HUHTIKUUN MASUJEN PINO

tällä olis laskettu aika huhtikuussa.. mutta varma päivä selviää 19päivä ultrassa.. tänään oli eka ultra ihan sen takia että ei ole kohdunulkoinen ja että kaikki olis ok.. kun keskenmenoja on takana..niin kuukauden päästä tietää sitten tarkalleen miten pitkällä ollaan ja millo laskettu aika..mut luultavammin huhtikuussa =)
 
Minäkin kävin tänään varhaisultrassa varmistamassa mihin tämä asukki on pesänsä rakentanut. Ihan oli oikeassa paikassa ja pienen pieni läplätys näky elon merkkinä :D Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin että se siellä myös pysyy!!! Ultran jälkeen on alamahaa kyllä krampannu aikas kovasti, ihan menkkamaista kramppia.....


Joku kyseli tosta sänkyelämästä niin meillä kyllä hommat loppu tyystin plussauksen jälkeen. Minulla itellä on niin valta huoli tämän lapsen hyvinovinnista, että en ole yksinkertaisesti uskaltanu ruveta.... takana siis kummitelee toi km ja ku. Ja nyt mulla on rehellisesti niin kuvottava olo, etten vois kuvitellakaan :ashamed: Joka päivä ryntään kauheella kiireellä kotiin, että kerkiän nukkua ½ tuntia ennenku pojat tulee. Sen jälkeen yritän väkisin värkätä syömistä, useimmiten en saa sitä ees laitettua :( Sit klo 21 aikoihin nukkumaan. Toivottavasti tää tästä vielä tasaantuu niin, ettei mies jää aivan heitteille! Hienostihan tuo on kuiteski suhtautunu, ettei mulla todellakaan oo semmosta tunnetta, että täytyy "säälistä" suostua. Onneks!


Tervetuloa uudet plussalaiset mukaan, tarrasukkia toivotaan ihan jokaiselle! Ja Miron äidille suuret kiitokset pinon päivityksestä :flower:
 
Millä viikolla olete varanneet neuvolan, ja mille viikolle eka neuvola-aika on yleensä annettu?

Pahoinvointi alkaa velloa, väsyttää tolkuttomasti ja viluttaa, vaikka vasta tosi vähän viikkoja. Viikonloppuna pitäisi mennä tuttavien mökille, joten jos jollain on hyviä vinkkejä, millä välttyy huomaamattomasti alkotarjoilulta, niin kiitollisuudella otetaan vastaan!

Kyselee Vaniljatäti
 
Huomenta
Enpä ole aikoihin ehtinyt tänne viestittelemään, on ollut sen verran kiirettä työssä ja pitkiä työjaksoja vähillä vapailla..
maanantaina kävin ekassa neuvolassa, vaikka vasta 7 viikkoa oli silloin täynnä. Tänään olis aika yksityiseen ultraan, en vaan oikein tiedä mennäkkö vai peruako aika??? Toisaalta haluaisin varmuuden kasvaako asukki oikeassa paikassa, mutta eka neuvolan ultrakin on kyllä jo parin viikon päästä, joten jos vielä sen jaksais odottaa..
terkuin Epuli 7+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 21:05 heitukka kirjoitti:
tällä olis laskettu aika huhtikuussa.. mutta varma päivä selviää 19päivä ultrassa.. tänään oli eka ultra ihan sen takia että ei ole kohdunulkoinen ja että kaikki olis ok.. kun keskenmenoja on takana..niin kuukauden päästä tietää sitten tarkalleen miten pitkällä ollaan ja millo laskettu aika..mut luultavammin huhtikuussa =)
onnea sullekin!! :flower: laittelinki sulle yviestiä tos äsken :saint:
 
Huomenta huhtimasut!

Huh mitä unta näin viime yönä! Pakko tulla tänne kertoon ettei vaan käy toteen! Elikäs vessassa ollessa alkoi pieni kirkas verinen tiputtelu, kohtahan sitä sitten jo tuli holvaamalla ja möykkyjen kera. HYi hitto mikä uni! Kun heräsin aloin melkeen itkeen ja olin tosi järkyttyny ja meni tosi pitkään ennen kuin taas pääsin tähän hetkeen.

Minä lähdin toissapäivänä kesken työpäivän lääkärin kautta kotiin ja olin eilisenkin saikulla. Huimasi niin pirusti. Verenpaine olikin tosi matalalla. Oli kyllä ihana huilata koko eilinen päivä, vein tytönkin hoitoon et sain rauhassa levätä. Nukuin monta tuntia päivällä ja päälle yöunet ja voisin jatkaa unia vieläkin. Käsittämätöntä tämä väsymys! Yöllä kyllä heräsin kerran siihen kun toinen rinta ja nänni oli niin kipeät että peiton osuminen sattu.

Sänkykysymykseen. Meillä on siirretty ne puuhat suosiolla sinne ultran jälkeiseen aikaan. Minä pelkään niin paljon keskenmenoa ettei siitä tulis mitään. Sitten kun näen että kaikki on kunnossa, niin sitten taas. voihan toki sängyssä tehdä muitakin juttuja kuin yhdyntää.

Syömisestä, mulla maistuu tällä hetkellä porkkanat, mehujäät, kirsikkatomaatit, ja oikea suomalainen perusruoka. Toissapäivänä söin hampurilaisaterian ja koko päivän oli sitten huono olo. Yök! Aamulla testasin säilykepersikoita, mutta nekin alkoi oksettaan. No hyvä vaan kun on oireita on paljon turvallisempi olo. Heti jos ei tunnu yhtään huonolta huolestun.

Sellaista meille tänään. Mitäs muiden keskiviikkoon kuuluu?

heppuli ja sintti 7+4
 
Keskiviikkoa vaan kaikille :)

Tulinpa minäkin tänne muutaman rivin kirjottelemaan...

Mä palasin eilen pitkältä kesälomalta töihin ja aika vaikeelta tuntuu taas tää arkeen soputuminen. Tuntuu että en oikein ole saantu mitään aikaiseksi.

Vielääkään en jaksa olla ihmettelemättä tätä huonon olon määrää. Tuntuu että kaikki kuvottaa ja silti on koko ajan nälkä. Sama tuntuu olevan väsymyksen kanssa, voisi nukkua vaikka kuinka paljon ja siltikin luultavasti väsyttäisi.

Ens viikolla ollaan esikoisen kanssa menossa neuvolaan joten silloin ajattelin tilata itellekin ajan, sillon viikkoja taitaa olla 8. Jotenkin toi keskenmeno kummittelee mielessä, joten olen yrittänyt ottaa kaikki melko rauhallisesti. Ei olla siis raskaudestakaan puhuttu juuri kenellekään. Toki muutama sen on arvannut. Odotellaan kovasti että päästäis hyvin tän alkuraskauden ohi...

Mukavia päivän jatkoja
 
Keskiviikkoa vaan kaikille!
Havanna (toivottavasti meni oikein) Dementtiaa ollu esikon syntymästä asti ;) Mistä päin lahtea olet ja onkos sulla esikko kysessä?

Mulla ei ole pahaaoloa ollut ainakaan viellä! Esikosta oli alku ja loppu kolmanneksen koko ajan oksa olo Ja siihen enuvottiin neuvolasta syömään heksaviria tai jotain sinne päin se on B-vitamiinia ja se kyllä välillä helpottti ja kun muisti syödä tarpeeksi usein!
Nyt ei ole muuta vaivija kun ilmavaivat ja ne on aivan mahtavat :LOL:

Neuvolan sain tänään varattua ja sain 7.päivälle ekan käynnin ja ultran sain 12.päivälle. Kiva Kiva siellä on kaikki tätit vaihtunu ei ole enää sama neuvolatäti kun jäi eläkkeelle vuoden vaihteessa ja lääkärikin on joku uus! Toivotaane ttä on mukavia.
La oli tätin mukaan 23.4 mutta sehän sitten ultrassa varmistuu! Ei kyllä tunnu ollenkaan todelliselta että olis raskaana kyllä sitä jo jonkin aikaa ollaa ootetukin. Mutta ehkä sen uskoo sitten ultrassa :ashamed:

:wave: :wave: :wave:
 
Keskiviikkoa kaikille.

Välillä tuntuu jo vähän paremmalta tämä olo, mutta kuitenkin vielä suurin osa päivästä menee siihen, että mietin mitä seuraavaksi söisin, ettei ehdi tulla liian huono olo ja sen takia oksennus. Pitäis muistaa syödä usein pieniä määriä... Eilen kyllä tuli kiire vessaan, just kerkesin etten oksentanut eteisen lattialle. :x

Meillä tämän mun huonon olon takia on makuuhuone touhuilut jääny kyllä vähemmälle tällä hetkellä, mutta niinkuin moni muukin mainitsi, että kyllä se itestään palautuu sitten tämän alku väsymyksen ym. jälkeen. En oo siitä sen kummemmin stressannu, ja mieskin tuntuu jo tietävän, että alku menee näin. =)

Viikonpäästä pitäis lähteä ruotsiin häihin, ja toivon kovaa, että tää olo olis silloin jo parempi, mutta taitaa olla toive ajattelua. No eipä se auta kun kärvistellä ja hymyillä kauniisti, vaikka oksettaakin toisten häissä... :whistle:

Mitäköhän sitä menis haukkaamaan... no jotaki...

Aurinkoa teille!! B)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 
kaisuli


heippa!

minäkin ilmottaudun huhtimuksujen pinoon..la omien laskujen mukaan olis 24.4 ja koksiin pitäs mennä tämäkin tekemään eli kyseessä on pikkukakkonen:) ens viikolla olis ultra yksityisellä että saan mielenrauhan siitä että siellä tosiaan on joku asustamassa..

terv. kaisuli
 
heips!onnea uusille plussanneille!!itellä on karsee olo :x pahaa oloo ei ehkäse syöminenkään,tänäänkin kesken ruokailun tuli yhtäkkiä paha olo ja just kerkesin vessaan oksentaan mutta en pöntölle asti vaan lavuaariin ja nyt se on tukossa :/ ei kyllä kauheesti kiinnosta mennä availeen :x makaroonilaatikko jämiä täynnä viemäri..yök yök yök.kauheeta aatella että tällänen olo jatkuu ja pahenee viä viikko tolkulla..yks hyvä puoli on kyllä,tupakan polton lopettaminen kävi helposti,oikeestaan ei oo ees vaikeeta :) mun on nyt lähettävä ulkoileen että lapset pääsee keinuun,toivottavasti olo kohenee raittiissa ilmassa..
ädä ja hippula 7+0
 
Lisko
Joku kyseli vaikuttaako alkuraskauden ultraus sikiöön jotenkin (keskenmenoja tai muuta) eihän se vaikuta sen kummemmin kuin myöhemminkään, en ainakaan minä ole moista kuullut. Eiköhän tuosta olisi tullut "varoitus" tekstejä jossain vastaan jos näin olisi.

Hohhoijaa kun taas väsyttää ja pitäisi alkaa ruokaa laittaa (tosiaan ennen kuin pahaolo yllättää :/ )

Mutta nyt syön ensin mehujään :p Ja sit jos alkais pikku hiljaa suunnittelee sitä ruokapuolta :)

Lisko rv 7+0 :)
 
Haukotusta vaan kaikille!!!

Tein tänään sitten 10 tunnin työpäivän (jokaviikkoinen pakkorutiini) ja nyt olo on aivan naatti. En kyllä tajua, miten saan itteni tästä ylös ja ruokaa laittaan...

Tekeekö kellään muulla kaupassa käynti tiukkaa? Mua yököttää kaikki mitä mä siellä nään paitsi hedelmät. Einestiskin ohi ei voi edes kävellä, kun jo kurkkuun nousee pala. Kohta saa mies hoitaa tän perheen ruokaostokset, kun mä en enää pian kykene. :headwall:

Meillä alkaa oleen keittiöremppa loppusuoralla. Ihanaa, kun pian saa kodin järjestykseen ja tavarat paikoilleen. Niin ja voi syödä oikeilta lautasilta, eikä kertakäyttölautasilta.

Siinäpä ne tärkeimmät! Edelleen kovasti odotan sitä ens maanantain ultraa.

Nasu-Masu 6+4
 
Täällä ei edelleenkään pahoinvointia, kaikkea tekee mieli hirveästi. Eilen läksin heräteostoksille ruokakauppaan, kun teki mieli "jotain". Sitten ostelin kaikkea hyvää varmuuden vuoksi, jos se paha olo tulisikin, niin olisi mitä nakertaa. Ostin kaikkea hyviä keksejä ja hapankorppuja, hedelmiä (mitä ei usein osta), rahkaa, ja sitten vielä kaiken kukkuraksi leipäjuustoa. Sitä teki mieli hirveästi ja narskuttelin siitä puolet illalla, nyt tässä napostelen samalla toista puolikasta. Miestä huvitti hirveästi tuo minun kauppareissu...

raputirallaa: : En edes älynnyt kysyä neuvolaa varatessani mitään ultrasta :( , olisikohan sekin pitänyt varata erikseen, vai voiko sen varata siinä ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Minulla neuvola "vasta" 15.9. eli kauhean pitkä odotus :( . Vai käytkö yksityisellä? Me asustellaan Kärpäsessä, ollaankohan naapureita? :D

Mulle soitettiin terveyskeskuksesta tänään, kun alkukesästä varailin aikaa tutkimuksiin epäsäännöllisen kierron takia, että nyt sitä aikaa olisi tarjolla. Olipa kiva sanoa, että en tarvitse sitä enää, ja kuulla niitä onnitteluja hoitajalta. Hassua oli sanoa jollekin olevansa raskaana, kun ei vielä kenellekään muulle miehen ja neuvolan ajanvarauksen lisäksi ole sitä sanonut. Piti vielä vähän kuiskia puhelimeen, ettei töissä kukaan kuulenut.

Nyt niin huippu ilma, että koiran kanssa pitkälle pitkälle lenkille haukkaamaan happea, kun koko päivän töissä sisätiloissa vilkuili ulos auringonpaisteeseen...
 
Karina78
Tervehdys täältäkin päin
Mulla on toi paha olo tullut takas kera närästyksen :/ tuossa suihkussa käydessäni huomasin että nännipihat on niin kipeet et hyvä et kärsi koskee :'( .
Aamulla soitin neuvolaan tuosta närästyksestä ni täti sano et jos jatkuu noin pahana (ei auta mitkään itsehoito lääkkeet) nii lääkärin määräämää lääkettä sitten.
Väsy on ihan kamala, koko ajan vois vaan nukkua ja nukkua, mut siihen ei oikeen mahollisuutta oo ku on toi poitsu tuossa :whistle: Mut ku isäntä tulee töistä nii mää painun het sänkyyn :D


Karina & 7+1
 
Havanna: enhän minä millään yksityisellä! Ihan neuvolassa! Se täti samalla antoi sen ekan ultra ajan ihan kysymättä! Taotaa käytäntö olla erilainen eri kunnissa! Niin mä tosiaan en ole lahdesta vaan orimattilasta! Et valitettavasti ei ihan naapureita olla! Mut sitähän vois tutustua jos vaikka joskus treffattas?
 
Hellurei :wave:

Onnea kaisuli plussasta, ja tervetuloa joukkoon :D

Tänään tilasin np-ultran, 15 pvä olisi aika...jänskättää jo nyt :whistle:

Oliko se Lisko, joka mainitsi mehujään?!
Mä kanssa eilen tajusin että niitäkin on olemassa, mies ja pojat oli kaupasta ostanut, jos helpottais tuohon hammaskipuun...ja niitä on nyt tullut vedeltyä muutama..... :whistle:
Auttaa muuten loistavasti tähän ällö-oloon, joka on päällä koko ajan...
En kyllä tiedä johtuuko lääkkeistä, vai vauvelista...mutta positiivista on että se parin päivän oksentelu hävis sen siliän tien :D

Täytyy varmaan taas kirjotella kun on enemmän asiaa... :whistle: ;)

A0205 & Oikku 8+4 ;)
 
Heips!

Oli ihan pakko näin ilta-yöllä alkaa kirjoitteleen, kun mulle tuli tänään henkka maukan paketti ja ah tätä ihanuutta! Sopivat housut! Tilasin ne harmaat äitiys-colleget ja nää on tosi ihanat päällä!! Sitten tilasin monta toppia ja yhden pitkähihaisen puseron. Ja imetysliivit :LOL: . Vähän turhan aikasten, mutku varmaan sama koko kuin viimeksikin kun lähtökokokin on sama, ja olivat niin edulliset etten halua jäädä ilman. Mut olin joko tilannu väärän koon tai olivat lähettäny mulle väärän koon, niin pitää se vaihtaa.

Mutta onpa vaan ihanaa kun housut ei purista! Laitan nää kyllä huomenna töihinkin.

heppuli ja sintti 7+4
 
Eilen oli se ultra ja sieltä löytyi pieni ruskuaispussi ja alkio, jolla sydän läpätti kovasti. Eli oikeassa paikassa on! :)

Jospa se vielä pysyykin siellä. Seuraavan näkeminen vasta viikola 12 eli sinne on vielä 6 pitkää viikkoa.

Vihlonnat jatkuva ja vessassa tulee ravattua koko ajan. Varsinkin yöllä joutuu käymää 5-8 kertaa ja on aika rasittavaa herätä syvästä unesta vessaan. Pahoinvointi on lievää ja satunnaista, mutta eikähän se ala ensiviikolla kovemmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 08:23 Harriet81 kirjoitti:
Eilen oli se ultra ja sieltä löytyi pieni ruskuaispussi ja alkio, jolla sydän läpätti kovasti. Eli oikeassa paikassa on! :)

Jospa se vielä pysyykin siellä. Seuraavan näkeminen vasta viikola 12 eli sinne on vielä 6 pitkää viikkoa.

Vihlonnat jatkuva ja vessassa tulee ravattua koko ajan. Varsinkin yöllä joutuu käymää 5-8 kertaa ja on aika rasittavaa herätä syvästä unesta vessaan. Pahoinvointi on lievää ja satunnaista, mutta eikähän se ala ensiviikolla kovemmin.

Onnea harriet81 =) Kummasti se vaan rauhottaa, kun näkee missä asukas kasvaa :D

Mutta tosta vessassa ravaamisesta, niin ihan tosiko, 5-8 kertaa yössä ? :eek: Juotko kuin paljon? Mites te muut, täytyyks noin usein käydä?? Oonkohan minä nyt epänormaali, kun käyn vain kerran..... huoks, kaikesta sitä huolestuuki näköjään :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 09:46 hömppö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 08:23 Harriet81 kirjoitti:
Eilen oli se ultra ja sieltä löytyi pieni ruskuaispussi ja alkio, jolla sydän läpätti kovasti. Eli oikeassa paikassa on! :)

Jospa se vielä pysyykin siellä. Seuraavan näkeminen vasta viikola 12 eli sinne on vielä 6 pitkää viikkoa.

Vihlonnat jatkuva ja vessassa tulee ravattua koko ajan. Varsinkin yöllä joutuu käymää 5-8 kertaa ja on aika rasittavaa herätä syvästä unesta vessaan. Pahoinvointi on lievää ja satunnaista, mutta eikähän se ala ensiviikolla kovemmin.

Onnea harriet81 =) Kummasti se vaan rauhottaa, kun näkee missä asukas kasvaa :D

Mutta tosta vessassa ravaamisesta, niin ihan tosiko, 5-8 kertaa yössä ? :eek: Juotko kuin paljon? Mites te muut, täytyyks noin usein käydä?? Oonkohan minä nyt epänormaali, kun käyn vain kerran..... huoks, kaikesta sitä huolestuuki näköjään :/
tuskin oot epänormaali kun minä en käy yöllä kertaakaan ja jos käynkin niin se on lähinnä aamulla n.6 aikaan.yksilöllistä tämäkin :whistle: mutta muistan aikasemmista odotuksista kun loppuraskaudessa oon joutunu käymään kymmenen kertaa yön aikana vessassa ja se oli kyllä rasittavaa \|O toivottavasti teillä jotka jo nyt käytte usein ei ihan loppuun saakka jatkuis tollasena.mulla olo on tänään ihmeellisen hyvä ainakin aamuks kun ei pahemmin tee pahaa ollenkaan jne..tosin ei eilenkään tehny ja silti päivällä iski ihan järkyttävä olo...eilen kaikkien vaivojeni kanssa makasin sohvalla ja ajattelin että kyllä on ihanaa olla raskaana,koko ajan sitä toivoo että ois viikkoja niin että tuntuis liikkeet ja vatsa ois sellanen pömppis =) siihen nyt viä hieman lienee aikaa..
ädä ja hippula 7+1
 
Onkos muilla kokoajan kuuma tuntuu lähinnä siltä, että olisi kuumia aaltoja :LOL: Mulla on onneksi vielä vaan pientä etomista kun kahdesta aikaisemmasta raskaudesta olen oksentanut tonne 30 viikon tuntumaan. Vielähän sekin kerkiää tosin tulemaan jos tää on vaan tyyntä myrskyn edellä :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 08:23 Harriet81 kirjoitti:
Eilen oli se ultra ja sieltä löytyi pieni ruskuaispussi ja alkio, jolla sydän läpätti kovasti. Eli oikeassa paikassa on! :)

Jospa se vielä pysyykin siellä. Seuraavan näkeminen vasta viikola 12 eli sinne on vielä 6 pitkää viikkoa.


Heippa vaan taas ja onnea Harriet81 onnistuneesta ultrasta. :flower: =)
Eikö ollutkin jännään nähdä se kahvinpapu. Se pieni sydän, kun läpätti siellä, niin musta ainakin tuntui todella hassulta. Että mun sisällä on sellainen pieni elävä olento. :heart:

Mulla on myös seuraava ultra vasta vkolla 12, en tajua miten jaksan odottaa sinne!

Muuten, oon myös todennut, että mehujää on todella hyvää =) Sitä on sit mennyt naamariin melkein joka päivä. Ja olen myös hamstraillut kaupasta kaikennäköstä mukaani. :) Miestä meilläkin on se suuresti huvittanut. Nyt olen alkanut nakertamaan myös viinirypäleitä ja riisikakkuja.

Aurinkoista B) päivänjatkoa kaikille! pirpana07+masuilija 7+3 (muistaakseni..)
 

Yhteistyössä