Huhtitaaperot 2009 *Kesäkuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

25.3
mammanen
tyttö
Aino, 3390g ja 49cm, rv 38+5

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
niinnu
poika
3170g ja 50,5cm, rv 39+4
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5

8.4.
SuukkoSuulle
poika
Atte, klo 18.00, 2620g ja 49cm, rv 39+5

9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

10.4.
Talvitie
tyttö
Eevi, 3920g ja 51cm, pipo 37cm, rv 41+2

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

20.4.
lennameli
poika
Oscar, klo 6.00, 3350g ja 54cm, rv 41+4

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
allusmamma ak AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
funkyMama
tyttö
klo 7.57, 4585g ja 51cm, rv 42+1

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

8.5.
Mianna79
tyttö
Mira, 3825g ja 52cm


Syntynyt
29
poikaa

33
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
 
AAM
B) moroo !! ja hyvää kesäkuuta kaikille.. :wave:

ruttana kiitos pinotuksesta taas :hug: ja toivottavasti kilppuongelma saadaan kunnolla hanskaan :|
kirjuuttelua tulee harvakseltaan mutta toivottavasti kaikki jaksaa ehkä näitä vielä lukea :D
suotanemmeko sen meille kun nuo natiaiset pitää kiireisinä, ja työt ja ilmat, puutarhanhoidot.. yms yms yms-- on joo kiireinen kesä.. :LOL:

eehana maha oli happyliinillä :heart: :) tulee ihan omaa ikävä.. *huokaus*

Ja voi kadak Tikru pikkuinen ehtii tovin siellä punkassa nukkua sun ja ukon kanssa ennenkö sun massu tulee tielle ja reality kicks on :( ja varo ettei tuleva isoveikka kickaile sua alavatsalle.. siitä mä olisin eniten huolissaan en Tikrun itkustamisesta. Noi on aika vonkaajia nää pienet osaavat vaatia ja perinpohjaisesti kiertää meidät pikkusormiensa ympärille :D

Inkkuli on niin edistyksellinen voisi tulla näyttämään mein tytölle mitä virkaa sillä potalla oikein pitää toimittaa :D

Nanna on just ko anskukin kaikki siivotaan pinniksestä pois, kyllähän niitä petijuttuja pitää tuulettaa :LOL:

tisunlopetuksiin onnea ja jaksamista kaikille.. mulla kans edessä ja tuskaa tulee olemaan. muistan että nokkiksesta se maito ei välttis päätynyt heti allunkaan kohdalla sinne kitaan vaan boikotoi ihan selkeesti mulle ja nokkamukille, vain ehta ois kelvannut.. :whistle:
nyt meillä yritys käynnissä että aamutisu jäis pois ja unitisu tai iltapala tisu mielummin ois ainoa..

dalin fyssat on tuottaneet tulosta ihana kuulla :) tsempit asha että yöimuttelusita pääsisit pikkuhiljaa pois.

VINKKI: hypätkää yli jos ette jaksa lukea) :)
Marine ettehän laita liian aikasin toista nukkumaan että on liian virkeä ? meillä katsellaan netistä hippo&thedog filkkaan juutuubista pari kolme kertaa niin siinä alkaa simmut lupsumaan :D (toisia tää voi piristää ! :D )
Meillä jos ei heti nukuta niin käy pitkäkseni sänkyyn kun on pinnis makkarissa ja luen lehteä tai jtn siinä sängyllä jos elämöi niin en kiinnitä pahemmin huomiota vaan sanon päättäväisesti ja lempeesti että nyt pää tyynyyn ja nukkumaan, ihme kyllä toimii vielä sekin. pojalla se ei toiminut.. :/
siinä lehteä lukiessa tyttö aloittaa yleensä "petaamisen" eli kiehnaa rättiensä kanssa punkassa makuulla ja puljaa peitolla ja kurkkii välillä laidan yli että jos katson sitä, en tietty katso koska se lisää sit sen viriketilaa, välillä sanon että käyppäs ny maate tai vastaavaa mutta en anna ymmärtää että pääsis pois sieltä.
JOS se hysteerinen itku alkaa muksu on pystyssä ja ei jää makuulle eikä tassuttelulla hälvene rääkyminen niin sit kokeilla vaikka vartin päästä uudelleen..

Beanielta tulee sieltä sanoja lisää ja Aino kyllä se kävely sieltä tulee.. :)

Konstalle & Napille hampaidenkasvatus projektiin jaksamista :D

huh oli niin paljon viestejä etten muista enään kenen juttuihin en huomiota antanut mutta lukenut olen. . .

).( viisuri läks aamulla , hyvin meni nöyränä olin faija mukana :ashamed: piti kädestä kiinni.. mä oon niin pelkomammari että ei enempä siitä :LOL: :D puudutus just loppumassa mutta särkylääkkeet on jo vedetty nassuun :) :xmas: hengissä olen siis :D jei !

OMA Tytteli voi hyvin kätinää on iltasin ja yölläkin heräilee itkemään ja välillä ei heti rauhoitu , en tiä mitä itkeskelee, voipi olla painajaisia tai sit vaan hampaita who noita tietää.. muuten kaikki ok ! lomaa odotellessa :) 12.7. sit B)

:wave: aam ja ansku
 
Meillä edetään jänniä aikoja :| Esikoinen oksensi eilen illalla kaksi kertaa, tänään päiväunien jälkeen alkoi piristymään ja syömään. Nyt on sormet ja varpaat ristissä, ettei tartu meihin muihin. Mulla olisi torstaina pääsykokeet..

Ensi viikolla to-pe me päästään miehen kanssa viettämään laatuaikaa, äitini soitti ja sanoi, että voisi ottaa lapset yöksi tai siis tulee meille, että jostain persiistä on revittävä rahat jotta päästään hotelliin.. Mutta jos tässä täytyy enemmänkin ostaa gefilusjuttuja niin pakko kysyä, jos lapset voisivat mennä sinne..
 
Merkkausta! :wave:

Jaiks, se on jo kesäkuu... Ruttanalle iso kiitos pinosta! :flower:

Yritän ehtiä jossain vaiheessa lukemaan toukokuun lopun jutut - töissä pitäny kiirusta monenkin asian kanssa. Nyt kesätyöntekijät tulleet ja heidän perehdyttämisensä alkanut.

Tylleröisellä (perhepäivä-) hoidossa mennyt ihan hyvin, ihanaa! Pieni siellä yleensä niin reippaana.:heart: Viime viikon alussa oli flunssassa ja vieläkin välillä vähän räkäinen. Tänä aamuna rähmi silmät ja miehen mukaan päivälläkin oli hakiessa ollut vähän rähmää. Pitää seurailla ettei kovin tuosta pahene.

Noniin, tajunnanvirtaa ja omaa napaa, anteeksi. :ashamed: Kommentit jahka ehdin lukaista läpi viimoset kaks viikkoa... :)

Täällä Lapin perukoillakin alkaa onneksi kelit välillä lämpenemään - tuossa vajaa pari viikkoa sitten oli jopa hellettä (+27). Sen jälkeen onkin ollut vähän viileämpää ja sateisempaa. Hyttysiä ja mäkäräisiä tulossa jos näin kosteana jatkuu.

Nyt tuutimaan, aamulla aikainen herätys. Hyvää yötä ja ihanaa kesänalkua kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 1v 1kk ja jokunen päivä päälle
 
heip,
kiitos Ruttana

uniongelmia on meilläkin,yhtä taistelua molemmilla pojilla.
Rasmus on jo tovin tuullut pinniksestä itse pois, niin ei auta kuin vierellä vahdata.

happy :heart: sun maha :D


jaahassu :x toivottavasti vältytte oksutaudilta,tsemitykset pääsykokeisiin :) ja toivottavasti löytyy rahat vaikka sitten hanurista revittynä :D laatuaika ilman lapsia on kuitenkin laatuaikaa B) (sitä odotellessa)

).( me palailtiin tänään illalla eestistä ja oltiin ekaa kertaa tällä kokoonpanolla pidempi aika kun kaksi yötä ja voi elämä se oli kaoottista :LOL: :LOL:mä olen väsyneempi nyt kuin ennen lomaa.
rasmus on veljeään rauhallisempi, mutta kovaa sekin mennä porskuttaa.se kiipeää ruokapöydille,syöttötuoliin,laatikoita vetää auki ja kiipeää näin tiskipöydän tasolle asti tai lipaston päälle.Karkuun juoksee kovaa.
EI-sanalle nauraa makeasti.sanoja tulee peppu,laiva,äiti,isi,hissi..
Vieraita tuijottelee estoitta ja vieraan katse menee muualle niin alkaa koskettelemaan.tänään puristi yhtä naista hanurista kun tultiin rysässä botskista ulos :D vierastaa kuitenki hieman, riittää kun veli lärppää joka vastaan tulijan kanssa :D
täytyis varmaan mennä nukkumaan, lapsetkin nukahti vasta kympin jälkeen oltiin sen verta myöhään kotona.saas nähä mikä rytmi on taas..
terkuin,
tutsa ja rasmuS
 
Merks ja Ruttanalle iso kiitos uudesta pinosta taas! Niin ja jos en muista enää nini tervemenoa taas Babaksen luokse, kohtahan työ taas menette :)

Kirjoittamista olisi, kun vaan sais aikaseks.. Ehkä huomenna...?
 
Merks täältäkin ja kiitos Ruttanalle uudesta kesäpinosta

Tutsan Rasmus on kyllä ihan selkeästi äijä. :LOL: Nyt jo hirveetä silmäpeliä ja puheet ja toimet pyörivät pepun ympärillä.

Kiva kuulla, että AuroraB:n tytyllä päivähoito sujuu. Itsellä sama eessä syyskuussa, minkä takia onkin ihana kuulla hyvistä kokemuksista. AAM, ootko vielä hengissä hampaanpoiston jäljiltä? Tulee vähän ikävä sua ja Anskua, kun ette enää pääse meidän miitteihin. Ja Nappi, mihin te olette Konstan kanssa kadonneet?

Säde huhuu, laita jotain kuulumisia sieltä uudesta elämästä!

Omaa ja Liljan napaa: meillä on muutama päivä mennyt nyt vähän vaivattomammin. On syöty ja nukuttu hyvin. En muista, kerroinko täällä, että Lilja sai Espanjasta vauvarokon. Se pisti muutamaksi päiväksi elämän sekaisin aika pahasti, mutta nyt siis on jo menty kohti valoa. Paljon on vietetty aikaa läheisessä saaressa leikkipuistossa. Siellä hän istuu maassa ja ihmettelee jokaista kiveä erikseen. Kävely alkaa sujua aika hyvin, ja pottailusta on tullut jo rutiinia. Aika harvoin enää livahtaa kakka vaippaan.

Syömisestä piti kysyä, että joko teidän taaperot syövät lusikalla? Olen Liljalle yrittänyt pariin otteeseen opettaa lusikan käyttöä, mutta ei siitä toistaiseksi ole oikein tullut mitään...

Mukavia kesäpäiviä!
Toivottaa Hemuli ja Lilja 14 kk ja rapiat
 
syöminen Osaa syödä jo itse lusikalla, tuppaa menemää vaa yleensä vähä leikkimiseks :D alkuun syö ite kovemman nälän pois, sit ku ei enää kauheesti kiinnostu siitä ni äiti syöttää loput :) Aina ku lusikka menee itse suuhun ni äiti pistää kauheet fanfaarit ni on niin ylpeenä tuolissaan :D

*muoks* tuon kirjottamisen jälkeen on syöny kokonaan itse aamupalan ja ruoan :D Hianoa!!!
 
moi!

säde tsemppiä muuttamiseen! sitte kuulumisia, kauheeta kun ei enää näe teitä pk-treffeillä :(

hemuli älä huoli, ei tän ikäisten mun mielestä vielä tarvi osata lusikalla syödä. meillä ei todellakaan, ehkä sit joskus teini-iässä...??

tutsan rasmus on ihan mahdoton menijä, ihana millainen vilpertti siellä onkaan :heart: mä oisin tosin sydärin partaalla jos elsa yltäis kiivetä minnekään! onneks se on niin pätkä ettei yllä edes tuolille, senkin istumataso on elsukkaa melkein kaulaan asti.

auroraB kiva kuulla että hoidossa mennyt hyvin. on se kyllä kamalaa varmaan kun ekaa kertaa pitää jättää toinen hoitoon, mä suren vähän jo nyt sitä kun elsa syksyllä menee tarhaan...

aam aika hyvin sullakin maidontuotanto pyörii vähäisillä imetyskerroilla. mulla on täällä just samansuuntaiset suunnitelmat lopetella imetystä, nyt mennään aamu- ja iltatisuilla, toivottavasti kohta riittää ilta. elsa ei päivällä edes suostu imuttelemaan, mutta iltaisin (ja väliin aamullakin) se on tärkeää. mulle se lopettaminen tulee kyllä silti olemaan vaikeampaa :/

elsa on alkanut pikkuhiljaa puhua, jee!!! tai kova pölinähän meillä on ollut jo pitkään, mutta nyt tulee sanantapaisia vihdoinkin, esim. kenkä on keä, isi shiii ja kirja kiiia. ei ja äiti tulee selkeämmin, ja niitä onkin kuultu jo pitkään. lisäksi uusia taitoja/kiinnostuksen kohteita meillä ovat taputus, vilkutus ja kirjojen lukeminen. äiti on niin ylpeä kun elsukka osoittaa jotain älyllisen toiminnan merkkejäkin (kirjat, puhe) kaiken toimintatohinan välissä :heart: =) myös syöminen on meillä helpottunut, kun elsa tykkää nykyisin lukea kirjoja samalla, eli se toimii viihdykkeenä eikä äitin tarvi enää keksiä sen kummempaa tekemistä.

aurinkoista kesän jatkoa!!

t. manna + elsukka 1vee ja 2kk :heart:
 
Moi pitkästä aikaa :wave: en tainnut viime kuussa edes kirjoitella :ashamed: käytiin siellä Välimeren lämmössä ja muutenkin koko toukokuu meni nopeasti. Reissu meni lasten kans tosi hyvin, lennotkin meni vallan mainiosti. Synnynnäisiä reissaajia nämä meidän pojat =)

Eemeli ei todellakaan syö itse, lusikan annan sille melkein joka ruualla mut kertaakaan se ei ole oma-aloitteisesti lusikkaa (ja ruokaa) suuhun laittanut.

Potalla käydään päivittäin istumassa mut ei se mitenkään suunnitelmallista ole. Esikoinen teki tässä iässä jo kakat pottaan mut tää ikiliikkuja ei meinaa pysyä potalla kuin hetken.

Nukkumisesta, sen suhteen ei oo ollut ongelmia. Klo19-19.20 välillä laitetaan sänkyyn ja nukahtaa samantien, tai ei sieltä koskaan mitään ainakaan kuulu. (Nukkuu yleensä n.6.30 asti.) Yksikseen sinne nukahtaa, samoin kuin päiväunille.
Nyt on viime viikkoina ollut sellaista ongelmaa et päiväunilla saattaa kesken unen herätä ja alkaa itkemään, ei millään meinaa rauhoittua. Liekö eroahdistusta kun mun perään on muutenkin nyt hirmuisesti ollut. Tänä aamuna heräs itkemään 5.15 eikä sen jälkeen enää nukuttu. Toivotaan et on ohimenevä vaihe, nyt on parina edellispäivänä päiväunet olleet jo hyvät (2h). Ilman itkuja siis.

Puhumisesta, äiti tulee mut muutempa sellaista omaa höpinää. Paljon kyllä ymmärtää, osaa mm.irvistää pyynnöstä (todella tarpeellinen taito!).
1v neuvolassa ei edelleenkään saatu kuuloreaktiota sille uikulle joten edelleen epäillään lievää kuulonalenemaa. Siks noi puheasiat stressaa mua normaalia enemmän, esikoinen kun vuoden iässä osas jo monta sanaa. Mut erilaisiahan nää murut on muutenkin

Onko muita jotka eivät vielä kävele?? Eemeli menee ihan juoksuvauhtia ulkona taaperokärryn kans mut ilman tukea ei ole lähtenyt käveleen. Kaikki tutut ja puolitutut puistossakin luulee et se osaa kävellä kun se menee kärryn kans niin vauhtia etten perässä pysy :eek: esikoinenkin lähti kyllä käveleen 1v2kk iässä et samaan taitaa mennä tämä juniorikin. Se on vaan jo kolme kuukautta kävellyt sen kärryn kans niin alkaa jo usko loppua et käveleekö se ilman tukea ollenkaan. Jos otan kärryn pois niin sit konttaa. Ja kiipeilee ihan älytön, saa olla silmät selässäkin!
Vuoden vaihteeseen asti olen ainakin näiden kans kotona, ei ole töihin kiirettä.

Tää oli nyt tällaista omanapaista kirjoittelua, toivottavasti joku edes jaksoi lukea :D

Ihanaista ja aurinkoista kesää kaikille :heart:
 
JOOPAJOO,kirjottelin sitten vissiin toukokuun pinoon vahingossa.. eli kommentoin vanhoja juttuja..no,en jaksa ny korjata..menköön..

Juu,olen käyny täällä viimeksi varmaan tamikuussa.. :ashamed:
Menin helmikuussa takasin töihin,niin ei tuota aikaa ole juuri riittänyt :/ On häästressiäkin pirusti ..
Pikku Onni on perhepäivähoidossa ollut maaliskuusta lähtien eli oli silloin 11kk ikäinen. Tosi hyvin mennyt siellä, paitsi ollaan jatkuvassa sairastelukierteessä (korvatulehdus sun muuta)oltu sen jälkeen kun hoitoon meni. Alkaa voimat olla loppu, laskin kerran että 6 viikon aikana käyty 6 kertaa lääkärissä :x Siis koko ajan ravataan. Nyt on putkitus ja kitarisaleikkaus edessä muutaman viikon päästä. TOIVON ETTÄ SE HELPOTTAIS!!!! On kyllä koko perhe väsynyt.

En jaksa lukea monen kuukauden tekstejä, sorry.. |O kommentoin vain muutamia tuossa ylempänä;
Meillä syyän
8 puuro + marjahedelmäsosetta
11 kotiruokaa
14 välipala jugurttia ja marjaa
17 kotiruokaa
20 2dl viili + marjahedelmäsose

Aterioiden kanssa juuaan piimää. Maitoa sitten aina jossain välissä kun haluaa.
Meillä ei vielä kävellä. Valmis ois kyllä mutta ei oo uskaltanut ottaa niitä ensimmäisiä askelia..
Sanoja tulee papa = napa, lamppu, kakka. Näyttää kysyessä missä on onnin napa tai nenä. lampun osaa myös osoittaa.
Jäi vähän lyhyeksi, ois edessä taas itkuinen yö.. Koko ilta taas tänään pelkkää huutoa,itkua ja raivoa. Harmittaa,kun ei voi auttaa toista vaikka koskee. Ei nuo antibiootitkaan enää pure. Toivottavasti vaan sais korvat ees vähän terveemmiks ennen meiän häitä ja kreikan matkaa
:|

Hennna & pikkumies 1v 1kk
 
Elsukalle onnittelut sanoista! :heart:

Hennnalle ja pikkumiehelle kovasti jaksamisia sairauksien kanssa :hug: toivotaan et helpottaa!

Puhuminen meilläki alkanu nyt tulemaan, Äiti-sana ollu pitkään jo käytössä, mut nyt tullu isi,laita,auto,maitoo,anna :D melkei joka päivä joku uusi sana!! kyl mie oon tuota odottanukki! Kävely kun alkoi niin varhain (8kk) Pelkäsin et puhe jää kovastikki jalkoihin.. Nyt kuuluu yläkerrasta ku äitiä huudellaan! :heart:

ziki ja Nanna 14kk kohta :heart:
 
Kiva kun meitäkin kaipaillaan :D Nyt täytyy kyllä sanoa rehellisesti, että mä en oo vaan tajunnu ja muistanu käydä kattomassa totya treffipinoa. Ja tännekään en oo oikein jaksanu/kerenny kauheesti kirjotella kun meillä on niin kova meno koko ajan ja Konstan päikkäriaika menee aika kivasti siivotessa edellisiä sotkuja. Ja koneella on ihan turha edes kuvitella olevansa herran ollessa hereillä.

Lisäksi mä oon ollu ihan tajuttoman väsynyt ja jotenkin flunssaisen oloinen.. tiedä sit mistä johtuu. Jotain kevätväsymystä vai ollaanko tässä nyt sit pieniin päin. Vähän hirvittää. Miehellä olis hirmu vauvakuume.. mä en oo ihan niin varma. Muutama kerta on kyllä lipsuttu, niin että se olis täysin mahdollista. Ja konstahan tuli kertalaakista. Mies kyseleekin multa päivittäin, että miltä tuntuu olla taas raskaana :LOL: Mut enpä tiedä.. tuskin.

Meilläkin tulee koko ajan lisää sanoja. Pari päivää sitten poika juoksenteli olkkarissa ja yht'kkiä jähmettyi paikoilleen kaysomaan telkkaria (oli Pingu menossa), ositti tek´lkkua ja huusi: ANKKA! :heart: Aika lähelle.. pingviini onkin jo vaikeampi sana.

Tsempitykset taas kaikille raskaille ja myös sairasteleville!

Nappi ja Konsta 14,5KK
 
Heipä hei! Ajattelin varsin ilmoittaa meistäkin... :) On menny elämä tämmöiseksi häähössöttämiseksi ni ei oikein muuta mielessä pyörikkään.. Ja mitäkö valvon tähän aikaan? Just otin sämpylät uunista.. Nuo meiän pojat teettää niin paljon työtä ettei päiväsaikaan ehi paljo mitään muuta ku palvella nuita naperoita. :D

Jimi ei kävele, poika on jotenkin tosi arka sen suhteen ja toisekseen on huono tasapaino.. :/ nimittäin kaatuilee vielä vaikka seisois tukeakin vasten. Jimi seisoo jatkuvasti varpaillaan ja siitä kaatuu sitten jos vähä käsi lipeää. Jatkuvasti pää saa osumaa.. :'( en tiiä miten se on nuin reppana. Eikä todellakaan kiipeile yhtään minnekkään, korkeintaan äidin housun lahjetta pitkin... Se on niiiiiin äidin sylipoika ettei uskoisi..

Veljeään "kiusaa" tosi kovasti, kulkee sen perässä kuin hai.. kiinnostaa koko ajan mitä veli tekee ja kaikki sen sillä hetkellä käytössä olevat lelut on kaikista parhaita.. Isoveli harrasti pitkän aikaa pikkuveikan läpsimistä kun se tuppasi liian lähelle ja sen takia piti jatkuvasti olla siinä vierellä vahtimassa. Ja myös vahtia että Jimi antaa isoveljen leikkiä rauhassa omaa juttuaan (ei oo kiva rakentaa legoilla ku toinen särkee heti) .

Jimi nukkuu yönsä sekä meiän vieressä että omassa pinniksessä meidän huoneessa. Pitkään Jimi nukkui veljensä kanssa lastenhuoneessa, mutta maaliskuussa meille tuli joku ihme sairastelukierre, silloin molemmat pojat nukkui meidän huoneessa, ja Jimi ei sitten enää oppinutkaan lastenhuoneeseen. Mutta toisaalta ei haittaa koska toisinaan Jimiä alkaa nukuttaa aiemmin kuin isoveljeään ja sitten se piti nukuttaa meidän sänkyyn ja yöksi siirrettiin omaan sänkyyn. Nyt on helpompi kun pojat nukkuvat eri huoneissa. Eivätkä herätä toisiaan jos toinen alkaa itkeä yöllä.

Jimi osaa syödä ite ja on oikein kiinnostunut siitä. Vähä törsäämistähän se on kyllä :D mutta osoite on enimmäkseen oikea.

Potalla oppi käymään kakalla jo 7kk iästä alkaen, nykyään käypi ihan pöntöllä niinkuin isokin mies. :) Toisinaan pissitkin tulee pottaan mutta niitä en oo niin jaksanu saalistaa, kakan tulo on helpompi huomata ni ehtii potalle.

Mitähän muuta.. eipä tässä, 8 hammasta. Häihin on enää reilu kuukausi... Varjosti aika lailla häähumua oman ukkini kuolema.. ensi viikolla haudataan. :'( Ukille tuli syöpä ja se tiedettiin jo pitkään ettei se siitä toivu mutta järkytys se oli silti kuulla että nyt ukki on poissa.. Lauantaina kävin katsomassa vielä ja sen päivän jälkeen ukki ei enää ollut jaksanut avata silmiäkään ja keskiviikkona nukkui pois.. Tiedettiin odottaa uutista kun osastolta soittivat että nyt näyttää pahalta. Oli muutama läheinen ukin luona saattamassa.. :'(

No mutta, pitää tässä yrittää taas aktiivisemmin käydä lukemassa ja kirjoittelemassa.

Hyvää yötä ja halit kaikille taaperoille!

Usvis ja Jimi
 
Ihanaa hääjuttuja monella :) :heart:

Usvis :hug: ukista. Meillä opittiin kävelemään kunnolla vasta viikko sitten. Arka ollut päästämään irti tuesta sitä ennen ja pitkään varvistettiin täälläkin. Yhtäkkiä vaan päätti, että uskaltaakin päästää irti ja nyt tepsuttelee n. 30 askelta kerrallaan ja sitten ehkä pyllähtää tai menee tuen luo. Sitä ennen ei juurikaan edes seissyt ilman tukea. Aina piti olla toinen käsi vankasti kiinni jossain.

Meillä menossa unikoulu osa 2. Ja päästy muutama yö ainoastaan kahdella heräämisellä. kaksi yötä meni jopa vaan yhdellä heräämisellä ja ihan ilman huudatusta tämä kokeilu :) Äiti kun on tällainen pehmoilija :saint: Mutta siis tikru ei enää nukahda syliin tuttipullolle vaan maito juodaan ennen hammaspesua ja sitten olen siinä pojan pinniksen vieressä siihen asti kuin nukahtaa - ja nukutus kestää sen tuttipullonukahdusminuutin sijaan nyt tunnin...mutta tästä se lähtee.

Yhdeksäs hammas bongattiin eilen.

Nappi testejähän voi tehdä vaikka jooooka päivä ;)

k&tikrulainen
 

Yhteistyössä