*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

AAM
Onnea huomisiin ultriin Gardenialle ja Rva Pikkumyylle ja jj:t:n tiistain ultraan :) myös !! kertokaas sit tuntemuksia ja fiiliksiä :) :heart: täällä vielä 2½ viikkoa ko toimenpiteeseen.. :wave:

).( ei kuvoja paitti ruokakaupassa ei tartti viihtyä siellä taas varttia pidempään :D tulee semmoi eiks voitais jo mennä eteenpäin ko kävelee mm lihaosaston läpi... :xmas: :x

AM & hippunen 5+6
 
Heippa uskaltaisinkohan minäkin mukaan.... :whistle: :p :xmas: :saint: :D B)
Täällä tuntuu olleen rutkasti tuttuja, tosi ihanaa :heart: :D Tällä viikolla ti ja ke tuli tehtyä raskaustesti joka näytti hämmästyttävästi plussaa :eek: :heart: tuli ihan puuntakaa vaikka edellisyönä ennen testin tekoa näin enneunen että tein positiivisen r-testin. Muuten en olisi sitä vielä tehnytkään jos se ei olisi ollut niin vahva uni!!! :D Mutta niin kauan on tullut pettymyksiä vuoden ajan, kun aina ne menkat ovat alkaneet, mutta nyt olenkin raskaana ja meille tulee esikois vauva :D :D :heart: :heart: :heart: :heart: Tällä viikkoo tuli lähisukulaisillekin kerrottua ja hekin ovat onnesta sekaisin, nyt kyllä pelottaa että mitäs jos kaikki ei mene hyvin ja jos onkin tuulimuna tjtn, kun nyt tätä niin hehkuttaa. Mutta mies on jotenkin niin ihanan realistinen ja se ei liikoja murehdi! Jos jokin menee pieleen niin sillehän ei voi mitään mutta nyt eletään tässä hetkessä eikä tulevia murehdita ja näinhän se on, eli niin edetään eikä ressata liikoja... olokin on mitä mainioin! Tissit on tosi arat ja turpeat ja masussa on menkkajuilintaa sillointällöin, on kovempaa ja vähemmän kovempaa kipua. Olo on tosi raukee, en edes kiukkuile, mutta säikky ja herkkä olen. Itkettää helposti ja säpsähtelen entistä enemmän mitä ennen... =)

Kiitos JJ tuosta gynevinkistä... eli onko se joku yksityinen gyne vai? Eli jos haluaa aijemmin mennä ultraan niin pitää mennä yksityiselle?

Kaikille oikein leppoisaa ja ihanaa odotusta. Toivottavasti kaikki me odottajat päästäisiin turvallisesti loppuun asti synnytyslaitokselle!! :heart: :heart: :heart:

Jouskis rv.5? ps. TAYS on synnäri... oliko oikee slangisana ? :D
 
nytkö tää hemmetin pahoinvointi sitten tosissaan alko.. aikasemmin ollu vaan sellanen kuvottava olo ja tullakko vaiko eikö tulla.. tänään sitten saanu pariin otteeseen jo halia vessanpyttyä.. :$ huomenna pitäs muka mennä töihin.. jos tää mun flunssainen & veskin haliminen jatkuu aamulla taidampa soittaa ajan tohtorille.. josko sais vaikka pari päivää saikkua.. perjantaina olis jopa eka neuvola-aika.. kauheen aikasin nytten sen tuppasivat.. esikoisen kanssa oli vasta 9+ viikolla nyt jo 7+6

rv 7+1
 
Huomenia kaikille!
Ja tervetuloa jokaiselle uudelle huhtivauvan kasvattajalle! Meitähän on jo aika paljon, mahtanee olla ruuhkaa sairaaloissa huhtikuussa, maaliskuussahan syntyvät ns juhannusvauvat ja huhtikuussa monen kesälomalaisen vauvat, kutne meidänkin(siis lomavauva kasvamassa)


Eilen olin todella väsynyt koko pvn ja kahdet päikkärit nukuin! ;=)


Tällä hetkellä vielä ei ole huimausta, toiv olisi tänään vähän parempi pv sen suhteen! :saint:

Eilen alavatsaa tosissaan turvotti, ei menneet sellaiset housut(ulkoilu) joilla vesisateessa kävelin sauvalenkkiä lauantaina, niin ne housut meni kyllä jalkaan sunnuntaina mutta vetoketju eikä nappi menneet ollenkaan kiinni, eihän niitä voinut laittaa sitten jalkaan!! :saint: :heart: Vielä mahtuu samat rintsikat, mutta täyttyvät kyllä koko ajan! :LOL:

Jouskarille myös lämpimät tervetulotoivotukset!! :hug: :flower: :flower:

Niin minulla se varhaisultra tosiaan osuu perjantaille 22.8.2008. Ei vielä jännitä. :heart:

Nyt pian jo puuron valmistukseen ja pikkuhiljaa töihin..


Ihanaa päivää kaikille ja vielä kerran Onnea kaikille, jotka tänään menevät varhaisultriin)(niin ja jouskarin kysymykseen:,

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 6+5 :heart:


 
Huonovointiset huomenet täältäpäin kaikille...
Tuntuu että olo vain pahenee ja ajattelinkin että kun on viikkoja vasta 5+5 niin varmaan parin vkon päästä tutustun jo pönttöönkin...
Turvotusta on masussa havaittavissa ja aika paljon on tutut jo kattelleetki sillai et uskaltaisko kysyä...
Viime yömeni valvoessa kun pienempi on flunssassa ja isommallekkin ilmeisesti tulossa kun suutaan valitteli ja vieläpä oksensiki..Oli ihana sitten keskellä yötä alkaa siivoon oksennuksia lattialta ku tuntu et itteltäki lentää samaan kasaan :x
Tän pahan olon ku sais pois niin ei olis mitään ongelmaa..
Oliski jotai pahoinvointi lääkettä mitä voisivat määrätä sairaalassa..Pystyis paremmin oleen töissäkin.
Jos tää pahenee niin vetäsen kyllä ittelleni ens vkolle pari vapaapäivää että saa levähtää..
|O |O |O
Mitenhän ton laskurin saa niin et se tulee joka tekstiin..?
Nyt pitää kyllä koittaa vaikka juua jotai et ei tuu örkki...
Moro!

Vaavimasu+napukka5+5
 
nti
Huomenta kaikkille ja tervetuloa uusille masunkasvattajille.
Ittellä ollut oikeinloistava olo mitä nyt yöllisiä pahoinvointeja ollut ainoastaan mutta oksentannut en ole kertaakaan. Mua jännittää kamalasti huominen ultra että onko tuolla masussa ketää ja jos on niin monta. Olen nyt nähnyt melkein joka yö unta kaksosista ja tytöstä. Näinköhän sitä saa ees unta ens yönä.

nti+ kirppu 7+5
 
AAM
ntin unesta mieleen....

).( kauhia enneuni tuli viime yönä :whistle: ... saatiin pieni poikavauva unessa 15.09. hassua kun muistin päivämääränkin ja klonajan.. ja klo 08.08... kunnon kantoaika semmoi 1v ja 5kk :D :LOL:
pakko oli ukolle sanoa että poika tuli ! se vaan hymyili :) .. heräsin siis keskellä yötä tuon sille sanomaan :D en voinut aamuun asti odottaa. Joten kai meille sit poika tulee :saint:

AM & hippunen 6+0
 
Huomenta!

noista enne-unista tuli mieleen, laitoin viimeviikolla sille MadamMammalle viestin ja pari päivää sit tuli vastaus että "Hei! Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 25.3.2009. Lisäksi saatte tytön lokakuussa v. 2014." B) menis aika paljon yli lasketun! Mutta täytyy sanoa että esikoisesta tiesi täsmälleen sukupuolen ja syntymäpäivän! Olin ihan
|O |O eli äimistynyt :) toivottavasti ennustus pitäisi paikkansa nytkin! :)

on harvinaisen levollinen olo vaikka illalla onkin se ultra. Tai jos sitä alkaa oikeen AJATTELEEN niin kyllä kummasti hermostuttaa, joten päätin koittaa olla ajattelematta sen enempää....oon varautunut kyllä myös pettymykseen, mutta sydämestäni toivon ja rukoilen ettei tällä kertaa tarvitsisi pettyä vaan näkisimme pikku-Kapriksen siellä tyytyväisenä hengailevan.

Nyt lähdetään esikon kanssa lenkille tuonne sateeseen! :LOL:

Gardenia ja Kapris 6+6
 
Neve
Huomenta vaan kaikille, täällä kans yksi todella huonovointinen odottaja. Viime viikolla iskenyt pahoinvointi on tullut jäädäkseen. On kyllä täystekeminen tämän olemisen kanssa. Koko ajan tekee pahaa, vaikka oksentamaan en ole pystynyt. Mikään ruoka ei oikein maistu, mutta väkisin yritän syödä jotakin ettei tulis entistä huonompi olo. Tosi vaikea keskittyä mihinkään, kun on tällänen olo. Eikä saa mitään aikaiseksi. Olin viime viikon sairaslomalla ja nyt olis vielä pari viikkoa kärvistelyä töissä kunnes jään lomalle. Kerroin jo töissä raskaudestani, koska ymmärtävät sitten paremmin jos joudun taas hakemaan sairaslomaa.

Toinen riesa on ollut kamala närästys pari viimeistä päivää. Tuntuu kyllä, että kaikki oireet on tullut tässä raskaudessa paljon voimakkaampana kuin ensimmäisessä raskaudessa. Mun mielestä närästyskin vaivasi mua vasta loppuraskaudessa.

Onnea kaikille varhaisraskauden ultriin! Mulla on itellä se vasta 1.9. vaikka olisin sen voinut varata aikaisemmaksikin jos olisin halunnut. Tulkaa sitten kertomaan terveiset pian.

Väsyttää ihan kamalasti. Viime yönä heräilin ukonilmaan ja siihen kun esikoinen heräili ja pyöri sängyssään vähän väliä. Hän on ilmeisesti saanut ensimmäisen syysflunssan, kun nenä ja hengitys alkoi nukkumaan mentäessä rohisemaan. Mulle on pikkasen tullu kammo noita räkätauteja kohtaan, kun esikoisella on usein niiden päätteeksi iskenyt korvatulehdus. No toivottavasti ei tulis tällä kertaa ja putket hoitaisi ilmastointitehtävänsä.

Parempia vointeja muille odottajille!
Neve ja asukki rv 6+3
 
Neve
Mä laitoin jonkun aikaa sitten Madam Mammalle sähköpostia, ja sain vastauksen että tyttö tulisi 6.4.2009, jos oikein muistan. Oli siinä myös toisesta lapsesta ennustus, mutta se ei jäänyt mieleen. Harmittaa, kun Madam Mamman vastaus meni roskapostien joukkoon ja on sieltä sitten jo tuhoutunut enkä enää pääse tarkistamaan. Ennustaja Elli sen sijaan povasi, että mulle syntyy poika 27.2.2010 ja tyttö 6.1.2015. Toivottavasti olisi väärässä tuon ennustuksensa kanssa, koska sittenhän se tarkoittais et tää raskaus menisi kesken! |O
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!! :D
Rva Pikkumyy yritti mulle vastaillakin mutta vastauksessa ei näy kuin pilkku :whistle:

Onko teillä muuten uni vaikeuksia? Mulla on ollut jo hetke aikaa, ettei tahdo nukahtaa tai sitten herää keskellä yötä ja sit on taas vaikee saada unenpäästä kiinni... |O |O

Tännekin laitan kyselyä että miten tarkalleen noi rv + pvä merkataan? Kun 13.7 alkaneet viimeset menkat eli nyt on kp37, niin onko nyt sitten 5+2?

Meikä on ihan uuno pitkän aikaa näissä jutuissa :eek: ;)
 
Huomenia!!! Täällä selvitty viime yöstä rajulla ukonilmalla, en ole oikeasti koskaan nähnyt samanlaista.. pelotti! Ikkunat helisi ja talo tärisi, ku salamat löi tähän pihaan/pihan viereen.. ikkunasta kun katsoi näki kuinka sähkölangat ritisi ja rätisi, hyi!!! Mieski myöhästy töistä ku valvottiin ja katottiin tota ukonilmaa, hain esikoisen sänkyymme, kun en uskaltanut yksin sitä pitää huoneessaan :)

Ajattelin että soittaisin tänään neuvolaan.. ärsyttää ku täällä on vain rakenneultra! taidan mennä yksityiselle, rahaa vaan siihen pitäisi kerätä jostakin :D mun mielestä maksaa ihan törkysesti!!!


Alavattaa vihloo aina sillon tällön.. on kai se ihan normaalia :D

sori tää omanapaisuus!!!!!!

Nemu ja nirppu 4+2
 
Eka neuvola muutaman tunnin kuluttua. Jännittää tosi paljon. Toivottavasti neuvolantäti olis mukava. Fiilikset on edelleenkin erittäin hyvät. Ei etomista ollenkaan. Rinnat paisuu jo nyt, kohta täytyy varmaankin mennä liivikaupoille.. Herkkyyttä ja känkkäränkkäpäiviä tosin ilmaantunut. Kodin siivonnut kaks kertaa viime vkolla. Kummallista. Ruoka ja juoma maistuu hyvin, eilen tehtiin pitsaa ja se tomaattimurska tuoksui NIIN hyvälle.
Keskiviikkona tarvis mennä töihin, 4 vkoa lomaa täynnä :( Arvaakohan moni? En aio vielä kertoa koska mahkut ylenemiseen ja toimenkuvan muuttumiseen tässä syksyllä. Ja muutenkin oon aatellu, että kerron esimiehelle vasta sitten kun tarvin työhousuiksi mammahousut.
Isosisko ainakin arvasi heti kun en polttanut tupakkaa (nähdään melko havoin, muuten toki yhteydessä) ja oli tosi innoissaan. Vannotin oleen kertomatta vielä kellekään.

jouskari-82; ongelmia unen kanssa... nukun nykyään öisin noin 12-14 tuntia eli unta riittämiin ellei jopa vähän liikaakin. Muuten väsymystä päivällä, joten näin vältyn onneksi päikkäreiltä. Kuudelta aamulla herään vaistomaisesti vessaan.

Avokki muuten puhuu koko ajan pojasta, mulla takaraivoon iskostunut mielikuva tytöstä. Hmm...
Onpas oma napa taas lähellä

Mukavaa viikonalkua kaikille! Sympatiat pahinvoiville :hug:

Emmukka & bébé 7+4
 
Täytyykin heti pistää sille madamelle viestiä :D :D

meilläkin oli eilen ihan hirveä ukkonen, ikinä en ole vstaavaa nähnyt. minuutin sisään tuli helposti kaksikin kymmentä salamaa. ei ollu pimeetä oikeastaan ollenkaan ja sitä kesti tosi monta tuntia. olin kanssa aika kauhuissani.
 
Huomenta kaikille! :wave:

Ja tervetuloa uusille odottajille =)

Tuosta inkivääristä. Sain neuvolasta kiellettyjen ruoka-aineiden listan ja sen mukaan aion mennä tämän raskausajan. Listalla ei mainita inkivääriä. Neuvolan täti sanoi että kielto koskee inkiväärivalmisteita, ei tuoretta inkivääriä, jota saa käyttää ruoan kanssa. Etsin lisäksi netistä tietoa ja useammille luotettavilla sivuilla sanottiin että normaaliin tapaan mausteena voi käyttää. Olen nyt käyttänyt tuoretta inkivääriä teen seassa parina päivänä sekä pureskellut pienen palan tarvittaessa (1-2 kertaa päivässä) ja voin sanoa että ainakin minua on helpottanut. Niin pahaa se kyllä on että ei sitä enempää voi syödäkään joten eiköhän tuo jää siihen mausteena käyttämiseen. Teehen laitan pari palasta ja jos sen määrän raastaisi niin ei varmaan tulisi edes teelusikallista määräksi. Palaset joita käytän (sekä teessä että pureskeltuna) ovat ehkä noin puolikkaan peukalon kynnen kokoisia. Nenästä joutuu tosin pitämään kiinni pureskelun ja nielaisun ajan mutta on ollut vaivan väärti. Eilen oli ystävän polttarit ja voin sanoa että en olisi varmaan pysynyt mukana koko pitkää päivää ilman inkivääriä. Otin sitä teen kanssa aamulla ja yhden palan päivällä kun tuntui että paha olo nostaisi päätään. Käytiin laskemassa koskia ja keinuva, pyörivä liike ei ollut ihan parasta...

Kiinalaisethan on käyttäneet inkivääriä kautta aikojen ja sitä käytetään myös leikkausten jälkitiloissa pahoinvoinnin estämiseen. Länsimaissa kiinalaista lääketiedettä ei varmasti ole tutkittu länsimaiseen tapaan, koska täällä on pyritty kehittelemään omat keinot ja konstit ja valmistettu erilaisia lääkeaineita kun taas kiinalaisessa lääketieteessä on turvauduttu luonnon omiin menetelmiin.

Nyt täytyy lähteä shoppailemaan, josko vaikka vauvavaatteitakin tarttuisi mukaan (luulen, että juuri niitä tarttuukin ja muuta ei...). Täytyy ehkä ostaa itselle vähän väljemmät housutkin, kun tahtoo kaikki jo vähän puristaa ja tuntua epämukavilta. En vaan vielä tiedä onko tämä turvotusta vai vauvamahaa :LOL:
 
Hui ko ol tullu monta kirjotusta :D

Tuosta madam mammasta vai mikä lie: Mie kysyin siltä ja sano, et tyttö syntyy lokakuussa tms. Ni sehä raskaus meni kesken! Ja se ennustaja-elli ennusti samaa pvää mut poikaa, tai jotenkii tollei päin. Eli molemmat väärässä sillon :headwall:
 
Ilmoittaudumpa minäkin joukkoon! Laskureiden mukaan rv olisi 5+5 ja laskettu aika 18.4. Plussa oli yllätys, sitä oli jotenin asennoitunut ettei se onni kuitenkaan itseä kohtaa. Ilon kyyneleitähän siitä tuli, mieskin luuli ensin, että nega tuli kun toinen niin kyynelehti :p .
Oireita on toistaiseksi melko vähän, tissit jkv. arat, väsymys (päikkärit maittaa ja illallakin nukkumatti tulee normaalia aikaisemmin) ja herkistynyt hajuaisti. Niin ja ajoittain alavatsatuntemuksia ei suoranaisesti kipua, mutta sellasta menkkoja enteilevän tyylistä...
Mulla on ens viikon ke varhaisultra, jännittää aika paljon. Tarttis kaiketi vaan relata ja olla turhia murehtimatta. Muuten, milloin olette varanneet/ ajatelleet varata aikaa neuvolaan?
 
marsukki mulla on neuvola torstaina viikkoja silloin 7+4.edellisessä raskaudessa oli 8vkon tietämillä kanssa, mutta voihan sen jo etukäteen varata, vaihtelee kai hieman paikasta riippuen. ja ONNittelut plussasta :flower: =)
 

Yhteistyössä