HUHTIKUUN MASUJEN PINO

jalava harmailee
heipsan.. nopsaa tulin vain tänne kattomaan..

tervetuloa uusille mukaan!! :flower:

mutzi, tiedän mitä on hammas särky. se on jotain niin rasittavaa!! ite kävin jus tiistaina päivystyksessä. aukastiin hammas ja laitettiin väliaikainen paikka. lääkäri toivoo ja minäkin että kestää viritelmä synnytyksen yli jollei niin sitten juurihoitoa. jotta kyllä ne niille viisureille jotain saa aikaan. olet itse vaan tiukkana.

olen täällä siskon luona ja aivan ihanaa olla!

ai niin.. meidän netti tilaukset tuli eilen perille.. nopeaa toimintaa kun maanantaina illalla ne tilattiin ja jo eilen tuli postiin. siis 1 päivä.

jalava ja smurffi 28+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 13:43 jalava harmailee kirjoitti:
heipsan.. nopsaa tulin vain tänne kattomaan..

tervetuloa uusille mukaan!! :flower:

mutzi, tiedän mitä on hammas särky. se on jotain niin rasittavaa!! ite kävin jus tiistaina päivystyksessä. aukastiin hammas ja laitettiin väliaikainen paikka. lääkäri toivoo ja minäkin että kestää viritelmä synnytyksen yli jollei niin sitten juurihoitoa. jotta kyllä ne niille viisureille jotain saa aikaan. olet itse vaan tiukkana.

olen täällä siskon luona ja aivan ihanaa olla!

ai niin.. meidän netti tilaukset tuli eilen perille.. nopeaa toimintaa kun maanantaina illalla ne tilattiin ja jo eilen tuli postiin. siis 1 päivä.

jalava ja smurffi 28+5
Täytyy huomenna aamulla käydä kyllä päivystyksessä, eihän tällaisen kivun kanssa kauan jaksa!
 
Moikka!

Halit mammhuhtikuulle ja kaisulille :hug:

Tää mammaon ollu tänää tosi reipas siivonnu kaikki makkarit perusteelliseti. Ulos vein kaiken minkä irti sain ja olkoot siellä iltaan asti. Jos huomenna olis sitten olkkarin vuoro ja takkahuoneellekaan ei pahaa tekis, jos sielläkin välillä luuttuaisi :D . Oon huomannu että siivous on paljon kivempaa, kun tekee pienissä erissä, ettei aina mee siihen koko päivää.

TV gallup: Sieltä tulee katottua LOST, täydelliset naiset, salkkarit, idols, amazing race ja sit mikä sieltä kakkoselta nyt tänää tuleekaan, se uus kotimainen, taivaan tulet???. Nii ja sit vielä tunteet pelissä. Lost on sellanen, jonka laitan nauhalle jos en nää, mut muita en niin "fanaattisesti" seuraa.

Ja tervetuloa KATA

Nyt pyykit odottaa levitystä, moro :wave:
 
Sori karkas.. ;)

MUTZI, jos et pysty huomiseen sinnittelemään niin eikö oikeesti löytyis jo tähän päivään joku yksityinen? Mä kävin ed. raskauden aikana varmaan viel näihin aikoihin viimeisessä reiänpaikkauksessa.. Kyllähän sä apua tarviit, ettei kipu vie järkeä!

Oli kai muutakin, mut heräsin just päiväunilta ja oon ihan sekaisin..

orapihlaja
 
Kuka sanoi et on kiukkunen. Minoon kans. Koko ajan kiukuttaa, ja hermo kireellä. Tuntuu kuin olis joku räjähdysherrkä, tai kireelle venytetty jousi joka kohta pamahtaa. Ja koko ajan tulee kitistyä joka asiasta ja äräheltyä jne. En tännekään viitsi kirjottaa, kun koko ajan kaikki vaan ärsyttää, teiän juttuja kyllä joka päivä lueskelen mielelläni, mutta jos itse yritän kirjottaa niin heti ärsyttää. No josko se olis ohimenevää.

heppuli ja emma 30+4
 
Pakko kommentoida.. Kyllä, täälläkin yks jolla nuppia kiristää koko ajan! Ihan ahistaa itteäkin, kun koko ajan tulee napistua joka asiasta.. Ottaa niin hermoon jos ukko esim laittaa syötyään tiskit altaaseen eikä älyä laittaa koneeseen suoraan tai tekee jotain muita yhtä kamalia virheitä :saint: Olen siis huippuhyvä mököttämään ja kiukuttelemaan näinkin pienistä asioista.. Osaksi johtunee siitäkin kun ite oon kaiket päivät kotona ja yritän pitää perussiistinä taloa ja sit toinen tulee pilaamaan kaiken illalla :kieh:
Toissa viikolla päätin lopettaa turhan niuhotuksen, mutta hyvä päätös kesti vaan vähän aikaa ja tällä viikolla on taas kaikki asiat huonosti..
Ei voi muuta kuin toivoa, että tämä olotila helpottaa ennen vauvan syntymää.. Voi nimittäin käydä turhan raskaaksi pitää kaikki tiptop pienen vauvan kans ja siinä vielä neljävuotias sotkee ja levittää kaikki tavarat ympäri taloa leikkiessään..
Muuten vointi hyvä, masu kasvaa ja ruoka maistuu liian hyvin :)
Illanjatkoja kaikille mammoille :wave:
Epuli 31+4
 
hippu76 harmaana
Hei!

:hug: minultakin kaikille tarvitseville!

Tervetuloa KATA joukkoon!

Ihanaa ( tai oikeesti kamalaa ) kuulla, että muitakin kiukuttaa...itse aloitin päiväni taas kiukulla ja sitten siihen perään tulee aina itku, kun tarpeeksi kiukuttaa. On sellanen olo, että pitäisi saada asioita vauvaa varten valmiiksi, eikä mikään tunnut edistyvän kuten haluaisin. Eikä oikeestaan tarvi olla edes mitään sen kummempaa syytä, kunhan vaan kiukuttaa :(

Mies on kuitenkin aika ymmärtäväinen ja sekin sitten alkaa harmittaa kun se saa osansa kiukusta, vaikkei mitään ole tehnytkään...

Eipä auta muu kuin lähteä lenkille, jospa sekin vähän rauhoittais.

Ai niin televisiog.: Tohtori House, Greyn anatomia, Pako ja nyt sairaslomalla olen katsonut myös Salkkareita silloin tällöin.

kiukutteluterveisin - hippu ja pikku 30+2 :heart:
 
moikka vaan,ädä kertoo kuulumisia uudesta kodista =) tänään saatiin netti toimiin.
muutto meni hyvin vaikka rankkaa oli mutta kyllä kannatti!ihanaa kun on tilaa ja kaikilla muksuilla omat huoneet ja tietokoneellekkin on meidän makkarin vieressä oma huone tai sellanen rappusten alustila otettu hyöty käyttöön ja tehty semmonen pieni huone sinne.parissa vuorokaudessa tehtiin muutto,muksut oli yhen yön anopilla ja sillon rehkittiinkin kahteen asti yöllä ja tarviii kyllä sanoa että kovin rauhassa en pystynyt ottaan kun en malta kun kädet syyhyää sisustaan =)
tänään oli myös neuvola ja vaihtuhan nuo viikotkin jo,apua nyt ollaan sitten jo ns.loppuraskaudessa kun viikot on 30 :eek: siis ihan uskomatonta,kuukausi ja ihan oikeesti alkaa ne ajat kun täytyy jo aatella että lähtö voi tulla koska vaan :whistle:
neuvolassa kaikki oli siis ok,paino tosin oli noussu huimat 2,2 kiloo 3 viikossa :whistle: tosin enpä ihmettele..muuttokin tehtiin pizzan ja hesen ruokien voimalla ja tänään käytiin taas hesessä :D :ashamed: painoa nyt tullut siis yhteensä 8 kg,verenpaineet oli alhaset niinku aina,hemppa 127,fundus-mitta 28 ja vauvelin sydänäänet 150-160.jaa niin ja tää paapero oli pää alaspäin ja melko laskeutunut,viikon päästä on lääkäri ja sillon tsekataan se kohdunsuun tilanne,aikas paljon on supistellu mut en osaa arvioida onko ne nyt ollut avaavia vai ei..
liitoskivut on kauheet!!!
mun esikoisella oli tänään 6v neuvola ja kaikki oli oikeen hienosti hänelläkin,kaks rokotustakin sai kumpaankin käteen mut totes vaan ettei sattunut ;) ja ilonen ylläri,eskari,lähin sellanen ois tossa noin 50 metrin päästä meidän uudesta kodista =) ei tien ylityksiä tai mitään =)
ädä ja hippula 30+0 :heart:
 
:hug: Kaisuli ja mammahuhtikuu

Uudelle tervetuloa!

TV galluppi: Bad girls ainut sarja mitä muistaa seurata, toivottavasti alkaa pian uudestaan! muuten katon mitä sattuu tulemaan.. paitsi ku jään nyt lomalle, voi aamusarjat ruveta kiinnostaan :LOL: niin ja emmerdalea olen joskus seurannut( pari vuotta sit) nyt seki tulee aamulla, saatan jäädä koukkuun!

Pirkkis: onko sulla siihen liinaan käyttöohje? minä voisin harkita sen ostoa, paljonko siitä haluat?

Tänään on supistellu ihan oikeesti koko päivän :ashamed: oon kyllä reihunutkin hulluna, pakko yrittää levähtää!

Triine 28
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:39 Nupsuliina kirjoitti:
Heipsis,
Metsänhenki minä kävin juuri viime viikolla istukkakontrollissa kun oli np ultrassa todettu että istukka on kohdunsuulla. Nyt oli kuitenkin siirtynyt etuseinään eikä siis tarvi enään pohtia asiaa enemmän. Minä kyllä olin aika huoleton asian suhteen. Toivottavasti sinäkin saat hyviä uutisia ja joka tapauksessa kiva päästä kurkkaamaan masuun. Meillä tosin oli niin rivakka lääkäri ettei turhia ultraillut :/

Galluppiin: Tulee katsottua Frendit, House ja Hercule Poirot aina kun mahdollista =)

Hyviä vointeja!

Nupsuliina ja Eppu 31+5 :heart:

moikka.tiedätkö mitä tarkoittaa jos istukka kohdunsuulla vai miksi tää kontrolli,kun mulle jäi hieman epäselväksi silloin lekurissa?
 
Nyt on onnex vähän helpottanut tuo särky! Soitin yksityiselle mut ei ollut tälle viikolle enää aikoja. Ens viikolle on ajat kunnalliseen ja yksityiselle mut ajattelin kyllä et menen jo huomenna sinne päivystykseen. pakkohan niitten tosiaan jotain tehdä!
 
Moi :wave:

Taas on hetki vierähtäny kun viimeks kirjoitin, joka ikinen päivä tulee täällä kuitenkin käytyä lukemassa, mut en oo taas vain saanut aikaiseksi. :ashamed:

Mutzillako viisureita särki, joo ei oo kovin mukavaa mullahan tossa ennen joulua otettiin pois kun perjantaina alko särkemään, ja tietty eessä vkl ettei päässy lääkäriin, viikonloppu meni sit valvoessa, selälleen kun meni niin alko särkee ja panadol vaikutti sen 30 min. No onneks sain heti maanantaina särkyajan ja hammas lähti.

Ä-pakkausta/päätöstä ei oo vielä tullut, vaikka 8 päivä jo paperit on ollu perillä. Vauvalle ei oo vielä laitettu mitään valmiiksi, vähän niitä vaatteita selailin ja laitoin pienempiä ootteleen pesua.

Kiukkuisia mammoja taitaa olla liikkeellä :D Mullakin tuntuu pinna olevan "hieman" kireällä lähes päivittäin..

Telvisio galluppiin sen verran että salkkarit tulee kattottua,Frasier, Käenpesä ja Idols.

Neuvolassa kävin viimeviikolla, istukka oli siirtynyt pois tosta edestä,
Hb 104, sf mittaa ei otettu, ja ultralla ei saatu painoarviookaan kun oli koneet sekasin, kun oli tullut jotain uusia juttuja, oli muutenkin aika nopee käynti, koska norovirus siellä jylläs ja päivystys oli tullut jo neuvolan puolelle. Painoo tullu yhteensä 6 kg.

Oltiin tänään miehen pikkusiskolla kahvittelemassa, kun menivät tänään maistraatissa naimisiin. Tuli siinä sitten syötyä kakkua ja muita herkkuja.


Oon täs kutonu kahet tumput vauvalle, tai yhet piti mut ettei mies saa vihiä et tyttö tulee niin tein vaaleensiniset ja punaset. Nyt sit alkaa isompien tumppujen teko miehelle...

No jos menis vielä "ilta"palalle, kun mies teki just vielä sämpylöitä.


Miron äiti ja "Sisu" 28+6
:heart: <br><br>
 
huomenta!!

oli puhetta siitä kantoliinailusta mäkin olisin sellaisesta kiinnostunut?onko mitään neuvoja linkkejä??on tosi ihanan näköistä kun äideillä vauvat liinoissa.mulla kuitenkin toi esikoinen vielä pieni niin varmasti helpottaisi jos kädet olisi vapaina saisi aina esikoista autettua ja puettua jne.

katsoin eilen huuto.netistä kaikkia iiihaania pieniä mekkoja :D :heart: oli pakko käydä vähän kurkkimassa jos vaikka meille tyttö tulossa että mitä kaikkea ihanaa tytöille on.tänään siis se 4D ultra :D

varasin myös lääkäriajan täksi päiväksi.ei tästä selästä ainakaan tälla viikolla sen parempaa tule.eilen illalla kävely oli hankalaa.
mä olen myös [/b]tosi kärttyinen johtuu osaksi selkäsärystä mut osaksi varmaan hormooneista..hyvä että te muutkin olette :D

katselin eilen että mitäs meille vauvan juttuja tarvitaan niin eipä niitä sitten mitn oikein ollut.uuden patjan ajattelin ostaa pinnikseen ja vauvan hygieenia tavaroita(harjan ja rasvaa).myös pieniä vaippoja tarvii ostaa.katsoin prismasta sellaista patjaa maksoi 20?.niin ja kaukalo mutta se tarvii ainoastaan käydä hakemassa kaverilta mutta säästelen sitä että on sitten jotain tekemistä :D
eikä meillä vielä niitä kaksostenvaunujakaan mutta ajattelin ne vasta sitten laskettuna aikana ostaa kun niistä lastentarvikkeessa kuulemma alkaa heti takuu aika jylläämään kun ne maksaa.odotan myös siihen asti jos vaikka jollain sattuisi käytettynä sellaiset olemaan.eikä meillä edes tilaa niitä mihkään laittaa.

pitäisi äkkiä pyykit pestä ja pakata esikoiselle reppu kun hän menee mummille päikyille kun mulla just silloin sattuu olemaan se lääkäriaika.mä taidan sitten sitä ennen käydä kattomassa kaupungilla ukolle jotain lahjaa kun hänellä syndet piakkoin.tänään pakko päästä lenkille.

päivän jatkoja mammat


:D :wave:

gismo ja pikkuinen 27+4
 
Kohta neuvolaan! Onnex pääsen nyt sinne kun eilen näytti että en pääsekkään! Vauva on ollut aika hiljainen nyt parisen päivää..Voisivat kyllä kattoa ihan ultralla tuolla neuvolassa, sydänäänet kun ei aina kaikkea kerro. Mut toivottvaasti kaikki ois hyvin, vähän kyllä pelottaa.. :( Kutiaako teillä muilla alapää?! Mulla kutiaa ihan kamalasti, oisko kuiva..

Rv 28+0.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 18:55 metsänhenki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:39 Nupsuliina kirjoitti:
Heipsis,
Metsänhenki minä kävin juuri viime viikolla istukkakontrollissa kun oli np ultrassa todettu että istukka on kohdunsuulla. Nyt oli kuitenkin siirtynyt etuseinään eikä siis tarvi enään pohtia asiaa enemmän. Minä kyllä olin aika huoleton asian suhteen. Toivottavasti sinäkin saat hyviä uutisia ja joka tapauksessa kiva päästä kurkkaamaan masuun. Meillä tosin oli niin rivakka lääkäri ettei turhia ultraillut :/

Galluppiin: Tulee katsottua Frendit, House ja Hercule Poirot aina kun mahdollista =)

Hyviä vointeja!

Nupsuliina ja Eppu 31+5 :heart:

moikka.tiedätkö mitä tarkoittaa jos istukka kohdunsuulla vai miksi tää kontrolli,kun mulle jäi hieman epäselväksi silloin lekurissa?
No hö, kysyin sitä kuukausi sitten neuvolassa kun itselläkin oli vähän epäselvää, mutta arvaas vaan muistanko vielä =)
Mutta siis kun istukka on kohdunsuulla niin on vuotoriski ja mulle sanottiin silloin aikoja sitten että heti jos tulee veristä vuotoa niin tarkistukseen. En kyllä tiedä mitä siellä tapahtuisi sitten, jotain istukan repeämistä, kuulostaa pahaenteiseltä. Eli en tiedä.

Vastaavasti synnytyksessä jos istukka on vielä kohdunsuulla niin se saattaa vuotaa kovastikin mutta ei välttämästä estä alatiesynnytystä. Kuvittelin nimittäin että varma sektio edessä jos istukka vielä on kohdunsuulla.

En itse aiemmin löytänyt netistä mitään tietoja tästä ja siksi olin vähän ymmälläni itsekin, mutta kai tämäkin on aika yleistä ja sitä vaan kontrolloidaan että osataan sitten synnytyksessä odottaa/varoa.

Mutta varmaan siellä kontrollissa ainakin osaavat selittää miksi pitää siellä käydä =)

P.s. Kerro sitten minullekin...
 
Huomenta!

Eilen sain äitiyspakkauksen ja pistin miehen heti hakemaan sen postista illalla. Voih, sitä iloa, kun sitä pengottiin. :kieh: Olin oikein tyytyväinen kaikkiin muihin vaatteisiin paitsi kumpikin haalari oli värin puolesta typerä. :\|

Vaatteet olen melkein kaikki nyt pessyt. Muutamia on pesemättä ja noi äippäpakkauksen vaatteet tietty. On sinä aikamoinen puuha kun ne kaikki pyykkää ja silittää vielä päälle. Mutta mieluista kuitenkin!

Ensi viikolla ois istukkakontrolli. Todettiin rakenneultrassa että istukka on hieman kohdunsuun edessä. Huolta en ole asiasta kantanut, kun ei ole mitenkään vaivannut. toivon vain, että olisi liikkunut pois sieltä edestä.

Kohta olisi meno kaveria tapamaan ja huomenna lähdenkin Turkuun vanhempien luokse ja menemme äidin kanssa ostoksille.

miranda + masuli 29+3 :heart:
 
heippa mammat!

oih täällä maalla on niin ihanan talvinen keli. ja pakkasta muutama aste ja näyttää siltä että lisää lunta kohta alkaa tulemaan kun taivas on niin tumma. yön tosin nukuin aika huonosti.. ei meinannut saada millään hyvää asentoa ja sitten kun sai asennon niin tuli veskihätä.. joten se siitä yöstä.

onnea ädälle uuteen kotiin!! :flower:

mutzi miten niitten hampujen kanssa? jos asuit helsingissä niin onhan siellä se ruskeasuon päivystys johon ottaapi vastaan kun aamusella sinne soittaa. ite olen sitä jonkin verran joutunu käyttään.
ja voiskohan ne liikkeet olla sen takia vähentynyt jos hampaita särkee niin keskityt enempi siihe kipuun ja sen lievittämiseen kuin masukkiin?
mutta hyvä kuitenkin että pääset neuvolaan tarkastuttaan tilanteen. kuten se lääkäri mulle sanoikin että turhia käyntejä ei olekkaan!
toivon parasta :heart: :flower:

sittten oli kyllä jotain muutakin mitä piti kirjoitella mutta nyt ei muista kun luin niin pikaiseen vaan uudet viestit.
ai niin sanoinkohan jo että vauvatteresta tilatut kamat tuli tiistaina jo perille vaikka maanantaina tilattiin ne. no ne odottaa minua sielä kotona hypistelemistä... =)

mutta nyt meen tuonne siskon kanssa kahvittelemaan..

ai niin jonkun sisko oli mennyt vihille.. onnea :flower:
nimimerkkiä en valitettavasti nyt muista :ashamed:

jalava ja smurffi 28+6
 
Epuli harmaana
Huomenta!
Joillakin oli epätietoisuutta siitä, mitä tarkoittaa kun istukka on kohdun suulla. Näitäkin tilanteita on monenlaisia: eli 1) istukka voi olla kiinnittynyt alas, mutta sen reuna ei edes tule kohdunkaulan sisäsuun eteen tai 2) istukka on marginaalinen eli reunaetinen, jolloin sen reuna tulee kohdunsuun reunaan, mutta ei peitä kohdunsuuta kokonaan tai3) täydellinen etinen istukka, joka peittää kokonaan kohdunkaulan sisäsuun ja tukkii täysin synnytystien.
Ainakin nämä vaihtoehdot on olemassa tietääkseni. Otin selvää edellisessä raskaudessa kun mulla todettiin silloin marginaalinen istukka. Ja siis istukan paikkahan yleensä muuttuu vielä raskauden aikana kohdun kasvaessa, joten jos alussa sanotaan etä on esim kohdun suulla niin kohdun kasvaessa yleensä istukkakin nousee sieltä ylemmäs. Itelläni ei tosin niin käynyt ja veriset vuodot alkoi 28 viikon paikkeilla. Se vuoto tulee istukan reunasta ja supistelut lisäävät vuotoa. Mulla ne vuodot toistui muutaman päivän välein runsaina ja jouduinkin makaamaan sit sairaalassa lopun aikaa.. (tyttö siis syntyi 31+1viikolla)
Toivotaan teille jotka olette niihin kontrolleihin menossa(en muista nimimerkkejä) että istukat olis nousseet ettei ainakaan siks tarviis pelätä koko loppuraskautta :heart:
 
No nyt on neuvolassa käyty. Eli kaikki ihan ok! :)

Verenpaine 137/81.
Pissa puhdas, vähän punasoluja.
Hemoglobiini 119 (vähän laskenut).
Kohdunpohjan korkeus 27cm.
Sydämen syke 138-140.
Liikkeet ++.

Hammassärky on nyt helpottanut, ainakin toistaseks. Mut sain nyt neuvolakäynnillä särkylääkereseptin, pitäis olla vähän tehokkaampia säryn poistajia. :)

Rv 28+0.
 
Heips.

GISMO: Kantoliinakanava.fi on ainakin yksi hyvä paikka mistä etsiä liinoja ja eri vaihtoehtoja. Tai olisiko myös babyidean sivuilla ollut aika kattavasti kahlattavaa.. Makuasioitahan noi tietysti on, mutta mä suosittelisin pitkää trikoista liinaa pienen vauvan kaa, jos oikeesti haluaa kätensä reippaasti vapaaksi. Pieni opettelu on sidonnassa, mutta yhdelläkin pääsee jo tosi pitkälle ja vauva on satavarmasti niin napakasti kyydissä, että voi tehdä mitä vaan. Ja jos omalla paikkakunnalla on joku liinatukihenkilö tai vastaava niin kannattaa ottaa yht: ne näyttää sit konkreettisesti vinkkejä kantamiseen. Esim. musta oli hyvä heti tietää, ettei vauva saa olla sidonnassa oman navan alapuolella, koska silloin hän on liian matalalla ja kantaminen rassaa selkää. Muutenhan kantamisen ei todella pitäisi ottaa selkään, vaan silloin aina jotain pielessä. Musta kantaminen ainakin ollut ihan huippuihanaa ja vauva niin tyytyväinen! Mulla itsellä siis pitkä trikoinen hug-a-bub ja kudottu haikarankehto sekä rengasliinana kanga (käytän aika vähän, mut pikaliinana tollaisella taaperolla ihan ok). Väreissä ja materiaalissa kannattaa varmaan toki ottaa huomioon tuo kesä.. Trikoinen tulee aina kolminkertaisella sidonnalla, joten lämmin siinä kyllä tulee ;).

MUTZI: mulla ollut jotain alapäävaivaa, kirjoittelinkin yks päivä. Luulen, et ku oireet ei oo pahentunut, et ihan hormonaalisista syistä kuivuutta, kutinaa yms. inhaa. Nyt olo kyllä parempi. Tarvittaessa täytynee työntää maitohappobakteereita sinne ihteensä niin saattas auttaa tilannetta.

ÄDÄ, onnea uuteen kotiin!

Orapihlaja ja sykerö31+1
 
:wave: Äitiyspolilla käyty taas-kaikki ok! =)
Aiempi käynti oli siis 10 päivää sitten supistuksien ja lyhentyneen kohdunsuun takia.
Silloin mitattii reilu 2cm,nyt 3,5-3,9mm.Mielenkiintoista?! :p
Lääkäri oli eri kuin viimeksi,ja tämän päiväinen veikkasi,että viime kerralla oli mitattu vinosti,siksi noin suuri heitto(mittasi vielä 2 kertaa!)
Kohdunsuulla kuulemma voi olla muutoksia,ja mitat heitellä,mutta ei ilmeisesti noin paljon kuitenkaan.
Rauhallisin mielin ollaan taas! =)
Painoarvio oli 1,5kg. :saint:

Mukavaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :wave:
nimim.herännyt viime yönä klo 02.00 lonkka-ja päänsärkyyn...


Pikasso&Poikanen 29+1 :heart:
 
mä oon tänään tehny lumityöt ja nyt on ruoka uunissa. Vointi on aika hyvä lopujen lopuksi. Mä kanssa eilen tuossa totesin että kun jaksais vielä 9 viikkoa niin rupeais olemaan tämä odottaminen ohi.

Täällä oottelen aikaa äitipolille jota ei ainakaan vielä oo kuulunu kun maanantaina on lähete tehty. Jotta ensviikkoon menee vartoominen.
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Lueskelin teidän juttuja ja etuistukasta ollut puhetta, mulla on myös istukka tuossa etuseinässä, mutta onneksi siirtynyt kohdun kasvaessa ettei ole mitenkään edessä.

Neukkakuulumisia tulin myös kertoilemaan, eli:


Rv 30+4
painonmuutos/vko +625g (yht. 9,5 kg)
RR 130/64
pissa ok
sf-mitta 31.5
ja vauva oli rt:ssa
syke 147 +
liikkeet ++

Paljonkos teillä on tuota painoa tullut
:ashamed:
Yritän syödä terveellisesti ja oikein, mutta välillä sitä aina sortuu herkkuihin :xmas:

Pian se kevät koittaa ja saadaan pikku tuhisijat syliin :heart: Äkkiä mennyt tämä syksy ja talvi! Pian saa jo pakkailla sairaalakassia :eek:
Hyviä vointeja kaikille!!

Poppy ja Pippuri 30+4 :wave:
 

Yhteistyössä