Huhtitaaperot 2009 *Kesäkuussa*

ONNEA ODOTTAJILLE!!!! :heart:

Millos teillä muilla morsmaikuilla oli h-hetki?? Meillä 3.7 eli pari viikkoa vielä, ja kaikki hössötys ja kiire, tekeminen,juokseminen,miettiminen,rahanmeno ja muu on ohitse!!! Sitten reilu viiko häiden jälkeen lähdemme koko perhe Kreikkaan viikoksi. Pääsee pikkumies ekaa kertaa ulkomaille =)

Poitsulla maanantaina putkitus ja kitarisojen poisto. Ootan kauhulla..pikkunen joutuu leikkaukseen :/ jospa sitten alettais elelemään terveitä aikoja!

Viikko sitten opittiin kävelyn taidot :) Olin huolissaan ettei kävellä ennen häitä mutta kyllä se päräytti menemään ja nyt sitä harjotellaan päivittäin, ihanaa katseltavaa :heart:

Voi että,teillä odottajilla pian sama vauvarumba eessä ;) minä en vielä jaksaisi.. ollaan mietitty että häiden jälkeen saa tulla sitten kun on tullakseen, minä kun en niin helposti raskaaksi tule :eek:

No, meikä lopettelee jo, pitää ladata akkuja huoista varten--> tää mamma lähtee juhlimaan omia polttareitaan! :D

Hennna ja pikkumies 1v2kk
 
AAM
:wave: yötä kaiklille :D

omaa aikaa :LOL: näin työtä tekevän arjessa :whistle: no ei vaines mut kyllä noitten kahden kanssa aika menee niin rutiininomaisen siivittämänä ettei tosikaan. Onneks on työpaikka siellä saa sitä omaa aikaa ja silti ikävöin pieniä siellä ollessa :( :) :( :|

Onnea plussapallon kasvattajille !! :) 3O *kade*

Plussatuulia niitä jahtaaville :) :hug:

Täällä kävellää ja juoksennellaan pakoon ja naurestaan räkäsesti perään kun vaippaa pitäis pukea ja pissit valuu pitkin kinttuja :LOL: se on kyl niin näky :D
Eli normia lapsiperheen arkea.. esikoisen kanssa kävin uimassa iltasella hallissa & isi oli likan kanssa kotona ja katselivat silmä kovina latelampaita nauhotuksina.. oi että se likka jaksaa niitä tuijottaa :D
Ruoka maistuu ja uusia juttuja oppii neitikkäinen joka päivä ja ylpeänä osaa kiittää ja nyökytellä ja pudistaa päätään jos joku ei miellytä ja huvita.. tissiä lutsutellaa epäsäännöllisen säännöllisesti (vieläkin). Kiipeily sohvalle onnistuu jo hyvin mutta laskeutuminen on hankalempaa.. samoin tempperamentti ja asioiden hyväksyminen koska hän on pienempi kuin veljensä on kovia paloja hyväksyä ja nostaa metelin ja härdellin pienimmästäkin vastoinkäymisestä :heart: :| pikkuinen mutta onneks menee ohi pian. Pojalla en muista että moista vaihetta edes olleen.. tai ehkä aika kultaa muistot ?? :D

yritän panostaa (2)plussailuun ;) voikun voisi oikeeseen.. *huokaus* :hug: kaikille tasapuolisesti halauksia :)

Aam & Anskuliini :) 1v ja ensi viikolla 2kk lissää
 
heips,
ihanaa häähumua täällä :heart: mun yks parhaista ystävistä meni naimisiin just vkko sitten.onnea hei h-hetkiin kaikille :flower:

plussanneita alkaaa olla jo aika paljon ja plussasta kuumeilevia =) mun vauva kuumeet on kadonneet viimisen vuoden aikana :LOL: :LOL:

toivottavasti hennnnan polttarit meni kivasti.

mukavakuulla taas outokummun ja muutaman muun harvemmin kirjoittavan juttuja. :D

usvis :hug:

kadak tuleva sisustus sunnittelija :LOL: ihana :heart:

mä jaksan vaan ihailla ja ihmetellä kadakin ja hemulin lapsosia,kun koti voi olla ilman että kaikki on nostettu metrin korkeudelle lattiasta.

).( meillä jatkuu sama vauhdikas ja päätön meno, lapset terrorisoi ja mä yritän minimoida vahingot :D Rasmus kiipeää siis vetolaatikoita pitkin tiskipöydälle,ruokailu tuoleilta ruokapöydälle,syöttötuoliin,pinnasängystä pois ja takasin ,eikä perinteinen matkasänkykään saa jäbää pidettyä aisoissa kapuaa sieltäkin pois ja takasin :LOL: isä yllätti pojan yksi pvä kissan kiipeily puusta tasolta:eek: (sinne pääsee ihan nojatuolista kapuamalla) en oikein tiedä miten tän huushollin laittais ettei tuo lapsi ole koko ajan jossain korkeuksissa.
jaahas, tuli ylimääräisiä sormia tavoittelemaan näppäimistöä,pitää rientää,
terkuin,
tutsa ja rasmus (huomenna) 1v 3kk
 
heippa taas kaikille...

me mennään naimisiin maistraatissa, kun mies ei kuulemma alttarille astele...täällä korvessa pääsee maistraatissa naimisiin ilmaseks vaan joka toinen keskiviikko joten meidän päivä olis 11.8. juhlat pidetään 70 hengelle meidän omassa pihassa (meille tulee sellanen iso teltta)..ja juhlat olis sit vasta lauantaina 21.8.

meillä otti Siiri eilen ensiaskeleensa :D ja mä oon niin ylpee pienestä prinsessastani!!

mut nyt mentävä..sori kun tuli vaan omaa napaa :ashamed:

lumi-enkeli & siiri :heart: ja aarre 13+5 :heart:
 
Niin ja terveisiä taas täältä. On muuten hauskan näköinen naama tuolla pikkuneidillä kun on kaksivärinen. Ylhäältä valkoinen ja poskien kohdalta alkaa ruskeampi väri. :D
Täällä myöskin juostaan vaipanvaihtoa pakoon ja myös nukkumaan menoa. :whistle:
Ylipäänsä kaikkea mitä ei juuri sillä hetkellä huvita tehdä. Palloa heitellään ja portaita kiivetään. Baba saa paljon suukkoja ja jopa äitikin on niitä alkanut jo saamaan useampia. :D
Ja neiti on nyt oppinut heipat heiluttamaan kahdella kielellä. Ja tottahan on myös tuikitarpeellinen "give me five" opittu. :xmas:

Ruttana & Beanie 14kk :heart:
 
Onnea ja tsemppiä häävalmisteluihin kaikille morsmaikuille :flower: Voi vielä ottaa mallia Ruotsin häähumusta :) Lyhyet hihat !??! mikä skandaali :)

Ruttana, meillä on pelkät kämmenselät ihan tummat ja muuten poitsu on valkea. hih.

Terkut kaikille ja voimia pienten täystuholaisten mamoille (tutsa)

k&pikkutiikeri 14kk

 
Merkkausta.
Pikkasen kiirettä pitänyt, viime viikko oltiin Marmariksessa siis Turkissa. Voi jösses miten kuuma.. 45 parhaimmillaan. Eeva oli vielä vähän kipeänä ja kolmantena päivänä jouduttiin viemään lääkäriinkin siellä. Onneksi lääkäri puhui sujuvaa suomea ja kurkkuhan Eevalla oli punaisena. Sai ab kuurin ja parasetamolia sekä nenätippoja. Pari ekaa päivää sitkeesti kuljetettiin Eeva keskipäivälläkin mukana, mutta sit kolmantena päivän nukahti jo superaikaisin päikkäreille ja nukkui kolme tuntia sisällä ilmastoidussa hotellihuoneessa. Pakkohan se oli loppuviikko antaa tytölle kunnon päiväunet sisällä. Se vaan itseäni vähän kismitti kun joutui siellä sisällä luuhata muiden grillatessa auringossa. Onneks iskä kuitenkin myös nukkui eevan kanssa sisällä ja pääsin aina päivittäin joksikin aikaa altaalle tai markkinoille tai muuten vaan käppäilemään itsekseni.
Lennot meni yllättävän hyvin. Mennessä istuttiin eturivissä ja Eeva sai sen vauvasängynkin jossa se tosin ei suostunut olemaan ollenkaan. Eikä ainakaan nukkumaan! Menopäivänä nukkui 45 minuutin päikkärit kentällä, tissitainnutuksella :eek: Lento lähti ihanasti reilun tunnin myöhässä ja vasta kahden aikaan aamuyöllä oltiin perillä hotellilla. Eeva nukahti vasta ennen kolmea aamulla. Muumi piirustuslevy on kyllä mainio keksintö, onneksi ostin sen kentältä! Paluulento oli sekin myöhässä melkein pari tuntia ja lähdettiin vasta keskiyöllä Suomea kohti. Eeva söi maissinaksuja nousun ajan ja nukahti noin vartti nousun jälkeen. Nukkui lähes koko lennon ja heräsi kun alettiin laskeutua. Nyt onkin vähän rytmi sekasin pienellä..
Juomisen kanssa oli ongelmia, en meinannut saada mitään juotettua. Tissiä vaan.. Ja on muuten siihen malliin rohtuneet nännit nyt, että loppuu imetys ihan näillä näppäimillä. Kotiinlähtiessä imetin vielä Dalamanin kentällä ja kun Eeva irrotti sanoin et hei, mistähän tulee verta kun Eevalla veriviiru huulen vieressä kuin vampyyrillä ikään. Nännistähän se auts.. eikä siis edes puremisesta vaan silkasta ylikäytöstä. Mitä sitä ei lapsensa eteen tekis.. Onneksi suostui vähän juomaan reissussa paikallista 3,5%rasvallista uht-maitoa. Siitä tykkäsi. Ja kun alettiin pitämään sisällä suurimman osan päivästä niin ei hoikoillutkaan niin pimeesti kuin ekoina päivinä. Silti hyvä jos 2 pissavaippaa saatiin päivässä. Mentiin nyt reissuun eikä vasta sit iskän oikean loman aikaan elokuussa kun vielä ei pitäny olla ihan tosi kuuma. Turkkiin osukin just meidän viikolle ihan poikkeuksellinen kuumuus.. Eihän sille minkään mahda. Kokemus sinänsä. Mut Eevalle kyllä aivan liian kuuma. Onneks nukkui kuumuudesta huolimatta yöt hyvin ja söikin suomesta raahatut semperit kiltisti. Syömisen kanssa ei ihmekyllä ollu ongelmaa vaikka kurkku olikin kipeä.
Tokihan me sairastelusta huolimatta vietiin Eeva myös uimaan, hää oli ihan suorastaan tulessa rannalla. Vesirajassa olis istunut vaikka koko illan ja olis varmaan kontannut itsensä uppeluksiin. Tykkäsi tosi tosi paljon olla vedessä. http://tiny.cc/xk08q Tuos kuva, äiti ei ihan niin edustavana makkaroineen.. (kameran jälki on niin järkyttävän silmät aukasevaa..)
Ja turkkilaisten huomiosta nautti suuresti! Se on jotenki häkellyttävää miten paljon ne pitää lapsista, Eevalla oli koko ajan joku vilkuttelemassa ja syliin ottamassa ja pussailemassa. Hotellisiivoojat veivät uima-altaalle varpaita uittamaan jne. Eikä Eeva vierastanut ollenkaan, eihän se koskaan olekaan vierastanut. Moikkaili ja vilkutteli vaan kaikille.
Vielä tuon lomaviikon aikana sairastelujen lisäksi puhkesi kaksi uutta hammasta, nyt siis yhteensä seitsemän löytyy. Tiedä sit kuinka paljon nekin teki kipeää ja niidenkin takia kiukkusi ehkä. Oli meillä kyllä hyviäkin hetkiä ettei ihan koko aika mennyt kiukutellessa. Onneksi. Mietin kyllä uudesti mahdollista toista reissua joskus. Ehkä kun Eeva on jokusen vuoden vanhempi. Hampaista vielä piti lisäämäni, että poskihampaat varmaan tulee kans pian, on ien aivan valkonen ja kova. Tulis vaan äkkiä kaikki pois ni ei sit tekis enää kipeää.
No nyt kello alkaa olla jo sen verran et mutsi nukkumaan. täytyy nousta vähän aikasemmin kuin tänään (kympiltä ) että saatais unirytmi pian taas edelliseen.
Anteeksi omanapaisuuteni ja hyviä öitä!
 
me ollaan näköjään tiputtu listaltakin pois? no onhan siitä tosi kauan kun viimeksi kirjoittelin :ashamed:

ihanaa täällä on jo monella vauvauutisia ja yritystä! meillä on nyt pienen tauon paikka. haluisin kyllä vielä kolmannen, mutta en ihan vielä.
sillä nyt keskitytään täysillä meidän häihin :D H-hetki on 28.8. kaikki on jo kivasti kondiksessa eikä turhaa stressiä ole oikeastaan ollut yhtään. kaikki on suuremmaksi osaksi todella kivaa. hääihminen kun olen henkeen ja vereen.

sitten meidän neidistä :heart:
hän on niin reipas tyttö ja katsoo mallia veljeltään ihan koko ajan. kotona ei sellasta paikkaa ole mihin ei itse kiipeäisi. isoveljen trip trap syöttikseenkin menee.
syö myös itse ruokaansa tosi hyvin.

kävellyt on nyt jo jonkun aikaa ja hyvin sujuu.
sanoja tulee jonkin verran, kuten: äiti, ei, anna, auto, ankka, hauva, pupu, hei hei, kala ja mitähän niitä nyt sit onkaan... mut aikast monta kuitenkin niin ja ei oo osaa sanoa jos vaikka kysyy et onko kakka tullut :LOL:

tissistä ollaan päästy aika hyvin eroon vaikka kerran vuorokaudessa yleensä vielä tissitellään. nukkuu mun kanssa makkarissa ja välillä omassa pinniksessä välillä mun vieressä.

voisin yrittää jotain kuvaa tänne vielä neidistä laittaa.

oikein kivaa juhannusta kaikille.
mä oon salaa kade kaikille joilla jo uusi masuasukki!
yritän taas jossain vaiheessa vähän kuulumisia tulla kertoilemaan j akurkkimaan mitäs teille muille kuuluu :wave: :wave:
 
hei!

täällä palattu maalta mummulasta. jos muutaman sanan ehtisi ja jotain muistaisi mitä lukea ehdin...

hani kiva kuulla pitkästä aikaa :wave: ihana kuva sarasta :heart:

teppana huh mikä helle siellä turkissa ja harmi että eeva sairastelikin mutta kiva oli varmasti silti reissata. kiva kuulla et eevis pärjäs hienosti lennotkin =) ja tsemppiä imetykseen, se nänninpäät auki imettäminen on kyllä älyttömän kivuliasta.

kadak teidän tikru on kyllä niin kiltti ja älykäs verhomakuineen ja puheineen että ainoastaan hemulin lilja on samaa tasoa :D oon kyllä pikkasen kade... meillä suurinta huvia on päättömänä juokseminen mahdollisimman lujaa. neiti onkin tasaseen jatkuvasti kokovartalonaarmuilla ja -mustelmilla mutta ei se menoa hidasta.

ruttana ai että teillä on siellä ihanaa, babas on varmaan ihan myyty suukoista ja kaikesta :heart:

lumi-enkelin siirille onnea ensiaskelista ja aiemmin taisi olla hyviä ultrakuulumisiakin =) olikos myös että happy oli käynyt jo rakenneultrassa ja sukupuoli selvisi? kyllä te ootte jo pitkällä raskaudessa ja ihana että kaikilla mennyt niin hyvin!

hääsuunnitelmia myös kiva lukea, hennna taitaa ekana ennättää vihille :heart: toivottavasti oli kivat polttarit!

tutsa teidän rasmus on ihan mahdoton kiipeilijä!! meillä elsa on onneksi niin lyhyt ettei se pääse edes sohvalle tai tuolille (ressukka). taitavasti se kuitenkin esim sängystä tulee alas vaikka tiputusta on yli neitin pituuden.

me käytiin neuvolassa kasvukontrollissa kun elsan paino on viimeisen ½ vuotta tippunut käyrältä toisella ja 1v:na oltiin jo -20 käyrällä painossa :/ nyt oli tilanne parantunut ja painoa hienot 8,8kg ja suhteessa pituuteen (74,5cm) elsukka oli päässyt jonnekin -12 käyrälle, eli saatiin lasku taittumaan. elsa onkin syönyt viime aikoina paremmin joten sinänsä ei tulos yllättänyt. pituuttakin tulee suht tasaseen se 1cm/kk mikä vissiin on aika normaalia tämän ikäisille, eli ei kasvuhuolia täällä =)

elsa on oppinut myös käymään potalla aivan yllättäen ja kehitystahti on ollut huima!! =) viikko sitten elsa ei ollut suostunut vielä oikein kertaakaan edes istahtamaan potalle, niin mummulassapa otti mallia 3v serkustaan ja oikein vaati päästä potalle :D onneks oli 2 pottaa niin saivat vierekkäin siellä napottaa ja me mummun kanssa pidettiin seuraa että malttoivatkin siellä istuskella. ja kas kummaa, tulostakin tuli, joka päivät ainakin parit pissat ja eilen sitten jopa kakat pottaan. äiti on aivan ihmeissään :eek: mut niiiiin tyytyväinen ;) nyt vaan sit toivotaan et tää hyvä tahti jatkuu vaikkei ole enää serkkua pottakaverina.

oli muuten ihana tuolla "maalla" (=omakotitalo ja iso piha) kun elsa sai viilettää päivät pitkät ulkona ison lapsikatraan kanssa. oli lievästi sanottuna aika tohkeissaan kun sai olla isompien mukana :D ja tosiaan juosta ulkon koko päivän, sillä se on parasta mitä elsa tietää. siinä sivussa maistui sitten ruokakin hyvin ja uni tuli erittäin nopsaan. melkein aloin haaveilla okt-elämästä mutta eipä täällä helsingissä moiseen ole varaa et turha edes miettiä...

joo, kun tänne kerran 2 vkossa pääsee kirjottaan niin juttua näköjään riittää. onnittelut jos joku jaksoi lukee loppuun asti :D mut nyt miekkosen kaa höpötteleen ja sit nukkuun noiden ihanaisten viereen :heart:

t. manna + elsukka n 1v ja 3kk :heart:
 
Merkkailen... jos vaikka kerkiäis jossain vaiheessa kirjotteleen..
Yritin tähän kuvaa laittaa mutta aijaa ei ole mun kaveri tänään..

SusseN ( rv 19+3) ja Täystuho Leevi 1 v. 2 kk (epäilen vahvasti että pehmustettu huone kutsuu ensi vuonna.. ) :LOL:
 
HANI!!!! Mie oon monta kertaa miettiny mitä teille kuuluu!!! Kiva kuulla teidänki kuulumiset!! :hug:

teppana kiva et reissu meni hyvin sairastelusta huolimatta :) oon vähä kade kaikille teille jotka käy jossai matkoilla!! :D

Kadak ihana Tikru!! :LOL:

).( Myö nyt sit jätettii ehkäsyt pois :LOL: Isin ehdotuksesta.. Onkoha sil vähä oma lehmä ojassa, saa pidettyy äitin kiltisti kotona ku käy sen intin......... :LOL: :kieh: No ei haittaa!!! :D sattu sopivasti olee ovulaatioki viikonloppuna, nyt on sit buubsit iha kipeet ja mahaa juilii. Toiveajattelua?? Ei kai :whistle: ;) Nannaki tärppäs heti ekalla kierrolla, toivoisin kyllä ettei iha heti tärppäis vielä :D mutta... sellasta :D

Nannelitanneli nauttii taas ku on kesäkelit (niin myös äiti) :) Takapihalla pulikoi ja liukumäkeä laskee ja äiti vahtii vieressä ja käristää itteään ;) Tykkään!

ziki ja Nanna 1v3kk kohta.. :)
 
AAM
rannalla kaisloja tutkimassa:


ja täs jos joillain ei tuo oikeanpuoleinen näy niin... http://www.aijaa.com/v.php?i=6363859.jpg
mein kesätyttö :) :heart:

sarasta kaunis kuva :) tyttö on jotenkin paljon isomman tytön näköinen kuin vähän päälle yks :D ko vertaa mein pullaposkeen.

Zikille vatsankasvatusonnismahkuja x=)x kaik ristissä..
 
Joo, olen plussannut eilen aamuna. Tuntuu ihan käsittämättömältä, vaikkakin siis hyvässä mielessä. En ollenkaan tiedä missä mennään, mulla on ollu kierto viimiset 3 kertaa 38 päivää, nyt sit testasin kun oli kulunut 41 päivää. Ja hetihän siihen se kaksi viivaa ilmesty. Mies tuumasi vaan että "no oho" kun aamulla vein testitikun sänkyyn sille näytille. Onkohan siitä kirveestä sängyn alla nyt sit oikeasti ollut apua :LOL:
 
Onnea teppana!!

vauvakuumetta?kyllää, harkinnassa? noup..

Tässähän tämä juhannus on mennyt kotosalla, Sammo heräsi eilen aamulla räkäisenä, itselläni oli kurkku kipeänä koko päivä ja aloitettiin sitten esikoisen kanssa niiskuttelu iltasella. IKINÄ ei olla tultu näin samaan aikaan kipeiksi. Mies on onneksi hyvissä voimin, ite oon melkein koko päivän maannut sängyssä, tuppaa huippaamaan kun nousee..

jaahassu ja Sammo 1v 3kk
 
Heipsan B)

Terveisiä jälleen Kreikan auringon alta, tai ainakin pilvisen päivän puolelta. Sää on täällä muuten ihan outo, vettä sataa välillä vähän ja pilvistä on eikä se ilmakaan nyt niin kovin lämmin helteinen ole. Mutta loppujen lopuksi on aikas mukavat kelit. :)
*muoks* ukkonen muuten jyrisee jossain taustalla..

Neiti se oppii kreikkalaiseen elämänmenoon sujuvasti ja valvoo illalla myöhempään ja sitten aamusta veteli tänäänkin unia tuonne 10.30 saakka. :eek:
Yleensä me herätään siinä klo 9 pintaan.

Kamala touhotus on koko ajan ja lopulta painellaan ovelle ja huikataan "nännään" eli jonnekin pitäisi mennä. :D

Päivän fiksuus tuli tuossa perjantaina kun neiti sai uuden kuvakirjan, jossa kaikkea keittiöön ja ruokaan liittyviä juttuja ja luettiin sitten asiat läpi niin myöhemmin neiti tutkaili kirjaa ja etsi kuvan keksistä, katsoi sitä hetken sen jälkeen vilkaisu minuun ja lähti kävelemään keittiötä kohden keksien luokse ja varmistus neidiltä "haluatko keksin?" toi vastaukseksi leveän hymyn ja sormen osoittamisen keksiä päin. Ja näin sai neiti mitä halusi. :D :heart:

Vähänkö olisi kätevää ennenkuin kunnolla oppii puhumaan että osoittaa kirjasta kuvaa mitä haluaa ja sitten ei kuin hakemaan. :D

Eli normaalia arkea täällä elellään ja nautiskellaan. B)

Voikaa hyvin!


Ruttana & Beanie 14,5kk :heart:
 
:heart: Kiitti ihanaiset!

Eevasta sitten vähän.. Kukahan se jokunen aika sitten kirjotteli ettei heillä vielä kävellä? No, ei meilläkään. Houkuteltuna kävelee 8-10 askelta, mutta esimerkiks ulkona ei suostu ollenkaan kävellä ilman tukea. Kärryn kanssa sitten painelee kauheeta kyytiä mäkiäkin. Eikä Eeva kyllä puhukaan, ihan joitakin sanoja vaan.
Imetys on nyt sit kokonaan loppu. Sunnuntaina oli vika imetys ja olin ihan tosi haikeena. Ajattelin jo kauhulla seuraavaa iltaa, et miten saadaan pien nukkumaan ilman imetystä. Joo, ei sanonu sanaakaan vellin jälkeen. Eikä eilenkään, eli toisena iltana ilman tissiä. En saata uskoo että se jäi noin helpolla :eek:
 

Yhteistyössä