HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Karkasi ennen aikojaan tuo viesti... Hupsikselle piti vielä toivottaa hyvää vointia ja mukava kuulla että raskaus sujuu hyvin ja muutenkin elämä tuntuu olevan taas mallillaan :-).

Ja kaikille vauvakuumeisille pikaisia plussia toivottelen! Ellastiinalle tsemppiä vauvakuumekärvistelyn kanssa! Meilläkin odotellaan sitä lomautuslappua...

Mukava oli kuulla maruskan, piikkisiilin, rvahoon ja muiden kuulumisia! Anskulin perheelle jaksamista taas kerran muuttotouhuihin.

Hyvää Juhannusta!

loviisa ja o sekä masunasukki rv11 (ENSI VIIKOLLA ULTRA)

Oi... ihanaa... onnea Riikalle plussasta :)

Meillä remontti valmis joten huomenna aloitellaan muutto puuhat...

Toivotan kaikille oikein ihanaa ja rauhallista juhannusta (toivon myös paljon kauniimpaa säätä).

Anskuli ja pesue

Ihanaa RIikka!! Teillä tärppäsi sitten todella nopeasti =)
Itse kärvistelen täällä yhä enemmän vauvakuumeisena...

Anskulille jaksamista muuttopuuhiin...

Loviisan kuulumisia odottelen...ai teilläkin lomautuslappusta odotellaan...

Mukavaa oli kuulla teidän muidenkin kuulumisia :) Käykää toki useamminkin täällä moikkailemassa!

Toivottelen teille kaikille kauniita kesäpäiviä! Nyt menen laittamaan pojan nukkumaan ja itse nauttimaan auringosta...

ellastiina ja J.

Heipä hei kaikille...

Täällä ois muutto rumba o loppu suoralla a ihanat kelit sit saatiinkin... murrr... :) no onneks isommat saatiin kuskattuu jo ennen näitä helteitä...

Minulla kans pientä vauva kuumeen poikasta, varsinkin kun kävin eilen kattomassa kaverin uunituoretta pikku prinsessaa... :) hih... mut josko tää mun lapsi luku ois jo täynnä... Tiiä sitä ;)

Mut ihania kesäpäiviä kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisianne...

Anskuli

Ultrakuulumisia pikaiseen... Kovasti pyörähteli pienokainen massussa, kaikki näytti olevan kunnossa. Ja arvatkaapas, la aikaistui viikolla ja onkin nyt 1.1! Nyt sitä sitten päästään jännäämään tuleeko vuoden viimeinen villahousu, toivotaan että kuitenkin ensi vuoden puolelle malttaisi masussa asustella!

Pikkumies sairastui yllättäen kesäflunssaan, ensin luulin että jokin allerginen reaktio tuli mutta sitten illasta nosti kuumeen ja ihan reilu räkätautihan se kehkeytyi. Nyt onneksi jo toipumaan päin, ainaskin vaikuttaa virkeämmältä vaikka räkää yskää vielä riittääkin.

Ihanasta lämmöstä nauttikaamme!

Mukavaa kun Anskulin muutto taasen loppusuoralla joten onnea uuteen kotiin :-)!

terkuin loviisa&O

Hiljaiseloa täälläkin :)

Kivat ultrakuulumiset Loviisalla :) Jänskäksi menee, että syntyykö vauveli vielä tänä vuonna vai meneekö ensi vuoden puolelle...

Kuinka Riikan raskaus sujuu??

Mä olen kans tuttavapiirissä saanut kuulla pari ihanaa vauvauutista :)

Meidän pikkuneidillä on joku älytön porsastelu kausi ruokapöydässä.... On siis syönyt itse (hyvin pienellä avustuksella) noin kk ja tähän asti mennyt ihan hienosti. Nyt on alkanut oikein kunnolla sellainen tahallinen sotkeminen ja lusikalla ruuan heittely. Olen sitten toistaiseksi ottanut lusikan pois ja syöttänyt itse.
Potalla käymisestä tyttö on kauhean kiinnostunut ja pyytää ruokailun jälkeen päästä potalle. Pari kertaa vahingossa tullut kakka, pisu tulee lähes aina.

Oltiin muutama päivä sitten Särkänniemessä siskon ja lasten kanssa ja kyllä oli hyvä reissu. Junalla mentiin (elämys lapsille sekin :)) ja lapset ravasi laitteissa ilolla. Pikkulikkakin tykkäsi kovasti ipanaarion laitteista :) Itse kävi kahdessa laitteessa, en arvannut kauheasti riekkua tämän mahan kanssa. Esikoinen osoittautui varsinaiseksi hurjapääksi, testasi mm. Tyrskyn ja muutamat muut hurjat laitteet :)

3 viikon päästä nuo mun tyttöset lähtee miehen kans reissuun ja olenkin sit ykänä melki 2 viikkoa... Mitenköhän sitä osaisi rentoutua ja ottaa ilon irti, eikä vaan ikävöidä.

Kirjoitelkaahan muutkin, jos kesänvietoltanne ehditte :)

Hupsis+lauma (23+5)

Heipä hei kaikille täältäkin...

Hupsista kyllä se on ihanaa kun saa omaa aika, mut voi se olla sopeutuminen siinä kun lapset niin pitkään poissa... Mulle jo yks viikoonloppu oli tuskaa :D

Mulla vähän mieli maassa... Mun kummi poika pääsee huomenna ripille ja mä en saanu kutsua sinne ollenkaan, kun rakas siskoni ei minua sinne halua... Ei ole edelleenkään halukas sopimaan kanssani :( En muista olenko täällä maininnut että ei olla oltu siskon kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun ilmoitin heille odottavani Öhmöttiä ja sitä ennenkin yhteyden pito oli vähäistä :( Minusta tuntuu vaan niin pahalle kun hän sotki lapsetkin mukaan ja ei anna minun muistaa edes niitä lapsia kenen kummi olen :´(
Ja kaiken tämän muun keskellä saimme huonoja uutisia isäni suhteen, häneltä löydettiin pahalaatuinen syöpä kasvain... Mut ei tässä auta pitää vaan jaksaa eteen päin...

Anteeks että puran mieltäni täällä...

Mutta nyt taidan painua Öhmötin kainaloon nukkumaan...

Jaksuja kaikille masukkaille ja tottakai muillekin

Hyvää yötä

Anskuli

Anskulille paljon voimia! On todella ikävä, että isälläsi on vakava sairaus, ei siihen oikein löydy lohduttavia sanoja. Elämä on tällaista. Oma äitini sairastaa Alzheimeria ja on nyt vaikeassa vaiheessa. Sairaus eteni todella nopeasti muutamassa vuodessa. Sitä on miettinyt, että miksi, ja ajoittain on tosi surullista seurata, kun oma äiti on jo tavallaan mennyt. Antaisin mitä vaan, jos voisin vaikka soittaa hänelle ja jutella.

Nyt olisi hyvä hetki sopia siskosi kanssa, kun olette saaneet ikävän muistutuksen elämän rajallisuudesta. Miksi olla riidoissa, kun nyt pitäisi tukea toinen toistaan. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Toivon, että saatte välinne kuntoon.

Sitten vähän meidän perhettä... Meidän neitinappinen on varsinainen touhuterttu. Kiellot menee kuuroille korville ja leikkipuisto on paras paikka, jonne pitää päästä mielellään koko päiväksi.

Yksillä päikkäreillä mennään ja pottailtu on, tosin tässä oli viikon pottaprotesti, kun oltiin mummolassa ja sen jälkeen on vähän tökkinyt, mutta kakat tekee mielellään pottaan. Pissit suhahtelee minne sattuu, kun en jaksa koko ajan olla pyydystelemässä, siksipä kuiteskin pääasiassa vielä vaippaillaan.

Kaikille ihanaa kesän jatkoa, nauttikaahan pikkuisistanne!

Iltaa!

Anskulille voimia! Toivotaan että todella saat jotenkin välit korjattua siskon kanssa, nyt kun isäsikin sairastunut...

Hui miten pitkäksi aikaa Hupsiksen lapset lähtevät isän matkaan, en kyllä (ehkä) kestäisi... Kun yön ylikin jo vaikeaa. Mutta toisaalta, ehkäpä pointti onkin siinä kun ikään kuin ei ole tarvetta ollut pitkille yöreissuille niin sitten niihin ei osaisi varautuakaan?

Hienosti rvaHoon neiti jo pottailee :-)! Kauhukseni olen huomannut että meillä on tainut jäädä liian myöhälle koko pottatouhut, koska poika ei suostu edes istahtamaan potalle (tai vaihtoehtoisesti pöntölle pienentävän rinkulan kanssa). Että apua-vinkkejä kyllä otetaan vastaan, jos kenellä olisi tällaisille myöhäjunaisille potattajille?

Kuulumisianne odotellen
loviisa

Huomenta Huhtikset :)

Anskuli, tosi kurjaa kuulla, että siskosi kanssa vieläkin sukset ristissä ja että isäsi on sairastunut. Toivottavasti saisit viimein välit kuntoon siskoosi ja isällesi toivon kaikkea hyvää! Sinulle tietysti jaksamista kovasti.

Tosiaan, pari ekaa päivää voi olla mukavaa vaan köllötellä itekseen, mutta karsea ikävä tulee varmasti.... :(
Toisaalta, mies ei ole nähnyt tyttöjä kuin tietokoneen välityksellä yli kahteen kuukauteen, joten he ansaitsevat viettää aikaa yhdessä ilman minua. Yritän nauttia "lomastani" sillä tämä tilaisuus tuskin toistuu piiiiiiiitkään aikaan :)

Meidän tytteli tykkää kanssa olla puistossa ja usein aamuisin on jo ulko-oven edessä laittamassa kenkiä jalkaan :) Ei hän tietenkään vielä osaa kenkiä laittaa, mutta yritys on kova, samoin kuin muiden vaatteiden pukeminen. Omatoiminen tyttö, ja itsepäinen. Mistä lie tullut :D

Mun maha kasvaa kauheeta vauhtia ja on kyllä jo tosi iso!! Kuinkahan isoksi tässä vielä kasvetaan.... :) Viikkoja nyt 25 ja risat. Painoa tullut vain 3 kiloa ja vointi muutenkin ihan hyvä. Nyt joudun hakemaan saikkua kun ei selkä kestä istumista töissä ja hieman "kippuraa" työasentoa. Mullahan on myös se laskimotukoksille altistava geenivirhe ja istumatyö ei ainakaan paranna raajojen verenkiertoa... Mulle ilmestyi oikeaan pohkeeseen nyrkin kokoinen mustelma, enkä ole satuttanut jalkaani mihinkään...

Sanooko teidän huhtilapset sanoja?? Hieman ehkä yllättäen meidän tyllerö sanoo jo noin 10 sanaa. Yleensä 2-kielisillä lapsilla saattaa puhe viivästyä, mutta tuota papupataa ei näköjään se koske. Sanat ovat kaikki suomea, mutta hän ymmärtää kyllä eron suomen ja isänsä äidinkielen välillä.

Kuinkas Loviisan ja Riikan odotukset sujuu?? Ja mitäpä muille kuuluu?? :)

Näyttää olevan mukava ilma, joten ehkäpä tästä voisi puistoon lähteä :)

Mukavaa viikonloppua!

Hupsis+tytöt

Heipä hei kaikille pitkästä aikaa

Loviisa älä huolestu... ei meilläkään vielä pottailla... paljon mukavampaa on juosta kelteisillään ja ruikkia minne sattuu :D mutta totuushan on että pojat oppivat useimmiten hitaammin kun tytöt...

Meillä tulee jo jonkin verran sanoja mm äiti, pupu, kiitti, täällä, anna jne. myös esikon nimen sanoo ja koiran nimeä koittaa tavata :D Epäilin alkuun oppiiko miten puhumaan kun meni tosi pitkään ennen kun meillä alettiin edes jokeltelemaan... todella hyvin ymmärtää sanotut, kun pyytää hakemman kengä niin hakee ne... Ja muutenkin on ihan fiksun oloinen pikku mies :D Nyt vaan jonkin sortin flunssaa pukkaa kun on vähän kiukkunen ja ääni ollu paineessa jo muutaman päivän... pitänee lääkäris käyttää jos ei ala helpottumaan :(

Hupsista olikos sulla nyt kolmas raskaus?? Mulla iteläni kolmas raskaus alko näkyyn tosi aikaseen... ja masuki oli puolta isompi ku aiemmin vaikka painoa ei tullukaa... mutta ehkä sekin korosti mahaa kun oma paino tippu siin samalla...

Käykäähän muutkin kertoilemassa kuulumisianne... ja mitenkä vauvamasut jakselee taaperoiden kanssa :D

Aurinkoa

Anskuli ja öhmötti <3

Terveisiä Kolilta :-)! Saatiin lopultakin aikaiseksi vietettyä miehen kanssa kahden kesken päivä, mukavaa oli ja pikkumies oli nauttinut serkkujen luona kyläilystä. Eli hyvää teki kaikille irtiotto toisistamme :-).

Masun asukille kuuluu hyvää, neuvolassa kuunneltiin viikolla sydänäänet ja hyvin kuului. Viikkoja nyt 17+ kohta siis puoliväli häämöttää :-)! Hassua vaan että massu (ja muutenkin painon nousu ja turvotus) tuntuu paljon pienemmältä kun esikoisen kanssa. Olokin on onneksi ollut hyvä, jaksaa touhuta pikkumiehen kanssa, hänellä kyllä virtaa riittää!

Aah, mukava kuulla Anskuli, että sielläkin puskaan pissaillaan miten sattuu. Toisaalta en tiedä kantsiiko pottailun kanssa hirveästi hätäilläkään kun uusi vauva varmaan tekee pientä taantumaa kuitenkin?

Hei, mitäs mieltä olette tosta sikalentsusta? Oletteko jo ajatelleet rokotuksia, jos tulee ajankohtaiseksi? Entäs odottajat, aiotteko ottaa? Meillä ollaan tosi epävarmoja mitä tehdään jos tilanne pahenee... Uskaltaako ottaa rokotetta, entä uskaltaako jättää ottamatta?!

Lämpimiä päiviä ja kuulumisia odotellen

loviisa, otus ja masunasukki.

Päivää, että pätkähti :)

Täällä sitä nyt "lomaa" vietellään, eli tytöt on olleet kohta viikon reissussa.
Kauheasta ikävästä huolimatta olen vähän yllättäenkin osannut nauttia olostani. Mutta onneksi tulevat ensi perjantaina kotiin, niin saadaan vähän eloa pirttiin :)

Mulla nyt menossa vko 27+2 ja olo on aika hyvä. Sairaslomalla olen toista viikkoa, koska istumista ei selkä kestä. Supisteleekin silloin tällöin. Alkuviikosta oli neuvola ja kohdunsuu on pehmennyt. Lääkäri sanoi myös, että "kanavaakin on vielä hyvin jäljellä", mistä mulle jäi sellanen tunne, että se ois vähän kuitenkin lyhentynyt. Mutta tuo kohdunsuun pehmeneminen on kuulemma aivan normaalia, kun 3. raskaus menossa.
Supisteluiden takia menen parin viikon päästä kuitenkin kontrolliin.

Sokerirasituksessa oli tosi hyvät arvot, vaikka mulla kesken kaiken taju lähtikin :) verenpaineet hieman putosi, olivat 100/53 ja siksi pimeni silmissä. Pötköttelin sit loppuajan terkkarin pedillä ja olo parani kummasti.

Anskuli, juu siis 3. raskaus menossa ja mahan kasvu sen mukaista :) Mutta sf mitta oli pienempi kuin viimeksi näillä viikoilla (tosin eri mittaajakin). Johtuisko myöskin siitä, että rasvan määrä vatsanympärillä on tainnut vähentyä, koska paino ei ole paljon noussut.

En oo kauheasti tota possunuhaa mietiskellyt. Enkä rokotuksen ottamista. Käsihygieniaan olen panostanut normaalia enemmän. En tiiä sit kun koulut alkaa, siitähän sanovat, että voi tartuntojen määrä kasvaa.

Jaaha, jotain vois ruveta hommaileen, vaikka ikkunat vois pestä :)

Kirjoitelkaa kuulumisia!! :)

Hupsis

Iltaa!

Pikainen tervehdys vain. Kävin eilen ekassa ultrassa ja siellä kaikki ok. Sikiön koko vastasi viikkoja ja kovasti hän siellä vilkutteli. =)

Poika nauttii kesästä. Oltiin mökillä ja järveen piti päästä joka päivä, usein monta kertaa. Ja aina tultiin huudon kanssa pois, vaikka huulet oli siniset ja hampaat löi loukkua. Poika poimi myös mustikoita ahkerasti (kaikki omaan suuhun tietysti). Nyt kotipihalla menee itse omalle viinimarjapensaalle. Ja naapurin kirsikkapuulle... =)

Poika rakastaa kirjoja, niitä luetaan moooonta kertaa päivässä. Uusin sana onkin kirrrrja. =D Palloakin tykkää potkia ja heittää.

Nauttikaahan kesästä!

Riikka ja E sekä masukas rv 11+0

Heipä hei täältäkin suunnalta...

Pääsimme viimein 1 vee neuvolaan... Ja pikku mies sai paljon taas kehuja omatoimisuudesta ja motoriikasta... Mittoja saatiin 81cm ja 10k260g, paino menee -10 käyräl ja saatiin suositus lisätä ruokiin rypsiöljyä... Ja kalkki valmisteita kans otettiin kehiin kun maitoa ei pikku ukko kestä :( mut onneks tänä päivänä on suht hyvät kalkki tabletit ym... seuraava neuvola onkin jo muutaman kk päästä kun tämä 1 vee neuvola venähti pitkäks...

Mut nyt nukku puhiin... alkas pikku hiljaa isompien koulu rytmin opettelu :D

Aurinkoa

Anskuli ja öhmötti

Iltoja!

Oltiimpas tiputtu alas...

Tällä viikollakos Hupsiksen tytöt kotiutuu? On varmasti hurja ikävä, mutta luksusta varmaan ihan ihkaitsekseen olo ;-).

Riikka, meilläkin nautiskellaan luonnon antimista, mustikoista, vadelmista ja mansikoista. Tosin osan antaa aina äipän/iskän suuhun, joka on tosi hellyyttävää... Niin, mukava kuulla, että ultrassa kaikki hyvin!

Sadesää on pikkumiehestä huippua, lätäköissä läträämiseen ei kyllä tunnu koskaan kyllästyvän. Uimahommissa meillä ei olla käyty kun ei oikein ole uimarantoja lähellä ja kumpikin aikas laiskoja uimapuuhissa olemme.

Tulkaahan kertomaan kesäkuulumisia muutkin!

öitä!

No jopas oli pudottu kauas :)

Loviisa, mun tyttöset kotiutu 31.7 eli nyt jo tovin olleet kotona. On jo monena päivänä pitänyt tulla kirjoittelemaan... :)

Tyttöjen reissu oli mennyt todella mukavasti ja mitä tietokoneen välityksellä pystyi näkemään, niin pikkuneitikin nautti olostaan :)
Mulla oli luonnollisesti ikävä, mutta ihan mukava oli viettää omaakin aikaa!:)

ihania kesäpäiviä ollut!! Mulla nyt menossa vko 29+4 ja ihmeen hyvin olen jaksanut nämä helteet. Ei ole turvottanut, eikä ollut mitenkään tukala olo muutenkaan. Ahkerasti olen istunut pikkulikan kanssa tossa lähipuistossa ja siellä on mukavan viileää melkein säällä kun säällä.

Pottailu pitäisi nyt aloittaa uudestaan, sitä eivät reissussa olleet paljon harrastaneet. Meillä on nyt joku kasvukausi varmaan menossa, koska tytön ruokahalu on mahtava :)

Perjantaina nla,1v4kk, vaikka kk sitten olis kai jo tarvinnut käydä mut oma terkkari oli tuolloin lomalla ja sit tyttö reissussa. Ainakin rokote tiedossa.
Mulla samalla oma nla ja sen jälkeen lääkäri, kun kohdunsuu on pehmennyt ja supistelee niin lääkäri haluaa tarkkailla tilannetta.

Raskaus on sujunut hyvin, vaikka sairaslomalla olenkin ollut jo kuukauden.... Ei kestänyt selkä istumista.... :( Nyt ihan ok kunnossa selkä, mutta ajoittain vaivaa liitoskivut.

Olis kiva lukea kuulumisia, siis kirjotelkaahan.
Tää painuu nyt petiin, kun huomenna alkaa taas koulu ja sitä myöten arki :)

Hupsis, 29+4 sekä huhtityttö 1v4kk

Heipä hei kaikille täältäkin

Meillä alkaisi koulut huomenna vaikkakin neiti olisi jo mielellään la sinne mennyt :D Tänään käytiin reppu, kouluvaate ja kenkä ostoksilla... on se muute yllättävän rahaa vievää puuhaa... Noh mut onneks mieleiset löyty...

Minä täällä muiden vauvamasu juttuja lueskellessa ihan kateudesta vihreänä... ystävä perheen vauvaakin kun käytiin katsomassa niin tuli ihan öhmötin vauva ajat mieleen... sniif... toinen jo niin iso poika :)

Meillä toi pottakoulu on vähän vaiheessa kun herraa ei se juurikaan kiinnosta... sitä on vaan kiva kannella ympäri taloa... mut meillä harrastetaan sit sitä et heittää ite vaipan pois ja pissii sit minne sattuu kerkeämään :) mut josko se pottakin kiinnostas...

Ruokahalu meidän ukolla on ihan mahdoton... välillä tuntuu et ei millään täyttys :D mut silti nla täti sitä mieltä et öljyy pitäs ruokiin lisätä jotta saatas lisää painoa... Mut toinen ku liikkuu niin paljon et minkäs voi ku ei liho... mä taidan jo toistaa itteeni :/

Mut mä taidan lopetella ja alkaa laittaa lasten koulu vaatteet ojennukseen ni ei tartte aamulla laitella kiirees...

Jaksuja vauva masuille ja kaikille muillekin taaperoiden kanssa...

Käykäähän kertoilemassa kuulumisia...

Anskuli ja öhmötti <3

Huhuuuuuuuu!!!!! :)

Aika kaukaa meittiä sai taas hakea :D

Tulin kertoilemaan nlakuulumisia. Eli tänään oli 1v4kk neuvola ja neidin strategiset mitat ovat 82,3cm sekä 11,4kg. Pituutta tullut liki 5cm 4kk:ssa!!! Keskikäyrillä mennään ja pituuden ja painon suhde hyvä. Rokotteesta neiti ei ollut moksiskaan, enempi kiukutti kun äiti piti paikoillaan :) Tykkään vertailla tyttöjen mittoja, vaikka eri isät onkin ja mun esikoinen oli noissa mitoissa pari vuotiaana. Eli miinuskäyrillä aina menty hänen kanssaan.

Anskuli, mulla kävi säkä kun esikoisen kouluvaate hankinnat oli tehty matkan aikana :) Käytiin sit täältä ostamassa reppu ja kyniä yms. sälää.

Omaan napaan kuuluu hyvää. Lokakuu lähestyy ja masu kasvaa :) Sf-mitta jo 30, eli kasvanut 6cm muutamassa viikossa. Painoa tullut 6kg kaikkiaan, olen oikein tyytyväinen :)

Kirjoitelkaahan kuulumisianne muutkin :)

Hupsis (30+5)

Heippa!

Lomat on lusittu ja arkeen palattu. Eka viikko oli aika hankalaa, poika oli ihan ihmeissään kun joutui olemaan meikäläisen kanssa kaksin. Lomalla oli aina enemmän tai vähemmän porukkaa ympärillä.

Meillä on käyty potalla ehkä 5 kertaa yhteensä. Jotenkin se vaan on jäänyt. Kasa kirjoja mukaan, niin poika jaksaa istua siinä ihan kivasti. Mitään saalista ei kyllä ole saatu. Nykyään poika tulee kertomaan kun kakka on housussa. Jotain edistystä kai sekin. =)

Syömisen kanssa oli hirveä tappelu tässä taannoin. Mikään ei kelvannut syötettynä ja nyt kaveri saakin syödä itse. Ja sotku on sen mukaista... Syö vielä aika paljon purkkiruokia, normaaliruoka ei ole juurikaan maistunut, vaikka olen yrittänyt maustaa miedommin ja antanut syödä itse.

Pitäisi varata 1,5-v neuvola. Saapa nähdä milloin sinne päästään, lääkärikoja saa niin huonosti. Onko joku muuten osallistunut pneumokokkirokotetutkimukseen? Me ei osallistuta, kun ei tiedä saako sieltä sen pneumokokkirokotteen vai jonkun hepatiitin.

Omaan napaan kuuluu kai ihan hyvää. Hieman vainoharhainen olo, kun liikkeet ei vielä tunnu. Käytiin kuun alussa np-ultrassa ja siellä kaikki oli ok. Kahden viikon päästä pääsen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Ja rakenneultraan lokakuun alussa.

Toistaiseksi olen vielä pysynyt mukana esikoisen menossa, vaikka se onkin nyt alkanut karkailemaan tuosta pihalta. Välillä saa ihan tosissaan juosta perässä (mikä pojan mielestä on vaan hauska leikki...). Maha on viikkoihin nähden aika muhkea, muta ehkä tämä turvotus laskee tästä vielä... =)

Tulkaahan linjoille!

Riikka ja E ja maha 14+

Heipä hei kaikille täältäkin...

Niin se loma loppu ja koulut hyrähti käyntiin... Ja tokihan tuliaisina saatiin koko perhe flunssa.. Isommilla lapsilla ja itellä nuhaa ja yskää/kurkkukipua, öhmötillä sit painu korviin pienen lämmön kera... Nyt siis kuurilla pikkumies... Mut onneks alkaa nuha silläkin jo helpottaa, korvia haroo aika ajoin... jännä vaan kun korvia alko haromaan vasta pari päivää sen jälkeen kun käytiin lääkärissä...

Sit me todettiin et jos meil on epäonnee asunto asioissa niin on auto asioissakin :( meidän auto otti ja palo tos la iltapäiväl... tultiin just kotiin siskon tytön syntymäpäiviltä ja auto kerkes olla parkis ehkä 10-15 min ku esikko läks viemään roskia ja tuli juosten kotiin ja huus et isi auto palaa parkkipaikalla... JA eihä siit mitää kivaa jälkee jääny... puol kojelautaa suli kasaan katto putos alespäin 30cm ja koko sisus turvaistuimineen pilalla :(

Mut jospa se valo viel tähänki risukasaan osuis..

Kerhojen alkua tääl kovasti ootellaan ni pääsis pikkustenki kans liikkeelle... Alkaa nää kotiseinät jo pikkuhiljaa kaatuilee päälle...

Töihin lähtöökin olen alkanu miettiä... mut en tiiä... jotenki ei tiiä raskiiko viel öhmöttiä hoitoon viiä... Mut eihä täs ny niin kamelin seläs olla :D

Hupsiksen raskaus jo hyvllä mallilla :) ei ois enään paljoa jäljellä...

Riikkakin jo mukavilla viikoilla.. pian alkaa liikkeetkin jo tuntua :)

Hih en minä mitenkään katkerana :D Noh saatiin me uusi vauva elämäämme ystävä perheen kautta, eli yksi kummilapsi lisää :D

Mut nyt taidan alkaa odotella salkkareiden alkua... ei passaa kauden ekaa jaksoa missata :)

Aurinkoista syksyä kaikille

Anskuli ja öhmötti

Puuh! *puhaltelee pölyjä ketjun päältä* Kaivoin meidät esille jostain sivulta 5... =)

Kylläpä teitä anskuli koetellaan! Huh huh, onneksi auto ei syttynyt ajon aikana...

Tänne ei mitään ihmeitä. Poika on melkoinen vilpertti ja tuntuu että meno vaan kiihtyy koko ajan. On nyt saanut parit ihan kunnon raivarit. Ei halua syliin, itkee vaan ja kävelee karkuun jos yritän lähelle. Joskus onnistun kääntämään huomion muualle ja raivo laantuu, joskus ei auta kuin antaa huutaa aikansa. Itsestä kyllä tuntuu pahalta katsella vaan vierestä...

Omaan napaan kuuluu myös hyvää. Liikkeitä tuntuu jo aika säännöllisesti ja 3 viikon päästä on rakenneultra. Maha on iso, tai ainakin kohtu on korkealla. SF-mitta rv 16 oli 19 cm... :o

Tulkaahan muutkin langoille!

Riikka, E ja maha 17+0

Heipä hei pitkästä aikaa!

Mukavan kokoinen massukka Riikalla :-)! Hassua, minulla taas paljon pienempi kuin viimeksi... Katsoin just 22 vkon neuvolakäyntejä niin alarajoilla nyt, kun esikoista odotellessa ylärajoilla. Vointikin on ollut paljon paljon parempi :-)! Minäkin olen Hupsista tyytyväinen, kun paino ei täälläkään ole lähtenyt hurjaan nousuun, helpottaa kummasti elämistä :-D!

Meilläkin poitsulla vauhtia riittää... Pakko alkaa miettiä vähän jotain muutakin virikettä kuin koti... Ehkäpä sitä lopultakin jonnekin kerhoilemaan uskaltautuisi...? Meinaa itsellä tuntua välillä että hermot kireällä vain sen takia kun ei viitsi ihmisten ilmoille lähteä.

Vai funtsii Anskuli töihin menoa jo... Niin, aika kyllä tuntuu rientävän nopsaan.

Vointeja kaikille ja kuulumisia odotellen!

loviisa

Heipat vaan täältäkin! :)

Kävin meitä yks päivä "etsimässä" mutta en ehtinyt sivua 3 pidemmälle, kun tuli joku keskeytys.

Voi tota Anskulin perheen epäonnea! Kai vakuutus korvaa?? Mikä oli syy, että se nyt silleen roihahti? Mutta onni onnettomuudessa, ettei ajon aikana syttynyt.

Mulla on sf mitta aivan kamala!! Vkolla 33 (maanantaina oli neuvola) 32cm!!! Paino oli laskenut kilon verran, eli nyt tullut 5 kg lisää. Vauvan painoarvio vkolla 1900g eli keskikäyrällä. Eli ei oo iso vauva tulossa mutta masu on valtava :D

Sain tänään ihanan yllärin: mies tulee viikonlopuksi kotiin!!!! Viimeks nähty livenä reilu kk sitten, Skypessä nyt nähdään liki joka ilta, mutta ei se ole todellakaan sama asia.

Tyttöporukassa siis pääsääntöisesti täällä vielä elellään ja ihan mukavasti menee. Aamuisin puistoillaan pikkulikan kanssa vähintään tunti (muuten ei nuku kunnon päikkäreitä) ja tekee se raitis ilma hyvää äidillekin kun ei enää lenkille juurikaan pääse. Koiria jaksan just ja just lenkittää. Esikoinen onneksi on jo niin iso apu! :)

Tänään alkoi vko 34 eli ei ole paljon enää jäljellä :) Jaiks :)

Musta on ollut aivan ihanaa ostella poikien vaatteita ja täytyy tunnustaa että huutiksessa on lähtenyt vähän mopo kädestä.... ;)

Ja kirpparilta löysin hyväkuntoiset Brion tuplat (50e!!!) jotka oli pakko ostaa :) Yhdistelmiä ja kantoliinaakin meinaan käyttää, mutta koiria lenkittäessä tuplat on varmaan iisimmät.
Poikasta varten alkaa olla kaikki valmiina, kauheasti ei ole hankintoja vaatteita lukuunottamatta tarvinnut tehdä, kun on vielä niin paljon pikkulikan juttuja tallella.
Manduca ja kantoliina, sekä jonkun sortin kantotakki tarttis vielä hankkia.

Ihanaista odotusta Riikkalle ja Loviisalle, sekä terkkuja kaikille muillekin!

Tulkaahan kertoilemaan kuulumisianne!

Hupsis ja huhtilikka 1v5kk sekä poikanen 34+0

Yhteistyössä