HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 15:38 mia kirjoitti:
uuniomena, ei tilanne kuulosta ollenkaan niin pahalta....jos siellä oli alkio, niin sehän tarkoittaa, että ultrassa havaittiin pienen pieni sikiö!!!! Tuulimunassa ei myöskään ole yleensä edes ruskuaispussia ja senkin oli ultraaja sinulta löytänyt eli kyllä tuo nyt kuulostaa siltä että se pienen pieni vaavi ei vaan vielä näkynyt.

vko 5 alkio on vasta 3 mm, 6 vko 4 mm ja viikolla 7 jolloin sydänäänet voidaan aikaisintaan nähdä, noin 5-6 mm.

Tätä taustaa vasten kun ajattelet sitä mittausta, niin onhan se melkein mahdotonta erottaa ollaanko esim viikoilla 6 vai 7. voi olla, että alkion sydänäänet alkavat jo vaikka huomenna. Tuulimunasta ei siis kuintekaan voi olla kysymys, jos lääkäri sanoi että alkio siellä näkyy!!

Tsemppiä

Mia
juu,kyllä se niin on että jos alkio kuiteskin näkynyt ei kyseessä voi ainakaan tuulimuna olla,silloin ei alkioo ole ollenkaan joko kyseessä on keskeytynyt keskenmeno tai myöhempään ollut ovulaatio.koska teit plussa testin?jos kuukautisista laskettuna vaikka viikolla 6 voi ollakkin että olisit ollut viikolla 4 mutta jos esim rv4 niin plussa tulosta et ole voinut saada rv 2..siitä voi päätellä jotain.ja korjausta sen verran noista mitoista että rv 7 alkio on kyllä jo sentin ja ylikin tai ainakin minulle sanottiin niin kun menin ultraan rv 8 niin sikiön pituus oli 1,2 senttiä ja se vastas viikkoja 7+2.toivotaan että kyse siitä että vauva vaan pieni :hug: niin ja sydänäänet näkyvät kyllä viikolla 6 jo.tässä raskaudessakin näkyi syke jo ultran mukaan rv 6+1

ja minulla ei voinnissa mitään erityistä..väsymys on kauhea ja otinkin äsken päiväunet vahingossa ja koko kämppä oli kuin pommin jäljiltä kun heräsin :kieh: 2 v tyttäreni oli mm meikannut ittensä ja pikkuveljensä jne..
ädä ja hippula 9+2
 
Onpa ollut jotenki surullisia ultrakuulumisia..... epätietoisuus on niin tuskastuttavaa, että toivon teille paljon kärsivällisyyttä tuleviin päiviin! Toivotaan, että kaikki olisi ok!


Mulla itelläkin on kyllä kieltämättä ollut vähän epävarma olo koko viikon. Viikko sitten alkoi ruskea vuoto joka loppui melkein heti. Kuitenkin vuoto tuli takas, ja sitä on hiljakseen jatkunut nyt tähän päivään asti. Kävin tänään (pakko-- muuten olisin tullu jo hulluksi) työkaverilla ultrassa koska vuoto tosiaan jatkuu ja mielestäni minulla on alamahassa pientä kramppia. Mutta ihme kyllä, oli siellä ihan elävä sikiö edelleen :heart: Voi kun se vaan jaksais siellä pysyä! Mitähän lie vuotoa tää sitten on...
Kaikeasta huolimatta olen siis tähän hetkeen tyytyväinen, sikiö vastasi täysin viikkoja joten on kasvanut myös tämän vuodon aikana.

Minä en oo saanu aikaseks soittaa ihan "oikeaa" neuvola-aikaa, kun itsellä on samat työajat kuin terveydenhoitajillakin. Ja tällä hetkellä mulla kulkee opiskelijä niin tiiviisti perässä, ettei yksinkertaisesti päivässä oo semmosta hetkeä, jolloin saisin rauhassa johonki soittaa :kieh: :kieh: Pitää varmaan ens viikolle keksiä sille jotain tekemistä, että pysyis hetken kauempana :whistle:

Semmostapa tänne, tässä tuli jotenkin taas niin haikea mieli, kun yks kaveri ilmotti saaneensa eilen pojan. Ja sehän tarkottaa, että jos toi meidän edellinen pikkuinen ois selvinny loppuun asti, niin meilläkin ois näinä päivinä pienen pieni nyytti sylissä....... Huooh, menispä aika lentäen tonne huhtikuulle!

t. hömppö 8+5
 
Hei kaikille!

:hug: ja voimia molemmille ultraajille.

Minä kävin siis tänään neuvolassa, ja terkka haki sydänääniä kauan, ja huh, lopulta ne löyty sieltä! Parkuhan mulla pääsi. Sieltä kuulu niin ihana pieni vaimea viuh viuh. :D :heart:

Helpotti heti tää stressi. Terkka muutes monta kertaa löysi mun sydänäänet, jotka oli melkeen yhtä nopeita kuin vauvelin. :D Tais tosiaan olla paniikki. Vauvelin syke oli noin 150.

Meillä kuuluu se niskapoimu ultra ja sekä seulonta verikokeet ja tokihan sinne ollaan menossa silloin tasan kahden viikon kuluttua. Lisäksi meille kuuluu se rakenneultra silloin viikolla 20. Ja sinnekin tietysti mennään, siis jos vain päästään sinne asti.

Nyt on sitten niin ihanan helpottunut olo! Ihanaa nautiskella vähäoireisista päivistä!

heppuli ja simpukka 9+6
 
Huomenta...

Mulla on neuvola vasta 19 päivä, ja ultrasta ei oo mitään tietoo...
Kun ollaan nyt eri kunnassa, niin en tiedä, miten tääl ultrataan, mut miehen sisko sano et saatetaan ultrata jo samalla kerralla..tai ainakin yritetään kuunnella sydänääniä..

Miroo oottaes oli aika huolestuttavaa, kun meillä ei ollu mikään maailman kivoin neuvolantäti... ja loppuraskaudessa yritti kuunnella vielä sydän ääniä vaik kuinka kauan ja sit sano että ei niitä nyt oikein taida löytyä, itkuhan siinä pääsi ja sanoin että kyllähän ne ois löydettävä, niin vartin etsimisen jälkeen löysi. huoh...

Tänään onkin kummitytön 3 vee syndet ja lahja ois viä ostamatta.. :whistle:
No kyllä sen vielä kerkee...

Miron äiti ja Sisu 8+2
 
vauvahöperö
Good morning kaikki huhtikuiset.

Mä olen ollut jo pitkään vaan tuolla taustalla lukemassa juttujanne, kun on väsyttänyt niin vietävästi, ettei mistään ole tahtonut tulla mitään.

Jos tästä alkais piristymään ja palaisi takaisin elävien kirjoihin.

Mukavaa lukea hyviä ultrauutisia ja :hug: kaikille niille, joilla uutiset ovat olleet epämiellyttäviä.

Meillä tosiaan oireena oli tuo armoton väsymys, joka nyt vasta tahtoo hellittää. Etomista myöskin, mutta ylen ei ole onneksi tullut.

Täältä on niin ihana lukea, että muillakin on kaiken maailman oireita.

Jokos teillä "tuntuu" vatsassa jotakin?
Mä oon koittanut kauheasti tunnustella ja iltaisin vois vaikka tuntuakin jo jonkin moista "painetta", ellei se ole tuo ylimääriäinen makkara tuossa "värkin" ylapuolella :LOL:

Nyt aamupalan laittoon...

Vauvahöperö 11+0
 
SHV
H-E-P-P-U-L-I!
Vau, hienoa, että ne äänet sieltä löytyi. Multa meni nyt jotenkin ihan ohi se, että ultrassako niitä sydänääniä etsiskeltiin, vai jo ihan Dopplerilla? Voi, kun itsekin näkisi sen päivän, että siellä lapsukainen terveenä olisi.

Uuniomena: mullakin sama tilanne, eli ruskuaispussi löytyi ja reilun parin viikon päästä kävin uudelleen ja selkeästi on alkio kasvanut siellä sisällä, mutta sydäntä ei vielä löytynyt. Onhan tää stressaavaa, mutta ei auta. ensi viikolla menen neuvolaan, kun sinne soitin ja terkka oli sitä mieltä, että kävisin siellä ja juteltaisiin ja mietittäisin tilannetta yhdessä. Nuoren tuntuinen oli tämä terveydenhoitaja ja ihan mukavan oloinen. Mulle kun on uusi paikkakunta jne. esikoinen syntyi 600kilometriä pohjoisempana.<br><br>
 
Päiveetä huhtimasut!

Ihan dopplerilla se täti sieltä ne sydänäänet onki. Nyt jälkikäteen oon miettiny et mitenkähän mulla viikot heittää, kun eilen oli viikkoja menkkojen mukaan 9+6, ja silloin pitäis vauvelin syke olla 170 ja yli, niin tätsy sai 150 sykkeeksi. Ja useasti joutu tarkistaan mun ranteesta et oliko mun vai vauvelin syke, kun omakin syän tako melkosta vauhtia! Tokihan tätsy saatto laskea vähän väärin. Ja mulla on pitkä kierto n. 34päivää, joten viikkojahan voi sillon olla vasta 9. No näkee sit ultrassa. (Toivottavasti!)

Tänään sitten tuli eka kertaa oksennus. Yök! Että mie sitten inhoan oksentamista! Mut nyt se on vaan hyvä kun oireita tulee. Ihanaa vain kun vatsa oli melkeen tyhjä, niin suurin piirtein sappinesteitä oksensin.

Ai niin ostin ne rattaat joista puhuin tässä yks päivä. Likaiset ne oli, mutta ronskisti nakkasin muut kankaat paitsi kuomun pyykkikoneeseen, tosin käsinpesuohjelmaan, ja pienimmällä linkouksella, ja kuomua liottelin ja hinkasin niin sain puhtaaksi. Hyvät niistä tuli. Emmaljungan perus kuomut. Vm 2002. Ja hintaa vain 100e, +20 toimituskuluja. Halvat oli! Tyttö just testaa niitä tuolla pihalla. Ja hyvin nukahti ja hyvin on nukkunu jo 3h. Pitää varmaan kohta herätellä. Syksy on tullut. Tytölle laitoin jo lämpöpussin vaunuihin. Ihanaa kun on vähän raittiimpaa. Pystyy hengittään!

Kertokaa mulle mitä mie joisin. Normaalisti tykkään vedestä, mut nyt se maistuu pahalta ja tekee huonon olon. Ja mehut on ällöjä. Sprite uppoaa jotenkin, mut en oikeen mielelläni jois hirveitä määriä makeita limsoja. Ainut joka on hyvää on omenatee. Mutta ei kai sitäkään sais hirveitä juoda? Muutenkin ruokavalio aika niukka, suurin piirtein pelkkää teetä ja näkkäriä ja hapankorppuja... Ei mitään leikkeleitä, enää ei edes juusto uppoa. Lämmin tavallinen kotiruoka saattais maistua, mutta en oikeen saata tehdä sitä. Enkä oo ikinä tykänny mistään pulverimuuseista tms.

Tällaista tänään meillä.

Heppuli ja simpukka 10+0
 
AAH! näitä nautinnollisia aamuja. Ukko lähti likan kanssa ulos puistoon leikkimään ja sain jäädä itekseni kotiin tän kaameen väsymyksen kanssa joka on vaivannu nyt muutaman päivän \|O Vois vaan nukkua ja nukkua \|O

Pahaolo tulee satunnaisesti ja ei meinaa mennä pois kun on päässyt yltymään. :'(

Eipä mitään uutta jännityksella ootellaan tiistain ultraa! JA kieltämättä pelottaa kun on niin paljon kuullut ikäviä uutisia sieltä :ashamed:

raputitirallaa ja alien 8
 
Moi kaikki huhtimasut! :wave:

Ei ehdi tulla enään ees huonoo oloo... heti lentää yrjö kun sängystä nousee...aamulla meinaan, ja nyt on alkanut iltasinkin..
Ei tuntunu kovin kivalta kun ruisleipä tuli ylös ja raapi kurkun...
Vichyä ostin tähän närästykseen..

Kummitytön synttärit meni eilen ihan hyvin, tänään käytiin viä rääppiäisissä, mut kakku ei enään painunut, suolaset kyllä..

Eihän siihen mun ekaan neuvola käyntiinkään oo kun 9 päivää enään..
Mutta silti odottavan aika on pitkä.. :D

Miron äiti ja Sisu 8+3
 
Täällä on ollut pari helpompaa päivää - kauhun tasapainottelua, kun toisaalta kiva ettei ole koko ajan etova olo, mutta sitten pelkää, että on mennyt kesken jos ei ole oireita. :\|

Rinnat edelleen hyvin kipeät, etova olo tulee aina välillä, oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan. Väsymys on lisääntynyt hyvää vauhtia. :)

Kysymys kokeneemmille: voiko raskausoireet vaihdella?

Ensimmäiseen neuvolaan on vielä reilu viikko. En tiedä yhtään onko jo ultraa, ainakin papereita täytellään reilusti.

Voimia kaikille, joilla on ultrasta tullut huolia :hug:

Terkuin Sykkyrä ja masukki 7+2
 
Olen vierailija Toukokuisista, vaikka olenkin jo 7+2. Kysyttiin voivatko oireet vaihdella, ja kyllä voivat! Odotan nyt toista, ja olin jo ihan varma keskenmenosta, kun oireet katosivat viikko plussauksen jälkeen. Menin mieli maassa ultraan, ja siellä oli kaikki hyvin. Oireet olivat poissa melkein viikon, ja palasivat. Nyt on taas ihan hyvä olo, mutten enää hermoile, koska lääkäri sanoi sikiön sydänäänten olevan niin selkeät (rv6+6), että suurin keskenmenon riski on mennyt. Nyt otan "hyvät päivät" ilolla vastaan, sen suuremmin murehtimatta! :D
 
kyllä tää on ehdottomasti ressaavin raskaus joka mulla on ollut. Takana oleva ku ja km niin kovasti kummittelevat mielessä :( Ja vielä tää raskaus näköjään menee ihan toisella tavalla kuin kaikki muut joten mitään "oiretta" ei voi verrata edellisiin. Ruskea vuoto loppui perjantaina ja oli pois koko eilisen. Äsken alkoi uudestaan :'( Siis todella niukkaahan tuo on, mutta kun äsken vihlas tohon mahaankin niin kovasti, että mielessäni jo kuvittelen istukan irtoamista tai jotain :(


On se kumma, kun 2 ensimmäistä raskautta meni täysin ajattelematta mitään "mustia" ajatuksia. Ei kai sitä ees älynny, että jotain vois mennä pieleen. Mutta nyt-- nyt on vaikea olla olematta hysteerian partaalla. Huooh, kunpa tää aika menis äkkiä!
 
Heips taas kaikille!

raputirallaa:Mullakin ois tiistaina eka neuvola! Onneks on heti aamusta kahdeksalta, niin ei tarvii koko päivää jännittää. Voi tietysti muuten mennä sitten sen jälkeen ajatukset sekasin =) .

Mä kerroin perjantaina siskoilleni tästä ja olivat hyvin ilosia. Tuli vaan taas se perinteinen toteamus, että jospa me saamme nyt sen pojan.... Kummallakin siskollani on siis kaksi tyttöä ja mieheni siskolla yksi ja veljellä kolme. Itseasiassa anoppinikin totesi tuon saman "poikavastuun", kun se miehen veljen emäntä sai tämän kuun alussa sen heidän kolmannen tyttönsä. Vähän meinaa masentaa tollanen, ku meille sukupuolella ei olis niin väliä. Kunhan ois terve. Eikä nämä sukulaisetkaan ihan vakavissaan noita sano, mutta kun kaikki jankuttavat samaa "vitsiä", niin alkaa mennä jo yli. :( \|O

Mutta iloisiin taas. Heti rupes siskoilta kilvan tulemaan tarjouksia, että mitä kaikkea tarvikkeita saamme heiltä eikä tarvii uutena ostaa. Vaunut tuntu toiselta joutavan, samoin kuin kantokoppa ja itkuhälyttimet. Vaatteita tietysti myös, tuli sitten tyttö tai poika. Ihan kiva näin! :)

Äidilleni kerron tästä vasta sitten tiistain jälkeen, koska sen jälkeen se ei enää pysy salassa keltään. Hän kun haluaa varmaan hehkuttaa sitä kaikille muille sukulaisille. Ja sama se meille sen jälkeen onkin. Iloinen asiahan tämä onkin. :saint:

Mut nyt täytyy saada taas pakastemansikoita! Ne onkin ainoo, mihin on himo. Kaikki muu on ihan :x . Viimestään tiistaina sitten taas jonkinlaisia (toivottavasti hyviä) kuulumisia...
 
Vatkaan nyt tätä nimimerkkiä eestakas... (ex-huhtimasukki) Oon tällä nimellä jo tuolla toisessa pinossa, enkä jaksa kahta muistella...

Nyt on reilu viikko kun en oo kirjotellut, enkä ehtiny millään lukemaan kaikki juttuja, vaikka tässä lähemmäs tunnin jo lueskelin!

Onko kaikki pysyneet mukana?

Me oltiin viikko siellä Kreetalla, eikä ollut mitenkään rentouttava matka.. Mukana nimittäin matkasi myös esikko, kohta 8kk ja lämmintä oli reilusti yli 30 astetta... Ja pari hammasta viikon aikana pukkas.. Ja oman osansa teki myös tämä oma väsymys, tuntuu että olisin voinut päiväksi jäädä vaan omaan huoneeseen, vääntää ilmastoinnin päälle ja nukkua! Mutta viikko meni ja siitä selvittiin, ihana olla taas kotona!

Siellä ruokakin maistui suht hyvin, eikä edelleenkään ole ilmennyt muita oireita kun armoton väsy.

Ja hermo menee esikon kanssa, se osaa kyllä olla vaativa.. Miehellä alko heti iltavuorot, joten olen sitä kitinää tässä kuunnellut pitkin iltaa.. Ja kohta niitä olis kax! Alkaa jo vähän hirvittää!!!!

No ei, ei miun elämä nyt oikeesti nois surkeeta ole, tyttökin on yleensä oikein aurinkoinen ja reipas tapaus, kai silläkin vielä on matkaväsymystä, kun matkanteko kaikkineen kesti 13 tuntia...

Gallup: kuulun myös joukkoon ikuiset laihduttajat, eli 169cm ja 69kg. Sentään 5kg vähemmän kun esikoisella. Siukset tällä hetkellä kerseet, olleet joskus punaiset, nyt auringon polttamat ja haalistamat ja lisäksi juurikasvua.. ensiviikolla pakko päästä parturiin!
Ikää tuli viikko sit 26v. ja toista odotellaan. Aika pienellä ikäerolla sisarukset tulevat olemaan, mutta toivottavasti siitä joskus tulevaisuudessa on hyötyä!
Naimisiin mentiin kesällä 2004, yhdessä taivallettu 8 vuotta. Ja mies on oikein ihana, yhä edelleen

Nyt meen laittamaan ukolle pizzan uuniin ja itsella kaivan kaapista hapankorppua :D
 
Hyvää viikon alkua huhtimasuille. =)

Toivotaan, että tämä viikko tuo tullessaan vähän positiivisempia kuulumisia neuvoloista ym. Ja te ketkä elätte epätietoisuudessa tällä hetkellä, kyllä kaikki hyvin menee! =)

Oksentelut on jääneet taka-alalle, ihanaa! Välillä vielä kyllä iskee etovaa oloa hetkellisesti, mutta siitä kyllä selviää. Tuntuu, että väsymyskin alkaisi pikkuhiljaa hellittämään ja elämä alkaa voittamaan. Vielä kun energiaa saisi jostakin tuplasti lisää, niin jaksaisi hoitaa näitä kotiaskareitakin paremmin. Mutta kokemuksesta kyllä tiedän, että kohta sitä touhutaan taas niinkuin pää kolmantena jalkana. :D

Ulkona on ihanan raikasta, on mukava lähteä lenkille, kun saa kunnolla happea. Mä tykkään kyllä syksystä paljon, kunhan ei kokoajan sada.

Minäpäs pistän uutta galluppia kehiin... minkälaisessa asunnossa te asutte, ja harkitsetteko perheenlisäyksen myötä isompaan muuttoa?

Me muutettiin viime marraskuussa tähän meidän omakotitaloon. Tää on vuonna -77 rakennettu tiilitalo. 4 makuuhuonetta, olohuone ja iso keittiö. Mun mielestä lapsiperheelle oikein käytännöllinen pohjaratkaisu ja toimiva kokonaisuus. Mukavan kokoinen takapiha, missä lapset voi rauhassa leikkiä, eikä tarvi pelätä, että ne hyppii jossain tiellä. Meillä siis muutto takanapäin, onneksi! :D

Mutta nyt pyykkien käärimiseen, siihen iänikuiseen hommaan joka ei ikinä lopu.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy siirtyy uudelle viikolle 12!!! :heart:
 
Hauskaa viikonalkua täältäkin!
Pikkuhiljaa alkaa jännittämään keskiviikon eka ultra eli sori etukäteen jos on ihan sekoja tekstejä =) '

Meilläkin oli täällä viime viikolla ihanan vilpoisaa, noin 20 vaan lämmintä. Ihanaa vaihtelua oli, nyt taas ollaan palattu 10 astetta lämpimämpään. Minä kyllä kaipaan Suomen viileään syksyyn. Tänä vuonna jäänee kuitenkin väliin.

Jee uusi gallup =)
Eli tällä hetkellä asutaan kerrostalossa, mutta kotiuduttuamme tarkoitus olisi alkuun olla vuokralla kunnes löytyy sopiva asunto meille. Rivitaloa 3-4 huoneista ollaan etsiskelty Jyväskylän suunnalta. Kun löytäisi vielä halvalla jostain järven rannalt ;) Joo, hirvittää jo nyt tulevat muutot, mutta sittenpä olisi oma koti. Ok talo olisi toki kiva, mutta ei ole sopivaa vielä ainakaan eteen tullut. Ehkä joskus sitten voisi itse rakentaa.

terkuin
Nupsuliina 11+3 :heart:
 
heippa!
viikonloppu meni mukavasti mökkeillessä vaikka tuntui kyllä et joka asiaan mitä olin päättänyt tehdä(esim.omenahillo,auton siivous ja imurointi)piti oikein patistella itteensä :whistle: neljän aikaan makasin eilen sohvalla ja päätin että viideltä meen imuroimaan autoa,tarvittin tunnin siirtymis ajan :LOL: olo oli mökillä ihan hyvä,tosin sain levättyä enemmän kun normaalisti kun mies oli muksujen kanssa ja siellä kun on aidattu piha ja maalla niin lapset voi olla ulkona ihan rauhassa.tänä aamuna taas oksensin :x ja heti kyllä tuli mieleen että kuinka ihmeessä oon selvinny aikasemmissa raskauksissa kun oksentelu ollu joka päivästä kellon ympäri :x :x :x luojan kiitos oon säästynyt siltä nyt!!!kuluispa 2 viikkoo nopeesti että tulis se 12 viikkoo täyteen,viikolla 13 eli kolmen vkon päästä mulla on ultra ja sen jälkeen paljastetaan tää salaisuus...mahtaa ihmiset hämmästyä :LOL:
ädä ja hippula 9+5
jaa niin ja galluppiin vastaus että asutaan kerrostalossa 4h+k+s ja tarkotus ois joko myydä meiän"mökki"eli ok-talo maalla ja ostaa isompi tai laajentaa toi meidän"mökki"niin et kaikille lapsille ois omat huoneet..vauva nyt kuiteskin syntyy niin että asustellaan täällä kaupungissa.
 
Syysaamua huhtimasuille!

Minä kans oon jo ihan lopenkyllästynyt helteeseen, ja on ihanaa kun raikas syksy on tullut! Nyt pystyy hengittään, ja osa pahasta olosta varmaan katosikin helteen myötä. En kyllä ihmettelekään jos on huono olo kun jatkuvasti hirveen kuuma!

Galluppiin: Me asutaan vielä vuokralla 3h+k 79,5neliöö. Tilaa olis tässäkin, mutta ollaan alettu rakentaan omaa. Tai no rakentaan ja rakentaan. Meille tulee avaimet käteen periaatteella koti. Muuttopäivä on viimeistään viikolla 10/2007, Joten Ihan viimisilläni sitten pakkailen ja touhuilen. Meidän uusi koti on alakerta 121 asuinneliötä ja yk-varaus. Rakennellaan se sitten itse ajan kanssa, sitä mukaa kun pörssi antaa myöten. Alhaalla makuuhuoneita on 3 lisäksi oh, keittiö, khh, vh, wc, sauna, ph ja eteisaula. Makuuhuoneet on melko pieniä. Keittiö+oh+eteinen on iso avara kokonaisuus, ja khh 12.5neliöinen. Eli tilaa on siellä minne sitä halusin, niin että saan kotityöt hoitumaan mahdollisimman helposti. Ihanaa kun kohta saan alkaa valitseen sisustus materiaaleja!

Mulla on edelleen ongelmia juomisen kanssa. :) Kuulostipa hassulta. Siis ongelma on kun en oikein saata juoda mitään. Ainut neste joka uppoaa eikä tee pahaa on omenatee, joten sitä kait pakko hörppiä. Vesi hölskyy mahassa. Ja enää en saata juoda limsaakaan. Pitäis vissiin kokeilla maistuisko joku tuoremehu.

Eilen taas näin siskon vauvelia. Kyllähän vauvat on IHANIA! Nyt mein piku osotti eka kertaa mustasukkasuuen merkkejä. Vauva oli mulla sylissä, nin tyttö nappasi vauvan sukan ja juoksi karkuun. Mut tekeepäs tytölle hyvää harjoitella jo etukäteen. Toiseenkin mummolaan tulee uusi serkkuvauva kohtapuolin, joten hyvää harjoitusta sekin.

heppuli 10+2<br><br>
 
kävin tänään neuvolassa.. syndän ääniä ei kuulunut :'( (rv10+6)
onneksi ens viikon tiistaina on jo ultra niin ei tartte pohdiskella asiaa kovin pitkään.. muuten kaikki OK.

Olo on välillä aika huono.. ja väsymys aina läsnä.. onneksi saa nukkua päikkärit!!

Gallup: Asutaan tällähetkellä omassa Rivitalo kolmiossa.. mut just laitettiin myyntiin.. mies sai toiselta paikkakunnalta töitä.. ja sieltä ollaan sitten ostamassa omakotitaloa..

Nyt päikkäreille!!

T:gemini + masukki rv 10+6 :heart: <br><br>
 
Täällä jännitetään kovasti huomista ultraa :x Ei millään malta oottaa sinne asti. Ja ihan kaameesti pelottaa jos siellä ei ookaan kaikki hyvin tai on jotain epävarmaa kun niin paljon nyt kuullu täällä ja muualla noita epätietoisuus juttuja..
Olotilasta.. on entisensä väsyttää (nyt ei vaan tuu uni jännityksen vuoksi) Ja etova olo tulee ja menee miten tahtoo. Onneksi sain pikkasen syötyä kinkkikuisausta jos vaikka pitäis olon piteempään pois!
Jou ekasta neuvolasta puhu mulla siis oli se eka neuvola torstaina ja nyt on eka ultra.
Tänään hain uutta rauta lääkettä kun enää pystyny vanhaa ottamaan kun olisin oksentanu samantien kun oli niin kaameen makusta! Tätä uutta nyt paremmalla onnella juomaan! Josko sais rauta arvot yläs ettei neuvolatätin tarvis voivotella :x

eipä kait muuta kun moorjens

raputitirallaa ja alien 8+1
 
Tuisku ja Toukkis
Hei kaikki,

Kiva kun on näitä galluppeja... Meidän kotimme pk-seudulla on paikkakunnan hintapolitiikasta johtuen ahdas kerrostaloasunto, 3h ja vajaat 70 m2. Siihen on näillä näkymin mahduttava kolmisinkin (+ koira), sillä seuraava kotimme lienee jollakin toisella paikkakunnalla - työtilanteista riippuen. Myönnetään, pieni kateus iskee teidän muiden asumisoloista lukiessa... :ashamed:

Täällä voidaan muutoin jo aika mukavasti. Uskomatonta mutta totta: noin viikon ajan olen tuntenut oloni jo likipitäen normaaliksi - mitä nyt pientä flunssaa potenut - eli väsymys ja ällötys ja turvottelu alkavat selvästi hiipua. Yllätin itsenikin olemalla eilen poikkeuksellisen toimelias: siivosin kotona tarmokkaammin kuin koko kesänä, tuli järjestettyä vaatekaapit ja kaikki... Toivottavasti tämä on merkki seesteisen keskiraskauden alkamisesta! :D

Heppuli, taisit kysellä niistä juomisista? Minulla vesi on uponnut parhaiten (myös vihreä tee), mutta makeita mehuja, limuja, kahvia ja useimpia teelaatuja olen vieroksunut. Sen sijaan olen nautiskellut jonkin verran happamia mehuja, esim. appelsiiini-veriappelsiini-greippimehua ja kotitekoista omenamehua ja hyvin on maistunut. Tarvittaessa olen laimentanut vähän vedellä. Suosittelen! :p

Reipasta viikkoa,

Tuisku ja Toukkis 11+1
 
mia
heisan.....

ankeilla fiiliksillä ollaan, käväisin ultrassa perjantaina, näin vanhemmanpuoleinen kun olen niin aattelin tarkistaa tilanteen....no raskauden kestosta olen täysin varma, hedelmöityksen mukaan laskettuna perjantaina oli 6+5 ja sydänäänien olisi tietenkin pitänyt kuulua..no eipä kuulunut :'( lääkäri veikkas että jotain 5+5 olis alkion mitan mukaan. Ei se kyllä ollut ihan validi kommentti,kyseinen lääkäri ei ollut edes ihan varman oliko alkio ruskuaispussin vieressä vaiko sikiöpussin yläreunassa, missä itse olin kyllä naposemme :heart: näkevinäni, lääkärikin lopulta veikkas että tuollahan se saattaa olla..???

Ja tää siis yksityinen, muodollisesti pätevä lääkäri! Sain onneksi omalle tutulle gynelle ajan huomiseksi, käyn tarkistuttamassa tilanteen, mutta tosi surkealla fiiliksella ollaan miehen kanssa oltu koko viikonloppu. Häntä kun sai vähän taivutella tähän kolmosprojektiin ja mutta nyt ollaan täysillä omolemmat mukana ja mieskin oli perjantaiksi kovasti odotellut varmistusta niistä pienistä läpytyksistä.

Muut kokeneet, jotka ootte remmissä, onko teille sattunut mitään vastaavaa (=antakaa nyt ihmeessä toivoa tilanteeseen) :/
 
Siellä se pieni sydän sykki :heart: Lääkäri sanoi, että normaalisti jatkuva alkuraskaus. Itkuhan siinä pääsi helpotuksesta. Rv on 7+1 eli huhtikuun lopussa tuo laskettu aika mutta varmentuu sitten seuraavassa ultrassa :LOL:
 
Tuisku ja Toukkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 12:59 mia kirjoitti:
ankeilla fiiliksillä ollaan, käväisin ultrassa perjantaina, näin vanhemmanpuoleinen kun olen niin aattelin tarkistaa tilanteen....no raskauden kestosta olen täysin varma, hedelmöityksen mukaan laskettuna perjantaina oli 6+5 ja sydänäänien olisi tietenkin pitänyt kuulua..no eipä kuulunut :'( lääkäri veikkas että jotain 5+5 olis alkion mitan mukaan. Ei se kyllä ollut ihan validi kommentti,kyseinen lääkäri ei ollut edes ihan varman oliko alkio ruskuaispussin vieressä vaiko sikiöpussin yläreunassa, missä itse olin kyllä naposemme :heart: näkevinäni, lääkärikin lopulta veikkas että tuollahan se saattaa olla..???
Hei mia, piti heti palata kommentoimaan... Kävin itse 6+2 (kuukautisista laskien) ekassa ultrassa yksityisellä, jolloin näytti selvästi tätä nuoremmalta, noin 5+ -viikkoiselta (ihan mini). Uusi ultra tehtiin tämän tilanteen vuoksi viikoilla 9+5 kuukautisista, jolloin vastasi täysin raskausviikkoja ja sydän sykki terhakasti! :heart: Kuulemma on hyvinkin tavallista, että ihan alkuraskaudessa tehdyssä ultrassa käy näin ja vasta vähän myöhemmin tehty ultra kertoo oikeamman tilanteen. Eli toistaiseksi pää pystyyn vaan - peliä ei missään tapauksessa ole vielä menetetty! :hug:

Tuisku
 
Me on asuttu tässä omakotitalossa jo kuutisen vuotta ja koska puolet talosta on 50-luvulta ja laajennusosa 70-luvulta, niin pientä remppaa on koko ajan tehty. Nyt ois sitten ISO remppa keväällä tulossa, ku otetaan yläkerran kylmätilat asuinkäyttöön ja samalla muutetaan laajennusosan tasakatto harjakatoks. Tällä toimenpiteellä saamme toiset 100 neliöö asuinpinta-alaa. Ilman sitä ei oikein mahdu lapsia. Vaikka nytkin on siis jo melkein 100 neliöö käytössä, niin sen ajan arkkitehtuurilla meillä on melko epäkäytännölliset huoneet. Olohuone esim. on ihan suhteettoman iso, ja sitten ei oo ku yks pieni makkari. Mut keväällä siis huoneita lisää.

Vähän kyllä pelottaa sen remontin ajoitus, ku tarkoitus ois aloittaa heti ku pakkaset hellittää ja lumet sulaa katolta. Ja jos la on 9.4, niin melkein väkisin menee päällekkäin. No, sisulla siitä selviää.... :kieh:
 

Yhteistyössä