HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Heipat täältä pikkuveljen luota... Ollaan nyt yksi yö tässä ja sitten huomenna mennään Edeniin lillumaan... Ihan kiva, lapset on ihan onnessaan!

Kävin tänään uudessa neuvolassa ja siellä kurkattiin ultralla masuun. Kiva oli taasen pikkuista nähdä. terveydenhoitaja kysyi, että halutaanko tietää kumpaa odotan, mutta ei me sitten haluttu. Halutaan pitää yllätys viime hetkiin saakka.
Lähetteen se täti laittoi sinne Seinäjoelle ä-polille synnytystapa-arvioon... Se on kuulemma 34-36 viikoilla.

ORAPIHLAJA: mahapöpö on onneksi jo vähän luovuttanut, joten ehkä tää tästä pikkuhiljaa paranee... Eikä esikoinenkaan enää ole mahaansa valittanut... Toivottavasti sä et saa tätä...

Nyt luovutan kokeen pikkuveljen käyttöön...

Nasu- Masu 28+3
 
Blue rush ,joo mun masu on kyllä samanlainen "pallero" kun sun, harmi harmi, kun en saa kuvaa laitettua profiiliin!!! Niin ja otin äitiysavustuksen pakkauksena... taas vaikka jo neljäs vauva on tulossa. =)

Mä taidan olla meidän pinossa ainoa, joka ei aio silittää vauvan vaatteita??? :ashamed: Mä vaan en tykkää silittämisestä...

Lenkillä taas äsken kävin siskon kanssa ja jonkinverran otti tuonne vasempaan nivuseen, sitä kipua ei oo ennemmin täs raskaudes ollu, mutta nyt sitten tietää, että se tulee vaivaamaan ehkä loppuun asti, ainakin silloin kun enemmän liikkuu.

-Häjyt<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 21:48 syntymähäjy kirjoitti:
Blue rush ,joo mun masu on kyllä samanlainen "pallero" kun sun, harmi harmi, kun en saa kuvaa laitettua profiiliin!!! Niin ja otin äitiysavustuksen pakkauksena... taas vaikka jo neljäs vauva on tulossa. =)

Mä taidan olla meidän pinossa ainoa, joka ei aio silittää vauvan vaatteita??? :ashamed: Mä vaan en tykkää silittämisestä...

-Häjyt
et ole ainut :whistle: mulla on silitysrauta ihan turhaan :ashamed:
 
Huomenta vaan!
Tänään taas tällänen aamu,heräsin klo 03.00,kun pohkeita särki... :/

Pitäis nyt aamulla leipoa,mutten viitsi vielä aloittaa ettei mies herää. :saint:

Onko muilla pohjesärkyä?Ilmeisesti veri ei samaa vauhtia kierrä kuin ennen,ja johtuu siitä.
Hain apteekista Hiruroid Fortea,mutta empä tiedä auttaako-tehokkaasti ainakin tänä aamuna heräsin särkyyn...
Täytyis kai kokeilla Mobilatia.
Keinoja ja apua kaivataan!


Äitiyspakkauksen aion ottaa,koska ensimmäistä odotellaan.Onhan se pakkauksesta saatava raha pieni,jos pakkauksen varsinaiseen arvoon vertaa.
Tällä viikolla ajattelin viedä papereita Kelaan.

Mietin muuten sitäkin,että jäisin varhennetulle älomalle,koska mullahan on nyt sitä saikkua loppuodotus.
MUTTA totesin,että sitten äloman loppupuolella harmittaa lähteä aiemmin töihin takaisin,joten olen kiltisti saikulla.

Mitähän vielä...?
Aijoo,viikot olen merkannut tänne ihan päin piippiä,tänäänhän on 28+0,vaikka omasta mielestä mentiin jo viikko edellä... :whistle:


Pikasso&Poikanen 28+0 :heart:
 
Huomenta vaan !

Mä muistelin ettei hirudoid fortea tai mobilatia suositella raskauden aikana... Mulla edellisessä raskaudessa selkä reistas ja apteekista myivät mukaan jonkun jomoicen tai vastaavan... Mut korjatkoon ken tietää - päätäni en paa pantiks :D
Mullakin noita pohjesärkyjä/suonenvetoja on aina välillä, mut tehokasta hoitokeinoa niihin en oo keksiny.

Mäkin heräsin jo pari tuntia sitten ja tunti sit nousin ku kyllästyin unen odotteluun. Nyt sitä keikutaan reippaana, mut varmaan alkaa taas viimestään 10 aikoihin väsyttää... No ehkä sit ens yönä nukuttais paremmin.

MiNia ja masuvauva :heart: 29+1
 
Lisko
Syntymähäjy ja Blue Rush: täällä ilmoittautuu kanssa yksi, joka ei silitysrautaa oikeasti edes tarvitse kun käyttö on on TODELLA vähäistä :whistle: :/ Minulla ei edes ole sellaisia vaatteita, jotka "on pakko" silittää ennen käyttöä, koska vaatteet jäisi varmaan kaappiin :whistle:

pikassoa en osaa auttaa noissa kivuissa, enkä tiedä tuosta, et saako mobilattia ja sitä toista käyttää raskausaikana???

Täällä on suht hyvin nukuttu yö, kerran kävin kylläkin pissalla neljän aikaan (yleensä en herää yöllä pissa hätään) mutta uni tuli sit melko hyvin vielä ja aamulla olisi taas väsyttänyt ihan älyttömästi, nyt alkaa jo vähän olla heräillä tässä.

Ai juu, kävin eilen illalla vielä alessa shoppailee vähän :) :whistle: Pojalle 2 paitaa ja vauvalle sellasen fleece kokopuvun (menee tuon lämpöpussin alla ja alku kesän viileillä päivillä) sit löysin kahdet housut ja puuvilla tumput :) Nyt pitäisi pärjätä noilla tamineilla, housuja olinkin miettinyt vielä, mut onneks ne nyt sain ja vielä puoleen hintaan :)

Mutta nyt muihin puuhiin.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 29+0 :heart:
 
Huomenta mammat.

Oli se hyvä että eilen sai nukkua kun taas jatketaan sitä samaa rataa että epämielyttäviä unia johon herään ja sitten ei enää nukuta,oikein painajaisia ei ole tällä viikolla vielä ollut(ei kai pitäisi sanoa ääneen)

Minä olen silittäjä,lemppari puuhaa :D
voittaa mennen tullen tiskauksen ja imuroinnin,pyykkit on muutenkin kotihommista mielyttävimmät,en nyt kuitenkaan kaikkea silitä.
Kotona sisko siivosi vessan ja minä silitin :D

Kohta pitkästä aikaan kerhoon,pakkasta ei ole hirveästi -5-6 astetta
ois hyvä puisto päivä mutta ollaan oltu tämä viikko omalla porukalla joten muut kaverit lapsille on ehkä paikallaan.Luntakin tuli eilen kivasti.

Niin ja pakkauksen otin rahana kun vaateet ja puvut on,ensinmäisestä otin ja oli korvaamaton.

Rv 29+4 Lilo ja Stitch
 
Huomenta!

En ookkaan ainoa joka ei silitysrautaa pahemmin käyttele... jee! :D

Pikasso ,ootko kokeillut yöksi laittaa jalkojen alle jonkun "korokkeen"? Mulla tuota pohjesärkyä on ollut jo pidemmän aikaa, ja oon käärinyt sopivan korkuiseksi tuommoisen huovan, jonka päällä jalkoja sitten pidän. Mulla se on auttanut jonkin verran tuohon kipuun ja suonenvetoon. Oon saanut paremmin nukuttua. Ja ajattelin, että jos taas kipuilu alkaa voimakkaampana, kokeilen kohottaa jalkopäätä entisestään. Neuvolantäti mulle tuota suositteli kokeilemaan. :)

Närästystä vaan pakkaa olla joka päivä. Illalla usein paiskaan rennien suuhun enne nukkumaan menoa. En muista, että muis odotuksiis olis näin paljon närästänyt. Meillä on kyllä vauvat olleet aina kaljupäisiä, että jos tuo tyyppi tuolla nyt sitä fledaa sitten kasvattaa kaikkien edestä. :LOL: Olis varmaan aika oudon näköinen mun mielestä toi vauva, jos sillä oliskin tukkaa paljon, kun oon tottunut semmosiin kaljupäisiin. =)

Oon miettinyt, että tekis tuonne kodinhoitohuoneeseen "hoitopöydän" vauvalle. Mä oon aikaa jo ostanut semmosen hoitoalustan ja sen aion laittaa vaan siihen tasolle. Sitten suunnittelin, että mies saa tehdä töissä siihen semmosen hyllykön yläkaappien ja tason väliin, mihin sais sitte kaikki purkit ja muut tarvikkeet. Vaatteille jäis siihen kans tilaa ja sitten vois raivata yhden kaapin tyhjäksi. Meillä noi on siis vielä suunnitteluasteella vasta, toiset kun täällä taitaa olla ihan loppusuoralla noissa tarvikkeiden paikoilleen laittamisessa. :ashamed: Vauvanvaatteetkin meillä on vielä siististi jemmassa äitiyspakkauslaatikoissa tuolla vaatehuoneessa. Pitäis niitä kohta alkaa pesemään.

Mutta hyvää pikkulauantaita teille mammat! :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 29+3
 
Moikka,

Mukava kuulla että muutkin kärsivät samoista vaivoista =)
Minulla kans noita liitoskipuja ja suonenvetoja ollut riittämiin. Itse asiassa nyt tuntuu helpottavat että jospa niitä tuossa 28 viikon tuntumassa vain tulisi. Suonenvetoon juuri tuota tyynyä suosittelisin, lisäksi käytin välillä yösukkia ja join kyllä illalla aika paljon vettä ennen nukkumaan menoa. Tietty se kostautuu sitten vessakäyntinä =)

Neuvola ja ultra oli eilen. Ultra oli siis vaan istukkakontrolli ja kesti alle 10 min :\| Mutta tuli se tärkein selville. Tässä tulokset.
Rv 30+4
Paino +455/vk
RR 139/75
Pissa puhdas
HB 125
SF 30.5
Painoarvio 1700g
Syke 140-155

Ja istukka oli siis siirtynyt kohdunsuulta etuseinään eikä vaadi enään mitään erityisseurantaa.
Ultralääkäri oli kyllä tomera setä ja sanoi mielestäni ihan hyvin lähtiessämme että kannattaa nyt mustasukkaisesti vaan viettää kaksin tämä loppuaika mikä jäljellä on. Sen jälkeen sitä ei enään vähään aikaan ole tiedossa. Eli tehkäämme näin =)

Hyviä vointeja ja mukavaa loppuviikkoa!

terkuin
Nupsuliina ja Eppu 30+5 :heart:
 
Heippa kaikille!
Joillakin vaivana suonenveto ja pohjekivut.. Edellisessä raskaudessa söin magnesiumia siihen vaivaan ja auttoi. Nyt on ollu niitä kramppeja vaan parina yönä joten en ole vielä siitä kovin kärsinyt..

Vauvan vaatteista: enpä ole silittänyt.. Ja kaiken lisäksi olen pessytkin tavallisella miedosti hajustetulla pyykinpesuaineella. Ostin kyllä hajusteettomat purkit, mutta sit kun kakki oli pesty, huomasin että olin ajatuksisssani laittanut samaa ainetta kuin muuhukin pyykkiin :ashamed:

Supistuksia on ollut nyt huomattavasti vähemmän ja olen pystynyt jopa PIENIÄ lenkkejä kävelemään. Kunto on kyllä tosi huono, huomaan jo portaita kiivetessä yläkertaan..

Vauva liikkuu nyt tosi paljon, hetken aina levähtää ja taas se alkaa.. Ja kun on perätilassa, oikein puskee päätään kylkiluita vasten, auts!

Nyt pitää alkaa imuroida, eilen jo otin imurin eteiseen valmiiks, etten voi enää lusmuilla siitä hommasta.
Epuli 30+4
 
Heippa! :)

Minä kyllä silitin vauvanvaatteet jo kaappiin valmiiksi, mutta siihen se sitten jääkin. Yhden kerran ne jaksaa silittää mut ei enää sitten. Samoin kävi pojan vaatteiden kanssa. En tykkää yhtään silittämisesta!

Mitähän sitä keksis tänään tekemistä.. :whistle: Jos ottas jonkun lautapelin pojan kans ja pelailis. :) Ulos lähdetään vasta kun mies tulee. Ei oikein enää jaksa lenkillä yksin käydä koiran ja pojan kans kun kuitenkin on osan matkaa vedettävä pulkassa.

Rv 26+6.
 
heippa!!

täällä poika hieman räkäinen (raukka) mieskin valitteli että olisi kipeäksi tulossa.niinpä tietysti kun mulla alkaisi se talviloma ensi viikolla :D

silittämisestä..mä haluaisn jo päästä silittämään noita pikkuisia vaatteita.ajattelin kuitenkin sitä säästellä sitten tohon myöhempään ajankohtaan.en pidä silittämisestä (paitsi vauvanlakanoiden).enkä usko että jaksan niitä montaa kertaa niitä vauvanvaatteita siis silittää..tai kattoo nyt miten innostuu.esikoisen vaatteita en silittänyt..

olisi kiva käydä ikeassa sitten kun alan laittamaan noita vauvantavaroita.poika tarvitsisi vaatekaapin.eikäs siellä ikeassa muutakin sälää ole??kuten pinnäsängyn suojus,mobile, mahtaiskohan verhokatosta olla??vauvojen pussilakanoitakin varmaan on??osaiskos joku vastata?siitä on niin monta vuotta kun olen itse siellä ollut..

tekisi mieli päikyille mennä mutta taitaa poika kohta herätä niin jos menisi aiemmin vaikka vaan nukkumaan.toivottavasti ensi yö menee hyvin vaikka pojalla nuha.menen aamulla ennen kuutta töihin..yök..

no mutta eipä meillä muuta

gismo ja pikkuinen 26+3
 
heippa.

nyt on sokrutesti takana ja huomenna saapi sitten tuloksia kysellä neuvolasta.. ei se niin pahaa se litku ollutkaan.. mutta se odotus.. tuntu ettei se kello mennyt olleeskaan eteenpäin..

huomenna sitten hampilääkäri..

juuh, en mäkään silittämisestä tykkää mutta ajattelin noi ekat vauvan vaatteet silittää. sitten taitaa jäädä tekemättä tulevaisuudessa. aikaahan siinä meni kivasti kun kaikki silitti ja nysväs paraati kuntoon kaappiin. =)

mutta nyt vois mennä päikyille..

jalava ja smurffi 27+5
 
Noniin,tämä mamma lietsoo paniikkia pikkuhiljaa :ashamed: :'(
Alan epäilemään että lapsella (1v10kk) on norovirus!

Tyttö alkoi ihan yhtäkkiä oksentelun yöllä,ei edes vesi pysy sisällä!
Lämpöä/kuumetta on varmaan kun tuntuu niin lämpöiseltä.

Tähän mennessä paras saldo syömisessä/juomisessa on 2½ suolakeksiä ja pieni taikamukillinen osmosali+vesiseosta..
Katsotaan nyt kun lopettaa syönnin että pysyykö sisällä :/
(nukahti näköjään keksi kädessä :heart: hieno homma!

Eipä muuten mutta mua nyt pelottaa että itse alan oksentelemaan, vauvan ravinnonsaanti on melkoisen heikoilla jos niin käy!
Miksi tämäkin nyt pitää tapahtua kun mies on viikon komennuksella monen sadan km päässä :headwall: sekin ihan väärällää huolesta nyt siellä että jos me kaikki ollaan sairaalassa kun tulee kotiin!

Äh,en tiedä mitä tässä tekisin,yön yli aion olla ja jos tyttö jatkaa tuota menoa niin menen sairaalaan.<br><br>
 
Lisko
gismo: minullakin on monta vuotta kun olen ikeassa käynyt, mutta kyllä sieltä kaikkee ihania vauvan tarvikkeitakin saa, kävin viimeksi silloin kun odotin poikaa ja ostin helistimiä, pyyhkeitä, pyllypyyhkeitä, säilytys juttuja ym. ym. Sieltä kyllä saa kaikkee laidasta laitaan, olis kiva itsekin päästä, mut taidan tyytyä stockmanniin ja kodin ykköseen :whistle: :D Pitäisi vielä ennen alen loppua käydäkin ainakin stockmannilla.

Nukuin tuossa päikyt, vielä vois vähän köllötellä tuossa kun kerkiää.

Lisko rv 29+0
 
hippu76 harmaana
Hei!

Se on kyllä blue rush tosi rankkaa toi norovirus ja etenkin kun on pieni lapsi ja siihen jos vielä itse rupee oksentelemaan. Ainut "hyvä" puoli siinä on se, että se usein kestää vaan lyhyen aikaa (1-2 vrk).

Itse sairastin kyseisen taudin jokunen viikko sitten, ja kyllä se veti tosi veteläksi olon...pelkäsin myös kovasti, että miten vauvan käy. Yritin väkisin oksennusten välillä juoda mustikkakeittoa yms. Joku lohdutteli silloin, että kyllä vauva ravintonsa jostakin ottaa, mutta itse odottajan toipuminen voi viedä enemmän aikaa. Toivottavasti saisit jostakin apua jos itsekin sairastut ( voihan olla ettet sairastukaan ) :hug:

Joku kyseli äitiysavustuksesta - pakkauksena otin.

Huomenna mennään yksityiselle ultraan, ihana nähdä pikkunen pitkästä aikaa :heart:

hippu ja pikkunen 29+3
 
Moi!
En olekaan kerinny kirjotella vähään aikaan. Pääsin palaamaan hetkeksi vielä töihin. Ens viikolle tiedossa muutama päivä saikkua, kun pomo oli laittanu yövuoroja. Työterveydessä oltiin sitä mieltä, etten tee niitä. Niiden takia olenkin ollu saikkulla, kun normaalin päivärytmin palautumiseen menee kuukausi... Onneks kahden viikon kuluttua on talviloma ja siitä sit jäänkin suoraan äippälomalle.

Nyt kun vielä muistas, mistä täällä on keskusteltu viime päivinä...
silittäminen ei kuulu myöskään mun hommiin. Viimeksi silitysrautaa käytetty, kun mies laitto khh:n pöydänkanteen kiinni reunanauhan :D

Amme pitäis vielä ostaa. Ajateltiin ostaa se perusmalli ja siihen jalat.

Ajattelin ottaa vaatteidenpesu-urakan, kun saadaan makkarissa vaihdettua kaapit toiselle seinälle. Kertokaas, mikä on hyvää hajusteetonta pesuainetta? Tai miedosti hajustettua. Voiko laittaa tipan hajustettua huuhteluainetta? Tyhmiä kyselen, kun ei oo koskaan tarvinnu miettiä, että tarttis hajusteetonta käyttää....

Orapihlaja Sillon kun vielä asuttiin "ihmisten ilmoilla" käytiin usein Hiton haudalla koirien kanssa lenkillä =) Nyt päästään suoraan omasta pihasta metsään.

Taidan lähteä kävelylle ja ottaa koko lauman mukaan. Yleensä on vaan tuo kakara mukana tielenkillä.

t. Pirkkis ja Toukka 27+5
 
Keskiviikkoja vaan kaikille!

Musta on ihan törkee virhe pankilta kun olivat (yrittäneet) maksaa 207? laskun meidän tililtä.. ite huomattiin kun tuli pankilta viesti että olette maksaneet laskun katteettomalta tililtää.. entä jos tilillä olisikin ollut rahaa.. oltas sitten maksettu jonku lehtimaksut.. ei nimittäin oltas tätä välttis huomattu kun oli meidän sellanen säästötili jossa rahaa on pahanpäivän varalta.. no onneksi asia on selvitetty.. täytynee tulevaisuudessa kattoo tarkemmin tiliotteet et onko sieltä nyysitty rahaa... :kieh:

No se siitä saarnasta..

ihanaa.. meidän kaksoset on vihdoin päiväkuivia.. :wave:
moneen otteeseen olen yrittänyt potalle opettaa mut ei oikein onnistunut kun housut oli 10kertaa/pv/lapsi märkänä..

Nyt olleet viikonlopusta asti ilman vaippoja ja hienosti osaavat mennä potalle.. viimeksi maanantai aamuna toinen pissasi housuun mut ei kertaakaan sen jälkeen.. ihanaa kun ei ole sitten kolmea vaippaikäistä.. Yöllä on viel pakko olla vaippa mut se taitaa olla viel ihan normaalia ton ikäselle vai? ikää siis tytöillä 2v4kk kohta..

Niin ja varalta on viel päikkäreillä ja ulkona vaippa mut ollu kyl jokakerta kuivia...

Eipäs tänään kai sen kummaisempia.. kaveri kävi kylässä ja sen kans juteltiin varmaan se 4 tuntia.. eli kotihommat tekemättä.. taidan siis lähteä pyykkihommiin...

Ai niin

gallupit

Pakkaus otettiin rahana.. koska kaksosten jäljiltä on vaatteet kaikki tallessa ja aika vähän käytettynä.. ostettiin niillä rahoilla ne vaunut ja muutama vaate.. sekä vaippoja..

ja... silittäminen ei todellakaan ole minun hommaa...

Pyykinpesuaineena olen nyt käyttänyt nestemäistä ariel sensitiveä.. ja LV:tä.. ja LV:n huuhteluainetta.. siis vauvanvaatteisiin..

Nyt poistun..

T:gemini + masukki rv 30+1 :heart: <br><br>
 
uuden viikon kunniaksi..
tänään onkin ollut mukava päivä,hyvä ystäväni tuli heti aamulla lapsineen kyläileen ja vasta äskön lähtivät eli saatiinkin pitkästä aikaa jutella oikeen kunnolla =) ja apua siis ylihuomenna pitäs ruveta kamoja raahaan uuteen kotiin joka on tietty mukavaa mutta mikä homma siinä onkaan :eek: jessus..väsyttää ajatuskin :/
yön sain nukuttua vaihteeks hyvin ja supistelujakaan ei pahemmin ole ollu,2 viikon päästä taas lääkäri et saas nähä kuin on vaikuttanut muutto jne kohdunsuun tilanteeseen vai onko ollenkaan tosin rupeehan se monisynnyttäjällä oleen jo normaalia et muutoksia on kun viikot alkaa sitten 30 :eek: :whistle: siis apua,ihan oikeesti..mihin tää raskausaika on menny??
esikoinen täyttää huomenna 6 vuotta :heart: synttäri juttuja järkätään sitten 2 viikon päästä uuteen kotiin kun tilaakin sitten paljon enempi.
ootteko muuten huomannu että aika kamalaa aatella että tällä palstalla kirjottelevat ihmiset on suurimmaksi osaksi aikuisia äiti-ihmisiä..kun siis lukee joitakin kirjoituksia niin ei voi kuin ihmetellä :headwall: eilen illalla oli joku minunkin kuvan irkistä linkittänyt tänne ja kirjoittanut alle et hu0ran näköinen palstalainen :eek: eikös noi tollaset jutut ole vähän jotain yläaste ikästen hommia??!! :whistle: ja sitten niitä galluppeja ja kyselyjä:
gemini puhu lasten kuivaks oppimisesta,hienoa että tytöt ovat nyt sitten isoja neitejä :flower: mun 2,5 v tyttö on kans vaipoista pois ollu jo kesästä ja yövaipat jäi marraskuussa mutta poika tais olla jotain 3 vuotias eli kyllä yövaipat tuossa iässä on varsin normaalia =) tota 1,5v ipanaa ei pottailut viä ees kiinnosta et mulla tulee oleen 2 vaippahousua jonkin aikaa mutta niin oli silloinkin kun kolmas syntyi ja keskimmäinen oli vaan 1v 3viikkoo.
ja pakkauksen otin rahana ja ostin sitten sen gracon autobabyn eli sitä rahaa ei nyt enään ole..
en minäkään silitä--inhoon silittämistä \|O
ja vauvojen vaatteet oon aina pessy sillä millä muutkin eli ariel,omo ja millon mikäkin,huuhteluainettakin oon aina käyttäny,ihan hajustettujakin :whistle: ja muuten meilläkin oli se noro virus uuden vuoden tienoilla,kamala tauti mutta onneksi kesti vaan sen vuorokauden!sinä aikana ei mulla pysyny mikään sisällä,ei ees vesi.ja vauvasta ei tarvii olla huolissaan,se ottaa kyllä sen minkä tarviikin!äiti joutuu sitten kärsiin puutoksista mutta ei tollanen 1-2 päivää nyt mitään tee :hug: palailen taas kun tulee mieleen jotain kirjoteltavaa..
ädä ja hippula 29+0 :heart:
 
moikkis!!

olipas ädätyhmä juttu joltain aivottomalta..älä välitä tollasia pentuja millä ei mitään tekemistä niin näköjään täälläkin sekoilee.älä sitten liikaa rehki sen muuton kanssa..


gemini olen kans yrittänyt poikaa silloin tällöin potattaa mutta hän mun mielestä ihan vauva vielä.hän siis on 1v 3kk.neuvolassa sanoivat että lapsi valmis potalle vasta 1,5v.ajattelin ensi kesänä poikaa tosissaan kuivaksi yrittää kun sitten voidaan jo ulkona puskaan pissata niin ehkä helpompi niin ja pojan mielestä varmaan kivaa :D eikä sitten tarvii niin paljon vaatteitakaan niin helppo opetella.mutta eipä sillä kiirettä.

huuto.netissä oli vaikka mitä äippäpakkauksen vaatteita myynnissä.huusin 2bodya ja yhdet potkarit olivat käyttämättömiä..halusin myös vähän äippäpakkausmeininkiä :D vaikka siis rahana se otettiin.aivan ihana oli se pussilakana..

no mutta kait mun täytyy unille mennä.kauhea hedari taas vaihteeksi.poika edelleen ihan räkäinen..huomenna aamulla töihin

blue rusholetteko noroviruksen kourissa?voimia sinne.

gismo ja pikkuinen 26+3
 
Hei

Vanna meillä esikoisella se maailman perinteisin iso. Nyt aattelin et jos ostais toiseksi ikeasta sellasen pienemmän, mihin pakkais isyyspakkauksen.

Ikeasta ainakin tuosta Hapitsulta löytyy vaikka mitä ihanaa vauvalle ja isommallekin muksulle.

Äitiyspakkauksen otin pakkauksena, jonka myin pois 140eurolla, eli käytännössä otin rahan. Ja sillä rahalla olen kyllä ostellu vaikka mitä alesta.

Ostin nyt kans eilen sen autobabyn+jalustan+rattaat. Sain tosi edullisesti kun koko setti 110e+pk:t. Miehelle en tosin ihan vielä uskaltanu sanoa, se kun yleensä on kaikkia ostoksia vastaan :whistle: Jos ensin sitä vähän pehmittäis.

Meillä kans tyttö 2v8kk nyt vihdoin oppinut myös kakkimaan potalle. Pitkään ne tulikin aina housuun. Ihana kun ei tarvi sontasia housuja enää pestä.

Silityksestä, ei oo kanskaan mun puuhaa. Nyt oon kaappiin silittäny, mut siihen se taitaa jäädä. Esikoisen aikaan viitsin muistaakseni pari viikkoa silittää kaikki.

Pesuaineena käytän Ariel sensitiveä, enkä käytä vauvan vaatteisiin aluksi huuhteluainetta.

Vieläkös oli muuta kommentoitavaa. Ei varmaankaan kun en ainakaan muista.

heppuli ja emma 29+4
 
Iltaa..

BLUERUSH: voi ei!!! Just tuota norovirusta mä pelkään, on kuulemma tosi kuluttava ja saattaa alkaa uusiksi vaikka pitää vrk taukoa.. toivottavasti selviätte mahd. vähällä! Ja kyllä teidän - niin tytön kuin sunkin - kannattaa aika herkästi sairaalaan lähteä jos siltä näyttää.. varsinkin sulla jos alkaa supistelee yms.. saat sitten nestettä suoneen. Voimia!

PIRKKIS: joo tuossahan tuo on lähellä se paikka ;). Meidän poika varsinkin ihan innoissaan niistä maisemista. Olivat miesporukassa siellä retkellä ja olivat löytäneet jotain kalliomaalauksia, mitä ei ennen ole huomattu ja meidän poika merkattiin löytäjäksi ihan virallisiin papruihin, vähän oli ylpeää poikaa (4v).

NASU-MASULLE ihanaa lomaa Eedenin "paratiisissa"!! Mun paratiisiksi saa tällä hetkellä luvan kelvata nää meidän talon neliöt.. Onneksi sitä ehtii sit mennä ku vauva syntyy.. toivottavasti siis ei vielä vaan vasta 10viikon kuluttua (vaikka tarvittaessa saapi tulla 6viikonkin päästä, rv36)

ÄITIYSPAKKAUS tuli otettua rahana. Vain ekalta otin paketin. Jotenkin periaatteessa tekis mieli ottaa ne vaatteet, koska pakkaus paljon arvokkaampi kuin raha, mutta meillä vaatteita niin kamalasti, ettei oo järkee. Noita ä-pakkauksen talvipukujakin meillä on varmaan 4 ku on tullut kirpparilta ostettua ja mummot raahaa kans kaikkee.. Ja varastotilaa on meillä aivan kamalan niukasti.

Mä taidan lähtee kattoo 24 nauhalta - jäi eilen sivuun kun lapset päätti sit venyttää nukahtamistaan.. nukutin niitä varmaan 2h, huoh.

Orapihlaja ja sykerö30+0

ps. mun PROFIILISSA PITÄISI OLLA PÄIVITETTY KUVA, jos onnistuin.
 
Moikka!

Täällä myös silitystä inhoava äiti :ashamed: Esikoiselta silitin ne ekat pakkausvaatteet ja siihen se sitten jäikin.. Ja pesuaineena oon käynnäny koko ajan ihan samaa kun meillä normaalistikin on. Nyt kun ikäero on lapsilla niin pieni, ni eettelin että en varmaan jaksa vaateita edes pestä, tuossa vaatehuoneessa ovat laatikossa kyllä nyt vuoden päivät olleet, pitää vielä kattoa sitten tarkemmin!

Mitähän muuta piti kommentoida....

Otin avustuksen rahana, se on vielä säästössä, varmaan ihan vaan vaateita ostan sitten, kun sukupuoli selviää. Äiti osti meille jo kaksostenrattatt, jostka oli ainoat hankinnat, mitä piti tehdä.

Nii, pottailusta, meillä nyt 1v. on käyny potalla 7kk:sta asti, mutta vaippa pitää tietysti olla vielä lisänä. Käydään aina unien jälkeen potalla ja pissat ja kakat sinne tulee. Oikeestaan tosi harvoin kakka tulee enää vaippaan, ehkä kerta kahessa viikossa. Miullekii monet on sanoneet, että aika hankalaa, kun on kax vaippaikästä, mutta luulen että se ei todellakaan ole suurin ongelma, kun ikäeroksi tulee 1v 3kk.

Miulla lääkäri oli vasta parin viikon päästä, miten sitä kehtaa mennä, kun tuo painmo nousee ihan omilla käyrillä :ashamed: Nyt jo monta viikoa tullut 1kg/viiko painoa lisää :whistle: ;)

Mut nyt petiin taas, öitä :wave:

rouva80 ja "sisko"28+4
 

Yhteistyössä