Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

Hei mammat ja halit kaikille,

omanapavaroitus: täällä menossa pikku-tigerilla viidettä päivää kova kuume. Lääkäristä saatiin antibiootit ja niitä syöty nyt kaksi päivää. Eli keuhkoissa/putkessa limaa ja molemmissa korvissa tulehdus ja yskii niin, että meinaa oksennus tulla. Nyt on maha ihan ripulilla ja tänäänkin tullut jo viidet vihreät ripulit. Olisko antibiootti osasyyllisenä ripuliin? Meidän urhea poika on ollut kyllä suurimman osan ajasta tilanteen huomioiden pirteä ja jaksaa konttailla ja leikkiä ja osoittelee etusormella (niinkuin AuroraB:nkin pikkuinen). On myös suurimman osan ajasta hyväntuulinen, yöt hieman hankalampia ja kaikille unikoululaisille tiedoksi, olen heltynyt nyt sitten imettämään poikaa yöt läpeensä, kun on öisin niin kuumeinen ressu ja nukkuu meidän välissä...et se siitä sitten. Ollut kiva käydä töissä, kun kukkuu yöt...No, mennään uudelleen lääkäriin, jos vointi heikkenee tai kuume jatkuu vielä pari päivää. Kyllä niiden antibioottien pitäis jo vaikuttaa huomenna. Voi näitä pieniä sairastelijoita.

:heart: kadak&urheatikru

:hug: kadak ja tikrulainen Tsemppiä ja jaksuja ja kaikkea mikä vaan pikkusen nopeasti parantaisi. Kurjaa!

[omanapa alkaa] Olen tässä viime aikoina suorastaan joutunut vonkaamaan mieheltä, lähes päivittäin kuitenkaan siinä onnistumatta. Pe aamuna sanoin, että nyt en enää tiedä mikä avuksi. Yllätys olikin suuri kun mies päivällä soitti että mitä jos mentäis flamingoon yöksi ja vietäis E mun porukoille hoitoon. Hell yeah! :LOL: E:llä ei ollut hoidossa mitään hätää, ennen yö unille menoa oli syönyt puuron nätisti ja joi maitoakin pullosta hyvin. Nukahti nätisti ja nukkui koko yön läpeensä. Tänäänkin syömiset yms tosi hyvin. Isäni sanokin että E on niin kiltti, leikkii nätisti ja hymyilee vaan koko ajan. Kiva kuulla että meni noinkin hyvin. :heart:
Mentiinkin miehen kanssa sit Torniin yöksi, Flamingossa ei ollu enää edullisia henksuhuoneita vapaana. Mun oli jo pitkän aikaa tehny suorastaan mieli kännätä, siis perät olalle. Haettiin mennessä liiteristä pussikaljaa ja aloteltiin huoneessa. Käytiin vähän syömässä ja juomassa, (mm zetorissa, prahassa, mbarissa, farangissa). Sit oltiin kyllä jo ajoissa takasin hotellissa, joskus 23 jälkeen ja aika tuiskeessa. Ei tartte vongata vähään aikaan. :whistle: On se kumma mimmonen vaikutus alkkomahoolilla, vieraalla paikalla ja maksukanavilla on :D Oli kyllä tosi kiva reissu.. saatiin oikein sit puhuttuakin kaikenlaista mitä on jo pitänyt puhua ja siitäkin tuli oikein hyvä mieli. [omanapa päättyy]

:) Taas jaksaa.

Teppana, kuulosti varsin mukavalta toi teijän reissu :D. Niin ja maalaisjärki on jossain syvällä maan uumenissa. Tais kadota jo raskausaikana :whistle: .

Pikku-tikru
on joutunu koville. Raasulle pikaista paranemista ja äitille jaksamista :hug:

Vatsatautisille tsemppiä! Ihan kauhee tauti. Muistan vaan ku oltiin miehen kans norossa meijän suhteen alkuaikoina. Voin sanoa, et siihen tautiin loppu se alkuhuuman hienostelu.
Muilleki nuhanenille ja kuumeisille nopeesta paranemista. On se vaan kurjaa sairastella kun pitäis näitä pieniä hoitaa.

Menkat alko tosiaan uuden vuoden päivänä. Pitäis taas alkaa, mut ei näy eikä kuulu. Meillä kävi pieni onnettomuus kortsun kanssa, mut jotenki tuntuu niin epätodennäköseltä että olis ovuloinu niin ei sit tehty asialle mitään. Eikä se vauva mikään katastrofi oliskaan. Mut eiköhän ne sieltä taas kohta ala. Niin, mut siis Mannalle vaan onnittelut menkoista :D.

Imetystä lopetellaan varmaan muutaman kuukauden päästä. Saa nähdä mitä siitä tulee, ku poitsu kuitenki on vielä niin tisun perään.

Ikää on 23 vuotta ja joulukuussa tulee vuosi lisää.

Palailen paremmalla ajalla. Kipeille vielä :hug:

iltoja mammat,

kadak voi hurja miten kurjaa :| vetää sanattomaksi että mitä tuossa voisi enää tehdä. toivotaan että antobiootit alkaa purra ja/tai lääkäri keksii jotain muuta. tsemppiä myös öihin ja töihin! ja niin, kyllä mäkin imettäisin unikouluista huolimatta, jos toinen olisi noin kipeä.

nappi koettakaahan pärjäillä :hug: kyllä toi tauti valitettavasti tuntuu kaikki läpi käyvän.

auroraB:n hampihoitojuttu pisti hymyilyttämään :D voin niin kuvitella tommosen samanlaisen "äyn" ja hoitajan ilmeen, kun meidän neiti pääsee testaan naskaleitaan :whistle: elsahan puree kaikkea mistä kiinni saa, puhumattakaan että laittaisi neitin suuhun sormensa, auts.

teppana mahtava reissu teillä =) mä haluun tommoselle kans... kukahan vahtis elsukkaa??

meil tapahtu taas pieni ihme, kun elsukka joi pullosta 80ml velliä :eek: onhan tätä treenattu jo hetki mutta aiemmilla kerroilla hyvä jos joku 20ml on mennyt, väliin ei mitään. jos me nyt saatas elsa juomaan velliä/maitoa pullosta, niin helpottaisi kyllä tosi paljon esim hoitoon viemistä ja sitten aikanaan rinnasta vieroittamista.

maitotuotteista sitten kyselisin vielä, että millä/miten olette alkaneet niihin totuttaa vauvoja? etenkin te pitkään imettäneet. me ei olla annettu vasta kuin äidinmaitoa (ylläripylläri kun elsa ei osaa/suostu oikein muuta juomaan) suoraan tissistä mutta jos elsukka vihdoin alkaisi tuotta pulloakin huolia, niin mitäs siihen sitten laitettaisiin? korviketta, velliä, maitoa....? ja kiinteissäkin vois varmaan muutakin jo kokeilla kuin vauvajugurttia, jossa 20% maitoa. luonnonjugurttia ja viiliäkö te olette antaneet ensin?

jeps, jospa lähtis tota villikkoa nukuttaan *mission impossible*...

*muoks* niin, ja ikää saman verta ku kadakilla ja huomenna vuosi lisää :D

t. manna + elsukka :heart:

tautisille tsemppiä ja voimia! kadak kyllä minäkin, olen antanut pojalle öisin tissiä jos on tullut yskänpuuskaa ja kun oli tuossa yhden yön kuumeessa, parempi se niin on. Tulee vauvan ainakin juotua.

teppana vonkaamista, heh.. ei ole täällä tarttenut vongata riittää onneksi kun on sanonut että mitäs jos :LOL: Ihan kyllä yllätyin kun voin sanoa, että viimeksi tehnyt mieli ööö... kesä/heinäkuussa 2008, raskausaikana ei ollenkaan, eikä pahemmin ennen tätä vuottakaan tehnyt mieli, nyt tekee :D

Maitotuotteista, mä oon parina kertana antanut neidin maistaa piimää (valion hyla) ja tuntuu tykkäävän. Maiskuttaa suuta ja ottaa mukista kiinni ja kaataa lisää. :D
Ja ihan maistiaisannoksilla on kokeiltu. Myös raejuustoa on saanut maistaa muutaman murusen ja juustoa. Ai niin ja Fagen Totaljugurttia annoin maistaa, mutta sille irvisteltiin. :xmas:
Mä luulen että seuraava maistiainen tulee sitten kun on sen 10kk niin täällä viilistä ja reissussa ajattelin kokeilla jugurttia uudelleen.

Eilen ostin neidille kokeiltavaksi Semperin Smoothieta makuna banaani-mustikka ja niinpä sitä osasi pillillä imeä. :) Oli kyllä niin söötti näky. :heart:

IkäG on mennyt ihan ohi.. samaa vuosikertaa kuin manna ja kadak. B)
Ja mannalle isot synttärionnittelut jo näin etukäteen. :flower:

Ruttana & Beanie 9kk 3vko+ :heart:

Ai teppana :LOL: sain hyvät naurut.

manna, maitotuotteista meillä annettu piimää nokkamukista, mutta alkuinnostuksen jälkeen ei olekaan niin innoissaan tykännyt. Otti ihan innoissaan nokkamukia kätösiin ekalla kerralla, veteli noin 0,5-1dl kerrallaan. NAN2 menee päivisin tuttipullosta ja tikrulainen osaa juoda siitä jo itse, jos sen laittaa puolimakaavaan asentoon vaikka katselemaan telkkaria :) Kun tosta pikkutikru paranee, suunnitteilla on antaa luonnonjugurttia ja siihen sekaan varmaan jotain hedelmä- tai marjasosetta. Neuvolasta vinkkasivat, että voisi alkaa keittämään kaurapuurot tavalliseen maitoon, kun sitä kuulemma keitettynä saa jo antaa. Toistaiseksi ollaan kumminkin tehty vaan veteen puuro.

Tänään ei ehkä ole enää ollut niin kova kuume, katsotaan, pärjätäänkö yö ilman buranasuppoa, annoin suun kautta panadolliemet kumminkin. Onneksi on pissaa myös paljon vaipoissa eli ei kai sit ole ihan kuivumassa. Mutta kaikki ripulit ovat tulleet tänään ainakin vähän vaipoista läpi ja siis pyykkiä täälläkin :)

Tsemppiä kaikille mahatautisille!

k&t

Voi miten kovasti täällä onkaan tautia liikkeellä. :hug: kaikille tautisille. Meilläkin kyllä sitä nuhaa, mutta ei onneksi kuumetta tai oksuja.

Me ollaan taas kiinni arjessa perjantain juhlien jälkeen. Kemut oli aivan ihanat ja ruoka aivan taivaallista. :p Ainoa ongelma oli mun aivan liian täydet rinnat, kun en ollut päivällä ehtinyt juurikaan imettää Dalia. Vähän naureskelin miehelle, että mulla on itsestään kasvavat rinnat iltapuvun alla. :whistle: Emme siis lähteneet jatkoille vaan hotellille jo ennen puolta yötä, mikä kyllä oli tosi hyvä vaihtoehto, kun sai sitten edes vähän nukkuakin. Mulla oli jo tukos hyvää vauhtia tulossa, kun rinnassa sellainen punainen läntti ja kipu kova. Dali onneksi ratkaisi tilanteen heti, kun palasimme.
Anoppi pärjäs sen 5h ihan ok Dalin kanssa, vaikkakin tyttö oli pistänyt oikein ison huutokonsertin päälle heti meidän lähdön jälkeen. Noh olihan tuo sitten rauhoittunut mielipuuhaansa eli vesileikkeihin päästyään ja syönyt iltapalan ja mennyt nukkumaan ihan ok. Anopin kommentti oli, että tyttö kyllä osaa ja kovaa kertoa jos jostain ei tykkää. Äidin tyttö :kieh:
Tää olikin nyt sit ihka eka kerta kun tyttö hoidossa ja me miehen kanssa hurvittelemassa.

Menkoista, niitä ei nyt mulla ole ja toivottavasti ei ihan heti tule. Menkattomuus mun tapauksessa kyllä johtuu näistä aina vaan jatkuvista yösyötöistä. Esikoisen ja kakkosen kanssa kun menkat alkoi aikanaan heti yöimetysten loputtua eli olivat about 8kk silloin.

Peppukiitäjä Dali on muuten alkanut kävelee tukea pitkin. :heart: Saattaa myös seistä hetken ilman tukea ja pari hassua askelta on ilman tukea ottanut. Suurin ongelma meillä on tää alastulo seisomisasennosta. Itse se ei osaa tulla alas muuten kuin suorinvartaloin kaatumalla. :( Eli toinen on ihan 24h vahdittava versio. :headwall: Nyt illla kaatui kauheella tömhdyksellä jopa istuma-asennostaan, kun oli niin väsy. Onneksi valittiin aikoinaan puu- eikä laattalattia olkkariin.

Pinnasänky huutaa. Pitää mennä
Asha ja Dali (kahta päivää vajaa 10kk)

AAM
Uusille tautisille :hug:
oikein kammottaa viedä neitiä harjoitteluun pk:hon :( tai huomenna poikaa hoitoon.. no sentäs ne pitää sille siellä synttärit.
3vee Synttärit meni hyvin kiitos kysymästä :) ja mannalle onskulit :flower:
sankari sai duploja lahjaksi vähän rahaa ja vaatetta, eläinpyramidipelin ja pari kirjaa, lenkkarit.. mitähän muuta.. kukkasen :)
Joo siis anskulla on joku räkis vielä näköjään jälkitautina vesirokosta se on tiessään mutta ruvet vielä jäljellä kuivina tosin onneksi jo mutta kovin ei huvita häntä hoitopaikkaan toipilaana viedä en tahtoisi mtn Noroa vierailulle... :kieh:

jahas kynä uupuu jo nyt, = poikki

:wave:

Maitotuotteista piti sanoo, että Aura ku on edelleen tissimaidolla kiinteiden lisäks, oon meinannu, että aloittelen sillon 10kk(?) iässä varmaan piimällä (tai siis aloittihan tuo omatoiminen neiti jo toista kuukautta sitten kermavaahdolla... :LOL: ). Ihan silleen maun puolesta kokeilee. :) Jos ei maistu niin voidaan kokeilla vaikka jugurttia tai viiliä. Aura ei missään vaihees oppinu juomaan tuttipullosta, joten ihan nokkamukilla ja tavallisella täällä mennään. :) (nokka- ja tavallisesta mukista juodaan vettä ihan treenimielessä, ja siks että oppis tykkää vedestä..)
Oon toisaalta miettiny, että pitääks niitä tavallisia maitotuotteita alkaa antaa sillon 10kk iässä vai miten se menee? Ku kuitenki olin ajatellu imettää vähintään vuoden ikään, ja mahdollisesti pidempäänki (niin kauan ku tyttö tykkää ), et onks se lehmänmaito sit ihan välttämätöntä niin pienenä?

Olipa hyödyllinen viesti. Pitää ehkä mennä nukkumaan. :D Meil oli Ventin kanssa täs pieni koulutöiden tekoprojekti, joka päättyi jo tunti sitten, mut näin sitä kone koukuttaa :p

:ashamed: Liiasta hauskanpidosta saa sit näköjään kärsiä tällai vähä jäljessä. Oon ihan appelsiinimehu linjalla, on noin niinku lievästi sanottuna KANKKUNEN. Ihmettelen vaan, et miksei se eilen tullu?! :ashamed: Thänk gaad Eeva viihtyy hyvin tossa lattialla kun annoin, tai itsehän se se otti, paikallislehden "luettavaksi". Ai on siellä näköjään iskän mittakin seassa :) Jahka saan sen päikkäreille niin taidan itekin vähän lepuuttaa, tän aamullisen löhöilyn lisäksi |O

Luin kaiken,muttei taida aikaa olla kommentoida :LOL:

Ikää mulla jo 32 :saint: pikkumiehellä eilen tuo 9kk täyteen.Äippälomakin on jo yli vko sit ollut historiaa mutta kotona ollaan.On maistellut isältään viiliä ja piimää.Ja muutenkin tonne uppoo melkeen mitä vaan.Luojan kiitos.Ja vesi maistuu mukista ihan mainiosti.Tää saa kauheen kohtauksen kun tuon mukia.

Laihduttaa ei tartte ko raskauskilot jäi laitokelle ja sitten lähti ekojen kuukausien aikana vielä 8kiloo ni nyt ollaan mulle passelissa painossa.

Laitan pikkumiehen painoja kunhan kerkeen :D

Helou! :wave:

Kadakille ja tikrulaiselle :hug: !

Teppana, kuulostipa hyvältä reissulta!!! :D Sulla kyllä jännä kankkunen, kun yhden päivän hypänny ylitse, harvoin oon moisesta kuullut.

Mannalle syntsäonnittelut!!! :flower:

Kiloista: mulla meinas lähteä melkein liikaa kiloja imetyksen vuoksi - ainakin th:n mielestä. Mutta: miun tarttis saada miun peba takasin. :LOL: Kaikki entiset farkut ja mp-asukin sopii, mutta peffan kohdalta on melkein löysää. Noh, tuntuu et jotain on tullu takaisin viime kesään verrattuna, mutta vähän vois tulla vielä lisää.

Jahas, neiti on tulossa räpläämään äitin nettitikkua ja tietsikkaa (matalalla sohvalla istun ja kirjottelen kannettavalla). Tarttee mennä nyt.

Päivänjatkoja ja tsempityksiä!

AuroraB + tyty 9kk ja jotain 1,5vkoa päälle

AAM
:wave: kotona ollaan tytön kanssa oltu.. toine on niin räkänen ja sylikipuinen ja yskii kovin etten voinut viedä harjoitteluunkaan.. :whistle: muka.. no ei on se kipiä ihan oikeesti, liekö jälkitauti ? :| keskiviikkona uudelleen, poika meni kyllä tosi nätisti tarhaan, sain suukon ja itku meinas taas tulla kun se siitä lähti niin reippaasti, koska musta taas tämmöinen herkkis tuli ??? :D tarhatädit oli niin mukavia ja kehui kuinka reippaasti hän jo sanoja puheli ja juteli , kiva että jaksavat kannustaa ja antaa positiivista palautetta.. voikun tyttö tuonne pääsis, meinaan hakea paikkaa molempiin suuntiin sitten tyttö tuonne tai poikaa tytön tarhaan sit syksyllä.. x:)x

Mulla vissii mikä kankkunen olekaan. Mehä syötiin miehen kans osterit la iltana, nyt epäillään ruoka myrkytystä. :headwall: :headwall: mä nimittäin oksensinkin tänään 14 jälkeen ja siinä yrjötessä pissasin vessan matolle. hyvin toimii lihakset ja sillee.. Ja vielä lisää :headwall: jos epäilee ruokamyrkytystä, pitää kertoa mitä syönyt ja missä, ja se missä syötiin ne osterit on semmonen paikka jossa se mun isosisko on töissä. arvatkaapa olikos sisko kiitollisena kun ilmotin äsken et tämmönen epäilys nyt on. ei auta selitellä et tää on vaan varmuustoimenpide, eihä se välttämättä johdu mistää osterista.. voi kele.. toisaalta jos johtuu ni eiks ole parempi et se tulee ilmi kuin että ihmetellään vaan et mimmonen tauti. Itse kyllä haluaisin uskoa mielummin vaiks sit siihen noroon, kuhan vaan E ei tulis kipeäksi!!

Iltoja.

Ellin fysioterapeutti kävi aamulla ja hyvin meni käynti. Sovittiin että käynnit toistaiseksi lopetetaan. Onhan Elli hidas kehitykseltään, mutta vielä normaalinrajoissa. Ja tytöllä on kaikki tarvittavat liikeradat ja valmiudet olemassa. Joten ei tarvitse olla huolissaan. Kaikki hyvin, tyttö ei vain pidä kiirettä.
Tätä uskoin itsekkin joten en huolissani ole edes ollut.

Mutta nyt on ammatti ihmisenkin mielipide ja voi olla luottavaisi mielin. Eiköhän ne kaikki taidot tule sieltä aikanaan.

Miana tsemppiä laihdutuskuuriin. Itse sitä tehnyt kuukaude verran ja kolmisen kiloa lähtenyt pelkällä kuntoilulla. Jee, syömisiinkin olisi varmasti hyvä jossainvälissä tarttua. Mutta vielä ei siihen ole motivaatioa riittänyt ja kun imetänkin suht useasti niin ei kovin rajusti kannatakkaan ennenkuin imetys on ohitse.

Maitotuotteista, meillä Elli sai 10kk ikään pelkästään äm maitoa, siis maitotuotteista. Nyt ollaa vähän maisteltu näitä vauvanruokahyllyltä löytyviä jugurtteja sekä ihan tavan viiliä ja raejuusota. Hyvin maistuu eikä ole mitään oireita tullut. Kohta varmaan uskaltaisi lehmänmaitoa antaa keitettynä, siis puuron tms joukossa. Mutta kahtoo sitten joskus... Sitten kun 1v täyttää niin ihan juomana maisteltava.
Pulloahan Elli ei ole huolinut missään vaiheessa (paitsi sen yhden päivän kun olin siellä leikkauksessa, hassu vauva ) ja nokkamukisa nyt harjoiteltu juomista. Ei oikein suju. Ellistä on vai kauhean hauska päryyttä se vesi ympäriinsä.
Laala, ei ole lehmänmaito missään nimessä välttämätöntä missään vaiheessa, kunhan jostain saa kalsiumia.
10kk saa rueta antamaa hapanmaitotuotteita ja 1v muita maitotuotteita. Silloin pitäisi olla suolistotarpeeksi kehittynyt että kestää. Siksi nuo suositukset.
Meijän poika ei ole ikänä lehmänmaidosta tykännyt eikä juo sitä vieläkään. Juustoja onneksi menee niin saa kalsiumia.

itse jatkan imetystä vähintään sinne vuodenikään, melkovarmasti vielä muutamankuukauden päällekkin. Sen jälkee alettava katsomaan omia ja vauvan fiiliksiä.

Teppanalle jaksuja

AAM paranemisia ja stemppiä lapsille ja äiskälle hoitouralle.

Kadakin Tikrulle myös hurjasti paranemisia

Paranemisia kovasti myös kaikille muille sairastelijoille.

Menkoista, ei ole luojankiitos näkynyt. Eikä tarttekkaan...

Teppanalle laitettu jo paripäivää sitten yv:nä Ellin mittoja käyrää varten varmaan olet jo kyllä huomannutkin...

Onnea kaikille muruista uusista taidoista.

Unohtuikohan jotain, jospa tässä nyt kaikki tärkeimmät tuli.

t; Solina ja ihanaien Ellinkäinen reilut 10kk

Moikka pitkästä aikaa (taas :ashamed: )

Apua kuinka paljon ihmiset on kipeenä :hug: kaikille sairastelijoille.

imetys on meillä loppunut aika itsestään :) iltasin enää imetän..muulloin ei Nooa enää suostu ottamaan.Mutta oikein tyytyväinen oon tähän meidän imetystaipaleeseen.

Manna Nooa tykkää ainakin ihan hirveesti muksun velleistä ja sitä joi ensimmäisenä pullosta.
Ja nukin nokkamukista oppi itekseen juomaan kun laitettiin sinne maitoa eikä vettä...Kun halus sen maidon sieltä ulos niin sitten oppi juomaan..Eli siis joi sitten kun oli mukissa jotain tarpeeksi kiinnostavaa/hyvää.
Niin ja hyvät synttärit :flower: :)

painonpudotus Ei tarvetta muuten mutta just toi kuuluisa mahanahka pitäs saada hitoille ja muutenkin hirveet himot päästä pitkästä aikaa liikkumaan ja kiduttamaan itteään =)
Oon aina kironnut yhtä lahden isointa kuntokeskusta kun pitää liittyä jäseneks jos siellä käy.Mutta siellä on tosi laaja valikoima tunneissa ja lapsiparkki joten sinne täytyy nyt luikkia "mahanahka" koipien välissä ja maksaa suolanen 60 euron kk maksu |O
Toi lapsiparkki tulee viim. ens syksynä kuiteski tarpeeseen ja tuleepahan käytyä kun maksaa noin paljon :LOL:

Mäkin naureskelin teppanan irtiotolle,kuulosti hauskalle. :D
Mä olin perjantaina viihteellä mutta ihan yksinäni..tai en nyt yksin,kaverin kanssa :D hauskaa oli.

Misstar 25 v. ja nooa melkein 10kk :)

Täällä ollut nyt huutoa koko päivä ja minulla kauhee kiire kaiken aikaa joka paikkaan. Alkaa siis tuo pinna oleen ihan kiree halki poikki pinoon. |O
En tajuu mikä Dalia vaivaa. Vähän nuhaa nenässä vielä on, mutta ei sit mitään muuta. Oisko sitten 9. hammas pukkaamassa ulos. Ei tuo anna katsoa suuhun.
Unetkin menneet vähän miten sattuu. Iltapäikyt nukkui sitten jalkapallohallin penkillä, kun isoveljellä oli peli. Kovat huudot ja pillin vihellykset ei paljoa haitanneet toista. Kotona kyllä herää siihen pienimpäänkin rasahdukseen. Hassu vauva. :heart:

Teppanalla ollut aika railakasta. :D Toivottavasti olo parempi.
AAM tsemppiä tarhalaisten kanssa.

Solinan linjoilla minäkin tuon lehmänmaidon kanssa - ei mikään pakko sitä juoda. Oma esikoiseni ei myöskään oo siitä koskaan tykännyt mutta rintamaidosta aikoinaan piti kovasti. Juustot on kuitenkin silläkin pop. Dalillekin kokeilin eilen ekan kerran raejuustoa. Tykkäsi kovasti. :)

Dalikin juo yleensä avomukista tai joskus myös nokkiksesta. Tuttipulloa saati tuttia tyttö ei ole oppinut käyttämään, eikä niitä enää kannatakaan opettaa. Mieheni kyllä uhkasi ostaa tutin toiselle yöksi, kun tuo vauva mua sellaiseksi nyt luulee. Mä en kyllä suostu antamaan sitä kumihärveliä tytölle. :/

Kilot, painan ihan saman kuin ennen odotusta, mutta peli kertoi, että löysää on. Pitäisi varmaan tehdä jotain.

Onnea synttärisankareille! :wave: :flower:

Terkuin,
äreä-Asha ja kitinä-Dali

AAM:n poitsulle myöhäset onnittelut ja anskulle pikaiset paranemiset räkiksestä!

Kiva kuulla, että Ellin motoriikasta ei olla huolissaan. Kyllä se Elli lähtee liikkeelle sitten ku siltä tuntuu :)

Teppanan ruokamyrkytys :| . Eiks ostereissa oo aika usein sellanen pieni vaara? Tai ainaki leffoissa kaikki saa oistereiden jälkee ruokamyrkytyksen :D

Luukas juo itse nokkiksesta vettä. Juonu joulukuusta lähtien. Tykkäis myös syödä ite lusikalla, mut se on aika suttasta puuhaa... No oma lusikka sillä usein on kädessä. Pysyy herra tyytyväisenä :). Tuttipullosta saa sillon maitoa jos en oo paikalla ja siis mähän oon lähes aina paikalla. Onnittelut mannalle tuttipullon käytöstä :D.

Vauvajuguja ollaan annettu, mut varmaan sit 10 kk jälkee kokeillaan tavallista jugua, viiliä tms. Raejuustoa on saanu ehkä pari murusta maistaa. Tykkäs kyllä.

Kiloja pitäis muutama saada pois. Haluisin nopeesti päästä näistä tisseistä ja kiloista eroon ku pitää se hääpuku teettää. Rinnathan muuttuu varmaan vähän pienemmiks ton imetyksen jälkeen :whistle: . Hääpuvun takia en kuitenkaa imetystä lopeta.

Herra tais herätä... :wave:

Koittakaa nyt hukuttaa se noro kloriittiin siellä etelä-Suomessa ettei tänne pohjoiseen selviä ollenkaan.Muistan kun aikoinaan olin lasten infektio-osastolla töissä ja keväällä koko osasto oli noro potilaita täynnä.Voi herra isä sitä paskan ja oksennuksen määrää!Mutta kumma kyllä, ei se hoitajiin tarttunu vaikka siellä oksenteli lapset ja vanhemmat.

Kadak Mikä lääkekuuri?Saattaa lääkkeen imeytyminenkin heikentyä kun noin löysälle menee vatsa.Toivottavasti ei tarvi uutta kuuria.Maitohappobakteereista saattaisi olla apua.
AAM Meidän esikoiselle tuli virtsatieinfektio vesirokon jälkitautina kun sairasti 8 kk ik. Nousi kova kuume ja oli tosi sairas.Sairaalassakin oltiin.Toivottavasti Ansku paranee.

Mamma ei nyt enempää jouda,meidän ainokainen poika-lapsi täyttää tänään 18-v. ja pitää laittaa juhlia. =)

mamma ja alina 9,5 kk

Yhteistyössä