+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
Maira: Teitkö testiä? :D

Täällä taas "oireita" :D Kaiken lisäksi ei voi syödä pekonia, metukkaa tai eilen tekemääni ruokaaa, musta ne maistuu vaan suolalle vaikken ruokaankaan lisännyt.. OIRE??? :LOL::headwall:
 
Jensar: Joo ne Luget on määrätty mulle tukemaan luteaalivaihetta. Mulla kun oli siis ennen välivuotoja luteaalivaiheen aikana. Alko tiputteluvuoto aina dpo 7 tai 8 ja sitä jatkui sitten viikon verran eli tädin tuloon asti. Ne on kyllä nyt Lugejen ansiosta hävinneet ja siitä olen tosi ilonen =) Syytä välivuotoihin ei missään tutkimuksissa selvinny... Multa otettiin loppukierron hormonikokeet ja tehtiin aukiolotutkimus. Siinä aukiolotutkimuksessa nimittäin selviää myös tavallista ultraa tarkemmin kohdun sisäiset rakenteet. Ja mulla oli pienenä epäilyksenä myooma tai joku muu joka aiheuttaa tiputtelua. Mutta onneksi kohtu oli täysin siisti :) No miinuspuolena noissa Lugeissa on sitten tää tädin viipyminen... : /

Maira: Kiitos rättipäivätuulista! :D Ja todellakin toivon nyt tädin pikaista saapumista, että pääsen uuteen kiertoon. Uusi kierto on aina uusi mahdollisuus :rolleyes: Jospa se täti nyt tulis ajoissa paikalle, kun lopetin Lugetkin kaks päivää etuajassa. Pysyis kierto aisoissa... Ja päästäis yhdessä piinailemaan tammivauvaa :D

Kysymys: Mikä juttu tää vehnänalkioöljy on? Mitä hyötyä siitä on? Mistä saa? Mitä maksaa? Ai miten niin olen epätoivoinen... :LOL:
 
MinyMom Oi, kuulostaa hyvältä tuo teidän muutto. Meillä on myös tarkotus asua kerrostalossa jonkun aikaa, kartuttaa vähän pääomaa ja sitten rivari tai okt :D

Jensar voi reps tuo työ juttu :LOL: Mä kannatan aina omaan fiilikseen luottamista. Jos nyt tuntuu siltä, että hoidot voi odottaa ja matka kutsuu, niin sitten on tehtävä. Eikä tuommoiset päätökset ole peruuttamattomia.

Tänään oon ollu supervarma raskautumisesta! Alavatsalla on ollu tuntemuksia, autossa tuli paha olo, kun kalenteria selasin samalla. Rinnat tuntuu raskailta, ei kuitenkaan kipeiltä. Kylmä on ollu koko päivän. Eipä tänne muuta, paitsi ostin nokia x3 puhelimen pinkkinä :D
 
Sunflower11
Tänään oon ollu supervarma raskautumisesta! Alavatsalla on ollu tuntemuksia, autossa tuli paha olo, kun kalenteria selasin samalla. Rinnat tuntuu raskailta, ei kuitenkaan kipeiltä. Kylmä on ollu koko päivän. Eipä tänne muuta, paitsi ostin nokia x3 puhelimen pinkkinä :D

Mulla vaihtelee toi.. välillä on niin varma olo ja välillä taas, ei ei voi olla..
 
Kiitos kaikille ymmärryksestä ja siitä että jaksatte lukea mun sekavia ajatuksia:heart: Tää on just niin sitä parasta antia mitä täältä palstalta saa, kun ei kukaan joka ei ole kokenut tätä tuskaista yrittämistä, voi ymmärtää tätä mielen kuohuntaa ja välillä ihan päätöksien tekemisen vaikeuttakin. Normaalisti mä oon sellainen ihminen joka haluaa kaiken heti paikalla mutta nyt tää asia on varmaan ensimmäinen mitä pysähdyin oikein kunnolla miettimään ja puntaroimaan ennen kuin ryhdyin suin päin toimiin:D Tosiaan kaiken voi pitää auki ja mitään ei tarvitse lopullisesti päättää, se on hyvä pitää mielessä.
 
Jee jee, tämmönen tuli äsken ovistestiin:



Kp 14 siis tänään, kai tuohon voi luottaa, vaikka follikkeli oli 17 mm jo kp 7. Vähän epäilyttää tapahtuuko ovista ollenkaan tuosta LH-noususta huolimatta, no, sehän selviää kp 20 verikokeista.
 
Viimeksi muokattu:
Viola30: Ei muuta kun miehenkaatoon!! Voi luottaa tuohon nimenomaan, mulla sanottiin kp20 ultrassa että voi kun tulin liian myöhään (folli 18mm), että ovis oli ollut jo siinä Kp17-20 mutta kas, ovistesti oli posiitivinen vasta Kp44 ja siitä Kp46 lähtien tulikin vasta kaikki oviksen jälkeiset oireet ja menkat sitä myöden ihan niin kuin oli odotettavissakin:rolleyes:
 
Kopsatut omanapailut tulevat tässä:

Tänään oli se kontrolliultra. Eipä siellä johtofollia tai useampaa näkynyt vieläkään, joten kypsyttely jatkuu pistoksin. Maanantaina on uusi kontrolli ja kuulemma jatketaan niin kauan kuin on tarpeen. Suolaisen hintaista lystiä. Loppuviikon lääkkeet maksoivat yli 70€ omasta pussista, mutta tiedossahan tuo oli. Kysin sitten irroituspiikistä, että kuinka pian sen tuikkaamisesta ovis tapahtuu. Vuorokauden tai kahden sisällä poksuu, joten ei onneksi kovin pitkää viivettä. Varmistelin sitten ajoitusta miehen reissutyön kantilta ja sanoi kyllä mahdollisuuksien olevan riittävät. Mainitsi kyllä sanan inseminaatio myös, sillä kysyi onko toisen lääkärin kanssa vaihtoehdosta puhuttu. Enempää ei sitten aiheesta puhunut, mutta kai sitäkin täytyy miehen kanssa tässä viikonlopun aikana pohdiskella.

Fiilis polilta lähtiessä oli ihan hyvä, mutta autossa kotimatkalla pääsi itku. Minua niin pelottaa, että tässä hoidetaan ihan turhaan oiretta vaikka pitäisi hoitaa aiheuttajaa. Kukaan ei tunnu kuuntelevan, kun yritän saada ääneni kuuluville kilpirauhasasioita koskien. Kehossani on pakko olla jotain muutakin häikkää kuin pco ja se täytyy saada selville. Eihän tästä mitään tule, jos en normaalia elämää pysty elämään. :mad:

Positiivista lienee se, että mahdollisuuksia raskauteen on. Täytyy vaan saada kohdun limakalvo kasvamaan, jotta siihen voisi pikkuinen tarrata.

Silmäilin päivän aikana tulleet kirjoitukset, mutta en nyt jaksa kommentoida. Ensimmäinen pistos on nyt laitettu, joten alan valmistautua unille. Hyvää yötä! :wave:
 
Viola30: Sulla tosiaan ollut hyvin erilainen toi aukiolotutkimus, kuin meillä muilla. Mulla se kyllä sattui, tai kohtu ilmeisesti supisteli, mutta ei se ollut mitään sun kertomaasi verrattuna. hui. Meillä näköjään sattui ovulaatio samaan aikaan tässä kierrossa.

MG: jos on vahva tunne, että jokin muu on vialla, niin yritä vaan kovasti, että alettaisiin tutkia. Tosi ikävä tollainen tilanne. Mitä ajattelet tuosta inseminaatiosta? Mulle se voisi olla jonkinlainen helpotus. Niin kuin koko tutkimuksiin meneminen on ollut. Mä pidän sulle peukkuja edelleen!


).( Mulla "aikainen" ovulaatio tarkoittaa, että kierto todennäköisesti jää nyt lyhyemmäksi. Hyvä homma. Miehen piti mennä antamaan näyte tänään, mutta kun toi ovulaatio sattui nyt, niin näyte saa odottaa. Mä halusin sen näytteen itseeni ;)

Eipä ole koskaan ollut tällaista ovulaatiokipua! Heräsin siihen ja aina vaan särkee. Tässä kierrossa en aio tarkkailla oireita, koska nyt tiedän, että mulla on selvät raskausoireet aina... Yritän olla lataamatta turhia odotuksia tähän kiertoon, kun viimeksi pettymys oli niin äärettömän suuri. Jotenkin ton tylsän alkukierron aina jaksaa ja sitten uutta pientä toivoa.
 
Mango, okt on meilläkin se lopullinen tavoite.. Mutta mä haluan olla hoitovapaalla vielä seuraavankin lapsen kanssa sen kolme vuotta, ja koska valmistuin juuri ennen äitiyslomalle jäämistä, ei mulla ole työpaikkaa odottamassa, ja okt on liian suuri pala viel haukattavaks. Mutta olen tyytyväinen tähän, ja ihan superinnoissani muutosta!! =) Toivottavasti sun tuntemukset on sitä itteään!

Jensar, samaa mieltä muiden kanssa, sinne hoitoihin mennään sitten kun siihen on valmis. Jotkuthan ei halua mennä laisinkaan. Mä ite oon myös kärsimätön ja menisin varmaan heti (menen). Poikaa yrittäessä meillä tuli vuosi täyteen ja silloin varasinkin heti ajan, ja olo oli sen jälkeen niin helpottunut et ilmeisesti kaikki stressi katosi ja heti tärppäsi. Mut pitäähän siihen olla valmis, ja ehkä loma toimii teillä hyvänä stressinlievittäjänä eikä tarvitsis mennä ollenkaan! Ainiin muuten, mä luin netistä et jolleki lääkäri oli sanonu et oviskivut voi heijastua toiselle puolelle vaikka olis toisella, varsinkin jos on ollut jotain vatsan alueen "ongelmaa" tai sellasta, et hermoratoihin olis vaikuttanu..? Uskoisko?? En tiiä..

Macylle kirjotinkin jo tammikuisten puolelle. Miksi täällä muuten on niin monta saman kuun ketjua? Samat nimimerkit kuitenkin monissa kirjoittaa? :confused:
 
mg Mä olen kanssa sitä mieltä et jo tunne siitä et jotain muuta on vialla, on kovin vahva niin alat vaan sitten oman jaksamisen rajoissa kärttämään tarkempia tutkimuksia..Kuulostaa kovin rankalta, kovasti jaksamisia.. :hug:

Bla-Bla Tsemppiä teidän omaan, kröhöm, näytteiden keräilyyn... ;)

Viola Varmaan jo illan hyödyntikin... :D

(.) Yäk näitä menkkoja.. :rolleyes: Taas ihan kiitettävän runsaat..No, ei nää onneks kauaa kestä.. :) Laskeskelin tuossa että sitähän saa pääsiäisen maissa alkaa metsästää ovista! Ihan hyvä, onpahan aikaa tehdä muutakin kun nukkua... :D Vaikka itse ovis menee tod.näk. seuraavalle viikolle, mut siltikin, pitäähän sitä aina harjotella... :LOL:
 
MG:lle jaksuja :hug: Mä oon oppinu kantapään kautta myös että oma olo ja tuntemukset aina kertoo totuuden vaikka lääkärit mitä sanois:mad:

Minymom: Mulla tosiaan tuo kärsimättömyys oli yks isoimmista kimmokkeista lähteä siihen hoitoon nopeammin aluksi, mutta toisaalta kun mun hoidossa ei ole kyse siitä että alettais tutkia että missä mättää ja sen jälkeen ehkä jotain lievempää hoitoa tms, vaan se on se viimesin vaihtoehto sitten heti alkuun joka tapauksessa, niin se hoito itsessään mua arvelutti. Mähän olin jo luovuttamassa munasoluja systerille tuossa vuodenvaihteessa ja kävin ne kaikki lääkärikäynnit missä käytiin se IVF-hoito läpi aina siihen punktioon asti joten sielläkin tuli ilmi jotain komplikaatiovaaroja mistä en ollut edes tiennyt. Onneks se luovutus sitten tyssäs siihen että systeri tulikin raskaaksi hoitojen alussa:heart: Voi ehkä olla et jos ei nyt pariin seuraavaan kiertoon tapahdu mitään niin oon klinikkaan yhteydessä ihan siltä kantilta et sais sen aukiolon tutkittua vaikka en IVF:ään sitten lähtiskään. Kyl mä raskaaksi haluaisin tämän vuoden puolella:p Toi lomasuunnitelmien teko on siinäkin mielessä terapeuttista että saa ajatuksia muualle tästä yrityksestä ja on parempi olo.

Eilen tuntui muutamaan kertaan paineen tunnetta myös oikealla puolella joten kyllä sielläkin jotain tapahtuu...:p Tulis vaan se oviksen jälkeinen jomotus edes kerran sinne oikealle niin vois edes jännätä loppukierron.
 
Sunflower11
Mg:lle jaksuja täältäkin!

Mulla olot senkin jatkuu, ehkä lisänä tullut jonkinnäköstä kipuilua alavatsaan kun esim. käy istumaan.. Sori tää mun "oireiden" vauhkoominen.....
 
Kiitos kaikille ! Tänne on jotenkin myös "mukava" palata, koska tietää saavansa tukea ja täällä ymmärretään. Ja on ihana huomata että on tukijoita niin "tuntemattomia" kuin sitten läheisiäkin. Olihan se toisaalta aika järkytys kun on melkein 12vkoa hehkuttanut turhan takia. No elämä on tällaista, koskaan ei voi tietää. Vastaisuudessa olemme päättäneet mennä varhaisultraan, maksoi mitä maksoi. :) No elämä jatkuu!
 
Netittömän ajan jälkeen: Hei van Hei kaikille niin uusille kuin vanhoille!! :wave:

Onnittelut plussista ja pahoittelut tädeistä!

Osanotto kaikille keskenmenon kokeneille! Haleja! :hug:

Zanca:
Onnittelut tupakoimattomuudesta!! Itse olen vasta ollut jokusen viikon polttamatta. Viikko sitten torstaina kyllä itse asiassa sorruin polttamaan yhden, kun otettiin äijän kanssa kunnolla yhteen, mutta onneksi se maistu hemmetin pahalle ja jäi siihen yhteen.. En haluaisi enää sortua uudelleen tähän paheeseen ja vähän harmittaa toi torstainen..

Sf: Minulla testit myös Davidia. Joko testaan useampaan otteeseen päivässä niin saan 100% kaksi samanlaista viivaa, mutta mulla tulee vain yhtenä päivänä muutenkin kyseiseen testiin lähes saman paksuiset viivat niin siinäkin mielessä helppo tulkita. Eli joko mulla vain yksi viiva tai hailakkaakin hailakampi muina päivinä ja sitten PAM! Musta tuntuu, että kaikilla reakoi eritavalla.

Ansku83: Mahtava asenne! Plussatuulia! Miten sen tupakan kanssa?

Lisey: Mistä hommaat noita vehnäalkioöljy- kapseleita? Minulla Multivita raskaus ja imetys ja sitten yrittänyt syödä terveellisemmin. Greippimehua kokeillut joskus, mutta se ei sopinut minulle.

Tuuska: Oviksen huomaan limoista, nippailusta, hirveestä himosta =D niin ja vatsa turpoaa eri tavalla kuin muuten.

Sunflower: Toivottavasti sinnekin plussaa tupsahtaa. Se merkkaa jo paljon, jos mieskin huomaa muutoksia!! =)

Mg: Voi jaksamista kovasti!! Koita painostaa niitä lisätutkimuksiin! Mitä mieltä olet noista inseminaatiosta? Tällä hetkellä tuntuu, että itse olisin valmis kaikkeen mahdolliseen hoitoon. Oman nyytin kaipuu on todella kova!

Viola30: Kuulostipa kamalalta kokemukselta! Toivottavasti asiat selviää ja tukokselle pystyttäisiin tekemään vielä jotain.

Jensar: Toivottavasti se ovis eksyisi jo sinne oikealle puolelle!

(.) Täällä menossa Dpo 0. Tällä kertaa vain tunnusteltu omaa kroppaa ja tikut jätetty kaappiin. Tätä yritystä, kun on takana sen verran kauan niin hyvin jo tunnistaa tuon ovulaation ajankohdan. Ovulaatio paljon helpompi tunnistaa oireista kuin menkkojen alkaminen. Tuntuu, että menkka oireet muuttuu joka kierto niin ehtii elätellä yhä uudestaan niitä turhia toiveita..
Peittoja tuli heiluteltua maanantaina ja tiistaina. Eilenkin yritystä oli, mutta sellaiseksi se jäi. Isäntäkin huomaa minusta koska on ovis ja ottaa turhan paljon paineita asian suhteen.. =( Tänään vielä olisi tarkoitus kuitenkin peittoja heilutella.. Eihän se vielä myöhäistä ole..
Aukiolotutkimukseen edelleen aikaa odottelen. Tuli mieleen, että kun puhutte, että kannattaa tehdä alkukierrossa niin minulla on ollut epäsäännölliset menkat niin kuinka ne tällaisessa tapauksessa katsoo kuinka mulle aikaa pistävät? Toki mulla nyt ollut kaksi tai kolme kiertoa saman mittaiset, mutta ei se niiden tiedoissa tällä hetkellä näy.. =) Vai pitääkö mun sitten ilmoittaa sinne vielä lähempänä millaisilla kierroilla ollaan menossa. Nyt alkaa olla kulunut se kolme kuukautta, kun mun lähetteen saapumisesta tuli se ilmoitus, että aika tulee kolmen – viiden kuukauden sisällä niin sitäkin varmaan saa piakkoin alkaa odottelemaan. Kai se kumminkin tulee lähempänä kesää ja menee sit tyyliin kesälomalle jne. Toki olen miettinyt, että täälläpäin kun ei ole yksityisellä mahdollista kuin alkututkimuksiin pääsy, että jos sitä kesälomalle koittaisi varata Tampereelle tai muualle yksityiselle aikaa, mutta toisaalta ollaan miehen kanssa puhuttu, että lähettäisiin lappiin vaeltamaan. Nyt kun päästään kunnallisella vauhtiin niin kannattaako enää yksityiselle lähtee? Kuitenkin tuollainen vaellus reissukin varmaan yhdessä tekisi parisuhteelle hyvää..
Mieheni oli eilen ensiapukurssilla ja siellä olivat katsoneet jonkin videon, jossa kolarissa mukana vauva. Se oltiin tunnusteltu käsistä ja jaloista ym. Vauva siinä sitten naureskellut moiselle. Mieheni sitten kotona kertoi, että vauvakuume vaan kasvoi senkin myötä..
Ai niin minulla on ensi viikolla Papa ja se on pari päivää ennen mahdollista kiinnittymistä. Osaako joku sanoa onko siitä jotain haittaa?
Toivottavasti saan pian sen koneen hommattua. Alkaa nyppiin, kun pääsee niin harvoin koneelle tällä hetkellä..
 
Epa_88 > :hug:

Kiitos kommentoineille ja tsempanneille! :kiss:

Bla-bla > Vauvaliimaista plussatuulta!

Inseminaatiota vastaan minulla ei varsinaisesti ole, mutta en haluaisi siirtyä siihen hoitomuotoon vielä. Miehessä kun ei ole vikaa ja reissutyöstään huolimatta on ihan riittävästi kotona hedelmöittämistä ajatellen, niin haluaisin ensin kokeilla tämän lääkkeellisesti avustetun hoitomuodon. Tuo on vähän periaatekysymys. Toivoisin raskauden saavan alkunsa yhdynnästä, kun siihen ei estettä ole. Käsittääkseni mieheni ajattelee samoin, mutta tarvittaessa on varmasti valmis muuhunkin kuin lääkkeelliseen hoitoon.

Jensar > :D Siinä taas huomattiin, ettei lääkäritkään aina kaikkea tiedä.

Viola30 > Vauvaliimaista plussatuulta myös sinne! Kyllä tuohon hymynaamaan varmaan voi luottaa, joten nyt sitten sukusolujen tapaamista järjestämään. :)

Lisey > Kiitos linkistä! :flower: Eilen apteekissa tuota öljyä katselinkin, mutta haluaisin kapseleina. Täytyy varmaan tilata jostakin. Tiedätkö tarvitseeko sitten Omega3-kapseleita vai korvaako ne toisensa?

SiSa78 > :hug:

Tuuska > Tervetuloa! En nyt muista olenko toivotellut, mutta ei kai se toistaminen haitaksi ole. :D Keskittymiskykyni on ollut viime aikoina vähän heikkoa eli tarkoituksella en huomiotta jätä. :)

Kylläpä kuulkaa jännitti eka pistäminen vaikka harjoittelin sitä polilla. Kyllä siinä ohjeet piti vieressä olla ja tänään taidan pistää alemmas, sillä ei se mukavalta tuntunut ja vertakin vähän tihkutti jälkikäteen. Harjoitellessa ei ollutt tuollaista. Jälkioireita en ole huomannut. Toivon kyllä kovasti, että tämän viikonlopun mittainen piikittely riittäisi ja ovis tulisi spontaanisti alkuviikosta. Vielä parempi vaihtoehto olisi se, että saisin keskiviikkona tuikata irroituspiikin ja miehen kanssa olisi ne seksitreffit. :D Olisi ajoitus sitten varmistettu.

Tänään täytyy ehtiä tekemään paljon, sillä huomenna lähdemme koko perhe viikonloppureissulle. On ihana nähdä miehen perhettä ja päästä mökille saunomaan. Matkan varrella käymme kylpylässä ja sitä odotan myös paljon. Uimapukuun pukeutuminen ei tunnu houkuttelevalta, mutta hierovia suihkuja ja poreallasta kroppani kaipaa kovasti. :D Reissu on varmasti piristävä ja saa ajatukset pois ikävistä asioista. Ehkä saan myös inspiraation johonkin kivaan pääsiäisjuttuun seuraavalle viikonlopulle, sillä olemme melkein koko viikonvaihteen ihan kotosalla.
 
Epa88, voihan harmi. Halauksia!

mg, sun pitää vaatia kilpparikokeet!!! Sanot vaan et sulla on kaikki oireet mitkä viittaa siihen (vähän liioittelet) ja sanot ettet lähde vastaanotolta pois ennen kun saat lähetteen niihin! Pysyt kovana, koska jos sulla todellakin on tuollanen olo koko ajan, niin eihän se oo normaalia! Mulla selkeesti auttoi jo pieni annos mitä syön väsymykseen, saamattomuuteen ja hitauteen. Ja oikeesti muistamattomuuteen. Nyt on selkeesti parempi olo, vaikka arvot sais olla vielä vähän alemmat, kun lasta yritetään. Ja tsemppiä pistoksiin!! Toivottavasti ne munikset nyt siellä kehittyy tarpeeks isoiks. Mä mietin tuota samaa et haluisin yrittää ekana pelkillä hormoneilla ennen inseminaatiota/IVF:ää. Tavallaan "luonnollisesti".

Pänä, kiitos! En tosin aio tehdä asialle mitään, mennä siis mihinkään availuyrityksiin, toinen tuuba kun on auki, niin se yleensä riittää. Yleensä se aika aukkariin varataan kp 1:senä ja siitä ne antaa sit sulle sun kiertoon sopivan ajan.

Jensar, minne päin suunnittelette lomaa? Mullakin mielipiteet vaihtelee päivittäin et mihin oon valmis ja mihin en. Toisaalta haluisin sen kakkosen, mutta oon huomannut etten näköjään hinnalla millä hyvänsä. Toivoisin niin että tästä kierrosta nappaa. No, niinhän oon toivonut jo melkein vuoden, joten ei pitäs pilvilinnoja rakennella.

Ansku, voisitko päivittää mulle seuraavaan pinoon dpo 0 tälle päivälle? Kiitos!

.) Eilen siis ovisplussa. Peittoja ollaan heiluteltu nyt pari päivää peräkkäin, ehkä vielä tänään ja/tai huomenna. Rasittavaa, kun pitää miettiä minä päivänä sekstailee ja miettiä et pitäskö joka päivä vai joka toinen päivä ja ovisplussa päivänä vai sitä seuraavana. Ja silti vaikka miettii ja sumplii miten, kahta viivaa ei testissä näy.

Viola kp 15
 

Yhteistyössä