HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Millaisia mietteitä teillä on synnytyksestä?
Etenkin ekaa kertaa asialla olevat!


Mun tunteet vaihtelee siitäkin aika laidasta laitaan.
Ennen raskaaksi tuloa olin varma,että mua ei mikään mahti maailmassa saa synnyttämään.
Kun tulin raskaaksi,hautasin koko ajatuksen koska se oli mielestäni niin kaukainen,enkä halunnut sillä stressata itseäni.
Sitten tuli ajatus,että mennään päivä kerrallaan,ihan sinne synnytykseen asti.
..Kunnes taas iski ehdoton EI synnytykselle-haluan ehdottomasti sektion!!
Nyt on vahvasti sellanen olo,että haluan kokea synnytyksen.Jotenkin se tekisi tästä odotuksesta täydellisen.
=)
Mutta huomenna on taas uusi päivä,ja saatan yhtäkkiä ollakkin varma,että ruinaan itselleni sektion... :whistle:


Sekopäinen Pikasso&Poikanen 29+1 :saint:
 
Ihan PIKASSOLLE vaan nopsaan..

Sinuna lähtisin rohkeasti synnytykseen asenteella "hyvin se menee". Mitähän vaan voi toki tapahtua, mutta on se mahtava saada oma lapsi sit syliin - kaikki kivut unohtuu ja ovat olleet sen arvoisia!

SEKTIOta en halunnut, mutta tokan kohdalla oli pakko päätyä kiireelliseen sektioon yllätysperätilan takia (tyttö tuli yksi jalka edellä). Mulla sektiosta toipuminen kesti 4kk!! Ja vaikka tiedän, että harvalla kai kestää noin pitkään, niin kyllä mä silti itse alatiesynnytystä mieluummin kokeilisin ja sektio vain jos jostain syystä pakko. Mutta tän ei ole tarkoitus olla mikään provo, vaan täysin omaa kokemusta. Toisille sektio ehdottomasti on parempi tapa synnyttää - minulle se ei sitä todellakaan ole ja näen jo nyt sektiopainajaisia enkä tiedä miten valmistautuisin siihen ajatukseen, että leikkauskin on mahdollinen jos tilanne siltä näyttää.. Vauvan etu kai se tärkeintä on.

orapihlaja
 
Iltaa.

Täällä hetkisen saan istua hiljaisuudessa, kun mies lähti lastenkanssa pulkkamäkeen... saa lepuuttaa korvia, mulla tuntuu tuon flunssantakia kaikki äänet niin kovilta päänsisällä, että niinkun jokainen puhuis huutamalla!! Nyt on ihanan rauhallista.

Eilen illalla lenkillä ollessa tuntui, että niinkun kokoajan olis pikkasen supistanut. Tais vauva painaa kohdunsuulle jotenkin häjysti. Tänäänkin kyllä tuntui vähäsen ilkeältä, kun kävelin tuolla muksujen kanssa eskarireissut. Kiskoin poikia pulkassa, ja se vähän otti mahaan. Mutta nyt taas ihan ok olo.

Ädälle onnea uuteen kotiin, ja minäkin lähetän onnittelut sille siskolle, joka oli naimisiin mennyt!! =) :flower:

Mua väsyttää ja tympii ja masentaa ja vaikka mitä, ei ollenkaan oo semmonen mukava odottajafiilis. Ehkä tää möhömaha alkaa jo sen verran olla tiellä ja hankaloittaa tätä jokapäiväistä elämää, että se vaikuttaa sitte tähän mielialaankin. Tuntuu, että kaikki asiat on niin hankalan "mutkan" takana ja varsinkin lasten pukeminen pihalle on iso HUH HUH!!!!!!!! Mutta mutta, pitääs yrittää taas vähän piristyä!

Äitiyspakkaus oli niinkuin pojalle suunniteltu. Mun mielestä. Asiasta voidaan tietty olla montaa mieltä, mutta kysäisi meidän tyttökin, että "äiti, missäs ne tytön vaatteet on"... eli en yksin oo tuota mieltä. Jokatapaukses vaatteita tullaan käyttämään, oli vauva sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Toppapuku voi olla, että jää käyttämättä, jos tulokas on tyttö. Kestovaippailu ei todellakaan oo mun juttu sitten yhtään ja vielä kun katoin tota pakkauksen kestoa, niin asia tuli vieläkin varmemmaksi, joku muu saa ilomielin mun puolesta kestoilla, ja hyvä, jos joku jaksaa!!

Liinailu mua kiinnostaa kans, rengasliina mulla on, mutta se ei oo mulle hyvä. Oonkin sitä kaupannut, jos joku tarttis?? Mutta haluaisin semmosen kunnon pitkän liinan. Pitää taas käydä kurkkaamas huutonetin puolella, mitä siellä on tällä hetkellä tarjolla.

Nyt mä meen lisäämään takkaan puita!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 30+4
 
Moi!
Pääsin minäkin tänään käymään neuvolassa.
Rv 28+6
painonmuutos/vko 724g (yhteensä painoa tullut 7kg)
verenpaine 108/68
sf-mitta 25cm (mittasi mahanympäryksen 92cm)
vauva oli rt:ssa
pissa ok
syke 120-150
liikkeet ++
hemoglobiini 124

Seuraava käynti onkin jo kolmen viikon kuluttua. Täytyy sanoa, että mulla on aivan ihana terveydenhoitaja. =) Niin paljon oon kuullu kauhujuttuja tutuilta, että hirvittää. Lääkäri on taas ihan toisesta ääripäästä... :kieh:

Nyt oon loppu viikon sairaslomalla ja ens viikolla olis neljä päivää töitä ja sit se on loppu! Taidan käydä ostamassa alkoholittoman siiderin juhlan kunniaksi :D

Jossain vaiheessa pitäis alkaa pestä tenavan vaatteet. Onpahan sit tekemistä, kun jää kotiin. Koirat ainakin nauttii, kun pääseevät metsään lenkille. Pimeällä ei viitti sinne lähteä.

Mua ei synnytys pelota. Enemmän mua kauhistuttaa ne tipat sun muut. Mulla on aivan kauhea piikkikammo, joten yritän selvitä ilman puudutuksia. Oon kuitenki varautunu siihen, että kipu on kamala ja joudun ottamaan piikin... Sektiota haluan välttää. Mutta koskaan ei tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Umpparileikkauksen jälkeen haava tulehtui ja oli pitkään tosi kipee.

t. Pirkkis ja Toukka 28+6
 
KUULUMISIA...

paino 103.9 =+3kg alusta lähtien
hemoglob.=120
verenp.= 128/84
kohduns=kiinni ja napakka vaikka supistellut
turvotus=+, vältä suolasia ja vissyjä, jopa matalahiilihapposta sanoi lääkäri

syke=120..*täysraitiin , rauhallisen lapsen syke*. sydämen rakenne, sanoin kaikki muutkin sisäelimet ja raajat.. täysin normaalit..

lapsivettä normaalisti.istukka edessä, mutta ei liian alhaalla.painoarvio pojasta n. 2kg

arvioitu synnytystapa nyt =alatiesynnytys uus arvio 4viikon kuluttua

sokerit erinomaiset ei syytä lisätä insuliinia..

sari+vilpertti 31+3 :heart:

se viel että mummo katkas yhteydenpidon ku *raivostu* uudesta vauvasta :(
 
huomenta!!!

pakko heti teille kertoa vaikka lupasin etten kenellekkään kerro mutta meille tulossa tyttö!!!aivan mahtavaa!!olen koko ajan luullut odottavani poikaa mutta ihana pikku tyttö sieltä tulossa.oltiin 4D ultrassa eilen ukon kanssa.vauva näytti ihan esikoiselta.vähän suuremmat huulet vaan :heart: siis kasvoissa.mua jännitti niin kovin ja mä en olisi uskonut kun näin ne tytön sukupuolielimet :heart:ja mä ostin pelkkiä pojan vaatteita :whistle: ei kyllä mikään jäänyt sattuman varaan niin selvästi se tyttö oli.lääkäri näytti vielä sisempiä häpyhuuliakin.mieskin oli niin ylpeenä kun hänellä on tytär:D

painoarvio oli 1016g ja arvioitu syntymäpaino olisi 3300g.kaikki oli hyvin ja ennen kaikkea vauva on näillä näkymin TERVE :heart: ja sehän tärkeintä!!!
ihanaa päästään ostamaan rinsessajuttuja kun meillä meijän pikkurinssin jäljiltä kaikki sinistä :heart:

kävin eilen lääkärissä .kirjoitti saikun ensi viikon torstaiseen asti.pyysi vaihatamaan työtehtäviä ja se hän ei ole mahdollista.kerroin hänelle niistä pancodeista ja sanoi että kotona saa niitä syödä jos ei pysty nukkumaan ja selkä kipeä mutta töihin niitä ei syömään mennä.työnantaja ei edes vastannut kun lähetin viesti että mulla saikkua.dorka..

ai niin vauva oli pää alaspäin.sori jos kirjoitusvirheitä nyt pakko mennä :D anteeksi omaa napaa pelkästään...

gismo ja kyllikki 27+5 :D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 07:13 gismo kirjoitti:
huomenta!!!

pakko heti teille kertoa vaikka lupasin etten kenellekkään kerro mutta meille tulossa tyttö!!!aivan mahtavaa!!olen koko ajan luullut odottavani poikaa mutta ihana pikku tyttö sieltä tulossa.oltiin 4D ultrassa eilen ukon kanssa.vauva näytti ihan esikoiselta.vähän suuremmat huulet vaan :heart: siis kasvoissa.mua jännitti niin kovin ja mä en olisi uskonut kun näin ne tytön sukupuolielimet :heart:ja mä ostin pelkkiä pojan vaatteita :whistle: ei kyllä mikään jäänyt sattuman varaan niin selvästi se tyttö oli.lääkäri näytti vielä sisempiä häpyhuuliakin.mieskin oli niin ylpeenä kun hänellä on tytär:D

painoarvio oli 1016g ja arvioitu syntymäpaino olisi 3300g.kaikki oli hyvin ja ennen kaikkea vauva on näillä näkymin TERVE :heart: ja sehän tärkeintä!!!
ihanaa päästään ostamaan rinsessajuttuja kun meillä meijän pikkurinssin jäljiltä kaikki sinistä :heart:

kävin eilen lääkärissä .kirjoitti saikun ensi viikon torstaiseen asti.pyysi vaihatamaan työtehtäviä ja se hän ei ole mahdollista.kerroin hänelle niistä pancodeista ja sanoi että kotona saa niitä syödä jos ei pysty nukkumaan ja selkä kipeä mutta töihin niitä ei syömään mennä.työnantaja ei edes vastannut kun lähetin viesti että mulla saikkua.dorka..

ai niin vauva oli pää alaspäin.sori jos kirjoitusvirheitä nyt pakko mennä :D anteeksi omaa napaa pelkästään...

gismo ja kyllikki 27+5 :D
:heart: :heart: :heart: ONNEE TYTÖSTÄ :flower: :heart:
 
ONNEA GISMON perheelle :flower: Mua vaan jostain syystä pisti niin nauramaan toi Kyllikki että.... :D :D Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!


Asiasta viidenteen, niin kylläpä se vaan siltä näyttää, että teillä kaikilla muilla on paljon isommat lapsukaiset tulossa, mitä ny oon teijän painoarvioita seurannu n. rv 26-29.... voi että kun tämä pirpana pistäis ny töpinäks ja ottais heti kunnon kasvuspurtin :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 09:05 hömppö kirjoitti:
ONNEA GISMON perheelle :flower: Mua vaan jostain syystä pisti niin nauramaan toi Kyllikki että.... :D :D Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!


Asiasta viidenteen, niin kylläpä se vaan siltä näyttää, että teillä kaikilla muilla on paljon isommat lapsukaiset tulossa, mitä ny oon teijän painoarvioita seurannu n. rv 26-29.... voi että kun tämä pirpana pistäis ny töpinäks ja ottais heti kunnon kasvuspurtin :/
äläs nyt...mulle ei kukaan oo vielä edes tehny painoarviota. että mennäänkö loppuun asti niin. mutta luulen että äitipolilla sekin asia selviää kuhan tulis se aika.
 
Perjantai-huomenia.

Gismolla oli ihania ultrakuulumisia, onnea tytön odotukseen!! =)

Hömppö ,meidän vauvalle ei oo tehty kertaakaan painoarviota vielä... viikolla 36 sitten varmaan tehdään, kun pitää siellä äippäpolilla käydä.

Viikonloppusuunnitelmagallup :mitäs teillä on suunnitelmis? Meillä ei mitään kummempaa oo itte keksitty, mutta mua vissiin haetaan akkaporukalla jonnekkin... en tiedä mitä mun pään menoksi on keksitty??? Se jää nähtäväksi. =)

Nyt on sopivasti pakkasta, näyttää olevan kolme astetta ja hiljalleen sataa lunta. Kun nyt ei enempää lauhtuisi ja menisi plussan puolelle, se ei oo kivaa!!

Hyvää viikonloppua mammoille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 30+5
 
heippa

onnea gismolle tytöstä!! :flower: :heart:

meillekin on sitten 2x ultrissa sanottu tyttöä.. mutta katsotaan sitten mitä huhtikuu tuo tullessaan.. =)

täällä on nollassa keli ja tuiskuaa lunta. siskon luona täällä pohjanmaalla vielä oleillaan. varmaankin ihan alkuviikkoon asti. sitten ens viikolla onkin neuvola.. niin sitten saa taas kuulumisia sieltä.

joku kyseli synnytykestä. ekaa kertaa ja mietityttää välillä aika paljonkin. miten jaksan sen kaiken. olen tosi tosi huono kestämään minkään laista kipua. (ainakin hammassärkyä) niin hiukan se kipu pelottaa. ja sitten se epiduraali, tai lähinnä se laitto ja kun se kanyyli jätetään selkään? pystyykö sen jälkeen enään makoileen selällään vai pitääkö sitte ettiä muu sopiva asento.
ja sitten mitä jos en jaksa/osaa ponnisttaa. jos kunto loppuu kesken tms. no sitten varmaan imukupit sun muut systeemit apuun.. mutta lähinnä se jaksaminen ja kipuilu on mulla kovin "pelko"
mutta olen yrittäny kuitenkin olla sillä asenteella liikkeellä, ettei kukaan masuun ole jäänyt ja ne kätilöt ja lääkärit on kuitenkin ammattitaitoisia ja osaa hommansa. ja jos sektioon päädytään niin sitten otetaan vastaan kaikki mitä tulee.

ehkä enemmän vielä synnytystä jännitän sitä että miten mä osaan hoitaa sen vauvan.. se on ainakin tällä hetkellä vielä isoimpana mietteenä. mutta eiköhän se sitten mene ainakin päivä kerrallansa.

tänään tuli muuten 29 viikkoa täyteen.. jo! tosi nopsaa mennyt tosissaan tää talvi. jos sitä siksi on voinut kutsua.
ei ehkä vielä niin ajankohtaista mutta kysäisempä kuitenkin. perustetaanko tuonne vauvat puolelle sitten oma pino? olisi sitten mukava jo tutuksi tulleiden kanssa kirjoitella kanssa mietteitä ja vinkkejä vaihtaa puolin ja toisin??

mutta nyt pitää mennä..
jalava ja smurffi 29
 
Onnea gismolle tytön odotuksen johdosta!!Hyvä et kaik on hyvin!!

Mulle ei myöskään oo tehty mitään painoarviota tästä lapsukaisesta ja lääkäri totes tällä viikolla et ei hän ainakaan saa selvää et miten päin tää vaavi siellä ees tällä hetkellä köllöttelee...eiköhän ne sit yritä sitäkin jossain kohtaa selvitellä, meijän neuvolassa ku ei tota ultra mahollisuutta oo!

Plussan puolelle on toi lämpötila humpsahtanu ja liukasta oli ku koiraa lenkitin...olkaahan mammat varovaisia ku liikuskelette...ite oon tänä talvena kaatunu yhen kerran ja se kyl säikäytti, onneks maha-asukille ei käyny kuinkaan.

Viikonloppugalluppiin vastailen et pitäs tänään siivota ja huomenna laittaa tän tulevan muksun huoneeseen boordit...eipä muita ihmeitä luvassa!

Jos nyt menis tarttumaan siihen imuriin ihan suosiolla, ennen ku nää villakoirat hyökkää kimppuun!

 
:wave:

Ja lunta tulee taas,ihan kiva tosin! Just katoin noista raskauslaskureista et 66 päivää laskettuun aikaan,voi taivas..Alkaa kyllä jo oikeesti jännittämään :snotty:
Gismolle onnee tytöstä =)
Meille vissiinki se poika tulossa,mut asia varmistuu sit huhtikuussa

Yöllä oli tosi huono olo,unta ei saanu ja jotenki tuskanen olo,mut onneks aamul helpotti. Ja noi kävely lenkit on kyl näköjään tehny tehtävänsä ku niin kauheet selkäkivut,pitää varmaa pari päivää levätä.

Huominen päivä taas yksin kotona,hoh hoijaa..Mies lähtee aamu yöstä ja tulee vasta seuraavana yönä kotiin \|O Tarvii varmaa varautuu leffoilla,ellen saa enää unta ko se lähtee.

Toukalla kaikki hyvin,ainakin liikkeistä päätellen :) Tais olla yöllä jotenki sivuttain..
Ainiin,minkälaisia unia ootte nähny? mä oon nähny jo kahteen kertaan sellasen unen et pystyin laskeen vauvan varpaat mahan läpi ja joka kerta niitä on ollu 6 :eek: et saas nähä mitä tuokin sit tarkottaa :D

Mutta viikonlopun jatkoja kaikille

Rv 30+4
 
Neuvolassa käyty:
Paino +548g/viikko= 9,9kg koko raskauden aikana tullut :whistle:
hb:a ei mitattu, ollut näihin asti hyvä..
turvotuksia ei ollut ja paineet normaalit.
Sikiön syke 130
Kaikki siis hyvin :)
Neuvolatäti oli eri kuin aiemmin, vakkari on jäänyt vuorotteluvapaalle kevääksi, eli jatkossa nyt tää uusi loppuajan. Oli mua nuorempi aika vasta valmistunut tyttö, mutta hommansa kai tuo osaa.. Tunnusteli masun päältä ja arveli vauvan olevan pää alaspäin nyt.
Iltapäivällä vielä mulla aika kampaajalle, ajattelin vähän uutta väriä ja raitaa ottaa että piristäis mieltä.. Tuntuu nimittäin että välillä tosiaan ahistaa ettei ole mitään elämää enää, kun jo kolme kuukautta saikulla olen ollut :snotty:
Mut jospa se tästä iloksi muuttuu, kun alkaa kohta oikea äippäloma ja lähenee loppuaan tää odotus :)
Kivaa perjantain jatkoa mammat!
Terkuin Epuli 31+6
 
Lisko
gismon perheelle onnea :flower:

Viikonloppu suunnitelmia: ei ole mitään ihmeellistä nyt, imurointia ja pölyjen pyyhkiminen :/ Kunhan vaan pitäis sellaset ilmat et saatais ulkoiltua.

Painoarvio on meille tehty vaan silloin yksityisellä viikolla 23+1 ja silloin oli 680g, En tiedä onko meillä enää ollenkaan, ei varmaan jos eivät sit epäile jossain vaiheessa suureksi tai pieneksi viikoihin nähden.

Pojan kanssa tässä nyt sitä omaa rytmiä päivään opetellaan, eilinen meni ok, mut tänään ei ole päikkyjä nukkunu ollenkaan :eek: Halusi kyllä ennen yhtätoista jo omaan sänkyyn kun oli syönyt ja oltiin ulkoltu, mut siellä äänteli ja köllötteli tunnin sit tuli viereen ja vaan makoili, joten tuollaisen lepohetken vaan piti, saa nähdä onko vaan ohimenevää vai jättääkö nuo päikyt sit kokonaan väliin ja minä kun olisin unet kaivannut \|O Herättiin kyllä "vasta" 8.30 eli jos sekin tekee ettei nyt sit osaa rauhoittua unten maille. En tiiä.

Pissa viljelyt oli onneksi negatiiviset, ens tiistaina vielä tarkistuttaa kohdun tilanne sinne lääkärille.

Nyt menen pojan kaveriks, huutelee tuolla apua, joku asia ei nyt onnistu :whistle: :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 30+2
 
Me tästä kohta lähdetään mummolaan ajelemaan, ollaan siellä koko vkloppu. Toivottavasti toi lumisade ei hirveäksi nyt ylly. Vauva on tänään liikkunut jo paljon enemmän. :) Piti ilmeisesti pari lepopäivää. :) Tänään taas pojalta kyselin että kumpikohan sieltä on tulossa tyttö vai poika, niin aina on vastaus että tyttö. :D Sisko ois kuulemma kivempi. Tyttöähän sieltä arvailtiin mut eipä sitä varmaks voi tietää. :)

Päätä vähän meinaa särkeä. Ei ookkaan pitkään aikaan ollut sitä vaivaa. Täytyy juoda pari lasillista vettä, se usein auttaa.

Hauskaa vkloppua!!! :wave:

Rv 28+1.
 
:wave: kaikille uusille ja :hug: kaikille joilla on hankalaa. Täälläkin ailahtelevaa kiukkua tänään, selvästi alhaisesta verensokerista johtuvaa, söinkin sitten ehkä puoli limppua leipää siihen tuskaan...

Täällä oli galluppia kestovaipoista, minulla on kovat aikomukset niitä kokeilla, ja korostan sanaa kokeilla, eli jos tuntuu, että käy liian hankalaksi niin sitten siirryn hyvällä omalla tunnolla kertiksien käyttöön. Jotenkin ajattelin, että kesä on hyvä aika kuivatella vaippoja parvekkeella, ja sitten kun tulee huonot kelit, niin loppuu se kestoilu, kun en minä rupea niitä sisällä kuivattamaan ympäri asuntoa. Ihan vaippakuorilla, harsoilla ja lisäimuilla ajattelin pärjätä.

Sitten kysyisin kaikilta äitiysvalmennuksesta? Joko esikoisen odottajat ovat aloittaneet, ja muut jo aiemmin siellä käyneet, millaisia kokemuksia teillä siitä oli? Meillä oli ensimmäinen kerta, ja tuntui, että lätkittiin vain kalvoa toisen perään ja täti vaan kertoi. Luulin, että olisi vähän enemmän yritetty viritellä osallistujien kesken jotain keskustelua kokemuksista ja jotain vähän toiminnallisempaa. Siinä me istuttiin puolitoista tuntia jotenkin vaivaantuneen oloisina. :/ Tälläistäkö se on?

Havanna 28+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista :D

oli pakko käydä ostamassa loppualeista pari tytön bodya ja hametta :D lupasin miehelle etten tuhlaa rahaa ja hups..

kiitos orapihlaja kantoliinainfosta.aion sellaisen hankkia.kyselen sulta varmaan vielä niistä.


viikonloppu gallup meillä ei mitään suunnitelmia.poika ja mies molemmat päikyillä nyt ja mies menossa illalla pelaa lätkää.huomenna varmaan ollaan kotona ja syödään herkkuja ja siivoillaan.

mun piti kommentoida vaikka mitä mutta nyt pää ihan tyhjä??

[/b]ennustajista oletteko kokeilleet esim niitä madam mamma ja ennustaja elliä??mä muistan että jompi kumpi ennusti mulle tyttöä helmikuuksi.kävin pari kertaa ihan "oikealla" ennustajalla joka ennusti mulle ekan lapsen pojaksi mutta toisesta ei puhunut mitn.ennusti paljon muutakin jotka tapahtui jo tai toivottavasti tapahtuu vielä :heart:

jotain oli huvittanut meidän vauvan työnimi :D se on miehen keksimä.esikoinen oli mahassa vielä ollessaan ja syntyessään reino kavereiden kesken reiska.mies puhui aiemmin että tämä masukki on sitten pena.nyt sitten kuitenkin tämä neiti on kyllikki.

no mutta mä menen surffailemaan huuto.nettiin

hauskaa viikonloppua huhtimammat :heart:
 
Ai niin, onnea siis myös Kyllikille! ;) Gismo, huomasin juuri, että pinomme on aika tyttövoittoinen niiden osalta, ketkä ovat pystyneet asiasta veikkausta antamaan. Tyttöä meillekin arvailtiin. Poikia taisi olla vain muutamalle veikattu. Minulle Madam mamma ennusti tyttöä syntyväksi toukokuussa -07, että ei kauhean pahasti erehtynyt.

Viikonlopulle ei suunnitelmia, herkuttelua, sohvalla löhöilyä, ehkä huomenna kaupoilla kiertelyä. Pannarin taidan laittaa uuniin (taas... joku täällä puhui joskus pannarista, ja sen jälkeen on pitäny tehdä jo monta pellillistä...niin hyvää mansikkahillon kera..) Ei tätä turvotusta hirveästi tarvitse ihmetellä :ashamed:

Niin, ja kysyn teiltäkin vielä: mitä tuolle äitiyspakkauksen patjalle voisi tehdä?? Jää kai käyttämättä kun ei laatikkoa sänkynä tarvita... Niksi-pirkka-ideoita tänne! Vähän mietin, pitäisikö leikata pitkittäin kahtia ja laittaa pinnnasängyn päätyihin pinnasuojiin vähän tukevammat pehmusteet. Toimiskohan...
 
Hei

Ihan pakko oli tuon pannarijutun jälkeen tulla kertoon kun tein tänään herkkua. LASKIAISPULLIA, nam että oli hyviä :p En kyllä siis jaksanu leipoa, mutta ostin kaupasta pirkan pakastepullia ja nakkasin uuniin, siinä välissä sitten vatkasin kerman. Sit väliin myös hilloa, ja ah mikä nautinto.

heppuli ja emma 30+6
 
Moikkis!

JA onnittelut vielä täältäkin Gismon perheelle pikku prinsessan johdosta :flower:

Meilläkin oli eilen pannaria, nam... Ja nyt täytyy varmaan tehä sit laskiasipullia, kun niistä puhuttiin...

miulla on vasta ens viikolla neuvola, sit alkaakii kahen viikon välein.

Nyt alkaa maha ahistaa jo ihan kunnolla, huomaa jo ulkovaatteita pukiessa ja autoon mennessä. Muutenhan miulla on koko aika menny tosi hyvin, eikä nytkään siis muuta vaivaa, kun alkaa ahistaa ja maha on tiellä. Vielä 10 viikkoa jäljellä :D

Rouva80 ja "sisko" 29+6
Huomenna uudelle kymmenelle!
 
Mä sain tänään postista ajan äitipolille ja se onkin ensviikolla perjantaina. Pääsen oikeen lääkärille asti. noh hyvä niin. supistellu on aika kivasti taas tänä päivänä että tais tehä se eilinen lumitöitten teko taas tepposen. Tänään en edes kolaan sattunu vaikka olis kyllä ollu syytä mutta jos isäntä tekis ;)
 
heippa!

täällä hiukan huonompi yö takana. ei sitten millään uni meinannut tulla. mutta sain ainakin hiukan levättyä jollei muuta. nyt onkin sitten aika huono olo kun ei ole nukkunut. pitänee päikyt ottaa jos on aikaa.

mulla on ens viikon torstaina neuvola aika sitten.. ja siitä viikon päähän niin on lääkäri joka kirjoittaa äippälomaan asti saikkua. ja tarkastaa tilanteen sitten silloin. meinaan kyllä ruinata vielä siihen painoarvioon tai kokoarvio mite sen sanookin, kun sf mitta menee kuitenkin ihan yläkäyrillä joten.. mutta puhun siitä sitten suoraan lekurin kanssa parin viikonpäästä..

täällä ei oo viikonloppusuunnitelmia. varmaan "paimennan" siskon muksuja että saavat hommiansa täällä tehdä kun ei kerta vkl ole hoitopaikkaa ja maalla kuitenkin hiukan erilaista kun kaupungissa..

täällä paistaa aurinko ja pariastetta pakkasta. eilen tuli uutta lunta ja on aivan mahtavan näköiset maisemat. jotenkin ihan postikorttimaiset.

mutta nyt taas pitää mennä. hyvää viikonloppua kaikille.

ai niin joku kyseli siitä perhevalmennuksesta. ajattelin että jätän sen väliin.. en tiedä onko kovin fiksu veto mutta sellaiset nyt on mietteet ainakin nytten. täällä kun ei pääse sairaalaan tutustumaan kuin valokuvilla jossain auditoriossa niin
:\| jotenkin sitten tuntuu että ei ole mun juttu.. katotaan nyt kun alkaa sitten. voihan se mieli muutta vielä moneen kertaan.

jalava ja smurffi 29+1
 

Yhteistyössä