HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 15:34 Miron äiti kirjoitti:
voisin tulla tähän mukaan kans.toinen lapsi siis tulossa ja laskettuaika ois näil näkymin 25.4.07.Synnytys tapahtuu keski-suomen keskussairaalassa.Mese osote on heidi.holm@kolumbus.fi

Niin ja nimimerkkisi on?

Tervetuloa! :heart:

Nyt tästä imuroimaan ja tiskaileen :wave: <br><br>

Heissan!

parin päivän hiljaiselon jälkeen täällä taas.
mulla on nyt perjantaina se varhaisultra jossa varmistetaan että asukki oikeassa paikassa... jänskättää niin pirusti. toivon ja luulen että kaikki on on hyvin ja olen vain hermostunut "turhasta"..

mulla ei ole pahaa oloa olleskaan.. mutta nyt on tullut unettomutta.. töissä on pompittu parintunnin yöuilla.. ei paljon jaksais huhkia mutta pakko mikä pakko. onneksi pian tulossa vkl niin saa ainakin toivottavasti levätä! :p

niin sitähän mun piti kertomani.. olen hakenut uutta duunia ja kävin haastattelussakin.. nyt olis maanantaina toinen haastattelukierros vai joku sellanen tutustumis juttu tms.. no kuitenkin en ole kertonut mitään tästä odotuksesta.. painin nyt sen kysymyksen kanssa kertoakko vai ei. tiedän ettei tarvis kertoa mutta minä en haluais olla "ilkeä" uutta mahdollista työnantajaa kohtaan mutta kuitenki olis sellanen fiilis että ei pitäs kertoo.. plaah plaah.. näitä ikuisuus kysymyksiä..
:\|

tän takia ehkä kertoisin.. . työt alkaisi vasta loka-marraskuussa ja 4kk koeaika.. joten joutuisen koeajalla kertomaan äippälomasta..ja koe ajalla ei tosiaan tarvi kertoo syytä miks potkii pihalle.. juh tiedän että ei helpolla raskaanaolevia potkita mutta sitten tulis ikävä fiilis itelle siitä että on tehny jotenki väärin vaikka ei olekkaan..plaah plaah.. :\|
onkos kellään ollu vastaavaa tilannetta ja mitäs te toiset tekisitte??

jalava 6+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 15:34 Miron äiti kirjoitti:
voisin tulla tähän mukaan kans.toinen lapsi siis tulossa ja laskettuaika ois näil näkymin 25.4.07.Synnytys tapahtuu keski-suomen keskussairaalassa.Mese osote on heidi.holm@kolumbus.fi
No meillä onkin sit samana päivänä luultavasti laskettu aika ja vielä sama sairaalakin!! :D Ai olitkin jo kirjotellu mulle tonne yksityistä viestiä! En huomannut! Kirjottelen heti kun kerkeän!! :) <br><br>

Mulla on kaikenlaisia oireita, paleltaa, hikoiluttaa, päätä särkee, kuvottaa, välillä iskee kauhea väsymys ja rinnat on todella kipeet. Mulla on eka neuvola vasta 25.9 ja ultra lokakuun 18 päivä. Olin taas niin malttamaton, että soitin jo neuvolaan =)

Iltoja.

Vielä ennen bb.n alkua kirjoittelen.

En oo siis todellakaan tänään oksentanut kertaakaan, niin se vaan nyt on. Jes! =)

Eli kokeilkaa noita rohtoja, jos on pahoinvointia, voihan se olla, ettei ne muille auta, mutta aina kannattaa kokeilla, eikä vitamiineista haittaakaan oo, kuhan ei sitä a-vitamiinia popsi. :D

Mutta eipä täs muuta tällä kertaa, vähän nostetta pinolle, kun pääs tippumaan jo tokalle sivulle. :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy edelleen 10+2

Ihan pakko oli tulla kurkkaamaan tänne =) Olen noita Huhtimuksuja-06 ja nyt siis vauvat 0-12kk:ta puolella jo. Muistan niin elävästi vuosi takaperin,kun oli armoton väsymys ja pahoinvointi...ja sitä vaan odotti,että vauva jo syntyisi ja nyt tuo pikku-neiti on jo 5kk:n ikäinen :heart:

KOvasti tsemppiä teille odotukseen! =) Nauttikaa joka hetkestä!

Huomenta,
Mukavaa kun meilläkin viime vuoden huhtimasut käy kirjoittelmassa. Pitäisi varmaan tästä odotusajasta nauttia, varsinkin kun olo on todella hyvä, mutta koko ajan pieni huoli että onko oikeasti raskaana. Mutta pitänee vaan uskoa että kaikki on kunnossa ja pysyy niin loppuun asti.

Minä olen ollut reippaana tällä viikolla. Kävin nimittäin eilen hammaslääkärissä, joka ei tosiaan ole mielipaikka. No nyt voinee pitää taas siitä taukoa. Itse asiassa kun kävin neuvolassa lääkäri suositteli käymään alkuraskauden aikana tarkstuksessa. Nyt on taas huojentunut olo sen suhteen ja ilolla voi napsia herkkuja :LOL:

Eipä minun masussa muuten uutta ole tapahtunut. Olo on mitä parhain. Nyt tosin on hieman mahaa nippaillut, ehkä kohtu siis kasvaa, mikä olisi hyvä merkki. Lisäksi olen nähnyt painajaisia ja ihan omituisia unia, joista moni muukin on maininnut.

Olikos meillä mitään avointa galluppia meneillään? Sopisiko vaikka seuraava:
Missä vaiheessa ajattelitte ostaa vauvan varusteita?
Nim. Ostin ekan vauvan paidan kaksi vuotta sitten :whistle: Eli onko joku muukin jo sortunut

Mukavaa torstaipäivää!

terkuin Nupsuliina 9+6 :heart: :heart: :) <br><br>

Heippa!!!

varasin eilen yksityiseltä sitten lääkärin ja he tekivät veren kautta testin että raskaana ollaan :) mahtavaa!!!aloin jo kuvitella että kuvittelen :D

mitn oiereita ei ole.ei edes väsytä :eek: no eipä viikkojakaan ole kuin 5+5..

eipä meillä muuta kuin päivänjatkoja :p

terv.gismo ,pikkuinen ja kärttyinen esikoinen :D

Huomenta kaikille masuille :flower: !
Täällä tajuton väsymys jatkuu ja nyt etova olo on astunut mukaan kuvioihin. Muutama päivä on menny ihan voivotellessa omaa huonoa oloa. Välillä viluttaa, välillä on kuuma, flunssakin iski pari päivää sitten. Että kyllä elämä on ihanaa!! =) Välillä huimaakin aikalailla, onkohan verenpaineissa jotain häikkää?!!
Eka neuvola ois ens tiistaina ja sieltä tehdään lähete np-ultraan. Varasin jo yksityiseltäkin ajan alkuraskauden ultraan, mut peruin sen, kun oli niin kallis. Pitää vaan ootella tohon sairaalan ultraan.
Nyt pitää lähteä herättelemään poikia kouluun. Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Äitimami & Piiperö 6+5

Huomenta!

Raputirallaa kirjoitti hakeneensa geridalia apteekista. Onko yleisesti kokemusta tai tutkittua tietoa siitä että masun öljyäminen / rasvaaminen ehkäisee raskausarpia?
Onko teillä joilla on jo raskauksia takana, masu palautunut suht ennalleen synnytyksen jälkeen?

Ensimmäinen neuvola on maanantaina 4.9 jolloin on meneillään rv 10+4. Itse olisin toivonut ensimmäistä neuvola-aikaa aikaisemmin koska ensisynnyttäjänä kysymyksiä on paljon ja vastauksia on nyt joutunut etsimään mm. netistä.

Olo on hyvä. Etovaa oloa ja mahan nippailua on esiintynyt vain satunnaisesti. Tosin nälkä kurnii useammin masussa ja mukana töissä onkin porkkanoita, banaania jne.

Aurinkoisia syyspäiviä
Murmeliina & MiniPig 10+0

Nupsuliina kysyi gallupissa onko vauvan vaatteita osteltu.
mä tilasin alku vuodesta sellasen pörröisen nallehaalarin hobbyhallista, kun oli niin edullinen. :whistle: Nyt sit tuli mieleen et voikohan sitä enää huhtikuus käyttää, kun ostin niin pienen koon ja jos huhtikuus onkin kauheen lämmin.

Raskausarvista sen verran, että ehti jotenkin tossa 2 vuodes palautuun masu, et arvet himmeni, mut nyt on taas samanlailla alkanu repeileen, ja en mä oo niitä rasvaillu.Siinähän sitten ovat muistona ;)

Taas oksettas, mut ei mitään tuu... kahvia oon puolikuppia jo saanu juotua.Auttas varmaan oloo jos jotain söis, mut ei maistu..

Miron äiti ja Sisu 7+0

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 16:37 jalava kirjoitti:
Heissan!

parin päivän hiljaiselon jälkeen täällä taas.
mulla on nyt perjantaina se varhaisultra jossa varmistetaan että asukki oikeassa paikassa... jänskättää niin pirusti. toivon ja luulen että kaikki on on hyvin ja olen vain hermostunut "turhasta"..

mulla ei ole pahaa oloa olleskaan.. mutta nyt on tullut unettomutta.. töissä on pompittu parintunnin yöuilla.. ei paljon jaksais huhkia mutta pakko mikä pakko. onneksi pian tulossa vkl niin saa ainakin toivottavasti levätä! :p

niin sitähän mun piti kertomani.. olen hakenut uutta duunia ja kävin haastattelussakin.. nyt olis maanantaina toinen haastattelukierros vai joku sellanen tutustumis juttu tms.. no kuitenkin en ole kertonut mitään tästä odotuksesta.. painin nyt sen kysymyksen kanssa kertoakko vai ei. tiedän ettei tarvis kertoa mutta minä en haluais olla "ilkeä" uutta mahdollista työnantajaa kohtaan mutta kuitenki olis sellanen fiilis että ei pitäs kertoo.. plaah plaah.. näitä ikuisuus kysymyksiä..
:\|

tän takia ehkä kertoisin.. . työt alkaisi vasta loka-marraskuussa ja 4kk koeaika.. joten joutuisen koeajalla kertomaan äippälomasta..ja koe ajalla ei tosiaan tarvi kertoo syytä miks potkii pihalle.. juh tiedän että ei helpolla raskaanaolevia potkita mutta sitten tulis ikävä fiilis itelle siitä että on tehny jotenki väärin vaikka ei olekkaan..plaah plaah.. :\|
onkos kellään ollu vastaavaa tilannetta ja mitäs te toiset tekisitte??

jalava 6+1
Moikka!

Miulla oli sama tilanne, paitsi että olisin ollut oppisopimuksella 1-1,5v, joten tämä ratkaisi sen, että päätin kertoa. Sanoin suoraan mikä tilanne on ja sieltä sanottiin, etää heille ei sitten ole minusta apua, kun tarvitsevat pitempiaikaisen työntekijän. Haastattelu olisi ollut tämän viikon maanantiana. Mutta jos olisin suoraan päässyt töihin ilman oppisopimusta, en tiedä miten sitten olisin tehnyt.

Eilen kävin ekassa neuvolassa ja LA siirty päivällä, eli 14.4. Viikkoja nyt siis kasakka 7+5. Olo on vieläkin ihan hyvä, vähän väsymystä havaittavissa, mutta muuten ei ongelmia!
Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei todellakaan pääse neuvolassa ultraan. Mutta viikolle 13 pitäis varata sitten aika, mutta en vielä varaile, odotellaan vielä vähän!

Huomenia kaikille!!!

Masun rasvauksesta sen verran, että edellisissä raskauksissa olen rasvaillut masu säännöllisesti, eikä ole tullut yhtään ainutta raskausarpea. Onneksi ainakin vielä olen niiltä säästynyt.

Galluppiin vastausta: Mitään vauvan tarvikkeita tai vaatteita en ole vielä ostanut. Jotain olen säästänyt isommilta lapsilta, lähinn vaatteita. Myös vauvut on jemmassa ja sitteri. Muuta tavarat, kuten sänky, turvakaukalo, hoitopöytä sun muut pitäis hankkia. Ja saattaapa olla, että vaihdan vaunut uudempiin. Katsotaan nyt. Mun sisko kävi keväällä Amerikassa ja toi mulle sieltä muutamat vauvan vaatteet ja yhden äitiyspaidan, joten jotain uutta vauvalle jo kuitenkin on. ;)

Onko muilla alaselkä kipeä? MÄ kävin eilen illalla lenkillä ja sen jälkeen on alaselkä ollut aika kipeä. Toisaalta olenkin jo odotellut tuota "tuttua" vaivaa aiemmista raskauksista. Olen joutunut silloin olemaan sairaslomalla sen takia aika moneen otteeseenkin... Katsotaan miten nyt käy.

Huhtimasukki (olikohan oikein), meillä on nyt sitten la samana päivänä... Tosin mulla varmaan siirtyy vähän eteenpäin, kunhan päästäään ultraamaan...

:wave: Hauskaa torstaita kaikille!!!

Nasu-Masu 7+5

Selkäkipua on täälläkin, välillä.. oikein polttamalla välillä särkee..
Sitä piti sanomani et me mennään tää Elisan nettiliittymä vaihtaan nyt puhelinyhtiön liittymään, niin en sit tiiä katkeeko tää kuinka moneksi päiväksi (toivottavasti ei päiväksikään :kieh: ) niin heti kun nettiin pääsen niin päivittelen taas..

juu kirjotinkin jo pitkän jutun mut painoin jotain ja se katos...
elikkäs,mikä järkytys yö..näin kaks kertaa unta että sain keskenmenon :eek: :eek: aamulla kun heräsin olin ihan helpottunut että se verijuttu oli vaan unta..
mulla muuten kanssa selkäkivut tuttuja,alkoi jo rv5 kauheeta polttelua saattaa olla varsinkin jos kävelee/seisoo pitkään,niissä häissäkin kun oli silloin peräkkäisinä vkonloppuina niin oli kyllä tuskaa :kieh:eek:nko muuten joku jolla viikkoja 8 tai yli huomannu että näillä viikoilla mahan nippailut ois lisääntynyt??mulla parina pvänä ollu melko paljon menkka tyylisiä vatsakipuja,olihan niitä ihan ekoilla viikoillakin mutta sitten ne loppu tai oli vain harvoin ja nyt siis taas useammin :/ onkohan tämäkin jotain huolestuttavaa...
ja sitten lisää valitusta.. :whistle:
mulla on ystävä joka hirveesti tahtois toista lasta,hän sai joulukuussa keskenmenon eikä siis ole nyt tullut raskaaksi vielä,tosin hän ei kyllä kärsi lapsettomuudestakaan vaan ei ole kumppania ym..en oikeen hälle viitti raskaus vaivoista jauhaa kun hän niitä itelleen toivois mutta kun keskenmeno pelostani puhuin hän sanoi että eihän se nyt niin kauheeta ois kun jos esikoises jälkeen ois menny kesken..vastasin että sain kyllä keskenmenon esikoisen jälkeen ja kaikkia lapsia olen yhtäpaljon halunnut että kamalaa se ois aina ja nyt rupesin sitten miettiin että jos saankin keskenmenon eikö sitä saa ees surra kun on jo kolme lasta?????????????eihän ne olemassa olevat korvaa sitä menetettyä?!toki eri asia varmaan on että esikoisen odotus keskeytyisi kun esim toisen kun saa sen jälkeenkin silti elää lapsiperhe elämää ja olla äiti mutta en silti lähtis tuommosia yleistyksiä tekeen ja kertoon kenen kohtalo on kauhein... :/
ädä ja hippula 8+1

Huomenta

Mulla ei nippailuja ole juurikaan ollut koko raskausaikana. Tai sitten olen niin tottunut kaiken maailman oireiluihin etten enää huomaa niitä.

Raskausarvista; Esikoisen aikaan rasvasin vatsan ja rinnat joka ilta, vatsaan ei tullut yhtään arpia, rinnat repes, mutta on kyllä nyt haalistunu, ja ööh mikähän olis oikee sana kankut? siis tuosta kyljestä ovat kans arvilla. Kaveri rasvasi eka raskauden aikana, ei juurikaan arpia, toisen raskauden aikana ei rasvannu, joka paikka täynnä arpia, ja hänellä melko peräkkäiset raskaudet.

Hankinnoista; Minä oon ostanu kantokassin rattaisiin, kun tuli vastaan kohtuuhintanen uudenveronen gracon kassi. Muuta en oo uskaltanu, kun oon vähän taikauskonen, ja pitäis oottaa tuonne viikolle 13, ennen ku alkaa osteleen. Mut joudutaan kyllä hankkiin sitteri, hoitoalusta, aikanaan syöttötuoli pehmusteen kera. Ja vähän uusia vaatteita varmaan mun itse ompelemien lisäksi. Jos siis joskus vielä jaksan ommella. Nyt makaan kuin raato iltaisin enkä jaksa tehdä yhtään mitään.

heppuli 8+5

Hankinnoista meille ei hankita mitään.. :ashamed: Jos tulee tyttö niin esikolta on kaikki tallessa ja jos tulee poika veljeltäni saan kaiken! Melkein voisi huokaista helpotuksesta :ashamed: Ei ole sitä rahan menoa kun kaikki on jo valmiina ;) Ja kun tässä on tuo rakennus projeksti ja häät niin parempi niin ettei mitään tarvi ostaa! Ja kun meillä ei olla niin nirsoja että kaikki pitäs olla uutta että vanhakin kelpaa ;) Mutta kun esikkoa ootin niin ostelin kaikkea jatku vasti :kieh:

Tänään tuli aamulla viesti sieltä asunnonvälittäjältä että taas tänään tulisivat kattomaan jokun kanssa Johan tossa olikin päivä välissä ettei tarvinu lähteä pakosalle :\|

Nuha ei ole viellä helpottanut :'( ja on ihan syksynen fiilis!
Siitä rasvauksesta totisesti sitä suosittelen jos ei halua revetä ja ite uskon kyllä siihen =) Ite kun öljyän niin aina suihkun jälkeen enkä säästele sitä öljyä.

RV 6+4

Meillä ei kans tartte mitään oikeastaan hankkia, kaikki on jo. Vaunut on kyllä siniset mutta eiköhän ne tytölläkin mene jos tyttö tulee. :) Vaatteet kyllä on kaikki aika poikamaisia, että niitä joutuu kyllä sit osteleen. No mut kunhan näkee kumpi sieltä on tuloillaan niin tietää sit suunnitella pikkuostoksia. :) Vaikka eihän sitä koskaan voi varmaks ultran perusteella tietää. Viime raskaudessa kun olin osastolla, eräälle sanottiin siellä että poika on tulossa. Lähti sit synnyttämään samana päivänä kun oli tuon tiedon saanut ja tyttöhän sieltä tuli! :D Mulle lupailivat poikaa ja poikahan sieltä tuli sit rv:lla 29+5. Pieni mutta pippurinen! :D

tehtiinkin niin et tää liittymä katkastaan vasta 2 vk päästä, jolloin uus liittymä avataan, niin ei tuu netti katkosta IHANAA!!!
Niin ettei tuu sit mitään vieroitusoireita jos ei plussalle pääse...

Nyt on ihan hyvä olo..oon saanu jo jotain syötyäkin.
Unista oli jotain puhettä,mä näin kans yks yö unta keskenmenosta, ja viime yönä olin ultrassa, jonka teki kaupan täti :LOL: Ultralaitekin oli tosi hyvä, kun näki ihan selvästi, kun se vauva siä ui sammakkoa, sydän ääniä ei kuultu.. joo-o johan on unia :LOL:

Miron äiti ja Sisu 7+0

jaa niin ja sitten viä kysymys!!!
tuleeko kellään muulla sydämentykytyksiä?onko tääkin joku raskausoire vai mikä ihme mua vaivaa?ei nyt välttämättä päivittäin mutta usein kuiteskin tulee mulle enkä kyllä pahemmin ole ennen kärsiny kun krapulassa :ashamed: joskus ja sitä olotilaa nyt ei oo pitkään aikaan ollu..
ädä ja hippula 8+1

Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Olin kotona töistä pari päivää, selkä alkaa näköjään nyt jo reistailemaan. :( Inhottavaa, jos tätä jatkuu pitkään. Huonoa oloa ei onneks ole, mutta kyllä tää selkäkipu riittää. Töissä on nytkin aika ikävää olla, mut ei viitsi hirveesti olla poissa vielä, kun kukaan ei tiedä tästä raskaudesta.

Eipä mulle muuta sit ihmeitä kuulukaan. Vauvalehtiä oon ahkeraan selaillu ja odottelen, että tää maha kasvais. Kai sitä haluis jo jotain näkyvää, kun ei tätä oikein usko vieläkään todeksi. =)

Kivaa loppuvkoa kaikille ja tervetuloa uusille odottajille! :flower: :heart:
pirpana07+masuilija8+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:43 ädä kirjoitti:
jaa niin ja sitten viä kysymys!!!
tuleeko kellään muulla sydämentykytyksiä?onko tääkin joku raskausoire vai mikä ihme mua vaivaa?ei nyt välttämättä päivittäin mutta usein kuiteskin tulee mulle enkä kyllä pahemmin ole ennen kärsiny kun krapulassa :ashamed: joskus ja sitä olotilaa nyt ei oo pitkään aikaan ollu..
ädä ja hippula 8+1

heissan..

Mulla on ollut myös sellasii tykytyksiä. olen vain laittanut sen jännittymisen tms piikkiin.. mutta en oikein tiedä. tuntuu välillä eetä sydän tulee ulos.. ei mitään rytmihäiriöitä ole varmaankaan.. mutta sellanen jännä fiilishän se on.

no niih.. pitäkäähän peukkuja huomiselle ultralle että kaikki on hyvin!!! jännittää niin pirusti.

jalava 6+2

Yhteistyössä