*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Jouskari-82 ite kysyin neuvolassa just tuosta rautahommasta ja ko sano, että ei suositella alussa nii kysyin, että miten sitte just nuo raskausvitaminiit, ni sano, että niissä ok, koska sitä on niin vähän niissä. Ylimäärästä ei suositella.
 
Laala, ei saa pelotella ihmisiä tollai, ettei heti kerro kuulumisia! ;)

No, toisaalta kun mietin sun ja teidän muiden ultra-asioita sain itse päähäni mennä kysymään sitä aikaa, ja nyt oon kyllä tosi tyytyväinen, että menin. :D Täytyy vähän väliä vilkuilla noita kuvia... opiskelijastatuksessa on kyllä se hyvä puoli, että tuolla yths:llä pääsi todella halvalla, vaikka se gynis on hiukan semmone hassu setä.

ventti + viuhti 10+4
 
milkystern, yths:llä kävin. Hirvee munkki kävi, että sain ajan, ja tosiaan hinta oli 4,50 e!!! :D Oon siis opiskelija ja yths:n asiakas, vaikka teenkin jo opetushommia enimmän osan aikaa. Laala tais olla samalla Harri-sedällä tänään sorkittavana, siellä olikin gynellä erikoinen päivä kun kaks tämmöstä raskaantunutta kävi kuvattavana.

Mä en ymmärrä miten te kaikki, joilla on ollut aika jo aiemmin varattuna ootte kestäneet sen jännityksen! Mä jännitin vaan 40min (oli myöhässä 20min) ja olin jo aivan hermoromahduksen partaalla, sydän löi sataa ja olin ihan jännityksestä kankee.

*muoks: täytyy seuraavaks soitella äiskälle ja sanoa pikku-viuhdilta terveisiä, sekin saa taas fiilistellä*
 
ventti;ok,eli mä en varmaan siis voi sinne vaan pitää johonkin ,mikäsenytolikaan,medisonariin tai sellaiseen mennä.

Rupeaa nimittäin oleen niin etten jaksa millään tonne syyskuun 23pv oottaa ja silloinkin vasta eka neuvola,täällä maalla kaikki vähän hidasta..
 
me keskustellaan sujuvasti kahdessa pinossa ristiin, milkystern! :LOL: Missä landella vaikutat, jos saa kysyä? Pistä vaikka yv:llä, jos pelkäät et joku tunnistaa tms. En tuu kolkuttelemaan luvatta, lupaan! :) Kiinnostaa vaan, kun ollaan hiukka enempi landelle juuri rakentamassa, ettei olla tietämättämme kohta naapureita tms... tai tällä hetkellä mies rakentaa ja mä, no, nukun, syön, voin pahoin ja yritän olla töissä. :ashamed:

ventti
 
Laitoin ventille viestiä=)

Olisikin joku täällä lähellä samassa tilassa niin olisi aikasta mukavaa.
Varsinkin ko meillä mies reissuhommissa niin aika paljon yksin kotona..tai no ei seköän nyt haittaa kun vielä tulee tallilla ravattua aika lailla mutta sekin loppuu aikanaan
 
Voihan venäjä, kirjoitin pitkän tekstin ja se hävisi johonkin!!! :kieh:

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :'(

Tervetuloa uusille ja onnittelut kaikille hienoja ultrauutisia saaneille =)

Pitkä on ollut tauko kirjoittelusta ja sivulla käynnistä. Onnea Miracle rouviintumisesta! Oma aika on mennyt kaason hommissa ja pahoinvoiden. Sain parisen viikkoa sitten nuo sea band-rannekkeet (tilasivat apteekkiin ja tulivat jo seuraavana päivänä vaikka pikku paikkakunnalla asunkin, joten tilaamaan vaan jos ei hyllystä löydy) mutta eivät ole kyllä kovin hyvin miulla toimineet. Tosin vaikuttavuutta on hieman hankalakin arvioida kun tämä miun pahoinvointi on tosi aaltoilevaa ja välissä on hyviäkin päiviä, mutta rannekkeiden kanssakin olen joutunut oksentamaan. Kävin viime viikolla akupunktiossakin (neulakammoisen viimeinen oljenkorsi, oli aikas kammottavaa...) ja siellä sitten tuli vasta löydetty oikeat paikat noille rannekkeille. Mutta siitä huolimatta oksu tuli viikonlopun jälkeen eikä olo ole helpottanut. Tosin nyt olen kaameessa flunssassakin ja nostaa kuumetta joten olo on mitä surkein. Pahaa oloa ei edesauta yskiminen kun se herättelee aina mukavasti tuota yökkimistä... Onneksi avokki tekee parhaansa miun olon kohentamiseksi, ihana :heart: . Nytkin toi anopintekeleeltä mustaviinimarjamehua ja punaisia viinimarjoja joita tekee ihan sikana mieli, nam.

No, jotain hyvää sentään tännekin. Sain raahattua itseni maanantaina np-ultraan ja siellähän se pikkunen näkyi. Kokoa jo peräti 62 mm ja sormetkin näkyi hienosti. Kovin oli kaveri ylös asettautunut ja kätilö joutui sitten ultraamaan vatsan päältä. Melko huonosti sitten näkyi, sanoi että miulla saattaa olla sellaiset kudokset ettei ultra oikein hyvin läpäise. Kuva oli paljon epäselvempi kuin pari viikkoa sitten, mutta saipa tuo mitat kuitenkin otettua. Niskaturvotusta alle millin joten kaikki vallan loistavasti!

Äitiysvaatteista on käytössä H&M:n farkut ja niiden lisäksi tulee käytettyä melko urheilullisia pökiä jotka ovat vielä mahtuneet. Noiden housujen lisäksi vaatekaapissa on vain yksi äippäpaita jota en ole vielä pitänyt. Maha rupeaa kyllä ainakin muiden mielestä näkymään vaatteidenkin alta kun häissäkin moni tuntematon tuli onnittelemaan. Itse en kyllä tälläisen mahan omistajaa uskaltaisi onnitella kun voisihan tämä mennä vielä kesäkilojenkin piikkiin, mutta kaipa mie en osaa erottaa sitten vauvamahaa vielä =)

Nyt tuli jo niin pitkä teksti että paras lopettaa...

Sanni-Maria ja Yrjö 12+3
 
Kai se on jotenkin henkilöstä riippuvainen toimiiko ne rannekkeet vai ei, mulla ei meinaan ollu mitään hyötyä niistä...

Niin ja kannattaa kysyä apteekista matkapahoinvointi rannekkeita. Ku mä kysyin niit raskauteen ni siin oli kolme ämmää pyörittelemäs päätään ennenku joku otti käteensä sen pahoinvointipaketin ja älys että kappas, täähän on myös raskauspahoinvointiin.. hohhoi.

hitto mul menee hermot ihan koko aika ja ihan joka asiaan. rrh.

Rv10+2
 
Mammavaatteista: Mie oon tykänny Lindexin ja Henkkamaukan vaatteista. Tosin harmillista kyllä, Lindexin mallisto hävisi ainaki Joensuusta. Liekö ihan yleinen linja..

Mahasta: ..on pakko sanoa, et ei tää oo todellista. Pariin vanhaan arpeen on tullu jo UUDET PÄÄT!!! :eek: Voi hemmetti. Sitä ollaan sit vissiin tän tiimoilta rintoihin asti rannuilla :LOL:

Ultramerkinnät:
Mitä ne nuo kirjainlyhenteet olikaan, oliko kellään hajua?

pietu- ja oikku rv 10
 
Iltaa! Pahoittelut täältäkin niille, joilla ei masuasukki pysynyt matkassa :hug: . Ja onnea uusille tulokkaille! Niin ja tottakai Miraclelle rouvakerhoon pääsystä!!

Hui, kylläpä täällä on tullut taas tekstiä,en minä pysy enää perässä, jos olen koskaan pysynytkään =) . Jotain kysymyksiä on vissiin esitetty mammavaatteista-ko, ainakin? Henkkamaukan mammavaatteita mullakin on ollut ja oletan että ne vanhat sopii nyt tässäkin raskaudessa. Ainakin toistaiseksi näyttää hyvälle, kun en ole tursunnut sen enempää kuin ekassa raskaudessa. Tosin sekin päivä voi vielä koittaa... Mitähän tuosta mahasta kysyttiin? Sori, oon vähän pihalla ja laiskuus iskenyt kun ei jaksa lukea kaikkia viestejä taaksepäin :| .

Mullakin ois kysymys, toivottavasti joku ei oo jo kysynyt tätä...eli hiusten rasvoittumisesta ja hiusten lähtemisestä? Mulla rasvoittuu nyt tosi nopeasti hiukset ja varsinkin jos pistää vähänkin muotovaahtoa tai lakkaa. Ennen raskautta kyllä ei ollut tälleen pikarasvoittumista, vaikka kuinka suihki lakkaa ym. Sitten tosiaan hiuksia lähtee ihan urakalla. Onneksi nyt ei mitään tukkoja sentään, oisin jo kalju, mutta aina on lavuaari ja suihkun viemäri täynnä hiuksia. Ehkä mulla on jokin hiusten uusiutumiskausi... Viime raskaudessa mun hiukset alkoi paksuuntua ja kasvaa vauhdilla jossain vaiheessa...tais olla siinä puolen välin tienoilla raskautta. Muutenkin olivat jotenkin niin hyväkuntoiset. Nyt ovat tosiaan kyllä kamalassa kunnossa. Toivottavasti johtuu tästä raskaudesta ja on vain väliaikaista!

Kai sitä täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa taas nousta aamulla töihin |O . Voikaa hyvin, öitä :wave:
 
Vaikuttaapi siltä, että tämäkin raskaus keskeytyi. Vuoto on alkanut ja oikeassa pakarassa on tuntunut kipuilua muutaman päivän ajan. Aamulla menen päivystykseen tarkistamaan tilanteen, mutta aika varma asiasta olen. Kolmas keskeytyminen 11. kuukauden sisällä vetää kyllä mielen matalaksi.
 
Tinkatar: :hug: toivottavasti on harmitonta vuotoa

Mä näin ihan kamalaa unta viimeyönä :( mulla oli vaavi ja sitten hukkasin sen :eek: mun eno lähti sitä etsimään ja näin parvekkeelta että löysi vaunut mutta ne oli tyhjät. sitten juoksin alas ja kysyin että löysitkö mitään niin vauva sielä vaunuissa oli, pakkasessa pelkkä lyhythihainen body päällä :eek: ja jopa elossa. muuten oli ihan esikoisen näköinen mutta tummahiuksinen ja en tienny oikeen että oliko hän tyttö vai poika. nään kyllä muutenkin kummallisia unia mut toi oli taas huippu vähään aikaan.

jouduin sitten pomolle tänään kertomaan että odotan :| vaikka ei se mua nää kun kerran tai 2 vuodessa. oli pistämässä mua jonnekkin koulutukseen keväällä ja möläytin sitten että toivottavasti ei tarvii olla sillon töissä :whistle:

Nellah ja 10+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja funkyMama:
Mitä te kaikki muuten työksenne teette, vai kenties opiskelette? =) :flower:

Itse olen parturi-kampaaja :wave:
Täällä myös parturi-kampaaja/lävistäjä yms.. :D

Keskenmenon saaneille pahoittelut ja halit.
Uusille tervetuloa..
Itsellä olis tänään vihdoin se neuvola..Voi kun kaiki olis hyvin siellä kohdussa..
Jännittää...Nyt olis sitten 9vkoa kasassa mut saa nähdä muuttaako ultra..Pian kai pitää sitten jo tilata np ultraan aika..
Nyt ei keksi taas mitään enempää kirjotettavaa..
Joten parempia vointeja kaikille ja pidetään kullanmurut masussa!


 
Voi ei Tinkatar :hug: Voi kun se olis harmitonta vuotoa!! Tsemppiä sinne päivystykseen, toivotaan parasta :heart: Voimia :hug:

Täällä oli puhetta niistä varhaisultrakuvista, uskoisin että se GA on yhtä kuin gestational age eli raskausviikot. GS:stä en tiedä, ja mullakin on yhdessä kuvassa viime ultrasta sellainen luku uin "7.5M", mutta veikkaisin (nyt puhuu siis ihan maallikko :LOL: ) että se on jotain ultralaitteeseen/tarkennukseen liittyviä juttuja. Aiemmasta varhaisultrasta mulla on nimittäin myös lukema "6.5M", joka on kaikissa kuvissa (1 kuva alkiosta & 2 kuvaa munasarjoista... mitäköhän mä niillä munasarjakuvillakin teen, ehkä modernia taidetta seinille :LOL: )

Kiitos Talvitie onnitteluista :heart: :)

Onnea kovasti myös muille hyviä ultrauutisia saaneille, ainakin ventti, Laala ja Sanni-Maria :flower: :flower: :flower:

Äitiysvaatteista, mulla on käytössä kans jo äitiysfarkut ja parit muut housut, esikoisen odotusajalta on mukavasti vaatteita jäljellä niin ei tarvitse juuri ostella mitään. Paitoja tulee ehkä sitten myöhemmin hankittua lisää. H&M:n äitiysvaatteita minäkin olen lähinnä suosinut.

Onnea Vaavimasu ultraan! d :) b

).) Lämmin ruoka alkaa vihdoin maistua vähän paremmin, ja useasti on ihan huutava nälkä - kuten nyt, aamiainen kutsuu siis!

Kesis ja pikkunen 9+2
 
funky mama, täällä ollaan hoitovapaalla maalarin hommista =) .

daisy, :wave: täällä kanssa yksi talitukka. hiukset pysyy kyllä päässä, mutta plussaamisen jälkeen todella rasvoittuvat juuret :/

tinkatar :hug:

 
tutsa! Vau, maalarinaisia ei kai paljoa ole =) cool ammatti!

Vaavimasu, tule sitten oitis kertomaan miten meni ultrassa! Aina kiinnostaa. =)

Onko teillä "kaikilla" tullut tuhruvuotoa nyt alkuraskaudessa? Mulla ei ole vielä ainakaan, ja ehkä pitää olla onnellinen että jos ei tulekaan. Mutta eihän se tosiaan olisi edes aina hälyttävää.. Mä vaan mietin, kun niin moni on kertonut että nyt tuli punaista.. :x Tuleeko se yleensä niiden "muka alkavien" menkkojen aikaan, vai? :whistle:

Toivon sydämeni pohjasta että kellekään ei tulisi enää keskenmenoja :heart: Ja kaikilla menisi kaikki hyvin. Suuri toive johon luotan :heart: :wave:

Hyvää viikon keskimmäistä päivää ja hyviä ajatuksia!

 
AAM
:wave: hoomenta !!

Tinkatar :hug: :hug: :( toivottavasti tilanne ei ole nyt ihan kokonaan ohitse... että pikkanen pysyisi matkassa.. d:|b sormet ja varpaat pystyssä.. ja ristissä...

Tukkaa lähtee ko ois joku lepra perskules.. pestessä jää käteen iha readynä sama oli ko allua odottaessa..
Mamma vaatteita ei vielä tarvis ollut kaivaa kaapista.
Töissä tietää muutama tuttu ja pomot ja parille olen möläyttänyt puolihuolimattomasti.. :saint: :LOL:
Raskausuarvista daisarit on vielä hopeisilla rannuilla ed imetyksestä :( ja JUURI näin ostosteeveestä jostai voiteesta joka palauttaa venähtäneen mahanahan entiseen tilaan !!! Näkikö joku muu sitä mainosta ??? :eek: sehän ois heenoa jos onnistuisi maksoiko pari tuubia 59 eur ja rapiat ? ei ois paha JOS TOIMII ??? mietin et voiskohan sitä varmaan käyttää rintoihinkin.. :heart: mulla tulee niin paha mieli aina kun peiliin katson vaikka ei sille mitään voi kun on pienet tissit luonnostaan ja ne venyi imetyksestä niin nou cän duu :( arvethan siitä jäi ja paha mieli, et josko toi voidekräämi toimis niin ostaisin heti :D :xmas:

Mitäs muuta ? ruoka maistuu uni tulee 21 aikaa samaan aikaan pikku-ukon kanssa pannaan
punkkaan :D hyvä ettei sohvalle torkuta.. :whistle:

Alkon käyttö itse melkein abso :D ja ukko sit melkein alkkis sen testin mukaan :/ vaikka nyt on vähentänyt tosi paljon.. :hug: sillä se osaa stressata turhista asioista liikaa, parka. Ei terkka onneks siihen tarttunut niin sanoi että jos itse näette ongelmana niin hyvä ois keskustella.

Viikon päästä torstaina näkee pikkasen :heart: sitä odotellessa... :) :)

:heart: :lla AM & hippunen 9+2

*muoks* Töissä vakihommassa kuudetta vuotta asiakaspalvelussa valtion virastossa :wave: :wave:

Ja vielä unohtui :D Amylle: Kissa-asiaa meillähän on tuollainen kollikissa asuu ja ulkoilee päivittäin joten kissankakkiastiaa ei ole edes sisällä talossa joten mun ei tartti niistä olla huolissaan.

Ostettu on veren rautapitoisuuden kohottamiseksi jatkossa kun alenee sitten niin Floradix rautamehujuoma :) ukko toi Inexin myymälästä taas löytöjään.. 5 eur puteli, emmä normisti tiedä mitä se edes maksaa.. ? siellä oli monta tonkkaa.. katsotaan kun tuossa tokalla kolmanneksella se lähete sit laskemaan tai niin kävi mulla ed kanssa niin otaksun että nytkin lähtee sitten...

Jos nyt lähtis kahville... :whistle:
 
Tinkatar :flower: :hug:

Keskiviikon terkkuja töistä, nyt on vaikeeta pitää suunsa kiinni eilisen jälkeen. Yks työkaveri tietää, kun kerroin, mutta se on vähän enemmän kaveri ku vaan työkaveri. Ja appiukko, joka on samassa työpaikassa, mutta sitä ei lasketa. Muilta yritetään vielä pitää salassa, kunhan en onnistu möläyttämään. :eek:

Happy keksiviikko kaikille!

ventti. + viuhti 10+5
 
Tinkatar voi ei, surettaa täälläkin, mutta toivon kovasti vielä että ei olisi se pahin kuitenkaan nyt kyseessä. voimia ja halaus sinulle!

me ei vastattu kyllä siihen neuvolan alko-kyselyyn ihan rehellisesti, kun saatiin kavereilta vinkkejä mitä siihen "kannattaa" laittaa :LOL: alko ei siis todellakaan ole ongelma, mutta kuulemma täällä saa puolen tunnin saarnan ja nuhteet, jos tunnustaa ottavansa enemmän kuin 5 annosta per vko... eli meillä oli sitten noi luvut, vaikka oikeesti vaihtelevasti menee enemmänkin. ei tietty nyt mulla, ei todellakaan tee mieli edes tippaa alkoa.

mulle menee varmaan vielä pitkään kaikki muut normivaatteet paitsi että rintsikat joudun kohta uusiin... parit vielä ok, mutta muista tursuaa ulos ja rinnat sit kipeinä, kun joutuvat oleen litussa liian pienissä kupeissa. mut oon kyllä kateellinen teille, jotka pääsette jo äitiysvaatteita käyttämään! niin haluaisin että minunkin mahani alkaisin vähitellen kasvamaan isommin. nyt on tosi helppo peittää vielä toi pikku kumpu, pöh...

ja niin, kovasti onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! onneksi iloisia uutisia on kuitenkin paljon enemmän kuin surullisia. sitä vaan usein pysähtyy vain juuri niitä surullisia uutisia miettimään pitempään ja huolehtii sitten itsekin hieman lisää oman vauvan kohtalosta.

sanni-maria meidänkin vauvan tekonimi on miehen kanssa Yrjö =) Vauva sai alkunsa eräässä George-alkuissa paikassa, joten siitä nimi! Mut mä kutsun vauvaa useimmin Lilliksi, koska mulla on tyttöfiilis ja toisaalta, niin huono olo ollut, et Ykästä tulee vähän muutakin mieleen,,, No, Lilli tai Ykä, kunhan olisi terve!

t. manna + lilli 11+0 (jee, täällä alkanut siis 12. rv!)
 
Pikaisesti tulin kertomaan neuvolakuulumiset ennen töihin menoa =)
Kävin tosiaan äsken siellä.. Aloitettiin kuuntelemalla sydänääniä, mutta eipä niitä dopplerilla löydetty. Onneksi meidän neuvolassa on myös ultra, ja käytiin tarkistamassa sillä tilanne. Siellähän se pikkuruinen heilu ja viuhto ja sydän pamppaili :heart: Hoitaja yritti mittailla ja sai ensin 10+1 ja sitten 10+5, se heilu niin kauheesti =) Mutta eiköhän se suurin piirtein vastaa tätä hetkeä eli 10+3/4.. Tulipa taas huojentunut olo! Neuvolalääkärikin on jo ens viikolla ja taas pääsee kurkkaamaan pikkuista :heart: Meillä ei muuten pääse automaattisesti NT-ultraan. Ainoastaan jos trisomia-veriseulassa on jotain poikkeavaa niin sitten pääsee =) No niitä tuloksia odotellessa..
Aurinkoista päivää kaikille B)
Kertokaahan muutkin heti neuvola ja ultrakuulumiset, kun niitä on =)
On muuten kummallista tämä jatkuva yökkäily, ei oo tullu yrjöä, mutta kaikki yökkäyttää mitä suun lähellekkään laittaa... että YÖK YÖK vaan, mutta ei haittaa. Nyt on niin hyvä mieli =)

annuli333 ja pikkarainen 10+4
 

Yhteistyössä