoolla.


Koetahan saada jotain syödyksi. Vaikka myönnettävä on että mulla on ollut sama ongelma siitä asti kun laitokselta kotiutui. Ei vaan ole nälkä. Ja jos ei olisi mies muistuttamassa että tulehan säkin syömään niin en varmaan söisi mitään. Saas nähdä miten mun syömisten kanssa käy kun mies lähtee pääsiäisen jälkeen takas töihin.... Pakko yrittää syödä kuitenkin terveellisesti ja monipuolisesti että tissimaitoon riittää ravinteita.
Ja kunhan muistaisi juoda riittävästi. Nesteitä varsinkin tarvii imettäessä.


Me käytiin eilen tytön kanssa ekaa kertaa kaupassa. Tuollainen pieni sale, ( siis niin pieni että saa olla sunnuntaisinkin auki) Ja hyvä että ulos pääsi sieltä enää kun tuttuihin törmättiin ja ihailivat niin kovasti meidän pientä hurmuria.
Tosi hyvin meni siis meidän eka poistuminen kotoa. Tyttö oli hereillä koko reissun ajan ja ihmettele kovasti että minne äiskä hänet toi.
Mutta sen jälkeen uni maistuikin....

t: Solina ja Neiti 13vrk
 
Heip tytöt,

käyn korkkaamassa tämänkin pinon. Meillä arjen rutiinit alkavat hiljalleen toimia ja vauva on ollut yllättävän kiltti :) Mies osallistuu ihanan paljon ja nukutaan vuoroissa yöllä.

Avent Isis rintapumpulla pumppaan yötä varten maitoa, jota mies sitten syöttää pullosta vaaville.

Imetys onnistuu myös hyvin, mutta en yhtään tiedä, saako vauva sieltä mitään. Tuntuu, että toisesta rinnasta tulee hyvin maitoa, mutta toinen on aika kuiva :(

Esikoinen kun on kyseessä, niin kaikki on aika outoa ja harjoitteluahan tämä on.

Kestovaippoja ollaan jo kokeiltu - tänään tosin huonolla onnella, kun kaksi kertaa peräkkäin tuli kaikki pissat läpi vaatteisiin ja lakanoille. Äitiyspakkauksen oli ihan toimivat ja tilasin lisäksi netistä Untuvikon aloituspaketin. Tavoitteena meillä on osa-aikakestoilu. Vauvalla on maitokakat housuissa melkein joka vaipanvaihdolla - isänsä poika :LOL:

Ulkona ollaan oltu jo kaksi kertaa - ihan pikaisesti vaan 15-30 min. Testattiin molemmat vaunut: Gracon turvakaukalo/matkaratas yhdistelmä ja sitten Gessleinin kopallinen vaunu.

Onnea kaikille vauvan alkutaipaileille! :flower:
 
ihanaa.hetki omaa aikaa, kun esikoinenkin on nukkumassa. täällä pitää aikas haipakkaa, eikä oikein kerkeä koneella kun käväistä :D

me ollaan ulkoiltu nyt viikon verran ja pidennetty aina vähäsen, mihinkään ihmisrysään ei olla kyllä vielä menty, vaikkka julkisillakin on kuljettu.

kadak ihanalta kuulostaa kun mieskin noin hyvin osallistuu yösyöttöihin, meillä ei edes herää. tosin mä en ole uskaltanut antaa vielä pullosta, kun esikoinen mielty aikanaan mielummin pulloon kuin rintaan ja imettäminen hankaloitui.terkkari sanoi mulle että se on kyllä vauva kohtaista ja jos vauvalla on hyvä imu ote niin ei siitä pitäisi olla haittaa..mites muut annatteko te myös pullosta jo?

täällä on meijän pienellä joku hanakampi ruokailu kausi ja viime yönä sai herätä vajaa kahden tunnin välein syöttämään |O olo on sitten sen mukainen ja mamma näköinen :D

tutsa ja poika 16vrk (meillä olis tänään LA)
 
mä en anna vaaville pullosta. kahdesta syystä: en yksinkertaisesti jaksa ja sit inhoan sitä pullorumbaa ylikaiken. esikoistakin imetin vuoden enkä useasti pullosta juottanu. joskus tietty pakosta tuli tilanteita millo piti antaa. en kyl usko et meillä siitä olis haittaa muuten imemisen suhteen.

öisin meillä herätään joka yö 2 tunnin välein syömään. kerran oli yö ku välit oli 3h. sitte vielä aamusta ruvetaan pieruja ja kakkaa ähräämään. mut mulle tää on ihan luksusta kun esikko ei nukkunu ensimmäiseen 2 kuukauteen YHTÄÄN ÖISIN!!!
 
Meilläkään mies ei herää vaikka vauva huutais kuinka yöllä. Ihmettelee vaan aamulla miten vauva on antanu nukkua hyvin.. Aika vähän toi on onneks tähän mennessä metelöiny *koputtaa puuta*. Kolmen-neljän tunnin välein heräilee syömään.

Meillä annettiin pullosta aluks kun maito ei meinannu alkaa nousta, mutta nyt ei oo onneks tarvinnu paljon pullosta antaa. Onhan se pullojen keittely ja pesu aika arsesta, niinkuin on noitten rintakumienkin. Kävin ostamassa niitä toisen parin, niin ei yollä sentää tartte käydä pesemässä. Ilman kumiakin on nyt melkein joka päivä yritetty jokusen kerran, mutta siinä menee vaan molemmila hermot. Kerkeehän sitä sitten vähän myöhemminkin opetella niistä eroon.. Imuote vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä noitten kunien kanssa, niin ei luulis olevan kauheen vaikeeta huijata vauva jotenkin niistä eroon sitten kun omatkin nännit on vähän venyny.

Mites teillä on ton tutin kanssa? Mä luovutin aika aikasin ja annoin herralle tutin suuhun, vaikka kai parempi oliskin pärjätä mahdollisimman kauan ilman.. Ihana äänenvaimennin se on. Ja en jaksanu olla itse huvituttina koko aikaa. Ihan selkeesti puolet siitä tissillä olosta oli vaan ihan pelkkää imemisen tarvetta joka helpottui myöskin tutin antamisella.


 
Moikka,

meillä vauva syö tosi hyvin sekä pullosta että rinnasta, joten toivon, ettei siitä tule mitään ongelmaa. Neuvolantäti tosin sanoi, etten saisi päästää imetysväliä yli 4h maidonnousun takia. Viime yönäkin olin 8h imettämättä ja sain nukkua hyvät unet :)

Meidän vauva ei vielä ole huutanut ollenkaan muutamaa lyhyttä rääkäisyä lukuunottamatta (koputellaan puuta vähän). Ehkä huutoa tulee n. 5 min vuorokaudessa. Tuttia ei ole tarvittu. Sairaalassa tuttia söi ihan pari kertaa, mutta kotona ei ollenkaan. Me ruokitaan vaavi heti, kun se herää, yleensä havahdutaan itse pieneenkin yninään ja huitomiseen ja jos samalla hamuilee, niin nostetaan syömätauolle.

Vauvan hereilläoloajat alkavat hiljalleen pidentyä ja vauva katselee tosi paljon ja tuntuu välillä, että kaipaa jo enemmän seuraa ja lähellä oloakin kuin ennen. Tänään vaavi ihmetteli tätä maailmaa kiltisti 4 tuntia putkeen ennen kuin taas nukahti - siinä ajassa imetin kaksi kertaa ja vaipatkin vaihdettiin.

Vauvan paino on noussut 30g alkuperäisestä painosta 10 vrk:ssa ja seuraava neuvola on vasta n. kahden viikon kuluttua.

k&poika
 
hani, teilläpä on ollut vaativa esikoinen :eek: .meillä sai sentään nukkua muutamat tunnit yössä, uusi tulokas on ainakin tähän asti ollut ihan toista maata ja heräilee kolmen -neljän tunnin välein yöllä tissille. eli suht helpolla päässyt tähän asti.

tuttia ei olla annettu kun poika ei kauheasti kitise, mutta esikoinen sai aika aikaseen oli sen verran äänekkäämpi paketti eli heltiää kyllä jos volymet nousee :D

kadak meillä pieni kanssa ollut kolmen neljän tunnin hereillä olo aikoja ja tuijottelee maailmaa suu supussa.tahattomat ilmeet on kyllä välissä tosi veikeen näkösiä ja mun ystävä ihmetteli kuvia ottaessaam, että miten noin sulosesta saa niin omituisen näköisä kuvia kun poika väänteli naamaansa :D

pullorumban helpottamiseksi meillä on sellanen mikro strelisoija, on jeesannut ihan mielettömästi kun ei pumppua tarvitse keitellä joka lypsyn jälkeen. mulla tulee 3desiä maitoa pakkaseen vähintään päivässä.

mulla tulee muuten toisesta tissistä reippaammin maitoa kun toisesta vaikka yritänkin vuorotella rintaa. ja toinen suihkuaakin sitten enemmän (mulla siis ns suihkutissit). esikoisen kohdalla oli ihan sama.

Nappi meillä mies havahtui yksi yö sen verran vauvan itkuun, että rupesi unissaan taputtamaan mun takapuolta samoin kun tekee vauvalle sitä rauhoittaessaan :LOL: :LOL:
 
TUTTIA ei meidän neiti suostu syömään vaikka olen pari kertaa yrittänyt. ihan sen takia et jos sillä olis saanu syöttöväliä hieman pidennettyä, mut ei kelpaa niin ei kelpaa, ja loppujen lopuksi ihan hyvä niin.

painonnousu me ollaan oltu nyt tasan 2 viikkoa kotona ja sinä aikana on tullu painoa lisää yli 600g :eek: eli yli lähtöpainon ollaan jo reippaasti. oltiin jo kotiutuessa lähellä syntymäpainoa.

tässä meidän typy 2 viikoniässä:



ja tässä veljensä kanssa meidän "vankikarkurit"

 
Ulkoilusta. Meidän neiti kävi eilen ekaa kertaa vaunuissa ulkona. Ehkä varttitunti oltiin... jos sitäkään.
Ei kyllä malttanut yhtään nukkua. Sisälle kun päästiin niin heti tuli nälkä ja sitten nukkuikin pitkät unet sylissä.
Oikeeta sylivauvaa koulitaan meidän neidistä kun yöt nukkuu mun kainalossa ja päivät on joko miun tai iskän sylissä.


Aika lyhyitä ovat vielä tytön heräillä olo pätkät. Vartista puoleentuntiin jaksaa pari kertaa päivässä maailmaa ihmetellä.
Vielä nukutaan siis hyvin paljon.

Kadak, onhan toi tosi ihana että mieskin osallistuu noin hyvin yövalvomisiin.
Mutta, yöimetyksiin kannattaisi tosiaa panostaa. Kun just ne yöllä imettämiset ovat tärkeitä maidon tulon kannalta. Niitä hormooneja erittyy paremmin levossa.... googlella löytyy varmasti tietoa tai neuvolasta.
Mutta ovathan ne omatkin yöunet toki tärkeitä.

Pulloa ja tuttia ei ole meidän vaavi vielä saanut. Tai sairaalassa sai kerran pullosta maitoa vähän. Mutta muuten on menty ihan tissillä. Tuttiakaan ei ole tyttö kaivannut vielä ollenkaan. ( annetaan kyllä jos alkaa sitä kaipaamaan, mutta jos ei kaipaa niin väkisinkään tyrkytetä )
Meillä esikoinen söi pullosta. Kakkonen ei taas pulloa huolinnut tekemälläkään...
Tälle vauvalle olisi tarkoitus jossain välissä tarjota, jos huolii. Jotta voisi mamma joskus käydä vaikka kaupassa yksin.
Yöllä vauva herää syömään n. 3tunnin välein, tai herätetään.....
Meillä poika oli ns. vaativa vauva. Ekat puoltoista vuotta herätti vähintään tunnin välein yöllä. Mä en kahteen vuoteen saanut nukuttua yhtään yötä kunnolla. Ja kun poika ei yöllä kelpuuttanut isäänsä edes tuttia antamaan, huuto vain paheni siitä.
Mutta onneksi nuo hankalatkaan vaiheet eivät kauan kestä. Nyt nukkuu jo oikein hyvin.


Arvatkaapa mikä mun oli pakko ostaa tänään tytölle kun käytiin ruokakaupassa. Siellä oli poistokorissa jotain viimekesän vesileluja. Ja siellä oli vauvojen puhallettava uima allas, sinne mahtuu vettä n. 20 litraa. Hintaa oli hurjat 60senttiä.
Voi olla että jää ensikesään ennenkuin sinne neiti pääse läträämään mutta pakkohan se oli ostaa =) ihanan pinkki vielä

Vauva on kylvetetty ja hierottu ja köllii iskän sylissä mutta nyt pitää mennä ilta tissille ja sitten pääsee nukkumaan.


t. Solina ja Neiti tasan 2viikkoa.
 
Hani, onpa teillä suloisia vankikarkureita.

Meillä on menty puhtaasti tissiruokinnalla, eli ei ole vauva saanut vielä pullosta eikä kokeillut tuttiakaan. Osaksi pullottomuus johtuu siitä, että sain vasta tänään kunnon rintapumpun. Jos tässä aktivoituisi ja pumppaisi pakkaseen jemmaan. Meillä kyllä mies osallistuu muuhun huushollaukseen ja vauvanhoitoon, mutta yönsä hän nukkuu tyytyväisenä pers homeessa ja earit korvilla... Ollaan pari yötä oltu vauvan kanssa olkkarissa nukkumassa, ettei yötoimillamme häiritä isukkia.

Toisella puolella keskusteltiin maidon pakastamisesta; onko siis niin, että ihan tavalliset minigrip-pussit käyvät? Pitääkö ne jotenkin steriloida? Miten ne otetaan käyttöön? Auttakaa kokeneet hölmöä uutta äitiä...

Solina, sulla kun on myös alle 3-kiloinen pikkuneiti, niin onko teitä ohjeistettu ulkonaliikkumisen suhteen? Luin, että olitte jo käyneet vartin ulkoilemassa.

Hemuli ja pikkuakka 10 päivää
 
Täällä syödään kolmen tunnin välein, vauva saisi olla syömättä 6 tuntia. Esikoista piti herätellä syömään neljän tunnin välein, se olisi vain nukkunut ja nukkunut ja nyt kun vauva saisi nukkua niin herää melkein aina 3h välein, eilen oltiin autoajelulle niin hän nukkui yhteensä 4,5 tuntia (ja minä pönttönä hereillä :headwall: )

Muuten on ihan rauhallinen vauva, paitsi että iltaisin mahavaivaa. Päivisin nukahtaa helposti omaan sänkyynsä, mutta yöunille on pakko taputella pepusta kun meinaa niin kipristellä.

Tänään pitäisi viedä esikoinen muskariin, kuinkakohan aikaisin pitäisi aloittaa lähtövalmistelut, kun tällä herralla iskee yleensä nälkä just kun kaivan haalarit esiin. Mies on iltavuorossa, että saattaa mun ja esikoisen iltapalakin venyä.. Noh vastahan tässä harjoitellaan

jaahassu ja Sammo 2vko (la olisi ollut tänään)
 
Hemuli, juu, me saatiin sellaiset ohjeet ulkoiluun että sitten kun on varjossakin plussan puolella niin voi käydä ulkona. Tai sitten kahdenviikon iässä.
Eli me tehtiin sitten se eka ulkoilu 13vrk iässä kun oli varjossakin +4


Ja hyvin tuntui sujuvan. Onneksi ei varmaankaan näillä leveysasteilla enää suurempia pakkasia tule niin voi nyt pikkuhiljaa ulkoillakkin.
Huomenna jos kokeilisi uudestaan, jos käveltäis tuohon seurakuntatalolle sopimaan kastepäivää....

t: Solina ja tytteli 15vrk
 
Hemuli, me ei vielä ole uskallettu kuin ihan pieniä lenkkejä tehdä. Tänään on upea auringonpaiste, mutta vaan +6 astetta. Tehdään varmaankin iltapäivällä joku minilenkki.

Meijeri ei vielä toimi niin hyvin, että pakkaseen saisi mitään. Mulla on niitä aventin steriloituja pakastepusseja kyllä odottamassa, mutta kun ei heru niin ei heru :)

Solina, me saatiin tänään sovittua papin kanssa kastepäivä 1,5 kuukauden päähän. Toiset kummit vielä puuttuvat ja toiset on valittu.

t. kadak ja pikku-tiikeri 11vrk
 
millipilli
No nyt päästään mekin tähän pinoon :heart: :heart: Eli meidän ihana tytär Aamu syntyi 6.4. klo 3.31 mitoin 3550g ja 47cm. Synnytys kesti kokonaiset 3h10min josta ponnistus 6min. Sairaalassa ehdittiin olla tunti ennen Aamun syntymää... repeämiä ei tullut ja tikeiltä säästyttiin.

Aamu on aivan ihana pieni neiti... syö hyvin ja vielä nukkuukin hyvin :D Tänään kotiuduttiin opettelemaan arkea. Isoveikka vähän meinaa olla mustis.. ja parit kunnon itkukonsertit jo saatu aikaan.

millipilli & Aamu 2vrk
 
Neuvolan täti kävi meillä.Kaikki hienosti,painoa tullut viikossa 220 lisää ja syntymäpaino on jo ohitettu turvallisesti.Edelleen neiti kellertää,mutta syö hyvin ja paino nousussa niin ei huolta.D-vitamiinit aloitellaan tänään.
Nyt parina yönä mulla ei ole ollut kelloa soimassa yöllä,neiti herännyt 3h välein itse.On varmaan kitissyt jo hieman aikaa ennenkun mamma on herännyt,koska ilman kumia syöminen ei onnistu,hermostuu vaan...

Suunnittelin tänään lähteväni koiran ja lapsen kanssa pienelle lenkille muta ulkona tulee lunta...joten siirretään se keikka suosiolla huomiseen...

Mites muilla raskaus(k)ilojen kanssa?Kuinka paljon tuli ja kuinka paljon lähtenyt?Mulla tuli se 20kg ja nyt eilen oli lähtenyt 10kg!Ja sen kyllä huomaakin että nesteitä on hävinnyt jaloista,sormista ja kasvoista.
 
tää ei voi olla totta!!!!

Ekaksi oltiin kaikki kuumeessa (mulla tosin kuumeen nosti se perhanan rintatulehdus), kaksi päivää oltiin terveinä niin eikös tuo esikoinen eilen illalla oksentanut kaksi kertaa :headwall: :headwall: :headwall: ei voi ollenkaan nauttia vauva-arjesta :'( Onneksi taisi olla mahatauti tuossa kahdessa oksennuksessa, eilen söi vähän ja tänään syönyt vähän, oksentanut ei ole, mutta pari kertaa käynyt ripulilla. Ja minä, joka kammoan mahatautia, toivon koko sydämeni pohjasta, ettei minulle tai vauvalle tule tuota tautia, just nyt kun muutenkin menee ruokaa huonosti alas.. Mies on vielä iltavuorossakin, tylsää.. Esikoinen on kyllä niin pirteä, että taidetaan käydä hiukka ulkona, ettei äiti höperöidy..

valivalivali jaahassu ja sammo 2 vko 2pv
 
happy, mä seuraan tuolla kuntoklubikerhossa painoa ja mittoja. Mulla oli +12kg vikalla neuvolakäynnillä viikko ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen +8kg ja nyt oli tänään aamulla +4kg, kun poitsu on 12vrk vanha.
 
Millipillille isot onnittelut vauvelista.

Jaahassun perheelle paranemisia. Meidänkin esikoinen vatsataudissa, tytöllä ilmeisesti vain vähän erikoinen versio siitä. Tyttö oksensi maanantain iltana yhden kerran, tiistaina kaksi kertaa, keskiviikkona kerran, ja torstaina kerran. Syö ja leikkii normaalisti eikä ole muuten yhtään kipeä. Torstaina mies käytti tytön neuvolassa, joka käytti lääkärillä. Kun ei itse uskottu tuota mahataudiksi.
Mutta sitä se luultavasti on. Jostain syystä vain tytöllä tosi lievänä eikä tartuta meitä muita.
Me muut ollaan siis ihan kunnossa. Tänään ei ole enää oksentanut, joten jospa se olisi ohi menossa.

Raskauskiloista. Mie olin ensimmäisessä raskausajan neuvolassa 66kg ja viimeisessä 71kg ja nyt vaaka näyttää 64kg eli, jee kaikki lähtenyt ja vähän päässyt miinuksellekkin.
Mutta, onpa mulla silti ylipainoa kymmenkunta kiloa, joten saisivat nuokin tipahtaa.
Mutta vielä en ole ajatustakaan sille uhrannut. Kerkiääpä sitä myöhemminkin....


Tässä parikuvaa meidän hurmuristamme



Pieni nyyttimme



Rakas tähtisilmämme.


Kastepäivä saatiin sovittua. Ja se onkin jo kahden viikon päästä. Eli 25.pvä
Hiukka meinasi ensin panikoituttaa että saadaanko me kaikki noin nopeasti tehtyä, ja se tärkein, nimi päätettyä.
Mutta eiköhän tämä tästä....... Nimikin jo melkein päätetty, vähän kaipaa vain hienosäätöä....

auts, taas pukkais maitoa tisseistä ja vauveli vaan nukkuu. Oikein särkee tissiparkoja. Pumppaamista koetan välttää kun sitä maitoa tulee muutenkin niin paljon niin turhaan vain yllyttäisi sitä.....


t: Solina ja Rinsessa 2vko4pvä
 
:flower: millipillille onnittelut.

ihanaa kun moni jo vauvautunut,oon käynyt tuolla odotus puolella kurkkimassa, mutta en ole jaksanut kommentoida ja täälläkin yritän päivittäin käydä lukemassa, jos joku on jotain käynyt kirjaamassa, aika haipakkaa tuntuu kaikilla pitävän,mutta eiköhän tämäkin palsta tästä herää eloon kun vauvoja putkahtelee enemmän :D

me ei pidetä ristiäisiä eikä varmaan nimiäisiäkään pojasta tulee etu nimeltään rasmus, toisesta nimestä ei ole vielä varmuutta.jätettiin esikoisenkin nimijuhlat pitämättä, ei ole oikein meidän juttu.

maidon tulo on tasaantunut täällä kivasti, enää ei tarvitse kun kerran kaksi pumpata kaappiin säilöön. mä pidän siitä ajtuksesta että voin vähän myöhemmin mennä ilman vauvaa asioille ja mies voi huolehtia pienestä sillä aikaa ja antaa tissimaitoa :D .

kiloista on jäljellä sellanen 4-5kig, mutta olin ennen raskautta alipainoinen BMI 17, joten saa mun puolesta jäädäkkin. mahn tosin toivoisin laskeutuvan kunnolla ennen kesää. :D

Liikuntaa mun kroppa ja pää huutaa jo. ensimmäisen synnytyksen jälkeen aloitin jumppaamisen 3vkkon päästä ja huomenna tulisi se kolmeviikoa tästä toisesta :p .

Kadak kovin tutulta kuulosti tuo lähes joka vaipassa kakka :D täällä kanssa pikku ukko kova duunaamaan.
piereekin kun aika mies, mutta ovat ilmeisesti kivuttomia, kun ei kitise.isäänsä sekin on tullut, tukka rajaa myöten :D

jaahassu :hug: ja jaksuja sinne sairastaville.

tutsa ja rasmus 2vkkoa 6pvää
 
solinalla söpöjä kuvia :flower:

tutsa pikkumies tossa taas paukuttelee vieressä unissaan :)

Harmittaa, kun en saa pumpattua maitoa varastoon :( Muutama päivä sitten tuli melkein desi, kun pumppasin, mutta nyt en ole saanut pariin päivään mitään talteen. Ehkä tuo pikkuinen imee rinnat tyhjiksi aina. Käytiin miehen kanssa saunassa eilen ja siellä sitten yhtäkkiä rinnat alkoivat valua reisille - hehhe. En viitsinyt kauan olla. Mietin jo, pitäisiköhän väkisin alkaa juomaan kotikaljaa, että saisi lisää meijerituotantoa, inhoan kaljan makua...

Hyviä vointeja, k & pikku-tiger 13vrk
 
Päästiimpäs mekin tällepuolelle :)

Poika syntyi 9.4 klo 16.43 aika vauhdilla napanuora kaulanympärillä kiristellen. mittoja 3605g ja 50cm sekä pipo 36cm

tänään päästiin kotiin ja ihan hyvin on toistaiseksi mennyt. nyt lepäilemään.. iski armoton väsy

Nellah ja Toni 1vrk
 
onnea Nellah ja tervetuloa :flower: , viimeinkin, kauan kerkesitkin kärvistelemään.onneksi selvisitte nuorasta säikähdyksellä.

meillä on esikoinen vauvan tulon jälkeen huutanut kanssa joka yö |O ja joutuu sen huoneessa juoksemaan myös.ilmeisesti jotenkin "käsittelee" vauvan tuloa, kun ei muuten näytä siitä reagoivan.

eip, muuta tähän aamuun.

tutsa & rasmus 3vkkoa
 
Kiitos pinosta Millipilli :flower:

Onnea kaikk vauvautuneet :heart: Täytyy onnitella tällä puolella, tuolta toisesta pinosta tipuin jo aikaa sitten...

Tavan mingripit käy. Sinne vaan maito ilman mitään putsauksia ja pakkaseen... Niin tein esikollekin eikä meillä koskaan ongelmaa niiden kanssa. Sain itse tällaisen ohjeen silloin aikoinaan. Toimi meillä hyvin.

Kerkesin itse olla kotosalla 5.pvää, kun iski kamala mahatauti. Koko perhe kävi sen läpi, paitsi vauveli. Rintamaito suojaa :) Tosi kiva oksentaa sektiohaavan kanssa :'( Teki tiukkaa... Ja sinne vessaan könyäminen... Veti kyllä niin heikoksi olon, että en päässyt kunnolla pystyyn kahteen vuorokauteen.

Maitoa täällä tulee... vauvan paino kasvanut peräti 700g viikossa!!! Ja on tissillä 3-4 h välein. Öisin herää 2 kertaa tissille...

Nyt kutsutaan äitiä, jatkan myöhemmin. :wave:
 

Yhteistyössä