HUHTIKUUN MASUJEN PINO

RHW
Heippa kaikille, taalla ois viela yks huhtimasu tulossa joukkoon mukaan jos vaan viela mahtuu..?! Olen lukenu palstaa koko ajan, mutta en ole kirjottanu kun on ollu vahan ulkopuolinen olo kun asutaan taalla UK:ssa...mutta aattelinpa nyt kuitenkin kirjotella.
Eli esikoisen laskettu aika on 27.4. ja nopeesti on menny taa aika. Menispa se viela nopeemmin toissa, 7 viikkoa pitais viela jaksaa raahata ittensa duuniin ja sitten alkais loma ja sen jalkeen aippaloma...huhhuh. Tanaan kavin rokotuksessa (veriryhma negatiivinen) ja neuvolassakin, kaikki oli OK. Taalla ei meita mammoja punnita oikeestaan ollenkaan mika musta on ihan hyvakin - voihan sita painoa seurata kotona jos haluaa. Mulla ei ole hajuakaan paljonko on tullu lisaa, mutta enpa usko kauheasti sita tulleen, mita nyt toi maha tossa kasvaa :LOL:

Vauva on tosi aktiivinen, varsinkin iltaisin - koko maha liikkuu puolelta toiselle - kivaa kateltavaa!

Koittakaahan tarjeta siella Suomen pakkasissa - vihdoinkin se talvi sitten on tullu! Joulu oli tosi lammin kun kaytiin - oli ihan outoa! Taalla paistaa aurinko ja oiskohan joku +5, mutta aamulla oli alle nollan mika on kylma naihin oloihin.

Hyvaa tiistain jatkoa!
RHW & Tummy Tenant rv 28+4
 
pitkästä aikaa jos kirjoittelis tänne.. kun en ole koneella jaksanut istua ollenkaan...
elikkäs täällä ollaan jakseltu ihan kohtalaisesti..alaselkä on tosin vaivana..ja sitten supistukset..rv27+1 todettiin että ulkokohdunsuu on sormelle auki ja sisäkohdunsuu on pehmentynyt..ja silloin oli painoarvio masuasukille 1200g..
ja nytten mennään viikoilla 29+4 niin painoarvio on jo 1900g (tänään saatu) .. että voi olla että ne käynistää aikasemmin synnytyksen jos tämä meinaa kasvaa näin nopeaan tahtiin jatkossakin.. ku tulihan tota 700g kahteen viikkoon.. =)

galluppia minkälaisia painoarvioita teille on annettu?

viime pari viikkoa on huonosti nukuttuja yöitä takana, ihmeellisiä painajaisia (mutta kuulema kuuluu ihan raskauteen)..ja monta kertaa yöllä herää ku kolottaa johki paikkaan..

tulipahan kirjoiteltua tännekki pitkästä aikaa.. seuraan kyllä tekstejä melkein jopa päivä..

heitukka 29+4 :heart:
 
RHW: Tervetuloa joukkoon, vieläpä tänne mahtuu!!!

ORAPIHLAJA: Ajattelin jo, että olet lähtenyt laitokselle, kun mitään ei kuulunut vähään aikaan... Onneksi olet vielä kotona yhtenä kappaleena.

Hei, ihan nyt ohi aiheen kaikille Teho-osastofaneille tiedoksi, että se alkaa taas 5.4... JIPPIII =)

Täällä myös paukkupakkaset ollut tämän päivän. Iltapäivästä oli "enää" 23 astetta, joten ihan pikku lenkki käytiin miehen ja pojan kanssa näyttämässä nenää tuolla ulkona. Kyllä oli kylmä. Nenä ja posket oli aivan jäässä, kun sisälle tultiin...

Viime yö meni ihan päin seiniä. Kait se eilinen kaupungilla "juokseminen" kostautui... Jonkun verran supisteli ja molemmista jaloista veti kivasti suonta :kieh: . Ehkä ensi yönä saa taas nukuttua...

Nasu-Masu 30+3


Pirkkis: Laitoin yv:tä!!!<br><br>
 
moikka!!!

mulla oli tänään se neuvolalääkäri ja tosiaan piti aamulla olla se sokerirasitus.mutta mulla oli auto aamulla niin jäässä ,että se meinasi alkaa keittää.niin myöhästyin sieltä sitten puoli tuntia.joudun siis uuden ajan varaamaan huomenna.
neuvolalääkärissä ei mitään ihmeellistä

Paino 68,5kg 881g/vk (yht.11,5kg :ashamed: :ashamed: )
turvotus +/-
sf-mitta27,5cm

kaikki muutkin olivat hyviä.ainut vaan toi paino..siis ei se lääkäri siitä mitn sanonut mutta kyllä mä itse tiedän.. :ashamed: harmittaa kun olen tällainen porsas.liikun kuitenkin melkein joka päivä mutta silti saman verran tullut nyt kuin mitä esikoisesta!!vaikka silloin en tehnyt mitään muuta kuin söin..
taidan mennä tästä jonnekkin häpeämään vaikka tekemään ruokaa ja itse syön sitten tänään pelkkää ilmaa :ashamed: :ashamed:

gismo ja kyllikki 28+2
 
niin ja sain 2vk saikkua selän takia ja sitten vielä sille mun painontunteelle alapäässä löytyi syy.joku kohouma alapäässä??????kuitenkin se poistetaan synnytyksen jälkeen tai sitten jos se ei häiritse sitä ei poisteta.
 
Lisko
RHW: terbetuloa ja vielähän tänne tosiaan mahtuu :)

gismo: äläs nyt ton painon kanssa stressaa, kyllä se siitä :) Suunnilleen saman verran minullakin on tullut kuin esikoisesta, mutta olen siitä kyllä enemmän kuin mielissäni, silloin lähtöpaino jo oli 10kg enemmän kuin nyt, eli loppujen lopuksi 2 vuotta sitten aloitin laihduttamisen ja laihdutin 20kg :eek: :) Nyt jos pysyisi samoissa tuo painon nousu kuin esikoisen raskaus aikaan, niin pudotettavaa on "vaan" ne mitä jää raskaudesta ja vielä ehkä pari extra kiloa :whistle: ;) Eli hyvällä tuurilla 6-7kg.

Mutta nyt menen pötkölleen, mies ja poika tuolla leikkii, sais äiti nyt vähän huilia.

Lisko
 
:wave: Heitukka-82

Mulle tehtiin painoarvio rv:lla 28+1 ja silloin vauva oli 1500g. Sanoivat et oli hyvänkokoinen vauveli.

Olen ollut sairaslomalla nyt viikon ja tänään alkoi tuntumaan et päivät ovat samanlaisia, mut silti olen mielummin kotona kuin töissä. Miten muut sairaslomalaiset saavat ajan kulumaan?

GALLUP: Nukutteko kyljellään vai selällään? Mä en pysty nukkuu ollenkaan selällään ja kyljellääkin pitää nukkua tyyny jalkovälissä, en tiedä miksi? OI kun on ikävä sitä mahallaan nukkumista... \|O

Äiti-79 ja hippuli 29+1
 
Hei

Miekin tällai äkkiseltään tuun vähän moikkaan. Luen kyllä joka päivä, ka useamman kerran päivässä, mut ku en saa aikaseks kirjotettua.

Tervetuloa uudelle mammalle.

Gismo ei kannata ressata painosta, kyl se sitten katoaa, jos ei muuten niin porkkanaa purren, mut vasta sitten synnytyksen jälkeen. Mun äiti sano, et sillä on aina noussu paino paljon (parhaimmillaan n.40kg/raskaus), aivan sama mitä se on syöny, joten ole huoletta.

Miekin kävin tänään neuvolassa. RR 100/61, sf 28,5, painonnousu 420/vko yhteensä 8,9kg (jipii esikoisen aikaan tässä vaiheessa oli tullut 15,2kg), syke 146.

Huomenna alkaa äitiysloma. Ja muutto. Tai no huomenna menen siivoomaan uutta kotia. Siellä on vielä sähkömies käymättä, joten sieltä puuttuu patterit, pistorasiat, katkaisijat, lamput, kiuas yms. Muuten talo on valmis. Viikonloppuna sitten kannetaan tavarat sisään. HUH kun meillä onkin paljon tavaraa, ja siis paljon pakattavaa!

Nyt tuntuu et kiirikin alkaa paraneen. Mut uus vaiva on taas jatkuva närästys. Onneksi rennie auttaa, ainakin hetken.

Heppuli ja Emma 31+3
 
Kuinka teillä mitataan tuota painoarviota? Meillä on varmaan niin alkeellinen neuvola, että tekniikka ei riitä.. En ole saanut painoarviota vielä muutoin kuin silloin ikuisuus sitten kun kävin yksityisellä rakenneultrassa.

Nyt tosin on tiedossa ylimääräiseen ultraan aika, neuvolantäti laittoi lähetteen äitipolille, kun tuo sf-mitta huitelee edelleen tuolla alarajan alapuolella. Käydään varmistamassa, että istukka toimii ja vauva saa ravintoa. Pientä huolenkipinää on mielenpohjalla, mutta neuvolatäti kovasti rauhoitteli, että ei tässä kai mitään ole. Ja pääsee vielä kurkkaamaan vauvelia. Kerron sitten tarkemmin painoarvioita.

Kaikki on mennyt tosi hyvin tähän asti, "pientä" turvotusta lukuunottamatta (12kg lisää), ja töissä olen ihan hyvin pystynyt käymään, ehkä enemmän henkisesti ressaavampia nuo työkiireet on kuin fyysisiä. Tänäänkin huomasin iltapäivällä, että en ollut kerennyt laittaa edes sisäkenkiä jalkaan, enkä hörpätä edes siemaustakaan kahvia. Eräs oppilaani (yläasteella olen töissä) huikkasi perään tuossa viime viikolla, kun harpoin ylös rappusia, että eikös siun pitäsi jo vähän rauhottua.
Kaipa sitä pitäis...

Havanna 29+3

Ai niin,
Neuvolakuulumisia:
Paino: 63kg / +117g/viikko, edellinen merkintä +1867g/vko :ashamed:
RR: 108/63
Hb: - ei mitattu, kun edellinen 141
sf:23 :(
Muut jutut normaaleja, taitavasti potki doppleria.
 
Mullakin painoarviot on aina tehty äitiyspoliklinikalla, lääkäri. Mun neuvolassa ei ole lainkaan mitään ultrakonetta, että voisi mitään katsoa ja tuskin terveydenhoitajat osaisikaan??

:hug: kaikille ihanille mammoille. Ja kunnon yöunia kaikille! :) :)


Äiti-79 ja Hippuli 29+1
 
niin on meilläkin tehty aina äippäpolilla, neuvolassa ne vaan kuuntelee sydänäänet.. ja olen itse aivan onnellinen miten hyvin meirän kaupungis toimii toi äippäpoli ja neuvola.. mullakin on kahden viikon välein ultra ollu viimeiset kaks kuukautta ja neuvola samallalailla.. tosin ultrassa piti juosta ton kohdunsuun takia ja sit supistusten ja masu kivun..ja nyt sitten juostaan ton painohommelin takia parin viikon välein...
 
Tervetuloa rhw mukaan, vähän kansainvälisyyttä meidän pinoon. =) Niin sitä ajattelin sulta kysyä, että missä rokotuksessa kävit? Sielläkö on tapana rokottaa rh negatiiviset odottajat? Odotitkos sä nyt ekaa?

Nukkumisgalluppiin kommentoisin, että kyljellään oon nukkunut viimeset kaks kuukautta. Ei tulis kuuloonkaan nukkua selällään ja todellakin kaipaan sitä masulla nukkumista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Painoarviogalluppiin taas vastaan niinkuin viimeksikin, että painoarviota en oo koko odotuksen aikana saanut, mutta sitten vk 36 todennäköisesti saan.

Surullisia uutisiakin saatiin tänään, miehen mummo on nyt sitten kuollut ja tosiaan, tämän saman raskauden aikana joudumme hautaamaan molemmat miehen isovanhemmat, papan kuolemasta tuli tänään päivälleen neljäkuukautta. :'( Mutta sellaista se elämä on, ja pitkän matkan nuo vanhukset täällä maanpäällä saivat viettää kuitenkin!

Laskiaispulliakin piti jo leipoa äsken ja onhan ne vaan hyviä...

-Häjyt
 
Kiitos zemppauksesta!ei auta kuin taas vaan laihduttaa sitten synnytyksen jälkeen.toisaalta sitten taas kun on omissa mitoissaan ikävä vauvamasua :D

Painoarvio rv 27+5 oli 1060g.muita ultria mulla ei sitten enää olekkaan.

Nukkumisesta nukun sekä että kyljelleen ja selälteen.mahalteen en ole koskaan nukkunut enkä tietysti nyt pystyiskään :D

kivaa kun ootte olemassa :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 20:30 gismo kirjoitti:
Kiitos zemppauksesta!ei auta kuin taas vaan laihduttaa sitten synnytyksen jälkeen.toisaalta sitten taas kun on omissa mitoissaan ikävä vauvamasua :D
Näin se on mullakin mennyt joka kerta, että hirveen työn tekee painonpudotuksen kanssa ja kun pääsee hyvään lopputulokseen, tahtoo jo sen vauvamasun taas... =)
 
Moi

Pikaisesti täällä poikkean... :wave:

Pakkasta täälläkin liki -30, ei oikein tarkene pihalla seisoskella..

Painoarvio on mulle tehty ainoastaan rv 18 kun olin siellä lapsivesipunktiossa ja silloin se oli 300g. Neuvolan koneet ei viimeks pelittany kun piti koko arvioida, mut sano et hyvän kokoinen.

Niin ja nukkumisasennosta, vasemmalla kyljelläni oon nukkunu jo pitkään, muuten ei oikein pysty oleen..

Eipäs kummempia

Miron äiti ja "Sisu" 29+5 :heart:
 
Iltaa mammat!
Eilen kävin äitipolilla rv 32+2, 1950g olis nyt vauvalla painoa. Raivotarjonnassa siellä köllötteli pikkuinen. Kohdunsuun tilanne nyt hyvä ja kun istukkakin on ylhäällä, lääkäri sanoi että nyt ei näyttäisi olevan mitään riskiä ennenaikaisesta synnytyksestä, HUH mikä helpotus =)
Viime yönä sit iski kauhea silmätulehdus ja päivän aikaan on vaan pahentunut. Silmätippoja olen laittanut tunnin välein. Samalla lääkärireissulla ultrattiin poskiontelotkin, kun on jo pari viikkoa kestänyt nuha ja tulehdustahan sielläkin sit on, joten lääkekuurille vielä jouduin. :(
Mutta toivotaan että alkaa pian lääkkeet tepsiä ja ainakin tää silmien vuotaminen ja rähmiminen vähenisi.. Kurjaa kun pitää oikein tihrustaa että näkee mitä tässä kirjoittaa.
 
Iltaa!

En oo jaksanut pariin päivään olla koneella ollenkaan kun kuumetta on ollut lauantaista lähtien. Tosi heikko olo. Kävin tänään lääkärissä, kuunteli keuhkot ja otti tulehdusarvot, kaikki oli onnex ok. Mut jos vielä perjantaina kuumetta niin uudestaan. Kamala yskä, eikä mitään yskänlääkettä ole mitä saisi ottaa!! :/ No toivottavasti tää tästä! :wave:

Rv 28+5
 
Tervetuloa RHW

Gismo: Joo, älä ota stressiä ollenkaan, miulla tuli painoa esikoiselta yht. 24kg ja kaikki lähti pois ja vielä 5 kiloo päälle. En silloin yhtään edes liikkunu, paitsi töissä ja söin kun porsas. Edelleen syön kun porsas :D mutta liikun paljon enemmän, painoa tullut silti jo 12kg, eli samaan suuntaan ollaan menossa! Ehti niitä kiloja sitten tiputella, kun pääsee vauvan kanssa liikenteeseen! Kesäkin vielä tulossa, ni tulee varmaan paljon ulkoiltua!

Meillä ei myöskään täällä ole ultraa neuvolassa, ne pari ultraa alussa oli, mutta sen jälkeen ei mitään. Joten eipä ole painoarviota saanu!

Olikohan se Blue Rush, jonka sivuja kävin tässä yx kerta kattomassa, ni siulla oli paljon selvennät ultrakuvat, mitä EKKS:stä saa. Ihmettelinkin, että miten näitte, että peukkua imi, ajattelin, että oon ite vaan niin tyhmä, etten siitä kuvasta tajunnu, mutta noista kuvistahan se näky ihan selkeesti!

Nukkua täytyy kyljellään täälläkin, en oo ikinää osannu nukkua selällään ja nyt selkä menee ihan jumiin, jos kauan on selällään. Ei meinaa ylös enää päästä!

Täälläkin pakkanen on tänää vaihdellu -24-27 C, joten ei ole ollut ulos. Oon yrittäny keksiä kaikki mahdolliset leikit, mutta ei 1v vielä kovin kummosia leikkejä osaa. Ollaa sit kontattu yhessä ympäri taloa, se kun on niiiin hauskaa mennä äitiä karkuun :D Miella polvet mustelmilla :(

Ai nii, kävin tänää neuvolassakii:

Painoa yht. 12kg, 970g/vko :whistle:
Sf: 30 Yläkäyrillä huitelee koko ajan
hb 129

Muita en muista.. Neuvolakortti on tuolla alakerrassa, enkä jaksa lähtee sitä hakemaa...
Mutta ei kuiteskaa mitää erikoista, kaikki hyvin. Parin viikon päästä sit uudestaa!

Hyviä öitä mammoille!

Ja kiva jos Miron äiti jaksaa meille yhteisön perustaa, mie ainakii olen mukana!
 
heippa!

olipas tullut tekstiä eilisen.. tajusin että mun kirjoitus oli jäänyt jotenkin kesken mutta en muista enää mitä vielä piti siihen kirjoitella.. :ashamed:

tervetuloa uudelle mukaan!! :flower:

Painosta.. mulle on tullut suunnilleen 10kg yhteensä painoa.. olen syönyt mitä mieli on tehnyt ja kyllä yrittänyt jonnin verran liikkua mutta aika laiskaahan se on.

paino arvio oli viikko sitten 1300g ja viikkoja oli silloin 28+jotain.. en nyt enään muista sitä tarkalleen. lääkäri sanoi että kaikki hyvin sitä tosin ihmetteli kun sf mitta menee sitten ihan yläkäyrillä.. mutta ei sitäkään sen enempiä sanonut.. tai kommentoinut.

tänään pitäisi lähteä täältä siskon hoivista kotiin.. mutta saas nähdä pääseekö sitä täältä liikkeelle.. täällä on meinaan nyt pakkasta -33 ja ei oikein nää autot ja junat ole yhteistyöhaluisia.. yritämme kuitenkin keskipäivän junaan ja jos ei onnistu niin sitten pitää peruuttaa huominen neuvola-aika ja siirtää sitä sitten myöhemmälle..

olikos vielä jotain muuta.. nyt ei tule sitten taas millään mieleen.. :whistle:

mutta oikein hauskaa pakkaspäivää kaikille!

jalava ja smurffi 29+5
 

Yhteistyössä