Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riikka mulla olllu nla nyt kolmen viikon välein eli eroja on kävijöillä... hassua se on luulis et kaikilla sama käytäntö...
noh kattoo ny miten sit seuraava aika vai onko enää ollenkaan :D mulla käyny meinaan esikolla niin että n rv 36-37 jälkeen en kerenny käymään... syynä se että poika päätti tulla maailmaan saman päivän aamuna kun minulla olisi ollut nla käynti :) ja nythän minulla sit on toi 36 vk:n käynti ja jos viel pitää 2-3 vk:n välii niin hyvinki voi käydä niin et en enään kerkee käydä... tai sit tää päättää jäädä pesämunaks ku jotenki tuntuu et on rauhottunu monet oireet tosi paljon, supparit ei oo enän niin kipeitä ku oli ym ym. tosin selkäkivut sitäkin kauheempia ja esikollahan mulla olikin kaikki kipuilu/supistelu selän puolella kun istukka oli sellases paikas... joten tää voi olla samanlainen... tai sit tää on vaa tyyntä myrskyn edellä ;) kuopus lopetti meinaan kans supistelut ym pari viikkoo ennen ku synty ja sit se tuliki vauhil ja ryminäl :D

Meillä ei taida olla ollenkaan alle 56cm vaatetta ja niitäkään ei paljon ole... mulla ei ikeestaan koskaan ole ollu sitä ihan pientä eli 50/52 kun se on niin lyhyt aikainen kun pojatkin ollu syntyessään 51cm ja pikku pullokoita esikko 3770g ja kuopus 4150g. ja pojis oli oikeesti sitä vauvan pyöreyttä :) tyttö oli vähän sirompi 49cm ja 3360g mut ei sillekää paljoo ollu noit pieniä vaatteita... 60cm vaatteet on sit vähä pidempi aikasia vaatteita... ja muistelen et se 68cm on sellanen n puol v koko, ainaki itte tilasin vauvalle syksyksi 68cm nalle puvun :D toivon että mahtuu päälle...

Tuteja ja pulloja pitäs muutama hommata ku talos on vaan 1 pullo jonka tilasin tupperilta joku aika sitten... niitäkin kun saa pari ainakin olla jos ei tota maitoa omasta takaa tule riittävästi tms. niin ja sitä korviketta pitää kans pari purkkii hommata... ja ne kestotki ois viel hommattava... 4 kestoa mulla jo on mutta niillä ei pääse pitkälle... ainaki 6-10 ois viel hyvä olla lisää...

sairaala kassiin olen ajatellu laittaa niitä pienempiä vaatteita eli n 56cm. boby,puolipotkarit,päällis asu (pusero ja housut tai kokoasu),kevyt toppis,kypärämyssy,tossut ja lapaset,hattu ja tarvittaessa toppis jos kelit kylmät... itelle aattelin laittaa varalle mukaan alushousut, liivit ja päällys housut, sillä on se riski et lapsi vedet menee sairaalaan meno matkalla joten sillo ei voi samoja vaatteita edes harkita ja alushousuissa on se riski että ne on liian isot jos on koko muuttunu mahan kasvun myötä ;)

eilen käytiin ostamassa vauvalle vähän tavaroita tuttavalta, ostettiin mobile häkkisänkyyn, tiikeri jumppalelu ja vauvan leluja. aiemmin ostin samalta henkilöltä koalakehdon ja kaukalo pussin... toi koala kehto on kyl loistava keksintö... se on sitterin kanssa korvaamaton keksintö :D

kohta vois lähtee lasten kanssa ulos, mä olen ajatellu aloittaa sellasen ns touhotuksen jotta sais tän masukin pikku hiljaa innostuun ulos tulosta :) ens viikol alottaa sellanen suursiivous ja himo kävely ja sen kaiken päälle kunnon löylyt saunassa... 37 vk:n jälkeen oon ihan valmis jo lähtemään työstämään tätä kaveria pihalle :)

mutta nyt pitää oikeesti alkaa kehittää jotain ohjelmaa lapsille kun niillä lomakin on niin eivät istuis koko viikkoo kotona :)jos vaik laittas koiran valjaisiin ja ahkion perään ja eiku menoks...

mukavaa ke päivää kaikille...

Anskuli ja TahvoTiinuli

Nyt alkoi mullakin äitiysloma. :)
Oltiin neuvolassa maanantaina ja sf mitta oli 34! Neuvolan täti mittasi sen kahteen kertaan, kun se mitta menee yläkäyrällä, ehkä jopa senkin yläpuolella. Itse olen aika pienikokoinen, ja miehenikin normaalikokoinen. Ei vauveli kuulemma mitenkään jättimäiseltä tunnu, vaan ihan normaalikokoiselta, mutta ehkä se tykkää potkia mahaan tilaa. Vauvasta tulee siis varmaan samanlainen kuin äitistään, ahistaa jos ei ole tilaa tarpeeksi.

Mua jännittää se, että pystyykö synnyttää alateitse, vai onko liian kapea lantio. Minä ja sisareni synnyttiin kaikki aikoinaan keisarinleikkauksella, kun ei mahduttu alakautta, tai siis äidilläni oli liian kapea lantio. Sain lääkäriajan 3 vkon päähän, mutta jospa vauveli haluaakin tulla aikaisemmin, eikä sitten mahtuisikaan alateitse? No toivottavasti syntyy huhtikuun puolella, ja jos haluaa aikaisemmin maailmaan, niin toivottavasti mahtuu alateitse.

Mullakin on kamalaa selkäsärkyä. Tekisi mieli koko aika olla makuultaan kyljellään, kun se on ainoa hyvä asento selälle. Onko muilla ollut rannekipuja? Mä olen heräillyt yöllä kamalaan rannekipuun, ja tänä aamuna en saanut pedattua sänkyäkään kun sattui ranteeseen niin. Mietin, johtuisiko se raskaudesta, vai onko siihen joku muu syy.

Taidan olla ainoa joka on hankkinut noita pienempiä vaatteita (siis kokoa 50)...mut ovat kuitenkin aika lailla 56 kokoisia, joten jonkun aikaa kyllä nekin menevät :) ja kun halvalla sai niin enhän mä voinut vastustaa. ;) Ei niitä kyllä montaa tullut ostettua, vain pari kpl unipukuja ja bodeja ja potkuhousuja. Meille siis kuitenkin lupaillaan ihan keskikokoista vauvelia ja siskonkin lapset ovat olleet samaa kokoluokkaa ja muistaisin kyllä että hekin olivat niin kovin pieniä ja hukkuivat niihin vaatteisiin aluksi, olivatpa sitten vaatteet minkä kokoisia tahansa... voi kun olivat silloin niin kovin suloisia! =D Noita isomman kokoisia vaatteita meillä onkin jo aika paljon ja hankitaan sitten lisää myöhemmin jos tarvitaan...lahjaksi ollaan jo saatu niitä vino pino, mutta tosiaan vie aikaa ennen kuin niitä päästään käyttämään. Voi vitsit... en malta sitten millään odottaa että meidän poitsu syntyy!!! :D Oon käynyt jo kurkkimassa muissa ketjuissakin noita synnytysjuttuja ja vauva-arkeen liittyviä juttuja... ;D

Mullakin on tuota selkäsärkyä lähes päivittäin. Täälläkin ainoa apu on tuo sängyssä makoilu kyljellään ja yleensä siinä käy niin että siihen sitten simahdankin :) ja unien jälkeen on olo taas helpompi kun selkä on saanut lepoa. Mulla ei oikeastaan oo ollut noita rannekipuja, mutta puutumisia on alkanut tulemaan sekä käsiin että jalkoihin ja sitten on ihan pakko lähteä liikkeelle tai liikuttaa niitä, jotta puutumiset häipyvät.
Lucia, en siis osaa sanoa noihin rannekipuihin oikein mitään... nukkuisitko mahdollisesti niin ettei kädessäsi pääse veri kunnolla kiertämään ja käsi jää jotenkin puristuksiin?? tai sitten sulla vois olla joku tulehdus siinä...

Laitoin vau-kirjan asiakaspalveluun sähköpostia ja sieltä vastattiin että kaikki marraskuun lopun tienoilla ja sen jälkeen tehdyt tilaukset seisoo, koska odottavat joidenkin yhteistyökumppaneiden tuotteita (joita ei ole saatu riittävästi). Luvattiin kuitenkin pistää se Vauvan syntymä -kirja tulemaan, jotta ehdin saamaan sen ennen synnytystä. Ja loppu paketti heti kun kaikki tuotteet on kasassa.

Lucian rannekipuihin: Onko sulla paljon turvotusta? Se voisi aiheuttaa sen että joku hermo jää puristuksiin tms.

Mulla ei ole ollut selkäkipuja, mutta nyt on parina yönä alkanut lonkkia särkeä. Ja muutenkin patjaa vasten oleva kylki meinaa puutua. Vasen oikeastaan enemmän kuin oikea. Huh, kun saisikin nukkua koko yön heräämättä kertaakaan! Eipä kyllä taida se toive toteutua ihan lähiaikoina... =D

Meillä on vaan muutama body kokoa 50 ja sitten on jonkin verran 56 kokoisia vaatteita. Eniten taitaa olla 60cm ja siitä ylöspäin...

Mulla on taas tällä viikolla ollut enemmän selkäsärkyä, kun olen touhunnut niin paljon esikoisen kanssa, koska hän on kotona kun tarha on kiinni (hiihtoloma). Rannekipuja mulla oli ekassa raskaudessa ja varsinkin imetyksen päättymisen jälkeen ja ne johtui turvotuksesta.

Viime aikoina on ollut myös ihan kamalaa närästystä! Ei oikein voi syödäkään kunnolla sen takia...Rennietä pitää vaan ottaa eikä se auta kovin kauaa.

Höh, nyt taas unohdan mitä piti kommentoida, kun luin viestit jo aiemmin ja vasta nyt löytyi aikaa tulla kirjoittamaan...

-marianne rv34+2

täälläkin äitiysloma virallisesti alkoi tänään! Oli vauhdikas alkuviikko, kävin sokerien takia äitiyspolilla kontrollissa, mutta kyllä siellä sokerit unohtui, kun verenpaine huiteli taivaissa ja valkuaista oli kahdella plussalla pissassa. Luulivat minulla olevan r.myrkytyksen ja olinkin vuorokauden osastolla kontrollissa. Hälytys oli onneksi väärä ja kotona ollaan jälleen, tosin nyt joudun mittaamaan verenpainetta kotioloissa. Että silleen, eipä sen ihmeempää.

Iceage

Iceagella ollu vauhtia ja vaarallisia tilanteita... Mutta onneksi kuitenkin väärä hälyytys...

Aika erilaisia vastauksia sieltä vau-kirjasta tulee... Mulle aikoi tehdä uuden tilauksen... Jos siellä ei oo kaikkien yhteistyökumppaneiden tuotteita, niin laittaisivat paketin niistä joita on... Ja jälkilähetyksenä sitten niitä joita puuttui... Mulle ei kai edes sitä kirjaa luvannu etukäteen laittaa... Tätyypä mennä tsekkaan mailit uudemman kerran...

Lucialle mukavaa äippälomaa... Mulla ei oo ranteet kipeitä, mutta sormet on aamulla ihan turrana... en sit tiijä nukunko jotenki käsien päällä vai eikö veri muuten kierrä...

Eilen tuli paketti jossa oli mobile ja starttipaketti 50-56 kokoa olevia vaatteita... Niistä taitaa meijän Ihime saada kotiutumisvaatteet, kunhan tässä taas kerkiän pyykkäämään... Hirmu kiire jotenki... vai onko liikkeet hidastunu, ettei enää kerkiä samaa kuin ennen...

Tuvotusta on ainoastaan sormissa, eikä niissäkään kauheasti. Mutta ehkä se saattaa aiheuttaa silti rannekipua.

Mä olen ostanut kanssa muutaman 50 cm kokoisen potkupuvun ja bodyn. Löytyi kirppikseltä niin halvalla, niin pakko oli ostaa. ;) Huomasin muutenkin, että olen ostellut vähän liiankin paljon noita vaatteita. Tykkään kierrellä kirppareita, ja aina sieltä tarttuu pieniä vauvan vaatteita mukaan. Tai no hyvähän niitä on olla paljon, niin ei tarvi koko aikaa pestä, mutta vähempikin varmasti riittäisi.

Leppoisaa äitiysloman alkua iceagella myös! :)

Mää en ole ostanut juurikaan uusia vaatteita, mutta ajattelin ostaa varalle jotain vaaleanpunaista, jos tämä on tyttö ;) Pojan vaatteita kun on ihan riittämiin..Mää ostelin kyllä esikoiselle paljon vaatteita, varsinkin kun tiedettiin aika varmasti, että on poika niin oli helppoa..Esikoinen painoi syntyessään 3630g ja kyllä ne 56cm meni ehkä 4 vkoa..50cm oli vaan yksittäisiä kappaleita..riippuu tietty paljon vauvasta, että miten nuo vaatekoot menee, eihän kaikki kasva samaa tahtia oli sitten syntyessään minkä kokoinen hyvänsä.

Ostin eilen patjan pinnasänkyyn ja pitäisi lakanoita silitellä..vielä jotain pientä pitäis hankkia. Rengasliinaa olen edelleen huutonetistä kyttäillyt..

Mää muuten näen hirveästi sellaisia unia, että mies "pettää" mua..viime yönä lähti jonkun tytön kanssa keilaamaan siis jonku parikymppisen ja herätessänikin vielä puhisin, kun olin niin vihainen..miestä huvitti kyllä aamulla, mutta selitin, että kait tähän raskauteen liittyy jotenkin toisen menettämisen pelko, kun tavallaan on niin riippuvainen toisesta ja tietää, että tarvii toista paljon sitten kun vauva syntyy.

Mulla taas selkäsärkyyn paras lääke on kävelylenkit..selkä saattaa tulla kipeäksi ostoksilla ja jos olen liikkumatta, mutta varma keino on kävelylenkit..niinpä yritän pitää itseäni liikkeelle mahdollisimman paljon.

maruska rv 35+3

Lucialle ja iceagelle mukavaa äippälomaa!

Maruska...samanlaisia unia on täälläkin nähty nyt muutamana yönä. Miehelle selitin minäkin että kaipa se kuuluu tähän raskauteen, kun on toisesta kohta niin kovin riippuvainen. Mukavaa kuulla etten oo ainoa joka näkee näitä unia =)

Mukavaa kuulla teiltä kokeneimmilta näitä vaatteisiin ym. liittyviä juttuja...itse tulee hankittua (varmastikin) kaikkea turhaakin, kun ei tietoa vielä oikein ole. :) Meillä vielä hankittavaa olis jonkun verran ja täytyykin tällä viikolla yrittää ne saada, kun mies on viikonlopunkin töissä :-/ ja jatkaa siitä seuraavan viikon perjantaihin asti, joten aika on kyllä kortilla...

ellastiina 35+3 (maruskan kanssa samoissa mennään =) )

Tietääkö joku, että löytyykö netistä jostain malliviestejä..siis että miten ilmottais vauvan syntymästä???

Ellastiina: nämä unet vissiin kuulu meillä just tähän vaiheeseen ;)

Ai niin, en muistanut vielä sanoa, että huomioikaa myös se, että kaikki vieraat raahaa myös niitä vaatteita..meille niitä toi myös sellaiset naapuritkin, joiden kanssa ei olla tekemisissä..ehkä kuitenkaan toiselle lapselle eivät enää jaksa vaivautua. Olin kyllä itse ihan höperönä esikoiselta vaatteisiin ja niistä jäi kyllä osa tosi vähäiselle käytölle..kuitenkin sitä pitää sitten perusjuttuja ja kun tuli vieraita, niin laitoin jotain "parempaa" vauvalle.

Nyt päikkäreille, kun poikakin nukkuu :)

maruska

maruska www.positiivarit.fi on yks hyvä paikka josta löytyy kivoja viestejä, sieltä ottaa oikealta sen värssypankki ja sit siellä on vasemmalla puolella eri aihe alueittain kivoja värssyjä joka tilanteeseen... itsekin sieltä omamme bongasimme jolla aiomme ilmoittaa... Laitoinkin sen jo aiemmin tuoonne tekstini sekaan, mut laitampa sen kaikkien kiusaksi vielä uudelleenkin ;)

Elämä hentoinen syntyi toiveesta äidin ja isän,
antaen näin meille suuren valoisan lisän.
Lahjoista arvokkain ____(pvm) syliin siirtyi,
___cm ___kg tytölle/pojalle piirtyi.

Nyt pitää alkaa valmistautua neuvolaa varten... käyn laittamassa myöhemmin neuvolakuulumisia :)

Anskuli 35+6

Nyt on neuvolassa käyty... pettyms oli että painoarviota ei tehtykään :( mutta muuten kyllä kaikki ok. Paino oli noussut ruhtinaalliset 318g/vk, RR 126/91, hemppa noussu 117:sta, kohdunpohjan korekus 34 eli yläkäyrällä mennään tasaisesti, lapsiveden määrä normaali, kaveri raivotarjonnassa ja syke 150,kohdunsuu pehmennyt ja auki sormien mentävästi ja pituus 2cm. Lääkäri sanoi että pikkuisen on tilanne mennyt eteenpäin, mutta ei niin että ihan vielä syntys, mutta ei usko että menee laskettuun aikaan :) lohduttavaa kuulla että ei ehkä mene yli ;) Alatutkimuksen jälkeen oli kyl sellanen olo et auts... kyl meinaan kävely tuntu... teki tosi kipeetä kävellä neuvolasta autolle ja autolta kotiin... siinä mielessä onni et mentiin autolla kun mä olin sitkeesti lähös kävellen ja voin sanoo et en ois kävellen kotiin selvinny... kaveri piristy tökkimisestä ja salakuuntelusta sen verran että on pitäny railakasta elämää siitä saakka :) Seuraava aika viikon päästä...

eipä tässä sit muuta tällä erää

Anskuli ja TahvoTiinuli 35+6

Tulipas tässä mieleen, että olisi kiva kuulla muidenkin näkemistä unista...
Itse muistan tosi harvoin uneni, mutta jos ovat oikein merkittäviä niin jäävät kyllä hyvin mieleen. Yhtenä yönä näin unta, että oltiin saunassa isommalla porukalla ja siinä lauteilla mun vieressä istui mun miehen veljenpoika (pienempänä kuin nyt oikeesti on)...mun piti vahtia sitä että pysyy lauteilla kun kiuaskin oli siinä lähellä :) Jotenkin vaan hetkeks vilkaisin muualle ja sitten tuli kauhee paniikki kun se meinas tippua lauteelta alas...en tiedä miten siinä lopulta kävi kun heräsin vaan sydän kauheesti hakaten siitä unesta :-/ ja kesti kauan ennenkuin lakkasi hakkaamasta :) Onneksi se olikin vaan unta! =) Taitaa liittyä tämäkin jotenkin äidinvaistojen heräämiseen :D
Kertokaapa muutkin vähän unistanne...ootteko nähneet mitään kummallisia unia??

Anskulilta tullut mukavia neuvolakuulumisia! :) Saapi nähdä koska ensimmäinen vauva syntyy meidän ketjuun...hyvältä kuulostaa tuo sun tilanteesi, että tuskin menee ainakaan yliaikaiseksi =) Oon jotenkin ihan varma, että mulla menee yli lasketun ajan...ja sitten siellä onkin sellainen jättis vauva että saa tosissaan puskea sitä ulos ;)

Nyt ruuan laittoon...

Höh, ihme juttu ei päästä minua tonne nelossivulle ollenkaan??!! No koitetaan tähän kirjoitella, jos vaikka sitten pääsis eteenpäin...?

Neuvolaterkkuja, vauva on perätilassa (tai oikeastaan enempi poikittain) mutta tuntuu että kuitenkin pyörii milloin mitenkin päin.. No tästä syystä heti ensi viikolla joudun ä-polille kääntämistä varten :-( ja arvatkaa että jänskättää... Oon kuullut että se sattuu ja että jos vauvalla on tilaa vielä kääntyä niin se kääntyy takaisin vaikka kuinka sitä yrittäis murjoa! Soitinkin ä-pkl ja yritin viikolla siirtää eteenpäin, mutta ei ollut aikoja tarjolla. Totesivat vaan, että voi olla ettei pysy kerran kieriskelee kovin käännöksestä huolimatta.. No minusta se kuulostaa vähän hölmöläisen hommalta, että tehdään jotain vaikkei siitä tod.näk. hyötyä olekaan??! Kuinkas muilla, onko kellään kokemusta asiasta?

Kiitos Senora vau-kirjan yhteystiedoista, täytyypä palautetta laitella. Minäkin laitoin tosi pitkä aika sitten laput postiin, mutta mitään ei ole kuulunut. Ja koko asia pääsi jo unohtumaan.

Minäpäs kokeilen vielä päästä tolle viimeiselle sivulle kuulumiset lukemaan....

Ainiin, ennen kuin unohdan, hienoa että Hupsista on saanut miehen kotiin :-)!

Ja Sannaselle piti jo viimeksi sanoa, että puhelimen Hiljennä-näppäin on täälläkin ollut kovassa käytössä kun ei vaan jaksa niitä-näitä-diipa-daapa-juttuja määrättömästi ;-)

No niin, nyt siis onnistui sivun vaihto!

Unista oli puhetta, tosi outoja unia on tullut nähtyä... Sellaisia outoja uusia paikkoja tai sitten aikas jopa eroottisia uniakin välillä ja nyt kahtena viime yönä olen nähnyt siitä vauvasta unta. Muutenkin on öitä jolloin tulee tosi huonosti nukuttua, johtuen säryistä ja huonosta asennosta ja vessassa ramppaamisesta. No kai se luonto valmistelee tulevaan tällä tavalla!

Mulla oli muuten hemppa laskenut ekan kerran sitten alkuraskauden! Tähän asti on ollut 125 säännöllisesti ja nyt oli tipahtantut 117:sta. Mistähän moinen johtunee? Ladyvita+ oon kyllä syönyt koko ajan ja siinä kyl pitäis olla riittävästi rautaakin.

No mutta se on taas perjantai, siis viikonloppua toivottelee loviisa rv34+5

Heissan! Onpas loviisa "tympeää", kun joudut tuohon kääntämiseen ja varsinkin ku ei tiedä pysyykö se sitten. Mullekin kyllä sanottiin, että 34 vkon jälkeen yrittävät kääntää jos tarvetta..toivotaan kuitenkin että vauva ottais jättikasvun ja kääntyis ja ei mahtuis liikkumaan ;) Onko sulle tehty kokoarviota vauvan suhteen?

Mää näin tässä taannoin sellaista unta, että mulla oli suhde sen idols-tuomari Simon Cowellin kanssa, eikä nykyisestä miehestä ollut tietoakaan,vaikka olin unessakin isolla mahalla..ja se äijä oli niin rakastunut minuun ja minä tietty siihen..vaikka en ole kyllä sitä miestä mitenkään "ihannoinut"..mutta näin vaan unessa pääsi käymään ;)

Yritän jättää päikkärit väliin, että jos sillä olis vaikutusta noihin yöuniin...

maruska 35+4

Perjantaita!

Unista: Olen nähnyt lähinnä painajaisia tai muuten vaan ahdistavia unia. Yhdessä olin Jokelan kouluammuskelija, räiskin ihmisiä kuoliaaksi ja lopuksi ammuin itseäni päähän (ja "tunsin" miten veri valui pitkin ohimoa). Toisessa oli ilmeisesti joku sotatila, ei ollut sähköjä ja ihmiset kulki kaduilla, ryösteli kauppoja ja toisiaan jne. Vauvastakin olen nähnyt unia, mutta niissä vauva on joko todella pieni, liukas (ei pysy käsissä vaan putoilee koko ajan lattialle), todella iso, tai alkaa yhtäkkiä puhua pälpättää kuin vanha tekijä, tai sitten unohdan vauvan vaan jonnekin kunnes joku kysyy missäs se teidän vauva muuten on. Huh, välillä sitä ihmettelee mistä alitajunta näitä aiheita kaivaa... =)

Loviisa, mun mielestä voit ihan hyvin kieltäytyä käännösyrityksestä. Ei kai se mikään pakollinen toimenpide ole. Mun kaverille yritettiin käännöstä, mutta ei onnistunut. Aika kipeää kuulemma teki, mutta lopettivat heti kun äiti pyysi. Vauva siis istui tiukasti perätilassa ja syntyi suunnitellulla sektiolla noin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Kävin ostamassa maidonkerääjän (pitäisikö niitä olla useampi?), tutin (toivottavasti sitä ei tarvita), pari tuttipulloa, liivinsuojia, vauvan puhdistuspyyhkeitä (en tiedä onko ne edes tarpeellisia), pari purkkia korviketta ja terveyssiteitä. Vaipat uupuu vielä, kaipa noilla äp:n näytteillä pärjää yhden päivän ja synnäriltäkin saattaa saada jotain näytteitä kotiinlähtiessä.

Eilen vauvan liikkeet teki ensimmäisen kerran todella kipeää. En tiedä mitä siellä tapahtui, mutta hirveä myllerrys oli meneillään ja alapäässä tuntui kuin joku olisi pistellyt sukkapuikolla. Närästyskin on jotain aivan järkyttävää, ja se pahenee aina iltaa kohti. Öisinkin saatan herätä siihen. Muuten ei valittamista. =)

Mukavaa viikonloppua!

Riikka 35+6

Unista. Täälläkin nähdään vuorotellen painajaisia ja seksiunia :)
Oon unissa raskaana ja niin himokas ettei mitää tolkkua :P En ymmärrä kyl minäkään mistä moiset unet tulee. Seksiä meillä harrastetaan edelleen ja ihan nautinnollistakin se on vielä ollut, ja yhtä usein kun ennen. Seksin suhteen ei vielä muutoksia ilmassa. Mut jänniä noi painajaisetkin... ihan sekavia ovat... näen omasta lapsesta, että sille tapahtuu jotakin ja sitten näen, että naapurinlapsille tapahtuu jotakin kamalaa...

Loviisa: Jaiks, sanon minä tuohon kääntämisyritykselle. Yks mun kaveri on kokenut sen, mutta oli niin kivulias, että ei antanut sitten tehdä sitä. Lopulta poju syntyi kans sektiolla 2vkoa ennen LA. Toisekseen tuossa kääntämisessäkin on niitä riskejä, mutta pelotella en halua. Itse varmaan "valitsisin" sektion tuossa tilanteessa. Mutta tsemppiä kuitenkin minkä valinnan ikinä teetkin/koetkin. Ja onhan noita lapsia maailmaan "pukattu" vaikka perätilassa olisikin ollut. Kokoarvio pyydä ehdottomasti!

Riikka: kyllä sillä yhdelläkin maidonkerääjällä pärjää, ainakin aluksi. Minulla ei ole kuin yksi ja Millankin aikana pärjäsin sillä hyvin. Tutteja taisi Millalla olla 2kpl. Toinen oli suussa ja sain toisen keitettyä... Tuostakin tulee joka päiväinen tapa. Jokaisella porisee "tuttikeitto" :) Eli keitetään (tuttipullot), tutit ja maidonkerääjät, rintapumpun osat yms.
Hittolainen hyvä, kun mainitsit nuo siteet, niitä minunkin täytyy hommata valmiiksi ISOpaketti. Ei se jälkivuoto, niin "rajua" ole, kun olin kuvitellut, mutta minulla se kesti muistaakseni kolme-neljäviikkoa. Vuoto oli, kun menkat olis ollut, mutta tulee sitten koko vuoden edestä kestoltaan :) Ja erilaisia me ollaan, niin toisella voi kestää vähemmänkin aikaa :)

Vaipoista: Suosittelen, että ostat liberon ja pampersin vaippoja paketit. Millalla oli ainakin, niin että toinen noista merkeistä valskasi joka ikinen kerta alkuun... oli Millalle jotenkin väärän mallinen. Vaihdoin toiseen, niin tilanne korjautui. Toiseksi syyksi sanotaan myös, että vaippa voi olla liian pieni, mutta meillä se oli kyllä vaipan muoto. Muistelen, että meillä oli päiviä jollon saattoi mennä 10vaippaa/päivä. Milla oli semmonen kakan panttaaja :) Eli kakki kerran viikossa (mikä on normaalia, jos on rintamaidolla) ja sit, kun "räjähti", niin sitä tuli "koko ajan".
Puhdistuspyyhkeet on ihan käteviä. Ei sitä pientä kannata joka pisun jälkeen vesipestä, iho kuivuu helposti... Nämä siis taas mun kokemuksia... :D

Kai sitä pitää likkaa lähteä hakemaan päikystä. Tänään pitäis mennä elokuviin tai syömään :D Mukavaa viikonloppua kaikille "mammoille".

Jepa ja Väkkärä 34+3

oih voih ja valitusta... käytiin kaupungilla shoppailemassa ja pakko myöntää että minäkin sorruin h&m:llä ale hyllyllä kahteen 50cm pukuun :) molemmis oli huppu "takki" ja housut, toinen lehmä ja toinen nalle :D en vaan voinu jättää niitä sinne... hih...
sit käytiin vaunuja kattelemassa kun tultiinkin siihen tulokseen että ostetaan uudet vaunut... yhdet kivat ja edulliset löydettiinkin ja mies saa käydä ostamassa ne ensi kuun aikaan...
nyt on paikat sitten viimisen päälle kipeenä ja ei oikeen oo hyvä mitenkään päin... supistellakin meinas jo kun ruoka kauppaan päästiin...

noist unist sen verran et mä en ole nähny unia viikkoihin... syynä se että unet on ollu koiran unta ja yöt menee pääasiassa valvoen sillä edes kylkeä en voi käntää ilman tuskaa ja kipua... ja ei ole toivoakaan että saisin nukuttua joko yön yhdessä asennossa... 15-30 min on maksimi :(

Loviisa mun kaverilla koittivat kans kääntää vauvaa ja oli todella kivulias toimenpide eikä onnistunut, kaverin maha oli ihan mustelmilla ja kipeä monta pv. vauva syntyi sit sunnitellulla sektiolla jonkun päivän ennen laskettua aikaa... mutta joillakin se kääntö onnistuu, mutta veikkaan että kaikilla se on yhtä kivulias...

Mul on kans närästys lisiny ja todellakin yötä vasten se pahenee... todella ilkeetä... Mutta sehän on merkki siitä että vauvalla on tukka syntyessään :) meillä sit tuleeki varmaan pikku hevari sieltä ;)

mut nyt on pakko mennä pitkäkseen sohvalle ei oo hyvä istuu täs...

mukavaa perjantaita kaikille...

Anskuli ja TahvoTiinuli 36 tasan

Hiljainen lauantai...

Ne maidonkerääjät oli tosiaan aika arvokkaita (melkein 6 €/kpl), joten en ostanut kuin sen yhden. Eiköhän sillä pärjää. Toivottavasti ei tarvitse lähteä siihen pullo-rumbaan lainkaan. Rintaruokinta on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse keitellä eikä lämmittää mitään. Mutta katsotaan nyt miten imetys lähtee käyntiin...

Siteistä mietin että olisiko ne paksut "vanhanajan" siteet parempia kuin nuo ohuet always ultrat sun muut? Voisi ainakin kuvitella, että paksut siteet on vähän pehmeämpiä ja mukavampia jos/kun on alapää hellänä ja mahd. tikkejäkin. Eri asia sitten mahtuuko ne normaaleihin alkkareihin. =)

Olen vähän kahden vaiheilla hankkisinko kuitenkin sen rintapumpun jo etukäteen. Haluan avent isiksen, mutta sitä ei ollut ainakaan prismassa. Netin kautta tilattuna sen saisi hintaan 49 € (+postikulut).

Mies alkoi tänään patistelemaan että pitäisiköhän laittaa valmiiksi lista sairaalaan mukaan otettavista tavaroista, ja vauvan kotiintulovaatteetkin pitäisi kuulemma pakata jo, ja laittaa synnärin ja taksin puhelinnumerot sekä kännykkään että lapulle jääkaapin oveen. No hyvä että miettii noita, itse olen jotenkin asennoitunut siihen että yliajalle mennään...

Heh, tuossa ostamassani liivinsuojapakkauksessa on oikein herttainen kuva missä vauva sievästi suu supullaan imee rintaa. Just joo, sillä imuotteella koko hommasta ei kyllä tule mitään muuta kuin itkua ja hammasten kiristystä molemmille... =)

Loppuun vielä mahakuva pitkästä aikaa. Ja kerrankin tasaviikolla otettu.

1685713.t.jpg

Riikka 36+0

Heippa vaan täältäkin!

Eilen olin neuvolassa ja kaikki on mallillaan. Verenpaine 117/69, painoa tullut 300g /vko eli nyt yhteensä tasan 10 kg.
Vauva on jo kovin alhaalla, ei vielä ihan laskeutunut. Mutta niin alhaalla oli pää, että tuskin enää kääntyy perätilaan.
Neuvolalääkäri puolentoista viikon päästä. Toivottavasti kohdunsuu on pysynyt kiinni...

Mulla on aika usein kauhea painontunne alavatsassa kun kävelen. Onko kellään tällaista? Onko se vielä kohdun kasvua?? Vai tuntuuko se joltain kun vauva laskeutuu??
Edelleen, esikoisesta on niin pitkä aika, etten enää muista.
En muistanut neuvolassa kysyä....

Tässä nopeat kuulumiset, myöhemmin lisää ja kommentoitavaakin oli =)

hupsis, 33+2

Lauantaita kaikille...

Riikalla kiva masu :) omastakin pitäs viel viimehetken kuvat näpsiä...

Mun pitäs kans maidon kerääjä ostaa... tosin ei oo yhenkää aikaan ollu mut nyt jos hommais :)
Mä ostin sellasii vähän vanhemman mallin always siteitä... oli poistos yhes kaupas 0.99e pkt ;) ostin 3 pakettii... hih... luulis riittävän... mut alkuun kyl suosittelen yösidettä... äippäpaketissa oliki paketti...

Mul oli viime yö ihan viimisen päälle kamala yö... oli pientä sanavaihtoa siskoni kanssa sähköpostitse pitkälle yöhön ja hän hautasikin minut elävältä ja kielsi yhteyden pidon lapsiinsa :´( Eli ei siinä unta saanu enään loppu yöstä... pyörin sängys n 7 saakka, supisteli ja koski joka paikkaan... Sit 8 jälkeen alko lapset heräillä joten se niistä unista... ajattelin vaan että kun saan itseni rauhoittumaan niin se helpottaa, mutta ei se niin helposti käyny... vauvakin oli levoton ja tuntui kun se siinä sivussa olisi yrittäny tulla kylkiluiden välistä läpi... toivon mukaan ensi yönä uni tulisi edes hetkeksi...

mä taidan lähtee antaa lapsille jo iltapalaa niin saa ne hyvis ajoin nukkumaan jos opetelis tohon koulu rytmiin taas :) jäis vähä omaa kahdenkeskistä aikaa ukkokullanki kans ku on jääny aikas vähälle viime aikoina :(

Mukavaa illan jatkoa kaikille...

Anskuli ja TahvoTiinuli

Lauantai-ehtoota!

Minäkin kävin ostelemassa tänään noita pieniä, tarpeellisia tykötarpeita eli liivinsuojuksia, vauvalle kylpyöljyä, siteitä yms...

Huh, tosiaan oon kuullut noista käännösyrityksistä, että kipeetä tekeevät! Äidilleni on myös koetettu tehdä nuorimmaista odottaessa ja hyöty ollut mitätön, kun pikkuveikka kotimatkalla oli takaisin kääntynyt... Ja palkaksi vaan mustelmat äiti saanut. Huh, en tiedä peruisko sen tosiaan viime metreillä, vai koittaisiko urheasti vaan? Aion kyllä kieltää heti jos alkaa sattumaan (toivottavasti uskalllan, liian herkästi sitä vaan kiltisti sinnittelee...)

Anskulikos puhui vai kuka, en nyt muista tarkasti, hankkineensa koalapussin? Saiskos äkkinäinen jonkinlaisen selvityksen, mikä mahtaa olla koalapussi ja mistä niitä saa? Kuulostaa nimensä perusteella tosi kivalta jutulta!

Nyt täytyy toivotella viikonlopun jatkoa, mies halajaa aivan selvästi pelien maailmaan!

terkuin loviisa