HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hupsista: joo muutettiin... täs kämpäs vaan vikoi ni paljo et pakko muuttaa... kosteusvauriot aikas pahat ja toi naapurusto täynnä alkoholisoituneita muista piittamattomia idiootteja... Loppu kesäst huomattiin kuin yhel naapuril piilopulloki pihas PRKL... siit asti on etittyy uutta ja ny löyty ni päätettiin jättää tää kämppä omistajansa huoleks... onneks tää ei oo mun oma :D Ei täs oikeen lasten terveydellä viitti sit kuitenkaa leikkii ja ei noi piilo pullot puliukkoineenkaa oikeen oo lapsille hyväks...

Mut nyt tiskaamaan ja tyhjentää keittiön kaappeja laatikoihin :D

Huomenia tännekin :)

Anskuli, voi kurjuus... Ei kuulosta kivalta paikalta... Tosi harmillista kun joskus kivalta asuinpaikalta vaikuttava paikka onkin sitten suuri pettymys. Tosi kiva, että olette vihdoin löytäneet uuden kodin!! :)

Meidän touhupeppu heräsi tänään 5.15 joten yritän saada neitiä jo päikkäreille. Sisälle nukuttaminen on vaan aika työlästä, kun tyttö on tottunut nukkumaan ulkona. Vastalauseita tulee sängystä koko ajan :)

Esikoinen on hiihtolomalla ja taidan mennä aamupalalle samaan aikaan, kun siihen kerta on mahdollisuus :)

Mukavaa viikonalkua kaikille:)

pikamoi sairastuvalta,

palattiin lapista hiihtolomalta ja meidän tänään 11kk täyttävä neito sairastaa nyt kolmatta päivää kuumetta. nenä vähän vuotaa, mutta ei merkittävästi ja unissaan yskii kuivaa yskää, ei oikein muuten. pöh. olen antanut panadolia 5ml/3x vrk ja se vähän laskee kuumetta, mutta ei varsinaisesti.

meillä kävelykärri on pop! jutellaan omia höpötyksiä, mutta tunnistettavia sanoja ovat äiti ja issi, joka voi olla myös hissi... järkkyä miten vuosi on mennyt tosi tosi nopeasti, ihan vähän surullistakin, kun nämä nakerot kasvaa niin tajuttoman nopeasti. nyyh.

pitäisi alkaa suunnittelemaan synttäreitäkin. onko kellään ideoita 1-v juhliin?

oi onko niin moni vauvautumas :) ihanaa... vähä mä oon kade :D

Meil öhmötti läks käveleen tos hmmm. viikko takaperin ehkä reilukin... nyt kävellään jo pitkiä matkoja ilman tukee... pysyy äiti kiireisenä :D

niih ei ois kauaa enää 1v juhliin... meijän "vauvat" on jo isoja :´(
mä aattelin tehä jonku kivan kakun nallen tms. jotai kivaahan sitä pitää keksiä :D on ne kuitenki ekat bileet :D

Mut nyt pakko alkaa unille... huomenna aletaan kuskaa kamaa uudelle asunnolle, niin ei ois pahitteeks olla pirtee :D

UNia kaikille

Anskuli ja öhmötti

Huomenta tännekin!

Anskulille kovasti muuttointoa!! :)

Kiva kuulla RvaHoon kuulumisia myös :) Joko teillä on parannuttu??

Apua, niin tosiaan 1 vee synttärit.... minne aika oikein häviää?:) Me juhlitaan 10+1 vee synttärit varmaan aika pienimuotoisesti kun lähdetään heti huhtikuun alussa Kanarialle miehen vanhempien kanssa. Mutta kyllä kakkua ja muuta täytyy leipoa :)

Mä muuten kaiholla lueskelin meidän odotuspuolen ketjua ihan alusta asti ja kyllä oli kiva muistella niitä aikoja... :) Lokamammoissakin tosin on nyt aika aktiivinen porukka ja kiva kirjoitella sielläkin:)

Missäs kaikki Mammat oikein luuraa?? Huhuu??:)
kirjoitelkaahan kuulumisia edes pikaisesti:)

Huomenet!

Joo-o, vähän pitkät piuhat on tänä päivänä, ihmettelin tovin että mitäs se Hupsista siellä lokavauvoissa ja entäpä Wau ja Joppuli? Ennen kuin hoksasin että NIINNIIN jos Huhtimamma tulee uudelleen raskaaksi, eihän se tarkoita että on AINA Huhtimamma ja huhtivauva :-D!!! Ehheheeee....

No juu, onnea Anskulin Öhmötille ensiaskelista :-)! Vauhtia siis riittää... Meilläkin koitellaan kovasti tukea vasten liikkua ja seistä törrötetään omin voimin pitkiä aikoja. Yöt on jostakin syystä olleet tosi risaisia, viime yönä nukuttiinkin yhtä kyytiä 6h ja ompas reipas olo! Kuumetautiakin pukkasi viikko sitten, mutta nyt jäljellä enää kuivahko yskä, eikä sekään hirmu paha. Onkos RvaHoon perhe jo parantunut?

Joo, noi yks-vee synttärit tuottaa päänvaivaa kun mennään vielä niin tiukalla ruokavaliolla, mutta onneks löytyi hyvät nettisivut jossa aikas paljon vinkkejä!

En muista mikä päivä nyt on, joten toivottelen vaan oikein mukavaa loppupäivää :-D!

loviisa

Heissan ja muistaessani onnittelen kaikki vauvamasulaisia ja askeleita ottaneita ja muutenkin kaikkia mammoja :)

Meille kuuluu jo hyvää. Kuume kesti nelisen päivää ja tänä aamuna ilmaantui ihottuman oloisia näppyjä kasvoihin ja ylävartaloon. Nettitohtorinna RvaHoo teki diagnoosin, jota jo epäilikin aiemmin eli ilmeisesti vauvarokko kävi kylässä. Täytyy nyt tarkkailla vielä, mutta kaikki oireet löysästä kakasta ja flunssasta lähtien viittaavat ao. tautiin.

Onko muitten vauveleilla ollut jo vauvarokkoa?

Kivaa viikonloppua!

Noustaampas ylemmäs täältä ;-)!

Vai vauvarokkoa RvaHoon neidillä, onneksi kai se menee nopeasti ohi vaikka onkin ikävä tauti...

Höh, meillä on jouduttu nukuttelemaan poitsu iltaisin syliin, kun muuten menee hösseliksi. Välillä nukahti aivan itse. Mites teillä muilla nukahtaminen? Kai tää on joku vaihe ja menee ohi (viimeistään armeijassa, hahhhahaaa :-D)!!

loviisa

Meil nukahtaa parhaiten autos ja rattais... Kotona päikkäreille nukahtaminen on taistelua ja illal sitä samaa... väil nukahtaa kesekn leikkien lattialle... Meil on uni tissu viel satunnaisesti mukana, mut mun toiveena ois saada tissuttelu unilleki mennes loppumaan... hra on vaan niiin eri mieltä... Mut josko ennen kouluikää tai viimeistään aremijaan lähtien ;o)

Mut nyt alan ettii kamoja ja valmistautuun reissuun... lähen tänään pikku poikien kans tallinnaan... huoh mitähän siitäki tulee... ei muuten mut mennes n 7 h bussissa...

Mut mukavaa loppu viikkoa kaikille

Anskuli ja öhmötti

Heippa!

Hupsista: paljon onnea plussasta! Ihana juttu. =)

Sairasteleville pikaista paranemista! Meillä on selvitty ihmeen vähällä, pari kertaa pojalla on ollut nuha. Toisinaan haroo kyllä korviaan, välillä mietityttää että jos onkin tulehdus. Mutta tuota haromista on vain väsyneenä, joten varmaan liittyy siihen.

Anskulille ei voi kuin nostaa hattua! Mulle ei tulisi mieleenkään lähteä kahdestaan pojan kanssa matkustamaan. Saati sitten kahden lapsen kanssa. Ja jos totta puhutaan niin harvoin kyllä yksinkään... =)

Meillä poika nukahtaa nykyään aika helposti. Vieressä pitää istua, mutta ei sen kummempaa. Pojalla on sängyssä 2 tuttia. Toinen on suussa ja toista pyörittelee käsissään kunnes nukahtaa. Joskus vaihtelee tutteja edes takaisin. Yleensä nukahtaa alle vartissa, joskus menee pidempään ja joutuu välillä laittamaan takaisin makuulle yms.

1-v synttäreitä en ole juurikaan suunnitellut. Tuskin meille tuleekaan mitään teemaa tai erikoista kakkua tms. Kun ei poika niistä vielä ymmärrä. Ehkä vähän vanhempana sitten. Täytekakunkin ostan varmaan lähikonditoriasta valmiina, olen tosi surkea leipuri...

Lähdetään lauantaina viikoksi Lappiin. Ollaan meno- ja paluumatkalla yö Oulussa eli matkan puolivälissä. Helpompaa niin kuin yrittää ajaa koko matka kerralla, kun poika ei viihdy kovin hyvin autossa. Tulee kyllä tolkuton määrä tavaraa mukaan, saapa nähdä miten saadaan ne sopimaan autoon. Sukset menee onneksi toisessa kyydissä.

Mukavaa viikkoa!

Riikka ja E 11 kk ja risat

Aikaiset huomenet=)

Kiitosta onnitteluista, riikkaa!:)
Toivottavasti RvaHoon kotona voidaan jo paremmin. Meillä oli vauvarokko viime syksynä, muistaakseni alle puolen vuoden iässä. Hyvin pienimuotoinen, eikä näyttänyt neitiä vaivaavan juurikaan.

Meillä menee nukkumishommelit ihan hyvin. Tosi tällä hetkellä typy on jättämässä toisia päikkäreitä pois ja on hieman rytmit sekaisin. Mutta päikkäreille menee vaunuihin ja nukahtaa ilman hytkytyksiä, ellei sitten mennä lenkille. Iltaunille tyttö käy seiskan aikaan ja jätetään vaan omaan sänkyyn, jonne nukahtaa iteksee hyvinkin nopeasti. Tutti meillä jäi pois ennen joulua. Yöunien pituus on sellaiset 11-12 tuntia.

Meillä on hyvin pienimuotoiset 10v+1v synttärit. Esikoinen vie muutaman kaverin pizzalle ja sitten seuraavana päivänä tulee mummit ja kummit synttärikahville.

Meillä on maitotuotteiden maistelu mennyt oikein mukavasti. Ei ole näkynyt merkkejä siitä ettei sopisi. Raejuusto on suurta herkkua :) Olen myös jo lisännyt tuttelin joukkoon normimaitoa.

Nyt menen antamaan lapsosille aamupalaa ja keittämään itselle kaffet :)

Ei muutakun mukavia kevättalvisia päiviä :)

Hupsis

Heipä hei vaan tänne

Reissu ohi ja hyvin meni... pojat olivat todella helppoja jajaksoivat reissun ilman suurempia kiukkuja... öhmötti nukku melkein koko ajan kun rattaat on sen paras nukkuma paikka ja mikäs siin kävelles :D nukku ja söi ;) isompi valvo melkein koko ajan... sit vähän ennen pois lähtöö se nukahti... oltiin siis päivä talinnassa... tulomatkalla yökin meni hyvin laivassa, pojat nukku hyvin... äiti tosin vähän huonommin :D minun äiti oli mukana niin se helpottihuomattavsti reissua... Tuliaisia tarttu mukaan enemmän ku ois jaksanu kantaakaan :D mut lapset on tyytyväisiä... löysin öhmötin 1v. kakun päällekin ihanan marsipaani hiiren :D

Mut nyt taidan alkaa purkamaan viimeisiä muutto laatikoita kun öhmötti nukkuu... helpompaa huomattavasti...

mukavaa la päivää

Anskuli

Halojata halloo :)

Kylläpä on kovasti hiljaista. Esim Ellastiinasta ei ole kuulunut toviin, eikä mariannesta, missäs se senora luuraa?? :)

Meidän tyttönen seisoi eilen tosi pitkän ajan ilman tukea ja juuri ennenkuin horjahti, otti yhden haparoivan askeleen :)
Ostettiin sellanen Plaston muovinen mopo ja sillä tyttö tykkää huristella eteenpäin. Ja välillä käyttää syöttötuoliaan kävelytuolina.... Työntää siis edessään ja kävelee :)

Muuten mitään kummempia ei kuulukaan.
Mun odotus sujuu ihan kivasti, eka neuvola parin viikon päästä. Nyt ilmeisesti viikkoja 7+4.

Kiva, että Anskulin reissu meni mukavasti :) Kyllä pientenkin lasten kanssa voi reissata kun lähtee rennolla asenteella.
Ite odotan meidän Inglesin reissua kovasti!!=)

Taidan mennä hoitamaan tiskit alta pois, ennekuin tyttönen heräilee päikkäreiltä.

Kirjoitelkaahan :)

kiitos huhuilusta, Hupsis. Pysyn täällän taustalla ku aina joku vetää herneen nokkaan mun kirjotuksista... Onnittelut uudesta odotuksesta ja tosiihanaa Inglesin reisua!! Me käytiin tammikuussa Puerto Ricossa ja matka meni hienosti. Purkkiruokia ostettiin periltä ja osa vietiin täältä mennessä.

Meilläki noustaan pystyyn ja välillä unohtuu pitää kii... Taitaa olla vain ajan kysymys ku juostaan tuetta.

Heheeeeeiiii senora :)
Kiva kun huomasit!! Ja kiva kun kerroit noista ruuista, olen sitä vähän pähkäillytkin... Mutta sieltäkin siis löytyy kelpo ruokaa :)
Entäpä tuo maitopuoli??

Kyllä nämä lapset kasvaa ihan liian nopeesti :)

Hupsista: joo oon kyl huomannu palstoilta, ku oot kyselly noista etelän ruuista. Mutta enpä oo viittiny sotkeutua. Nimittäin jos mä pääsen kirjotteleen etelän asioista, niin siitä tulee juttua vaikka kuinka ja paljon.. siis purkkeja löytyy paikallista Heio-merkkiä ja sit näitä Hipp-tuotteita, joita on suomessaki. Hedelmä- ja marjasoseissa saattaa olla hunajaa (miel), mut on hunajattomiaki.Käy kirjastosta sanakirja mukaan matkalle (wink, wink).. Maitoa ei ostettu ku N on viel tissityttö :) Nestlen korviketta näytti olevan. Pyyroon lorautin ihan meiän kahvimaitoo tilkkasen... ja ravintolassa ku käytiin syömässä annoin omasta annoksesta maistella pizzapohjaa ja ranskalaisia. Vettä täytyy muistaa antaa ja juua itekki. Maissinaksuja oli välipalana aina mukana. Matkarattaat oli tosi kätevät. Hotellista saatiin matkasänky...Mihin hotelliin meette??

Kiitos tuhannesti infosta :) Ei oo muualta paljoo tietoa herunut.
Hipp ruuat on meillä suosikkilista ykkönen, joten hyvä että löytyy! Me ollaan jo sekoiteltu maitoa ja korviketta sekaisin, hyvä että Nestleä löytyy sieltäkin.
Me ei ikinä poistuta kotoa ilman maissinaksuja :D Matkarattaat on juu huomattu käteviksi, ne lähtee mukaan nytkin.
Hotelli taitaa olla Eugenia Victora tai jotain sellasta. Matkasänky on sieltäkin luvattu.

Nyt viemään esikoista kouluun :)

Mukava kuulla Senorasta :-)! Käy ihmeessä useammin kertomassa kuulumisia! Oih, ihanalta kuulostaa kun uskallatte reissata pikkuisten kanssa :-). Meistä on tullut ihme kotihiiriä, oikeesti ei paljoo missään käydä.. Tosin koti-elämästä ollaan ennenkin tykätty, mutta nyt tuntuu että ollaan ihan jumitettu ;-).

Osaiskohan joku kokeneempi sanoa mitä ihmettä meidän pikku-mies riekkuu öisin? Nyt melkein pari viikkonen ollut sellaista hulinaa että oksat pois! Siis herää aamuyöstä ihan virkeenä ja saa emäraivarit kun koittaa tyynnytellä takaisin sänkyyn. Parhaillaan kolme tuntia ärhentelee kunnes syliin itkuunsa nukahtaa. Ollaan ihan ymmällään? Koitettiin että jätetään iltapäivän pikkutirsat pois, että josko se siitä johtuis mutta eipä auta ja sitten on niiiiiiin väsynyt ja univelkainen ettei jaksa mitään. Tänään sit luovutin ja laitoin aamu-unille kun eilen taisteltiin ja taisteltiin koko aamu että vois siirtää vähän myöhemmällä päikyille. Nukkuu siis öisin omassa sängyssä, mutta samassa huoneessa vuorotellen isän ja äidin kans (meillä isä kuorsaa niin ettei tulisi mitään nukkumisesta, siis minun, kun vauvan älämölöä ja isän kuorsausta niin jeah, päädyttiin siis väliaikaisesti ainaki tällaseen ratkaisuun). No juu, mutta onks teillä kellä on enempi lapsia niin ollut joskus tällaisia kausia vai onks nyt joku hätä vai mikä on?

Mut nyt syömään, meinaa ajatus tökkiä :-)

Heissan!

Loviisa: Myös meillä ollut kolme yötä tosi huonoja. Neiti herää klo 4-5 itkuisena eikä haluaisi enää rauhoittua. Voi mennä pari tuntia, että saa taas nukkumaan. Tänään me kokeiltiin vain tunnin päikkäreitä, kun ei enempää nukkunut muutenkaan. Olisi alkuillasta tosin varmasti nukkunut, mutta pidettiin toimintaa yllä, niin meni nukkumaan klo 19. Toivotaan, että ensi yö sujuisi hyvin. Olen ymmärtänyt, että vuoden kieppeissä tällaista menoa on. Itse mietityttää vaan olisko korvatulehdusta tms, joka herättelee. Toivottavasti ei.

Hei matkailijat. Me ollaan oltu Kyproksella ja suosittelen, että kannatte suurimman osan purkkiruoista mukananne, koska noissa ulkomaan purkkiruoissa on useimmiten mm. suolaa ja ovat koostumukseltaan erilaisia, sanoisinko "eksoottisia". :D Ettei tulis vaan ylläreitä. Me ostettiin hedelmäsoseita paikan päältä, sellaisia joista kävi ilmi, että ovat 100% hedelmää. Tosin kukin tavallaan. Eikä siinä tietysti ole roudaamista kun toiseen suuntaan ja palatessa mahtuu kivasti tuliaisia, kun purkit eivät vie tilaa.....

Meillä 1-v lähenee kovaa vauhtia ja nyt täytyy alkaa suunnitella leipomuksia!!! Ilomieltä kaikille!

loviisa onko pikkuinen alkanut liikkumaan enempi esim kävelemään tms.? meillä ainakin kun opittiin kävelemään niin yöt muuttu paljon levottomammiks ja jopa yö heräilyjä tuli...

mul meinaa tulla kaveri koneelle joten pakko lopetella ennen kun on kone sekasin :D

Anskuli ja öhmötti

Sunnuntaita!

Rva Hoo ja Anskuli; poitsu vielä ei kävele, mutta oikeastaan nyt kun ajattelen, niin kovalla vauhdilla on uusia asioita tässä lyhyellä ajalla oppinut. Melkeimpä heti konttauksesta seisomaan ja siitä tukia vasten kulkemaan jne paljon muuta uutta.. Ja kun muutenkin ollut herkempi noissa uniasioissa. Ehkäpä se on että nyt tapahtuu niin huisisti asioita, että vaikuttaa öihin. Ja niin noh, neljä ylähammasta yhtä kyytiä tullut... Voeh, kun jaksais olla coolina yöt, vaikka kuin olisi hulinaa. Välillä meinaa käpy palaa kun tuntitolkulla mekastetaan.

nyt täytyy mennä...

Päivää!

Oltiin viikko Ylläksellä ja reissu meni todella hyvin. Hiihdettiin, lasketeltiin ja pulkkailtiin. Säätkin suosivat. Appivanhemmat oli mukana, joten lastenvahteja riiti. =) Matkatkin meni ihan jees, pidettiin molempiin suuntiin päivän/yön lepotauko.

Tukea vasten kävely onnistuu meillä jo kivasti ja taaperokärry saa kyytiä. Ulkonakin poika viihtyy ihan eri lailla kuin ennen. Konttailee pitkin pihaa ja tutkii hiekkiksen tavaroita, syö lunta jne. =)

Loviisalle jaksamista! Tuo yökukkuminen taitaa kuulua ikään, tai niin olen monelta kuullut. Ja sitten yöt taas yhtäkkiä rauhoittuu.

Pojalle on tullut eka poskihammas läpi. Eipä tuo siitä mitenkään erityisen kiukkuinen ollut. Hampaita on yhteensä jo 9. Kohta voisi kokeilla hammastahnaa. Käytiin hammastarkastuksessa ja siellä sanottiin että tahnat kehiin kun poskihampaita alkaa tulla.

Mukavia kevätpäiviä!

Riikka ja E 11,5 kk

Meille on kans eka kulmahammas tulossa läpi...
Huisia että meiän pikkuiset alkavat pian viettää yksvuotispäiviään. Millaisia synttäreitä ootte aatellu? Just eilen kattelin, että 1v purkkiruuassa oli lisättyä suolaa. että silleen.

Hupsista, jos haluat jutustella etelänmatkasta, niin voin laittaa vaikka mailiin vinkkejä lisää... mun osote löytyy ainaki vanhoista wab-ketjuista ja matkalaukun puoleltakin kanarian aamukampa-ketjusta...

Yhteistyössä