*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Hani-: Mun la onkin 7.4 eikä 9.4. Sen vois vaihtaa.

Meillä kans tärppäs heti ekasta kierrosta. Esikoisen aikana tärppäs vasta kuudennesta yk:sta ja silloin kyllä lensi kirves kaivoon monta kertaa. :)

Täällä on nukuttu joka päivä päiväunet esikon kanssa. Pissalla saa edelleen juosta tiheään ja nälkä on KOKOAJAN ja ihan kurniva sellainen. Ja pakkohan se on syödä tai muuten tulee huono-olo. Rinnat on turvonneet ja arat. Vointi silti edelleen ihan ok ja paranemaan päin. Täytyy vaan muistaa ottaa rauhallisesti ja levätä kun tilaisuus tulee.

Galluppi:Alkuraskauden ultrassa kävin rv 7+0, jolloin OnniUnelmalla oli kokoa kokonaiset 11,9mm (vastasi rv 7+3). Syke näkyi, mutta sitä ei mitattu. Kuva saatiin mukaan.

Synnytyspelko: Esikoisen synnytys oli pitkä ja vaikea ja päättyi siihen että esikoinen kiskottiin imukupilla ulos. Kamalinta oli supistukset jotka jatkui, jatkui ja jatkui. Aika on onneksi kullannut osittain muistot sillä esikoisen syntymän jälkeen vannoin etten enää ikinä halua kokea synnytystä uudelleen. Edelleen kyllä hieman jännittää ja pelottaa, mutta nyt on päällimmäisenä mielessä se että kunhan sinne asti pääsis ja sais terveen lapsen syliinsä, kivusta viis.

HeLiNä-83, pojanpallero 5/07 ja OnniUnelma rv 7+3 :heart:
 
Tilia cordata varhais ultraan pääsee helsingissä vain omalla kustannuksella, ellei sitten jotain häikkää ole silloin antavat varhaisultraan lähetteen muuten ei.
kävin itse eilen neuvolassa ja sanoivat että ovat supistaneet menoja mikä tarkoitti sitä että ensimmäisen neuvola käynnin jälkeen mulla on seuraava neuvola vasta raskaus vkolla22n ja välissä käyn yhdessä ultrassa,verikokeessa ja virtsanäytteessä,lääkäriäkään mulla ei ole..ellei tule jotain häikkää.
en tiedä koskeeko sama ensi synnyttäjiä, mutta mulle sanoivat vain kun ensimmäinen raskaus meni hyvin ei ole tarvetta käydä niin usein.
 
Hei outison kysyi siitä saikusta. Mulla on lääkäri käskenyt (yksityinen) ottaa saikkua heti kun tuntuu ettei jaksa. Meillä myös terveydenhoitaja tutkittuaan ensin voi konsultoida lääkäriä ja kyllä ne aika hyvin antaa. Tänään jäin kotiin ja onneksi niin. Verenpaine luultavasti notkahti alakanttiin ja kun sain nukuttua 3h, oloni on nyt ihan erilainrn ja voimat tuntuisi ainakin hetkelisesti palautuneen. Kyllä se oma kroppa osaa kertoa koska tarttee lepoa.
Meillä saa olla kolme päivää ilman lääkärin todistusta pois töistä. Tosin esimies on niin m...lkku että oon todennu parhaaksi aina kertoa mahdollisimman tarkaan mikä vaivaa ja koska meen lääkäriin.
Pöntön halailun kohteeksi joutuneille parempia vointeja ja muillekin jaksamisia tähän ihanaa olotilaan.
 
Oliskos kenelläkään vinkkejä siihen, miten selviää pitkästä bussimatkasta ilman aamupalan menetystä? Tähän mennessä on menty silkalla tahdonvoimalla loppumatka olon ollessa aivan karmea. Tänäänkin taas huippas ja oksetti ihan tolkutomasti kun vihdoin pääsi autosta ulos. Millä mä selviän nää työmatkat??? Ei yhtään kiinnosta ajatus bussissa yökkäilystä joka aamu.

Normaalisti nukun bussissa, mutta nyt ei sekään onnistu kuin ehkä hetken alussa. Saikkuakaan en viittis hakea, kun kukaan ei tee mun töitä sillä välin, kaikki vaan kaatuu entistä pahemmin päälle kun tulen takas, jos nyt muka sais olla saikullakaan rauhassa. Töissä pärjää ja kotiin pääsee eväiden voimalla, mutta toi aamun matka tekee tiukkaa.

Vinkkejä ja poppakonsteja otetaan vastaan.

:'( ventti. 7+3
 
varovasti ilmottautuu :ashamed:
Tällä viikolla oli menkkojen alkamispäivä. Kierto ollut epäsäännöllinen joten tarkkaa päivää en tiedä. No ma ja ti iltapäivällä testasin haamun rfsun testillä. Tänä aamuna sit apteekin testillä tuli myös plussa. Mitään oireita ei oikeastaan ole ollut.. ellei flunssaa ja "sitä tunnetta" oteta huomioon. Tässä kuitenkin viime syyskuusta asti oltu ilman ehkäisyä joten monet feikkioireet on matkan varrella eletty :p
KOtoa löytyy siis tytöt -02 ja -04, mies ja koira. Pirkanmaalla asustellaan joten TAYS:iin ollaan taasen menossa


TSemppiä kaikille pahoinvoiville!!!

Matonen ja masukki noin 4+1 la. 30.4 (jännää meneekö toukokuun puolelle ultran jälkeen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
Tilia cordata varhais ultraan pääsee helsingissä vain omalla kustannuksella, ellei sitten jotain häikkää ole silloin antavat varhaisultraan lähetteen muuten ei.
kävin itse eilen neuvolassa ja sanoivat että ovat supistaneet menoja mikä tarkoitti sitä että ensimmäisen neuvola käynnin jälkeen mulla on seuraava neuvola vasta raskaus vkolla22n ja välissä käyn yhdessä ultrassa,verikokeessa ja virtsanäytteessä,lääkäriäkään mulla ei ole..ellei tule jotain häikkää.
en tiedä koskeeko sama ensi synnyttäjiä, mutta mulle sanoivat vain kun ensimmäinen raskaus meni hyvin ei ole tarvetta käydä niin usein.
mulla on ainakin täälä vantaalla rv 11+5 lääkäri ja ultra rv10-12 +verkokeet ja klamydia testit. sitten vasta joskus lokakuun puolessa välissä seuraava neuvola-aika ja en ees oo ensisynnyttäjä
 
Heippa kaikki ja tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on tänään käyty varhaisultrassa, ja lääkäri sen tyhjentävästi sanoi, "kaikki on niin hyvin kuin olla voi"! :D Siellä meidän pieni milli-ihme kölli ja sydän löi vahvasti :heart: Pituutta meidän uudella tulokkaalla oli päästä peppuun huimat 5,5 mm :D joka vastasi viikkoja 6+3. Kerroin lekurille, milloin sain plussan ovistestiin, ja hän sanoi, että alkion koko vastaa hienosti sen perusteella viikkoja. Voi että mä oon onnellinen!!
Laskettua aikaa hän ei lähtenyt kuitenkaan muuttamaan, sanoi että se tehdään sitten myöhemmin jos on tarvetta. Onnitteli vielä lopussa kovasti. Ihanaa!! Mulla on samalle lääkäri uudestaan reilun 2 viikon kuluttua uusi aika, tarkistetaan että pysyyhän se pikkuinen matkassa. Viime raskaudessa kävi niin, että olin käynyt alkuraskauden ultrassa ja sydämen syke todettu, mutta np-ultrassa todettiin sikiön kuolleen pari viikkoa aiemmin. :/ Onneksi todennäköisyys siihen on kuitenkin melko pieni. :)

Pahoittelut omanapaisuudesta, täytyy kirjoitella myöhemmin lisää paremmalla ajalla, nyt tuo meidän esikoinen vaatii ansaitusti leikkikaveria :D

Kesis ja huvikumpu 7+0 (6+3)

 
Ventti: Mä kärsin matkapahoinvoinnista jos kuljen junalla tai bussilla. Oon kumminkin löytäny yhen helpotuksen siihen. Apteekissa on ainakin joskun myyty sellasia froteisia rannekkeita joissa on sisäpuolella sellanen muovinen nylpyrä. Rannekkeet tulee laittaa sillee että toi nylpyrä on ranteen alapuolella rannekanavan kohdalla eli siis ranteen kämmenpuolta vasten. Aluksi tuntuu oudolta kun se painaa, mutta sitten huomaamattani auttaa. Hinnasta tai saatavuudesta en osaa sanoa, mutta koeta aluksi hieroa heti bussiin mennessäs noita kohtia ranteissas. Kannattaa jonkin aikaa jatkaa jottei sitten heti tuu oksaolo. En osaa sanoa auttaako kun on raskaus kyseessä, mutta ehkäisee sen että joudun keskeyttämään bussimatka oksennuksen takia ja odottamaan seuraavaa bussia.

SUURET onnittelut kesis!!! :flower: :flower: :heart: :heart:
 
Täällä turinat jatkuu ihanasti.

Tervetuloa uusille. Just eilen mietinkin että joko kohta alettais oleen niillä main että alkaa plussailijat jo kuulua toukokuisiin =) =) ei vielä ( mukavaa meille että saadaan lisää porukkaa )
Olis vaan veikeetä et meidän pino ei sitten oliskaan enään se untuvikkojen pino :p

Itellä ei ole mitään oireita. Ok jos hakemalla hakee niin sitten :LOL:
Hyvähän se näin on mutta kun niinhän se mutta kummittelee takaraivossa että jos ei oireita ei raskaanakaan. KÄÄK. Ihan älytöntä stressiä moisesta. Pitäis varmaan houkutella tuo siippa ultraan kuitenkin jotta sais edes hieman rauhaa.

Joopa joo ulkona on mukavat ilmat pitää töistä päästyä alkaa nauttimaan niistä.
Meillä on talonrakennukset loppusuoralla joten pihahommiksi menee koko viikonloppu.

Hyviä viikonloppuja kaikillle
-Vuffi-
 
Jaahans.. Jokohan sitä uskaltautuis siirtyä tällekkin puolelle. =) Plussat on testiin saatu jo viime viikolla vahvasti mutta silti edelliset kokemukset kalvaa mieltä et uskaltaako vai ei. (takana KU ja kemiallinen) Esikkoa tehtiin hartaasti sellaset 5v ja clomeilla tuli apu. Nyt sitten oon raskautunu ilman apuja (mikä on suoranainen ihme,lääkäritkin ihmeissään) jo 2 kertaa ennen tätä raskautta. Päivä kerrallaan mennään,hissukseen. :) Meillä on siis 02/07 syntynyt tyttö entudestaan. Varhaisraskauden ultraan ollaan jossain vaiheessa menossa kunnalliselle kun oli tuo KU niin joutuu käydä aikases vaihees tsekkaamas et onko oikeessa paikassa. Mut tällä hetkellä viikkoja olis kasassa vasta 4+5.
Toivon mukaan tästä jo sais nyytin syliinsä sitten huhtikuussa. :heart:

Nyt pitäis ruveta pakkaamaan viikonloppureissua varten,joten oikein aurinkoista viikonloppua huhtimammojen pinkkaan! =) :wave:

Tinjamin ja väinöinkeri 4+5

*muoks* LA on laskurin mukaan 26.4.,katotaan muttuuko se matkan varrella :)
 
Heippa.. Täällä vaan itketään koko ajan :'( Ei mitään syytä, mutta silti vaan itkettää.. Ja nää mun mielialan vaihtelut :headwall:
Nyt on alkanu meneen kamalia repäsy kipuja alavatsalla, kun nousee, yskii tai aivastaa ym.. |O Huonoa oloa ei juurikaan ole, onneksi =)
Tulipas taas omaa napaa.. Tekstiä on tullu taas niin paljon, että ei perässä pysy :)
Niin ja kaikille uusille tervetuloa :wave:




 
voi rimata sun teksti ois voinu olla mun kirjoittama. tsempit meille :hug: ja kaikille muille jotka yrjöä nieleskelevät.

mä tässä varmaan kohta otan varaslähdön syyskuuhun ja teen uuden pinon kun tulee noita sivuja hirmu nopeasti, ei mee sitte lukkoon meijän pino.
ja edelleen huhuilen et jos tietoja puuttuu tai on väärin ni ilmoitusta vaan :wave:
 
tänne tulee kyllä tosi paljon tekstiä, ollaan vilkkaita kirjottajia =)

mua vähän kanssa jännittää joko alkaa yrjöö pukkaa. ainaki ruokahalussa on ollu vaihteluja. eilen illalla mulla oli vaan koko aika nälkä, ihan hirvee nälkä. sit söin päivällä tekemääni ruokaa, perunoi ja lihakastiketta, ja arvatkaa ku yks lihapala oli hiuka läskinen reunasta :$ :x yh!! nieleskelin aika pitkään. tänään ei oo sit taas maistunu ku kuppi kahvia ja kuppikeitto.
 
Juupeli tuo oli ihankuin minun kirjottama!!! :D paitsi että minä oon jo pelästynyt että onko pikkusella kaikki hyvin ku ei enä okseta!!! mutta tänään oon parkunu sitäkin ku esikoinen(1v 1kk) söi näkkileipää ja tarjosi minullekkin sitä :heart: hän oli niin suloinen et tuli siitä itku vaikka yleensä nauran vaan tollasia!!!

Pahoinvoiville :hug:

kesis ihanat ultrakuulumiset :heart: :heart:



 
AAM
itkupillahdus oli täälläkin lähellä ko työkaveri kertoi että 14 vuotias rippikoululainen oli äitiään pahana päivänä halannut kun oli huomannut että äityliini oli halauksen tarpeessa. :hug: =) :'( voi elämä että liikutuin melkein niin että linssit kostui.. voi kun omakin olisi niin luttis sen ikäisenä sitten.
meillä tuo 1,5v kerjää ruokaa ja kyllä sekin kun omia omenalastujaan nakertelee ja huomaa etten minä mitään syö niin antaa ojentaa mullekin :heart: ja isälleen.. että vielä siinä iässä että haluaa jakaa omistaan. katotaan vaan pari vuotta... :whistle:

AM & hippunen 6+4 (hyvää wiikendiä ja hienoja sienestyssäitä) :wave: :hug: :)
 
juupeli tsemppiä itkuisuuden keskelle, on se hassua kuinka voi jotjut tyhmät asiat pistää ihan maahan :hug: itse olen tehnyt ennätyksiä itkukohtausten kanssa: olympialaisia katsoessa tulee itkettyä n. 5 kertaa päivässä :LOL: on se vaan niin liikuttavaa :LOL:

kesis onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower:

yk:sta monella on tärpännyt helposti, onnittelut siitä :flower: itsellä tärpääsi myös yrityksen alotettua heti tokalla, mutta se meni kesken. sen jälkeen onkin mennyt ihan liian kauan :'( yhteensä meillä yritystä vuosi ja yksi kuukausi. se että on km takana ja yritystä pitkään tulee tekemään mun odotuksesta pelkkää piinaa koko ajan. :kieh: välillä sitä osaa rentoutua ja suunnitella tulevaa, mutta välillä sitä on tosi varuillaan ja pelkää pahinta :'( on tämä kanssa, kun ei osaa olla pelkäämättä :ashamed:

uusille tervetulotoivotukset :flower: on muuten huhtivauvat hyviä koska ei tarvitse kulkea isomahaisena kesähelteellä, mutta mahakaan ei ole tavella vielä liian iso, etteikö jaksaiai auton ikkunoita raapata :D

hani juu kannattaa vaihtaa jo syyskuun listaan! sanothan jos tarviit päivityksessä apua!! :attn: ja mulle voi tosiaan laittaa la 7.4 ja tänään rv. 7+3 :heart:

(.) jotenkin tämä päivä on ollut helpompi kun muut :/ heti pistää ajattelemaan onko kaikki masussa hyvin kun ei ole oksettanut niin paljoa :ashamed: koskas se pahoinvointi yleensä helpottaa?? tänään pitäis mennä tyttöjen kanssa istuun iltaa...mitäköhän sitä keksis? mä oon ihan varma että ne lypsää tiedon musta :LOL: oon helppo :ashamed: sitäpaitsi miten muuten selitän tän mahani :kieh:
 
Lisään vielä,että kesäkuun puolen välin tienoilla jätin pillerit pois ja nyt siis viides vko menossa..
Tänään tuli pomon kaa juttua jostain erikoisjutusta,ja oli pakko todeta että kattelllaan=)

Onnitteli ja sanoi ettei ollut yllätys B)
 
Höh.. Mihkähän lie hävinny miun edellinen viesti. Tuli tuplana ja poistin toisen ni vissiin on poistanu sit molemmat :eek:

Enkä nyt enää ees muista mitä lienen kirjotellu :LOL:

TERVETULOA uudet plussaajat! LisääLisääLisää huhtikuisia! :D

Ja mukavia ultrakuulumisia taas myöskin :heart:

AR-ultrasta: Ite mietin, jotta jännä, ettei meillä alkanu mitään mittojakaan sanomaan tms. Pikkasen semmonen lekuri, jotta vähä silleen summittaisesti mennään.. Muistan jo pojan ootannilta, jotta ku ois kokoarviota kaivannu ni tää ei alkanu mittoja sanomaan. Huikkas vaan, jotta "täällähän näitä käsiä ja jalkoja on".. AI TODELLAKO?! MONTAKO!? ..en ihan lipsauttanu. :snotty: Noh, onneks kohta on se tarkistusultra, minkä perusteella ne sit antaa ajan tuonn np-ultraan. =)

Turvotus: Miula on ihan kaamee tää kessi. Kohta ei istuta ilman, jotta housut on aukastava.. Mietin jo tuossa, jotta pitiköhän kohtapuoleen housut vaihtaa mammahousuihin ku ei enää kohta mee juuri muut ku verkkarit. Miten mie en muista, et pojasta ois ihan näin pahasti ollu.. Tai sit oli vaan ku esikoista ootti ni sitä oli ihan eri tavalla täpinöissään :p

Rinnat: Mimmosta teillä tuo kipeytyminen on? Miula tänään alko silleen nipistellä rintoja. Varsinaisesti ei satu, mut huomaa, et pientä pinkeyttä on ilmassa.

Väsymyksestä: Rehellisesti sanottuna suurin väsymys iskee aina hiilarimätön jälkeen. Olipahan kyseessä perunat tahi sokeri tms. ni kyllä ei mee pitkään ku tään emännän silmät muljuaa ja tulee olo, et vois kaatua suoraan petiin.. Uskomatonta.

No mutta.. Jaarittelen nyt mitä mieleen tulee - näemmä :D Niitä toukokuisia ootellessa :whistle: ;)

pietu- ja luomu 7+3
 
pietu, tää joskus on sekaisin koko palsta ja heittää viestin ensiks kahteen kertaan vaikkei se tuukaan kahesti. Eli kannattaa aina oottaa et se toinen poistuu (ellet sit oo kahesti klikannu sitä ja se oikeesti tulee kahesti). Kyl se siis suht nopeesti poistuu se ylimääränen jos palsta on sekasin muute vua. Eli sen vuoks se poisti sit sen alkuperäisenkin ko poistit sen :p
 
Nyt on täällä alkanut aikamoinen huimaus kun nousee sohvalta tms. heikottaa yleisestikin aika lailla ja mahakivut on tulleet kuvioihin, mut kuuluvat ilmeisesti tähän yhdeksänteen viikkoon =)

t.Minski26 ja pirpana 8+1
 

Yhteistyössä